abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:56:26 #1
414785 sirdanilot
pi_201911132
Er zijn bepaalde bevolkingsgroepen in ons land waar homofobie, anti LGBTQ+ geweld en transfobie en etc. etc. etc. een véél groter probleem zijn, dan in andere bevolkingsgroepen. Dit geldt voornamelijk voor bevolkingsgroepen waarbij het percentage fundamentalistische gelovigen hoger is. Ik scheer hierbij dus niet al deze bevolkingsgroepen over één kam.

Maar het moge duidelijk zijn dat er maar twee grote fundamentalistische religies in ons land zijn. Dat zijn 1. de oudgereformeerden, 2. de meeste moslims in ons land. De meeste van die laatste groep behoren namelijk tot conservatieve stromingen van de Soennitische Islam, en daar komt ook vrouwonvriendelijkheid, homofobie etc. bij kijken. Het is domweg onderdeel van die fundamentlistische stroming binnen de islam, zo simpel is het nou eenmaal ik heb dat ook niet bedacht. In andere landen heb je ook wel andere fundamentalistische religies zoals chassidische Joden, maar daar hebben wij in ons land niet noemenswaardig last van.

Dus wat kan je doen om anti LGBTQ+ geweld bij de bron aan te pakken? De oorzaak aanpakken en de oorzaak dat zijn Turken, Marokkanen, Syriërs, Afghanen, Urkers, Tholenaren, Staphorsters, Barnevelders etc. Dus eigenlijk de bevolkingsgroepen in ons land waarbij een hoger percentage fundamentalistisch gelovig wordt opgevoed.

Ik pleit daarom voor een verplichte diversiteitscursus voor álle kinderen op de middelbare school van deze bevolkingsgroepen. Daarbij gaat het dus om iedereen die is aangesloten bij bepaalde moskeeën in ons land (zoals de turkse moskeeën) die fundamentalistisch soenittisch prediken. Plus iedereen die bij de volgende fundamentalistische kerkverbanden is aangesloten: Evangelische Gemeente (waar ik zelf vandaan kom), Oudgereformeerde Gemeente, Vrije Oudgereformeerde Gemeente, Gereformeerde Gemeente, Gereformeerde Gemeente in Nederland, Christelijk Gereformeerde Kerken, Hersteld Hervormde Kerk en de Gereformeerde Bond.

Ieder kind dat in deze stromingen wordt opgevoed (al dan niet tegen zijn of haar wil in) zou een cursu smoeten krijgen op school, verplicht, die heet 'Blijf met je poten van onze flikkers af !'. Hierin wordt hen geleerd wat het precies inhoudt om LGBT te zijn, de historie van LGBT rechten, respect voor LGBT personen en wordt er ook het gesprek aangegaan.

Vind je dit een goed idee? Helaas kan je niet op mij stemmen want ik woon in het buitenland en heb dus geen passief kiesrecht, maar anders had ik een partij opgericht hoor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:03:21 #2
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201911209
Prima idee voor alle basisscholieren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201911247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:03 schreef sp3c het volgende:
Prima idee voor alle basisscholieren
Dit. Met alle leerlingen in gesprek over zulke onderwerpen en anders met niemand.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:15:50 #4
414785 sirdanilot
pi_201911320
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Heeft Ierland dit probleem? Lees je nooit wat over.
In Ierland is homogerelateerd geweld veel minder dan in NL. Wij hebben hier in Ierland namelijk geen moslims, of bijna geen dan. Natuurlijk zijn er wel een aantal moskeeën en je ziet af en toe iemand met een hoofddoek, 1x zelfs iemand met een niqab op gezien. Maar het is véél minder dan in NL.

Dat gevoel van veiligheid wil ik jullie ook graag gunnen in jullie verzuipende kikkerlandje.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:27:06 #5
414785 sirdanilot
pi_201911421
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:07 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dit. Met alle leerlingen in gesprek over zulke onderwerpen en anders met niemand.
Dit is ook wel een plan dat al in de politiek besproken wordt natuurlijk.

Maar ik vraag mij af of een one-size-fits-all aanpak wel de juiste is. Een lesmethode die is gericht op alle leerlingen, zal zich natuurlijk geen vragen stellen zoals 'maar wat vindt Allah/God daar nou van, als jij een homo in elkaar slaat?'.

Dus het moet wel gefinetuned worden naar bevolkingsgroep, vind ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:28:33 #6
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201911431
Het begint me toch echt te verbazen hoe je letterlijk elke post kan omvormen naar "ik woon in Ierland". :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:53:11 #7
414785 sirdanilot
pi_201911663
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:28 schreef Id_do_her het volgende:
Het begint me toch echt te verbazen hoe je letterlijk elke post kan omvormen naar "ik woon in Ierland". :')
Was ik de eerste die het woord 'ierland' zei?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:54:30 #8
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201911680
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Was ik de eerste die het woord 'ierland' zei?
Mensen weten al genoeg als jij 'het buitenland' zegt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:00:11 #9
414785 sirdanilot
pi_201911746
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:57 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Er zijn ook weinig homo's die vrienden willen zijn, naar wat ik lees.
Er zitten hier zat homo's. Maar het feit dat ze in de zelfde stad wonen betekent niet dat het mijn vrienden zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:00:51 #10
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201911749
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:00 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Er zitten hier zat homo's. Maar het feit dat ze in de zelfde stad wonen betekent niet dat het mijn vrienden zijn.
Misschien wat vriendelijker zijn dan.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201911754
Opvallend dat je het zo weet te beperken. De tokkies die elk weekend anti-homo liedjes zingen in een stadion waar ook kinderen zitten, die vallen niet onder jouw doelgroep. Nogal wereldvreemd. Homohaat is echt niet beperkt tot religie, komt ook heel veel voor onder andere bij zogenaamd stoere mannen die een homo 'geen echte man' vinden.

Ik zou zeggen: als je toch wat gaat opleggen, doe het dan voor iedereen. En weet je, dat hebben ze gedaan. Sinds 2012 is LHBTI+ acceptatie een verplicht onderdeel van het curriculum.

Je hoeft je voorstel dus niet meer op te sturen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201911928
Waarom alleen deze bevolkingsgroepen? Ik ken genoeg ongelovigen die een schijthekel hebben aan LGBTQ+^2
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201911945
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:01 schreef Hanca het volgende:
Sinds 2012 is LHBTI+ acceptatie een verplicht onderdeel van het curriculum.

Je hoeft je voorstel dus niet meer op te sturen.
En in conservatieve scholen gebeurt het gewoon niet of met een religieus sausje - daar zit het probleem
pi_201912019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:16 schreef Underdoggy het volgende:

[..]
En in conservatieve scholen gebeurt het gewoon niet of met een religieus sausje - daar zit het probleem
Dat valt mee. Ik weet dat ze het op bijna al die scholen prima doen.

En sowieso: als dat het grote probleem was, wie zingt dan die liedjes in het stadion terwijl de mensen van die scholen in de kerk zitten?

Anti-LHBTI is gewoon NIET gekoppeld aan religie. Ja, er zijn christenen en moslims die dat zijn. Zoals er ook christenen en moslims zijn die het niet zijn. Net als bij alle andere bevolkingsgroepen dus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:26:54 #15
414785 sirdanilot
pi_201912071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:00 schreef Id_do_her het volgende:

[..]
Misschien wat vriendelijker zijn dan.
Nou tegen jou niet, jij lijkt me echt helemaal niet gezellig om een biertje mee te doen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:43:19 #16
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201912259
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou tegen jou niet, jij lijkt me echt helemaal niet gezellig om een biertje mee te doen.
Ik was vorige week weer in Dublin en het was wederom enorm gezellig, kan ik je melden.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:47:36 #17
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201913033
Kunnen we gewoon ontopic blijven hier? Niet op de man, niet schelden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:48:33 #18
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_201913051
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[modbreak]Kunnen we gewoon ontopic blijven hier? Niet op de man, niet schelden.[/modbreak]
Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_201913067
“Tfoe, warom hoeve Zeppe en Wlinder niet nar die lezz ovver die hommos?”

Tja Mohammed, dat komt: Seppe en Vlinder hebben oorspronkelijk Nederlandse ouders en hebben geen religieuze opvoeding gehad. Die mogen de lessen overslaan.
.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:09:34 #20
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201913330
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat valt mee. Ik weet dat ze het op bijna al die scholen prima doen.

En sowieso: als dat het grote probleem was, wie zingt dan die liedjes in het stadion terwijl de mensen van die scholen in de kerk zitten?

Anti-LHBTI is gewoon NIET gekoppeld aan religie. Ja, er zijn christenen en moslims die dat zijn. Zoals er ook christenen en moslims zijn die het niet zijn. Net als bij alle andere bevolkingsgroepen dus.
Gelul. Kijk es op facebook onder NU.nl en kijk eens bij MarokkanenBijeen. Wereldverschil
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_201913430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:09 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Gelul. Kijk es op facebook onder NU.nl en kijk eens bij MarokkanenBijeen. Wereldverschil
Dat gaat niet lukken zonder facebookaccount, maar gewoon 2 willekeurige accounts pakken lijkt me niet echt een dwarsdoorsnede van de samenleving.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:36:01 #22
414785 sirdanilot
pi_201914923
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:49 schreef Fer het volgende:
“Tfoe, warom hoeve Zeppe en Wlinder niet nar die lezz ovver die hommos?”

Tja Mohammed, dat komt: Seppe en Vlinder hebben oorspronkelijk Nederlandse ouders en hebben geen religieuze opvoeding gehad. Die mogen de lessen overslaan.
Ja die vinden homo's gewoon gezellige mensen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 27 oktober 2021 @ 08:40:52 #23
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_201916038
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:16 schreef Underdoggy het volgende:

[..]
En in conservatieve scholen gebeurt het gewoon niet of met een religieus sausje - daar zit het probleem
Ik heb een tijd seksuele voorlichting gegeven op middelbare scholen (eerste klas) vanuit een specifiek project. Scholen konden dan aangeven dat ze wilden dat wij langskwamen etc. Er was ook een keer een (christelijke) school die wilde dat we voorlichting kwamen geven maar alleen als we niets zouden benoemen over LGBTQIA+.

Nu was dat toen al een verplicht onderdeel dus mocht dat al niet, maar we hadden sowieso geweigerd. Ook als het geen verplichting was geweest.

Nu is dit slechts één voorbeeld, maar ik vind het wel typerend. Het werd gewoon overgeslagen.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_201916126
quote:
17s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:40 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]
Ik heb een tijd seksuele voorlichting gegeven op middelbare scholen (eerste klas) vanuit een specifiek project. Scholen konden dan aangeven dat ze wilden dat wij langskwamen etc. Er was ook een keer een (christelijke) school die wilde dat we voorlichting kwamen geven maar alleen als we niets zouden benoemen over LGBTQIA+.

Nu was dat toen al een verplicht onderdeel dus mocht dat al niet, maar we hadden sowieso geweigerd. Ook als het geen verplichting was geweest.

Nu is dit slechts één voorbeeld, maar ik vind het wel typerend. Het werd gewoon overgeslagen.
Dat zal vast gebeuren. Maar ik ken toevallig de meest gebruikte christelijke methode voor seksuele voorlichting op basisscholen vrij goed, dat is wonderlijk gemaakt: https://wonderlijkgemaakt.nl/basisonderwijs

Daarin is er gewoon en zelfs behoorlijk uitgebreid aandacht voor diversiteit en dus ook voor LHBTI.

Staat ook op hun site voor mensen die mij niet op mijn woord geloven:

quote:
Door de gehele methode is meer aandacht voor diversiteit op allerlei vlakken; wat betreft gezinnen, relaties, cultuur, geloof, sociale normen, waarden, geslacht, genderrol, geaardheid. We willen voorzichtig en zorgvuldig communiceren vanuit christelijke waarden, met oog voor de grote diversiteit in de wereld, in de samenleving en onder christenen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie woensdag 27 oktober 2021 @ 11:27:35 #25
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_201917744
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zal vast gebeuren. Maar ik ken toevallig de meest gebruikte christelijke methode voor seksuele voorlichting op basisscholen vrij goed, dat is wonderlijk gemaakt: https://wonderlijkgemaakt.nl/basisonderwijs

Daarin is er gewoon en zelfs behoorlijk uitgebreid aandacht voor diversiteit en dus ook voor LHBTI.

Staat ook op hun site voor mensen die mij niet op mijn woord geloven:
[..]

Oh, ik geloof zo dat het op veel scholen ook genoeg goed gaat. Dat is alleen maar beter.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')