abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 09:23:25 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202314528
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 22:21 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Hier eerder ook zoveel mogelijk zonder geluid, maar met deze dreumes... Zodra er een muziekje opstaat dan gooit ze haar armen in de lucht en wiebelt ze heen en weer. Staand aan de bank graag een beetje heupwiegend, dansen op de arm. Beide meisjes zijn helemaal gek van liedjes en muziek. Niet gek met een moeder die vroeger gedanst heeft. :9 Maar ja, dus toch maar aan de (houten) muziekinstrumenten. Die vallen nog mee. Al hebben we tegenwoordig ook van die vreselijke logitech plastic lawaaidingen. Zijn zij helemaal gek op. :+

Ik vind het lopen juist nog tegenvallen. :P Ze loopt in straf tempo langs de bank, duwt graag krukjes/poppenwagens/stoelen vooruit (loopwagen is gesneuveld voordat ze kon lopen), maar los lopen lukt absoluut nog niet. De peuter deed dat al met 12 maanden, dus daar vergelijken we toch mee. :s)

Ziekenboeg is hier nog volop gevuld inderdaad.. Het is dat we met een eigen zaak zitten, maar goed, daarbij hikken we nu ook wel tegen de kosten/tijd voor het vervangen aan. Situatie is verre van ideaal zeg maar. M'n vriendin had nog de helft van de verlofuren van 2020 staan, de uren van 2021 met uitzondering van één weekje vakantie.. en als we alle uren als verlofuren zouden tellen dat ze er niet was door het thuis moeten blijven dan komt ze inmiddels al dik uren tekort. Ik zie niet in hoe je dit rond moet krijgen als werkgever/werknemer in een normale situatie.. Natuurlijk is er calamiteitenverlof/ouderschapsverlof, maar de rek is er na een tijd toch wel uit natuurlijk. }:|

Mm. Wel schrikken van Aapie.. Hopen dat hij er niet te veel last van heeft/krijgt. :*
Ha qua muziek is het wel te vergelijken met Aapie, ook meteen bewegen zodra hij muziek hoort O+ Het zal hier ook niet heel lang meer duren voor hij meer dingen met geluid krijgt, hij zit al regelmatig te trommelen. Dat krijg je met een vader die gitaar speelt en een moeder die drumt/zingt :D

Wij hebben zelf ook een eigen bedrijf/familiebedrijf dus ik herken de problemen. Als Aapie ziek is en ik extra voor hem moet zorgen dan betekent dit dat de anderen meer moeten werken. Als ik ook nog eens ziek ben dan wordt het helemaal lastig. Maar wij werken niet met verlofuren, je werkt gewoon de uren die je kunt (soms veel meer dan normaal) en op een ander moment even niet als het niet kan. Dat zie ik juist als voordeel van een familiebedrijf :)

Dat lopen klinkt best goed hoor :D Aapie staat overal tegenaan en zet wat stapjes langs de bank maar loopt echt nog niet ergens achteraan. Dus ik denk eerder dat de grote S. gewoon een snelle was ;)

Aapie heeft nu laxeermiddel gekregen om het allemaal wat soepeler te maken. Hij zat vanochtend flink te persen maar er kwam niets uit, zo sneu ;(

quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 08:46 schreef June. het volgende:

[..]
Nee, we hebben het afgelopen weekend klein gevierd. Morgen nog wel op het KDV en dat was het wel.

En @:MaJo thanks, hij heeft een tafeltje met stoeltjes gekregen. Verder wat boekjes, knutselspul. Van de oma's een grote doos met duplo/duplo trein en een werkbank. Veels te verwend, hele woonkamer omgetoverd tot een speelparadijs. Even kijken wat we allemaal hier laten staan :P

En wat schrikken bij aapje, waarschijnlijk is het inderdaad gewoon iets onschuldigs!
Hij is inderdaad flink verwend! Maar dat mag ook wel toch? O+

Tot bij de peuters :W
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 14:55:34 #177
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202319120
-knip-

[ Bericht 98% gewijzigd door MaJo op 26-11-2021 23:54:19 ]
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202319491
O+
pi_202319731
We hebben geen vaste fotodag, er worden eigenlijk sowieso niet veel foto's geplaatst.

Bij uitzondering:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 24 november 2021 @ 15:55:46 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202320035
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 15:31 schreef B.ertha het volgende:
We hebben geen vaste fotodag, er worden eigenlijk sowieso niet veel foto's geplaatst.

Bij uitzondering:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Te opzichte van de baby's is het hier sowieso een stuk stiller!

Ah kijk nou, wat een grote man O+ Kan inderdaad zeker bijna voor een kleuter door :o Ik zou hem bijna 3 geven denk ik!
pi_202323458
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 14:55 schreef MaJo het volgende:
Op welke dag posten we eigenlijk dreumes foto's? :D Deze kan ik jullie niet onthouden O+

[ afbeelding ]

En hier Aapie die met z'n blokken speelt:

https://i.imgur.com/uWK6i6j.mp4
Awwwww te cute! En wat een leuk truitje O+

En @B.ertha selfiestand O+ O+

Ik zeg dfd ipv bfd! Al voeg ik geen daad bij t woord want we posten Mickey niet online *)
  vrijdag 26 november 2021 @ 01:44:40 #182
399061 kuolema
vermaledijd
pi_202344625
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 08:48 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Wij moeten ook bij de olvarit etc. vaak even naknijpen in de bodem. Is niet zo'n probleem hoor :)
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 november 2021 09:15 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Ik heb er van 130 en ik zou ze zeker niet kleiner willen. Ze helemaal propvol doen is ook niet handig met het dichtdoen.
Bedankt! Ik heb inmiddels de grotere besteld.
Why are you wearing that stupid man suit?
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 09:24:22 #183
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202346020
quote:
0s.gif Op woensdag 24 november 2021 19:38 schreef tpopml het volgende:

[..]
Awwwww te cute! En wat een leuk truitje O+

En @:B.ertha selfiestand O+ O+

Ik zeg dfd ipv bfd! Al voeg ik geen daad bij t woord want we posten Mickey niet online *)
Is gewoon Hema!

Jammer want Mickey is zo leuk O+ Maar ik snap het helemaal.

Aapie vindt de selfiestand ook helemaal de bom, ik heb al heel veel door hem zelfgemaakte foto's en filmpjes _O-
pi_202349365
Ik maak ook minder foto's van Poffertje, dus minder om te delen. Of ze wil mijn telefoon pakken.

Onze kat O+
SPOILER
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  Moderator vrijdag 26 november 2021 @ 23:53:22 #185
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202359866
quote:
3s.gif Op vrijdag 26 november 2021 13:35 schreef PKM het volgende:
Ik maak ook minder foto's van Poffertje, dus minder om te delen. Of ze wil mijn telefoon pakken.

Onze kat O+
SPOILER
Wat een moppie is het toch O+ En leuk jurkje!

Hoe is het inmiddels in de ziekenboeg? :*

Hier gaat alles z’n gangetje. Aapie is wat dramatisch met het avondeten de laatste dagen, opeens super kieskeurig. Hij had een zakje pepernoten van de opvang gekregen dus ik gaf er een paar en wilde het zakje toen opruimen. Hij stortte zichzelf dramatisch ter aarde, keihard huilen, met nog een pepernoot in zijn mond die eruit viel _O- :')
  zaterdag 27 november 2021 @ 02:50:03 #186
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202360852
Colin laat ook duidelijk merken wat zijn voorkeuren zijn. Laatst hadden we stamppot met worst. Eerst de worst gegeven. Daarna een verschrikkelijk drama om hem ervan te overtuigen dat stamppot ook heel lekker is :') .

En hij begint nu echt te praten. Mama, oh ohhh, één twee (kiekeboe die daar achteraan komt is nogal lastig).

In z'n algemeenheid is zijn leventje een rollercoaster van emoties. Ik kan dat zelf ook heel schattig vinden, om me 10 seconden later he-le-maal groen en geel te ergeren.

O+ :') ik doe lekker mee. Leuke fase vind ik dit.
Resistance is futile.
pi_202361740
Haha mooi die drama's. O+ Poffertje kan dat ook wel hebben maar vooral als ze moe is. Ze kan op het moment wel weer heel aanstekelijk lachen. O+
pi_202369914
Hoi, ik kom weer even binnenwaaien.

Ootje heeft ondergewicht en ik weet echt niet meer wat te doen. Bij het consultatiebureau half oktober was z’n gewicht 8.1 kilo. Sowieso al laag voor een dreumes van net 1 maar hij ging nog via z’n curve best oké. 2 weken later bij controle kinderarts nog steeds 8.1 en toen waren ze wat minder tevreden want er moet wel een stijgende lijn zijn. En vandaag weeg ik m zelf, nog steeds 8.1! Ik moet de 6e voor controle en vaccineren naar het CB, maar ik voel de momshaming nu al prikken. Terecht, want ik vind dit niet relaxed. Hij is al zo klein, waar blijven de spekjes?

Hij begint de dag met een fles, en dan rond 9/10 een fruithapje (potje), in de middag op de opvang een sneetje brood met veel moeite (is ie geen fan van), fles tussendoor, in de avond een potje eten thuis, en voor het slapen een papfles. Hebben jullie tips? We voeden hem vegetarisch op maar dit zou geen invloed moeten hebben op z’n ondergewicht, genoeg voedzame dingen die dit moeten kunnen overbruggen.

Ik weet het echt even niet meer!
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 21:52:35 #189
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202370701
Nou ja, in vlees zitten denk ik ook bepaalde vetten en dergelijke welke wel kunnen bijdragen aan het groeien lijkt me. Dat ontneem je hem wel.

Sorry even mijn mening en dat bedoel ik niet verkeerd. Maar dat jullie zelf vegetarisch willen eten is ok. Jullie keuze. Maar het is niet peuter zijn keuze. Ontneem je hem daarmee niet de benodigde voedingsstoffen?
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_202371343
LTC; door je post krijg ik het idee dat het ook 3 verschillende weegschalen zijn? Wellicht dat daar al een wat van geen aankomen te verklaren valt. Daarnaast komen ze eerder met sprongen aan dan geleidelijk netjes volgens het lijntje. Tot slot komen ze na 1 jaar veel minder aan. Even opgezocht. Mijn oudste ging van 8,1 met 11 maanden naar 8,6 met 14 maanden. Nu dreumes van 9,8 met 12 maanden naar 9,9 met 14 maanden. Op 6 weken zou dat dus maar 75 gram zij geweest.

Ik zou me niet teveel zorgen maken, zolang hij het verder goed doet.
Kwa eetpatroon zou je in de ochtend nog iets extra aan kunnen bieden. Hier dronk ze toen aan de borst en kreeg ze daarna een boterham. Maar mss wil hij wel pap oid? In de middag tussen de boterham en het avondeten zou je nog een extra moment fruit of groente kunnen doen. Maar als hij niet eet kun je het moeilijk afdwingen en zou ik het zeker niet gaan forceren.
pi_202371525
Geef je al ei? En vleesvervangers? Poffertje eet ook wel vega bitterballen. :Y) Misschien een heel kleine geruststelling, mijn oudste begon sowieso pas laat met vlees eten terwijl hij het wel eerder kreeg. Poffertje laat het ook vaak liggen trouwens, behalve de kookworst. Allebei groei(d)en ze prima. :)

Poffertje liep vandaag een stukje want ik had de snoeppot vast en dat was Heel Belangrijk. Alle overige momenten kiest ze nog om te knieschuifelen. :D
pi_202372199
Het enige wat ik nog kan toevoegen is: probeer je bewust wat vettere producten te geven? Iets dikker pindakaas op het brood, een keer een avocado in plaats van fruit...
  Moderator zaterdag 27 november 2021 @ 23:20:22 #193
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202372873
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:19 schreef LittleTeaCup het volgende:

Ootje heeft ondergewicht en ik weet echt niet meer wat te doen. Bij het consultatiebureau half oktober was z’n gewicht 8.1 kilo. Sowieso al laag voor een dreumes van net 1 maar hij ging nog via z’n curve best oké. 2 weken later bij controle kinderarts nog steeds 8.1 en toen waren ze wat minder tevreden want er moet wel een stijgende lijn zijn. En vandaag weeg ik m zelf, nog steeds 8.1! Ik moet de 6e voor controle en vaccineren naar het CB, maar ik voel de momshaming nu al prikken. Terecht, want ik vind dit niet relaxed. Hij is al zo klein, waar blijven de spekjes?

Hij begint de dag met een fles, en dan rond 9/10 een fruithapje (potje), in de middag op de opvang een sneetje brood met veel moeite (is ie geen fan van), fles tussendoor, in de avond een potje eten thuis, en voor het slapen een papfles. Hebben jullie tips? We voeden hem vegetarisch op maar dit zou geen invloed moeten hebben op z’n ondergewicht, genoeg voedzame dingen die dit moeten kunnen overbruggen.

Kan hij op deze leeftijd niet gewoon het avondeten mee eten? Wij eten wel vlees maar vanavond ook vegetarisch: gebakken aardappelen, bloemkool en een vega schnitzel. Aapie eet gewoon mee. Net als stamppotten, pasta’s etc. Ik denk dus niet dat het zozeer in de vega zit maar dat hij misschien wel wat meer kan eten. Een boterham extra, wat meer tussendoortjes (kaas/cracker/cracotte).

Waarom überhaupt (nog) potjes eigenlijk? Op deze leeftijd kunnen ze echt prima gewoon stukken fruit eten :)
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:26:26 #194
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202372986
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 november 2021 21:19 schreef LittleTeaCup het volgende:

Niet je laten momshamen vanwege een dom grafiekje :* . Ik vind die dingen redelijk nietszeggend, om heel eerlijk te zijn. Alsof je ineens *poef* op de verwaarlozingsradar zou moeten staan omdat je kind een maand niet aankomt.

Ik zou het brood vervangen voor iets wat hij zo opbunkert. Wil hij met de pot mee eten 's avonds?
Resistance is futile.
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:32:18 #195
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202373066
Colin is dus echt gek op vlees. Hij wordt wel wat kieskeuriger de laatste maand, maar hij bikt nog steeds zo'n beetje alles. Laatst zat hij lekker te hompen op sushi :D (uiteraard zonder wasabi). En waar hij geen zin in heeft, voert hij aan z'n mama of aan de vloer :') .

Ik vind het ook wel makkelijk, gewoon voor 3 man koken enzo. Ik kan alleen zelf niks eten zonder dat hij als een hond naast mij komt staan om te bedelen :') .
Resistance is futile.
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:35:12 #196
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202373113
Toetjes vallen hier ook in de smaak. Zo nu en dan zondigen we en dan hebben we zo'n bak Mona. Dan komt Colin ook ff buurten. En vervolgens zijn chocohoofd afvegen aan mijn lichtroze trui. ;(
Resistance is futile.
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:45:37 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_202373265
LTC, ik ben het met Seven eens, laat m vooral eten wat ie wél lekker vindt. Geen boterhammen forceren als dat er niet in gaat. Wat eet hij wel graag?
disclaimer
pi_202373302
Bedankt voor de bemoedigende woorden en tips. Ik ga zeker ei en avocado proberen en wat vervangers. Bambix/Brinta vindt ie helaas niet te bassen, dan gaan de lippen stijf op elkaar en mept ie serieus de lepel uit m’n hand, haha. Maandag nog maar even voor de zekerheid met het consultatiebureau bellen en morgen nog eens wegen, gewoon voor de zekerheid.

Kritiek over het vegetarisch opvoeden leg ik gezellig naast me neer. Als Ootje op latere leeftijd er zelf voor kiest een frikandel in z’n mond te stoppen op regelmatige basis, dan is dat oké en accepteer ik die keuze. Joehhh!
  zaterdag 27 november 2021 @ 23:50:28 #199
149959 SQ
snelle trees
pi_202373336
Goud at vandaag een kleine McFriet met 2 McNuggets en wat slokjes McShake als diner. #noshame.

Ik bied hem overigens vrijwel dagelijks groente aan (ik zeg vrijwel, want vandaag dus ff niet) maar hij weet het tot nu toe zeer secuur uit zijn eten te filteren en op de grond te pleuren.

Uitzondering zijn edamame boontjes bij de sushi en maïskorrels.

Verder eet ie vooral aardappelen eigenlijk. En brood. :')
disclaimer
pi_202373339
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 november 2021 23:45 schreef SQ het volgende:
LTC, ik ben het met Seven eens, laat m vooral eten wat ie wél lekker vindt. Geen boterhammen forceren als dat er niet in gaat. Wat eet hij wel graag?
Hij gaat ontzettend lekker op alle soorten pasta’s. Heeft ie van mij hahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')