abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:49:59 #26
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201911631
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit heeft toch geen hol meer met links of rechts te maken of ben ik nu gek
Klopt. Het heeft te maken met de extremisten aan beide zijden en extremistische gelovigen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:32:08 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201912133
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is telkens hetzelfde gelul, er worden duizenden en duizenden jongetjes geindoctrineerd om later hun leraren te gaan onthoofden, dan heb je nog wat simpele linkse figuren die denken dat ze zo erg goed zijn en gelijk hebben dat ze geweld mogen gebruiken, maar dan moet "extreem-rechts" er ook nog bij voor het persbericht.
Precies.
Terwijl een handjevol radicaal rechts/linksen wat foute internetartikeltjes door aan het nemen zijn worden er duizenden jongens en meisjes geïndoctrineerd in religieuze haattempels en scholen, gesubsidieerd door de overheid.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:01:35 #28
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_201913232
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, ik heb in dit geval toch liever woorden, dan daden.

We slaan elkaar hier in ieder geval niet fysiek de hersens in.
Het probleem is dat woorden (als in beïnvloeding/indoctrinatie) soms kunnen leiden tot daden.
Krekker is de bom!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:04:14 #29
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_201913261
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is telkens hetzelfde gelul, er worden duizenden en duizenden jongetjes geindoctrineerd om later hun leraren te gaan onthoofden,
Want het ene probleem (moslim-terrorisme) betekent dat we het andere probleem dan maar geen aandacht moeten geven?

En het is verder natuurlijk niet zo dat men het gevaar uit de Islamitisch-extremistische hoek negeert he:
NWS / Undercover naar de moskee: geheim onderzoek NCTV zorgt voor ophef
Krekker is de bom!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:06:01 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201913284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Want het ene probleem (moslim-terrorisme) betekent dat we het andere probleem dan maar geen aandacht moeten geven?

En het is verder natuurlijk niet zo dat men het gevaar uit de Islamitisch-extremistische hoek negeert he:
NWS / Undercover naar de moskee: geheim onderzoek NCTV zorgt voor ophef
Het wordt notabene in het artikel genoemd als de grootste dreiging. Desondanks eens, er is meer dan alleen islamitisch terrorisme.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201913631
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Klopt. Het heeft te maken met de extremisten aan beide zijden en extremistische gelovigen.
En dan toch in de OP zelf nog even een duwtje naar rechts geven...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201914454
Zoveel tijd steken in "terrorisme", terwijl criminelen vrijspel hebben. Get your priorities straight.
pi_201914606
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:18 schreef nixxx het volgende:
Ok. Dus de potentiële rechtse terroristen zijn kneusjes met psychosociale problemen en hebben geen structuur. De linkse potentiële terroristen pakken het schijnbaar veel professioneler en georganiseerd aan. De jihadi’s wordt niet veel over gezegd want dat weet iedereen al?

Meer geld naar de ggz tegen de potentiële rechtse terroristen en meer naar de politie en AIVD tegen de linkse en jihadistische terroristen.
Dus zelfs in terrorisme zijn linkse mensen slimmer, gestructureerder en effectiever dan rechtse mensen.

Is er ergens nog een vakgebied waarin rechtse mensen uitblinken?
pi_201914916
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:43 schreef Cockwhale het volgende:
Zoveel tijd steken in "terrorisme", terwijl criminelen vrijspel hebben. Get your priorities straight.
Dit dus, toch raar dat radicale jongeren (qua gedachtegoed, terwijl ze verder geen strafblad hebben) zo hard worden aangepakt om misschien wel 1 dode per jaar te voorkomen, terwijl er links en rechts mensen worden omgebracht vanwege drugs, drill-rap of andere redenen, maar dat is 'normaal'?
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:54:35 #35
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201915059
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 22:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dus zelfs in terrorisme zijn linkse mensen slimmer, gestructureerder en effectiever dan rechtse mensen.

Is er ergens nog een vakgebied waarin rechtse mensen uitblinken?
Grappig. Ten eerste vol van vooroordelen en simplificaties. Ten tweede; als dat links van jou zo geweldig is, waarom is het dan volkomen, maar dan echt ook volkomen kut met hun rol binnen de Nederlandse politiek?

De wereld is niet zo zwart-wit.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201915313
quote:
81s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:23 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben geradicaliseerd door Fok, ik kan alleen nog maar naar de wc als er een frituurpan aanwezig is op het toilet :'(
Met patat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201917384
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:04 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Want het ene probleem (moslim-terrorisme) betekent dat we het andere probleem dan maar geen aandacht moeten geven?

En het is verder natuurlijk niet zo dat men het gevaar uit de Islamitisch-extremistische hoek negeert he:
NWS / Undercover naar de moskee: geheim onderzoek NCTV zorgt voor ophef
Dit gaat alleen maar om het persbericht. Nieuwsuur heeft de boodschap kunnen brengen dat er extreem-rechts gevaar dreigt, dat dat in opkomst is. Dit is geen nieuws in de categorie hier heb je alle terreurdreigingen op een rij van ernstig naar minder ernstig. Dan hadden we het namelijk niet over 12-jarige vereenzaamde internetgebruikertjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:51:27 #38
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201918074
Amsterdam alleen heeft een top 600 van gewelddadige, criminele jongeren en dan is een honderdtal internetbrullertjes vanuit het gehele land het grote gevaar :')
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:57:49 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201918148
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
En:
[..]
Dus het potentieel terrorisme kan overal vandaan komen. Zo'n rapport is enkel van de NCTV om aan te tonen dat ze relevant moeten blijven. Preken voor eigen parochie.
Sterker nog, blijkbaar is links-extremisme in dit geval gevaarlijker voor ons land dan rechts-extremistische jongeren die dreigen te ontsporen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201918256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 23:54 schreef thedeedster het volgende:
Grappig.
Dank je.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 12:09:48 #41
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_201918267
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:15 schreef Nober het volgende:

[..]
Extreem-links
De NCTV wijst verder op een opmars van links-extremistisch geweld in ons omringende landen en kijkt daarbij vooral naar de ontwikkelingen in Duitsland. Het geweld uit die hoek wordt in Duitsland gewelddadiger en professioneler. "Waar tot voor kort vooral sprake was van demonstraties, organiseren links-extremisten zich tegenwoordig in toenemende mate in kleinschalige cellen, van waaruit geweld wordt gebruikt tegen de politie en staatsinstellingen", schrijft de NCTV.

Het geweld richt zich vaker op extreem-rechtse personen. En opvallend zijn, volgens de NCTV, de aanvallen op vitale infrastructuur en brandstichtingen bij bedrijven. Momenteel loopt er onderzoek naar de contacten tussen Nederlandse links-extremisten en Duitse. "Dergelijke relaties kunnen bijdragen aan een verharding van de doorgaans primair activistische extreem-linkse scene in Nederland", aldus de NCTV.
Maar de koppen in de krantenartikelen en op het journaal zijn; 'rechtextremistische jongeren blabla' _O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_201919162
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ik snap het, je legt woorden in mijn mond.

Ik zal je helpen te begrijpen hoe ik erover denk.
Het is goed dat ze overal een beetje op letten, maar wat gevaarlijker is, meer aanwezig is, veelal gewelddadiger is etc, dat moet voorrang krijgen.

Een paar losers in een telegram clubje die wat zeiken over het een en ander tijdens het gamen, vind ik (nog) niet bepaald een gevaar.
Waaruit maak je op dat de ernstigste dreigingen niet de meeste aandacht van de veiligheidsdiensten zouden krijgen?
pi_201919222
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 12:09 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]
Maar de koppen in de krantenartikelen en op het journaal zijn; 'rechtextremistische jongeren blabla' _O-
Die dreiging is relatief klein, maar wel nieuw. Dat jihadisme en links extremisme onveranderd gevaarlijk zijn is geen nieuws.

Wat ik naast de drie genoemde groepen (jihadisme, extreem links, extreem rechts) nog wel mis, zijn de viruswappies en complotgekkies. Wat ik daarvan meekrijg vind ik soms behoorlijk beangstigend. Tot nu toe is het vooral geroeptoeter, maar het zou me niet verbazen als zo iemand binnenkort doorslaat en een policticus of vermeende 'pedofiel' uit de elite daadwerkelijk iets aandoet.
pi_201919352
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, ik heb in dit geval toch liever woorden, dan daden.

We slaan elkaar hier in ieder geval niet fysiek de hersens in.
Het probleem is wel dat woorden lijden tot scheldpartijen en oproepen tot het boycotten van de personen die niet met jou mee willen gaan. Het enige wat dan overblijft is toch geweld gebruiken?
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:00:51 #45
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201919412
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 13:38 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Waaruit maak je op dat de ernstigste dreigingen niet de meeste aandacht van de veiligheidsdiensten zouden krijgen?
Ikzelf denk dat dit ook echt wel het geval zal zijn.

Maar bekijk het artikel uit de OP nog even.

Mooie foto van mensen zonder leven die demonstreren tegen het "rechtse gevaar". Geen foto van een demonstratie tegen tegen het beduidend ergere religieuze extremisme.

Interview nogal niet, met wat vermeende rechts-extremisten, wederom niet met veel ergere religieuze extremisten.

In alinea 3 merken we voor de vorm nog even op dat religieus-extremisme daadwerkelijk een groter probleem is, en als je goed leest je in de laatste 2 alinea's dat extreem-links zich een zeer verontrustende kant op aan het ontwikkelen is, want organisatiegraad neemt toe, precies dat wat er bij het gepushte gevaar, extreem-rechts, totaal absent is.

Maar wat zal de takeaway zijn van mensen die het artikel niet goed lezen?

Juist.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:00:55 #46
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201919414
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:02 schreef Discombobulate het volgende:
Accelerationism is echt puur een meme dingetje op het internet bijvoorbeeld 4chan.
'Het is een meme' is al een tijdje niet meer zo geaccepteerd als verhulling voor de verspreiding van ideologieën.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het is telkens hetzelfde gelul, er worden duizenden en duizenden jongetjes geindoctrineerd om later hun leraren te gaan onthoofden, dan heb je nog wat simpele linkse figuren die denken dat ze zo erg goed zijn en gelijk hebben dat ze geweld mogen gebruiken, maar dan moet "extreem-rechts" er ook nog bij voor het persbericht.
Dit zeg je in een reactie met voorbeelden van extreemrechts geweld, zonder daar verder op in te gaan? Linkse mensen worden vermoord door de geflipte versie van figuren die ze constant afschilderen als het rode gevaar of de oorzaak van het getinte gevaar. Vervolgens vormen ze praatgroepjes waarin ze zeggen 'misschien is pacifisme niet altijd de oplossing en moet je jezelf soms verdedigen'. Dan zijn zij opeens supergeorganiseerd extreemlinks en worden ze in dezelfde adem genoemd met extreemrechts en dan 'moet "extreem-rechts" er ook nog even bij voor het persbericht. :')
pi_201919455
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:00 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ikzelf denk dat dit ook echt wel het geval zal zijn.

Maar bekijk het artikel uit de OP nog even.

Mooie foto van mensen zonder leven die demonstreren tegen het "rechtse gevaar". Geen foto van een demonstratie tegen tegen het beduidend ergere religieuze extremisme.

Interview nogal niet, met wat vermeende rechts-extremisten, wederom niet met veel ergere religieuze extremisten.

In alinea 3 merken we voor de vorm nog even op dat religieus-extremisme daadwerkelijk een groter probleem is, en als je goed leest je in de laatste 2 alinea's dat extreem-links zich een zeer verontrustende kant op aan het ontwikkelen is, want organisatiegraad neemt toe, precies dat wat er bij het gepushte gevaar, extreem-rechts, totaal absent is.

Maar wat zal de takeaway zijn van mensen die het artikel niet goed lezen?

Juist.
Dus journalisten leggen de nadruk op het nieuwe element, niet op het ernstigste element.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:08:38 #48
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201919519
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dus journalisten leggen de nadruk op het nieuwe element, niet op het ernstigste element.
Is dit nieuw dan? Aan de borreltafel zeggen we allemaal al snel nogal zeer ongenuanceerde dingen. Alleen is in 2021 die borreltafel digitaal, en valt er voor veiligheidsdiensten mee te lezen.
&lt;signature here&gt;.
pi_201919538
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:08 schreef ExTec het volgende:

[..]
Is dit nieuw dan? Aan de borreltafel zeggen we allemaal al snel nogal zeer ongenuanceerde dingen. Alleen is in 2021 die borreltafel digitaal, en valt er voor veiligheidsdiensten mee te lezen.
Ik zou uitkijken met het beschouwen van jezelf als de maat der dingen.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 14:12:16 #50
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_201919567
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:10 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik zou uitkijken met het beschouwen van jezelf als de maat der dingen.
Neuh, want het is natuurlijk met een reden dat we dat fenomeen "borrelpraat" noemen. Omdat het veelvuldig voorkomt.
&lt;signature here&gt;.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')