Ha qua muziek is het wel te vergelijken met Aapie, ook meteen bewegen zodra hij muziek hoortquote:Op dinsdag 23 november 2021 22:21 schreef NicolasJoy het volgende:
[..]
Hier eerder ook zoveel mogelijk zonder geluid, maar met deze dreumes... Zodra er een muziekje opstaat dan gooit ze haar armen in de lucht en wiebelt ze heen en weer. Staand aan de bank graag een beetje heupwiegend, dansen op de arm. Beide meisjes zijn helemaal gek van liedjes en muziek. Niet gek met een moeder die vroeger gedanst heeft.Maar ja, dus toch maar aan de (houten) muziekinstrumenten. Die vallen nog mee. Al hebben we tegenwoordig ook van die vreselijke logitech plastic lawaaidingen. Zijn zij helemaal gek op.
Ik vind het lopen juist nog tegenvallen.Ze loopt in straf tempo langs de bank, duwt graag krukjes/poppenwagens/stoelen vooruit (loopwagen is gesneuveld voordat ze kon lopen), maar los lopen lukt absoluut nog niet. De peuter deed dat al met 12 maanden, dus daar vergelijken we toch mee.
![]()
Ziekenboeg is hier nog volop gevuld inderdaad.. Het is dat we met een eigen zaak zitten, maar goed, daarbij hikken we nu ook wel tegen de kosten/tijd voor het vervangen aan. Situatie is verre van ideaal zeg maar. M'n vriendin had nog de helft van de verlofuren van 2020 staan, de uren van 2021 met uitzondering van één weekje vakantie.. en als we alle uren als verlofuren zouden tellen dat ze er niet was door het thuis moeten blijven dan komt ze inmiddels al dik uren tekort. Ik zie niet in hoe je dit rond moet krijgen als werkgever/werknemer in een normale situatie.. Natuurlijk is er calamiteitenverlof/ouderschapsverlof, maar de rek is er na een tijd toch wel uit natuurlijk.![]()
Mm. Wel schrikken van Aapie.. Hopen dat hij er niet te veel last van heeft/krijgt.
Hij is inderdaad flink verwend! Maar dat mag ook wel toch?quote:Op woensdag 24 november 2021 08:46 schreef June. het volgende:
[..]
Nee, we hebben het afgelopen weekend klein gevierd. Morgen nog wel op het KDV en dat was het wel.
En @:MaJo thanks, hij heeft een tafeltje met stoeltjes gekregen. Verder wat boekjes, knutselspul. Van de oma's een grote doos met duplo/duplo trein en een werkbank. Veels te verwend, hele woonkamer omgetoverd tot een speelparadijs. Even kijken wat we allemaal hier laten staan
En wat schrikken bij aapje, waarschijnlijk is het inderdaad gewoon iets onschuldigs!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 24 november 2021 15:31 schreef B.ertha het volgende:
We hebben geen vaste fotodag, er worden eigenlijk sowieso niet veel foto's geplaatst.
Bij uitzondering:Te opzichte van de baby's is het hier sowieso een stuk stiller!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah kijk nou, wat een grote manKan inderdaad zeker bijna voor een kleuter door
Ik zou hem bijna 3 geven denk ik!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Awwwww te cute! En wat een leuk truitjequote:Op woensdag 24 november 2021 14:55 schreef MaJo het volgende:
Op welke dag posten we eigenlijk dreumes foto's?Deze kan ik jullie niet onthouden
[ afbeelding ]
En hier Aapie die met z'n blokken speelt:
https://i.imgur.com/uWK6i6j.mp4
quote:Op dinsdag 23 november 2021 08:48 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Wij moeten ook bij de olvarit etc. vaak even naknijpen in de bodem. Is niet zo'n probleem hoor
Bedankt! Ik heb inmiddels de grotere besteld.quote:Op dinsdag 23 november 2021 09:15 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ik heb er van 130 en ik zou ze zeker niet kleiner willen. Ze helemaal propvol doen is ook niet handig met het dichtdoen.
Is gewoon Hema!quote:Op woensdag 24 november 2021 19:38 schreef tpopml het volgende:
[..]
Awwwww te cute! En wat een leuk truitje![]()
En @:B.ertha selfiestand![]()
![]()
Ik zeg dfd ipv bfd! Al voeg ik geen daad bij t woord want we posten Mickey niet online
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
quote:Op vrijdag 26 november 2021 13:35 schreef PKM het volgende:
Ik maak ook minder foto's van Poffertje, dus minder om te delen. Of ze wil mijn telefoon pakken.
Onze kat
Wat een moppie is het tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En leuk jurkje!
Hoe is het inmiddels in de ziekenboeg?
Hier gaat alles z’n gangetje. Aapie is wat dramatisch met het avondeten de laatste dagen, opeens super kieskeurig. Hij had een zakje pepernoten van de opvang gekregen dus ik gaf er een paar en wilde het zakje toen opruimen. Hij stortte zichzelf dramatisch ter aarde, keihard huilen, met nog een pepernoot in zijn mond die eruit viel![]()
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
Kan hij op deze leeftijd niet gewoon het avondeten mee eten? Wij eten wel vlees maar vanavond ook vegetarisch: gebakken aardappelen, bloemkool en een vega schnitzel. Aapie eet gewoon mee. Net als stamppotten, pasta’s etc. Ik denk dus niet dat het zozeer in de vega zit maar dat hij misschien wel wat meer kan eten. Een boterham extra, wat meer tussendoortjes (kaas/cracker/cracotte).quote:Op zaterdag 27 november 2021 21:19 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hoi, ik kom weer even binnenwaaien.
Ootje heeft ondergewicht en ik weet echt niet meer wat te doen. Bij het consultatiebureau half oktober was z’n gewicht 8.1 kilo. Sowieso al laag voor een dreumes van net 1 maar hij ging nog via z’n curve best oké. 2 weken later bij controle kinderarts nog steeds 8.1 en toen waren ze wat minder tevreden want er moet wel een stijgende lijn zijn. En vandaag weeg ik m zelf, nog steeds 8.1! Ik moet de 6e voor controle en vaccineren naar het CB, maar ik voel de momshaming nu al prikken. Terecht, want ik vind dit niet relaxed. Hij is al zo klein, waar blijven de spekjes?
Hij begint de dag met een fles, en dan rond 9/10 een fruithapje (potje), in de middag op de opvang een sneetje brood met veel moeite (is ie geen fan van), fles tussendoor, in de avond een potje eten thuis, en voor het slapen een papfles. Hebben jullie tips? We voeden hem vegetarisch op maar dit zou geen invloed moeten hebben op z’n ondergewicht, genoeg voedzame dingen die dit moeten kunnen overbruggen.
Ik weet het echt even niet meer!
Niet je laten momshamen vanwege een dom grafiekjequote:Op zaterdag 27 november 2021 21:19 schreef LittleTeaCup het volgende:
Hoi, ik kom weer even binnenwaaien.
Ootje heeft ondergewicht en ik weet echt niet meer wat te doen. Bij het consultatiebureau half oktober was z’n gewicht 8.1 kilo. Sowieso al laag voor een dreumes van net 1 maar hij ging nog via z’n curve best oké. 2 weken later bij controle kinderarts nog steeds 8.1 en toen waren ze wat minder tevreden want er moet wel een stijgende lijn zijn. En vandaag weeg ik m zelf, nog steeds 8.1! Ik moet de 6e voor controle en vaccineren naar het CB, maar ik voel de momshaming nu al prikken. Terecht, want ik vind dit niet relaxed. Hij is al zo klein, waar blijven de spekjes?
Hij begint de dag met een fles, en dan rond 9/10 een fruithapje (potje), in de middag op de opvang een sneetje brood met veel moeite (is ie geen fan van), fles tussendoor, in de avond een potje eten thuis, en voor het slapen een papfles. Hebben jullie tips? We voeden hem vegetarisch op maar dit zou geen invloed moeten hebben op z’n ondergewicht, genoeg voedzame dingen die dit moeten kunnen overbruggen.
Ik weet het echt even niet meer!
Hij gaat ontzettend lekker op alle soorten pasta’s. Heeft ie van mij hahahaquote:Op zaterdag 27 november 2021 23:45 schreef SQ het volgende:
LTC, ik ben het met Seven eens, laat m vooral eten wat ie wél lekker vindt. Geen boterhammen forceren als dat er niet in gaat. Wat eet hij wel graag?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |