abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:51:03 #201
149959 SQ
snelle trees
pi_202373344
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:48 schreef LittleTeaCup het volgende:
Bedankt voor de bemoedigende woorden en tips. Ik ga zeker ei en avocado proberen en wat vervangers. Bambix/Brinta vindt ie helaas niet te bassen, dan gaan de lippen stijf op elkaar en mept ie serieus de lepel uit m’n hand, haha. Maandag nog maar even voor de zekerheid met het consultatiebureau bellen en morgen nog eens wegen, gewoon voor de zekerheid.

En terecht. Pap :r
disclaimer
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:51:15 #202
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202373348
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:48 schreef LittleTeaCup het volgende:
Bedankt voor de bemoedigende woorden en tips. Ik ga zeker ei en avocado proberen en wat vervangers. Bambix/Brinta vindt ie helaas niet te bassen, dan gaan de lippen stijf op elkaar en mept ie serieus de lepel uit m’n hand, haha. Maandag nog maar even voor de zekerheid met het consultatiebureau bellen en morgen nog eens wegen, gewoon voor de zekerheid.

Kritiek over het vegetarisch opvoeden leg ik gezellig naast me neer. Als Ootje op latere leeftijd er zelf voor kiest een frikandel in z’n mond te stoppen op regelmatige basis, dan is dat oké en accepteer ik die keuze. Joehhh!
En zo is dat. :Y

Ik zou 'm gewoon lekker van alles van je eigen bord geven om te zien waar hij echt wild van wordt.
Resistance is futile.
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:51:46 #203
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202373357
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:51 schreef SQ het volgende:

[..]
En terecht. Pap :r
Tenzij griesmeel zonder velletjes. :Y)
Resistance is futile.
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:54:57 #204
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202373403
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:50 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]
Hij gaat ontzettend lekker op alle soorten pasta’s. Heeft ie van mij hahaha
En als je ergens snel van aan kunt komen, dan is het wel pasta :+ . En pasta is zo'n beetje de beste keuken die zich leent voor vegetarische opties.
Resistance is futile.
pi_202373596
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:54 schreef Seven. het volgende:

[..]
En als je ergens snel van aan kunt komen, dan is het wel pasta :+ . En pasta is zo'n beetje de beste keuken die zich leent voor vegetarische opties.
Nou, dat wordt vreteeeeuh!
  zondag 28 november 2021 @ 06:45:45 #206
208890 June.
Seriously?
pi_202374455
quote:
0s.gif Op zondag 28 november 2021 00:10 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]
Nou, dat wordt vreteeeeuh!
Ik zou trouwens ook de potjes schrappen. Daar zit vaak te weinig energie en goede vetten in voor een 1 jarige. Een theelepel olijfolie door het eten, roomboter op brood, dubbel bekeg, volle melk etc. Wij doen ook nog wel eens pap in een melkfles :@

Verder zou ik ook kijken naar jouw / jullie bouw. Als jullie ook zo zijn dan ja, kan het CB wel willen maar je kunt moeilijk tegen je genen in gaan..
Shine bright like a diamond.
pi_202375079
Gefeliciteerd @arvensis en Zielie *O*

Wij zitten nog steeds een beetje te klieren met de oortjes. Poffertje zit er soms als een bezetene in te porren. Ze lijkt verder niet ziek of pijn te hebben, dus ik denk dat ze nog veel oorsmeer heeft.
Nou heb ik haar gisteren onder de douche wat water in de oortjes laten lopen. Geen idee of het echt heeft geholpen maar ze sloeg de nachtvoedingen wel over. :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202375669
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:32 schreef Seven. het volgende:
Colin is dus echt gek op vlees. Hij wordt wel wat kieskeuriger de laatste maand, maar hij bikt nog steeds zo'n beetje alles. Laatst zat hij lekker te hompen op sushi :D (uiteraard zonder wasabi). En waar hij geen zin in heeft, voert hij aan z'n mama of aan de vloer :') .

Ik vind het ook wel makkelijk, gewoon voor 3 man koken enzo. Ik kan alleen zelf niks eten zonder dat hij als een hond naast mij komt staan om te bedelen :') .
Hier ook een echte vleeseter! Pasta vindt ie ook heerlijk en altijd (volle) yoghurt als toetje. Prak gaat wisselend. De ene dag gaat er een half bord naar binnen en de andere dag een paar happen.

Pap gaat er hier ook niet in, dus geen papfles. In de ochtend een fles met een broodje of een banaan. Kan mooi in de eetstoel wanneer ik mijn oudste klaar maak voor school. Zappelin aan en gaan :P Hij vindt Fenna zo leuk!

We zitten nog wel te tobben met navhtvoeding. Hij vraagt nog regelmatig (niet elke nacht) om nachtfles. We geven dat nog, maar eigenlijk willen we er van af. Iemand tips daar voor?
pi_202381962
quote:
3s.gif Op zondag 28 november 2021 09:44 schreef PKM het volgende:
Gefeliciteerd @:arvensis en Zielie *O*

Dankjewel! O+ Vandaag is Zielie 1 geworden, dus wij schuiven ook aan in dit topic. O+

Verdrietig om “de baby periode” af te sluiten, maar super leuk om samen de wereld te gaan ontdekken. 💖

Protège moi de mes désirs.
  zondag 28 november 2021 @ 20:07:52 #210
149959 SQ
snelle trees
pi_202382154
Gefeliciteerd! O+
disclaimer
pi_202382239
Van harte!
pi_202383151
Wat een plaatje O+
pi_202384215
Dank, dank. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_202386770
Ok, weer op zoek naar ideetjes :P

Avondeten is hier drama. Nu las ik dat dreumesjes van een maand of 15 al best zelf kunnen eten met vork en lepel. Ik geef nog alles op een lepel :@ Dus. Vanavond wil ik dat in de praktijk gaan brengen, hem zelf laten eten in de hoop dat hij wat beter eet. Hoe pak je dat ook alweer aan? Alles prakken zodat hij er schepjes van kan nemen? Of stukken aardappel en groenten aanbieden? Hoe deden jullie dat in het begin?

Ik heb het idee dat omdat hij in de avond slecht eet hij honger 's nachts heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 29-11-2021 08:17:08 ]
pi_202387205
quote:
1s.gif Op maandag 29 november 2021 08:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ok, weer op zoek naar ideetjes :P

Avondeten is hier drama. Nu las ik dat dreumesjes van een maand of 15 al best zelf kunnen eten met vork en lepel. Ik geef nog alles op een lepel :@ Dus. Vanavond wil ik dat in de praktijk gaan brengen, hem zelf laten eten in de hoop dat hij wat beter eet. Hoe pak je dat ook alweer aan? Alles prakken zodat hij er schepjes van kan nemen? Of stukken aardappel en groenten aanbieden? Hoe deden jullie dat in het begin?

Ik heb het idee dat omdat hij in de avond slecht eet hij honger 's nachts heeft.
Ik zou zeggen, juist niet te fijn prakken maar stukjes aanbieden. Laten proberen met een lepel maar ook gewoon met de hand laten eten.
En wij gaven vaak een lepel om het zelf te doen en voerden ondertussen bij.
pi_202388838
Gefeliciteerd allemaal!

Hier tikten we vanochtend ineens de 8.325 kilo aan!

Whoooo!
pi_202390764
C. had vrijdag op zaterdag echt een beroerde nacht en was uiteindelijk om 5 uur ofzo definitief wakker. Zaterdag op zondag meermaals huilen/mopperen. Uiteindelijk hebben we hem maar in ons bed gehaald, bleek hij het gewoon koud te hebben :@ Heel gek, vorig jaar vond ik hem juist best warmbloedig en had ie alleen met <-5 zijn verwarming en dikste pyjama aan.
Afgelopen nacht die dikke pyjama weer aan (hallo hoogwater) en nu heeft hij prima geslapen. Arme vent ;(
pi_202396077
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:00 schreef B.ertha het volgende:
C. had vrijdag op zaterdag echt een beroerde nacht en was uiteindelijk om 5 uur ofzo definitief wakker. Zaterdag op zondag meermaals huilen/mopperen. Uiteindelijk hebben we hem maar in ons bed gehaald, bleek hij het gewoon koud te hebben :@ Heel gek, vorig jaar vond ik hem juist best warmbloedig en had ie alleen met <-5 zijn verwarming en dikste pyjama aan.
Afgelopen nacht die dikke pyjama weer aan (hallo hoogwater) en nu heeft hij prima geslapen. Arme vent ;(
Agos!

Nou ja van deze ontdekking kan je wel mooi nog de hele winter je voordeel doen O+

@Sunshine1982 klinkt herkenbaar. Deze sprong vind ik sowieso wel een dingetje. Hij krijgt hier zn bordje met een eigen lepel en wij voeren bij. Stamppot gewoon stamppot, maar vanavond gnocchi gesneden bijv. Dan krijgt hij het ook makkelijker op zijn lepel
pi_202405790
quote:
0s.gif Op maandag 29 november 2021 14:00 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb precies hetzelfde gehad vannacht! Gisterennacht sliep ze tot 4:00 en daarna wilde het echt niet meer. Vannacht heb ik haar dikker aangekleed en sliep ze ineens wel weer door... Wat toevallig. Ik ben benieuwd of het daaraan lag, zou mooi zijn. En ik had hetzelfde, vorig jaar kon ze de kou blijkbaar veel beter handelen haha.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_202409942
Nog gefeliciteerd Zieli! *O*

LTC, wat fijn dat gewicht!

Sunshine: ik bied nu hapklare stukjes aan wat avondeten betreft. Dan kan ze die zelf aan een vork prikken of op een lepel en naar binnen werken. Ze laat zich echt niet meer helpen hier hoor, maar zo leert ze het wel snel.

Mijn dreumes heeft nog steeds heel kort haar, maar sinds deze week heeft ze opeens 1 krul op haar achterhoofd. Ziet er best komisch uit. Ben benieuwd hoeveel geduld we nog moeten hebben voor een mooie haardos.

En ze klimt zelf in de babyset van de triptrap. :X ik vind haar met 16,5 maand nog te jong om de babyset eraf te halen, maar dit is ook niet echt veilig als ik even naar het toilet moet ofzo..pff. Ik kijk het nog even aan.

Ik vond bij de oudste ook dat ze in het tweede jaar zoveel ontwikkelen. Heel leuk, maar het gaat wel erg snel deze keer.

Ik ben vorige week positief getest net als mijn vriend en wij roken allebei niets meer. Dat is pas onhandig, we hadden poepluiers niet door!
Sinds vandaag begin ik weer te ruiken. Ik heb de geur niet gemist, maar het is wel erg praktisch. :')
  Moderator donderdag 2 december 2021 @ 10:18:08 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202430510
Welkom hier Zielie, dat ziet eruit als een super verjaardag O+

Ik vind het aankleden sowieso een ding. Gisteren had ik Aapie een lekkere warme trui aangetrokken maar toen kreeg ik van het Kdv terug dat hij véél te warm gekleed was :@ ‘S nachts gaat het volgens mij wel goed, hij heeft een lekkere warme slaapzak met lange mouwen.

Aapie zegt de laatste tijd steeds “boh”. We hadden geen idee wat hij hiermee bedoelde totdat mijn man zei dat het waarschijnlijk zijn eigen naam is. A-boh :D nu kan ik zijn naam niet meer anders horen dan Aboh _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202430670
Haha @MaJo cute. O+ Wij horen vaak Dera.
Kleding inschatten is ook lastig soms. Vannacht had Poffertje wel voor het eerst het winterdeel aan haar slaapzak, dat was volgens mij toch fijner voor haar. :)

Ik klooi maar weer wat aan met haar dutjes. Ze sliep gisteren maar dertig minuten, al het andere heeft ze geweigerd. Werden we allemaal niet gezelliger van. :{w
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202455548
Er is er hier eentje heel, heel, heel erg trots op zichzelf. O+

Ze heeft ontdekt dat ze achter de poppenwagen toch ook wel heel goed en leuk kan lopen.

pi_202492149
Mijn kleintje heeft wat droge plekjes op zijn gezicht. Welke crème/zalf raden jullie aan?
pi_202492181
quote:
0s.gif Op maandag 6 december 2021 07:42 schreef Sunshine1982 het volgende:
Mijn kleintje heeft wat droge plekjes op zijn gezicht. Welke crème/zalf raden jullie aan?
Sudocrem gebruiken wij hier voor de kleine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')