Oke Hugo.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:36 schreef Isabeau het volgende:
Je kan zoveel bedden bij plaatsen als je wilt, maar je kan geen blik met opgeleide verpleegkundigen open trekken. Daar was al een tekort aan. Dat is door corona alleen maar erger geworden (ziek, overspannen, gestopt).
quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:36 schreef Isabeau het volgende:
Je kan zoveel bedden bij plaatsen als je wilt, maar je kan geen blik met opgeleide verpleegkundigen open trekken. Daar was al een tekort aan. Dat is door corona alleen maar erger geworden (ziek, overspannen, gestopt).
quote:IC-personeel
Dat is een probleem, erkent Levi. "En ik weet ook dat je IC-personeel niet zomaar uit de grond kan stampen. Maar dat zou je kunnen oplossen door mensen die geen IC-verpleegkundigen zijn in te zetten", stelt de huidige directeur van de Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek. "Die kunnen de IC-verpleegkundigen die dan helpen."
Maar gaat dat niet ten koste van de kwaliteit? Dat is een risico dat je volgens Levi op dit moment geoorloofd kunt nemen. "In tijden van crisis moet je misschien toch gewoon een compromis sluiten op het gebied van kwaliteit", stelt hij. "Bovendien is het alternatief dat je mensen helemaal niet kunt opnemen en dat is pas een gebrek aan kwaliteit." Levi benadrukt zijn optimistische kijk op de zorg nogmaals: "In de zorg wordt áltijd een oplossing gevonden. Ook als er voor de duizendste keer een tandje bij moet worden gezet."
Niet zo maar op artikelen afgaan. Wat Levi zegt is onzin. Levi is op de piek in Engeland weggegaan. In Engeland is het een grotere puinzooi met achtergestelde zorg die ze in 4 jaar pas zullen inlopen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:32 schreef Bocaj het volgende:
50 bedden)
https://www.telegraaf.nl/(...)t-in-de-ziekenhuizen (Aanrader!)
https://www.nporadio1.nl/(...)-bedden-wel-mogelijk
==============================================
Ik ben bang dat men (Rutte & de Jonge) weer met een kanon op een mug gaat schieten!
Moedeloos zou je ervan worden toch?
Vast, covid is besmettelijker. Griep is vrij goed qua aantallen in de ziekenhuizen te managen. Daarom gaat er niks op slot. Het is een seizoensgebonden ziekte. Nu hebben daar bovenop ook de covid gevallen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:38 schreef Id_do_her het volgende:
Niet dat ik een wappie ben maar ik vind het onterecht dat mensen die een beetje ziekjes zijn zeggen dat ze 'een griepje' hebben, die ziekte legt elk jaar genoeg mensen om.
Mensen denken dat IC personeel zo maar worden uitgepoept. Het is grotendeels ook een praktijk opleiding. In deze tijd zet dat ook druk op de kwaliteit van die opleiding nu het drukker en drukker wordt..quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:36 schreef Isabeau het volgende:
Ja, Griep is geen Grap!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:38 schreef Id_do_her het volgende:
Niet dat ik een wappie ben maar ik vind het onterecht dat mensen die een beetje ziekjes zijn zeggen dat ze 'een griepje' hebben, die ziekte legt elk jaar genoeg mensen om.
En wie vervangt dan de niet-ic-verpleegkundige op de andere afdelingen als ze gaan invallen op de ic?quote:
Klopt, ik moet alleen vaak denken aan de Spaanse griep, waar het anders aangepakt werd en er miljoenen slachtoffers vielen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:42 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Vast, covid is besmettelijker. Griep is vrij goed qua aantallen in de ziekenhuizen te managen. Daarom gaat er niks op slot. Het is een seizoensgebonden ziekte. Nu hebben daar bovenop ook de covid gevallen.
Het sluiten van het land is meer om de zorg te ontzien. Er is niet genoeg personeel. Als dat niet gebeurd stroomt alles vol en gaan we naar de situatie dat er triage plaats moet vinden.
Die wappie krijgt geen zorg omdat de overlevingskans kleiner is tov een gevacinneerde met onderliggend lijden die wél gevaccineerd is bv.
Met griep ben je inderdaad doodziek, niet een simpele verstopte neus.quote:
Aankomende winter is het dan wel de 2e winter met Corona... Dus zo'n groot vraagteken lijkt het mij dan ook niet... Én men is nu gevaccineerd... Plus nog een booster erbij!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:45 schreef galantis het volgende:
Met corona als endemisch virus is het verloop ervan in het winterseizoen nog één groot vraagteken.
Ze hebben in het verleden genoeg mensen eruit gegooid bij vooral de thuiszorg... Lok die dan weer terug naar werk... Beetje creatief zijn!quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En wie vervangt dan de niet-ic-verpleegkundige op de andere afdelingen als ze gaan invallen op de ic?
In de eerste golf hebben ze dat gedaan, mensen terughalen. Mensen willen niet meer.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ze hebben in het verleden genoeg mensen eruit gegooid bij vooral de thuiszorg... Lok die dan weer terug naar werk... Beetje creatief zijn!
Mss mensen uit het buitenland hierheen halen, met acceptabele kwalificaties?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:51 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Ze hebben in het verleden genoeg mensen eruit gegooid bij vooral de thuiszorg... Lok die dan weer terug naar werk... Beetje creatief zijn!
Is wel een optie maar ook dat geeft weer problemen op andere vlakken... (Haal ze op contractbasis hiernaartoe en misschien kunnen ze wonen in leegstaande ziekenhuizen voor 6 maand. (winter))quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Mss mensen uit het buitenland hierheen halen, met acceptabele kwalificaties?
Andere optie is een bepaalde groep van onze patiënten in het buitenland te laten verplegen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:05 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Is wel een optie maar ook dat geeft weer problemen op andere vlakken... (Haal ze op contractbasis hiernaartoe en misschien kunnen ze wonen in leegstaande ziekenhuizen voor 6 maand. (winter))
En wat als dan Nederlandse coronapatienten naar het buitenland gebracht worden?quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Mss mensen uit het buitenland hierheen halen, met acceptabele kwalificaties?
Prima, wat mij betreft meteen invoeren. Heb dat overschatte verkoudheidsvirus allang gehad, mijn immuunsysteem heeft het voor mij opgelost zonder dat ik er ook maar iets van heb gemerkt. Daarom heb ik die chemische cocktail niet nodig.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:02 schreef littlemindy het volgende:
Gewoon goed/duidelijk communiceren.
Bent u (vrijwillig) niet gevaccineerd? Prima. Leef uw leven onder beperkingen, maar gebruik maken van een IC bed vanwege Corona kunt u niet, mocht het zover komen. Niet omdat we u persoonlijk niet mogen, maar omdat we dan te weinig bedden hebben om andere mensen te kunnen helpen die het net zo nodig hebben en er niks aan kunnen doen dat ze daar moeten liggen. U kunt dat wel, maar u weigert dat. Die vrijheid hebt u, maar dan krijgt u ook de consequentie erbij. Dan weet u dat alvast.
Iedereen roept dan: ONETHISCH! En DISCRIMINATIE!! Maar mensen die om andere reden een IC bed nodig hebben worden nu continue op wachtlijsten geplaatst juist vanwege deze groep, is dat dan géén discriminatie?
Gewoon invoeren en dan zul je zien hoeveel Henk en Ingrids van 50+ met overgewicht toch schoorvoetend over de streep komen. En jonge mensen die vaccinatie niet nodig vinden prima, die hebben dan ook niet langer last van die continue tweedeling in de samenleving dmv die idiote QR code, die groep zie je toch niet op de IC.
IC capaciteit opgelost, gedoe rond 'welke maatregelen wel/niet' opgelost, QR code gezeik opgelost, alles weer open, klaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |