abonnement Unibet Coolblue
pi_201928137
Welkom Energie heeft de ACM verzocht om zijn vergunning in te trekken. Contracten worden daarom beëindigd en klanten zijn aangewezen op het fors duurdere Eneco. Welkom Energie is nog niet failliet, maar het het is natuurlijk wel te verwachten dat dit gaat gebeuren. Zie Eerste energiebedrijf bezwijkt onder gestegen gasprijzen voor het nieuwsbericht.

Kan ik Welkom Energie aansprakelijk stellen voor contractbreuk? Of zit er iets bijzonders in het recht waardoor dat in dit geval niet kan?

In mijn geval kan dat gunstig zijn. Ik zat nog kort bij Welkom Energie dus ik heb alle betalingen aan Welkom Energie kunnen storneren zodat Welkom Energie geen schulden meer heeft uitstaan bij mij (die in geval van faillissement dus niet worden betaald). Ik heb wel enkele maanden energie gebruikt en die kosten zullen nog bij mij terecht komen. Een curator kan mij geen rekeningen sturen als Welkom Energie juist bij mij in het krijt staat wegens contractbreuk, dus vandaar.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 09:14:04 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201928198
Als Welkom Energie daarwerkelijk failliet gaat? Dan heb je als consument vaak pech gehad.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201928220
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:14 schreef Megumi het volgende:
Als Welkom Energie daarwerkelijk failliet gaat? Dan heb je als consument vaak pech gehad.
Omdat je dan als consument achteraan in de rij staat. Maar dat is alleen zo als jij als consument nog geld tegoed hebt van Welkom Energie, niet als het andersom is. Dat laatste wil ik graag zo houden.
pi_201928328
Storneren klinkt echt als een goed idee ja. Gewoon omdat je denkt recht op geld te hebben :'(
pi_201928455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:27 schreef PS. het volgende:
Storneren klinkt echt als een goed idee ja. Gewoon omdat je denkt recht op geld te hebben :'(
In dit geval had ik het ook gedaan. Ze sturen maar een eindafrekening voor het werkelijke verbruik.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201928464
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:08 schreef Agronoom2 het volgende:
Kan ik Welkom Energie aansprakelijk stellen voor contractbreuk?
Voor welke schade dan? Dat een andere partij duurder is?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201928489
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:45 schreef baskick het volgende:

[..]
Voor welke schade dan? Dat een andere partij duurder is?
Dat. Een jaarcontract sluit je af om je te wapenen tegen korte termijn fluctuaties in de energieprijs. En daarnaast is er nu gedwongen winkelnering bij Eneco. Dat staat allemaal niet in dat contract.
pi_201928493
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:44 schreef baskick het volgende:

[..]
In dit geval had ik het ook gedaan. Ze sturen maar een eindafrekening voor het werkelijke verbruik.
Precies, waarom zou ik vooruitbetalen voor de koude wintermaanden als ik weet dat Welkom Energie toch niet gaat leveren en als ik als consument bij een faillissement achteraan sta?
pi_201928537
Geloof me, je wilt niet dat je bij een energieboer zit die falliet gaat. Dat is nog veeeeeel vervelender. Dan ben je je voorschotten ook kwijt.

Ze doen dit juist om een fallisement te voorkomen, netjes eind afrekenen en opheffen.

Nu handelen ze het netjes af, en ga je naar eneco. Wil je naar een andere dan kan dat ook vast. Feit is dat welkom energie niet meer bestaat over 3 dagen en je er geen cent uit gaan krijgen, juridisch gezien.

Je betalingen aan hun storneren is echt oliedom. En gaan je een hoop kosten opleveren, en niet betalende klanten willen ze bij eneco ook niet.
Dum de dum
pi_201928554
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Geloof me, je wilt niet dat je bij een energieboer zit die falliet gaat. Dat is nog veeeeeel vervelender. Dan ben je je voorschotten ook kwijt.

Ze doen dit juist om een fallisement te voorkomen, netjes eind afrekenen en opheffen.

Nu handelen ze het netjes af, en ga je naar eneco. Wil je naar een andere dan kan dat ook vast. Feit is dat welkom energie niet meer bestaat over 3 dagen en je er geen cent uit gaan krijgen, juridisch gezien.
Het punt is dat er door storneren al geld bij mij staat dat ik niet naar de curator wil sturen omdat ik door contractbreuk ook schade heb geleden.
pi_201928571
En wat je laatste tekstwijziging betreft:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:

Je betalingen aan hun storneren is echt oliedom. En gaan je een hoop kosten opleveren, en niet betalende klanten willen ze bij eneco ook niet.
Er komt gewoon een eindafrekening
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:04:42 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201928581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:03 schreef Agronoom2 het volgende:
Er komt gewoon een eindafrekening
Niet als jij de boel hebt gestorneerd ...

Consumenten die zelf maar zaken gaan regelen zijn echt pis irritant voor bedrijven, je gaat gewoon het incasso traject in nu. Gaan ze falliet dan mag je met de curator gaan praten. Dat wilde je juist niet toch.
Dum de dum
pi_201928619
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:04 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Niet als jij de boel hebt gestorneerd ...

Consumenten die zelf maar zaken gaan regelen zijn echt pis irritant voor bedrijven, je gaat gewoon het incasso traject in nu. Gaan ze falliet dan mag je met de curator gaan praten. Dat wilde je juist niet toch.
Graag die curator. Het geld staat op mijn rekening en ik heb een vordering op Welkom Energie die groter is dan het beetje energie dat ik in de zomermaanden heb gebruikt. Als het argument van die contractbreuk geldt, tenminste.

Pisirritant is in dit geval geheel wederzijds.

Ze mogen pas incasso's sturen nadat ze een factuur hebben opgesteld. Als ze diensten erop zetten waarvan nu bekend is dat ze die niet gaan leveren, dan plegen ze fraude.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:21:58 #14
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201928766
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:08 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Graag die curator. Het geld staat op mijn rekening en ik heb een vordering op Welkom Energie die groter is dan het beetje energie dat ik in de zomermaanden heb gebruikt. Als het argument van die contractbreuk geldt, tenminste.

Pisirritant is in dit geval geheel wederzijds.

Ze mogen pas incasso's sturen nadat ze een factuur hebben opgesteld. Als ze diensten erop zetten waarvan nu bekend is dat ze die niet gaan leveren, dan plegen ze fraude.
Ik hoop voor je dat je je eindafrekening gaat krijgen voor X euros, en jij die vrolijk gaat betalen en door naar eneco.

Als ze eerst een incasso traject starten sta je nergens. Ze zijn (nog) niet falliet he.
Dum de dum
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:22:42 #15
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201928774
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Nu handelen ze het netjes af, en ga je naar eneco. Wil je naar een andere dan kan dat ook vast. Feit is dat welkom energie niet meer bestaat over 3 dagen en je er geen cent uit gaan krijgen, juridisch gezien.

Je betalingen aan hun storneren is echt oliedom. En gaan je een hoop kosten opleveren, en niet betalende klanten willen ze bij eneco ook niet.
Het is wel een betalende klant, hij neemt alleen een voorschot op de eindafrekening die over een paar weken komt. Hij storneerd nu alvast 1 of twee maanden en hij wacht braaf op de curator voor de rest van de terugbetaling. (waarvan jij ook dondersgoed weet dat die niet meer komt)

Als hij volgens de eindafreking netjes een stukje terugbetaald indien nodig dan is er geen enkele Eneco die hem als wanbetaler zal zien.

Niet storneren is pas oliedom, de kans is groot dat je dan ook het niet gestorneerde geld kwijt bent.
Tot nooit .......
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:24:35 #16
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201928790
Ik zit niet bij welkom, dus ik ken ook de kleine lettertjes niet. Maar ik denk dat je jezelf mogelijk te rijk rekent met je gedachtes.

Waar je denk ik op mag rekenen - Stel, je hebt een contract voor x aan lage prijs per KWh stroom en per M3 gas. Welkom zal aansturen op een eindafrekening en dan betaal jij die prijs per verbruik die in je afspraak staat. Daar hebben zij recht op, en dat gaan ze ook innen. Eventuele welkomstbonus etc zou zomaar pas gelden aan het eind van x periode. Dat Welkom dat niet gaat halen door hun eigen keuzes, daar ga jij niet direct een claim op die bonus aan overhouden. Dat kan jij wel vinden, maar dit soort lokkertjes, daar heb je in dit soort situaties vaak geen recht meer op. Als het als "bonus" is vertelt, dan zal dat snel worden gezien als "extra" en vervallen rechten mogelijk Zoals gezegd, ik ken de kleine lettertjes niet, en een jurist kan daar anders tegenaan kijken......Maar ik denk dat in een situatie als deze (bedrijf is in liquidatie) dat dit soort claims achteraan staan. En de geleverde diensten eerst zullen moeten worden betaald, en dan als ......

Dus eventuele aansprakelijkheid voor contractbreuk......ik denk dat je jezelf rijk rekent. Je zal ws gewoon moeten betalen voor je verbruik, en de rest zal worden doorgeschoven naar later. En dan kan jij echt wel een rechtszaak beginnen over contractbreuk en gevolgschade......tegen een kale kip. Ik denk niet dat een rechter of deurwaarder met jou mee al gaan dat jij dit even vooraf mag afrekenen.

Als je het idee hebt dat je voorschot te hoog was kan het gunstig zijn er 1 of 2 te storneren. Zo zorg je ervoor dat je eindafrekening van verbruik er 1 is die je moet betalen. Want als je terug krijgt dan, dan kan het mogelijk even wachten zijn.

Wel nu gelijk even de meterstanden opschrijven.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_201928818
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:22 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
..

Niet storneren is pas oliedom, de kans is groot dat je dan ook het niet gestorneerde geld kwijt bent.
Dat dacht ik ook.
pi_201928835
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:24 schreef HMS het volgende:
Ik zit niet bij welkom, dus ik ken ook de kleine lettertjes niet. Maar ik denk dat je jezelf mogelijk te rijk rekent met je gedachtes.

Waar je denk ik op mag rekenen - Stel, je hebt een contract voor x aan lage prijs per KWh stroom en per M3 gas. Welkom zal aansturen op een eindafrekening en dan betaal jij die prijs per verbruik die in je afspraak staat. Daar hebben zij recht op, en dat gaan ze ook innen. Eventuele welkomstbonus etc zou zomaar pas gelden aan het eind van x periode. Dat Welkom dat niet gaat halen door hun eigen keuzes, daar ga jij niet direct een claim op die bonus aan overhouden. Dat kan jij wel vinden, maar dit soort lokkertjes, daar heb je in dit soort situaties vaak geen recht meer op. Als het als "bonus" is vertelt, dan zal dat snel worden gezien als "extra" en vervallen rechten mogelijk Zoals gezegd, ik ken de kleine lettertjes niet, en een jurist kan daar anders tegenaan kijken......Maar ik denk dat in een situatie als deze (bedrijf is in liquidatie) dat dit soort claims achteraan staan. En de geleverde diensten eerst zullen moeten worden betaald, en dan als ......

Dus eventuele aansprakelijkheid voor contractbreuk......ik denk dat je jezelf rijk rekent. Je zal ws gewoon moeten betalen voor je verbruik, en de rest zal worden doorgeschoven naar later. En dan kan jij echt wel een rechtszaak beginnen over contractbreuk en gevolgschade......tegen een kale kip. Ik denk niet dat een rechter of deurwaarder met jou mee al gaan dat jij dit even vooraf mag afrekenen.

Als je het idee hebt dat je voorschot te hoog was kan het gunstig zijn er 1 of 2 te storneren. Zo zorg je ervoor dat je eindafrekening van verbruik er 1 is die je moet betalen. Want als je terug krijgt dan, dan kan het mogelijk even wachten zijn.

Wel nu gelijk even de meterstanden opschrijven.
Als dit bedrijf overeind blijft dan kunnen ze gaan chanteren met deurwaarderskosten en dan weegt het juridisch gedoe inderdaad niet op tegen de baten.

Ik wilde me gewoon als schuldeiser melden bij de curator. Nog nooit gedaan, vandaar :)
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:31:05 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201928854
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:28 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Als dit bedrijf overeind blijft dan kunnen ze gaan chanteren met deurwaarderskosten en dan weegt het juridisch gedoe inderdaad niet op tegen de baten.

Ik wilde me gewoon als schuldeiser melden bij de curator. Nog nooit gedaan, vandaar :)
Deurwaarderskosten terwijl je nog geen faktuur hebt ontvangen? Dat gaat niet gebeuren.
Tot nooit .......
  donderdag 28 oktober 2021 @ 10:32:50 #20
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201928878
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:28 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Als dit bedrijf overeind blijft dan kunnen ze gaan chanteren met deurwaarderskosten en dan weegt het juridisch gedoe inderdaad niet op tegen de baten.

Ik wilde me gewoon als schuldeiser melden bij de curator. Nog nooit gedaan, vandaar :)
Dat kan je altijd doen, als je dat wilt. Alleen het ontslaat je ws niet van je verplichting om de verbruikte energie te moeten betalen. Dus dat zal als 2 losse zaken worden gezien, anders wordt het echt een zooitje. Ik denk alleen dat je claim mogelijk wel terecht kan zijn, maar dat je niets kan halen. Dus tja, hoeveel tijd en moeite ga je in zoiets steken.

Misschien een claimstichting oprichten en een Roetje doen......
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_201928918
Dus je sluit een contract af met een bedrijf, neemt maandenlang het product af, betaalt daar echter helemaal niets voor en dan beschuldig je het bedrijf van contractbreuk?

Ben je bekend met het fenomeen spiegel? Begin eerst maar eens met je zelf aan het contract te houden. Met je contractbreuk.
pi_201928923
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:32 schreef HMS het volgende:

[..]
Dat kan je altijd doen, als je dat wilt. Alleen het ontslaat je ws niet van je verplichting om de verbruikte energie te moeten betalen.
...
Ik wil ook wel betalen, maar na verrekening :-)
pi_201928956
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:28 schreef Agronoom2 het volgende:

Ik wilde me gewoon als schuldeiser melden bij de curator. Nog nooit gedaan, vandaar :)
Schuldeiser voor welk schuld? Je hebt immers je eigen geld teruggehaald. Wat wil je nog meer?
pi_201929301
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Schuldeiser voor welk schuld? Je hebt immers je eigen geld teruggehaald. Wat wil je nog meer?
Door het ontbinden van het contract ben ik aangewezen op een duurdere leverancier en duurdere prijzen. Ik had me met dat contract tegen dat risico gewapend.
pi_201929438
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:11 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Door het ontbinden van het contract ben ik aangewezen op een duurdere leverancier en duurdere prijzen. Ik had me met dat contract tegen dat risico gewapend.
Nergens in je contract staat dat zij jou ook moeten gaan compenseren wanneer zij failliet gaan en jij onverhoopt extra kosten moet gaan maken.
pi_201929455
Ze zijn nog niet failliet en pacta sunt servanda.

Ze gaan waarschijnlijk wel bankroet en dan zal de curator zich afvragen of ik hen netto geld schuld ben, of dat zij mij netto geld schuldig zijn. In het eerste geval zal ik moeten betalen, in het tweede geval kunnen zij ook fluiten naar de bedragen die ze ook bij mij uit hebben staan.

Dus dan fluiten we samen :)
pi_201929551
Heb het idee dat TS de boel te slim af probeert te zijn maar waarschijnlijk de deksel op zijn neus zal krijgen. Eigen rechter spelen en zelfbedachte wetgeving volgen werkt vaak averechts. Je kan beter een professional inschakelen om naar je casus te kijken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201929798
Ts heeft blijkbaar 0,0 verstand van failisementswetgeving en regels.

Sterkte ermee. Storneren is per definitie het stomste wat je kan dien bij een geschil, behalve als de incasso geheel onterecht is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201929831
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ts heeft blijkbaar 0,0 verstand van failisementswetgeving en regels.

Sterkte ermee. Storneren is per definitie het stomste wat je kan dien bij een geschil, behalve als de incasso geheel onterecht is.
Als men een voorschot vraagt voor een product dat ze niet meer zullen leveren, zou ik zelf dat voorschot niet meer betalen geloof ik. Zo vreemd is dat niet toch?
pi_201929899
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:44 schreef baskick het volgende:

[..]
In dit geval had ik het ook gedaan. Ze sturen maar een eindafrekening voor het werkelijke verbruik.
Heb ik ook gedaan vanmorgen. Wel vervelend dat ze het niet 1 dag eerder hadden aangekondigd, want dan had de termijnincasso van eind augustus ook nog gestorneerd kunnen worden. Met een voorschot van 200 euro en een werkelijk gebruik van 150 euro, heb ik toch over 10 maanden 500 euro teveel betaald. Dus ik heb alle recht om te storneren. Er is immers geen overeenkomst meer nu (deze is eenzijdig door hen ontbonden).
pi_201929915
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Als men een voorschot vraagt voor een product dat ze niet meer zullen leveren, zou ik zelf dat voorschot niet meer betalen geloof ik. Zo vreemd is dat niet toch?
Dat hangt van de situatie af.

Storneren blijft oliedom en geeft alleen maar problemen.
Betalingen staan geheel los van elk conflict, behalve een onterechte incasso en zo handelt elk bedrijf het ook af. Als 2 separate dingen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201929922
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:04 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Niet als jij de boel hebt gestorneerd ...

Consumenten die zelf maar zaken gaan regelen zijn echt pis irritant voor bedrijven, je gaat gewoon het incasso traject in nu. Gaan ze falliet dan mag je met de curator gaan praten. Dat wilde je juist niet toch.
Incasso traject is een beetje lastig als er niet is aangemaand (met bijv een eindafrekening).

OP heeft het slim gedaan. Wel wat kut voor het bedrijf maar hij heeft tenminste zijn geld terug.
pi_201929938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:10 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Heb ik ook gedaan vanmorgen. Wel vervelend dat ze het niet 1 dag eerder hadden aangekondigd, want dan had de termijnincasso van eind augustus ook nog gestorneerd kunnen worden. Met een voorschot van 200 euro en een werkelijk gebruik van 150 euro, heb ik toch over 10 maanden 500 euro teveel betaald. Dus ik heb alle recht om te storneren. Er is immers geen overeenkomst meer nu (deze is eenzijdig door hen ontbonden).
Vanaf 1 november en nu niet.

Iedereen staat in zijn recht om incassos te storneren, maar ook de consequenties daarvan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201929966
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat hangt van de situatie af.

Storneren blijft oliedom en geeft alleen maar problemen.
Betalingen staan geheel los van elk conflict, behalve een onterechte incasso en zo handelt elk bedrijf het ook af. Als 2 separate dingen.
Mja, ik weet het niet hoor. Als individuele schuldeiser sta je ver achter in de rij. Snap wel dat je daar niet passief op gaat zitten wachten, een grote groep is vaak gewoon de lul bij een faillisement.

Nou worden in dit geval de klanten overgeheveld, dus dat maakt het wel weer complexer dan bij een 'normaal' faillisement.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 12:17:45 #35
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201929975
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:12 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Incasso traject is een beetje lastig als er niet is aangemaand (met bijv een eindafrekening).

OP heeft het slim gedaan. Wel wat kut voor het bedrijf maar hij heeft tenminste zijn geld terug.
Jij denkt serieus dat er in het contract van ts niks over voorschotten staat of termijnen van betalen? En dat ts dat nu keihard niet aan het nakomen is?

Blijf me verbazen over hoe mensen denken dat de grote mensen wereld werkt.
Dum de dum
pi_201929986
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:17 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Mja, ik weet het niet hoor. Als individuele schuldeiser sta je ver achter in de rij. Snap wel dat je daar niet passief op gaat zitten wachten, een grote groep is vaak gewoon de lul bij een faillisement.

Nou worden in dit geval de klanten overgeheveld, dus dat maakt het wel weer complexer dan bij een 'normaal' faillisement.
Vorderingen worden ook bij een faillisement gewoon geincasseerd evt met incassokosten, dagvaarding en evt gijzeling bij wanbetaling.

Schades van klanten of leveranciers bij failissement kunnen nooit verhaald worden op het failiette bedrijf.
Alleen openstaande facturen kunnen bij de curator worden ingediend maar kosten/kosten die je maakt vanwege het failisement niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201930028
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Heb het idee dat TS de boel te slim af probeert te zijn maar waarschijnlijk de deksel op zijn neus zal krijgen. Eigen rechter spelen en zelfbedachte wetgeving volgen werkt vaak averechts. Je kan beter een professional inschakelen om naar je casus te kijken.
Er zijn genoeg wetsartikelen in het civiel recht die wijzen op een minnelijke manier van afhandelen. Als Welkom het er niet mee eens is dan kunnen ze aanmanen. Je kan het vergelijken met investeerders die weglopen bij een bedrijf omdat ze weten dat het failliet gaat.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:58 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ts heeft blijkbaar 0,0 verstand van failisementswetgeving en regels.

Sterkte ermee. Storneren is per definitie het stomste wat je kan dien bij een geschil, behalve als de incasso geheel onterecht is.
Nogmaals een incasso traject loopt alleen als er is aangemaand.

quote:
[Art 82 BW 6
1.Het verzuim treedt in, wanneer de schuldenaar in gebreke wordt gesteld bij een schriftelijke aanmaning waarbij hem een redelijke termijn voor de nakoming wordt gesteld, en nakoming binnen deze termijn uitblijft.2.Indien de schuldenaar tijdelijk niet kan nakomen of uit zijn houding blijkt dat aanmaning nutteloos zou zijn, kan de ingebrekestelling plaatsvinden door een schriftelijke mededeling waaruit blijkt dat hij voor het uitblijven van de nakoming aansprakelijk wordt gesteld.
pi_201930032
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Vorderingen worden ook bij een faillisement gewoon geincasseerd evt met incassokosten, dagvaarding en evt gijzeling bij wanbetaling.
Ja en die vordering volgt uit de eindafrekening (denk ik, IANAL)

Als je voor 200 euro aan energie hebt afgenomen, maar je hebt voor 500 euro aan voorschotten betaald dan heb jij een vordering op hun.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2021 12:23:27 ]
pi_201930045
Zo heb flink peentjes gezweet, vorige week net mijn eindafrekening binnen a 1800 ballen. Zo de tering was echt bang dat ik mijn geld kwijt zou zijn
Hallo
pi_201930070
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja en die vordering volgt uit de eindafrekening (denk ik, IANAL)

Als je voor 200 euro aan energie hebt afgenomen, maar je hebt voor 500 euro aan voorschotten betaald dan heb jij een vordering op hun.
Juist en die vordering dien je dan in bij de curator, maar een incasso storneren valt daar niet onder.
Het bedrijf vordert hun vordering altijd in bij jou.

Failisementen horen bij de enge grote mensenwereld en kost iedereen altijd geld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201930095
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ja en die vordering volgt uit de eindafrekening (denk ik, IANAL)

Als je voor 200 euro aan energie hebt afgenomen, maar je hebt voor 500 euro aan voorschotten betaald dan heb jij een vordering op hun.
Dat dus.

Behalve dat ik die voorschotten van 500 euro nu weer op mijn rekening heb staan dankzij het heilige ritueel van storneren. Ik verwacht dus een rekening van 200 euro maar ik zo'n 1200 euro schade doordat ze hun contract wederrechtelijk beëindigen. De vraag is of zij dat contract zomaar mogen beëindigen, of dat zij daar aansprakelijk voor zijn. Als ze aansprakelijk zijn, dan ga ik die 200 euro natuurlijk aftrekken van hetgeen ze mij nog schuldig zijn.
pi_201930135
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:27 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Dat dus.

Behalve dat ik die voorschotten van 500 euro nu weer op mijn rekening heb staan dankzij het heilige ritueel van storneren. Ik verwacht dus een rekening van 200 euro maar ik zo'n 1200 euro schade doordat ze hun contract wederrechtelijk beëindigen. De vraag is of zij dat contract zomaar mogen beëindigen, of dat zij daar aansprakelijk voor zijn. Als ze aansprakelijk zijn, dan ga ik die 200 euro natuurlijk aftrekken van hetgeen ze mij nog schuldig zijn.
Bij failissement wordt per definitie elk contract ontbonden of het nou mag of niet. Schades die daaruit voortvloeien worden nooit betaald door het failiete bedrijf.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201930185
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Juist en die vordering dien je dan in bij de curator, maar een incasso storneren valt daar niet onder.
Het bedrijf vordert hun vordering altijd in bij jou.

Failisementen horen bij de enge grote mensenwereld en kost iedereen altijd geld.
Beetje slim met een situatie omgaan hoort ook bij de grote mensenwereld. Als jij straks braaf een vordering indient bij de curator heb je een dikke vette kans dat er geen geld meer over is.
pi_201930211
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Beetje slim met een situatie omgaan hoort ook bij de grote mensenwereld. Als jij straks braaf een vordering indient bij de curator heb je een dikke vette kans dat er geen geld meer over is.
Dat hoort bij de grote enge boze mensenwereld.
Failisementen horen erbij en elk bedrijf kan failliet gaan. Grote bedrijven controleren ook altijd de boekhouding voordat ze in zee gaan met nieuwe bedrijven hierom.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 12:40:46 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201930229
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Beetje slim met een situatie omgaan hoort ook bij de grote mensenwereld. Als jij straks braaf een vordering indient bij de curator heb je een dikke vette kans dat er geen geld meer over is.
dit inderdaad.
Er is al eerder een failisement van een energiebedrijf (energiedirect) geweest. Ik heb het een beetje gevolgt op een ander forum (tw....). De enige die er goed zijn uitgesprongen zijn de mensen die hebben gestorneerd.

Die kregen van de curator gewoon een eindafrekening die ze dan moesten betalen.
Geen enkele boete, of naheffing als je die betaald.

Zelf iets gehad met een bank waar ik snel mijn centen vandaan heb getrokken. Ik had toen ook een paar honderd euro te veel overgeboekt en stond dus rood kwam ik later achter. Na een briefje het verschil gewoon aan de curator overgemaakt, niks aan de hand verder.
Tot nooit .......
pi_201930528
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat hoort bij de grote enge boze mensenwereld.
Failisementen horen erbij en elk bedrijf kan failliet gaan. Grote bedrijven controleren ook altijd de boekhouding voordat ze in zee gaan met nieuwe bedrijven hierom.
We hebben een bedrijvenfantast gevonden _O_

Faillissementen worden ook gebruikt om van overbodig persoon en kosten af te komen

https://www.ftm.nl/artikelen/zo-start-je-in-coronatijd-je-bedrijf-door-met-hulp-van-de-belastingbetaler[quote]0s.gif Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2625371/1/999#p201930095]donderdag 28 oktober 2021 12:27[/url] schreef [url=https://forum.fok.nl/user/profile/432658]Agronoom2[/url] het volgende:

[..]
Dat dus.

Behalve dat ik die voorschotten van 500 euro nu weer op mijn rekening heb staan dankzij het heilige ritueel van storneren. Ik verwacht dus een rekening van 200 euro maar ik zo'n 1200 euro schade doordat ze hun contract wederrechtelijk beëindigen. De vraag is of zij dat contract zomaar mogen beëindigen, of dat zij daar aansprakelijk voor zijn. Als ze aansprakelijk zijn, dan ga ik die 200 euro natuurlijk aftrekken van hetgeen ze mij nog schuldig zijn.
[/quote]
Dat kan. Maar dan zou je de eigenaren persoonlijk aansprakelijk moeten stellen voor wanbeleid en dit kunnen aantonen bij de rechter. Je zou het ook bij de curator kunnen proberen maar dat lijkt mij stug en weet ik te weinig over.
pi_201930549
Als je lid worst bij dit soort vage energie bedrijfjes moet je in iedergeval je maandbedrag lekker laag zetten.

Mochten ze failiet gaan dan weet je in iedergeval zeker dat je nooit teveel betaald hebt wat je ook niet meer kan terug vorderen.
pi_201930753
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:14 schreef 111210 het volgende:
Als je lid worst bij dit soort vage energie bedrijfjes moet je in iedergeval je maandbedrag lekker laag zetten.

Mochten ze failiet gaan dan weet je in iedergeval zeker dat je nooit teveel betaald hebt wat je ook niet meer kan terug vorderen.
Dat verbaasd mij sowieso al, hoeveel mensen er blijkbaar fors te hoge voorschotten betalen om in de eindafrekening geld "terug" te krijgen. Je weet toch wat je jaarverbruik ongeveer is...dan stem je daar je maandbedrag toch op af?

Eén van de gedupeerden twittert ook gewoon: "elke maand teveel betaald met als doel cashback aan het einde van het jaar". Waarom betaal je expres teveel aan een bedrijf dat gewoon failliet kan gaan? Onbegrijpelijk...
pi_201930865
TS, bespaar je de moeite. Slim dat je op tijd gestorneerd hebt om de jaarafrekening in ieder geval positief te maken. De curator zal een eindafrekening laten maken en het teveel gestorneerde bij jou komen halen, al dan niet via een incassobureau.

Dat bedrag zal zeker *niet* verrekend kunnen worden met de tegenvordering die jij zegt te hebben. Die zul je eerst moeten gaan afdwingen bij de rechtbank om vervolgens te horen dat er geen geld meer is. Een goede jurist kan je vast vertellen hoe het zit met volgordelijkheid van de diverse vorderingen die er bij dat bedrijf spelen.

Als je slim bent neem je dit verlies voordat je er heel veel tijd en moeite in gaat stoppen. Wees blij dat je in ieder geval je teveel betaalde voorschotten terug hebt gekregen.

FYI, het faillisement van de vorige energieboer (energieflex) is nu 3 jaar na dato nog steeds niet afgerond. Wil je al die tijd boos en gefrustreed blijven hopen dat je nog iets krijgt?
pi_201930915
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:34 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat verbaasd mij sowieso al, hoeveel mensen er blijkbaar fors te hoge voorschotten betalen om in de eindafrekening geld "terug" te krijgen. Je weet toch wat je jaarverbruik ongeveer is...dan stem je daar je maandbedrag toch op af?

Eén van de gedupeerden twittert ook gewoon: "elke maand teveel betaald met als doel cashback aan het einde van het jaar". Waarom betaal je expres teveel aan een bedrijf dat gewoon failliet kan gaan? Onbegrijpelijk...
Ik kan me voorstellen dat men dat doet. Voelt als een meevaller.

Maar om dat te doen bij een klein/net begonnen bedrijf is natuurlijk een risico. Bij Eneco, Vattenfall of zulke toko's werkt het wel.
pi_201930918
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:38 schreef sjorsie1982 het volgende:
Dat hoort bij de grote enge boze mensenwereld.
Failisementen horen erbij en elk bedrijf kan failliet gaan. Grote bedrijven controleren ook altijd de boekhouding voordat ze in zee gaan met nieuwe bedrijven hierom.
Zeker. En dan kan je er als consument voor kiezen jezelf naar de slachtbank te laten leiden en geen cent meer terug zien (daar draait het voor de consument over het algemeen op uit) of je kiest ervoor om voor jezelf nog te redden wat er te redden valt.

Dat er hogere tarieven volgen vanwege de noodgedwongen overstap naar een andere energieleverancier is all in the game. Compensatie daarvoor kunnen mensen wel vergeten. Zo'n tegenslag hoort bij de grote enge boze mensen wereld inderdaad.

Neemt niet weg dat velen kunnen fluiten naar de welkomstbonus die nog niet uitgekeerd is én dat er door veel mensen een te hoog voorschot is betaald dat verrekend moet worden in een eindafrekening. In een situatie als deze is het dan niet zo gek dat er consumenten zijn die het zekere voor het onzekere nemen en in afwachting van een eindafrekening even geen betalingen meer doen. Dat kan een curator straks netjes afhandelen met een eindafrekening. Dat ook consumenten niet altijd alles volgens de regeltjes doen hoort bij de grote enge boze mensen wereld.
  Spellchecker donderdag 28 oktober 2021 @ 13:48:43 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201930923
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:34 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dat verbaasd mij sowieso al, hoeveel mensen er blijkbaar fors te hoge voorschotten betalen om in de eindafrekening geld "terug" te krijgen. Je weet toch wat je jaarverbruik ongeveer is...dan stem je daar je maandbedrag toch op af?

Eén van de gedupeerden twittert ook gewoon: "elke maand teveel betaald met als doel cashback aan het einde van het jaar". Waarom betaal je expres teveel aan een bedrijf dat gewoon failliet kan gaan? Onbegrijpelijk...
Inderdaad. Geen feest van mijn centen. Dan maar een beetje bijbetalen.
pi_201930950
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:04 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Niet als jij de boel hebt gestorneerd ...

Consumenten die zelf maar zaken gaan regelen zijn echt pis irritant voor bedrijven, je gaat gewoon het incasso traject in nu. Gaan ze falliet dan mag je met de curator gaan praten. Dat wilde je juist niet toch.
De vordering (i.c. de eindafrekening) is alleen véél kleiner dan de initieel betaalde (en inmiddels door TS gestorneerde) voorschotten (afgaande op de stelling van TS en gezond verstand, gezien de betreffende periode). Als ze nu een eindafrekening gaan opmaken en de storno's verwerken, komen ze tot een restbedrag. Dáár kunnen ze TS voor een herinnering voor sturen en aanmanen.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 10:21 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ik hoop voor je dat je je eindafrekening gaat krijgen voor X euros, en jij die vrolijk gaat betalen en door naar eneco.

Als ze eerst een incasso traject starten sta je nergens. Ze zijn (nog) niet falliet he.
Doorgaans volgt er eerst een herinnering en een aanmaning (op een factuur en pas daarna een incassotraject).

[ Bericht 13% gewijzigd door baskick op 28-10-2021 14:00:47 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 28 oktober 2021 @ 13:53:21 #54
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201930991
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:50 schreef baskick het volgende:

[..]
De vordering is alleen véél kleiner dan de initieel betaalde (en inmiddels door TS gestorneerde) voorschotten (afgaande op de stelling van TS en gezond verstand, gezien de betreffende periode). Als ze nu een eindafrekening gaan opmaken en de storno's verwerken, komen ze tot een restbedrag. Dáár kunnen ze TS voor aanmanen.
[..]
Doorgaans volgt er eerste een herinnering en een aanmaning.
Niet eens een herinnering. Gewoon een (eind)faktuur, dan een herinnering, nog een en dan pas een aanmaning.
Tot nooit .......
pi_201931006
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat men dat doet. Voelt als een meevaller.

Maar om dat te doen bij een klein/net begonnen bedrijf is natuurlijk een risico. Bij Eneco, Vattenfall of zulke toko's werkt het wel.
Ik begrijp daar dus helemaal niks van. Het is geld van jezelf aan een bedrijf geven om dat vervolgens na een jaar weer terug te ontvangen als "meevaller" met het risico dat je het kwijt bent als het bedrijf failliet gaat. En ook een Eneco of een Vattenfall kunnen gewoon failliet gaan.

Ik blijf het een domme methode vinden om op die manier geld opzij te zetten.
pi_201931067
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Niet eens een herinnering. Gewoon een (eind)faktuur, dan een herinnering, nog een en dan pas een aanmaning.
Sure, met 'eerst' bedoelde ik niet als eerst, maar de volgordelijkheid voor er een incassotraject gestart wordt. Heb het verduidelijkt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201931087
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:54 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik begrijp daar dus helemaal niks van. Het is geld van jezelf aan een bedrijf geven om dat vervolgens na een jaar weer terug te ontvangen als "meevaller" met het risico dat je het kwijt bent als het bedrijf failliet gaat. En ook een Eneco of een Vattenfall kunnen gewoon failliet gaan.

Ik blijf het een domme methode vinden om op die manier geld opzij te zetten.
Dit. Zet die "meevaller" elke maand gewoon op je spaarrekening en je krijgt er zelfs nog 0,1% rente over. Moet je wel de discipline hebben om het te doen en er een jaar lang af te blijven. Dan kun je zelfs de eindafrekening ineens voldoen als je een te laag voorschotbedrag hebt betaald.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 28 oktober 2021 @ 14:02:31 #58
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201931093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:54 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik begrijp daar dus helemaal niks van. Het is geld van jezelf aan een bedrijf geven om dat vervolgens na een jaar weer terug te ontvangen als "meevaller" met het risico dat je het kwijt bent als het bedrijf failliet gaat. En ook een Eneco of een Vattenfall kunnen gewoon failliet gaan.

Ik blijf het een domme methode vinden om op die manier geld opzij te zetten.
Eigenlijk zo je een contract per 1 decembert moeten laten ingaan. Dan heb je redelijke zekerheid dat je de eerste periode te weinig betaald omdat je met de dure maanden begint.
Tot nooit .......
pi_201931116
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:54 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik begrijp daar dus helemaal niks van. Het is geld van jezelf aan een bedrijf geven om dat vervolgens na een jaar weer terug te ontvangen als "meevaller" met het risico dat je het kwijt bent als het bedrijf failliet gaat. En ook een Eneco of een Vattenfall kunnen gewoon failliet gaan.

Ik blijf het een domme methode vinden om op die manier geld opzij te zetten.
Heb het ook een tijd gedaan eerlijk gezegd :@ Deed het bij alles, toeslagen, energievoorschotten, belastingteruggave. Rationeel sloeg het nergens op natuurlijk, maar was gewoon een lekker gevoel om door het jaar heen regelmatig meevallertjes te krijgen. Gewoon jezelf voor de gek houden :D
pi_201931161
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:02 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Eigenlijk zo je een contract per 1 decembert moeten laten ingaan. Dan heb je redelijke zekerheid dat je de eerste periode te weinig betaald omdat je met de dure maanden begint.
Alles tussen augustus en 1 december.

Via storneren krijg je dan wel genoeg terug.
pi_201931178
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bij failissement wordt per definitie elk contract ontbonden of het nou mag of niet. Schades die daaruit voortvloeien worden nooit betaald door het failiete bedrijf.
Het contract is ontbonden voordat het bedrijf failliet is gegaan.
pi_201931197
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:12 schreef Derrazi het volgende:

...
Dat kan. Maar dan zou je de eigenaren persoonlijk aansprakelijk moeten stellen voor wanbeleid en dit kunnen aantonen bij de rechter. Je zou het ook bij de curator kunnen proberen maar dat lijkt mij stug en weet ik te weinig over.
Waarom die eigenaren. Wat heb ik met die eigenaren precies te maken? Het bedrijf heeft mij een rechtsgeldige aanbieding gedaan. Daar ben ik op ingegaan. Nu zeggen ze dat ze het contract ontbreken zonder dat daartoe een rechtsgrond is dus dan is een schadevergoeding op zijn plaats. Door dat bedrijf.

Als het bedrijf dan vervolgens failliet gaat en zij zijn mij geld schuldig, dan hoef ik toch geen geld meer naar dat bedrijf of de curator daarvan te sturen?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 14:19:13 #63
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_201931239
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:50 schreef baskick het volgende:

[..]
De vordering (i.c. de eindafrekening) is alleen véél kleiner dan de initieel betaalde (en inmiddels door TS gestorneerde) voorschotten (afgaande op de stelling van TS en gezond verstand, gezien de betreffende periode). Als ze nu een eindafrekening gaan opmaken en de storno's verwerken, komen ze tot een restbedrag. Dáár kunnen ze TS voor een herinnering voor sturen en aanmanen.
[..]
Doorgaans volgt er eerst een herinnering en een aanmaning (op een factuur en pas daarna een incassotraject).
https://welkom-energie.nl(...)tractvoorwaarden.pdf (snel zijn, de website is al voor de helft uit de lucht :'))

quote:
Automatische incasso Je machtigt Welkom Energie om de maandelijks
verschuldigde bedragen automatisch van je rekening af te laten schrijven.
De doorlopende incasso van het maandelijkse termijnbedrag vindt
maandelijks rond de 28e dag voor de maand van levering plaats. De eerste
incasso zal een week voor aanvang van de levering worden uitgevoerd en
bedraagt een evenredig deel van het maandelijks termijnbedrag. De
levering gaat alleen van start als de eerste betaling tijdig door Welkom
Energie is ontvangen. Welkom Energie brengt je geen kosten in rekening
voor de automatische incasso.
Wanneer je per maandelijkse iDEAL-factuur wilt betalen, betaal je ¤ 1,35
administratiekosten per factuur.
Betaalherinnering en aanmaningskosten De eerste betaalherinnering is
altijd kosteloos. Voor volgende aanmaningen worden incassokosten in
rekening gebracht. Die bedragen voor het versturen van de eerste
aanmaning ¤ 15,-. Voor de tweede aanmaning worden de incassokosten
verhoogd tot 15% van het aan Welkom Energie verschuldigde bedrag, met
een minimumbedrag van ¤40,-. Borgstelling Welkom Energie zal in het geval
van een negatieve kredietbeoordeling een waarborgsom opleggen ter
hoogte van maximaal 3 maal het berekende maandelijkse termijnbedrag.
Welkom Energie zal je bij de contractbevestiging informeren over de hoogte
van de gevraagde waarborgsom. De waarborgsom dient voor aanvang van
levering door jou te worden overgemaakt. Betalingsregeling Indien het je
niet lukt om aan je betalingsverplichting te voldoen, dan biedt Welkom
Energie jou de mogelijkheid om een verzoek tot betalingsregeling aan te
vragen. Voorwaarden betalingsregeling Op een betalingsregeling zijn de
volgende voorwaarden van toepassing:
Deze voorwaarden, waar TS voor getekend heeft, staan boven het 'ik storneer maar want ik krijg toch geld terug verhaal'.

Als TS een herinnering negeert, gaat het geld kosten. Tot de eindafrekening is gedaan en TS geen klant meer is. Aan eerder opzeggen zitten trouwens ook contractueel kosten :)
Dum de dum
pi_201931434
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
https://welkom-energie.nl(...)tractvoorwaarden.pdf (snel zijn, de website is al voor de helft uit de lucht :'))
[..]
Deze voorwaarden, waar TS voor getekend heeft, staan boven het 'ik storneer maar want ik krijg toch geld terug verhaal'.

Als TS een herinnering negeert, gaat het geld kosten. Tot de eindafrekening is gedaan en TS geen klant meer is. Aan eerder opzeggen zitten trouwens ook contractueel kosten :)
Wat is het punt dat je probeert te maken uit de algemene voorwaarden gebaseerd op puur panisch gedrag?
  donderdag 28 oktober 2021 @ 14:44:37 #65
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201931461
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
https://welkom-energie.nl(...)tractvoorwaarden.pdf (snel zijn, de website is al voor de helft uit de lucht :'))
[..]
Deze voorwaarden, waar TS voor getekend heeft, staan boven het 'ik storneer maar want ik krijg toch geld terug verhaal'.

Als TS een herinnering negeert, gaat het geld kosten. Tot de eindafrekening is gedaan en TS geen klant meer is. Aan eerder opzeggen zitten trouwens ook contractueel kosten :)
Prima, toch die eerste herinnering komt vast na 1 november. En dan kunnen ze dus gelijk de eindafrekenig opmaken. Het staat overigens in een contract dat per 1 november komt te vervallen.

Tegen de tijd dat er kosten worden gemaakt is er al lang en breed een curator benoemd die gewoon netjes de boel verrrekend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 28-10-2021 14:52:57 ]
Tot nooit .......
pi_201931539
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:19 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
https://welkom-energie.nl(...)tractvoorwaarden.pdf (snel zijn, de website is al voor de helft uit de lucht :'))
[..]
Deze voorwaarden, waar TS voor getekend heeft, staan boven het 'ik storneer maar want ik krijg toch geld terug verhaal'.

Als TS een herinnering negeert, gaat het geld kosten. Tot de eindafrekening is gedaan en TS geen klant meer is.
TS heeft nog niet eens een factuur ontvangen, laat staan een herinnering genegeerd. Ze verwerken de storno's en maken de eindafrekening op die TS zal voldoen. Opgelost.

Normaal gezien is storneren niet de oplossing, maar in dit geval denk ik dat TS er zo het beste uit komt :Y En hij betaalt wat 'ie moet betalen (de werkelijke kosten), dus ook nog eerlijk.

quote:
Aan eerder opzeggen zitten trouwens ook contractueel kosten :)
Als TS opzegt of zij opzeggen wegens wanbetaling, ja. Van beide situaties is geen sprake :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201931576
Ik begrijp wel dat mensen die regelmatig de eindjes aan elkaar moeten knopen ervoor kiezen om te hoge voorschotten te betalen. Is het niet voor de meevaller (sigaar uit eigen doos) dan wel om het feit dat een nabetaling bij de eindafrekening hen in de problemen kan brengen.

Eigenlijk is de belastingdienst de enige instantie waarbij je dit zonder risico kan doen, maar het is natuurlijk ook niet zo dat nuts-bedrijven waarbij je theoretisch gezien enig risico loopt bij bosjes omvallen.
pi_201931591
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:08 schreef Agronoom2 het volgende:
en klanten zijn aangewezen op het fors duurdere Eneco
Je hoeft daar niet verplicht te blijven, overigens.

quote:
Van Eneco ontvangt u een nieuw aanbod, dit gaat automatisch in op maandag 1 november 2021. De opzegtermijn van het contract is 30 dagen, dus vanaf woensdag 1 december 2021, kunt u overstappen naar een andere leverancier als u dat wilt.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201931598
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:01 schreef escortmk2 het volgende:
Ik begrijp wel dat mensen die regelmatig de eindjes aan elkaar moeten knopen ervoor kiezen om te hoge voorschotten te betalen. Is het niet voor de meevaller (sigaar uit eigen doos) dan wel om het feit dat een nabetaling bij de eindafrekening hen in de problemen kan brengen.
Als je het maandelijks kunt betalen aan de energiemaatschappij, kan je het ook maandelijks sparen. Dat je er niet vanaf kan blijven, is een ander probleem.

quote:
Eigenlijk is de belastingdienst de enige instantie waarbij je dit zonder risico kan doen, maar het is natuurlijk ook niet zo dat nuts-bedrijven waarbij je theoretisch gezien enig risico loopt bij bosjes omvallen.
Voorheen kreeg je bij de Belastingdienst nog rente ook :+ Bij bosjes niet, maar waarom zou je het risico nemen? Er staat geen rendement tegenover.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201931775
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:03 schreef baskick het volgende:

[..]
Als je het maandelijks kunt betalen aan de energiemaatschappij, kan je het ook maandelijks sparen. Dat je er niet vanaf kan blijven, is een ander probleem.
[..]
Voorheen kreeg je bij de Belastingdienst nog rente ook :+ Bij bosjes niet, maar waarom zou je het risico nemen? Er staat geen rendement tegenover.
Ik verwacht dat jij en ik hier geen problemen mee hebben, dat is fijn voor ons.

Helaas zijn er echter veel mensen die dit overzicht of de discipline niet hebben. Die mensen kunnen m.i. beter "sparen" met behulp van voorschotten dan dat ze risico's nemen op hoge naheffingen.

Dat geldt ook voor zorgverzekeringen waarbij je maandelijks meteen een stukje eigen risico meebetaalt. Als je dat niet gebruikt, krijg je het aan het eind van het jaar terug. Als dit financieel kwetsbare mensen helpt, prima toch?
pi_201932011
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:41 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Wat is het punt dat je probeert te maken uit de algemene voorwaarden gebaseerd op puur panisch gedrag?
En bovendien hebben de meeste mensen die algemene voorwaarden niet getekend omdat ze zich hebben aangemeld via een website als Gaslicht.com

Het is voor mij niet aan de orde, maar ik denk dat mensen betalingen die langer dan 8 weken geleden zijn gedaan ook kunnen laten storneren via een formulier 'onterechte incasso' bij hun bank met als reden dat ze geen machtiging hebben afgegeven. Als objectief feit is het wellicht wat flauw, maar als juridisch feit lijkt me het bikkelhard en met dit soort partijen is het fijn dat je als consument sterk staat. Ik zou dat dus i.i.g. proberen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Agronoom2 op 28-10-2021 16:00:19 ]
pi_201937687
Zolang ts in de voorgaande maanden voldoende voorschotten heeft betaald, kan hij gewoon storneren.
.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 00:08:28 #73
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201937734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:52 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
En bovendien hebben de meeste mensen die algemene voorwaarden niet getekend omdat ze zich hebben aangemeld via een website als Gaslicht.com

Het is voor mij niet aan de orde, maar ik denk dat mensen betalingen die langer dan 8 weken geleden zijn gedaan ook kunnen laten storneren via een formulier 'onterechte incasso' bij hun bank met als reden dat ze geen machtiging hebben afgegeven. Als objectief feit is het wellicht wat flauw, maar als juridisch feit lijkt me het bikkelhard en met dit soort partijen is het fijn dat je als consument sterk staat. Ik zou dat dus i.i.g. proberen.
Ook als jij via gaslicht.com zoiets regelt ga je akkoord met de algemene voorwaarden van de leverancier. Dat jij het via een tussensite doet ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid om de voorwaarden goed door te lezen.
pi_201938771
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Geloof me, je wilt niet dat je bij een energieboer zit die falliet gaat. Dat is nog veeeeeel vervelender. Dan ben je je voorschotten ook kwijt.

Ze doen dit juist om een fallisement te voorkomen, netjes eind afrekenen en opheffen.

Nu handelen ze het netjes af, en ga je naar eneco. Wil je naar een andere dan kan dat ook vast. Feit is dat welkom energie niet meer bestaat over 3 dagen en je er geen cent uit gaan krijgen, juridisch gezien.

Je betalingen aan hun storneren is echt oliedom. En gaan je een hoop kosten opleveren, en niet betalende klanten willen ze bij eneco ook niet.
Wat is dit voor onzin.
Je betaalt een voorschot, ze sturen maar een eindafrekening op. Plus ze geven aan dat je, kunt fluiten naar je geld als je nog iets tegoed hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201938815
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Geloof me, je wilt niet dat je bij een energieboer zit die falliet gaat. Dat is nog veeeeeel vervelender. Dan ben je je voorschotten ook kwijt.

Ze doen dit juist om een fallisement te voorkomen, netjes eind afrekenen en opheffen.

Nu handelen ze het netjes af, en ga je naar eneco. Wil je naar een andere dan kan dat ook vast. Feit is dat welkom energie niet meer bestaat over 3 dagen en je er geen cent uit gaan krijgen, juridisch gezien.

Je betalingen aan hun storneren is echt oliedom. En gaan je een hoop kosten opleveren, en niet betalende klanten willen ze bij eneco ook niet.
Wat is dit voor onzin.
Je betaalt een voorschot, ze sturen maar een eindafrekening op. Plus ze geven aan dat je, kunt fluiten naar je geld als je nog iets tegoed hebt.
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 12:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Juist en die vordering dien je dan in bij de curator, maar een incasso storneren valt daar niet onder.
Het bedrijf vordert hun vordering altijd in bij jou.

Failisementen horen bij de enge grote mensenwereld en kost iedereen altijd geld.
Tuurlijk wel. Je street beide vorderingen tegen elkaar weg. Ook in de grote mensen wereld gebeurt dat gewoon zo.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:04:34 #76
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201938816
Oftewel - conclusie

Storneren heeft wel zin als je nu al weet dat je zeer waarschijnlijk dat geld met een verrekening terug zou gaan krijgen. Dat gaat dus over verbruikte energie t.o.v. (teveel) betaald voorschot. Want hebben is hebben, en krijgen moet je soms maar afwachten.

Een vordering open laten staan over verbruikte energie om alvast een voorschot te nemen op een niet kansrijke claim over beloftes.......Daar ga je ws jezelf mee in de vingers snijden door incassokosten die ze gewoon ook bij je gaan halen.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_201938897
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:52 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
En bovendien hebben de meeste mensen die algemene voorwaarden niet getekend omdat ze zich hebben aangemeld via een website als Gaslicht.com

Het is voor mij niet aan de orde, maar ik denk dat mensen betalingen die langer dan 8 weken geleden zijn gedaan ook kunnen laten storneren via een formulier 'onterechte incasso' bij hun bank met als reden dat ze geen machtiging hebben afgegeven. Als objectief feit is het wellicht wat flauw, maar als juridisch feit lijkt me het bikkelhard en met dit soort partijen is het fijn dat je als consument sterk staat. Ik zou dat dus i.i.g. proberen.
Over dat laatste hoor ik graag meer. Want de smiechten hebben idd de 52 dagen periode afgewacht.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:27:50 #78
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201939056
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:34 schreef Accordtje het volgende:
Eén van de gedupeerden twittert ook gewoon: "elke maand teveel betaald met als doel cashback aan het einde van het jaar". Waarom betaal je expres teveel aan een bedrijf dat gewoon failliet kan gaan? Onbegrijpelijk...
Dat slaat ook inderdaad nergens op. Je cashback hangt niet af van je betaalde bedragen. Die krijg je als je netjes een jaar klant blijft sowieso.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:30:03 #79
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201939072
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 09:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Dat slaat ook inderdaad nergens op. Je cashback hangt niet af van je betaalde bedragen. Die krijg je als je netjes een jaar klant blijft sowieso.
Die twitteraar bedoelt ws. een andere ‘cashback’: gewoon een tegoed dat je zelf hebt opgebouwd door een hoger maandbedrag.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201939093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:54 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik begrijp daar dus helemaal niks van. Het is geld van jezelf aan een bedrijf geven om dat vervolgens na een jaar weer terug te ontvangen als "meevaller" met het risico dat je het kwijt bent als het bedrijf failliet gaat. En ook een Eneco of een Vattenfall kunnen gewoon failliet gaan.

Ik blijf het een domme methode vinden om op die manier geld opzij te zetten.
Mee eens.

Ik ben geen onderhandelaar, geen geboren ondernemer, maar ik ben wel heel beducht om geld vooruit te sturen. Het is heel simpel: elke ondernemer wil geld vooruit, en dan dienst leveren, en een consument wil liever dienst eerst, en dan betalen. Dat spanningsveld, daar moet je bewust van zijn. Gelijk oversteken. We kennen het wel van marktplaats, maar in de echte wereld met echte bedrijven vergeten we dat heel snel.

Ik vind Nederlanders vrij gemakkelijk in vooruit betalen. Oh, een webshop die we niet kennen? Gewoon IDEAL. Ja, dat begrijp ik dus niet. Oh, iets meer betalen voor mijn energie, want 'dan heb ik een spaarpotje'. Onbegrijpelijk.

En bij faillissementen sta je altijd achteraan. Een verzekering, een waarborgfonds, vaak zijn ze er niet. Alleen reisorganisaties hebben die dan, juist ook reisorganisaties verlangen dat je altijd vooruit betaalt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:39:06 #81
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201939135
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 09:30 schreef Lienekien het volgende:

Die twitteraar bedoelt ws. een andere ‘cashback’: gewoon een tegoed dat je zelf hebt opgebouwd door een hoger maandbedrag.
Ah ja, de sigaar uit eigen doos :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201939306
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 09:04 schreef HMS het volgende:
Oftewel - conclusie

Storneren heeft wel zin als je nu al weet dat je zeer waarschijnlijk dat geld met een verrekening terug zou gaan krijgen. Dat gaat dus over verbruikte energie t.o.v. (teveel) betaald voorschot. Want hebben is hebben, en krijgen moet je soms maar afwachten.

Een vordering open laten staan over verbruikte energie om alvast een voorschot te nemen op een niet kansrijke claim over beloftes.......Daar ga je ws jezelf mee in de vingers snijden door incassokosten die ze gewoon ook bij je gaan halen.
Nee dit is gewoon “oliedom”.

Aldus sommigen hier.

:')
pi_201940595
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 00:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ook als jij via gaslicht.com zoiets regelt ga je akkoord met de algemene voorwaarden van de leverancier. Dat jij het via een tussensite doet ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid om de voorwaarden goed door te lezen.
Dan moeten ze wél correct terhandgesteld zijn.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:50:42 #84
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_201941790
zo goed..?
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:53:25 #85
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201941816
quote:
Nou dus maar goed dat je je heb gestorneert anders was je je geld kwijt.
Dat deel kunnen ze je niet meer afnemen.

Je krijgt vanzelf een rekening voor de gebruikte energie.
Als je die netjes betaald heb je in elk geval een groot deel van je centen terug.
Tot nooit .......
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:02:57 #86
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201941920
quote:
6s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 09:32 schreef skrn het volgende:

[..]
Mee eens.

Ik ben geen onderhandelaar, geen geboren ondernemer, maar ik ben wel heel beducht om geld vooruit te sturen. Het is heel simpel: elke ondernemer wil geld vooruit, en dan dienst leveren, en een consument wil liever dienst eerst, en dan betalen. Dat spanningsveld, daar moet je bewust van zijn. Gelijk oversteken. We kennen het wel van marktplaats, maar in de echte wereld met echte bedrijven vergeten we dat heel snel.

Ik vind Nederlanders vrij gemakkelijk in vooruit betalen. Oh, een webshop die we niet kennen? Gewoon IDEAL. Ja, dat begrijp ik dus niet. Oh, iets meer betalen voor mijn energie, want 'dan heb ik een spaarpotje'. Onbegrijpelijk.

En bij faillissementen sta je altijd achteraan. Een verzekering, een waarborgfonds, vaak zijn ze er niet. Alleen reisorganisaties hebben die dan, juist ook reisorganisaties verlangen dat je altijd vooruit betaalt.
Ik snap je redenering erg goed. Echter de kans dat dit gebeurd is zeer klein en ik maak me er ook geen zorgen over met kleinere bedragen.

Zelf ben/was ik ook klant van Welkom en gelukkig in augustus een afrekening gehad. Maar ja, toch te veel betaald want deze maanden zijn goedkoper dan de overige maanden qua verbruik.

Maar toch vind ik dit niet opwegen tegen het gemak dat je je geen zorgen hoeft te maken over verrassingen. Want dan moet ik zelf bij gaan houden hoeveel ik moet gaan betalen en met zo'n voorschot loop ik altijd 1 maand voor en betaal dan niet in de maand waar de afrekening komt.

Het is nu fout gegaan, ik denk dat het mij een kleine ¤200 gaat kosten plus natuurlijk extra kosten voor het nieuwe tarief. Als het bij 1 keer in de 20 jaar blijft dan kan ik leven met dit risico en gaat het gemak voor.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201942536
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 00:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ook als jij via gaslicht.com zoiets regelt ga je akkoord met de algemene voorwaarden van de leverancier. Dat jij het via een tussensite doet ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid om de voorwaarden goed door te lezen.
Er gelden wel eisen voor die toestemming tot een incasso heh. Dat het vaak zo gebeurt wil niet zeggen dat het een rechtsgeldige machtiging is. Het is gewoon iets dat functioneert op basis van vertrouwen OMDAT je je geld kunt laten storneren.

Het was voor mij niet relevant maar je kunt zo maanden terug storneren als het moet. En dat is toch wel het meest belangrijke als je energieboer failliet gaat: storneren, storneren, storneren!
pi_201942595
Zonder het vertrouwen dat je je geld kunt terugkrijgen gaat de energiemarkt met zijn termijnbetalingen niet functioneren. Storneren kent dus een groot maatschappelijk nut. Anders moet de overheid die termijnbedragen maar onder het depositogarantiestelsel laten vallen. Maar ja: energieboeren zijn toch geen banken?
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:28:06 #89
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_201942842
Goed, het gaat nu rap bij Welkom. Als je teveel voorschot hebt gestort nu zsm storneren, als dat nog lukt. Want het falliet is net uitgesproken, en voordat je het weet is het geld weg.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_201943272
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:47 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Maar om dat te doen bij een klein/net begonnen bedrijf is natuurlijk een risico. Bij Eneco, Vattenfall of zulke toko's werkt het wel.
Je kunt ook gewoon sparen, zoals de meeste mensen. Dan is dat tot een flink bedrag gedekt. Dit in tegenstelling tot elke maand overmaken naar een commerciële partij.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:04:06 #91
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_201943291
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:28 schreef HMS het volgende:
Goed, het gaat nu rap bij Welkom. Als je teveel voorschot hebt gestort nu zsm storneren, als dat nog lukt. Want het falliet is net uitgesproken, en voordat je het weet is het geld weg.
Ik zie dat er bij mij eind september is afgeschreven maar dat de incasso voor deze maand er helemaal niet is gekomen? Op zich prima, dat betekent dat ik deze maand niet heb betaald en minder verlies heb. De administratie in het klantenportaal is ook niet meer actueel, ik mis september en oktober wat betreft facturen. Augustus was mijn afrekening van afgelopen jaar.

Als het goed is krijg ik vanavond een mail van Eneco hoe nu verder.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_201944257
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 15:28 schreef HMS het volgende:
Goed, het gaat nu rap bij Welkom. Als je teveel voorschot hebt gestort nu zsm storneren, als dat nog lukt. Want het falliet is net uitgesproken, en voordat je het weet is het geld weg.
Storneren staat m.i. los van een faillissement: Het is een correctie van een betaling en die wordt na stornering geacht niet te zijn gedaan.
pi_201944312
Uit de mail van Essent

quote:
Betaalde je aan Welkom Energie via automatische incasso? Dan doe je dat bij Eneco ook. 
Wat m.i. aantoont dat het in de energiebranche niet gebruikelijk is om op de rechtsgeldige wijze die automatische incasso's rond te maken. Dat zou waarschijnlijk voor mensen die ook langer dan 8 weken geleden betalingen hebben gedaan, een rechtsgrond geven om ook die bedragen terug te laten storten wegens 'ongeldige incasso'.

Normaal maakt dat natuurlijk niet uit want je moet toch betalen, maar als een bedrijf voorschotten opbouwt en zodra het geld binnen is failliet gaat, dan kun je door storneren nog wat geld terugkrijgen voordat de curator voorrang geeft aan het personeel van dat bedrijf.
pi_201944459
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:12 schreef Agronoom2 het volgende:
Uit de mail van Essent
[..]
Wat m.i. aantoont dat het in de energiebranche niet gebruikelijk is om op de rechtsgeldige wijze die automatische incasso's rond te maken. Dat zou waarschijnlijk voor mensen die ook langer dan 8 weken geleden betalingen hebben gedaan, een rechtsgrond geven om ook die bedragen terug te laten storten wegens 'ongeldige incasso'.

Normaal maakt dat natuurlijk niet uit want je moet toch betalen, maar als een bedrijf voorschotten opbouwt en zodra het geld binnen is failliet gaat, dan kun je door storneren nog wat geld terugkrijgen voordat de curator voorrang geeft aan het personeel van dat bedrijf.
De rabobank doet daar moeilijk over.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201944618
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De rabobank doet daar moeilijk over.
Over storneren bij een failliete incassant?
pi_201944657
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:40 schreef t-star het volgende:

[..]
Over storneren bij een failliete incassant?
Nee ouder dan 8 weken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201944661
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:43 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee ouder dan 8 weken.
Ah dat. Ja dat geloof ik wel.
pi_201945205
Zeker storneren , ik heb het al een keer meegemaakt met flexenergie.
Toen kon ik 2 keer 150 euro terug storten.
Toen kreeg ik ook een email, ik zei meneer ik heb veel te veel betaald.
Als ik de eindafrekening krijg zal ik het geld direct overmaken.
Had ik dus 332 euro te veel betaald, liep ik 32 euro mis en de welkomst bonus.

Nu zit bij deze welkom energie weer in het schip.
Ik heb een berekening gemaakt en ongeveer 250 euro te veel betaald.
Dit keer kon ik maar 1 keer 122 euro terug storten en verlies ik 130 euro.
Die curator heeft mooie praatjes, en wilt jou teveel betaalde geld stelen.
Pak zoveel mogelijk terug als je kan want je bent het kwijt.
Betalen kan altijd nog maar veel mensen zullen hun geld kwijt raken.
pi_201945390
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 18:21 schreef Martinb1961 het volgende:
Nu zit bij deze welkom energie weer in het schip.
Ik heb een berekening gemaakt en ongeveer 250 euro te veel betaald.
Dit keer kon ik maar 1 keer 122 euro terug storten en verlies ik 130 euro.
Ondanks de wijze les heb je dus toch wéér een te hoog voorschot geaccepteerd bij een budgettoko? Zou je voortaan niet gewoon sparen bij de bank in plaats van bij een energieleverancier?
pi_201945737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:12 schreef Agronoom2 het volgende:
Uit de mail van Essent
[..]
Wat m.i. aantoont dat het in de energiebranche niet gebruikelijk is om op de rechtsgeldige wijze die automatische incasso's rond te maken. Dat zou waarschijnlijk voor mensen die ook langer dan 8 weken geleden betalingen hebben gedaan, een rechtsgrond geven om ook die bedragen terug te laten storten wegens 'ongeldige incasso'.

Normaal maakt dat natuurlijk niet uit want je moet toch betalen, maar als een bedrijf voorschotten opbouwt en zodra het geld binnen is failliet gaat, dan kun je door storneren nog wat geld terugkrijgen voordat de curator voorrang geeft aan het personeel van dat bedrijf.
Bij alle energiebedrijven kan je ook voor een maandelijkse factuur. Ook bij Welkom Energie....

Wat jij in het vervolg moet doen. In december je contracten afsluiten. Dan betaal je in de eerste maanden minder dan je verbruikt en zo zit je bij een eventueel faillissement gebeiteld
pi_201945754
Nee wiedanwel ik heb een laag bedrag van 122 euro per maand sinds 1 februari waar ik zeker in 1 februari 2022 had moeten bijbetalen.
Probleem is dat dit bedrijf vlak voor dat de kou begint de stekker eruit trekt.
Dus ben ik gaan rekenen en heb inclusief de kou in het voorjaar 800 kuub gebruikt, wat waarschijnlijk ongeveer het dubbele gas verbruik zou zijn op 1 feb 2022.
Wat ik SCHANDALIG vind is dat de curator zegt we hebben u tot 1 november energie geleverd dus niet storneren want we hebben toch energie geleverd,
Maar die curator weet DONDERSGOED, dat veel mensen van 1 april tot 1 november veel te veel hebben betaald.
Hij gooit de mensen zand in de ogen.
PAK TERUG WAT JE PAKKEN KAN WANT JE BENT HET KWIJT.
maak een berekening en je zult zien dat je te veel hebt betaald.
Wees niet bang voor een dreig email van die knakker want zeg gewoon dat je veel te veel betaald heb in er niet van houd om bestolen te worden door een curator.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:05:54 #102
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201945879
tuurlijk zegt de curator dat. Zijn taak is het geld van de preferente schuldeisers veilig te stellen.
Als iedereen storneert lukt dat niet.

Of dacht je dat die man er voor jouw is?
Tot nooit .......
pi_201946101
Ik kreeg toen bij flexenergie ook een email van de curator met wat ik doe kan niet.
Ik heb netjes gezegd dat ik veel te veel had betaald voor een contract waar ik 1 mei mee was begonnen tot 1 oktober.
En dat ik 2 maanden had terug gestort omdat ik er niet van hou om te veel te betalen wat ik niet heb gekregen en er niet van hou om bestolen te worden door een curator.
Ik zei als ik nog wat zou moeten betalen zal ik het direct overmaken.
Nooit meer van gehoord.
En anders zou ik dreigen zijn kantoor in kwaad daglicht te plaatsen.
Bij kassa, kan niet waar zijn, opgelicht en ook alle landelijke kranten zou ik een klachten email sturen over zijn kantoor.
pi_201946752
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 09:59 schreef Fe2O3 het volgende:
Ze doen dit juist om een fallisement te voorkomen, netjes eind afrekenen en opheffen.
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.

Het is zo dat het geld in principe over de plinten klotst bij Welkom. Dit doordat de klanten hoge voorschotten hebben betaald en dat de grote leveringen daarvoor nog niet hebben plaatsgevonden. Want dat is pas in de koude wintermaanden. Daarvan uitgaande is het heel raar dat men nu al de stekker eruit trekt. Dat geld is weg. Zoveel is zeker. Daar hebben Jaap B. en de zijnen lekker van gefeest en het is nu op. :)

Storneren zolang het nog kan mensen. Welkom heeft gespeculeerd en geleefd van gratis geld. Dat is het kunstje wat Jaap B. geleerd heeft bij Energieflex die in 2018 failliet gingen. Het zijn zwendelaars en charlatans die "energieleveranciers". Zij gebruiken zo'n bedrijfje als privé pinautomaat. Van ons geld.

De rafelranden en donkere kanten van alle onmisbare zaken overlaten aan "de markt" worden ook hier weer zichtbaar. Dat hele overstapcircus dient afgeschaft en de regie over zorg, energie, OV, en nog wat dingetjes hoort gewoon bij de overheid cq ambtenaren thuis.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 29-10-2021 20:05:12 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:02:28 #105
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201946872
en dankzij de premie aan het eind van het jaar vond niemand het erg dat de voorschotten wat hoger waren.
Tot nooit .......
pi_201946956
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:02 schreef Speekselklier het volgende:
en dankzij de premie aan het eind van het jaar vond niemand het erg dat de voorschotten wat hoger waren.
Dat ook inderdaad. Ze wisten w.s. bij voorbaat al dat ze het einde van de rit niet gingen halen. Frauduleus zou je kunnen zeggen. Nou is het ook wel zo dat "de consument" hier in blind vertrouwen aan meewerkt wegen dollartekens in de ogen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201947216
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 17:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
De rabobank doet daar moeilijk over.
Er moet een formulier zijn waarmee je een onterechte incasso kunt melden. Rabobank moet dan onderzoeken.

Mogelijk is Rabobank de bank waar Welkom Energie zijn rekeningen had. Er is bij Welkom Energie van de zomer veel geld binnengekomen en half oktober is het klantenbestand verkocht aan Eneco. Stel dat het geld door de directie van Welkom Energie is opgefeest, dan blijft de Rabobank en een grote negatieve rekening zitten als iedereen maar storneert. Die zijn dus niet zo happy. Ik denk daarentegen: Als dit soort financiële instellingen niet weten wat voor risico's ze lopen, hoe moet ik dat als consument dan doen? Geen medelijden met Rabobank dus.

Rabobank mag geen misbruik maken van het feit dat zij die rekening beheert om onterechte incasso's toch doorgang te laten vinden. Als het inderdaad geen rechtsgeldige incasso's zijn en als Welkom Energie daar inderdaad zijn rekening had, dan is de strop voor Rabobank.
pi_201947227
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat ook inderdaad. Ze wisten w.s. bij voorbaat al dat ze het einde van de rit niet gingen halen. Frauduleus zou je kunnen zeggen. Nou is het ook wel zo dat "de consument" hier in blind vertrouwen aan meewerkt wegen dollartekens in de ogen.
Welke dollartekens in wiens ogen en waarom?
pi_201947293
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Welke dollartekens in wiens ogen en waarom?
Hij doet voorkomen of het beter is voor mensen om niet te storneren. Zo'n curator heft gewoon belasting op domheid. Storneren is echt het beste wat je kunt doen.
pi_201947296
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.
Het is al failliet, hè.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201947319
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.

Het is zo dat het geld in principe over de plinten klotst bij Welkom. Dit doordat de klanten hoge voorschotten hebben betaald en dat de grote leveringen daarvoor nog niet hebben plaatsgevonden. Want dat is pas in de koude wintermaanden. Daarvan uitgaande is het heel raar dat men nu al de stekker eruit trekt. Dat geld is weg. Zoveel is zeker. Daar hebben Jaap B. en de zijnen lekker van gefeest en het is nu op. :).
De energieprijzen zijn sinds april al enorm hard aan het stijgen. Dus ook al betaalt de consument sinds januari, de bedrijven die nog moesten inkopen gingen toen al het schip in.

Waarom nu nog niet meer bedrijven de handdoek in de ring gooien is bijzonder. Die hebben bij het afsluiten van een verkoopcontract direct ingekocht ipv gokken op een toekomstige lagere prijs?
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:26:28 #112
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201947379
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:


Waarom nu nog niet meer bedrijven de handdoek in de ring gooien is bijzonder. Die hebben bij het afsluiten van een verkoopcontract direct ingekocht ipv gokken op een toekomstige lagere prijs?
dat doen alle grote jongens want die hebben niet het doel om er tussendoor uit te stappen. Die dekken gewoon risico af.
Tot nooit .......
pi_201947381
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Dat wachten we dan even af. Er is natuurlijk een zeer grote kans dat dit niet uitkomt.

Het is zo dat het geld in principe over de plinten klotst bij Welkom. Dit doordat de klanten hoge voorschotten hebben betaald en dat de grote leveringen daarvoor nog niet hebben plaatsgevonden. Want dat is pas in de koude wintermaanden. Daarvan uitgaande is het heel raar dat men nu al de stekker eruit trekt. Dat geld is weg. Zoveel is zeker. Daar hebben Jaap B. en de zijnen lekker van gefeest en het is nu op. :)

Storneren zolang het nog kan mensen. Welkom heeft gespeculeerd en geleefd van gratis geld. Dat is het kunstje wat Jaap B. geleerd heeft bij Energieflex die in 2018 failliet gingen. Het zijn zwendelaars en charlatans die "energieleveranciers". Zij gebruiken zo'n bedrijfje als privé pinautomaat. Van ons geld.

De rafelranden en donkere kanten van alle onmisbare zaken overlaten aan "de markt" worden ook hier weer zichtbaar. Dat hele overstapcircus dient afgeschaft en de regie over zorg, energie, OV, en nog wat dingetjes hoort gewoon bij de overheid cq ambtenaren thuis.
Volgens mij staat storneren los van het faillissementsrecht. Het betreft immers het corrigeren van een transactie die niet gedaan had mogen worden. Na het doen van een stornering geldt de situatie alsof de betaling nooit heeft plaatsgevonden.

Bij de bank waar Welkom Energie zijn rekening heeft zal mogelijk een grote schuld achterblijven.
pi_201947407
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:23 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
De energieprijzen zijn sinds april al enorm hard aan het stijgen. Dus ook al betaalt de consument sinds januari, de bedrijven die nog moesten inkopen gingen toen al het schip in.

Waarom nu nog niet meer bedrijven de handdoek in de ring gooien is bijzonder. Die hebben bij het afsluiten van een verkoopcontract direct ingekocht ipv gokken op een toekomstige lagere prijs?
Het zit zo: je hebt een markt van lange termijncontracten waar partijen als Eneco en Vattenfall opereren.

En je hebt de "spotmarkt". Dat zijn dagprijzen. Die kleine bedrijfjes merkten dat je met je klanten lange termijn contracten kon afsluiten en zelf inkopen voor dagprijzen. Het tij zat mee zodat die bedrijfjes schathemelrijk zijn geworden. Dat geld van de voorschotten werd gewoon opgebruikt. Toen de spotmarkt "opeens" sky-high ging kwamen ze in problemen. Het zijn dus geen energieleveranciers maar speculanten. Ze speculeren met het geld van hun klanten. En als dat verkeerd gaat zoals nu zijn de klanten de lul.

Het hele systeem van energieleverantie met die talloze speculerende partijen ertussen is door en door verrot. Er zullen er nog veel meer failliet gaan de komende tijd.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bart2002 op 29-10-2021 20:37:12 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201947434
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:26 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Volgens mij staat storneren los van het faillissementsrecht. Het betreft immers het corrigeren van een transactie die niet gedaan had mogen worden. Na het doen van een stornering geldt de situatie alsof de betaling nooit heeft plaatsgevonden.

Bij de bank waar Welkom Energie zijn rekening heeft zal mogelijk een grote schuld achterblijven.
Dit zeer zeker. De voorschotten zijn geen gelden voor geleverde diensten. Dus dat geld is gewoon nog van de klant. Het komt door het zieke systeem hier van alvast veel betalen zonder tegenprestatie. Dat moet ook anders.

Door te storneren benadeel je het bedrijf ook niet, je beperkt schulden die niet ingelost kunnen worden. Als je het niet doet sta je straks achter in de rij en ben je dat geld kwijt. Dit omdat de belastingdienst een gigantische vordering zal hebben. Dat was bij het faillissement van Energie Flex ook zo. De belastingdienst heeft voorrang.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:38:05 #116
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201947570
OK..! Wij zijn ook klant bij Welkom. Welkomstpremie van 250 euro bij een 1-jarig contract dat afloopt op 12-12-2021.

We betalen 125 euro per maand (dit kwam uit de berekening van Welkom en ze hebben daar de premie ook weer in meegerekend (dus 10 maanden lang 20 euro per maand te weinig betaald). Normaal incasseren ze op de 27ste. Deze maand is dat niet gebeurd.
Resistance is futile.
pi_201947582
Ze incasseren ook niet meer. Dat mogen ze niet omdat ze geen dienst meer kunnen leveren.

Je moet even kijken of er nog vorige termijnen te storneren vallen. Indien mogelijk: meteen doen.

Je pakt dan gewoon wat frauduleus verkregen geld terug. Als je het niet doet dan ben je eventuele tegoeden kwijt. En als dat niet zo is betaal je het verschil aan de curator.

[ Bericht 39% gewijzigd door Bart2002 op 29-10-2021 20:44:59 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 20:48:41 #118
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201947744
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
Ze incasseren ook niet meer. Dat mogen ze niet omdat ze geen dienst meer kunnen leveren.

Je moet even kijken of er nog vorige termijnen te storneren vallen. Indien mogelijk: meteen doen.

Je pakt dan gewoon wat frauduleus verkregen geld terug. Als je het niet doet dan ben je eventuele tegoeden kwijt. En als dat niet zo is betaal je het verschil aan de curator.
Maar in principe krijgen ze sowieso nog geld van ons. Of is dit de uitgelezen kans om toch nog die 250 euro welkomstpremie te verrekenen?
Resistance is futile.
pi_201947786
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:38 schreef Bart2002 het volgende:
Ze incasseren ook niet meer. Dat mogen ze niet omdat ze geen dienst meer kunnen leveren.

Je moet even kijken of er nog vorige termijnen te storneren vallen. Indien mogelijk: meteen doen.

Je pakt dan gewoon wat frauduleus verkregen geld terug. Als je het niet doet dan ben je eventuele tegoeden kwijt. En als dat niet zo is betaal je het verschil aan de curator.
Wat is er frauduleus aan? We hebben een contract afgesloten voor 12 maanden a X bedrag met een maandelijkse betaling.
pi_201947925
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar in principe krijgen ze sowieso nog geld van ons. Of is dit de uitgelezen kans om toch nog die 250 euro welkomstpremie te verrekenen?
Je betaalt vooruit. Dus de incasso van deze maand was voor november. Die incasseren ze niet omdat Eneco dat gaat leveren.
Ik heb net oktober gestorneerd. Dat is allicht minder dan wat ik nog terug zou moeten krijgen obv voorschot, maar toch 190 euro die ik niet voor niks kwijt ben.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_201948011
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:26 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Volgens mij staat storneren los van het faillissementsrecht. Het betreft immers het corrigeren van een transactie die niet gedaan had mogen worden. Na het doen van een stornering geldt de situatie alsof de betaling nooit heeft plaatsgevonden.

Bij de bank waar Welkom Energie zijn rekening heeft zal mogelijk een grote schuld achterblijven.
Ik ben geen jurist, maar het zou mij verbazen als het storneren voor de betrokkenen werkt.
Als jij een voorschotbetaling hebt gedaan, heb jij een vordering op het bedrijf. Het is aan de curator om alle vorderingen evenredig te verdelen. De curator gaat alle gelden incasseren en het overgebleven geld evenredig verdelen. Die gaat zeker niet een paar vorderingen wegstrepen en kijken wat er voor de rest over blijft..

Ik ben het eens dat het storneren los staat van faillissementsrecht, maar je termijnbetaling niet. Je dient je termijnen te betalen, dus ik vermoed dat je gewoon een betalingsverplichting hebt voor de overeengekomen termijnen en dus met het resterende bedrag een evenredige verdeling plaatsvindt.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:21:40 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201948373
Verwerking duurt enkele minuten. Maar eens kijken hoe de eindafrekening eruit ziet dan :+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:45:31 #123
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201948811
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:05 schreef snabbi het volgende:

[..]
Ik ben geen jurist, maar het zou mij verbazen als het storneren voor de betrokkenen werkt.
Als jij een voorschotbetaling hebt gedaan, heb jij een vordering op het bedrijf.
door te storneren heb je dus geen voorschotbetaling gedaan. En dus geen vordering.

Een automatische incasso is nou eenmaal iets anders dan een ideal betaling. Het bedrijf rukt een x bedrag van je rekening en jij mag achteraf zeggen of dat de bedoeling was en of je het er mee eens bent.

Als je die zekerheid bij een incasso weghaalt zou niemand meer automatisch betalen
Tot nooit .......
pi_201949371
Door 2 maal te storneren had ik bij flexenegie geen 332 euro verlies maar 32 euro verlies.

[ Bericht 8% gewijzigd door Martinb1961 op 29-10-2021 22:20:25 (Taalfout.) ]
pi_201949564
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Speekselklier het volgende:
Een automatische incasso is nou eenmaal iets anders dan een ideal betaling. Het bedrijf rukt een x bedrag van je rekening en jij mag achteraf zeggen of dat de bedoeling was en of je het er mee eens bent.
Nee, je hebt daar al vooraf mee ingestemd.
pi_201949587
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:05 schreef snabbi het volgende:
De curator gaat alle gelden incasseren en het overgebleven geld evenredig verdelen.
Nee zo werkt het niet. Was het maar zo'n feestje. Eerst komt de belastingdienst. Die gaat voor. Bij Energie Flex ging het zo dat er 2 miljoen aan baten waren en de belastingdienst had een claim van 6 miljoen. Dan incasseren ze i.i.g. die 2 miljoen en dan is het geld op. Voor de andere schuldeisers blijft 0 over.

Je zegt zelf al dat je geen jurist bent en tevens ben je niet op de hoogte van recente soortgelijke zaken. Dan kun je beter niet speculeren en je fantasie de vrije loop laten. Daar heeft niemand iets aan.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201949668
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:48 schreef Seven. het volgende:

[..]
Maar in principe krijgen ze sowieso nog geld van ons. Of is dit de uitgelezen kans om toch nog die 250 euro welkomstpremie te verrekenen?
Het is gewoon geen integer bedrijf. Dus alles wat je bij voorbaat terug kunt boeken is winst. Als het zo is dat je daarna nog geld schuldig bent aan de boedel cq de curator kan je het altijd nog betalen. Maar binnen is binnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_201949689
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Je betaalt vooruit. Dus de incasso van deze maand was voor november. Die incasseren ze niet omdat Eneco dat gaat leveren.
Ik heb net oktober gestorneerd. Dat is allicht minder dan wat ik nog terug zou moeten krijgen obv voorschot, maar toch 190 euro die ik niet voor niks kwijt ben.
Zeer verstandig. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:45:06 #129
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201949697
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 22:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, je hebt daar al vooraf mee ingestemd.
en de tegenpartij heeft ingestemt dat je mag storneren, zonder rede. Al zit je een maandje krap, zelfs dan mag je nog storneren.

ik kwam nog een leuk stukje tegen.
https://danielshuisman.nl/automatische-incasso-en-faillissement/

bij een failisement en negatief saldo van een bedrijf mag een bank zelfs uit naam van het failliete bedrijf storneren.
Wie roept er nu nog dat je dat als klant niet zo mogen!

[ Bericht 16% gewijzigd door Speekselklier op 29-10-2021 23:20:48 ]
Tot nooit .......
pi_201950096
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 22:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en de tegenpartij heeft ingestemt dat je mag storneren, zonder rede. Al zit je een maandje krap, zelfs dan mag je nog storneren.
Zonder rede storneren vind ik wel apart. Zonder reden klinkt al iets logischer.

En dat je mag storneren wil niet zeggen dat daar geen consequenties aan zitten.
pi_201950632
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 21:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
door te storneren heb je dus geen voorschotbetaling gedaan. En dus geen vordering.

Een automatische incasso is nou eenmaal iets anders dan een ideal betaling. Het bedrijf rukt een x bedrag van je rekening en jij mag achteraf zeggen of dat de bedoeling was en of je het er mee eens bent.

Als je die zekerheid bij een incasso weghaalt zou niemand meer automatisch betalen
Er is een verschil tussen de betalingsverplichting van het termijnbedrag en de wijze waarop de betaling gedaan wordt. Op basis van het energiecontract dat je afsluit en het bedrag wat je moet betalen in een termijnbetaling is er een betalingsverplichting ontstaan. De betalingsverplichting kan worden voldaan door middel van verschillende vormen van betaling, waarbij de automatische incasso een vorm is.
De mogelijkheid om een automatische incasso terug te draaien staat los van de contractuele betalingsverplichting voor de termijnbedragen.

In mijn ogen heb je door middel van de termijnbedragen een verplichting tot betaling totdat via een eindafrekening bepaald wordt wat je daadwerkelijk voor de geleverde diensten moet betalen.
pi_201950642
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 22:35 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Nee zo werkt het niet. Was het maar zo'n feestje. Eerst komt de belastingdienst. Die gaat voor. Bij Energie Flex ging het zo dat er 2 miljoen aan baten waren en de belastingdienst had een claim van 6 miljoen. Dan incasseren ze i.i.g. die 2 miljoen en dan is het geld op. Voor de andere schuldeisers blijft 0 over.

Je zegt zelf al dat je geen jurist bent en tevens ben je niet op de hoogte van recente soortgelijke zaken. Dan kun je beter niet speculeren en je fantasie de vrije loop laten. Daar heeft niemand iets aan.
Preferente vorderingen gaan inderdaad voor op schuldeisers in een andere categorie.
De curator zal dus zeker niet accepteren dat een preferente schuldeiser naar zijn centen kan fluiten, omdat een andere schuldeiser de liquide middelen van de schuldenaar onttrekt. Ook wanneer de consument op een rechtmatige manier een stornering kan doorvoeren, ontslaat dat de consument niet van de betalingsverplichting en het achteraan aansluiten in het proces van geldverdeling..
pi_201952364
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 20:17 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Er moet een formulier zijn waarmee je een onterechte incasso kunt melden. Rabobank moet dan onderzoeken.

Mogelijk is Rabobank de bank waar Welkom Energie zijn rekeningen had. Er is bij Welkom Energie van de zomer veel geld binnengekomen en half oktober is het klantenbestand verkocht aan Eneco. Stel dat het geld door de directie van Welkom Energie is opgefeest, dan blijft de Rabobank en een grote negatieve rekening zitten als iedereen maar storneert. Die zijn dus niet zo happy. Ik denk daarentegen: Als dit soort financiële instellingen niet weten wat voor risico's ze lopen, hoe moet ik dat als consument dan doen? Geen medelijden met Rabobank dus.

Rabobank mag geen misbruik maken van het feit dat zij die rekening beheert om onterechte incasso's toch doorgang te laten vinden. Als het inderdaad geen rechtsgeldige incasso's zijn en als Welkom Energie daar inderdaad zijn rekening had, dan is de strop voor Rabobank.
Formulier niet gevonden. Je moet ze bellen en dan zeggen ze nee.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201952636
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:42 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Formulier niet gevonden. Je moet ze bellen en dan zeggen ze nee.
Ik heb alles terug kunnen halen omdat ik nog niet zo lang bij Welkom Energie zat. Maar als dit mij zou overkomen dan zou ik de volgende stappen doorlopen:

• Uitzoeken aan welke eisen een automatische incasso echt moet voldoen. Ik denk namelijk dat die van Welkom Energie daar namelijk niet aan voldeden.
• De bank per aangetekende brief melden dat Rabobank je Melding Onterechte Incasso telefonisch niet in behandeling wilde nemen, en daarbij Rabobank verzoeken om alsnog een onderzoek naar deze onterechte incasso's uit te voeren. Daarbij kun je de argumenten uit de vorige stap noemen.

Rabobank probeert je waarschijnlijk af te schepen omdat ze anders met een enorme negatieve rekening van Welkom Energie blijven zitten, maar ze mogen hun positie als bankier van jou niet misbruiken om op hun account Welkom Energie minder verliezen te leiden. Zodra het op papier staat werkt afschepen echter niet zo goed, dus vandaar dat ik het via zo'n brief zou proberen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Agronoom2 op 30-10-2021 10:09:34 ]
pi_201952696
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 00:11 schreef snabbi het volgende:

[..]
Preferente vorderingen gaan inderdaad voor op schuldeisers in een andere categorie.
De curator zal dus zeker niet accepteren dat een preferente schuldeiser naar zijn centen kan fluiten, omdat een andere schuldeiser de liquide middelen van de schuldenaar onttrekt. Ook wanneer de consument op een rechtmatige manier een stornering kan doorvoeren, ontslaat dat de consument niet van de betalingsverplichting en het achteraan aansluiten in het proces van geldverdeling..
Na storneren van een onterechte incasso wordt de betaling geacht niet te zijn gedaan. Voor dit bedrag is er dus geen vordering.

De overeenkomst op basis waarvan de betalingsverplichting bestond, is voorafgaand aan het faillissement door Welkom Energie opgezegd. Er is dus geen betalingsverplichting, anders dan een vergoeding voor de daadwerkelijk gebruikte energie. Daar mag de curator een rekening voor sturen.
pi_201953628
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:03 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Na storneren van een onterechte incasso wordt de betaling geacht niet te zijn gedaan. Voor dit bedrag is er dus geen vordering.

De overeenkomst op basis waarvan de betalingsverplichting bestond, is voorafgaand aan het faillissement door Welkom Energie opgezegd. Er is dus geen betalingsverplichting, anders dan een vergoeding voor de daadwerkelijk gebruikte energie. Daar mag de curator een rekening voor sturen.
Voor de eerste zin ben ik het helemaal met je eens. Door de stornering is er geen betaling geweest van de betreffende termijnen.

Voor de tweede zin (of eigenlijk alinea). De overeenkomst die je hebt wordt per 1 november ontbonden, niet met terugwerkende kracht. De betalingsverplichting van de termijnen tot aan 1 november zijn in mijn ogen gewoon van toepassing. Het verschil tussen de termijnen en het daadwerkelijke verbruik kan eventueel een vordering zijn. De tijd zal het leren.

[ Bericht 4% gewijzigd door snabbi op 30-10-2021 11:44:02 ]
pi_201954051
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 11:18 schreef snabbi het volgende:

[..]
Voor de eerste zin ben ik het helemaal met je eens. Door de stornering is er geen betaling geweest van de betreffende termijnen.

Voor de tweede zin (of eigenlijk alinea). De overeenkomst die je hebt wordt per 1 november ontbonden, niet met terugwerkende kracht. De betalingsverplichting van de termijnen tot aan 1 november zijn in mijn ogen gewoon van toepassing. Het verschil tussen de termijnen en het daadwerkelijke verbruik kan eventueel een vordering zijn. De tijd zal het leren.
Ik had een overeenkomst voor een jaar. Per 1 november ontbinden bestaat niet. Je ontbindt, of je ontbindt hem niet. Wat jij zegt komt er in goed Nederlands op neer dat een energieboer aan cherrypicking kan gaan doen. Dat is natuurlijk onzin. De termijnbedragen waren gebaseerd op een jaarcontract. De incasso'w waren bovendien gebaseerd op vertrouwen want het waren m.i. geen rechtsgeldige incasso's.
pi_201954176
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 00:11 schreef snabbi het volgende:

[..]
Preferente vorderingen gaan inderdaad voor op schuldeisers in een andere categorie.
De curator zal dus zeker niet accepteren dat een preferente schuldeiser naar zijn centen kan fluiten, omdat een andere schuldeiser de liquide middelen van de schuldenaar onttrekt. Ook wanneer de consument op een rechtmatige manier een stornering kan doorvoeren, ontslaat dat de consument niet van de betalingsverplichting en het achteraan aansluiten in het proces van geldverdeling..
Toen EnergieFlex in 2018 failliet ging hebben veel klanten ook gestorneerd. Als ik dit topic op Tweakers lees heeft dat weinig incasso's van de curator opgeleverd, behalve voor de mensen die teveel hadden gestorneerd.

Er is een theorie en er is een praktijk. In de praktijk sta je imo gewoon sterker als je storneert.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2021 12:08:47 ]
pi_201954452
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Toen EnergieFlex in 2018 failliet ging hebben veel klanten ook gestorneerd. Als ik dit topic op Tweakers lees heeft dat weinig incasso's van de curator opgeleverd, behalve voor de mensen die teveel hadden gestorneerd.

Er is een theorie en er is een praktijk. In de praktijk sta je imo gewoon sterker als je storneert.
Dank voor deze link. Ik ben natuurlijk van mening dat mijn theorie beter is dan die van snabbi ;) maar in praktijk sta je dus kennelijk nog sterker als hetzelfde scenario als achter die link wordt gevolgd: De vorderingen worden opgekocht door een andere partij die om commerciële redenen uiteindelijk wil schikken.

Het gestorneerde geld staat inmiddels veilig op een spaarrekening :)
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:33:51 #140
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201954461
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Resistance is futile.
pi_201954491
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Zoals ik het heb begrepen:

• Je kunt begin november opzeggen, dan heb je een opzegtermijn van 30 dagen.

• Je kunt vanaf 1 december opzeggen, dan heb je een opzegtermijn van 9 dagen

Als Eneco behalve het klantenbestand ook de vorderingen van Welkom Energie heeft overgenomen, dan moet Eneco wel met een heel goed aanbod komen wil ik daar niet snel vertrekken en ook de bedragen van Eneco storneren in afwachting van een eindafrekening.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:37:17 #142
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201954503
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 11:53 schreef Agronoom2 het volgende:

[..]
Ik had een overeenkomst voor een jaar. Per 1 november ontbinden bestaat niet. Je ontbindt, of je ontbindt hem niet. Wat jij zegt komt er in goed Nederlands op neer dat een energieboer aan cherrypicking kan gaan doen. Dat is natuurlijk onzin. De termijnbedragen waren gebaseerd op een jaarcontract. De incasso'w waren bovendien gebaseerd op vertrouwen want het waren m.i. geen rechtsgeldige incasso's.
de incasso waren ook gebaseert op een jaarcontract. De bedragen waren incl voorschot voor een strenge winter. Je hebt nu gewoon dat voorschot teruggehaald omdat ze aangaven in de wintee niet te leveren.

De voorschot wil je best terugbetalen maar dan moeten ze wel leveren.
Tot nooit .......
pi_201954508
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Hopelijk wel.

Gas kan je tzt iig gewoon opzeggen. Mochten ze dwars doen, dan moet je maar even in het warmtepomptopic komen buurten ;)
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:39:58 #144
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201954532
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Hopelijk wel.

Gas kan je tzt iig gewoon opzeggen. Mochten ze dwars doen, dan moet je maar even in het warmtepomptopic komen buurten ;)
Gas zeg je op bij de netbeheerder,niet bij het EB.
Tot nooit .......
pi_201954733
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Volgens de site kan je per 1 november opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. In december kan je dus al elders zitten.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:03:14 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201954840
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:54 schreef snabbi het volgende:

[..]
Volgens de site kan je per 1 november opzeggen met een opzegtermijn van 30 dagen. In december kan je dus al elders zitten.
Ja, maar dat hoeft niet persé, wat ons betreft. Als Eneco maar een goede elektriciteit prijs heeft.
Resistance is futile.
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:36:53 #147
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_201955976
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 13:03 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ja, maar dat hoeft niet persé, wat ons betreft. Als Eneco maar een goede elektriciteit prijs heeft.
De mijne is vorige week naar 27,7ct gegaan (variabel, enkel tariel) en voor een jaar lang geldig.
Volgens mij kan het rotter.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_201957022
Soms kan je het maand termijn bedrag zelf verhogen of verlagen, voortaan zet ik hem zelf lekker laag, op 100 bijvoorbeeld.
En hou rekening met een nabetaling.
pi_202010126
quote:
Staat kan rijk worden van faillissement Welkom Energie, ten koste van gedupeerden.

De Nederlandse overheid lijkt de lachende derde te worden bij het faillissement van Welkom Energie. Gashandelaar GasTerra, voor de helft van de staat, weigert een flinke partij door Welkom Energie gekocht gas vrij te geven. Dat levert de staat miljoenen op, maar zet de gedupeerde klanten in de kou.


Welkom Energie ging vorige week vrijdag failliet als gevolg van de enorm gestegen gasprijzen. Twee dagen eerder werd al bekend dat Eneco de 90.000 klanten overnam. Buiten deze overname bleef een hoeveelheid gas die door Welkom Energie maanden terug tegen aanzienlijk lagere prijzen is ingekocht.

Nu is er een juridisch conflict over het gas ontbrand: curator Sjakko van Raaijen wil de partij te gelde maken voor de failliete boedel. Als hij het gas tegen de huidige tarieven kan verkopen, dan valt er een aanzienlijke winst te behalen. Zo vergroot de curator de kans dat de 90.000 klanten nog iets terug zien van hun te veel betaalde voorschotten, of eventueel een deel van hun welkomstbonus.

Flinke discussies
Gashandelaar GasTerra - voor 50 procent staatseigendom, de andere helft is van oliereuzen Shell en Exxonmobil - ligt echter dwars, zo bevestigt curator Van Raaijen. ,,Ik zou de waardestijging van het gas graag aan de schuldeisers van Welkom Energie ten goede laten komen. Helaas werkt GasTerra niet mee, er vinden momenteel flinke discussies over plaats tussen ons, die nog niet zijn afgerond.”

Hoewel Van Raaijen de zaak in onderling overleg hoopt op te lossen, sorteert hij al voor op een rechtszaak. ,,Zoals het nu gaat, is het heel goed mogelijk dat wij deze discussie op een andere plek moeten voortzetten.”

Al met al lijken de staat en Shell en ExxonMobil een flink bedrag aan het faillissement van Welkom Energie over te houden. Volgens goed ingevoerde bronnen gaat het om een aanzienlijke hoeveelheid gas. ,,Dan praat je over forse bedragen, miljoenen euro’s.”

Kern van het conflict schuilt in de kleine lettertjes van de gascontracten van GasTerra. ,,Wat Welkom Energie destijds heeft gekocht, is een recht om een bepaalde hoeveelheid gas aan te kopen tegen de toen overeengekomen prijs”, legt curator Van Raaijen uit.

,,Het is dus niet zo dat het gas ergens in een tank zit met een sticker ‘behorend aan Welkom Energie’ erop. Nu Welkom Energie failliet is, meent GasTerra dat ze het gas voor zichzelf kan houden en daarmee ook de waardestijging ervan.”

Onzekerheid
GasTerra weigert te reageren op vragen van het AD. ,,We geven geen commentaar op genoemde onderwerpen of bilaterale contracten die we met partijen hebben gesloten”, laat een woordvoerder weten. Al met al blijven de ex-klanten van Welkom Energie voorlopig weken in onzekerheid over eventuele compensatie.

Eerder bleek al dat het kabinet geen mogelijkheden ziet om de 90.000 gedupeerde consumenten tegemoet te komen. Volgens staatssecretaris Dilan Yeşilgöz-Zegerius (Economische Zaken & Klimaat) is dit te ingewikkeld en tijdrovend, schreef ze maandagavond in een reactie op een motie van Kamerlid Pieter Omtzigt.

De VVD-bewindsvrouw wijst erop dat het kabinet recent al ruim 3 miljard euro uittrok om de energiebelasting te verlagen. ,,De verlaging van de belastingen helpt de gedupeerden van Welkom Energie op korte termijn, net als de vele andere huishoudens in Nederland.” Concreet gaat de energienota daardoor met 400 euro per huishouden omlaag.

Yeşilgöz-Zegerius laat verder weten dat haar ambtenaren contact met Eneco hebben gezocht. Veel klanten vrezen namelijk dat Eneco hen komende dagen een voorstel met onredelijk hoge tarieven doet.

,,Ik zou het beeld weg willen nemen dat de ex-klanten van Welkom Energie eind komende week geen redelijk aanbod van Eneco zullen krijgen. Eneco zal de klanten aanbieden om al na vier maanden - als daar gegeven de marktsituatie aanleiding voor is - het contract aan te passen en een beter aanbod te kunnen doen als de inkoopprijzen van elektriciteit en gas gunstiger zijn.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)dupeerden~a5222fdb6/
(Premium artikel)
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_202010188
Ik zat ook bij de welkom mannen.
Na het faillissement heb ik mijn laatste betaling terug gehaald.
Hiervan heb ik ze netjes middels mail op de hoogte gesteld. En dat ze dit maar moeten verrekenen met de eindafrekening. Krijg ik een mail terug dat dit niet de bedoeling is, en dat het faillissement niet betekend dat ik onder m'n betalingsverplichting uit kom.

Echter heb ik allang aan m'n betalingsverplichting voldoen, ik betaalde namelijk elke maand (ruim) teveel. Ik heb mijn gas en stroom ruimschoots betaald, knappe jongen die nog gaat aanvoeren dat ik nog meer zou moeten betalen, puur alleen omdat, dat mijn ingesteld voorschot bedrag was.
pi_202010335
quote:
7s.gif Op woensdag 3 november 2021 09:09 schreef koemleit het volgende:
Ik zat ook bij de welkom mannen.
Na het faillissement heb ik mijn laatste betaling terug gehaald.
Hiervan heb ik ze netjes middels mail op de hoogte gesteld. En dat ze dit maar moeten verrekenen met de eindafrekening. Krijg ik een mail terug dat dit niet de bedoeling is, en dat het faillissement niet betekend dat ik onder m'n betalingsverplichting uit kom.

Echter heb ik allang aan m'n betalingsverplichting voldoen, ik betaalde namelijk elke maand (ruim) teveel. Ik heb mijn gas en stroom ruimschoots betaald, knappe jongen die nog gaat aanvoeren dat ik nog meer zou moeten betalen, puur alleen omdat, dat mijn ingesteld voorschot bedrag was.
Hier precies hetzelfde. Zelfs na stornering heb ik nog een vordering van circa ¤ 250,- op Welkom energie die ik zeer waarschijnlijk niet terug ga zien.
pi_202010934
Ik ben normaal nóóit van de meerjarige energiecontracten omdat het tot nu toe simpelweg "goedkoper" was om elk jaar te vergelijken en eventueel over te stappen. Via Gaslicht.com echter een mooie deal afgesloten in april van maart van dit jaar bij UnitedConsumers. Tot aan april 2024 betaal ik 0.78c per kuub gas en 0.21c en 0.22c aan elektra per kWh. Noem het een voorgevoel maar iets zei me destijds dat het wel eens héél snel kon omslaan.....en zie daar :7 .
  woensdag 3 november 2021 @ 23:14:18 #153
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_202022363
Zo dan, dat zijn hele andere prijzen dan wij pas doorkregen van Eneco. :o

https://www.ad.nl/economi(...)nd-betalen~a4b5d2be/

quote:
De 90.000 klanten van het failliete Welkom Energie gaan fors meer betalen bij Eneco, met name voor gas. Van 1 november tot 1 maart betalen ze een vast tarief van 1,80 euro per kubieke meter gas en 49 cent per kilowattuur stroom. Dat laat Eneco weten aan deze site.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 4 november 2021 @ 05:53:42 #154
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202023326
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 23:14 schreef Elpis het volgende:
Zo dan, dat zijn hele andere prijzen dan wij pas doorkregen van Eneco. :o

https://www.ad.nl/economi(...)nd-betalen~a4b5d2be/
[..]

Eneco kan vragen wat ze willen omdat klanten niet kunnen weigeren voor November. Ik verwacht dat ‘t gros na die maand naar een leverancier met een redelijker variabel tarief overstapt, afhankelijk van het aanbod de komende tijd.

Het is misschien even een persoonlijke tegenvaller, maar als je netjes de nibud adviezen volgt, kun je dat wel opvangen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 4 november 2021 @ 06:32:12 #155
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202023364
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 05:53 schreef GemMagic het volgende:

Het is misschien even een persoonlijke tegenvaller, maar als je netjes de nibud adviezen volgt, kun je dat wel opvangen.
ja november is hier een prima maand voor.
Geen feestdagen, geen vakantiemaand dus altijd een goedkope maand.
300 piek exta betalen moet iedereen lukken.
Zeker als je ook nog een 13e maand krijgt.
Tot nooit .......
  donderdag 4 november 2021 @ 06:58:34 #156
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202023402
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:32 schreef Speekselklier het volgende:
ja november is hier een prima maand voor.
Geen feestdagen, geen vakantiemaand dus altijd een goedkope maand.
300 piek exta betalen moet iedereen lukken.
Zeker als je ook nog een 13e maand krijgt.
Afgezien van het feit dat het wellicht niet overal lukt een buffer aan te houden, zou je volgens het nibud dergelijke tegenslagen moeten kunnen opvangen. Het komt natuurlijk niet alleen, want alle veel andere dingen worden ook een stuk duurder. Aan de andere kant kun je niet reflexmatig naar de overheid kijken als je iets niet meer kunt betalen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 4 november 2021 @ 07:18:15 #157
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202023456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 06:58 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Afgezien van het feit dat het wellicht niet overal lukt een buffer aan te houden, zou je volgens het nibud dergelijke tegenslagen moeten kunnen opvangen.
Ik zal je uit de droom helpen. Een zzp-er pakjesbezorger in een particulier huurhuis met g-label heeft helemaal niks aan de adviezen.


quote:
Het komt natuurlijk niet alleen, want alle veel andere dingen worden ook een stuk duurder. Aan de andere kant kun je niet reflexmatig naar de overheid kijken als je iets niet meer kunt betalen.
Van meer dan de helft van mijn salaris bepaald de overheid wat ik er mee doe. In de vorm van inkomstenbelastingen, btw, energiebelastingen, accijnsen en zorgvezekeringen.

Niet heel gek dat de overheid dan ook wordt gevraagd mee te denken als het met dat laatste stukje salaris niet meer lukt om rond te komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Speekselklier op 04-11-2021 07:29:23 ]
Tot nooit .......
  donderdag 4 november 2021 @ 08:42:39 #158
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202024004
quote:
1s.gif Op donderdag 4 november 2021 07:18 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik zal je uit de droom helpen. Een zzp-er pakjesbezorger in een particulier huurhuis met g-label heeft helemaal niks aan de adviezen.
[..]
Van meer dan de helft van mijn salaris bepaald de overheid wat ik er mee doe. In de vorm van inkomstenbelastingen, btw, energiebelastingen, accijnsen en zorgvezekeringen.

Niet heel gek dat de overheid dan ook wordt gevraagd mee te denken als het met dat laatste stukje salaris niet meer lukt om rond te komen.
Die mening mag je toegedaan zijn, het feit is dat wanneer je daarvoor afhankelijk bent van de overheid, je je in een zeer ongunstige positie bevind. Een positie waar je elke financiële keuze uitvoerig zult moeten evalueren om buiten de problemen te blijven.

Er is wel enig algemeen vangnet; Als je door een dergelijke situatie in de schulden dreigt te komen, kun je altijd proberen een beroep te doen op je gemeente zodat je niet diep in de schulden en schuldsanering komt. Dat vangnet is er mede omdat het goedkoper en beter is mensen daarvoor te behoeden dan het achteraf op te lossen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202026122
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 08:42 schreef GemMagic het volgende:
Die mening mag je toegedaan zijn, het feit is dat wanneer je daarvoor afhankelijk bent van de overheid, je je in een zeer ongunstige positie bevind. Een positie waar je elke financiële keuze uitvoerig zult moeten evalueren om buiten de problemen te blijven.

Wat wil je hier nou precies zeggen? Dat als je niet zomaar 300 euro kan lappen, je je in een financieel lastige situatie bevindt waarin je keuzes moet maken om uit de problemen te houden? WOW. Wat een inzicht.
  donderdag 4 november 2021 @ 12:16:07 #160
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202026193
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:08 schreef t-star het volgende:

[..]
Wat wil je hier nou precies zeggen? Dat als je niet zomaar 300 euro kan lappen, je je in een financieel lastige situatie bevindt waarin je keuzes moet maken om uit de problemen te houden? WOW. Wat een inzicht.
Dat het zinloos is om specifiek voor het geval van een failliete energieleverancier te bepleiten dat de overheid het moet betalen. Het gaat al veel eerder mis. Een tegenvaller wegnemen is symptoombestrijding.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_202026230
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:16 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Dat het zinloos is om specifiek voor het geval van een failliete energieleverancier te bepleiten dat de overheid het moet betalen. Het gaat al veel eerder mis. Een tegenvaller wegnemen is symptoombestrijding.
Tuurlijk. Maar zeggen "als je je netjes aan de voorschriften van het Nibud houdt, is er niks aan de hand" is minstens net zo zinloos. Of nee, nog zinlozer.
  donderdag 4 november 2021 @ 12:39:09 #162
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_202026435
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:20 schreef t-star het volgende:

[..]
Tuurlijk. Maar zeggen "als je je netjes aan de voorschriften van het Nibud houdt, is er niks aan de hand" is minstens net zo zinloos. Of nee, nog zinlozer.
Toch denk ik dat de overheid haar beleid op de richtlijnen van het nibud baseert. Maar goed, als jij denkt dat het universeel zinloos is om dat in deze context aan te halen, negeer het met alle genoegen. Ik geef je mee dat het inderdaad niets zegt over de rechtspositie van de klanten. Ik begon daar over omdat ik verwacht dat het wel mee valt hoe veel mensen echt in de problemen komen. Niemand betaalt graag voor de gebreken van anderen, maar daar is hier lastig aan te ontkomen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  donderdag 4 november 2021 @ 13:17:29 #163
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202026846
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 12:39 schreef GemMagic het volgende:
Toch denk ik dat de overheid haar beleid op de richtlijnen van het nibud baseert. Maar goed, als jij denkt dat het universeel zinloos is om dat in deze context aan te halen, negeer het met alle genoegen.
Nou het is vooral zinloos dat als het Nibud adviseert om een spaarpotje van 5000 euro aan te leggen dat je dan denkt dat iedereen dan ook dat spaarpotje heeft.

Ik adviseer iedereen die te hoge vaste lasten heeft om zijn te dure particuliere G-label huurhuis op te zeggen en in een A-label sociale huurwoning te gaan wonen. Tja en als je dat dan niet doet dan zijn die hoge vaste lasten toch echt je eigen schuld.
Tot nooit .......
pi_202027296
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 12:33 schreef Seven. het volgende:
Ik ben benieuwd of we straks bij Eneco tussentijds kunnen opzeggen. Wij krijgen in februari een all-electric warmtepomp en zonnepanelen :+ . Daarna zijn we bijna energieneutraal.
Hehe ik heb dit zelfde en zit bij Eneco mijn tarieven te berekenen. Zou inclusief terug leveren op ongeveer 3 euro per maand uit komen. Hybride warmtepomp komt deze maand, net zoals 24 zonnepanelen.

Jij zult wel geld toe gaan krijgen dan.
pi_202028195
De meeste mensen hebben van 1 april tot 1 november veel te veel betaald.
Als ze niet storneren zijn ze hun te veel betaalde geld definitief kwijt.
  vrijdag 5 november 2021 @ 18:53:18 #166
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202046893
Ik heb net het nieuwe aanbod van Eneco ontvangen. Mijn maandbedrag stijgt met 80%. Ik ga eens even kijken of ze alles goed hebben berekent en wat de andere leveranciers kunnen bieden.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202047771
Hier 100% er bovenop. Wat een waanzin.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202047862
quote:
0s.gif Op donderdag 4 november 2021 13:17 schreef Speekselklier het volgende:

Ik adviseer iedereen die te hoge vaste lasten heeft om zijn te dure particuliere G-label huurhuis op te zeggen en in een A-label sociale huurwoning te gaan wonen.
Zelden zo'n lachwekkend advies gelezen.
  vrijdag 5 november 2021 @ 20:05:39 #169
121248 hydrah
Religion as an Alibi
pi_202047949
Ook wij mogen deelnemen in de enecopret. Bij “welkom energie” hadden wij een voorschot van 170 euro per maand. Hier zouden wij op de eindafrekening zelfs nog geld op terugkrijgen…

Het aanbod wat wij zojuist van Eneco hebben gekregen: 579 euro. Een verhoging van 409 euro. Eneco maakt geen vrienden.
  vrijdag 5 november 2021 @ 20:06:35 #170
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_202047964
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:59 schreef NightDancert het volgende:

[..]
Zelden zo'n lachwekkend advies gelezen.
Ja, dat was ook zijn punt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 november 2021 @ 20:07:55 #171
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202047984
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:53 schreef Vanyel het volgende:
Hier 100% er bovenop. Wat een waanzin.
Ik heb de prijsvergelijk erbij gepakt en zelfs het goedkoopste 1 jaar contract is bijna net zo duur. De tarieven zijn niet anders dan bij de concurrenten helaas.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 5 november 2021 @ 20:09:15 #172
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202048013
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 20:05 schreef hydrah het volgende:
Ook wij mogen deelnemen in de enecopret. Bij “welkom energie” hadden wij een voorschot van 170 euro per maand. Hier zouden wij op de eindafrekening zelfs nog geld op terugkrijgen…

Het aanbod wat wij zojuist van Eneco hebben gekregen: 579 euro. Een verhoging van 409 euro. Eneco maakt geen vrienden.
Ik denk niet dat het aan Eneco ligt helaas... Mijn gasprijs is met meer dan 1 euro omhoog gegaan en nu met het thuiswerken zit ik gewoon op 2000 m3. En dan is het al geïsoleerd :'(
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202048293
Dit is waar het overstapcircus en NUTS voorzieningen overlaten aan de markt toe leiden. De regie voor energie, water, zorg en OV hoort gewoon door ambtenaren geregeld te worden. Niet door speculerende bedrijfjes.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202048364
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 20:07 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Ik heb de prijsvergelijk erbij gepakt en zelfs het goedkoopste 1 jaar contract is bijna net zo duur. De tarieven zijn niet anders dan bij de concurrenten helaas.
Ik moet nog beginnen met prijsvergelijker, maar dit is geen goed nieuws :N
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202049054
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 20:29 schreef Bart2002 het volgende:
Dit is waar het overstapcircus en NUTS voorzieningen overlaten aan de markt toe leiden. De regie voor energie, water, zorg en OV hoort gewoon door ambtenaren geregeld te worden. Niet door speculerende bedrijfjes.
Kan prima, de consument kan zelf zijn keuze maken.

Of in alle sectoren (die jij noemt en en de financiële sector) ook een partij van de overheid moet zitten zou betere discussie zijn. En k denk van niet want het werkt marktverstorend en het is geen overheidstaak. Commerciële partijen zijn over het algemeen veel efficiënter en de prijs is meestal leidend.
pi_202049806
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 21:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Kan prima, de consument kan zelf zijn keuze maken.
Al die keuze is helemaal nergens voor nodig m.i. Dat leidt tot keuzestress. En dat voor zoiets banaals als energie. Daar moet je je in principe helemaal niet mee bezighouden. Het moet er gewoon zijn voor iedereen en dat tegen kostprijs + de ambtenarensalarissen. Dan ben je gewoon klant in plaats van de calculerende consument. Geeft rust.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_202049845
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 21:25 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Commerciële partijen zijn over het algemeen veel efficiënter en de prijs is meestal leidend.
Jij zit duidelijk in de neoliberale doctrine gevangen. Want in het "echt" blijkt het tegendeel. Voor telefonie en andere niet zo belangrijke zaken prima. Maar niet voor primaire levensbehoeften. In b.v. de USA wordt het drinkwater ook door "de markt" geregeld. Met catastrofale gevolgen. Dat moet je gewoon door eerlijke mensen laten doen. Niet door winst gedreven graaiers.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 5 november 2021 @ 22:45:21 #178
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202050026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 20:05 schreef hydrah het volgende:
Ook wij mogen deelnemen in de enecopret. Bij “welkom energie” hadden wij een voorschot van 170 euro per maand. Hier zouden wij op de eindafrekening zelfs nog geld op terugkrijgen…

Het aanbod wat wij zojuist van Eneco hebben gekregen: 579 euro. Een verhoging van 409 euro. Eneco maakt geen vrienden.
en wanneer krijg je de eindafrekening?

579 voor de 4 wintermaanden is 2400 euro.
in de zomer verbruik je bijna niks.

Als je in maart/april de eindafrekening krijgt is 2400 euro niks geks. 200 euro per maand.
Tot nooit .......
  vrijdag 5 november 2021 @ 22:59:20 #179
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202050136
Van 118 naar 261 euro.
Resistance is futile.
pi_202050156
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:59 schreef NightDancert het volgende:
Zelden zo'n lachwekkend advies gelezen.
En ook niet eerder van sarcasme gehoord?
  vrijdag 5 november 2021 @ 23:01:14 #181
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202050157
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en wanneer krijg je de eindafrekening?

579 voor de 4 wintermaanden is 2400 euro.
in de zomer verbruik je bijna niks.

Als je in maart/april de eindafrekening krijgt is 2400 euro niks geks. 200 euro per maand.
Dat klopt ook. En verder is deze quote ook een reden om nu niet te switchen.

quote:
Vóór 1 maart 2022 informeren we u over de nieuwe tarieven. Op basis van voorgaande jaren verwachten we dat deze lager zullen zijn. We zijn hierbij afhankelijk van de dan geldende marktomstandigheden.
Als ik nu switch moet ik een jaarcontract afsluiten wat even duur of duurder is. En als Eneco gelijk heeft dan kan ik nu per maart lagere tarieven verwachten. Dan loont het niet om nu te switchen. Ook kan ik over een paar maanden nog kijken of andere partijen al gezakt zijn met hun prijzen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202050234
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en wanneer krijg je de eindafrekening?

579 voor de 4 wintermaanden is 2400 euro.
in de zomer verbruik je bijna niks.

Als je in maart/april de eindafrekening krijgt is 2400 euro niks geks. 200 euro per maand.
Behalve dan dat Eneco aangeeft dat ze met deze tarieven er al rekening mee hebben gehouden dat wintermaanden duurder zijn en dat het wel een contract tot maart is, maar het bedrag is bepaald alsof het een jaarcontract betreft. Dus gewoon gemiddeld over de koude en warme maanden.

Uit de mail:
quote:
Om de komende wintermaanden uw energie zo betaalbaar mogelijk te houden, hebben wij uw termijnbedrag berekend op basis van uw jaarlijkse energieverbruik. Op deze manier blijft uw termijnbedrag iedere maand hetzelfde en lager dan wanneer we het termijnbedrag zouden berekenen op basis van uw verbruik tot 1 maart 2022. Dit betekent dat u in de aankomende winter minder betaalt dan u werkelijk verbruikt. In de zomer betaalt u echter weer meer dan u verbruikt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202050263
quote:
0s.gif Op woensdag 3 november 2021 23:14 schreef Elpis het volgende:
Zo dan, dat zijn hele andere prijzen dan wij pas doorkregen van Eneco. :o

https://www.ad.nl/economi(...)nd-betalen~a4b5d2be/
[..]

prima prijzen toch? ik zie wel hogere prijzen voorbij komen
pi_202050359
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:30 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Jij zit duidelijk in de neoliberale doctrine gevangen. Want in het "echt" blijkt het tegendeel. Voor telefonie en andere niet zo belangrijke zaken prima. Maar niet voor primaire levensbehoeften. In b.v. de USA wordt het drinkwater ook door "de markt" geregeld. Met catastrofale gevolgen. Dat moet je gewoon door eerlijke mensen laten doen. Niet door winst gedreven graaiers.
Ik vind Amerika lastig want daar weet ik al helemaal niks vanaf.
Kpn was een chaos en dat is ook goedgekomen. Stadswarmte, dat zou als we jouw filosofie aanhouden echt een succes moeten zijn. Ik ben vast onvolledig geïnformeerd maar dat is geloof ik in elke stad duur en lomp
pi_202050412
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:45 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en wanneer krijg je de eindafrekening?

579 voor de 4 wintermaanden is 2400 euro.
in de zomer verbruik je bijna niks.

Als je in maart/april de eindafrekening krijgt is 2400 euro niks geks. 200 euro per maand.
En dat was in dat geval een ~85 per maand en wordt dus 200. Dat is toch wel veel en dan ben je 8 maanden waar je bijna niks verbruikt aan voorschotten kwijt.
pi_202050653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 23:01 schreef Accordtje het volgende:

[..]
En ook niet eerder van sarcasme gehoord?
Ja, ik verwarde de user in kwestie met een andere user die er nogal gekke ideeën op na houdt. Op zich had ik dit wel op de juiste manier mogen lezen :P
pi_202052871
Hier van 190 naar 366. Leuk clubje dat Eneco, maximale tarieven rekenen over de rug van consumenten die even geen keus hebben. En ondertussen zelf ook lagere tarieven voorschotelen wanneer je nu een berekening doet.
pi_202054673
quote:
1s.gif Op woensdag 3 november 2021 10:08 schreef Garfield1985 het volgende:
Ik ben normaal nóóit van de meerjarige energiecontracten omdat het tot nu toe simpelweg "goedkoper" was om elk jaar te vergelijken en eventueel over te stappen. Via Gaslicht.com echter een mooie deal afgesloten in april van maart van dit jaar bij UnitedConsumers. Tot aan april 2024 betaal ik 0.78c per kuub gas en 0.21c en 0.22c aan elektra per kWh. Noem het een voorgevoel maar iets zei me destijds dat het wel eens héél snel kon omslaan.....en zie daar :7 .
Ja, ik had tijdens corona mijn tarieven vastgezet.

Ik snap niet dat analisten dit niet zagen aankomen. Gas en olie zijn ook zomaar op te slaan voor betere en/of slechtere tijden. Ja, er zijn voorraden, maar die zijn na een tijdje gewoon VOL. Dus de kans dat er een tekort zou ontstaan bij het opstarten van de economie leek me aardig groot.

En zie daar.
pi_202054701
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 november 2021 22:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Al die keuze is helemaal nergens voor nodig m.i. Dat leidt tot keuzestress. En dat voor zoiets banaals als energie. Daar moet je je in principe helemaal niet mee bezighouden. Het moet er gewoon zijn voor iedereen en dat tegen kostprijs + de ambtenarensalarissen. Dan ben je gewoon klant in plaats van de calculerende consument. Geeft rust.
Waarom neem jij ambtenarensalarissen niet mee in de kostprijs?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202054704
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 10:01 schreef Niek92 het volgende:
Hier van 190 naar 366. Leuk clubje dat Eneco, maximale tarieven rekenen over de rug van consumenten die even geen keus hebben. En ondertussen zelf ook lagere tarieven voorschotelen wanneer je nu een berekening doet.
nou ja, wat zou jij doen als je helemaal niet zit te wachten op nieuwe klanten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202054721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:57 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja, ik had tijdens corona mijn tarieven vastgezet.

Ik snap niet dat analisten dit niet zagen aankomen. Gas en olie zijn ook zomaar op te slaan voor betere en/of slechtere tijden. Ja, er zijn voorraden, maar die zijn na een tijdje gewoon VOL. Dus de kans dat er een tekort zou ontstaan bij het opstarten van de economie leek me aardig groot.

En zie daar.
Waarom denk je dat ze dit niet zagen aankomen dan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202054881
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 12:57 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja, ik had tijdens corona mijn tarieven vastgezet.

Ik snap niet dat analisten dit niet zagen aankomen. Gas en olie zijn ook zomaar op te slaan voor betere en/of slechtere tijden. Ja, er zijn voorraden, maar die zijn na een tijdje gewoon VOL. Dus de kans dat er een tekort zou ontstaan bij het opstarten van de economie leek me aardig groot.

En zie daar.
De voorraden waren half leeg toen de industrie weer hard van start ging. De 'analisten' of noem een verkoper/inkoper van welke bedrijf dan ook zagen het niet aankomen want ze hebben onder andere geen enkele ervaring met een vluchtige crisis zoals nu met covid. Niemand durft te voorspellen hoe het leven er over een paar maanden uitziet. Daarom escaleert het aan alle kanten, zoals de gasprijs maar ook transport en dat gaan we pas de komende maanden voelen

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 13:22:56 ]
pi_202055559
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Waarom denk je dat ze dit niet zagen aankomen dan?
Ja, Welkom misschien wel, lekker incasseren, dan klappen.
pi_202055912
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 november 2021 14:18 schreef skrn het volgende:

[..]
Ja, Welkom misschien wel, lekker incasseren, dan klappen.
Het kan ook beleid zijn...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_202058920
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 13:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
nou ja, wat zou jij doen als je helemaal niet zit te wachten op nieuwe klanten?
Ze hadden al een akkoord over de overname van Welkom Energie half oktober. Dus dat ze er niet op zaten te wachten is niet waar. Ze hadden ze gewoon de normale prijzen kunnen rekenen.
pi_202060473
Hier van 185 naar 304 euro, flinke stijging maar nog wel op te vangen voor ons gelukkig. De verhogingen die ik voorbij zie komen zijn schandalig, bedragen tegen de 800 euro aan. Dat is toch voor geen mens meer te betalen? Hoe wordt zoiets opgelost? Gewoon de schuldsanering in?

Hoe Eneco dit aanpakt is een grote schande.
pi_202062475
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 21:00 schreef Piet_Smeerpoets het volgende:
Hier van 185 naar 304 euro, flinke stijging maar nog wel op te vangen voor ons gelukkig. De verhogingen die ik voorbij zie komen zijn schandalig, bedragen tegen de 800 euro aan. Dat is toch voor geen mens meer te betalen? Hoe wordt zoiets opgelost? Gewoon de schuldsanering in?

Hoe Eneco dit aanpakt is een grote schande.
Wat moet Eneco dan doen? Lagere tarieven rekenen voor mensen die in een kasteel wonen?

Het is niet de schuld van Eneco als je een gigantisch verbruik hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 22:20:35 ]
pi_202062731
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 21:00 schreef Piet_Smeerpoets het volgende:
Hier van 185 naar 304 euro, flinke stijging maar nog wel op te vangen voor ons gelukkig. De verhogingen die ik voorbij zie komen zijn schandalig, bedragen tegen de 800 euro aan. Dat is toch voor geen mens meer te betalen? Hoe wordt zoiets opgelost? Gewoon de schuldsanering in?

Hoe Eneco dit aanpakt is een grote schande.
Wat doet eneco fout? Ze krijgen er ineens 90.000 klanten bij en daar hebben zij eerder dit jaar bij het inkopen van de energie geen rekening mee gehouden. Ondertussen zijn de inkoopprijzen verzesvoudigd. Dus dat ze niet dezelfde tarieven kunnen aanbieden lijkt me logisch.

En in januari gaan alle tarieven bij eneco omhoog en worden waarschijnlijk voor het modelcontract hetzelfde. Dus dan is het acceptabel lijkt me

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 22:31:36 ]
pi_202063059
Sowieso vragen ze al meer aan de klanten die van Welkom Energie af komen (¤0,20 meer per kuub) dan wanneer je op de normale manier klant wordt.

Maar idd, dit probleem is meer te wijten aan de marktwerking binnen deze sector. De zoveelste miskleun van onze fijne regering. Vele huishoudens gaan hierdoor in de problemen komen. En het andere deel van NL haalt zijn schouders erbij op “want mij raakt het toch niet?”.
pi_202063243
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 november 2021 22:43 schreef Piet_Smeerpoets het volgende:
Sowieso vragen ze al meer aan de klanten die van Welkom Energie af komen (¤0,20 meer per kuub) dan wanneer je op de normale manier klant wordt.
Niemand kan een modelcontract bij eneco afsluiten en er is geen actueel tarief bekend dus hoe kom je bij die ¤ 0,20?

En het variabele tarief was een stuk lager want was al van 1 juli dit jaar.....

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 22:53:53 ]
pi_202063445
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 22:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Niemand kan een modelcontract bij eneco afsluiten en er is geen actueel tarief bekend dus hoe kom je bij die ¤ 0,20?

En het variabele tarief was een stuk lager want was al van 1 juli dit jaar.....
Omdat ik ze zelf gebeld heb (met een bij Eneco niet bekend nummer anders krijg je niet eens iemand aan de lijn, omdat het systeem dan ziet dat je klant was bij WE) en vroeg naar hun huidige tarieven. Toen ik vroeg waarom ik meer betaal moest hij het uitzoeken en zou terug bellen. Tot op heden niets gehoord.
pi_202063809
Dat we meer betalen is omdat eneco ons nu 1 tarief moest voorschotten tot april. Eneco weet dat het huidige zomertarief voor bestaande en nieuwe klanten een 150% te laag is en daarom gaat Eneco net zoals alle andere energiebedrijven de tarieven per 1 januari omhoog gooien. Alleen was het voor eneco niet mogelijk om de WE klanten nog twee maanden te laten profiteren van dat veel te lage tarief, dat zou Eneco miljoenen kosten.

Dus er gebeurt niets echt iets schimmigs. Het is gewoon pech voor de WE klant, de energieprijs is geëxplodeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2021 23:29:15 ]
  zondag 7 november 2021 @ 08:20:31 #203
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202065749
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 23:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dus er gebeurt niets echt iets schimmigs. Het is gewoon pech voor de WE klant, de energieprijs is geëxplodeerd.
Ik begrijp dat de NMA de 90.000 klanten naar Eneco heeft overgezet omdat de Eneco op dat moment de beste deal had voor de periode tot april.
.
Blijkbaar was je bij anderen nog beroerder uitgeweest.

Je hoeft er ook maar 1 maand te zitten. Dus als je denkt een beter aanbod te kunnen vinden, het staat je vrij om over te stappen.
Tot nooit .......
pi_202066133
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 22:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Wat doet eneco fout? Ze krijgen er ineens 90.000 klanten bij en daar hebben zij eerder dit jaar bij het inkopen van de energie geen rekening mee gehouden. Ondertussen zijn de inkoopprijzen verzesvoudigd. Dus dat ze niet dezelfde tarieven kunnen aanbieden lijkt me logisch.

En in januari gaan alle tarieven bij eneco omhoog en worden waarschijnlijk voor het modelcontract hetzelfde. Dus dan is het acceptabel lijkt me
Eneco had de bestaande contracten kunnen respecteren. Ze zouden welkom energie over nemen, daar was een akkoord over op 15 oktober: https://www.acm.nl/nl/pub(...)-concentratiemelding

Het is vrij dubieus zoals dit nu gegaan is, Eneco is de lachende derde. Pieter Omtzigt heeft er al kamervragen over gesteld, het lijkt er op dat enkel het belang van Eneco belangrijk was.
pi_202066158
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 09:33 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Eneco had de bestaande contracten kunnen respecteren. Ze zouden welkom energie over nemen, daar was een akkoord over op 15 oktober: https://www.acm.nl/nl/pub(...)-concentratiemelding

Het is vrij dubieus zoals dit nu gegaan is, Eneco is de lachende derde. Pieter Omtzigt heeft er al kamervragen over gesteld, het lijkt er op dat enkel het belang van Eneco belangrijk was.
bestaande contracten waren gesloten met WE, en die is niet voor niets omgevallen, uit bedrijfscontinuiteit is het gigantisch slechte zaak die tarieven te berekenen.

mensen hebben willens en wetens bij een prijsstunter hun energie ingekocht en hebben daar nu even (want max een maand, als je actief bent met overstappen) pech van
pi_202066181
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 09:37 schreef mschol het volgende:

[..]
bestaande contracten waren gesloten met WE, en die is niet voor niets omgevallen, uit bedrijfscontinuiteit is het gigantisch slechte zaak die tarieven te berekenen.

mensen hebben willens en wetens bij een prijsstunter hun energie ingekocht en hebben daar nu even (want max een maand, als je actief bent met overstappen) pech van
Tuurlijk. Maar Eneco was bereid ze over te nemen, bestaande contracten moeten gerespecteerd worden bij een overname. Voor Eneco was het risico blijkbaar dus acceptabel, maar dit komt veel beter uit natuurlijk.
pi_202066288
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 november 2021 22:52 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Niemand kan een modelcontract bij eneco afsluiten en er is geen actueel tarief bekend dus hoe kom je bij die ¤ 0,20?

En het variabele tarief was een stuk lager want was al van 1 juli dit jaar.....
Vul je gegevens maar in op de site van Eneco...

pi_202066348
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 09:37 schreef mschol het volgende:

[..]
bestaande contracten waren gesloten met WE, en die is niet voor niets omgevallen, uit bedrijfscontinuiteit is het gigantisch slechte zaak die tarieven te berekenen.

mensen hebben willens en wetens bij een prijsstunter hun energie ingekocht en hebben daar nu even (want max een maand, als je actief bent met overstappen) pech van
Eeh

Toen wij ons contract bij WE afsloten was dat niet de goedkoopste....

WE was wel een stuk goedkoper dan de grote vijf, zoals alle 83 andere aanbieders dat ook zijn.... Allemaal risicovolle prijsstunters?

En die pech is veel en veel groter dan één maand. De voorschotten (tot 8 maanden) zijn weg, een eventuele bonus is weg en je moet in de 4 maanden dat je echt veel verbruikt het allerduurste tarief betalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2021 10:03:30 ]
pi_202066441
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 09:53 schreef Jolige_Joffer het volgende:

[..]
Vul je gegevens maar in op de site van Eneco...

[ link | afbeelding ]
Dit is het huidige variabele tarief bij eneco? Hetzelfde tarief wat er al sinds 1/7/2021 is?
pi_202066463
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 10:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dit is het huidige variabele tarief bij eneco? Hetzelfde tarief wat er al sinds 1/7/2021 is?
Ik heb t net ingevuld, dus neem aan dat het de huidige tarieven zijn.
pi_202066535
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 10:11 schreef Jolige_Joffer het volgende:

[..]
Ik heb t net ingevuld, dus neem aan dat het de huidige tarieven zijn.
Aha. Dat is dus een jaarcontract en geen modelcontract (variabel). Dus dat klopt met wat ik zei
  zondag 7 november 2021 @ 11:18:33 #212
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_202067180
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 10:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dit is het huidige variabele tarief bij eneco? Hetzelfde tarief wat er al sinds 1/7/2021 is?
Ik snap er geen fluit van hoe en wanneer Eneco zijn tarieven bepaalt/aanpast.

Wij hebben een contract voor onbepaalde tijd en onze vervaldatum is eind oktober. Half september hebben we de tarieven 27,7 ct kWh/ 1,03m3 doorgekregen die per vervaldatum zouden ingaan. Dat is meer dat het vastgestelde tarief van Eneco ¤0,264/¤0,953 wat het volgens overstappen.nl op 1-7 bij Eneco zou zijn. Maar lager dan als ik een jaarcontract zou hebben afgesloten. Overigens is het wel voor een jaar geldig en wordt het pas per oktober 2022 weer aangepast.

Ik kan alleen tot de conclusie komen we ontzettend veel mazzel hebben gehad met onze contractsvervaldatum op en het feit dat Eneco het toch per jaar vast lijkt te zetten ondanks dat het variabel is.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  zondag 7 november 2021 @ 13:52:03 #213
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202069613
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 09:33 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Eneco had de bestaande contracten kunnen respecteren. Ze zouden welkom energie over nemen, daar was een akkoord over op 15 oktober: https://www.acm.nl/nl/pub(...)-concentratiemelding

waar haal je het vandaan dat ze de te lage EW zouden respecteren? Ze hebben afgesproken dat ze het klantenbestand overnemen, precies wat er gebeurt is.
Tot nooit .......
pi_202069646
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
waar haal je het vandaan dat ze de te lage EW zouden respecteren? Ze hebben afgesproken dat ze het klantenbestand overnemen, precies wat er gebeurt is.
Wat begrijp je niet aan een overname? Dat akkoord is van voordat de vergunning van WE werd ingetrokken, toen er feitelijk nog niks aan de hand was met WE.
pi_202069893
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:55 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan een overname? Dat akkoord is van voordat de vergunning van WE werd ingetrokken, toen er feitelijk nog niks aan de hand was met WE.
Dat is zeker opmerkelijk. Het lijkt alsof het stinkt, maar het is zo openbaar dat dit toch wel onwaarschijnlijk is alleen ik heb er geen verklaring voor.
Ik ben benieuwd welke antwoorden Omtzigt op zijn vragen gaat krijgen
  zondag 7 november 2021 @ 14:17:45 #216
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202069897
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 13:55 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Wat begrijp je niet aan een overname? Dat akkoord is van voordat de vergunning van WE werd ingetrokken, toen er feitelijk nog niks aan de hand was met WE.
dit was geen overname in de zin die jij bedoeld. Dit was een overname om de energielevering te garanderen. Omdat er van alles aan de hand was met WE.

Dat ze toen nog niet naar buiten was gekomen is een ander verhaal.
Tot nooit .......
pi_202070001
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 14:17 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
dit was geen overname in de zin die jij bedoeld. Dit was een overname om de energielevering te garanderen. Omdat er van alles aan de hand was met WE.

Dat ze toen nog niet naar buiten was gekomen is een ander verhaal.
De energielevering is altijd gegarandeerd bij een faillissement, dat is wettelijk geregeld. Die vlieger gaat niet op. Daarmee blijft overeind dat dit zaakje stinkt.
pi_202070007
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 09:40 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Tuurlijk. Maar Eneco was bereid ze over te nemen, bestaande contracten moeten gerespecteerd worden bij een overname. Voor Eneco was het risico blijkbaar dus acceptabel, maar dit komt veel beter uit natuurlijk.
Als iemand een betere deal had gehad voor deze klanten dan had die deze partij wel gekregen. Eneco is geen sociale voorziening.

Je weet als nieuwe partij dat je ook relatief veel gezeik met deze mensen gaat krijgen (want ze zaten goedkoop en gaan nu veel meer betalen).

Grootste gedeelte van die klanten zal na die maand toch weg zijn en je hebt er toch werk van (aansluiten,afsluiten etc).

Dus ja, vind het niet vreemd dat ze even wat meer betalen als normaal. De timing is ook niet lekker, hoge prijzen en start winter.

Alternatief was geen gas/elektra meer want Welkom Energie falliet.
pi_202070081
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 14:28 schreef descon het volgende:

[..]
Als iemand een betere deal had gehad voor deze klanten dan had die deze partij wel gekregen. Eneco is geen sociale voorziening.

Je weet als nieuwe partij dat je ook relatief veel gezeik met deze mensen gaat krijgen (want ze zaten goedkoop en gaan nu veel meer betalen).

Grootste gedeelte van die klanten zal na die maand toch weg zijn en je hebt er toch werk van (aansluiten,afsluiten etc).

Dus ja, vind het niet vreemd dat ze even wat meer betalen als normaal. De timing is ook niet lekker, hoge prijzen en start winter.

Alternatief was geen gas/elektra meer want Welkom Energie falliet.
Dat is dus de vraag. ACM heeft het op deze manier gecoördineerd en aangegeven dat mensen een goede deal zouden krijgen. De minister heeft dat eveneens aangegeven in haar antwoorden op kamervragen. Dat blijkt niet waar en het is de vraag of de ACM hierin juist gehandeld heeft, dat moet de minister nu uitzoeken naar aanleiding van kamervragen.
pi_202070093
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 14:28 schreef descon het volgende:

[..]).

Grootste gedeelte van die klanten zal na die maand toch weg zijn en je hebt er toch werk van (aansluiten,afsluiten etc).

Waarom zouden die 90.000 klanten na een maand vertrekken als een marktconform tarief gevraagd wordt? Elke andere aanbieder biedt sinds vorige week tijdelijk geen variabele contracten meer aan en de tarieven van de jaarcontracten zijn enorm verhoogd.

De klant heeft na die maand weinig alternatieven en zal moeten accepteren dat de tarieven met 125% gestegen zijn. Een groot gedeelte zal voorlopig blijven en enecos omzet is flink gegroeid

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2021 14:38:30 ]
pi_202071160
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 14:37 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Waarom zouden die 90.000 klanten na een maand vertrekken als een marktconform tarief gevraagd wordt?.
Eneco is volgens mij niet 1 van de goedkoopste energie leveranciers over het algemeen.

Budget leveranciers hebben geen zin in het extra gezeik van deze klanten en Eneco heeft dit vast doorberekend in hun huidige aanbod.

Dus ik verwacht dat een groote gedeelte van de huidige Welkom Energie binnenkort niet meer bij Eneco zitten.
  zondag 7 november 2021 @ 16:42:48 #222
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202072113
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 15:38 schreef descon het volgende:

Dus ik verwacht dat een groote gedeelte van de huidige Welkom Energie binnenkort niet meer bij Eneco zitten.
Nee, die stappen snel over naar de volgende cowboy in de energie wereld. Waarom zou je langer dan een maand bij een stabiele partij willen zitten.
Tot nooit .......
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 16:52:01 #223
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202072297
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 november 2021 19:53 schreef Vanyel het volgende:
Hier 100% er bovenop. Wat een waanzin.
Hier bij mijn vader ook, van ¤ 197,- naar een dikke ¤ 453,- p.m.
Gaat echt helemaal nergens over dit ..

Enfin, eerst november maar eens uitzitten en kijken wat de markt gaat doen.
Zie nu al wel vergelijkbare jaar contracten die hem met zijn verbruik wel willen aansluiten voor ¤ 215,- p.m.
pi_202073723
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 16:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Hier bij mijn vader ook, van ¤ 197,- naar een dikke ¤ 453,- p.m.
Gaat echt helemaal nergens over dit ..

Enfin, eerst november maar eens uitzitten en kijken wat de markt gaat doen.
Zie nu al wel vergelijkbare jaar contracten die hem met zijn verbruik wel willen aansluiten voor ¤ 215,- p.m.
Niks geleerd dus?
pi_202073752
Dit topic heeft een hoge Icesave-vibe.

Zelf je hoofd in de strop steken en vervolgens gaan miepen als je krukje begint te wankelen...
  zondag 7 november 2021 @ 17:59:10 #226
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202073821
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:54 schreef Sodemieters het volgende:
Dit topic heeft een hoge Icesave-vibe.

Zelf je hoofd in de strop steken en vervolgens gaan miepen als je krukje begint te wankelen...
Waarom zeg je dat? De tarieven bij Welkom waren niet zodanig dat het een echte stunter was, wel iets goedkoper. Hoe had ik vorig jaar moeten weten dat zij failliet zouden gaan?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202073832
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 16:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Hier bij mijn vader ook, van ¤ 197,- naar een dikke ¤ 453,- p.m.
Gaat echt helemaal nergens over dit ..

Enfin, eerst november maar eens uitzitten en kijken wat de markt gaat doen.
Zie nu al wel vergelijkbare jaar contracten die hem met zijn verbruik wel willen aansluiten voor ¤ 215,- p.m.
Die maandbedragen zeggen echt helemaal niks, en kan je gewoon zelf aanpassen. Wat zijn de prijzen per kuub gas en per kwh stroom?
pi_202073855
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:59 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Waarom zeg je dat? De tarieven bij Welkom waren niet zodanig dat het een echte stunter was, wel iets goedkoper. Hoe had ik vorig jaar moeten weten dat zij failliet zouden gaan?
Een nieuwe leverancier, waar niemand ooit van gehoord heeft, met tarieven aan de onderkant van de markt... Ik zeg niet dat een faillissement aan had kunnen zien komen, maar je neemt dan wel bewust een risico.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 18:09:06 #229
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202073956
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:52 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Niks geleerd dus?
Hoe bedoel je ? Tig jaren bij eenzelfde leverancier blijven, dat is goed voor je portemonnee
pi_202074045
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Hoe bedoel je ? Tig jaren bij eenzelfde leverancier blijven, dat is goed voor je portemonnee
Ik switch al jaren van Eneco naar Vattenfal en weer terug, simpelweg omdat deze partijen hun administratie redelijk op orde hebben. Ik ben één keer naar een kleinere partij geswitched (HVC), maar wat een ellende qua administratie. Zo gingen ze pas een dag NADAT mijn contract inging de overstap in orde maken, en vonden ze dat heel normaal :')

Ik heb er wel een paar tientjes voor over om geen enkel gezeik te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2021 18:13:53 ]
pi_202074160
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 17:54 schreef Sodemieters het volgende:
Dit topic heeft een hoge Icesave-vibe.

Zelf je hoofd in de strop steken en vervolgens gaan miepen als je krukje begint te wankelen...
Dom gelul
pi_202074275
quote:
4s.gif Op zondag 7 november 2021 18:13 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Ik switch al jaren van Eneco naar Vattenfal en weer terug, simpelweg omdat deze partijen hun administratie redelijk op orde hebben. Ik ben één keer naar een kleinere partij geswitched (HVC), maar wat een ellende qua administratie. Zo gingen ze pas een dag NADAT mijn contract inging de overstap in orde maken, en vonden ze dat heel normaal :')

Ik heb er wel een paar tientjes voor over om geen enkel gezeik te hebben.
Ik ook.
Precies daarom ben ik destijds bij Eneco weggegaan, al waren ze op dat moment voor mij de goedkoopste, ik vond ze onwijs klantonvriendelijk.

Soms heb je gewoon pech. Narigheid hoeft niet altijd per se iemands eigen schuld zijn omdat ie x of y of z deed. Maar ik snap wel dat die denkwijze een enorm veilig gevoel geeft :Y
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202074424
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 18:26 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik ook.
Precies daarom ben ik destijds bij Eneco weggegaan, al waren ze op dat moment voor mij de goedkoopste, ik vond ze onwijs klantonvriendelijk.

Soms heb je gewoon pech. Narigheid hoeft niet altijd per se iemands eigen schuld zijn omdat ie x of y of z deed. Maar ik snap wel dat die denkwijze een enorm veilig gevoel geeft :Y
Ik heb dat dan weer met Essent, wat een kwallen zitten daar op de administratie.
  zondag 7 november 2021 @ 18:45:46 #234
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202074623
ik bespaar liever op mijn energiekosten door mijn verbruik te minderen. Met een jaarrekening van rond de 0 euro maakt het niet uit waar je zit.
Tot nooit .......
pi_202074741
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Een nieuwe leverancier, waar niemand ooit van gehoord heeft, met tarieven aan de onderkant van de markt... Ik zeg niet dat een faillissement aan had kunnen zien komen, maar je neemt dan wel bewust een risico.
Dat geeft zo'n beetje aan wat er mis is met zoiets als een "energiemarkt". Al die miljoenen particulieren die continue bezig moeten zijn met de "inkoop" van hun energie en waarnaar ze nu weer moeten "overstappen". De commercie met dollartekens in de ogen heeft daar handig op ingehaakt. Als die commercie maakt het aantoonbaar duurder in plaats van goedkoper. Dat laatste is wat "marktwerking" en hun aanhangers ons altijd wijs probeert te maken.

Het is een belachelijk tijdverslindend circus geworden van iets wat eigenlijk een "commodity" is. Met andere woorden: iets wat er gewoon moet zijn zonder je er druk over te maken. Wat vroeger een "NUTS" voorziening was. Dat kan nu ook weer en is veel beter. Gewoon voor de kostprijs. Het is wel jammer dat de consument niet gewoon NEE heeft gezegd tegen de huidige gekkigheid. Dat zouden ze moeten doen en dan wordt alles gewoon geleverd zonder dat je je daarmee bezig hoeft te houden. Geeft rust mensen. :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Bart2002 op 09-11-2021 16:58:13 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 7 november 2021 @ 19:03:13 #236
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202074875
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:01 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Een nieuwe leverancier, waar niemand ooit van gehoord heeft, met tarieven aan de onderkant van de markt... Ik zeg niet dat een faillissement aan had kunnen zien komen, maar je neemt dan wel bewust een risico.
Gedeeltelijk ben ik het met je eens. Echter als jouw jaarcontract nu afloopt bij welke leverancier dan ook heb je exact hetzelfde probleem.

Overigens wel grappig dat me dit is gebeurt want ik ben eigenlijk tegen de jaarcontracten. Dit was pas mijn tweede jaar contract in 20 jaar, daarvoor altijd variabele gezeten. Ik ben tegen dit model
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202074922
quote:
4s.gif Op zondag 7 november 2021 18:00 schreef JochemSjakie het volgende:

[..]
Die maandbedragen zeggen echt helemaal niks, en kan je gewoon zelf aanpassen. Wat zijn de prijzen per kuub gas en per kwh stroom?
49 en 180 cent
pi_202075156
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
49 en 180 cent
En bij die andere maatschappij?
pi_202075230
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:09 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Hoe bedoel je ? Tig jaren bij eenzelfde leverancier blijven, dat is goed voor je portemonnee
Ja, net zoals je spaargeld bij Icesave onderbrengen goed voor je portemonnee was zeker?
pi_202075272
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:45 schreef Speekselklier het volgende:
ik bespaar liever op mijn energiekosten door mijn verbruik te minderen. Met een jaarrekening van rond de 0 euro maakt het niet uit waar je zit.
Nou ja, dat sowieso natuurlijk. Ik zit toevallig ook bij Eneco en ik betaal 65 euro in de maand. En dat is dan nog inclusief het onderhoudsabonnement op m'n ketel.

Ik vraag me af in wat voor huis je in hemelsnaam woont als je 400 in de maand zou moeten betalen. Dan kun je je tijd waarschijnlijk beter in het isoleren van je woning gaan steken, dan in het vinden van de aantrekkelijkste tarieven.
pi_202075441
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, net zoals je spaargeld bij Icesave onderbrengen goed voor je portemonnee was zeker?
Ga je nu een faillissement erbij pakken als bewijs dat je alleen veilig bent bij een reus?

ABN Amro, ING en SNS gingen een aantal jaar geleden zonder overheidsingrijpen ter zielen.

V&D? Intertoys? Coolcat? Imtech? Enron? General Motors? CIT Group?
  zondag 7 november 2021 @ 19:42:44 #242
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202075456
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou ja, dat sowieso natuurlijk. Ik zit toevallig ook bij Eneco en ik betaal 65 euro in de maand. En dat is dan nog inclusief het onderhoudsabonnement op m'n ketel.

Ik vraag me af in wat voor huis je in hemelsnaam woont als je 400 in de maand zou moeten betalen. Dan kun je je tijd waarschijnlijk beter in het isoleren van je woning gaan steken, dan in het vinden van de aantrekkelijkste tarieven.
Als je kWh prijs op 0,49 cent wordt gezet dan gaat het heel snel. Wij hebben bijvoorbeeld een plug in hybrid, die elke dag tenminste 1 keer oplaad. 11 kWh per dag in de auto. Dat is met deze prijs al ¤163 per maand. Gelukkig is het naar verwachting een tijdelijke situatie maar zo lastig is het niet om een hoger maandbedrag te krijgen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202075573
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou ja, dat sowieso natuurlijk. Ik zit toevallig ook bij Eneco en ik betaal 65 euro in de maand. En dat is dan nog inclusief het onderhoudsabonnement op m'n ketel.

Ik vraag me af in wat voor huis je in hemelsnaam woont als je 400 in de maand zou moeten betalen. Dan kun je je tijd waarschijnlijk beter in het isoleren van je woning gaan steken, dan in het vinden van de aantrekkelijkste tarieven.
Vrijstaand in een relatief oud huis (<1980)? Veel dakoppervlak?

En als jij kan bedenken dat isoleren profijt heeft, dan kan die ander dat helemaal. Met isoleren kan je veel bereiken maar bij oude huizen niet alles. Dus dan gaat het al snel over honderden euro's....
pi_202075655
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 19:41 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ga je nu een faillissement erbij pakken als bewijs dat je alleen veilig bent bij een reus?

ABN Amro, ING en SNS gingen een aantal jaar geleden zonder overheidsingrijpen ter zielen.

V&D? Intertoys? Coolcat? Imtech? Enron? General Motors? CIT Group?
Nee, maar de kans is wel veel groter bij een nieuw, obscuur, klein bedrijfje dat het moet hebben van z'n aantrekkelijke tarieven.
pi_202076293
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, maar de kans is wel veel groter bij een nieuw, obscuur, klein bedrijfje dat het moet hebben van z'n aantrekkelijke tarieven.
Zoals ieder energiebedrijf toen het begon bedoel je?
pi_202076653
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:55 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nee, maar de kans is wel veel groter bij een nieuw, obscuur, klein bedrijfje dat het moet hebben van z'n aantrekkelijke tarieven.
Zoals alles behalve de top 5 klanten probeert te werven met aantrekkelijke tarieven. Zoals bij het merendeel van de homogene producten
pi_202076662
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 20:17 schreef Niek92 het volgende:

[..]
Zoals ieder energiebedrijf toen het begon bedoel je?
Daar heb je dus een punt: de grote spelers (Essent, Eneco, Vattenfall etc.) hebben een historie van grote bedrijven en investeringen achter zich.

Die nieuwkomers moeten zich daar tussen wurmen en zien te concurreren. Dat kunnen ze niet o.b.v. naambekendheid, service op product dus blijft de prijs over. Dan worden het prijsvechters en failliet gaan s part of the game.

Overigens ben ik als neo-liberaal wel voorstander van een vrije energiemarkt met meerdere (>5) aanbieders; dit soort gebeurtenissen houdt de achterblijvers scherp en de grote jongens moeten hun prijzen aanpassen. Allemaal een goede zaak i.mo.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202076679
- weg -
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_202076797
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 18:54 schreef Bart2002 het volgende:

Dat geeft zo'n beetje aan wat er mis is met zoiets als een "energiemarkt". Al die miljoenen particulieren die continue bezig moeten zijn met de "inkoop" van hun energie en waarnaar ze nu weer moeten "overstappen". De commercie met dollartekens in de ogen heeft daar handig op ingehaakt. Als die commercie maakt het aantoonbaar duurder in plaats van goedkoper. Dat laatste is wat "marktwerking" en hun aanhangers ons altijd wijs probeert te maken.

Het is een belachelijk tijdverslindend circus geworden van iets wat eigenlijk een "commodity" is. Met andere woorden: iets wat er gewoon moet zijn zonder je er druk over te maken. Wat wij vroeger een "NUTS" voorziening was. Dat kan nu ook weer en is veel beter. Gewoon voor de kostprijs. Het is wel jammer dat de consument niet gewoon NEE heeft gezegd tegen de huidige gekkigheid. Dat zouden ze moeten doen en dan wordt alles gewoon geleverd zonder dat je je daarmee bezig hoeft te houden. Geeft rust mensen. :)
Ik denk dat juist het snijden in de kosten (lees: > 3/4 van het personeels bestand eruit) heeft gezorgd voor lagere productiekosten, concurrentie , lagere energieprijzen en minder service.

Decennia lang werd de kWh prijs door de overheid vastgesteld, op basis van….de elektriciteitswet???
Overigens hoeven consumenten niet continu met de inkoop van hun energie bezig te zijn, je kan gewoon bij 1 leverancier blijven. Beetje actie voor een welkomstpremie en je verdient ¤200 of zo (lees: minder winst voor de leverancier)
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator zondag 7 november 2021 @ 20:38:59 #250
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_202076865
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, net zoals je spaargeld bij Icesave onderbrengen goed voor je portemonnee was zeker?
En wat heeft dat hier dan mee te maken ?
pi_202078721
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 19:32 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Nou ja, dat sowieso natuurlijk. Ik zit toevallig ook bij Eneco en ik betaal 65 euro in de maand. En dat is dan nog inclusief het onderhoudsabonnement op m'n ketel.

Ik vraag me af in wat voor huis je in hemelsnaam woont als je 400 in de maand zou moeten betalen. Dan kun je je tijd waarschijnlijk beter in het isoleren van je woning gaan steken, dan in het vinden van de aantrekkelijkste tarieven.
Ik heb een huis met 230m2 vloeroppervlak, eind jaren 70, hoekhuis, maar met de enige buren deel ik slechts een halve muur.

Overdracht in december. Enkel in het weekend klussen , doordeweeks op 17 graden.

Was na een maand al 300m3 gas lichter. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door skrn op 07-11-2021 21:53:40 ]
pi_202079216
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 20:30 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Zoals alles behalve de top 5 klanten probeert te werven met aantrekkelijke tarieven. Zoals bij het merendeel van de homogene producten
Klopt. Dan weet je dat je een risico neemt als je instapt bij een nieuw, onbekend bedrijfje, dat het moet hebben van hele smalle marges, zonder vlees op de botten.
pi_202079238
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 21:48 schreef skrn het volgende:

[..]
Ik heb een huis met 230m2 vloeroppervlak, eind jaren 70, hoekhuis, maar met de enige buren deel ik slechts een halve muur.

Overdracht in december. Enkel in het weekend klussen , doordeweeks op 17 graden.

Was na een maand al 300m3 gas lichter. :D
Ja, maar ik neem toch aan dat je daar iets aan gaat doen.
pi_202079272
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 20:38 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
En wat heeft dat hier dan mee te maken ?
Ik heb dat pas tien keer uitgelegd. Lees maar even terug. :)
pi_202079288
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 22:08 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, maar ik neem toch aan dat je daar iets aan gaat doen.
Zeker, wel al spouwmuur opnieuw gevuld en zonnepanelen op het dak. Maar rest kost tijd, heb het druk zat en vele bedrijven ook :D

Maar .. zo raar is het niet. Je hoeft geen heel raar huis te hebben om 2000m3 weg te stoken per jaar. Dat is wat ik wil zeggen.
pi_202079571
quote:
1s.gif Op zondag 7 november 2021 22:11 schreef skrn het volgende:

[..]
Zeker, wel al spouwmuur opnieuw gevuld en zonnepanelen op het dak. Maar rest kost tijd, heb het druk zat en vele bedrijven ook :D

Maar .. zo raar is het niet. Je hoeft geen heel raar huis te hebben om 2000m3 weg te stoken per jaar. Dat is wat ik wil zeggen.
Ja, maar ik herhaal dan ook wat ik al eerder zei: in dat geval kun je je tijd beter steken in het terugdringen van het gebruik dan op een marginaal beter tarief. Tenzij je in een rijksmonument woont waar je echt bijna niks aan mag doen.
  maandag 8 november 2021 @ 08:18:27 #257
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202081750
quote:
0s.gif Op zondag 7 november 2021 22:26 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, maar ik herhaal dan ook wat ik al eerder zei: in dat geval kun je je tijd beter steken in het terugdringen van het gebruik dan op een marginaal beter tarief. Tenzij je in een rijksmonument woont waar je echt bijna niks aan mag doen.
Wij verbruiken ook 2000m3 per jaar. Ik had het verbruik aardig teruggebracht van 2000+ naar 1500 a 1600. Spouwmuur isolatie toegepast en HR++ glas op een paar plekken. Sinds kort ook nog radiatorfolio geplaatst en een radiator vervangen met meer vermogen. Echter door volledig thuiswerken draait de verwarming nu iedere dag de hele dag. Dat was voorheen echt anders, ik werkte 5 dagen op kantoor en was het huis zeker 3 dagen per week niet overdag verwarmt.

Maar mijn grootste grap komt afgelopen weekend. Ik was bezig om te onderzoeken hoe ik nog meer kan besparen zonder over te stappen op een warmtepomp. Wij zijn van een F huis naar een B huis gegaan, ik ben de instellingen van mijn CV ketel gaan onderzoeken. Blijkt deze op 80 graden te staan :o Deze staat nu op 60 graden en de afgelopen 2 dagen 's ochtends net zo makkelijk het huis op temperatuur gekregen.

Iemand een idee hoeveel dat kan schelen op jaarbasis, tenminste ik ga ervan uit dat dit nu goedkoper is :')
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  maandag 8 november 2021 @ 08:45:04 #258
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202081948
Radiator folie is leuk, terugverdien tijd is dacht ik zelfs 3 a 4 jaar? Dik korter met de huidige prijzen. Heb je al eens naar radiator ventilatoren gekeken? 8 dec sleutel nieuwe huis hier en folie + ventilatoren is eerste wat erin gaat komen. Lange woonkamer, hoekhuis, met alleen radiatoren aan de voor en achterkant ...
Dum de dum
  maandag 8 november 2021 @ 08:57:07 #259
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202082050
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Radiator folie is leuk, terugverdien tijd is dacht ik zelfs 3 a 4 jaar? Dik korter met de huidige prijzen. Heb je al eens naar radiator ventilatoren gekeken? 8 dec sleutel nieuwe huis hier en folie + ventilatoren is eerste wat erin gaat komen. Lange woonkamer, hoekhuis, met alleen radiatoren aan de voor en achterkant ...
Radiator ventilatoren kan ik kwijt op 2 radiotoren en staan nog op de planning. Misschien dat ik dat deze week maar eens ga doen.

Veel plezier met je nieuwe huis! Geniet ervan :)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202082166
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:45 schreef Fe2O3 het volgende:
Radiator folie is leuk, terugverdien tijd is dacht ik zelfs 3 a 4 jaar? Dik korter met de huidige prijzen. Heb je al eens naar radiator ventilatoren gekeken? 8 dec sleutel nieuwe huis hier en folie + ventilatoren is eerste wat erin gaat komen. Lange woonkamer, hoekhuis, met alleen radiatoren aan de voor en achterkant ...
Doet dat nog echt zoveel? Ik heb een warmtebeeldcamera en de warmtelekken zijn echt de aluminium kozijnen van eind jaren 90. Plus dat de toen ingespoten isolatie in de kruipruimte lijkt te liggen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202082222
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 08:18 schreef Herkauwer het volgende:
Ik was bezig om te onderzoeken hoe ik nog meer kan besparen zonder over te stappen op een warmtepomp. Wij zijn van een F huis naar een B huis gegaan, ik ben de instellingen van mijn CV ketel gaan onderzoeken. Blijkt deze op 80 graden te staan :o Deze staat nu op 60 graden en de afgelopen 2 dagen 's ochtends net zo makkelijk het huis op temperatuur gekregen.

Iemand een idee hoeveel dat kan schelen op jaarbasis, tenminste ik ga ervan uit dat dit nu goedkoper is :')
Hangt helemaal van je CV ketel af. Als ie meer gaat condenseren, kan dat makkelijk 10% schelen (iets met LHV en HHV).

Het beste regel je je hele CV systeem optimaal in. Met deze buitentemperaturen, moet een matig geisoleeerd huis makkelijk met 50 graden aanvoer warm te stoken zijn. Da's gelijk een maat voor je isolatie en voor de vraag of je op een warmtepomp kunt overgaan, die gaan tot iets van 60 graden dacht ik.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 8 november 2021 @ 09:55:04 #262
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202082911
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Hangt helemaal van je CV ketel af. Als ie meer gaat condenseren, kan dat makkelijk 10% schelen (iets met LHV en HHV).

Het beste regel je je hele CV systeem optimaal in. Met deze buitentemperaturen, moet een matig geisoleeerd huis makkelijk met 50 graden aanvoer warm te stoken zijn. Da's gelijk een maat voor je isolatie en voor de vraag of je op een warmtepomp kunt overgaan, die gaan tot iets van 60 graden dacht ik.
Het betreft een Remeha Calenta 28C :P Ik ga deze maand even aankijken wat het verbruik nu is. Overigens komt er binnenkort iemand langs voor advies, even afwachten wat daar uitkomt.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202095394
quote:
0s.gif Op maandag 8 november 2021 09:13 schreef blomke het volgende:

[..]
Hangt helemaal van je CV ketel af. Als ie meer gaat condenseren, kan dat makkelijk 10% schelen (iets met LHV en HHV).

Het beste regel je je hele CV systeem optimaal in. Met deze buitentemperaturen, moet een matig geisoleeerd huis makkelijk met 50 graden aanvoer warm te stoken zijn. Da's gelijk een maat voor je isolatie en voor de vraag of je op een warmtepomp kunt overgaan, die gaan tot iets van 60 graden dacht ik.
Alleen met elektrische booster anders zo rond de 45 graden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:11:11 #264
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202097496
Ik ga in ieder geval kijken wat de tarieven doen per 1 januari op de modelcontracten die je per maand kan opzeggen.

Zie -> https://nos.nl/artikel/24(...)t-ruim-20-euro-netto

Als die tarieven een stuk lager zijn mijn contract nu bij Eneco wordt het erg simpel en stap ik over. Ik twijfel alleen nog of ik voor de maand december ook ga overstappen, ben bang voor administratie chaos.

Maar openheid over de modelcontracten is er weinig, je moet over het algemeen echt bellen met de energieleverancier.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 9 november 2021 @ 12:49:26 #265
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_202097976
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:11 schreef Herkauwer het volgende:
ben bang voor administratie chaos.
Zolang je je meterstanden van 1 december en 1 januari hebt chaossen ze maar wat af toch? Je stroom sluiten ze toch niet af. Hooguit wat gezeik met regelen.
Dum de dum
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:03:33 #266
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202098124
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:49 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zolang je je meterstanden van 1 december en 1 januari hebt chaossen ze maar wat af toch? Je stroom sluiten ze toch niet af. Hooguit wat gezeik met regelen.
Eens, maar dat ligt wel op mijn bordje ;)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 9 november 2021 @ 13:24:43 #267
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202098370
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 12:49 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Zolang je je meterstanden van 1 december en 1 januari hebt chaossen ze maar wat af toch? Je stroom sluiten ze toch niet af. Hooguit wat gezeik met regelen.
Net nog even gebeld met 1 leverancier. Nadeel is dat de tarieven voor de variabele contracten (maandelijks opzegbaar) per de 1ste van de maand bekend zijn. Dus ik weet pas 1 december wat de tarieven zijn voor de maandelijks opzegbare contracten. Maar goed, het scheelt al wel 23 cent per kuub en bijna 10 cent per kWh. Dat maal de dure maanden van december, januari en februari en maart.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 9 november 2021 @ 14:54:41 #268
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202099339
Tariefvergelijking gedaan tussen:

Vattenfall
Energiedirect
Unitedconsumers
Vandebron
Engie
Powerpeers
Essent
Oxxio
Delta
Eneco
Budget energie
NEM
Vrijopnaam
Greenchoice
Pure Energie

Gekeken naar de maandelijks variabele contracten. Vattenfall wint met gemak. Circa 15 cent per kWh goedkoper en gas per kuub is nu ¤1,24. Maar goed, is variabel en maandelijks opzegbaar.

edit - klein voorbehoud voor Vattenfall. Ze horen het contract niet meer aan te bieden... En de klantenservice sluit om 15 uur :X }:|
Morgen eens proberen om dit contract af te sluiten.

edit 2 - tarieven en het is gelukt. Via whatsapp toch kunnen afsluiten

[ Bericht 16% gewijzigd door Herkauwer op 09-11-2021 17:28:48 ]
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:49:44 #269
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202100076
goed nieuws voor klanten van WE.
jullie zijn niet meer alleen.

Energiebedrijf Enstroga valt ook om, klanten verdeeld over andere leveranciers
Tot nooit .......
pi_202100103
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_202100138
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:49 schreef Speekselklier het volgende:
goed nieuws voor klanten van WE.
jullie zijn niet meer alleen.

Energiebedrijf Enstroga valt ook om, klanten verdeeld over andere leveranciers
450 klanten, dat is echt geweldig
  dinsdag 9 november 2021 @ 15:57:56 #272
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_202100183
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:54 schreef Heph844 het volgende:

[..]
450 klanten, dat is echt geweldig
sorry, ik kan het niet leuker maken dan het is. Ik zal me weer melden als Vattenval omvalt.
Tot nooit .......
  dinsdag 9 november 2021 @ 17:27:26 #273
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202101099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 15:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
sorry, ik kan het niet leuker maken dan het is. Ik zal me weer melden als Vattenval omvalt.
Ik stap net over naar Vattenfall omdat zij op dit moment het beste tarief hebben voor variabel maandelijks opzegbaar contract. Dus doe eens niet _O-
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 11 november 2021 @ 12:39:09 #274
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202124542
Uiteindelijk gekozen voor Innova Energie dankzij een tip van een mede fokker. Maandelijks opzegbaar variabel contract. Stroom net onder ¤0,30 per kWh en gas voor ¤1,10 per kuub.

Voor wie hier iets aan heeft :)
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202124664
quote:
14s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:39 schreef Herkauwer het volgende:
Uiteindelijk gekozen voor Innova Energie dankzij een tip van een mede fokker. Maandelijks opzegbaar variabel contract. Stroom net onder ¤0,30 per kWh en gas voor ¤1,10 per kuub.

Voor wie hier iets aan heeft :)
Hoe heb je het contract afgesloten? Website geeft alleen vast aan zover ik kan vinden.
pi_202124671
Had Innova ook niet een negatieve solvabiliteit?
  donderdag 11 november 2021 @ 12:49:04 #277
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202124695
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:47 schreef Xajorkith het volgende:

[..]
Hoe heb je het contract afgesloten? Website geeft alleen vast aan zover ik kan vinden.
Bellen en dan krijg je een contract opgestuurd. Wachttijd was echt heel kort, er staat wel dat het druk is maar ik had binnen een paar minuten iemand aan de lijn
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 11 november 2021 @ 12:49:28 #278
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202124707
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 12:47 schreef lily het volgende:
Had Innova ook niet een negatieve solvabiliteit?
Ik hoop van niet :P

Ik heb nog wel gezocht maar kon niets vinden

En ik heb nog 14 dagen bedenktijd

edit - Je hebt gelijk! Maar maakt niet zoveel uit. Dit zijn dure maanden en mijn maandbedrag staat best laag. Dus mijn maandelijks verbruik zal hoger zijn dan wat ik nu betaal. Moet goed komen.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 11 november 2021 @ 12:52:47 #280
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202124780
quote:
Je hebt gelijk! Maar maakt niet zoveel uit. Dit zijn dure maanden en mijn maandbedrag staat best laag. Dus mijn maandelijks verbruik zal hoger zijn dan wat ik nu betaal. Moet goed komen.

Of mis ik nog iets :o
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 11 november 2021 @ 16:02:10 #281
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202127627
Ben ik weer oO<

Even gekeken bij Innova naar de cijfers. Zij geven aan dat ze de tarieven hebben aangepast voor het variabele maandcontract op basis van de markt en dat heb ze per 1 november gedaan. Dus nieuwe klanten worden (hopelijk) wel aangenomen tegen juiste tarieven en daarmee ook dekkend.

Dus hoe meer nieuwe klanten, hoe kleiner de kans dat ze omvallen denk ik dan maar :P
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202128992
Zijn ezels eigenlijk ook herkauwers?
  donderdag 11 november 2021 @ 17:31:07 #283
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_202129015
quote:
6s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:29 schreef Sodemieters het volgende:
Zijn ezels eigenlijk ook herkauwers?
:N
En morgen pleurt men in Wuhan
Nog een vleermuis in een pan
pi_202129055
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
:N
Eigenlijk ook wel logisch, die stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen.
  donderdag 11 november 2021 @ 18:13:51 #285
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202129599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:33 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Eigenlijk ook wel logisch, die stoten zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Terechte opmerking! En eerlijk gezegd is dit ook niet iets wat ik normaal doe, echter met dit systeem kan ik me niet echt stoten. In het ergste geval moet ik weer op zoek naar een andere leverancier. En mijn maandbedrag staat nu lager dan ik maandelijks verbruik, dus een voorschot ga ik ook niet kwijtraken. Stel dat ze failliet gaan in de eerste maand dan nog wordt de maand afgemaakt voordat ik over ga en ik heb minder betaald dan ik verwacht te gebruiken.

Ik neem het risico wel :) Op jaarbasis zou me dit contract ¤2000 besparen t.o.v. het Eneco tarief. En in januari ga ik wel weer de tarieven vergelijken, ik heb nu een overbrugging nodig voor december. Gebaseerd op de huidige tarieven scheelt me dat in december (op basis van verbruik vorig jaar) ¤300. En dat in 1 maand.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  donderdag 11 november 2021 @ 23:35:12 #286
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202135061
Ik heb net de eindafrekening gehad van Welkom Energie (ik had eigenlijk Eneco verwacht). 484 euro aftikken.

Welkomstkorting van 250 euro is zoals verwacht op 0 gezet. Wij waren klant sinds december dus we hebben het jaar niet vol kunnen maken. Maar eens zien hoe nu verder. De 24ste willen ze het gaan afschrijven.
Resistance is futile.
  vrijdag 12 november 2021 @ 11:43:11 #287
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202139841
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:35 schreef Seven. het volgende:
Ik heb net de eindafrekening gehad van Welkom Energie (ik had eigenlijk Eneco verwacht). 484 euro aftikken.

Welkomstkorting van 250 euro is zoals verwacht op 0 gezet. Wij waren klant sinds december dus we hebben het jaar niet vol kunnen maken. Maar eens zien hoe nu verder. De 24ste willen ze het gaan afschrijven.
Welkom Energie handelt alles af. Jij was klant bij Welkom Energie voordat je klant bent geworden bij Eneco daarom handelen ze dat zelf af. Eneco heeft niets met de klanten te maken in de periode voordat zij klant werden bij Eneco. De curator van Welkom Energie zal nog geld willen zien voor geleverde diensten om het faillissement te kunnen afwikkelen.

Welkom heeft 42 dagen de tijd om de jaarafrekening te maken. Ze zullen dus ook gewoon je afrekening gaan incasseren, daar is niet raars aan. Hoe het juridisch zit met het niet vergoeden van de bonus, dat weet ik niet.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202153728
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 23:35 schreef Seven. het volgende:
Ik heb net de eindafrekening gehad van Welkom Energie (ik had eigenlijk Eneco verwacht). 484 euro aftikken.

Welkomstkorting van 250 euro is zoals verwacht op 0 gezet. Wij waren klant sinds december dus we hebben het jaar niet vol kunnen maken. Maar eens zien hoe nu verder. De 24ste willen ze het gaan afschrijven.
vziw hoef je niet te accepteren dat ze de welkomstkorting op 0 zetten.
Normaliter vervalt zo'n bonus enkel als je zelf opzegt, dat heb je natuurlijk niet gedaan.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_202153875
Goed dat mijn ouders gestorneerd hebben. Stornering is echter niet verwerkt op jaarafrekening. Maar niettemin maar 2 euro (plus welkomstbonus) bij ingeschoten. Dus dat valt mee. En volgende week over naar powerpeers om de schade van eneco te beperken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 13 november 2021 @ 08:22:02 #290
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202153921
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Goed dat mijn ouders gestorneerd hebben. Stornering is echter niet verwerkt op jaarafrekening. Maar niettemin maar 2 euro (plus welkomstbonus) bij ingeschoten. Dus dat valt mee. En volgende week over naar powerpeers om de schade van eneco te beperken.
Hoe gaan ze over volgende week? Je kan pas over na 30 dagen als je direct hebt opgezegd en anders heb je vanaf 1 december 9 dagen opzeg termijn??
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202153934
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 07:21 schreef shazaam het volgende:

[..]
vziw hoef je niet te accepteren dat ze de welkomstkorting op 0 zetten.
Normaliter vervalt zo'n bonus enkel als je zelf opzegt, dat heb je natuurlijk niet gedaan.
Je kan wellicht een claim indienen bij de curator, maar 99% kans dat je kan fluiten naar de welkomstbonus. Waarschijnlijk is zelfs in de algemene voorwaarden opgenomen dat de bonus niet uitbetaald hoeft te worden bij een faillissement.
pi_202153973
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Goed dat mijn ouders gestorneerd hebben. Stornering is echter niet verwerkt op jaarafrekening. Maar niettemin maar 2 euro (plus welkomstbonus) bij ingeschoten. Dus dat valt mee. En volgende week over naar powerpeers om de schade van eneco te beperken.
Verrek, ik zie nu pas dat ze de stornerong niet hebben verwerkt. Da's best gek, ik moet bijbetalen. Ik dacht vrijwel precies het gestorneerd bedrag, maar dat hebben ze niet gemist? Het gestorneerd bedrag lijk ik daarmee cadeau te krijgen.
Weird.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_202154003
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:22 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Hoe gaan ze over volgende week? Je kan pas over na 30 dagen als je direct hebt opgezegd en anders heb je vanaf 1 december 9 dagen opzeg termijn??
Dat laatste is niet waar. Je hebt immers geen contract getekend.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_202154130
Door u te ontvangen ¤ -863,25

Ik ben blij dat we een maand gestorneerd hebben, scheelt een beetje

November tm afgelopen donderdag de 11de hebben we 124m3 gas verstookt :'(

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2021 08:49:03 ]
  zaterdag 13 november 2021 @ 08:55:40 #295
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202154206
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dat laatste is niet waar. Je hebt immers geen contract getekend.
Is dit wat jij vind of is dit wettelijk zo?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202154269
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:55 schreef Herkauwer het volgende:

[..]
Is dit wat jij vind of is dit wettelijk zo?
Nou het klopt dat niemand een contract bij eneco getekend heeft. Maar je kan inderdaad pas vanaf 1 december overstappen conform X van besluit Y ACM en Eneco. Alleen aantal energieleveranciers zijn dit vergeten of hadden het niet door, dus die overstappers gaan eerder. Zij hebben mazzel (wij zitten per 28/11 bij oxxio)
  zaterdag 13 november 2021 @ 09:25:57 #297
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_202154516
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 09:00 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Nou het klopt dat niemand een contract bij eneco getekend heeft. Maar je kan inderdaad pas vanaf 1 december overstappen conform X van besluit Y ACM en Eneco. Alleen aantal energieleveranciers zijn dit vergeten of hadden het niet door, dus die overstappers gaan eerder. Zij hebben mazzel (wij zitten per 28/11 bij oxxio)
Haha ik dacht dat er een controle op zou zitten door de oude om het contract vrij te geven. Maar dat is er dus niet
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_202154657
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Je kan wellicht een claim indienen bij de curator, maar 99% kans dat je kan fluiten naar de welkomstbonus. Waarschijnlijk is zelfs in de algemene voorwaarden opgenomen dat de bonus niet uitbetaald hoeft te worden bij een faillissement.
Uitbetaling kan je uiteraard naar fluiten, maar verrekening met een nog openstaande jaarrekening zou niet onmogelijk moeten zijn.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
pi_202154671
Ik heb op 3 november het modelcontract met Vattenfall afgesloten, per direct.
Ik heb de afrekening van Eneco (voor 1 en 2 november) ook al gehad.
pi_202154695
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 november 2021 08:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Door u te ontvangen ¤ -863,25

Ik ben blij dat we een maand gestorneerd hebben, scheelt een beetje

November tm afgelopen donderdag de 11de hebben we 124m3 gas verstookt :'(
Misschien iets doen aan het hoge verbruik, zo kom je op >3500m3 op jaarbasis uit.

1 Isoleren
2 CV inregelen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  zaterdag 13 november 2021 @ 09:52:35 #301
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_202154715
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 09:50 schreef blomke het volgende:

[..]
Misschien iets doen aan het hoge verbruik, zo kom je op >3500m3 op jaarbasis uit.

1 Isoleren
2 CV inregelen.
Ik denk niet dat hij in zomer ook zoveel gas nodig zal hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')