Heb altijd al willen weten of er verschil zit in de kruidnoten van alle verschillende winkels/merken.
Heb dus een klein testje gedaan, de verschillen zijn over het algemeen wel minimaal, de enige die er echt uit sprong qua structuur waren die van Kruidvat (dingen waren veel te hard) en die van de AH waren weer veel te zacht/bros.
Qua smaak lag het allemaal wel redelijk dicht bij elkaar, alleen die van de kruidvat had een beetje rare nasmaak.
Hieronder de omschrijving per merk, viel me op dat ze ook hier tegenwoordig palm olie in gooien. Maar dat het qua overige ingredienten ook allemaal niet heel veel van elkaar verschilt. Alleen die van de kruidvat is wat afwijkend van de rest en dat proef je dus ook.
Ook is Sinterklaas en (zwarte) Piet zelf zijn bij de meeste nergens meer te bekennen, alleen de Jumbo en de Lidl hebben iets van een mijtertje erop staan. Toch jammer.
Dit waren dus de 5 merken die ik getest heb:
Lidl ¤0,69 350gr (¤1,97 per kg) Goede kruidige smaak, proeft ook duidelijk de smaak van gebakken kruidnoten, structuur is precies goed. Structuur 5/5 Smaak 5/5 Prijs 4/5 Ingrediënten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bolletje. ¤0,99 200gr (¤4,95 per kg) De bekendste van allemaal, niks mis mee, gewoon prima smaak en prima structuur. Structuur 3/5 Smaak 3/5 Prijs 2/5 Ingredienten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kruidvat ¤0,49 225gr (¤2,17 per kg) Meest krokante, te veel karamel smaak en komt te zoet en melig over. Structuur 3/5 Smaak 2/4 Prijs 4/5 Ingredienten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AH ¤0,55 200gr (¤2,75 per kg) Meest brosse kruidnoten van allemaal, smaak is niet heel uitgesproken vergeleken met de rest. Structuur 3/5 Smaak 3/4 Prijs 3/5 Ingredienten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jumbo ¤0,54 250gr (¤2,16 per kg) Meest kruidige (iets te overheersende kaneel smaak, smaakt daardoor een beetje droog) Structuur 4/5 Smaak 4/4 Prijs 4/5 Ingredienten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier mijn top 5.
De Lidl steekt er bovenuit, goedkoopste nootjes met de lekkerste smaak en bite en zoals bovenstaande afbeelding zelfs nog goedkoper te vinden als de aanbiedingen straks komen, maar dan moeten ze van die zooi af dus dan zal de rest ook wel goedkoper zijn.
Die van Kruidvat staat onderaan, die waren eigenlijk gewoon niet lekker.
Uiteraard zijn er nog veel meer merken, maar had geen zin om al die winkels ook af te gaan.
Van Delft, Gwoon, Action, Hema…. die doen we er volgend jaar misschien bij.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
Ja, die zijn heerlijk, maar die heb ik dit jaar nog niet gevonden. Fijn dat ze er toch wel zijn, hopelijk waren ze dan gewoon op en krijgt de AH binnenkort weer nieuwe
[..] Hebben ze die ook waar jij woont? Bulgarije toch?
Lol nee joh Die ga je echt helemaal nergens anders vinden dan in Nederland en België. Zelfs speculaas is buiten de Benelux, Duitsland en Oostenrijk lastig te vinden, al is dat wel wat internationaler aan het gaan. Zie in de kerstperiode af en toe zelfs speculoospasta bij de Lidl hier liggen. Maar ook echt alleen maar Lidl.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
[..] Lol nee joh Die ga je echt helemaal nergens anders vinden dan in Nederland en België. Zelfs speculaas is buiten de Benelux, Duitsland en Oostenrijk lastig te vinden, al is dat wel wat internationaler aan het gaan. Zie in de kerstperiode af en toe zelfs speculoospasta bij de Lidl hier liggen. Maar ook echt alleen maar Lidl.
Koop je het weleens online of brengt iemand het voor je mee vanuit Nl?
[..] Koop je het weleens online of brengt iemand het voor je mee vanuit Nl?
Ik vind ze echt verschrikkelijk goor
Pepernoten daarentegen, boh
Veel van die kruidnoten met wat ik maar even als een echte oude lul 'nieuwerwetse' smaakjes noem (caramel, capuccino, framboos, ga zo maar door) vind ik een bittere na/bijsmaak hebben. Misschien doordat ze ook zoetstof gebruiken, hoewel ik daar normaal niet zo veel van merk.
Maar gewone kruidnoten zonder chocolade of fancy smaakjes gaan er nog steeds wel in.