abonnement Unibet Coolblue
pi_201937446
Medio 2022 wordt hier de benedenverdieping gestukadoord.
De verwarmingen moeten dan van de muur om een goed resultaat te krijgen, aldus de stukadoor.
Hij zei dat het water dan afgesloten moet worden omdat onze verwarmingen geen aparte kraan hebben.
Ook vertelde hij dat je wel gewoon in huis kan blijven op de bovenverdieping, en we hebben een grote tuin.

Maar als het water af is gesloten doet de douche en toilet het toch ook niet?
Of kun je die verwarmingen na verwijderen bv afdoppen en dan het water weer aanzetten?

Anders toch maar een verblijf elders zoeken :)
Is ook geen ramp.
pi_201937470
Ik hoop voor jouw, dat water en de verwarming 2 gescheiden leidingen zijn. Zoals bij ons
.
pi_201937495
Weet je zeker dat de stukadoor het over al het water had? Of alleen het warm water? Ik zie geen reden om de hoofdkraan af te sluiten, verwarmingen lopen op een gesloten circuit en zijn niet op de hoofdkraan aangesloten.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 23:28:42 #4
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201937509
Ik vraag me af hoe je het überhaupt wil inrichten als het niet 2 gescheiden systemen zijn. Waar blijft het rondgepompte water uit je verwarming dan?

Op de gok denk ik dat je iets verkeerd begrepen hebt. En bij twijfel: bel de stucadoor hoe het nou zit, maar ik neem aan dat die zelf ook wil kunnen pissen op zijn werkdag.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201937533
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:27 schreef robbietobbie het volgende:
Of alleen het warm water?
Dat kan ook inderdaad.

Dus het is normaliter een gesloten systeem. Eigenlijk ook wel logisch.
pi_201937541
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:28 schreef Janneke141 het volgende:
En bij twijfel: bel de stucadoor hoe het nou zit
Die zit nu in het vliegtuig naar Aruba :)
pi_201937555
Cv leeg laten lopen en uitzetten is wel de makkelijkste oplossing, dan heb je alleen geen verwarming en warm water meer.

Koud douchen dus.
.
pi_201937611
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:33 schreef Fer het volgende:
dan heb je alleen geen verwarming en warm water meer.
dan moet ik met een peuter in huis toch een tijdelijk onderkomen zoeken

ik hoor net van mijn vrouw dat ze voor mijn tijd met haar ex ook eens de verwarmingen eraf heeft gehaald, zal dus een gesloten systeem zijn. Als het water eruit was gespoten kon ze zich dat nog wel herinneren.
pi_201937643
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:33 schreef Fer het volgende:
Cv leeg laten lopen en uitzetten is wel de makkelijkste oplossing, dan heb je alleen geen verwarming en warm water meer.

Koud douchen dus.
De meeste cv’s geven je de keuze om wel warm water te produceren zonder de verwarming te verwarmen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_201937695
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:50 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
De meeste cv’s geven je de keuze om wel warm water te produceren zonder de verwarming te verwarmen.
Klopt, maar dan moet je wel afdoppen en druk op het systeem zetten. Anders doet ie cv niet zoveel.
.
pi_201938489
En als je het allemaal niet zeker weet, en niet de stucadoor wil bellen, dan kun je ook de cv leiding afdoppen en de druk er weer op zetten....
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:23:14 #12
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_201939020
De stucadoor bedoeld waarschijnlijk dat je radiatoren geen voetventielen met afsluiter hebben.
Het water zal dus uit de radiatoren/leidingen moeten. Het water zal van de verwarming af moeten. Is wat meer werk, verder niets bijzonders.

Zoals al eerder gezegd zijn verwarming en water 2 absoluut gescheiden systemen, warm water is dus geen enkel probleem.
pi_201939397
Voetventiel dicht, kraan dicht, radiator leeglopen en verwijderen. Dat is 10 minuten werk.
Heb je geen voetventiel en/of krasn dan zou ik deze monteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201940818
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 09:23 schreef ueberduitser het volgende:
De stucadoor bedoeld waarschijnlijk dat je radiatoren geen voetventielen met afsluiter hebben.
Het water zal dus uit de radiatoren/leidingen moeten. Het water zal van de verwarming af moeten. Is wat meer werk, verder niets bijzonders.

Zoals al eerder gezegd zijn verwarming en water 2 absoluut gescheiden systemen, warm water is dus geen enkel probleem.
Dit was het geloof ik idd
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:35:39 #15
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_201942932
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 23:31 schreef hartloper het volgende:

[..]
Die zit nu in het vliegtuig naar Aruba :)
Had je hem vooruit betaald??? :) :)
pi_201950701
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:35 schreef Pensioengenieter het volgende:

[..]
Had je hem vooruit betaald??? :) :)
Nee haha
pi_201951412
Hoe lang denk je dat de stucadoor bezig is? De verwarming kan er een dag later wel weer op. Waarom zou je met een peuter het huis uit moeten? Je kan toch water warm maken met een waterkoker en even wassen? Hoe denk je dat je dat ze dat vroeger deden? Het is even kamperen in je huis maar kan prima.

Een moderne CV ketel heeft 2 warm water systemen 1 voor je CV dit is een gesloten circuit dat op druk wordt gebracht en het water continu rond pompt door je radiatoren. En een systeem dat steeds vers water opwarmt en uit je kraan komt. Als je de radiatoren eraf haalt is het circuit niet meer gesloten en valt de druk weg, de CV gaat dan in storing en geeft ook geen warm water. Als je dit circuit afdopt kun je hem op druk zetten en zal de CV geen storing krijgen en heb je gewoon warm water.
Of je sluit de heleboel af en huurt een huisje op een park voor je peuter waarschijnlijk de leukste optie als je een leuk park kiest, voor de portemonnee natuurlijk niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')