abonnement Unibet Coolblue
pi_201907313
quote:
Meet the Jetson ONE.
Jetson ONE is an ultralight and extremely fun to fly recreational all-electric personal vertical take-off and landing (VTOL) aircraft.
Our mission is to make the skies available for everyone with our safe personal electric aerial vehicle.
Are you ready to experience a completely new and exciting way of travel?
pi_201907343
Beschikbaar voor iedereen?

Kost dat ding een grijpstuiver dan?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_201907362
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:49 schreef vosss het volgende:
Beschikbaar voor iedereen?

Kost dat ding een grijpstuiver dan?
$92,000
pi_201907386
Je kunt hem écht kopen. https://www.jetsonaero.com/
pi_201907437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:54 schreef Bocaj het volgende:
Je kunt hem écht kopen. https://www.jetsonaero.com/
koop dan
pi_201907458
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]
$92,000
Dat is dus een loze belofte, beschikbaar voor iedereen. Jammer :'(
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:22:08 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201907656
Mag je dat in Nederland gebruiken? Lijkt mij wel relaxt, lekker over de file heenzoeven. Enig nadeel lijkt me dat als er heel veel mensen met dit soort dingen gaan vliegen het nogal een rommeltje kan worden.

[ Bericht 71% gewijzigd door kanovinnie op 26-10-2021 12:28:34 ]
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201907752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
Mag je dat in Nederland gebruiken? Lijkt mij wel relaxt, lekker over de file heenzoeven. Enig nadeel lijkt me dat als er heel veel mensen met dit soort dingen gaan vliegen het nogal een rommeltje kan worden.
Ik gooi een steen als ik je zie vliegen
pi_201907834
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:01 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat is dus een loze belofte, beschikbaar voor iedereen. Jammer :'(
Paar biertjes minder en je hebt dat ding bij elkaar.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:39:41 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201907856
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:31 schreef Leonos het volgende:

[..]
Ik gooi een steen als ik je zie vliegen
Zo hoog kan je niet gooien. En als je het probeert poep ik op je hoofd.

Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201907925
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:31 schreef Leonos het volgende:

[..]
Ik gooi een steen als ik je zie vliegen
pi_201908049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:45 schreef Rekkie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Die dame heeft in haar jeugd blijkbaar nooit aan balbeheersing gedaan...
pi_201908057
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:31 schreef Leonos het volgende:

[..]
Ik gooi een steen als ik je zie vliegen
Moord! :o
pi_201908258
Er is trouwens nog veel meer Out There....

pi_201908260
quote:
Lijkt me wel een lekker gevoel als 1 zo'n propeller afbreekt en vervolgens uit je voorhoofd steekt.
pi_201908705
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
Mag je dat in Nederland gebruiken?
Je mag hier niet met een elektrische step de weg op, maar een helikopter lijkt me geen probleem
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:29:11 #17
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_201908932
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:31 schreef Leonos het volgende:

[..]
Ik gooi een steen als ik je zie vliegen
altijd jammer dat jaloers niet-gunners-volk
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:31:43 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201908959
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:29 schreef mrPanerai het volgende:

[..]
altijd jammer dat jaloers niet-gunners-volk
Die user is er typisch zo 1 die iedereen die succesvoller is dan hemzelf haat.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201933658
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
Mag je dat in Nederland gebruiken? Lijkt mij wel relaxt, lekker over de file heenzoeven. Enig nadeel lijkt me dat als er heel veel mensen met dit soort dingen gaan vliegen het nogal een rommeltje kan worden.
Nee dat zal niet mogen zonder EU goedkeuring en als dat ooit zou komen zul uiteraard gebreveteerd moeten worden. Das zoeits als een vliegbewijs halen via opleiding, die specifiek gericht is op dit tuig. En die opleidng bestaat al niet... Zoiets duurt jaren als ze er al aan willen. Daarnaast moet je nit alleen leren vliegen, maar ook leren navigeren en meteorologie studeren.

Het is beter om op de grond te staan naar boven te kijken en te hopen dat je zou kunnen gaan vliegen, dan te vliegen, naar beneden te kijken en te hopen dat je op de grond zou staan.

Neem bv. de paramoteur, dat is dus een parapent vliegen met een motor op je rug. Gemiddeld genomen een van de veiligste manieren van vliegen. Er bestaan al scholing voor opleiding en brevetten te behalen. Echter in Nederland zijn deze brevetten geen drol waard want vooralsnog is een paramoteur nog steeds geen goedgekeurd vliegmachine in Nederland. Dat terwijl dit al meer dan 25 jaar bestaat, zit men nog steeds te bakkeleien over het voor en tegen. Tot nog toe houd de tegenpartij het tegen. Ook vliegen zonder transponder wordt al erg moeilijk over gedaan, je hoort wettelijk immers continue in contact te staan met dichtsbijzende vluchtleiding. Das een apparaatje van +/- 25kg die je dan moet meeslepen. En dat is volgens mij gewogen zonder accu.

Hoe dan ook zou het oficieel worden je mag niet binnen danwel boven de bewouwde kom vliegen ook niet buiten de bebouwde kom boven evenementen etc. Niet vliegen dus daar waar mensen rondwandelen. Omdat er in geval van panne te weinig of geen uitwijkmogelijkheden zijn om veilig te landen. :)

Of je moet al op bepaalde kranzinnige hoogte vliegen... Maar dan zit je met overig vluchtverkeer. Wil je niet tegenkomen zo'n passagiersvliegtuig, die sleurt je mee in de slipstream met zo'n prulletje. En de slipstream van een grote jet is een waanzinnig grote vortex.

Die vliegen ook niet voor niets boven de woestijn of boven het water in dat filmpje, dat is lekker laminair... Vliegen tussen de obstakels is al bij geringe wind mogelijk binnen 10 minuten crashen... Daar moet je meteorologie dus voor kennen. Lijzijde Loefzijde, stijgwind of valwind. Spreekt voor zich.

[ Bericht 3% gewijzigd door Watuntrik op 28-10-2021 18:52:55 ]
  donderdag 28 oktober 2021 @ 21:54:43 #20
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_201936445
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 18:31 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Nee dat zal niet mogen zonder EU goedkeuring en als dat ooit zou komen zul uiteraard gebreveteerd moeten worden. Das zoeits als een vliegbewijs halen via opleiding, die specifiek gericht is op dit tuig. En die opleidng bestaat al niet... Zoiets duurt jaren als ze er al aan willen. Daarnaast moet je nit alleen leren vliegen, maar ook leren navigeren en meteorologie studeren.

Het is beter om op de grond te staan naar boven te kijken en te hopen dat je zou kunnen gaan vliegen, dan te vliegen, naar beneden te kijken en te hopen dat je op de grond zou staan.

Neem bv. de paramoteur, dat is dus een parapent vliegen met een motor op je rug. Gemiddeld genomen een van de veiligste manieren van vliegen. Er bestaan al scholing voor opleiding en brevetten te behalen. Echter in Nederland zijn deze brevetten geen drol waard want vooralsnog is een paramoteur nog steeds geen goedgekeurd vliegmachine in Nederland. Dat terwijl dit al meer dan 25 jaar bestaat, zit men nog steeds te bakkeleien over het voor en tegen. Tot nog toe houd de tegenpartij het tegen. Ook vliegen zonder transponder wordt al erg moeilijk over gedaan, je hoort wettelijk immers continue in contact te staan met dichtsbijzende vluchtleiding. Das een apparaatje van +/- 25kg die je dan moet meeslepen. En dat is volgens mij gewogen zonder accu.

Hoe dan ook zou het oficieel worden je mag niet binnen danwel boven de bewouwde kom vliegen ook niet buiten de bebouwde kom boven evenementen etc. Niet vliegen dus daar waar mensen rondwandelen. Omdat er in geval van panne te weinig of geen uitwijkmogelijkheden zijn om veilig te landen. :)

Of je moet al op bepaalde kranzinnige hoogte vliegen... Maar dan zit je met overig vluchtverkeer. Wil je niet tegenkomen zo'n passagiersvliegtuig, die sleurt je mee in de slipstream met zo'n prulletje. En de slipstream van een grote jet is een waanzinnig grote vortex.

Die vliegen ook niet voor niets boven de woestijn of boven het water in dat filmpje, dat is lekker laminair... Vliegen tussen de obstakels is al bij geringe wind mogelijk binnen 10 minuten crashen... Daar moet je meteorologie dus voor kennen. Lijzijde Loefzijde, stijgwind of valwind. Spreekt voor zich.
Ik ga er van uit dat er een autopiloot in zit....Die paramoteur zie ik soms vliegen. Dat lijkt me ook mooi. Alleen wel een hoop herrie.

Bedankt voor de uitleg!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_201938097
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 21:54 schreef kanovinnie het volgende:
Ik ga er van uit dat er een autopiloot in zit.
Ook al zou die er in zitten daar ga je het niet mee redden zoals dat ding dan wordt gepresenteerd in het filmpje met zo'n 10 meter boven de grond. :) Dan kun je alleen maar vliegen op nagenoeg windstille dagen of alleen maar daar waar 0 obstakels zijn.

Wanneer wind tegen bv een boom of gebouw opslaat dan gaat die wind daar omhoog, loefzijde, rolt dan met een vortex ongeveer 2 x zo hoog als het obstakel zelf er overheen en zal achter het obstakel, lijzijde, weer vallen. Hoe hoog erover en hoever er achter neemt af of toe met de snelheid van de wind en grote van obstakel. Je ziet het niet aan de lucht maar het gebeurd allemaal wel. Vlieg je te pas en te onpas door deze turbulente luchtlagen heen dan zul je als een pingpongballetje ongecontroleerd rond stuiteren totdat je iets tegenkomt dat niet meegeeft.

Kom je in een valwind terecht dan val je altijd een stuk mee voordat de computer en motor dit weer heeft gecorrigeerd. Dus 10 of 20 of 30 meter boven de files in stedelijke gebieden rond cruisen gaat 'm daarom al niet worden. Kom je voorbij een boom of gebouw van 20 meter hoog dan moet je daar eigenlijk zo ongeveer minimaal de drievoudige hoogte boven blijven om geen last te hebben van de turbulenties. Afhankelijk van de windsnelheid nog hoger zelfs. En dan hebben we het over 1 gebouw of obstakel, neem dan een hele tros obstakels dan wordt het qua turbulenties eroverheen en tussendoor nog een factor onvoorspelbaarder. Met autopiloot noch manueel kun je dit corrigeren het is te onvoorspelbaar...

Zo wil je en zo kun je in stedelijke gebieden niet vliegen.. En daarom mag je daar ook niet zo vliegen.

Dus het is een leuk gepresenteerd innovatief ding en het spreekt tot de sciencefiction verbeelding maar Everybody is not zomaar a Pilot. Het zal dan eerder Brokkenpiloot worden.
pi_201941367
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 18:31 schreef Watuntrik het volgende:
dan te vliegen, naar beneden te kijken en te hopen dat je op de grond zou staan.
Als je eenmaal in de lucht bent dan zal die wens vroeg of laat vervuld worden.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201941919
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 oktober 2021 13:11 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Als je eenmaal in de lucht bent dan zal die wens vroeg of laat vervuld worden.
Heb je idd niet veel voor nodig, het kan daarboven nogal griezelig te keer gaan. Zelfs daar waar warme en koude lucht elkaar ontmoet. Je ziet er niets van en je voelt het alleen maar gebeuren. Daarom is hoogte de veiligste uitweg :) wanneer je een paar honderd meter hebt dan heb je bij een daling van 9 m/s nog genoeg tijd om te corigeren.

Gebeurd je dit op 30 meter hoogte dan is einde oefening.

Die gezegde is dan ook meer een metafoor dat aangeeft dat men vliegen niet al te lichtzinnig moet opvatten. En dat er altijd de nodige inzichten, overwegingen en voorbereidingen aan vooraf moeten gaan voordat je überhaupt besluit om op te stijgen. Je kunt wel stellen voor de gemiddelde kleine toestellen zijn er meer dagen paar jaar dat je beter op de grond kunt staan dan te vliegen. :)

Met zo'n toestel als die bromcopter uit dit topic zullen op vliegbare dagen zelfs nog de dagdelen waarin je kunt vliegen verdeeld zijn. Bv. vliegen tussen 12:00 en 17.00 uur wanneer de atmosfeer op zijn top is van onrustigheid wordt het in het gunstigste geval schreeuwen slaken en in de broek poepen. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')