abonnement Unibet Coolblue
pi_201929943
Goedendag mede-reizigers,

Ik reis elk jaar wel redelijk wat af, maar ben gek genoeg nog nooit in de USA geweest.
Nou staat het sowieso in de planning nog om met wat vrienden naar NY te gaan, waarschijnlijk wordt dat nog niet volgend jaar zomer. Maar dat plan zou nog wel eens moeten gaan komen.

Ik ben van plan er alleen heen te gaan, geen aanhang mee. Om dan alleen te reizen naar NY ga ik denk ik nu niet doen gezien bovenstaande plannen daarvoor.
Wat zouden jullie dan aanraden en wat zijn acceptabele prijzen en verblijfsduur?

Plannen?
Vooral gericht op 1 stad. Dus niet om een route 66 af te gaan leggen of om meerdere steden te gaan bezoeken.
Ik denk dus vooral aan een grote stad a la Londen, Parijs, Barcelona, Rome zoals we dat hebben in Europa.

Qua mijn eigen beeld in USA denk ik vooral aan NY (valt voor nu even af), SF en LA.

Wanneer?
Open. Ik kan vakantie opnemen wanneer ik wil. Ik hou wel echt van heerlijk weer. Dus ik zou niet snel sneeuw gaan opzoeken. Vanaf maart 2022 zit ik met name te denken.

Zelf al even gekeken voor april in LA. Dan zit je te op ongeveer 650 euro voor retourtje AMS-LAX.
En betaal je eigenlijk al vrij snel voor een enigszins fatsoenlijk hotel 100 euro per nacht en meer. Voor Europese standaard veel dus.
Klinkt dat een beetje acceptabel qua prijzen? Of is het wel vrij duur? Hoe lang zou je bv in LA nodig hebben om echt goed de tijd te hebben om alles te zien. Met in gedachten te hebben dat het de enige keer is dat ik daar zou komen, dus ik wil ook niets echt niets missen. 10 dagen? 2 week?

Elke tip is welkom. Qua stad, qua prijzen. Noem het maar ^O^
pi_201930019
Hotel prijzen van 100 euro per nacht voor een stad als LA is vrij normaal, vaak is het ook nog wel wat duurder of je moet echt buiten de “stad” zitten.

Ik ben nog nooit in LA geweest onder andere omdat ik altijd heb gehoord dat het groot is en veel ligt verspreid.. en het OV schijnt er ook niet geweldig te zijn.
In een stad als NY is dat beter imo.
Metro/bussen zijn prima en eventueel kun je ook veel lopend doen
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201930034
100 euro per nacht is een redelijk normale prijs voor een hotel, ook voor Europa.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2021 12:22:47 ]
  donderdag 28 oktober 2021 @ 12:34:12 #4
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_201930177
LA vond ik tegenvallen. Veel verspreid inderdaad. Het Hollywood sign is natuurlijk leuk, Little Venice is leuk om even doorheen te lopen. Je "moet" natuurlijk even naar het strand
SF vond ik persoonlijk veel leuker. De Golden Gate Bridge, lekker langs de pieren lopen, het beroemde treintje, dat soort dingen. Ik vond SF veel sfeervoller dan LA.

Ik weet niet of je van geschiedenis houdt, maar dan zou je ook nog steden als Boston en Philadelphia kunnen overwegen.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_201930327
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:34 schreef Bargehassus het volgende:
LA vond ik tegenvallen. Veel verspreid inderdaad. Het Hollywood sign is natuurlijk leuk, Little Venice is leuk om even doorheen te lopen. Je "moet" natuurlijk even naar het strand
SF vond ik persoonlijk veel leuker. De Golden Gate Bridge, lekker langs de pieren lopen, het beroemde treintje, dat soort dingen. Ik vond SF veel sfeervoller dan LA.

Ik weet niet of je van geschiedenis houdt, maar dan zou je ook nog steden als Boston en Philadelphia kunnen overwegen.
Ik denk ook dat je idd beter naar SF kan gaan dan LA, je kan het ook combineren.
SF ben ik geweest in combinatie met Las Vegas, er is een hoop te zien en te doen in SF maar het staat niet in mijn top.

Philadelphia ben ik geweest tijdens mijn laatste vakantie, maar daar ben ik maar een uur of 12 geweest.. ook wel een leuke stad maar ik denk dat je er wel klaar bent na maximaal 2 dagen.
Dus wel prima te combineren met andere steden aan de oostkust
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  Public Relations / Redactie Film donderdag 28 oktober 2021 @ 13:16:07 #6
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_201930570
Het is nogal een eind vliegen voor wat je wilt.

SF en LA zijn niet echt citytrips zoals je ze kent van Europese steden. SF lijkt daar nog het meeste op, maar kan je makkelijk in 3/4 dagen doen, afhankelijk van je wensen.

Je kan dit natuurlijk wel combineren met LA (relatief dichtbij) en LA is een vakantie op zich. LA, zoals wij dat kennen, is echter geen stad maar een agglomeratie van vele steden. Je krijgt te maken met veel reistijd en met het OV is de stad niet te bezoeken. Het is een uitdagende stad maar wel een waar je verliefd op kan worden als je er verliefd op wordt.

Ik zou adviseren om dat wat je wenst te bezoeken in LA te noteren, te kijken hoe dit geografisch van elkaar ligt en daar een reisschema bij opstellen (meerdere hotels, auto huren).

Succes!
  donderdag 28 oktober 2021 @ 13:22:33 #7
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_201930632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:34 schreef Bargehassus het volgende:
LA vond ik tegenvallen. Veel verspreid inderdaad. Het Hollywood sign is natuurlijk leuk, Little Venice is leuk om even doorheen te lopen. Je "moet" natuurlijk even naar het strand
SF vond ik persoonlijk veel leuker. De Golden Gate Bridge, lekker langs de pieren lopen, het beroemde treintje, dat soort dingen. Ik vond SF veel sfeervoller dan LA.

Ik weet niet of je van geschiedenis houdt, maar dan zou je ook nog steden als Boston en Philadelphia kunnen overwegen.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:34 schreef Bargehassus het volgende:
LA vond ik tegenvallen. Veel verspreid inderdaad. Het Hollywood sign is natuurlijk leuk, Little Venice is leuk om even doorheen te lopen. Je "moet" natuurlijk even naar het strand
SF vond ik persoonlijk veel leuker. De Golden Gate Bridge, lekker langs de pieren lopen, het beroemde treintje, dat soort dingen. Ik vond SF veel sfeervoller dan LA.

Ik weet niet of je van geschiedenis houdt, maar dan zou je ook nog steden als Boston en Philadelphia kunnen overwegen.
Exact dezelfde ervaring, als ts moet kiezen tussen die twee zou ik San Francisco aanraden.

De leukste stad vond ik zelf Chicago, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik vond vooral diversiteit aan architectuur in Chicago heel erg gaaf, en de natuur in de omgeving is ook heel mooi.
pi_201930701
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:22 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
[..]
Exact dezelfde ervaring, als ts moet kiezen tussen die twee zou ik San Francisco aanraden.

De leukste stad vond ik zelf Chicago, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik vond vooral diversiteit aan architectuur in Chicago heel erg gaaf, en de natuur in de omgeving is ook heel mooi.
Chicago _O_
Vette architectuur daar idd.
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201931237
Oja, LA ben ik ook geweest, vind ik zelf weinig aan naast de pretparken, maar daar moet je ook maar zin in hebben :P
pi_201931910
Laat hier nou een hele reeks aan geweid zijn.

TRV / Rondreizen door de USA #16 | Wanneer mogen we weer?
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201932032
Zijn er nog in de VS nog die highway-diners met rednecks als klant, waar je ongeneerd een echte Amerikaanse hamburger kunt eten (of ham and eggs) en de vrouw des diners met koffiekan op je af komt stappen? :Y)
pi_201932037
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:38 schreef dimmak het volgende:
Laat hier nou een hele reeks aan geweid zijn.

TRV / Rondreizen door de USA #16 | Wanneer mogen we weer?
Zo wat een lelijke taalfout.
pi_201932065
quote:
9s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:56 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Zo wat een lelijke taalfout.
Lekker boeiend.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201934473
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:55 schreef -Sigaartje het volgende:
Zijn er nog in de VS nog die highway-diners met rednecks als klant, waar je ongeneerd een echte Amerikaanse hamburger kunt eten (of ham and eggs) en de vrouw des diners met koffiekan op je af komt stappen? :Y)
meer dan genoeg......zelfs in de IHOP/Denny's/Waffle House doen ze dat nog, en alle kleine lokale diners ook

[ Bericht 2% gewijzigd door Predator40 op 28-10-2021 19:48:05 ]
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201959878
quote:
4s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:22 schreef Leonos het volgende:
100 euro per nacht is een redelijk normale prijs voor een hotel, ook voor Europa.
Nou in Europa zit ik in 5 ster hotellen voor onder de 100 euro hoor.
Voor een 3 ster hotel betaal je in Europa eens 30-35 euro.

En als ik dan zie dat 100 euro voor relatief simpele hotelletjes (max 3 ster) in de VS als normaal bezien wordt dan weet ik dat ik daar vanuit moet gaan qua prijs.
pi_201959902
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:34 schreef Bargehassus het volgende:
LA vond ik tegenvallen. Veel verspreid inderdaad. Het Hollywood sign is natuurlijk leuk, Little Venice is leuk om even doorheen te lopen. Je "moet" natuurlijk even naar het strand
SF vond ik persoonlijk veel leuker. De Golden Gate Bridge, lekker langs de pieren lopen, het beroemde treintje, dat soort dingen. Ik vond SF veel sfeervoller dan LA.

Ik weet niet of je van geschiedenis houdt, maar dan zou je ook nog steden als Boston en Philadelphia kunnen overwegen.
Goede tips!
SF staat ook absoluut op mijn to go to lijstje.
Mss toch maar hoger zetten dan!

Geschiedenis is wat mij zo ontzettend aantrekt aan Europese steden.
Het leeft zo ontzettend en elke stad hier ademt historie.

Boston en Phila ken ik van historie idd, moet ik eens even induiken dan.
pi_201959939
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:22 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
[..]
Exact dezelfde ervaring, als ts moet kiezen tussen die twee zou ik San Francisco aanraden.

De leukste stad vond ik zelf Chicago, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik vond vooral diversiteit aan architectuur in Chicago heel erg gaaf, en de natuur in de omgeving is ook heel mooi.
Chicago?
Lijkt mij een boeiende stad om te bezoeken, net als elke grote stad in de VS wel, maar ik zie eigenlijk vrij weinig echt interessants om te bezoeken daar.

Maar dat is misschien wat je vanuit hier meekrijgt van die stad.

quote:
4s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:18 schreef Leonos het volgende:
Oja, LA ben ik ook geweest, vind ik zelf weinig aan naast de pretparken, maar daar moet je ook maar zin in hebben :P
Pretparken ga ik er niet voor heen haha. Of ik moet eens een dag over hebben.
Maar goed staat het ook wel bekend om idd.
pi_201960001
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:16 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Het is nogal een eind vliegen voor wat je wilt.

SF en LA zijn niet echt citytrips zoals je ze kent van Europese steden. SF lijkt daar nog het meeste op, maar kan je makkelijk in 3/4 dagen doen, afhankelijk van je wensen.

Je kan dit natuurlijk wel combineren met LA (relatief dichtbij) en LA is een vakantie op zich. LA, zoals wij dat kennen, is echter geen stad maar een agglomeratie van vele steden. Je krijgt te maken met veel reistijd en met het OV is de stad niet te bezoeken. Het is een uitdagende stad maar wel een waar je verliefd op kan worden als je er verliefd op wordt.

Ik zou adviseren om dat wat je wenst te bezoeken in LA te noteren, te kijken hoe dit geografisch van elkaar ligt en daar een reisschema bij opstellen (meerdere hotels, auto huren).

Succes!
Opzich is er niet echt "iets" wat ik zoek.
Ik wil gewoon lekker relaxt kunnen rondgaan. Beetje fatsoenlijk weer hebben.
Wat landmarks kunnen bekijken.

VS steden verwacht ik ook zeker niet iets Europees achtigs. Vanwege het verleden die wij hier wel kennen.

Mijn wens is wel om zoveel mogelijk van een stad te zien. Ik ga wss 1x naar bewuste stad en mogelijk nooit weer. Ik wil dan niet thuis komen en denken van tjaaaa woops dat gemist.
En daarnaast is de vliegreis duur genoeg, dus dan blijf ik ook liever eens 2 dagen bv extra dan mensen verwachten in een stad dan alles heel strak plannen.

OV vind ik ook zeker geen probleem. En ik wandel normaal op trips al gauw 30km op een dag.
Maar moet natuurlijk wel binnen de perken blijven.

Bedankt!
pi_201966565
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 18:51 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nou in Europa zit ik in 5 ster hotellen voor onder de 100 euro hoor.
Voor een 3 ster hotel betaal je in Europa eens 30-35 euro.

En als ik dan zie dat 100 euro voor relatief simpele hotelletjes (max 3 ster) in de VS als normaal bezien wordt dan weet ik dat ik daar vanuit moet gaan qua prijs.
Ja, Oostblok of op het platteland misschien.
Ik zie het graag als dit anders is.
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:34:10 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201966640
NY, eventueel combineren met Boston of Philadelphia.
LA kan je wel overslaan.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 31 oktober 2021 @ 09:45:41 #21
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201966746
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:34 schreef Hyperdude het volgende:
NY, eventueel combineren met Boston of Philadelphia.
LA kan je wel overslaan.
Dan ook zeker Washington doen. ^O^
pi_201967467
quote:
4s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:25 schreef Leonos het volgende:

[..]
Ja, Oostblok of op het platteland misschien.
Ik zie het graag als dit anders is.
Ik ben net terug uit Valencia waar ik in een 4 sterren hotel zat waar ik 70 euro per nacht betaalde, vlakbij Oceanografic. Oftewel centraal.
Ook in Barcelona 5 sterren hotel voor 90 euro.

Dat zijn uitzonderingen hoor, normaal heb ik dat soort prijzen er niet voor over en richt ik mij op 3 sterren hotels ongeveer.
Dat vind je prima voor 30-40 euro in grote Europese steden.

Daarom dat ik mij ook zo verbaasde over de hoge prijzen in LA voor echt simpele hotels.

quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 09:34 schreef Hyperdude het volgende:
NY, eventueel combineren met Boston of Philadelphia.
LA kan je wel overslaan.
NY staat sowieso nog op het lijstje met vrienden.
Maar dat is natuurlijk een must-see.
Wellicht kan je altijd vliegen op NY, dagje daar alvast doen.
pi_201967502
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:53 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik ben net terug uit Valencia waar ik in een 4 sterren hotel zat waar ik 70 euro per nacht betaalde, vlakbij Oceanografic. Oftewel centraal.
Ook in Barcelona 5 sterren hotel voor 90 euro.

Dat zijn uitzonderingen hoor, normaal heb ik dat soort prijzen er niet voor over en richt ik mij op 3 sterren hotels ongeveer.
Dat vind je prima voor 30-40 euro in grote Europese steden.

Daarom dat ik mij ook zo verbaasde over de hoge prijzen in LA voor echt simpele hotels.
[..]
NY staat sowieso nog op het lijstje met vrienden.
Maar dat is natuurlijk een must-see.
Wellicht kan je altijd vliegen op NY, dagje daar alvast doen.
Waar heb jij geboekt dan?
5 sterren onder de 100 euro per nacht zie ik eigenlijk ook nooit in Europa.
Ik heb wel eens redelijk goedkoop in een 3 sterren hotel kunnen slapen maar dat was icm kortingen en actiescodes.
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201967566
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 10:57 schreef Doug-Heffernan het volgende:

Waar heb jij geboekt dan?
5 sterren onder de 100 euro per nacht zie ik eigenlijk ook nooit in Europa.
Ik heb wel eens redelijk goedkoop in een 3 sterren hotel kunnen slapen maar dat was icm kortingen en actiescodes.
Ik weet zo de naam van dat 5 sterren hotel niet meer in Barcelona, maar dat was 1 van de SB hotels daar. Wel wat buiten het centrum, maar dan nog.

Ik gebruik Booking en heb daar Genius korting. Of ik boek toevallig altijd op de goede momenten.
Ik vink ook altijd de filters aan van 0-50 en 50-100, en daar komen altijd wel 4 en 5 sterren hotels uit.
Dat vind ik nog te duur hoor, maar soms hebben die ook wel eens een kortingsactie voor nog wat goedkoper.

Schijnbaar vind ik altijd de goede hotels en zijn ook echt top hotels.
Maar ik vind 90-100 euro voor 5 sterren hotels in de grote Europese hotels al heel duur haha.
Al vind je ook absoluut hotels die daar echt ver boven zitten.
pi_201969880
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 11:02 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Ik weet zo de naam van dat 5 sterren hotel niet meer in Barcelona, maar dat was 1 van de SB hotels daar. Wel wat buiten het centrum, maar dan nog.

Ik gebruik Booking en heb daar Genius korting. Of ik boek toevallig altijd op de goede momenten.
Ik vink ook altijd de filters aan van 0-50 en 50-100, en daar komen altijd wel 4 en 5 sterren hotels uit.
Dat vind ik nog te duur hoor, maar soms hebben die ook wel eens een kortingsactie voor nog wat goedkoper.

Schijnbaar vind ik altijd de goede hotels en zijn ook echt top hotels.
Maar ik vind 90-100 euro voor 5 sterren hotels in de grote Europese hotels al heel duur haha.
Al vind je ook absoluut hotels die daar echt ver boven zitten.
Dat is dan wel echt zeldzaam denk ik.

Het goedkoopste wat ik ooit per nacht heb betaald in New York was iets van 60 euro per nacht in een 3 sterren hotel. Dat was toen ook gewoon midtown Manhattan en een prima deal destijds imo
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201975407
quote:
0s.gif Op zondag 31 oktober 2021 13:41 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Dat is dan wel echt zeldzaam denk ik.

Het goedkoopste wat ik ooit per nacht heb betaald in New York was iets van 60 euro per nacht in een 3 sterren hotel. Dat was toen ook gewoon midtown Manhattan en een prima deal destijds imo
Voor 4-5 ster wel ja, maar er is altijd minstens 1 hotel die dat heeft.
Voor 3 sterren is er altijd zat keuze onder de 40 euro in de grote steden, juist omdat er grote keuze is.
En ik zit toch zeker 1,5 tot 2 maand per jaar in een hotel in die grote steden, dus zit er vaak genoeg mee.

Daarom was ik ook zo benieuwd naar de Amerikaanse prijzen.
Ik had sowieso eerder al eens gekeken en viel het mij sowieso al op dat het daar wat duurder is.
Maar wil natuurlijk wel beetje de acceptabele prijzen weten, dat ik niet gemiddelde prijzen neem die veel te hoog liggen. Dat je als je goed kijkt gewoon veel betere prijzen hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')