abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:34:30 #1
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_201912840
Vraagje. Ik heb een aantal bladeren uit het bos meegenomen op vakantie in Canada. Deze wil ik graag laten lamineren of hoe het ook heet tussen 2 doorzichtige platen kunststof.

Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe het heet? Woon in Groningen, dus mochten er tips zijn voor een bedrijf hier, zeer welkom!

Alvast bedankt! :)
Ignorance is bliss
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:48:48 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201913053
Zijn ze echt plat dan? Als ze dat niet zijn kan ik me niet voorstellen dat ze heel blijven. Op youtube zie je dat mensen dit soort dingen soms in epoxy laten gieten. Is dat niet iets?

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201913080
Gewoon een droogboek ? Zoals vroeger op school?
Ik zwaai naar dieren.
pi_201917015
Ik dacht ook aan drogen ja :Y Dan kan je ze inlijsten. Lamineren moet het denk ik wel echt plat voor zijn om luchtbubbels te voorkomen. Epoxy zou ik laten doen, niet zelf gaan klooien, zag pas nog een filmpje van iemand die liet zien hoe lastig het kan zijn om dat helder te krijgen bij bloemen e.d. als je geen ervaring hebt.
pi_201917387
Mijn vriendin heeft laatst zo'n lijstje gekocht, met een matte en doorzichtig kunststof (plexiglas?) plaatje met elastiekjes rond de hoeken. Daar kun je dan een blad of droogbloemen tussen doen. Ik zal eens vragen hoe dat heet. Volgens mij heeft ze het bij het Centraal Museum in Utrecht gekocht bij een expo over tuinen, maar het zal ongetwijfeld elders ook te koop zijn.
pi_201929518
ik heb vorige herfst blaadjes gelamineerd en daar een ketting van gemaakt.

Zolang de blaadjes goed droog en plat zijn (eventueel een dagje onder een zwaar boek), dan gaat dat prima met een gewoon htk lamineer apparaat....
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 28 oktober 2021 @ 13:03:26 #7
414785 sirdanilot
pi_201930429
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:50 schreef Geerd het volgende:
Gewoon een droogboek ? Zoals vroeger op school?
Wij hadden de hele kast vol staan met ouwe encyclopedieën en daar zaten allemaal gedroogde blaadjes in. Ook van 20 jaar oud of ouder zagen er nog goed uit.

Inmiddels allemaal in de kliko gegooid want de encyclopedieën zijn helaas beschimmeld geworden door een lekkage in de kelder van mijn broer. Maar daarvoor waren alle blaadjes nog heel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201985402
Nog even terugkomend op mijn comment, ik bedoelde dit frame:
https://carmelabogman.nl/(...)e-transparant-white/

Hij is ook nog in medium en small verkrijgbaar en van wat ik zag geeft het een heel mooi resultaat.
pi_201993039
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 11:32 schreef Jagärtrut het volgende:
ik heb vorige herfst blaadjes gelamineerd en daar een ketting van gemaakt.

Zolang de blaadjes goed droog en plat zijn (eventueel een dagje onder een zwaar boek), dan gaat dat prima met een gewoon htk lamineer apparaat....
Dit dus, zo zou ik het ook doen. :)

Is htk een merk of huis, tuin en keuken? :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_201993047
Oh wacht dit is zo'n TS die na de vraag nooit meer terugkomt, of beter, niet meer terugschrijft. Droppen en doei! :N
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')