abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin woensdag 27 oktober 2021 @ 09:28:29 #1
35723 crew  GGMM
pi_201916419
twitter


quote:
Australische profvoetballer Joshua Cavallo komt uit de kast

De 21-jarige Joshua Cavallo heeft bekendgemaakt homoseksueel te zijn. De Australiër, die onder contract staat bij Adelaide United, hoopt zo een voorbeeld te kunnen zijn.

Cavallo speelt met Adelaide United op het hoogste niveau in Australië, waar hij eerder voor Melboune City en Western United uitkwam. Met zijn boodschap is Cavallo de eerste mannelijke voetballer die actief is op het hoogste niveau en openlijk uitkomt voor zijn homoseksualiteit.

Op homoseksualiteit in de voetballerij rust al langer een taboe. In een videoboodschap vertelt Josh Cavallo dat hij zich lang geschaamd heeft en het idee had dat hij zich moest verstoppen. Hij vertelt zichtbaar geëmotioneerd zijn verhaal. 'Alles wat ik wil, is voetballen en gelijk behandeld worden. Ik ben het zat dit dubbelleven te leiden, dat is slopend.'

'Ik had gedacht dat mensen me anders of slecht zouden behandelen, maar dat is niet het geval', vervolgt Cavallo. 'Het uit de kast komen en eerlijk kunnen zijn naar iedereen, is geweldig. De steun die ik heb gehad is overweldigend. Ik vraag me erdoor af waarom ik zo lang gewacht heb. Ik wil laten zien dat het ok is om homo en voetballer tegelijk te zijn. Wees jezelf! Ik ben blij dat ik mijzelf écht kan laten zien. Ik ben Josh Cavallo, een voetballer. En ik ben er trots op homo te zijn. '
Meer op: https://www.vi.nl/nieuws/(...)llo-komt-uit-de-kast

twitter
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_201916564
Fijn voor hem
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201916585
Moet hij weten
-nee-
pi_201916602
Mooi filmpje O+

Het is verschrikkelijk om niet jezelf te kunnen zijn, je gaat er ook niet beter van voetballen. Een paar jaar geleden kwam er al een Amerikaanse prof uit de kast, dus laten we hopen dat het ook hier niet lang meer hoeft te duren.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 27-10-2021 09:54:18 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201916606
Dikke prima
Uitvinder van de biersmiley.
pi_201916621
Goed voor hem maar wat een hypocriet wereldje is de voetballerij.
Hij is ook zeker niet de enige maar de rest durft het niet.
pi_201916696
Mooi nieuws, hopelijk dat dit vele mensen inspireert.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201916702
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:52 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Mooi nieuws, hopelijk dat dit vele mensen inspireert.
Om ook eens van pikkestein te gaan met iemand van hetzelfde geslacht?

Mooi dit!
pi_201916727
quote:
18s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:53 schreef Muskusboktor57 het volgende:

[..]
Om ook eens van pikkestein te gaan met iemand van hetzelfde geslacht?

Mooi dit!
Als zij dat willen moeten ze dat vooral doen.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201916747
weet je, ik vind het heel vervelend als mensen problemen ervaren als ze "anders" zijn dan de norm.
Maar op deze manier, en die club die zegt dat ze hem altijd blijven steunen... alles hierin zegt dat het toch wel afwijkt van het "normale".

Als men een homo vraagt naar zijn "uit de kast kom verhaal" vraag ik me altijd af waarom dit aan hetero's nooit gevraagd wordt. Dat is omdat "men" homo's niet als normaal/gangbaar ziet, ook niet de Arie Boomsma's van deze wereld.

Homo zijn is net zo normaal als hetero en het uit de kast komen moet men mee stoppen, men moet gewoon lekker gaan daten/trouwen/neuken met wie men wil zonder ook maar iets te reppen over geaardheid. Als dat gebeurd zal het sneller geaccepteerd worden dan als er iedere keer een show van gemaakt wordt.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 10:06:04 #11
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201916833
Mooi zo. Dat anderen mogen volgen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201917116
Heel dapper van hem, wetende dat er miljoenen mensen (met Middeleeuwse denkwijze) dit afkeuren.

Hopelijk gaan er heel snel meer volgen die ook openlijk uit de kast durven te komen.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:41:56 #13
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_201917218
Niets mis mee :)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:42:41 #14
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_201917225
Zou eigenlijk geen nieuws moeten zijn.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 10:47:26 #15
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_201917286
Hij is een van de velen.

Het is eigenlijk heel schattig dat taboe onder voetballers: ze zijn de meest onzekere jongetjes van alle sporten :D
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:50:00 #16
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201917323
Maar kan hij goed voetballen? /care wat ie in zijn slaapkamer uitspookt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:53:36 #17
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_201917373
Goed voor hem, hoog tijd dat dit geen issue meer is in het prof voetbal. Genoeg andere sporten kunnen er wel fatsoenlijk mee omgaan.
pi_201917378
Een voetballer die homo is. Nou nou, wat een wereldnieuws dit.

Dit boeit toch werkelijk niemand?

Of mag hij nu wegens homofobie van zijn teamgenoten niet meer samen douchen? :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Forum Admin woensdag 27 oktober 2021 @ 10:55:01 #19
35723 crew  GGMM
pi_201917388
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Hij is een van de velen.

Het is eigenlijk heel schattig dat taboe onder voetballers: ze zijn de meest onzekere jongetjes van alle sporten :D
Wat dat betreft zijn we bij Haxball gelukkig een stuk meer openminded :)
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_201917778
Moet hij weten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 11:31:02 #21
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_201917793
Zijn probleem.
What can change the nature of a man?
pi_201917830
wordt wel lastiger. Wat is hij nu moeilijk loopt? Blessure of zijn vriend wat te hard gestoot?
Lijkt me lastig voor de trainer
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_201918810
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:44 schreef Rekkie het volgende:
Goed voor hem maar wat een hypocriet wereldje is de voetballerij.
Hij is ook zeker niet de enige maar de rest durft het niet.
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd wie de rechtsbuiten aan ligt te douwen.

Zelfde als dat BLM gedeug in de Premier League en dat gekniel ook al in de F1. Flikker een end op met je politieke geneuzel
pi_201918895
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:05 schreef Nober het volgende:

[..]
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd wie de rechtsbuiten aan ligt te douwen.

Zelfde als dat BLM gedeug in de Premier League en dat gekniel ook al in de F1. Flikker een end op met je politieke geneuzel
:')
pi_201920193
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:13 schreef Rekkie het volgende:

[..]
:')
twitter
pi_201920220
Dat zoiets tegenwoordig nog nieuws is is toch best treurig te noemen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201920225
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:02 schreef Nober het volgende:

[..]
[ twitter ]
Twitter, geen account. Wat is de tussenstand?
U MAD?
  Forum Admin woensdag 27 oktober 2021 @ 15:09:13 #28
35723 crew  GGMM
pi_201920262
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:05 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Twitter, geen account. Wat is de tussenstand?
Ja 86,6%
Nee 13,4%
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_201920565
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:09 schreef GGMM het volgende:

[..]
Ja 86,6%
Nee 13,4%
heel mooi
U MAD?
pi_201921589
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:58 schreef koemleit het volgende:
weet je, ik vind het heel vervelend als mensen problemen ervaren als ze "anders" zijn dan de norm.
Maar op deze manier, en die club die zegt dat ze hem altijd blijven steunen... alles hierin zegt dat het toch wel afwijkt van het "normale".

Als men een homo vraagt naar zijn "uit de kast kom verhaal" vraag ik me altijd af waarom dit aan hetero's nooit gevraagd wordt. Dat is omdat "men" homo's niet als normaal/gangbaar ziet, ook niet de Arie Boomsma's van deze wereld.

Homo zijn is net zo normaal als hetero en het uit de kast komen moet men mee stoppen, men moet gewoon lekker gaan daten/trouwen/neuken met wie men wil zonder ook maar iets te reppen over geaardheid. Als dat gebeurd zal het sneller geaccepteerd worden dan als er iedere keer een show van gemaakt wordt.
De club steunt hem niet in zijn homo zijn. Dat kan hij prima alleen, want dat doet hij al jaren.

De club steunt hem in de wetenschap dat deze gozer een enorme berg shit over zich heen gaat krijgen vanuit de uiterst conservatieve pauper wereld die schuilgaat achter het profvoetbal.

Helaas is een coming out nogal een heel dingetje voor veel mensen en in de voetballerij is het helemaal een extra drempel. Dat zijn club trots op hem is, vind ik alleen maar mooi en ik hoop dat die steun anderen inspireert.

Want statistisch zit er bij hem in de kleedkamer nog een speler die homoseksueel is. Zou mooi zijn als meer spelers nu hun mond open durven trekken, zodat wat jij omschrijft over een paar jaar ook echt zo is.

Namelijk dat iedereen gewoon het bed kan delen met wi hij wil en het gewoon geen issue meer is.
pi_201921692
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
De club steunt hem niet in zijn homo zijn. Dat kan hij prima alleen, want dat doet hij al jaren.

De club steunt hem in de wetenschap dat deze gozer een enorme berg shit over zich heen gaat krijgen vanuit de uiterst conservatieve pauper wereld die schuilgaat achter het profvoetbal.

Helaas is een coming out nogal een heel dingetje voor veel mensen en in de voetballerij is het helemaal een extra drempel. Dat zijn club trots op hem is, vind ik alleen maar mooi en ik hoop dat die steun anderen inspireert.

Want statistisch zit er bij hem in de kleedkamer nog een speler die homoseksueel is. Zou mooi zijn als meer spelers nu hun mond open durven trekken, zodat wat jij omschrijft over een paar jaar ook echt zo is.

Namelijk dat iedereen gewoon het bed kan delen met wi hij wil en het gewoon geen issue meer is.
je hebt 100% gelijk.
Ik vraag me alleen af hoe zoiets zou verlopen zonder "comming out". Dat bijvoorbeeld Berghuis gewoon een keer gespot wordt met een man, of gewoon een keer die man meeneemt naar een gala ofzo. Zonder aankondiging vooraf ofzo.
pi_201921743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:43 schreef TheVulture het volgende:
dus laten we hopen dat het ook hier niet lang meer hoeft te duren.
John de Bever?
pi_201921765
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:48 schreef koemleit het volgende:

[..]
je hebt 100% gelijk.
Ik vraag me alleen af hoe zoiets zou verlopen zonder "comming out". Dat bijvoorbeeld Berghuis gewoon een keer gespot wordt met een man, of gewoon een keer die man meeneemt naar een gala ofzo. Zonder aankondiging vooraf ofzo.
Dat wordt dan ook als een coming-out statement gezien. Ik denk dat het weinig uitmaakt. Maar eerlijk is eerlijk, als ik een homoseksuele profvoetballer zou zijn en uit de kast zou willen komen, dan zou dat ook eerder mijn methode zijn.

Of ik zou mijn vriendin vragen om een video te lekken waarin ze me anaal neemt met een voorbinddildo. Dat kan ook, natuurlijk. Maar dat is al eens gedaan, geloof ik.
pi_201921842
Ik denk dat het hier in Nederland, bij de voetbalfans althans, niet echt een hot item zal zijn. Het zal vooral de media zijn waar het enorm veel aandacht krijgt, van Journaal en Op1 tot baggerprogramma's als Boulevard en SBS Shownieuws. Ik kan me voorstellen dat media aandacht ook een belangrijke reden is om in de kast te blijven.
  Redactie Sport woensdag 27 oktober 2021 @ 17:08:21 #35
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201921913
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]

Of ik zou mijn vriendin vragen om een video te lekken waarin ze me anaal neemt met een voorbinddildo. Dat kan ook, natuurlijk. Maar dat is al eens gedaan, geloof ik.
Leuk gebbetje, maar dit soort grapjes dragen nu niet echt bij. Ook al was daar ook enige controverse over terwijl hij lekker zelf moet weten dat ie dat lekker vindt.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_201921946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Leuk gebbetje, maar dit soort grapjes dragen nu niet echt bij. Ook al was daar ook enige controverse over terwijl hij lekker zelf moet weten dat ie dat lekker vindt.
Zeker, maar ik geef het voorbeeld ook om juist aan te tonen hoe voetballiefhebbend Nederland reageert als je sexueel afwijkt van de brave missionaris-norm.

En het blijft hier wel vbl hè. Het niveau moet niet te hoog worden.
pi_201922468
Hij ziet er ook wel gay uit.
pi_201923061
Waarom is dit nieuws?
pi_201923111
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:02 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik denk dat het hier in Nederland, bij de voetbalfans althans, niet echt een hot item zal zijn. Het zal vooral de media zijn waar het enorm veel aandacht krijgt, van Journaal en Op1 tot baggerprogramma's als Boulevard en SBS Shownieuws. Ik kan me voorstellen dat media aandacht ook een belangrijke reden is om in de kast te blijven.
Dat dus ook. Je krijgt ineens 100 keer meer aandacht. Niemand van ons had ooit van deze speler gehoord, laat staan dat een, laten we zeggen, Wijnaldum uit de kast komt.
Daar zou ik als ik profvoetballer en homo was ook nul komma nul zin in hebben.

Daarom erg dapper van deze jongen.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 19:33:12 #40
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_201923648
Toch knap dat hij, ondanks zijn andere motoriek, het profvoetbal heeft weten te halen.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_201924872
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 17:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Zeker, maar ik geef het voorbeeld ook om juist aan te tonen hoe voetballiefhebbend Nederland reageert als je sexueel afwijkt van de brave missionaris-norm.

En het blijft hier wel vbl hè. Het niveau moet niet te hoog worden.
Deze post gaat alle kanten op maar dat kan ook aan mijn niveau liggen. Toch een like voor de moeite.
pi_201924956
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:47 schreef Littlerabbit het volgende:

[..]
Deze post gaat alle kanten op maar dat kan ook aan mijn niveau liggen. Toch een like voor de moeite.
Dit wordt enorm gewaardeerd.
pi_201925295
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:53 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
John de Bever?
Ja maar die speelde meer in de zaal dan dat half jaartje op het veld.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201925507
The only gay in the village _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_201926340
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 23:02:33 #46
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201926541
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 19:33 schreef AFCNiels het volgende:
Toch knap dat hij, ondanks zijn andere motoriek, het profvoetbal heeft weten te halen.
Och ja, die uitspraak van de Boer. Wat een oneindig oeuvre met onhandige opmerkingen heeft die man toch.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201928885
Het is tot nu toe wel precies de wereldwijde reactie waarop je hoopt: Veel support, zowel voor hem als zijn club. Zijn Instagram is echt ontploft en ik zie verschillende mensen die een shirt willen uit de fanshop.

De angst die er dus wellicht bij clubs, sponsoren en zaakwaarnemers is met betrekking tot marktwaarde om deze jongens in de kast te houden lijkt dus niet nodig O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_201930224
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:02 schreef Nober het volgende:

[..]
[ twitter ]
quote:
Inmiddels moet ook Martien niets meer hebben van die homowereld. “De Gay Pride háát ik. Zo belachelijk dat dat bestaat. En dan die gekke mannen die dan met leren veters door de billen op zo’n boot staan dansen… Dan denk ik: wil je dat het geaccepteerd wordt? En dan denk je dat het helpt als je je zo gaat uitsloven? Vreselijk.”

“Heb ik helemaal niks mee! Doe even normaal, joh. Je haalt jezelf als gay alleen maar naar beneden. Ik ging in mijn Amsterdamse tijd wel, maar niet om naar die boten te kijken. Nee, gewoon lekker aan de Amstel met menen om me heen die dag vieren.”
Erica en Martien Meiland walgen van stringhomo’s: ‘Ze staan voor gek’
pi_201930446
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 23:02 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Och ja, die uitspraak van de Boer. Wat een oneindig oeuvre met onhandige opmerkingen heeft die man toch.
Oh ja hij zei dat inderdaad. Wat een lulletje rozewater is het ook eigenlijk.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 13:08:01 #50
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201930477
quote:
Ja, dus? Moet hij weten. Leven en laten leven enzo.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')