abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_202114234
Wat een trollkind heb ik toch. Iets voor 5 vonden we hem wel heel suf, amper wakker te krijgen en zijn ademhaling ging ook niet zo lekker. Dus snel maar even de huisarts gebeld voor die dicht ging. Iets later belt de huisarts terug, staat meneer luid roepend op ons bed te springen |:(
Het vinkje overbezorgde moeder heb ik nu wel achter mijn naam staan :')
Op dit moment ligt hij weer meer dood dan levend op de bank. Typisch...
pi_202115205
Bottoms niet fijn je kind zo ziek te zien. Gelukkig had hij even een opleving.

Wat krijgen jullie dreumessen in de schoen van de Sint? Met een grote zus ontkomen wij er niet aan, maar ik vind het heel lastig voor deze leeftijd.
Als haar haar nou eens lang genoeg was kon ik speldjes doen, maar helaas. :D
pi_202125337
Dit sprak mij wel aan!

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Hij houdt van peuteren (nog niet in zijn neus gelukkig) en dit vind ik een mooi prijsje!
pi_202125647
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:29 schreef tpopml het volgende:
Dit sprak mij wel aan!

https://www.bol.com/nl/p/(...)share_pdp_androidapp

Hij houdt van peuteren (nog niet in zijn neus gelukkig) en dit vind ik een mooi prijsje!
Die hebben wij gehad. Ik was niet zo enthousiast maar peuter toen wel. :)

@Nolita heb je al een popit? Poffertje is er dol op.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_202126490
quote:
0s.gif Op woensdag 10 november 2021 17:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Wat een trollkind heb ik toch. Iets voor 5 vonden we hem wel heel suf, amper wakker te krijgen en zijn ademhaling ging ook niet zo lekker. Dus snel maar even de huisarts gebeld voor die dicht ging. Iets later belt de huisarts terug, staat meneer luid roepend op ons bed te springen |:(
Het vinkje overbezorgde moeder heb ik nu wel achter mijn naam staan :')
Op dit moment ligt hij weer meer dood dan levend op de bank. Typisch...
Lekker is dat :') Hoe gaat het nu?
pi_202128726
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 15:06 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Lekker is dat :') Hoe gaat het nu?
Hij loopt weer lekker rond en heeft buiten zijn blafhoest weinig last. En ik ben ziek ^O^
Had je uiteindelijk een mooie tula besteld? :P
pi_202131358
quote:
3s.gif Op donderdag 11 november 2021 13:55 schreef PKM het volgende:

[..]
Die hebben wij gehad. Ik was niet zo enthousiast maar peuter toen wel. :)

@:Nolita heb je al een popit? Poffertje is er dol op.
Oh, wat viel je tegen?

Vandaag cb geweest, en had de hele dag vrij gepland zodat we rustig aan konden doen... Heeft meneer gewoon 0 last van zijn prikjes (afkloppennnn)!

Alleen de prikjes zetten was wel weer zieliger :D en dat liggen als zn lengte opgemeten wordt... Man man alsof hem groooot onrecht wordt aangedaan! :(
pi_202132918
quote:
1s.gif Op donderdag 11 november 2021 17:09 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Hij loopt weer lekker rond en heeft buiten zijn blafhoest weinig last. En ik ben ziek ^O^
Had je uiteindelijk een mooie tula besteld? :P
Jaaa O+ De grijze toch, met de driehoekjes. Mijn hormonen wilden eigenlijk de gele maar daar staan hartjes op en toen kwam toch de ratio naar boven: Daar gaat mijn vent echt niet mee lopen :')

Balen. Beterschap!!
  vrijdag 12 november 2021 @ 07:07:55 #109
208890 June.
Seriously?
pi_202136529
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:16 schreef B.ertha het volgende:

[..]
Jaaa O+ De grijze toch, met de driehoekjes. Mijn hormonen wilden eigenlijk de gele maar daar staan hartjes op en toen kwam toch de ratio naar boven: Daar gaat mijn vent echt niet mee lopen :')

Balen. Beterschap!!
Haha die hebben wij ook, met exact dezelfde reden :D
Shine bright like a diamond.
pi_202138224
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 19:58 schreef tpopml het volgende:

[..]
Oh, wat viel je tegen?

Vandaag cb geweest, en had de hele dag vrij gepland zodat we rustig aan konden doen... Heeft meneer gewoon 0 last van zijn prikjes (afkloppennnn)!

Alleen de prikjes zetten was wel weer zieliger :D en dat liggen als zn lengte opgemeten wordt... Man man alsof hem groooot onrecht wordt aangedaan! :(
Volgens mij heb ik er destijds ook het dubbele voor betaald. En voor toen euro vond ik toch ook dat het wel prijzig was en had ik toen liever gewoon een potje lijm gekocht. :)

Met Poffertje wil ik eens kijken of ze al kan stempelen. Maar ik vrees een beetje dat het vooral strijd wordt omdat àlles in haar mondje moet. }:|

Ohja Sinterklaastip, een houten blokfluit van Hema. Peuter kon er met twee jaar niets mee maar Poffertje doet het gewoon al. O+
pi_202139489
quote:
0s.gif Op donderdag 11 november 2021 21:16 schreef B.ertha het volgende:

[..]

Balen. Beterschap!!
Haha, ik wilde ook echt geen hartjes :D
Plus mijn ftg is al geel met wit. Hier is het de rainbow stars geworden, ook al is die vrij donker. Zoveel keuze was er ook niet.

Zo, laatste dag met een dreumes. Ik merk dat ik er meer moeite mee heb dan vorig jaar. Toen was hij ook nog gewoon een grote baby. Maar dit jaar is hij zoveel veranderd. Dit jaar is hij gaan lopen en praten. En zijn karakter werd steeds duidelijker. Een heerlijk vrolijk maar eigenwijs en koppig kind. Hij is niet supersnel in dingen oppikken maar hij heeft een enorme drive om te leren. Zo is hij nu bezig met kleuren dus de hele dag horen we groen! Rood! Paars!. 90% van de tijd fout maar hij geeft niet op. Behalve als t fijne motoriek dingen zijn. Als het niet lukt met zijn Duplo dan vliegt het binnen 10 seconden door de kamer :D
Nog 1 dagje genieten van mijn dreumes. Nu peutert hij wel al een tijdje dus in principe past morgen zijn leeftijd meer bij zijn buien :D
  Moderator vrijdag 12 november 2021 @ 22:49:50 #112
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202151607
Gefeliciteerd alvast Bottoms_up! Ik ben heel benieuwd wat het tweede jaar (dus tussen 1 en 2 ;)) ons allemaal gaan brengen O+

Hier ook een ziek kind, nog steeds. Hij bleef maar verhoging/koorts houden en naast het hoofdbonken in bed/box begon hij nu ook op zijn hoofd te slaan met zijn handjes en speeltjes. Dus toch maar even naar de huisarts gegaan vandaag, blijkt hij een oorontsteking te hebben :o Bij mij kan dus het vinkje zorgeloze moeder aangevinkt worden :X :@

Verder is ie gelukkig heel vrolijk en heel lief aan het spelen de hele tijd O+

Knutselspulletjes kan ik me echt nog niks bij voorstellen, alles gaat nog meteen in zijn mond _O-

Schoencadeautjes moet ik nog even over nadenken, feitelijk hoeft het niet omdat hij er toch nog niks van snapt maar ik vind het ook wel heel leuk om er wel iets mee te doen O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zaterdag 13 november 2021 @ 21:56:24 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202164604
Rustig hier! Iedereen druk met Sinterklaas? :+

We hebben vanavond voor het eerst Aapie’s schoentje gezet en hij vond het heel interessant. Hij dacht waarschijnlijk waarom gaan papa en mama opeens zingen voor mijn schoentje _O- Ik ben vandaag naar de Hema gegaan om wat kleine schoencadeautjes te kopen, voor elke zaterdag eentje.

De oorontsteking lijkt de goede kant op te gaan, hij heeft in ieder geval geen koorts meer. Gisteravond haalde ik hem uit bed voor de antibiotica en een flesje en hij dronk het slapend op, zo zoet O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_202165728
Gefeliciteerd Bottoms_up!

Och MaJo, arme aapie met zn oorontsteking :{ zorgeloze moeder :@ :D

Wij hebben ook schoentje gezet en liedjes gezongen! Mickey snapte er niks van en wilde de hele tijd de mandarijn eten die in de schoen zat :D

Lekker met schil! *)

Wat schattig dat hij het slapend opdronk trouwens. Kan je hem dan zo wegleggen?
  Moderator zaterdag 13 november 2021 @ 23:55:44 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202167532
Inderdaad gefeliciteerd Bottoms_up! *O* Feliciteer ik je vooruit en vergeet ik het vandaag weer helemaal :@

Fijne dag gehad ondanks de ziekenboeg? :*

Wat lief dat jullie iets in het schoentje hadden gedaan tpopml, daar had ik niet eens bij stilgestaan! Ik kan me voorstellen dat hij het wilde opeten _O-

Ik had hem uit bed gehaald en liggend op ons bed zijn flesje gegeven, daarna kon ik hem zo terugleggen. Hij heeft niks gemerkt :)

Vanavond werd hij wel wakker (uit zichzelf) maar ik kon hem na het flesje ook zo weer wegleggen.

De antibiotica is volgens mij erg lekker :D het zit in een spuitje en steeds als ik het in zijn mond wil spuiten is het net een spartelende vis :X maar zodra hij het proeft gaat het mondje weer open en wil hij meer :')
pi_202169548
Sneu @MaJo die oorontsteking. Maar je bent niet de eerste of laatste die het niet meteen doorheeft. Fijn dat je nu weet wat het is. :*

Poffertje kreeg vandaag een regenmaker in haar schoentje. Heeft ze zelf nauwelijks vastgehad want peuter. :s)

Gefeliciteerd @Bottoms_up

Gisteravond was ze heel verdrietig, en sinds vannacht weer koorts. Ze was net sinds dinsdag weer koortsvrij. }:|
Ik hoop dat het gewoon door tandjes ofzo komt.

Gisteren gingen we met een fotografe naar het bos. Daar had ze ook echt weinig zin in, pas aan het eind, met zand, kon ze weer een beetje lachen. Maar kijk nou. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_202169560
Oepsie
pi_202172259
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 november 2021 21:56 schreef MaJo het volgende:
Rustig hier! Iedereen druk met Sinterklaas? :+
Probeer hier wel mee te lezen, maar het is een uitdaging.. Dreumes waarbij de twee boventanden doorkomen + nog steeds slechte(re) nachten is een uitdaging. Daarnaast (wel in het peutertopic gezet geloof ik, maar niet hier) zitten we met een ernstig zieke moeder/oma. We zijn nu zelf verkouden, dus niet welkom in het ziekenhuis, maar proberen 3-4 per week te gaan. (150km enkele reis). De dagen bestaan hier uit ofwel werken, avondspits en slapen. Ofwel beetje werken, reizen, ziekenbezoek en terugreizen.

Eigenlijk zie ik de kinderen dus veel te weinig. Maar ja, de situatie is gewoon even kut.

Maar goed, sinterklaas! De peuter geeft er hier nog he-le-maal niets om (en de dreumes snapt het sowieso nog niet :9 ). Dus ik weet nog niet of we er nu wel of niet wat mee gaan doen. Willen eigenlijk wel met mijn ouders, maar ligt ook aan de situatie met de schoonouders..
pi_202172262
quote:
3s.gif Op zondag 14 november 2021 09:33 schreef PKM het volgende:
Sneu @:MaJo die oorontsteking. Maar je bent niet de eerste of laatste die het niet meteen doorheeft. Fijn dat je nu weet wat het is. :*

Poffertje kreeg vandaag een regenmaker in haar schoentje. Heeft ze zelf nauwelijks vastgehad want peuter. :s)

Gefeliciteerd @:Bottoms_up

Gisteravond was ze heel verdrietig, en sinds vannacht weer koorts. Ze was net sinds dinsdag weer koortsvrij. }:|

Gisteren gingen we met een fotografe naar het bos. Daar had ze ook echt weinig zin in, pas aan het eind, met zand, kon ze weer een beetje lachen. Maar kijk nou. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf die foto! Met het hele gezin foto's gemaakt? O+
pi_202172481
Ik neem hier afscheid :W
Hij heeft gelukkig toch genoten van zijn verjaardag. Hij wilde zelfs zijn kroon op :o
En we hebben de eerste officiële peuter driftbuien er ook al op zitten.
Tot bij de peuters!
pi_202173790
@NicolasJoy ja hele gezin. Banaan vond het wel heel leuk, die was na tien minuten ontdooid en staat overal breed lachend op. O+

Zelfs wat heel knusse foto's met mijn man. *;

Klinkt wel heel heftig zo. November/ december is bij jou altijd druk toch? Hou je het nog zo lang vol? Sterkte. :*
pi_202173902
quote:
3s.gif Op zondag 14 november 2021 16:24 schreef PKM het volgende:
@:NicolasJoy ja hele gezin. Banaan vond het wel heel leuk, die was na tien minuten ontdooid en staat overal breed lachend op. O+

Zelfs wat heel knusse foto's met mijn man. *;

Klinkt wel heel heftig zo. November/ december is bij jou altijd druk toch? Hou je het nog zo lang vol? Sterkte. :*
Ah, super tof! Ik ben zelf helemaal niet van de foto's, vind het maar vreselijk als ik bewust op foto's moet staan. :9 Maar toch lijkt zoiets me wel heel erg tof. Heel waardevol zo foto's van het hele gezin samen. Wij hebben eigenlijk vooral losse foto's waarbij je dan altijd wel één ouder mist. :+

De aanloop naar kerst en de dagen voor kerst zijn hier inderdaad op het werk topdrukte. Dus ja, daar leven we ook nog naar toe. Maar dat is enerzijds heel dichtbij, anderzijds heel ver weg. Leven heel erg met de dag. Waarbij we vandaag een goede dag hebben. Ondanks/dankzij de verkoudheid dus niet naar het ziekenhuis, maar thuis met de meisjes. Ook wel heel fijn weer even een hele dag met het gezin samen te zijn. Afgelopen week was het laatste nieuws dat de chemo aanslaat, dat de bloedwaardes omhoog gaan, de waardes van de organen die achteruit gingen herstellen.. Dus voor de situatie waar ze inzit is het het beste nieuws dat er mogelijk was. Het zijn de eerste kilometers van de marathon, maar het had er ook heel anders uit kunnen zien!

En ja volhouden.. Weinig keuze. :+ Maar we vallen veel op de bank en in de auto in slaap. *)
pi_202193265
Qua schoen Cadeautje, want wij moeten wel ivm 7 jarige die we ook hebben: klei! Echt geniaal. Behalve als ze opeten maar ach, worden ze sterk van :D ik had nu 1-2-3 Playmobil erin gedaan want klei heeft grote broer genoeg en kan hij mee kleien, ook van SES. Autootjes, hot wheels kan ook prima, popit ook leuk ja. Stuiterballen ook leuk, kwamen we achter met grote broer. Vooral heel veel,(alles ligt nu onder de bank) :+ Duplo setje kan natuurlijk, iets te smikkelen, ja krijgt ook gewoon chocolade. Lot van een tweede ;) muntgeld van een kassa ook grote hit. Het rinkelt zo leuk en je kan het overal in frotten.
pi_202196894
Môge.

Overgevende dreumes ✓

:O
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 06:34:18 #125
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202196959
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 05:26 schreef tpopml het volgende:
Môge.

Overgevende dreumes ✓

Ja onze dreumes ook. ;(
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_202197830
@Peejtur gedeelde smart...

Er komt nu alleen niks meer uit :X
pi_202198480
Goeiemorgen :W

Dreumes met oorpijn hier. Ze had vanaf zaterdag koorts, gisteravond en vannacht steenkoud. Ik maakte me zorgen, heb met licht aan geslapen om te kijken of ze niet blauw werd. ;(

Net zijn we bij de huisarts geweest en die zag vooral heel veel oorsmeer met een klein beetje bloed. We hebben dus oordruppels meegekregen maar die mogen niet als ze een loopoor heeft. In bed liggen allemaal vreemde vlekjes dus ik durf toch niet te druppelen.

Gisteren heb ik haar zo'n vier uur in de draagzak gehad en vannacht weinig geslapen. Je kan me opvegen.
:{w
pi_202199089
Oei, sterkte allemaal ;(
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 11:22:29 #129
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202199286
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 09:05 schreef tpopml het volgende:
@:Peejtur gedeelde smart...

Er komt nu alleen niks meer uit :X
En hier is ze weer heel erg vrolijk. We delen alles blijkbaar :')
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 12:58:53 #130
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202200718
quote:
3s.gif Op zondag 14 november 2021 09:33 schreef PKM het volgende:
Sneu @:MaJo die oorontsteking. Maar je bent niet de eerste of laatste die het niet meteen doorheeft. Fijn dat je nu weet wat het is. :*

Gefeliciteerd @:Bottoms_up

SPOILER
Hoe gaat het nu? Zieke kindjes zijn zo sneu :o

En wat is het toch een heerlijk ding O+ Ze ziet er groot uit! Hoe lang is ze nu?
quote:
0s.gif Op zondag 14 november 2021 14:05 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Probeer hier wel mee te lezen, maar het is een uitdaging.. Dreumes waarbij de twee boventanden doorkomen + nog steeds slechte(re) nachten is een uitdaging. Daarnaast (wel in het peutertopic gezet geloof ik, maar niet hier) zitten we met een ernstig zieke moeder/oma. We zijn nu zelf verkouden, dus niet welkom in het ziekenhuis, maar proberen 3-4 per week te gaan. (150km enkele reis). De dagen bestaan hier uit ofwel werken, avondspits en slapen. Ofwel beetje werken, reizen, ziekenbezoek en terugreizen.

Eigenlijk zie ik de kinderen dus veel te weinig. Maar ja, de situatie is gewoon even kut.

Maar goed, sinterklaas! De peuter geeft er hier nog he-le-maal niets om (en de dreumes snapt het sowieso nog niet :9 ). Dus ik weet nog niet of we er nu wel of niet wat mee gaan doen. Willen eigenlijk wel met mijn ouders, maar ligt ook aan de situatie met de schoonouders..
Jeetje wat naar zeg en dan ook nog eens allemaal ziek ;( heel veel sterkte :*
quote:
1s.gif Op zondag 14 november 2021 14:25 schreef Bottoms_up het volgende:
Ik neem hier afscheid :W
Hij heeft gelukkig toch genoten van zijn verjaardag. Hij wilde zelfs zijn kroon op :o
En we hebben de eerste officiële peuter driftbuien er ook al op zitten.
Tot bij de peuters!
Tot in het volgende topic :W al duurt dat nog wel even :+

En mooi die overgang naar peuter, Aapie is ook zowat tot op de dag veranderd van een baby naar een dreumes na zijn eerste verjaardag _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 05:26 schreef tpopml het volgende:
Môge.

Overgevende dreumes ✓

Beterschap :*
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 06:34 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Ja onze dreumes ook. ;(
Jij ook beterschap :* Het is wel echt een ziekenboeg zo :o
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 november 2021 10:12 schreef PKM het volgende:
Goeiemorgen :W

Dreumes met oorpijn hier. Ze had vanaf zaterdag koorts, gisteravond en vannacht steenkoud. Ik maakte me zorgen, heb met licht aan geslapen om te kijken of ze niet blauw werd. ;(

Net zijn we bij de huisarts geweest en die zag vooral heel veel oorsmeer met een klein beetje bloed. We hebben dus oordruppels meegekregen maar die mogen niet als ze een loopoor heeft. In bed liggen allemaal vreemde vlekjes dus ik durf toch niet te druppelen.

Gisteren heb ik haar zo'n vier uur in de draagzak gehad en vannacht weinig geslapen. Je kan me opvegen.
:{w
Ach ook nog niet beter dus ;( Aapie heeft (ook) oorontsteking dus hij wordt de laatste nachten ook veel wakker :Z

Aapie beet me gisteren opeens uit het niets in mijn been :o en hard ook want ik heb een wondje terwijl ik een legging aanhad. Hopelijk gaat hij dit niet vaker doen!

Hij is vandaag weer voor het eerst in 1,5 week naar de opvang, dat geeft wel wat rust. Thuiswerken met dreumes gaat maar zeer matig :X
pi_202201763
@MaJo ik denk dat ze nu 74 cm is en misschien al wel 10 kilo. Niet zo lang, wel stevig. O+

Vervelend voor Aapie, duurt ook al best lang he. :*
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 15:43:21 #132
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_202203325
Oudste moet nu ook van kdv opgehaald worden.....jongste knapt juist weer op.

Bij mij begint het nu ook beetje. 2 maanden ook al ziek geweest door de dames :')
  Moderator dinsdag 16 november 2021 @ 19:44:39 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202207048
quote:
3s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:07 schreef PKM het volgende:
@:MaJo ik denk dat ze nu 74 cm is en misschien al wel 10 kilo. Niet zo lang, wel stevig. O+

Vervelend voor Aapie, duurt ook al best lang he. :*
Stevig valt dan ook wel mee toch? Aapie is nu iets van 80cm en ook 10 kilo maar hij is ook wel echt een lange dunne lat.

Ja het blijft maar aanmodderen... Eigenlijk vanaf zijn verjaardag (24 oktober), toen had hij hoge koorts. Sindsdien is het steeds af en aan verhoging/koorts/snot/hoesten/oorpijn. Hopelijk helpt de antibiotica en is hij snel weer beter!

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 15:43 schreef Peejtur het volgende:
Oudste moet nu ook van kdv opgehaald worden.....jongste knapt juist weer op.

Bij mij begint het nu ook beetje. 2 maanden ook al ziek geweest door de dames :')
Dat is minder -O- Wij zijn hier met z'n allen ook af en aan ziek de hele tijd, de vloek van het kdv :X

Aapie was erg lief geweest vandaag volgens het kdv. Ik zag in zijn dagboek dat hij verdeeld over 2 slaapjes 4 uur (!!) geslapen heeft, ze hebben dus ook niet veel hoeven doen _O- Hij heeft nu wel weer verhoging, hopelijk trekt dat weer weg en kan hij morgen gewoon naar de opvang.
  dinsdag 16 november 2021 @ 22:58:46 #134
277627 Seven.
We are Borg.
pi_202212271
Oh, wat een hoop ellende hier. Al die zieke kindjes ;( . Heel veel beterschap voor jullie allemaal.

NJ, soms vraag ik me wel eens af hoe het kan dat jullie nog blijven staan onder zulke zware omstandigheden. Hebben jullie wel genoeg hulp?
Resistance is futile.
pi_202215891
@MaJo mijn oudste had meer de afmetingen van Aapie. Groen gewicht, lengte een lijntje hoger. Poffertje heeft een groen lijntje op lengte en een lijntje hoger het gewicht. Ze heeft vooral een heel stevige romp en bovenbeentjes. En billen. O+

Vannacht een wat betere nacht en ze was nog koud maar niet meer zo erg. Deze keer bleef ze ook iets beter onder mijn dekbed liggen. :)
pi_202223893
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 22:58 schreef Seven. het volgende:
Oh, wat een hoop ellende hier. Al die zieke kindjes ;( . Heel veel beterschap voor jullie allemaal.

NJ, soms vraag ik me wel eens af hoe het kan dat jullie nog blijven staan onder zulke zware omstandigheden. Hebben jullie wel genoeg hulp?
Niet nadenken, maar gewoon doorgaan vooral denk ik.. Geen tijd om na te denken. :9

Maar ja, ook wel fijne hulp om ons heen. We hebben meerdere adressen dat als het even niet wil dat ze zo terecht kunnen. Maken er weinig gebruik van, maar de kennis dat je ieder moment aan de bel kan trekken geeft al veel rust. Zoals nu, met het ziekenhuisbezoek en reizen steeds, springen mijn ouders fantastisch bij. Die hebben op de dagen dat wij kunnen reizen gewoon hun agenda's leeggemaakt om de kinderen op te kunnen vangen. We hebben vrienden die zo nu en dan een tasje met 1-2 avondmaaltijden aan de deur hangen. Dat soort dingen, goud waard.

We kunnen nu overigens niet naar het ziekenhuis reizen.. De oudste lijkt waterpokken te hebben, het heerst op de opvang. De dreumes is 'gewoon' ziek, of misschien ook wel waterpokken als we 'geluk' hebben. Vorige week maandag en vrijdag de oudste van de opvang op mogen halen met verhoging. Afgelopen maandag de dreumes. Sindsdien verkouden/hangerig/niet lekker. Vanavond met het naar bed doen plotseling 40,5 graden koorts. Zodadelijk maar even checken hoe dat er nu bij zit..
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 13:02:54 #137
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202229269
quote:
3s.gif Op woensdag 17 november 2021 11:03 schreef PKM het volgende:
@:Majo mijn oudste had meer de afmetingen van Aapie. Groen gewicht, lengte een lijntje hoger. Poffertje heeft een groen lijntje op lengte en een lijntje hoger het gewicht. Ze heeft vooral een heel stevige romp en bovenbeentjes. En billen. O+

Vannacht een wat betere nacht en ze was nog koud maar niet meer zo erg. Deze keer bleef ze ook iets beter onder mijn dekbed liggen. :)
Grappig dat ook dit per kindje weer verschilt. Aapie zit +1 qua lengte en -1 qua gewicht, hoewel dat nu ook meer richting het groene lijntje gaat. Ik heb hem overigens al een tijdje niet gewogen omdat de batterijen van de weegschaal vervangen moeten worden :@

Hoe gaat het nu? Hopelijk inmiddels weer helemaal beter!

quote:
0s.gif Op woensdag 17 november 2021 21:09 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
Niet nadenken, maar gewoon doorgaan vooral denk ik.. Geen tijd om na te denken. :9

Maar ja, ook wel fijne hulp om ons heen. We hebben meerdere adressen dat als het even niet wil dat ze zo terecht kunnen. Maken er weinig gebruik van, maar de kennis dat je ieder moment aan de bel kan trekken geeft al veel rust. Zoals nu, met het ziekenhuisbezoek en reizen steeds, springen mijn ouders fantastisch bij. Die hebben op de dagen dat wij kunnen reizen gewoon hun agenda's leeggemaakt om de kinderen op te kunnen vangen. We hebben vrienden die zo nu en dan een tasje met 1-2 avondmaaltijden aan de deur hangen. Dat soort dingen, goud waard.

We kunnen nu overigens niet naar het ziekenhuis reizen.. De oudste lijkt waterpokken te hebben, het heerst op de opvang. De dreumes is 'gewoon' ziek, of misschien ook wel waterpokken als we 'geluk' hebben. Vorige week maandag en vrijdag de oudste van de opvang op mogen halen met verhoging. Afgelopen maandag de dreumes. Sindsdien verkouden/hangerig/niet lekker. Vanavond met het naar bed doen plotseling 40,5 graden koorts. Zodadelijk maar even checken hoe dat er nu bij zit..
Ik vind het persoonlijk heel bijzonder hoe positief je altijd blijft! Volgens mij hebben jullie ook een fijne achtervang :*

En waterpokken, het zit jullie ook niet mee hé... :* En 40,5 graad koorts is wel serieus hoog! Zou voor mij reden zijn om de huisarts te bellen denk ik.

Hier lijkt het wel de goede kant op te gaan, hij is echt weer vrolijk en zit niet meer echt te miepen. Van de opvang kregen we gisteren wel te horen dat hij zich wat meer gedroeg als een baby: gevoerd willen worden, geen tuitbeker maar een flesje etc. Ik denk dat hij toch nog wat extra aandacht nodig heeft.

Dan een vraag van een hele andere orde. Wat geven jullie aan de kindjes als hartige/gezonde snack? Ik heb verschillende dingen geprobeerd, met wisselend succes, en loop een beetje vast:

- Komkommer: vond hij vroeger heerlijk maar gaat nu steevast naar de grond
- Paprika: naar de grond
- Tomaat: wisselend, meestal gaat het maar zodra hij iets anders lekkers ziet wil hij niet meer
- Soepstengel: laatst zo gruwelijk in verslikt dat ik het even niet meer durf :@
- Augurk: bah! En dat terwijl hij wel zuurkool en citroen lust :?
- Kaas: noms noms noms :9
- Rozijntjes: yes!
- Cracotte: lekker maar vind ik zelf wat saai

Het lijkt er dus op dat mijn dreumes niet echt fan is van rauwkost maar liever de wat ongezondere dingen nomst (kaas :')) Zie ik iets over het hoofd? Dit zijn dus puur snacks tussen de flesjes/broodjes/bordje pap door.
pi_202229964
quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:02 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat geven jullie aan de kindjes als hartige/gezonde snack? Ik heb verschillende dingen geprobeerd, met wisselend succes, en loop een beetje vast:

- Tomaat: wisselend, meestal gaat het maar zodra hij iets anders lekkers ziet wil hij niet meer
- Soepstengel: laatst zo gruwelijk in verslikt dat ik het even niet meer durf :@

Het lijkt er dus op dat mijn dreumes niet echt fan is van rauwkost maar liever de wat ongezondere dingen nomst (kaas :')) Zie ik iets over het hoofd? Dit zijn dus puur snacks tussen de flesjes/broodjes/bordje pap door.
Ik las mee en kan je een lijstje geven van wat wij op de opvang aanbieden:
Tomaat, wortel, paprika, blokjes kaas, bloemkool, komkommer, hardgekookt ei, omelet, cracottes, volkoren beschuit, maiswafels, maisstengels. Maar je kan ook denken aan een banaanpannenkoekje of een havermoutkoekje.
  donderdag 18 november 2021 @ 13:48:12 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_202230025
quote:

Het is net een echt mens :P
disclaimer
pi_202230069
Ontbijtkoek en dan de 0% versie. En chips. :@

Ze is volgens mij wel redelijk opgeknapt nou maar snottert weer veel.

Haar nieuwste hobby is trouwens spulletjes van de trap gooien. >:) Zijn er meer die dit doen?
  donderdag 18 november 2021 @ 13:50:55 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_202230074
Overigens hier de favoriete etenswaren van Goud:

1. Friet
2. Alle andere vormen van aardappel. Behalve puree :r
3. Pepernoten
4. Banaan
5. Boterhammen
6. Fondantmuizen die je zus liet slingeren
7. Kaas
8. Kaaschips
9. IJs
10. Lollies

;(
disclaimer
pi_202230143
Poffertje vond laatst de granaatappelpitjes ook heel lekker. Die bijt ze dan een voor een door. Ik vond het wel spannend met verslikken maar eigenlijk ging het prima.

Je kunt haar ook wel wakker maken voor cake. Letterlijk, want ze slaapt in de draagzak en misschien dat ze het ruikt. :?

Mandarijn, meloen en quiche vindt ze trouwens ook lekker. O+
  donderdag 18 november 2021 @ 13:59:13 #143
149959 SQ
snelle trees
pi_202230221
Granaatappelpitjes zijn te klein om echt in te kunnen stikken gelukkig ;)
Verder qua snacks geef ik niet zo veel variatie want hell no dat ik 20 verschillende dingen in huis ga halen die toch allemaal op de grond landen :')

Goud eet 1 keer per dag een tussendoortje en dat kan van alles zijn: cracker, koekje, chips, rozijntjes, kattenbrokjes, komkommer, maar altijd iets wat ik toch al open heb.
disclaimer
pi_202230233
De mijnes vindt van die mini rijstewafeltjes de bom. Geloof dat ze van organix zijn. Heb onderweg altijd een zakje bij me voor het geval hij in de kinderwagen aan het miepen slaat.

NJ, sterkte :*
pi_202230367
Ik nam laatst ontbijtkoek mee naar de spreltuin. Kom je daar, zit peuter eerst een kwartier te eten. }:|

Fijn @SQ dat wist ik niet.

Peuter moest en zou vandaag naast Poffertje eten. Twee Stokke stoelen schoonmaken genot. :s)
Gooit ze een stuk quiche op zijn stoel, vraag ik of hij het wil terugleggen, leunt hij er vol in met zijn hand. :X
  donderdag 18 november 2021 @ 14:17:27 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_202230468
Ja, JIJ wilde zo graag kinderen!
disclaimer
pi_202230511
quote:
82s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:17 schreef SQ het volgende:
Ja, JIJ wilde zo graag kinderen!
Ja ja, eens. :Y
Nu wil ik ook een schoonmaker.
pi_202230987
quote:
3s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:20 schreef PKM het volgende:

[..]
Altijd maar MEER MEER MEER :+

Ik heb een schoonmaakster maar dat is nog niet genoeg ;( Aangekoekte brinta in de kieren van de tafel, gekke vlekken op de muur, snotstrepen op mijn nachtkastje en ereader en zo kan ik nog wel even doorgaan ;(
pi_202231644
quote:

[..]
Grappig dat ook dit per kindje weer verschilt. Aapie zit +1 qua lengte en -1 qua gewicht, hoewel dat nu ook meer richting het groene lijntje gaat. Ik heb hem overigens al een tijdje niet gewogen omdat de batterijen van de weegschaal vervangen moeten worden :@

Hoe gaat het nu? Hopelijk inmiddels weer helemaal beter!
[..]
Ik vind het persoonlijk heel bijzonder hoe positief je altijd blijft! Volgens mij hebben jullie ook een fijne achtervang :*

En waterpokken, het zit jullie ook niet mee hé... :* En 40,5 graad koorts is wel serieus hoog! Zou voor mij reden zijn om de huisarts te bellen denk ik.

Hier lijkt het wel de goede kant op te gaan, hij is echt weer vrolijk en zit niet meer echt te miepen. Van de opvang kregen we gisteren wel te horen dat hij zich wat meer gedroeg als een baby: gevoerd willen worden, geen tuitbeker maar een flesje etc. Ik denk dat hij toch nog wat extra aandacht nodig heeft.

Dan een vraag van een hele andere orde. Wat geven jullie aan de kindjes als hartige/gezonde snack? Ik heb verschillende dingen geprobeerd, met wisselend succes, en loop een beetje vast:

We hebben best veel mensen die echt uit zichzelf blijven vragen en doen. Heel waardevol!

Ben heel benieuwd of ze het hier nu ook krijgt, de dreumes. Vooral omdat ze al een en al hoopje ellende is. Waterpokken er bovenop klinkt wel heel sneu. Maar ja, je moet er een keer mee door..

Hebben gisteren ook wel getwijfeld om te bellen. Maar het liep niet meer op vanaf die 40,5 graden. Hebben de app van moetiknaardedokter.nl gecheckt en kwamen op aankijken, mits de koorts niet zou doorzetten / alert blijven / drinken / plasluiers. Die dingen. Vandaag met paracetamol is ze terug naar 39 graden.

Fijn dat het bij jullie net even wat beter gaat wel!

Hier eet ze vooral soepstengels, fruit, tomaatjes en baby koekjes. Ze hoeft hier eigenlijk niet echt tussendoortjes, weinig interesse.

quote:
3s.gif Op donderdag 18 november 2021 14:20 schreef PKM het volgende:

[..]
Ik ben elke week zo onwijs dankbaar als de schoonmaakster weer is geweest. O+ Dat maakt het leven zoveel fijner. :9
  Moderator donderdag 18 november 2021 @ 20:53:44 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202236167
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:45 schreef Malteser het volgende:

[..]
Ik las mee en kan je een lijstje geven van wat wij op de opvang aanbieden:
Tomaat, wortel, paprika, blokjes kaas, bloemkool, komkommer, hardgekookt ei, omelet, cracottes, volkoren beschuit, maiswafels, maisstengels. Maar je kan ook denken aan een banaanpannenkoekje of een havermoutkoekje.
Goede lijst ^O^ Worteltjes en bloemkool, zijn die gekookt? (Gebakken) ei en beschuit ga ik eens proberen. Maiswafels is hij niet echt fan van maar zou ik wel weer eens kunnen proberen.

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:48 schreef SQ het volgende:

[..]
Het is net een echt mens :P
Ja hij lijkt op zijn ouders _O- Hoewel ik best wel van rauwkost hou, ik krijg er nu ook veel van binnen omdat hij het niet opeet :D

quote:
3s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:50 schreef PKM het volgende:
Ontbijtkoek en dan de 0% versie. En chips. :@

Ze is volgens mij wel redelijk opgeknapt nou maar snottert weer veel.

Haar nieuwste hobby is trouwens spulletjes van de trap gooien. >:) Zijn er meer die dit doen?
Wat voor chips? Maisboogjes krijgt Aapie ook.

Dingen van de trap gooien heeft Aapie (gelukkig) nog niet ontdekt. Wel dingen uit zijn box gooien en spullen op de bank leggen O+

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:50 schreef SQ het volgende:
Overigens hier de favoriete etenswaren van Goud:

1. Friet
2. Alle andere vormen van aardappel. Behalve puree :r
3. Pepernoten
4. Banaan
5. Boterhammen
6. Fondantmuizen die je zus liet slingeren
7. Kaas
8. Kaaschips
9. IJs
10. Lollies

;(
Vertel dit eens aan het consultatiebureau wil je })

quote:
3s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:55 schreef PKM het volgende:
Poffertje vond laatst de granaatappelpitjes ook heel lekker. Die bijt ze dan een voor een door. Ik vond het wel spannend met verslikken maar eigenlijk ging het prima.

Je kunt haar ook wel wakker maken voor cake. Letterlijk, want ze slaapt in de draagzak en misschien dat ze het ruikt. :?

Mandarijn, meloen en quiche vindt ze trouwens ook lekker. O+
Fruit zit hier wel goed, dat gaat er allemaal in :9 Quiche vond hij ook heerlijk maar daarna was hij de hele avond huilerig. Las ik dat ui en prei niet zo goed is voor de darmpjes :@

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:59 schreef SQ het volgende:
Granaatappelpitjes zijn te klein om echt in te kunnen stikken gelukkig ;)
Verder qua snacks geef ik niet zo veel variatie want hell no dat ik 20 verschillende dingen in huis ga halen die toch allemaal op de grond landen :')

Goud eet 1 keer per dag een tussendoortje en dat kan van alles zijn: cracker, koekje, chips, rozijntjes, kattenbrokjes, komkommer, maar altijd iets wat ik toch al open heb.
Ik ben ook wel meer geworden van "je doet het maar met wat er is". Laatst weer een komkommer weg moeten gooien, ik heb nog 2 paprika's liggen, laatst een pak maiswafels weggegooid. En als ik dan moeite doe, zoals laatst een peertje zacht koken omdat het te hard was, gooit meneer het zonder er naar te kijken meteen naar de grond :X

quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 13:59 schreef Sunshine1982 het volgende:
De mijnes vindt van die mini rijstewafeltjes de bom. Geloof dat ze van organix zijn. Heb onderweg altijd een zakje bij me voor het geval hij in de kinderwagen aan het miepen slaat.

NJ, sterkte :*
Dat is ook een goeie ^O^ Al is het nieuwste advies ook weer dat teveel rijst niet goed is dus ik ben er wat terughoudend(er) mee.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 november 2021 15:41 schreef NicolasJoy het volgende:

[..]
We hebben best veel mensen die echt uit zichzelf blijven vragen en doen. Heel waardevol!

Ben heel benieuwd of ze het hier nu ook krijgt, de dreumes. Vooral omdat ze al een en al hoopje ellende is. Waterpokken er bovenop klinkt wel heel sneu. Maar ja, je moet er een keer mee door..

Hebben gisteren ook wel getwijfeld om te bellen. Maar het liep niet meer op vanaf die 40,5 graden. Hebben de app van moetiknaardedokter.nl gecheckt en kwamen op aankijken, mits de koorts niet zou doorzetten / alert blijven / drinken / plasluiers. Die dingen. Vandaag met paracetamol is ze terug naar 39 graden.

Fijn dat het bij jullie net even wat beter gaat wel!

Hier eet ze vooral soepstengels, fruit, tomaatjes en baby koekjes. Ze hoeft hier eigenlijk niet echt tussendoortjes, weinig interesse.
[..]
Ik ben elke week zo onwijs dankbaar als de schoonmaakster weer is geweest. O+ Dat maakt het leven zoveel fijner. :9
Ja alert/drinken/plassen is een goede leidraad :Y Ik heb die app ook, erg handig! Hopelijk voelt iedereen zich snel weer de oude in huize NJ :*

En inderdaad, lang leve de schoonmaakster! _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')