abonnement Unibet Coolblue
pi_201909357
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:01 schreef Dven het volgende:
Ah, de gemelde doden van de afgelopen 24 uur zijn gearriveerd voor Bulgarije. 243 stuks. 96,3% was niet gevaccineerd. De gemiddelde leeftijd was exact 72 jaar. Dit is drie jaar onder de gemiddelde levensverwachting.

38/243 geen andere ziekten bekend
56/243 is de comorbiditeit nog niet in het systeem ingevoerd
De rest voornamelijk heel veel hart- en vaatziekten, diabetes en/of orgaanziekten.
En gaan er nu meer mensen zich laten vaccineren met dat cijfer?
pi_201909360
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:01 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Er zijn geen alternatieven, in de oppositie zitten voor een substantieel deel nog grotere idioten.
Die conclusie is nog treuriger eigenlijk. Dat het de oppositie niet lukt om met een geloofwaardige tegenkandidaat te komen om de meest nietszeggende premier sinds WOII te verslaan.

Hoewel, Kaag deed een aardige poging, maar ik denk dat ze voor velen net een tikje te elitair en hautain overkwam…
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:06:04 #78
14505 OProg
A Life in Music
pi_201909362
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:52 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Eens hoor, volgens mij zijn er nauwelijks stappen genomen om dit op te lossen. Iedereen snapt dat het niet binnen een jaar is gebeurd, maar volgens mij is er bizar weinig gedaan om het zelfs over drie of vier jaar op te lossen.
Het is ook continue wensdenken geweest. Niet alleen van de overheid maar in feite ook van een Gommers die in de zomer nog zegt dat we met vaccins bijna uit de crisis zijn.

Dat terwijl zowel bekend is dat vaccins niet 100% werken en je nooit 100% vaccinatiegraad krijgt. En dan nog verrast zijn met zijn allen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:06:18 #79
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201909364
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ook voor corona waren er natuurlijk al wachtlijsten in de zorg. De afbraak was al lang en breed gaande, alleen komt deze nu dubbel en dwars aan het licht.
Absoluut. Het komt nu vooral sneller en pijnlijker in beeld. Zonder corona had het nog jaren goed kunnen gaan.
pi_201909365
*veegt alle meningen opzij en maakt daarmee ruimte om op de cijfertjes te wachten... :M :lijstje:
pi_201909366
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:06 schreef Mammietje het volgende:
*veegt alle meningen opzij en maakt daarmee ruimte om op de cijfertjes te wachten... :M :lijstje:
Graag uw QR code.
pi_201909367
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ook voor corona waren er natuurlijk al wachtlijsten in de zorg. De afbraak was al lang en breed gaande, alleen komt deze nu dubbel en dwars aan het licht.
Inderdaad. Hier in Brabant en Limburg gingen al tien jaar of langer mensen voor operaties naar België, omdat het daar wel snel kon.
pi_201909368
Overigens denken veel mensen in mijn ziekenhuis absoluut niet zo. Die zijn als de dood om adherentie te verliezen. Daar heb ik een pittige mening over.
pi_201909370
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nogmaals: we zijn bijna twee jaar verder. Dat is geen korte termijn meer; er hadden al grotere stappen gezet moeten zijn binnen de zorg. Er worden hier in de reeks zat ideeën getypt.

En op een gegeven moment moet je toch toe naar acceptatie als al het andere niet werkt. Toch bepaalde mensen voorrang geven. Niet ideaal, maar om nou vanaf nu elke winter maar met lockdowns te gooien en daarmee je hele maatschappij te slopen is nog minder ideaal natuurlijk.
Maar hoe ver hadden we nu daadwerkelijk kunnen opschalen als we er in die twee jaar echt volle bak op ingezet hadden? Een hoop van de zaken die daarvoor vereist zijn (personeel opleiden, zalen inrichten of zelfs bijbouwen) kun je niet in zo'n korte tijdsperiode realiseren.
pi_201909376
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Nogmaals: we zijn bijna twee jaar verder. Dat is geen korte termijn meer; er hadden al grotere stappen gezet moeten zijn binnen de zorg. Er worden hier in de reeks zat ideeën getypt.

En op een gegeven moment moet je toch toe naar acceptatie als al het andere niet werkt. Toch bepaalde mensen voorrang geven. Niet ideaal, maar om nou vanaf nu elke winter maar met lockdowns te gooien en daarmee je hele maatschappij te slopen is nog minder ideaal natuurlijk.
Maar maatregelen voor bepaalde groepen is ook iets wat serieus op tafel ligt toch? Dat dat al geschaard onder het kopje maatregelen.

Uitbreiden zorg is zeker iets. Maar het feit dat dat niet op tafel lag/ligt ligt meer aan het politieke systeem (en egocentrisme van de kiezer) dan aan de politic zelf.

Als Hugo nou zou zeggen we gaan miljarden investeren in de zorg dan is het nu al sceptisch, laat staan als blijkt dat er volgend jaar ineens vanaf zijn. Ik zou het prima begrijpen, maar heel veel kiezers (de meerderheid) zou er bij de volgende verkiezingen gehakt van maken.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:08:05 #86
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_201909380
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:05 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die conclusie is nog treuriger eigenlijk. Dat het de oppositie niet lukt om met een geloofwaardige tegenkandidaat te komen om de meest nietszeggende premier sinds WOII te verslaan.

Hoewel, Kaag deed een aardige poging, maar ik denk dat ze voor velen net een tikje te elitair en hautain overkwam…
Kaag is even nietszeggend als Rutte. En zelfs nog een beetje meer wereldvreemd dan Rutte.

Ik mis tegenwoordig visie bij politici. Waar willen ze naar toe? Het gaat alleen maar om snelle quotes en onelines voor de bühne. Kijk naar de stortvloed van nutteloze moties de afgelopen 10 jaar.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_201909382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:06 schreef Oriente het volgende:

[..]
Graag uw QR code.
O, was ik te snel?
Nogmaals dan.... :lijstje: ;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:08:58 #88
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201909386
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:07 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar hoe ver hadden we nu daadwerkelijk kunnen opschalen als we er in die twee jaar echt volle bak op ingezet hadden? Een hoop van de zaken die daarvoor vereist zijn (personeel opleiden, zalen inrichten of zelfs bijbouwen) kun je niet in zo'n korte tijdsperiode realiseren.
Ze konden MINSTENS ervoor zorgen dat er geen of nauwelijks uitstroom was door de lonen te verhogen. Ene kant klappen voor de zorg en ze helden noemen en van de andere kant komen met een 0% verhoging voor de komende drie jaar was echt schandalig.

Mij maakt het niet meer uit, want hoef nog maar een maandje in de zorg, maar ik snap heel goed dat veel mensen uitstromen.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:09:19 #89
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201909389
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:05 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Ongevaccineerden die roepen dat ze zich dan niet aan de 2g regels gaan houden. Alsof ze daar controle over hebben. Als ze niet welkom zijn binnen de horeca (voorbeeld) komen ze echt niet opeens toch binnen enkel en alleen omdat ze niet van plan zijn zich aan de maatregelen te houden. In de prive sfeer is het anders natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201909390
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:08 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Kaag is even nietszeggend als Rutte. En zelfs nog een beetje meer wereldvreemd dan Rutte.

Ik mis tegenwoordig visie bij politici. Waar willen ze naar toe? Het gaat alleen maar om snelle quotes en onelines voor de bühne. Kijk naar de stortvloed van nutteloze moties de afgelopen 10 jaar.
SP heeft een visie voor de zorg. De andere partijen amper tot niet.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:09:43 #91
14505 OProg
A Life in Music
pi_201909392
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:08 schreef 4-elements het volgende:

[..]
Kaag is even nietszeggend als Rutte. En zelfs nog een beetje meer wereldvreemd dan Rutte.

Ik mis tegenwoordig visie bij politici. Waar willen ze naar toe? Het gaat alleen maar om snelle quotes en onelines voor de bühne. Kijk naar de stortvloed van nutteloze moties de afgelopen 10 jaar.
Dat is toch van twee kanten zo. Politici hebben geen visie voor de lange termijn maar de oorzaak daarvan is ook dat een groot deel van de kiezers je ook in het openbaar op wil knopen op basis van beeldvorming en proefballonnen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:09:59 #92
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201909393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]
Ze zijn daar wel al lang mee bezig. Maar de clubs die ze ervoor inhuren zijn debiel. De definities die ze hanteren zijn niet te doen.

Het gaat dan steeds over wachttijd tot OK. Wat is dat? Als ik voor de volgende patiënt over 1 week een plek heb, maar voor de patiënt erna over 3 maanden. Wat is dan de wachttijd? Ze hanteren dan iets van derde vrije plek.

Het kan ook zoveel makkelijker. We weten het aantal patiënten op de wachtlijst en we weten ons OK rooster. Dus we weten hoelang het duurt om met het huidige OK rooster onze wachtlijst per type ingreep weg te werken. Dus ook hoelang een nieuwe patiënt moet wachten, als we hem achteraan zetten.

Het is niet financieel meer. Het interesseert me echt geen reet dat er patiënten naar een ander ziekenhuis gaan. Met relatief simpele ingrepen: graag zelfs.
Heb je ook veel last van het gedoe rondom maatschappen enzo? Wat vrienden van me werken in het ziekenhuis hier in de buurt, hoe stroperig dat gaat is bijna niet te beschrijven.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
pi_201909395
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:08 schreef Evenstar het volgende:

Mij maakt het niet meer uit, want hoef nog maar een maandje in de zorg, maar ik snap heel goed dat veel mensen uitstromen.
Jij stroomt ook uit?
pi_201909396
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ze konden MINSTENS ervoor zorgen dat er geen of nauwelijks uitstroom was door de lonen te verhogen. Ene kant klappen voor de zorg en ze helden noemen en van de andere kant komen met een 0% verhoging voor de komende drie jaar was echt schandalig.

Mij maakt het niet meer uit, want hoef nog maar een maandje in de zorg, maar ik snap heel goed dat veel mensen uitstromen.
Ja daar ben ik het volledig mee eens. Die 0% (huidige bod is 1%) is echt onbegrijpelijk. En dan de leraren van het basis onderwijs krijgen 3 (of 2,5 uit mijn hoofd). Welke lobby club doet dat zo goed?
pi_201909400
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:05 schreef maxi-mus het volgende:
[ twitter ]
Het masseren gaat verder.

Even een opinieonderzoekje er tussendoor wippen via de staatsmedia.

Zo doorzichtig allemaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:10:49 #96
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201909401
Kaag is ook een vals persoon waar je niks aan hebt. Nul visie gezien.

SP heeft wel visie voor de zorg, maar daar is de vraag hoe haalbaar het is en 99 van de 100 plannen die ze hebben voor andere onderwerpen zullen ervoor zorgen dat Nederland mega in de schulden zal komen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:11:25 #97
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201909406
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:10 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Jij stroomt ook uit?
Ja, en ook uit Nederland :P

Edit: Niet om beleid omtrent COVID-19 trouwens, voordat iemand dat denkt :D
pi_201909410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ze konden MINSTENS ervoor zorgen dat er geen of nauwelijks uitstroom was door de lonen te verhogen. Ene kant klappen voor de zorg en ze helden noemen en van de andere kant komen met een 0% verhoging voor de komende drie jaar was echt schandalig.

Mij maakt het niet meer uit, want hoef nog maar een maandje in de zorg, maar ik snap heel goed dat veel mensen uitstromen.
Had ze minstens gedurende een langdurige periode een (tijdelijke) forse toeslag geboden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_201909411
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:11 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ja, en ook uit Nederland :P
Whut? :o
Inleveren, die klompen! :( ;)
Waar ga je naartoe?
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:12:50 #100
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_201909426
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:10 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ja daar ben ik het volledig mee eens. Die 0% (huidige bod is 1%) is echt onbegrijpelijk. En dan de leraren van het basis onderwijs krijgen 3 (of 2,5 uit mijn hoofd). Welke lobby club doet dat zo goed?
Ik kan me nog herinneren dat met die 1000 euro veel ziekenhuizen echt moeilijk deden. Ja maar aan wie moeten we het dan geven? Wie moeten we het dan niet geven? Waarom? Hoe?

Als je je mensen hoog hebt zitten zou je (in mijn ogen in elk geval) gewoon iedereen op de lijst zetten, van de artsen tot de medewerkers van de keukenploeg in het restaurant. Als het afgekeurd wordt ga je verder nadenken, maar gewoon iedereen die tijdens de pandemie meegewerkt heeft erop.

Dat dan een aantal plekken de zorgverleners die vergoeding niet kregen maar hun manager hem wel opstreek is natuurlijk schofterig. Net als die directeuren/managers die zich alvast hadden laten vaccineren in het ziekenhuis of in de verpleeghuizen.
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')