abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 oktober 2021 @ 17:46:58 #1
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201933215
Ik weet niet waarom ze dit opeens op hun twitter plaatsen, maar toch:
twitter


Uit het artikel:
quote:
That report’s conclusion—which echoed the assessments of the CIA officers involved in the program during the 1970s—was that enough accurate remote viewing experiences existed to defy randomness, but that the phenomenon was too unreliable, inconsistent, and sporadic to be useful for intelligence purposes. We decided not to restore the program.
Dus met Remote Viewing (oftewel buiten je lichaam treden en op plekken kijken waar je niet bent) zijn resultaten behaald beter dan je op basis van willekeur zou verwachten. Ik vind dat nogal wat.

Iemand ervaringen met Remote Viewing?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201934072
Wel met Remote Control :Y

*zapt verder
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 20:13:03 #3
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201935072
Heb in die rare staat tussen slapen en waken wel eens het gevoel gehad dat ik realtime naar een andere locatie zat te kijken (een andere kamer in huis bijv), waarbij ik dan waarschijnlijk ook met geluiden die ik opvang een beeld / filmpje weet samen te stellen wat me het gevoel gaf dat ik aan het remote viewen was.

En ook wel eens verder weg ja…dus ik ben niet overtuigd maar sluit het ook niet uit. Is een wazig iets.

Herinner me ook een boek hierover. Maar dat ging over Russen die het deden?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  donderdag 28 oktober 2021 @ 22:07:52 #4
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201936592
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 20:13 schreef Tyr80 het volgende:
Heb in die rare staat tussen slapen en waken wel eens het gevoel gehad dat ik realtime naar een andere locatie zat te kijken (een andere kamer in huis bijv), waarbij ik dan waarschijnlijk ook met geluiden die ik opvang een beeld / filmpje weet samen te stellen wat me het gevoel gaf dat ik aan het remote viewen was.

En ook wel eens verder weg ja…dus ik ben niet overtuigd maar sluit het ook niet uit. Is een wazig iets.

Herinner me ook een boek hierover. Maar dat ging over Russen die het deden?
Als de CIA het doet dan doen de Russen en de Chinezen het ook lijkt me.

Vind het wel wat ongeloofwaardig dat ze hebben ontdekt dat RV werkt, maar niet consistent genoeg. En dan maar het hele programma stopzetten.

twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201954335
Er was ooit een Goochelaar James Randy genaamd, die had een stichting opgericht die 1.000.000 dollar prijzengeld uitloofde aan de persoon die onder gecontroleerde omstandigheden zou kunnen bewijzen zogenaamde paranormale gave te bezitten.

Er hadden zich al heel wat mensen aangemeld met de claim en niemand heeft ooit iets kunnen bewijzen. Tot de dag van vandaag is de prijs nooit uitgereikt. Uiteraard beschuldigde de meerderheid James Randy van bedrog en dat hij bewust de boel dwarsboomde om de testen niet te laten slagen. :')

Er staan/stonden enkele video's van op Youtube, zelfs die rare homofiele Brit die hier in Nederland populair was met TV shows als de Ghost Whisperer o.i.d. ik ben zijn naam kwijt iets dat lijkt op Oogliewooglie. Die dacht het varkentje wel even te wassen en is daar toen publiekelijk op camera huilend naar buiten gelopen ook met de claim dat Randy zelf de boel stoorde om hem te dissen.

Randy is vorig jaar gestorven, ik heb geen idee of dat aanbod van die miljoen nog geldig is vandaag de dag... Wel opmerkelijk dat er tot nog toe nooit iemand het heeft kunnen innen. Ondanks alle claims. Het moeten toch zeer welvarende en of bescheiden mensen zijn die dit echt blijken te kunnen en die miljoen willen noch nodig hebben. Want er kwamen alleen maar duidelijk fakes op af.
pi_201954377
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:22 schreef Watuntrik het volgende:
Ondanks alle claims.
Misschien moet je een onderscheid maken tussen mensen die claimen het ''te kunnen" en mensen wie stellen dat het hen overkwam.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201954522
Als CIA het zegt klopt het dus niet.

De Amerikaanse overheid probeert wappies en pro-vaxxers tegen elkaar uit te spelen door te zeggen dat er buitenaards contact is _O_
pi_201954635
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:26 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Misschien moet je een onderscheid maken tussen mensen die claimen het ''te kunnen" en mensen wie stellen dat het hen overkwam.
Dat onderscheid maak ik ook wel, ook al is het mij nooit overkomen... En vind de claim dat de mens en zijn energie mogelijk tot dingen in staat zijn die ons verstand te boven gaat niet ver gezocht. Zoals energetisch uittreden en toch in verbinding met het lichaam blijven zou goed tot de mogelijkheid kunnen behoren. Immers alles wat leeft is licht radioactief, dus de radio is er, de zender/ontvanger en de activiteit.

Dingen zoals als sfeer/spanningen en of emoties etc. worden wel verzonden en waargenomen over de ether, dat overkomt ons allemaal. Zal mogelijk iets heel natuurlijks en normaals zijn. We beheersen en slechts niet volledig om het te pas en te onpas op te roepen en dat maakt het dan paranormaal.

Maar dat maakt de claim het te kunnen, maar falen om het te bewijzen dan wel de claim dat het je ooit eens overkomen is even onbruikbaar.

Ik heb wel eens gedacht dat ik iets had gedroomd en achteraf bleek het toch een herinnering te zijn die werkelijk had plaatsgevonden. :') Was ook leuke ervaring... :D
pi_201964659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:22 schreef Watuntrik het volgende:
Er was ooit een Goochelaar James Randy genaamd, die had een stichting opgericht die 1.000.000 dollar prijzengeld uitloofde aan de persoon die onder gecontroleerde omstandigheden zou kunnen bewijzen zogenaamde paranormale gave te bezitten.

Er hadden zich al heel wat mensen aangemeld met de claim en niemand heeft ooit iets kunnen bewijzen. Tot de dag van vandaag is de prijs nooit uitgereikt. Uiteraard beschuldigde de meerderheid James Randy van bedrog en dat hij bewust de boel dwarsboomde om de testen niet te laten slagen. :')

Er staan/stonden enkele video's van op Youtube, zelfs die rare homofiele Brit die hier in Nederland populair was met TV shows als de Ghost Whisperer o.i.d. ik ben zijn naam kwijt iets dat lijkt op Oogliewooglie. Die dacht het varkentje wel even te wassen en is daar toen publiekelijk op camera huilend naar buiten gelopen ook met de claim dat Randy zelf de boel stoorde om hem te dissen.

Randy is vorig jaar gestorven, ik heb geen idee of dat aanbod van die miljoen nog geldig is vandaag de dag... Wel opmerkelijk dat er tot nog toe nooit iemand het heeft kunnen innen. Ondanks alle claims. Het moeten toch zeer welvarende en of bescheiden mensen zijn die dit echt blijken te kunnen en die miljoen willen noch nodig hebben. Want er kwamen alleen maar duidelijk fakes op af.
Je bedoelt deze challenge:

https://en.wikipedia.org/(...)Paranormal_Challenge

Als ik het goed lees, is deze in 2015 gestopt.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_201977438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 23:54 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Je bedoelt deze challenge:

https://en.wikipedia.org/(...)Paranormal_Challenge

Als ik het goed lees, is deze in 2015 gestopt.
Jij bedoelt ongetwijfeld ene Derik met idd een ingewikkelde achternaam waar je je tong op kan breken als je probeert het uit te spreken.
  zondag 31 oktober 2021 @ 23:47:43 #11
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_201978941
Goed verhaal weer op rw, geschiedenis, voorbeelden:

https://rationalwiki.org/wiki/Remote_viewing
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 1 november 2021 @ 14:05:47 #12
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201984049
quote:
1s.gif Op zondag 31 oktober 2021 23:47 schreef Tyr80 het volgende:
Goed verhaal weer op rw, geschiedenis, voorbeelden:

https://rationalwiki.org/wiki/Remote_viewing
Thx!

Kritisch stuk, maar toch een verassende slotquote die wordt aangehaald (of ik lees het verkeerd?):
quote:
Despite the ambiguities inherent in the type of exploration covered in these programs, the integrated results appear to provide unequivocal evidence of a human capacity to access events remote in space and time, however falteringly, by some cognitive process not yet understood.
Vertaald:
[..] lijken de gentegreerde resultaten ondubbelzinnig bewijs te leveren van een menselijk vermogen om toegang te krijgen tot gebeurtenissen ver in ruimte en tijd, [..]
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202065713
Het probleem met wetenschappelijk onderzoek naar paranormale gave is dat het vaak neerkomt op statistieken. Want je meet hoe veel boven 'willekeurig' iemand scoort op paranormaal gebied. En de echte skeptische mensen onder ons zullen dit nooit als bewijs zien.

Toch klopt het dat veel paranormaal onderzoek aantoont dat er, statistisch gezien, sprake is van iets interessants. Maar het is super moeilijk dit op een wetenschappelijk verantwoorde manier te onderzoeken. En dus wuiven mensen het maar weg. Lekker makkelijk.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_202081763
Ik vind het niet meer dan logisch dat de CIA ook paranormale methoden heeft bekeken en misschien nog wel bekijkt om in te zetten. En dat andere geheime diensten dit ook doen. Of ze daadwerkelijk, functioneel resultaat hebben behaald betwijfel ik dan. Wellicht was er aanleiding om remote viewing serieuzer te nemen dan vooraf gedacht, maar dat wil lang niet zeggen dat het functioneel is in te zetten. (8>
pi_202108300
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

Iemand ervaringen met Remote Viewing?
Geen persoonlijke ervaring, maar heb jaren geleden een boek erover gelezen geschreven door David Morehouse die meewerkte met de CIA aan het programma:

Psychic Warrior, The True Story of the CIA's Paranormal Espionage Programme
pi_202109824
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 10:36 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Geen persoonlijke ervaring, maar heb jaren geleden een boek erover gelezen geschreven door David Morehouse die meewerkte met de CIA aan het programma:

Psychic Warrior, The True Story of the CIA's Paranormal Espionage Programme
Als dat er staat ben ik al bij voorbaat sceptisch :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_202110210
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 12:35 schreef El_Thijs het volgende:

[..]
Als dat er staat ben ik al bij voorbaat sceptisch :P
Zie Stargate project.
  woensdag 10 november 2021 @ 21:37:03 #18
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202117757
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 13:03 schreef SecretPass het volgende:

[..]
Zie Stargate project.
Stargate project was het project van de CIA toch?

En van de beste remote viewers daar was ene Pat Price. Hij werd gebruikt om te spioneren. Een bekend geval van hem is deze grote kraan die hij tekent (rechts), en later bevestigt wordt (links).



In een andere test beschrijft hij vrij accuraat de plattegrond van een zwembad. Enige probleem is dat hij er ook twee grote watertanks bij tekent die er helemaal niet zijn. Later blijkt dat er tientallen jaren terug een waterleidingsbedrijf op die plek heeft gestaan, met de grote watertanks precies op de getekende plek.. Wat insinueert dat remote viewing niet alleen naar plaats gaat, maar ook naar tijd.
bron: pagina 3 van deze pdf

Vreemde shit.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202118747
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 21:37 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Stargate project was het project van de CIA toch?

En van de beste remote viewers daar was ene Pat Price. Hij werd gebruikt om te spioneren. Een bekend geval van hem is deze grote kraan die hij tekent (rechts), en later bevestigt wordt (links).

[ afbeelding ]

In een andere test beschrijft hij vrij accuraat de plattegrond van een zwembad. Enige probleem is dat hij er ook twee grote watertanks bij tekent die er helemaal niet zijn. Later blijkt dat er tientallen jaren terug een waterleidingsbedrijf op die plek heeft gestaan, met de grote watertanks precies op de getekende plek.. Wat insinueert dat remote viewing niet alleen naar plaats gaat, maar ook naar tijd.
bron: pagina 3 van deze pdf

Vreemde shit.
Er wordt gezegd dat het een CIA/DIA project was, dat staat ook in je link in je OP:

"... CIA ended this research five years later in 1977, and we turned the program over to the Defense Intelligence Agency (DIA). The project became known as Stargate, which was actually DIA’s initial name for this program. Later, it was renamed Grill Flame...."

Morehouse beweert dat je met RV zowel in ruimte als tijd kan verplaatsen, in beide gevallen ben je echter alleen toeschouwer, je kan niks veranderen volgens hem.

Hal Puthoff die op de eerste pagina in die pdf genoemd wordt hield zich ook met Zero Point Energy/Field bezig, een veld waarvan gezegd wordt dat het alles in het universum verbindt en dat het alle informatie bevat (volgens mij pseudowetenschap), soort eenheidsveld, dat zou wel RV kunnen verklaren.

[ Bericht 7% gewijzigd door SecretPass op 10-11-2021 22:56:58 ]
pi_202274381
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Iemand ervaringen met Remote Viewing?
The Farsight Institute : https://farsight.org/

Spijtig genoeg staan ze meeste nu achter een betaal site.

Heb verschillende van de free-to-watch bekeken, is wel es leuk.
Geeft es een andere kijk op dingen :)
Zo is er bijv een 3 delige aflevering over 911


Deze wou ik persoonlijk nog wel zien, maar is dus te betalen ...
Zou tevens een leuk TRU topic zijn...verschillende visies over "na de dood" ... als ik ooit es veel tijd heb :Y)


Oo.youtube geven ze zelfs cursussen om het zelf te leren ;)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_202452002
heb ooit eens een OBE gehad, ik acht het dus mogelijk om met je geest zonder je lichaam te kunnen reizen
maar daar komt heel wat bij kijken dus voor de hand liggend is het niet
  vrijdag 3 december 2021 @ 17:41:13 #22
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_202452278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:13 schreef Abundance2 het volgende:
heb ooit eens een OBE gehad, ik acht het dus mogelijk om met je geest zonder je lichaam te kunnen reizen
maar daar komt heel wat bij kijken dus voor de hand liggend is het niet
Interessant! Wat kwam er dan allemaal bij kijken? En wat heb je meegemaakt?
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_202452370
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:41 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]
Interessant! Wat kwam er dan allemaal bij kijken? En wat heb je meegemaakt?
vrij weinig meegemaakt eigenlijk, ben door te verschieten wat er met me gebeurde terug in mijn lichaam gesprongen
ben niet verder geraakt dan zo'n 50 cm boven mijn lichaam :')
als je wil uittreden dan moet je durven sterven, de dood in de ogen kijken, alles kunnen loslaten wat je aan de aarde bindt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')