Volgens wetenschappers:quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hoe weet ik dat jij bewustzijn hebt?
Wat is bewustzijn?
quote:Bewustzijn is het geestesvermogen dat het individu in staat stelt de buitenwereld waar te nemen en te verwerken,oftewel een beleving of besef te hebben van het eigen ik, ingebed in zijn omgeving.
AI hoeft slechts Google te raadplegen en die gegevens te combinerenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:11 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
En maakt het dan ook uit of een robot een bewustzijn heeft of dat het alleen maar zo lijkt?
Elimineer de mens.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 16:44 schreef Raw85 het volgende:
Als we robots nou eens slechts het gedeelte 'brains' geven om klimaatproblemen op te lossen
De vraag is wat het doel is van AI , om te winnen of voortbestaan , de vernietigng van de mens is geen doel ook geen noodzaakquote:
Dan ga ik er van uit dat je dit hebt gelezen en je dus weet dat er andere experts zijn die jouw mening niet delen.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat dit nou een vakgebied zijn waar ik me een expert in mag noemen.
Ik reageerde op het doel "los klimaatprobleem op".quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De vraag is wat het doel is van AI , om te winnen of voortbestaan , de vernietigng van de mens is geen doel ook geen noodzaak
Tot dusver is de opdracht aan AI om te winnen met GO of andere spellen en dat lukt
Zonder doel heeft AI geen nut
nee, AI zal de CO 2 uitstoot elimineren tot de normale uitstoot van vulkanen en natuurbrandenquote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:33 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik reageerde op het doel "los klimaatprobleem op".
Oplossing; elimineer de mens.
op komen wel, maar hoe gaan ze dat dan regelen? zonder mensen?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:55 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Is dat nodig dan denk je? Zouden ze daar allemaal zelf niet op kunnen komen?
En dan nog wil geen controle niet persé zeggen dat het slecht afloopt of ze het slecht met de mens voor hebben. Maar dat AI slimmer wordt dan wij ooit kunnen bevatten lijkt mij gewoon logisch.
Dat is de omschrijving zoals wij bewust zijn, ja met spatie, ervaren qua perspectief op een bewustzijn, ja zonder spatie.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:05 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Volgens wetenschappers:
[..]
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Bewustzijn![]()
daar zeg je iets. Het enige risico is dat mensen het tegen elkaar gebruiken.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:36 schreef pokkerdepok het volgende:
[..]
op komen wel, maar hoe gaan ze dat dan regelen? zonder mensen?
ik denk dat dit soort AI eerst heel lang alleen in een diep laboratorium zal plaatsvinden, en worden onderzocht.
enig echt risico dat ik kan bedenken, is dat wat criminelen of een schurkenstaat ermee aan de gang gaat.
net als nu kernwapens, eigenlijk.
verder zal het toegepaste AI zijn, die heel beperkt zeer intelligent is, maar op de rest van de vlakken gewoon dom, gewoon een machine. zonder bewustzijn, dus. bewustzijn is een compleet plaatje van heel erg veel factoren. kunnen leren is er maar een van.
als bewustzijn uberhaubt wel te imiteren valt. want we weten niet eens wat het is.
Ja ken de theorie. Quantum entanglement toch?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is de omschrijving zoals wij bewust zijn, ja met spatie, ervaren qua perspectief op een bewustzijn, ja zonder spatie.
Niemand weet wat bewustzijn exact is.
De nieuwste onderzoeken laten wel iets zien wat ons begrip erover radicaal zal veranderen, onderzoek wat onomstotelijk aantoont dat bewustzijn zich kan “uitstrekken” buiten het lichaam, zelfs een ander bewustzijn een soort communicatie kan hebben en dat gaat zo subtiel dat we het nooit echt in de gaten hebben gehad, ook niet bij ander soortgelijk onderzoek.
Onderzoek wat ook eerder nooit mogelijk was, zoals exact bijhouden wat neuronen doen.
En grappig genoeg heeft praktisch iedereen wel het meegemaakt dat je eigen bewustzijn is uitgerekt of gestrekt, zonder dat ooit te hebben beseft.
Dit is aangetoond op bijzonder eenvoudige wijze, twee mensen Bijv een puzzel laten oplossen of naar een film laten kijken.
Waar we al decennia er vanuit gingen dat we gedrag kopiëren bij Bijv. Het oplossen van de puzzel, blijkt dat de neuronen in elkaars hersenen exact synchroniseren met elkaar.
Dit is onmogelijk zonder invloed van buitenaf.
Nee.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:45 schreef Emmerdeur het volgende:
[..]
Ja ken de theorie. Quantum entanglement toch?
Omdat?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat dit nou een vakgebied zijn waar ik me een expert in mag noemen.
Geweldig hoe hij daar iedereen en zijn moeder belachelijk maakt. Shakespeare quoten, de FIFA afmaken. Heerlijk.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:39 schreef Catatafishh het volgende:
D
[..]
daar zeg je iets. Het enige risico is dat mensen het tegen elkaar gebruiken.
Laat ik eric cantona hier bij betrekken
Een boek geschreven door een filosoof is relevant omdat...?quote:Op donderdag 28 oktober 2021 19:17 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dan ga ik er van uit dat je dit hebt gelezen en je dus weet dat er andere experts zijn die jouw mening niet delen.
[ afbeelding ]
Het komt intelligenter over als je iets verder leest dan de eerste regel.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:00 schreef Nattekat het volgende:
Een boek geschreven door een filosoof is relevant omdat...?
In welke vakken heb jij ook weer universitaire titels?quote:He received a B.A. degree in philosophy, mathematics, mathematical logic, and artificial intelligence
Bsc Computer Science, Msc Data Science & AI. Iets recenter dan 1994 ook, wat een eeuwigheid geleden is met alle mooie nieuwe technieken van de afgelopen 20 jaar.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Het komt intelligenter over als je iets verder leest dan de eerste regel.
[..]
In welke vakken heb jij ook weer universitaire titels?
Hmm, toch jammer, 1 degree minder.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Bsc Computer Science, Msc Data Science & AI.
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmm, toch jammer, 1 degree minder.
Je komt nu een beetje sneu over.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:16 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hmm, toch jammer, 1 degree minder.
Nee, hoor. Dit is sneu.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:17 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Je komt nu een beetje sneu over.
quote:Op donderdag 28 oktober 2021 21:00 schreef Nattekat het volgende:
Een boek geschreven door een filosoof is relevant omdat...?
Die blikken van Ronnie en Pavel, genot.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Geweldig hoe hij daar iedereen en zijn moeder belachelijk maakt. Shakespeare quoten, de FIFA afmaken. Heerlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |