abonnement Unibet Coolblue
pi_201905405
Mede dankzij een flinke deal voor 100.000 wagens is de koers van het aandeel Tesla tot boven de $1000 gestegen.
Elon Musk kan opnieuw miljarden aan bonus opstrijken als de beurswaarde langere tijd boven de $1000 miljard blijft en hij recht heeft op een volgende tranche van de in 2018 overeengekomen bonus-regeling. Voor zijn dure hobby namelijk het koloniseren van mars zal dat goed van pas komen. Naast Musk willen ook andere multimiljardairs de ruimte veroveren zoals Jeff Bezos en Richard Brandson. Wat zijn mogelijke gevolgen van de privatisering van de ruimtevaart door ultra rijken?

Tesla bereikt dankzij megaorder beurswaarde van 1 biljoen dollar

Tesla's $1 trillion value a double bonanza for Musk

NWS / Elon Musk gaat voor bonus van 56 miljard euro!
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_201905412
De gevolgen kunnen alleen maar goed zijn. De mens zal vroeg of laat een tweede planeet moeten hebben willen we blijven voortbestaan.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:33:18 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201905423
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:28 schreef Digi2 het volgende:
Wat zijn mogelijke gevolgen van de privatisering van de ruimtevaart door ultra rijken?
Dat er eindelijk eens tempo achter wordt gezet. Zie SpaceX. Niet zozeer die anderen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:33:50 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201905425
In plaats van Mars hebben we straks planeet Musk.
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:34:29 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201905428
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:33 schreef Twiitch het volgende:
In plaats van Mars hebben we straks planeet Musk.
Planeet (Space)X :+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201905442
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:31 schreef pferdfahrer het volgende:
De gevolgen kunnen alleen maar goed zijn. De mens zal vroeg of laat een tweede planeet moeten hebben willen we blijven voortbestaan.
Inderdaad. Zou een beetje jammer zijn als we als mensheid alleen de aarde naar de tiefus helpen, er is nog een heel universum daarbuiten dat we ook naar de tiefus kunnen helpen!
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:40:02 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201905450
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:37 schreef Farenji het volgende:

[..]
Inderdaad. Zou een beetje jammer zijn als we als mensheid alleen de aarde naar de tiefus helpen, er is nog een heel universum daarbuiten dat we ook naar de tiefus kunnen helpen!
Zou toch lekker zijn. Gewoon het hele zonnestelsel ruineren. En dan over een miljard jaar als we allemaal dood zijn komen er wat aliens langs en die denken dan "wtf lol".
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:06:34 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_201905531
toch interessant hoe al dat gelul over marskolonisatie en andere dingen die de komende 100 jaar niet levensvatbaar zullen zijn of soms zelfs technisch compleet bullshit zijn (zoals die zonnepanelen om je dak sneeuwvrij te maken of die hyperloop) allemaal toch positief werkt voor de beursposities van de bedrijven waar hij zich aan koppelt.

hij heeft wel echt een formule ontdekt wat dat betreft.

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 26-10-2021 10:12:29 ]
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_201905587
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:37 schreef Farenji het volgende:

[..]
Inderdaad. Zou een beetje jammer zijn als we als mensheid alleen de aarde naar de tiefus helpen, er is nog een heel universum daarbuiten dat we ook naar de tiefus kunnen helpen!
Dit vind ik altijd zo pessimistisch he. We kunnen gewoon vuilnisplaneten gaan instellen die we compleet verneuken. Zeg maar uit het zicht uit het hart. Uiteraard ook slavendrijf planeten zoals we nu met Afrika omspringen met allerlei ghetto’s om ons te voorzien van grondstoffen zodat we in alle luxe kunnen blijven leven en uiteraard ook een aantal luxe spa planeten.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:46:19 #10
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201906100
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:40 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Zou toch lekker zijn. Gewoon het hele zonnestelsel ruineren. En dan over een miljard jaar als we allemaal dood zijn komen er wat aliens langs en die denken dan "wtf lol".
Hoe kan je het zonnestelsel ruineren? :P Ga je smilies uitsnijden uit stenen in de de kuipersgordel?
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201906237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:31 schreef pferdfahrer het volgende:
De gevolgen kunnen alleen maar goed zijn. De mens zal vroeg of laat een tweede planeet moeten hebben willen we blijven voortbestaan.
Dat hoeft helemaal niet perse.

Qua voedselvoorziening kan deze planeet gemakkelijk voor 10 tot 12 miljard mensen verzorgen, dat is zonder gebruik van technologie.

Grondstoffen word wel een probleem, maar van de maan tot een gemiddelde asteroide, die bezitten al meer grondstoffen x10 op 1 zo'n steen dan deze hele planeet bij elkaar. (qua makkelijk te verkrijgen gehalte)

Er zijn mogelijkheden zat.

Toename bevolking zal afnemen en zelfs afvlakken, zelfs China ziet dit probleem al in en heeft het 1 kind beleid al een tijd geleden afgeschaft.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:20:30 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_201906359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:17 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Dit vind ik altijd zo pessimistisch he. We kunnen gewoon vuilnisplaneten gaan instellen die we compleet verneuken. Zeg maar uit het zicht uit het hart. Uiteraard ook slavendrijf planeten zoals we nu met Afrika omspringen met allerlei ghetto’s om ons te voorzien van grondstoffen zodat we in alle luxe kunnen blijven leven en uiteraard ook een aantal luxe spa planeten.
Er is geen vuilnis. Er is alleen materie die of te geconcentreerd is of onhandig is gerangschikt. Het is niet levensvatbaar of zelfs logisch om miljarden tonnen (her)bruikbare materie (met een gigantische earth-to-orbit energierekening) weg te transporteren van de aarde.

Recyclen is de enige realistische optie. En ja alles is te recyclen als de juiste economische prikkels aanwezig zijn.

Vuilnis is trouwens een erg jaren-90-issue om je op te focussen. Ik bedoel.. ik heb ook Captain Planet gekeken toen ik jong dus ik snap je feels maar andere dingen zijn belangrijker en dreigender
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_201906625
En mensen verklaarden het aandeel overgewaardeerd, toen ik het vorig jaar kocht.
.
pi_201906665
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:44 schreef Fer het volgende:
En mensen verklaarden het aandeel overgewaardeerd, toen ik het vorig jaar kocht.
Ik kocht in augustus op ¤708

Feitelijk is het aandeel ook overgewaardeerd, er zit vooral toekomstige verwachte groei in verwerkt.

Evengoed zit Tesla in 2 belangrijke groeimarkten:
- energy storage (wordt mogelijk meer waard dan hun EV afdeling)
- EV's (alles wat ze produceren, verkopen ze, het is nu vooral blijven opschalen)
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:56:16 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_201906758
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:44 schreef Fer het volgende:
En mensen verklaarden het aandeel overgewaardeerd, toen ik het vorig jaar kocht.
Dat wil niet zeggen dat ze ongelijjk hadden. Maar good for you natuurlijk dat het de 1000 aantikt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:28:16 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201907141
dat was een goede dag voor mijn aandelenportefieulle die voor 90% gevuld is met Tesla :D
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201907198
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:28 schreef nils7 het volgende:
dat was een goede dag voor mijn aandelenportefieulle die voor 90% gevuld is met Tesla :D
Bij $2450 gooi ik wel de helft eruit denk ik.
pi_201907251
Overigens zou de verkoop van 100.000 Tesla's aan Hertz eigenlijk geen enkele invloed op de koers moeten hebben, Tesla is "production constrained", ze verkopen alles wat ze produceren dus 100.000 Tesla's aan Hertz betekent vooral dat 100.000 consumenten wat langer op een Tesla moeten wachten.

Als Berlijn en Austin hun productie volgend jaar wat kunnen opschalen, betekent dat evengoed een productie van ruim meer dan 1,5 miljoen auto's per jaar.

Wel een goed teken dat Hertz blijkbaar ook de rekensom heeft gemaakt dat EV's economisch interessanter zijn dan ICE's.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:59:38 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_201907445
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:44 schreef Fer het volgende:
En mensen verklaarden het aandeel overgewaardeerd, toen ik het vorig jaar kocht.
Als het gaat over aandelen dat geldt de regel: Being right early is the same as being wrong.

En ja Tesla aandelen zijn (zwaar) overgewaardeerd maar Elon weet het circus voor alsnog door te laten draaien. Hij is goed in mensen verblinden met grote verhalen en zolang hij geloofwaardig weet te blijven zullen die aandelen stabiel blijven.

Het is bizar eigenlijk.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:03:27 #20
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_201907476
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens zou de verkoop van 100.000 Tesla's aan Hertz eigenlijk geen enkele invloed op de koers moeten hebben, Tesla is "production constrained", ze verkopen alles wat ze produceren dus 100.000 Tesla's aan Hertz betekent vooral dat 100.000 consumenten wat langer op een Tesla moeten wachten.

Als Berlijn en Austin hun productie volgend jaar wat kunnen opschalen, betekent dat evengoed een productie van ruim meer dan 1,5 miljoen auto's per jaar.

Wel een goed teken dat Hertz blijkbaar ook de rekensom heeft gemaakt dat EV's economisch interessanter zijn dan ICE's.
Dit wordt vooral goede marketing voor Tesla. Iedereen die in zo'n auto heeft gereden is er laaiend enthousiast over, ik inclusief. Als Hertz er dagelijks 100.000 verhuurt stijgt de vraag waarschijnlijk nog explosiever, allemaal mensen die over de streep worden getrokken om er een aan te schaffen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_201907639
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Als het gaat over aandelen dat geldt de regel: Being right early is the same as being wrong.

En ja Tesla aandelen zijn (zwaar) overgewaardeerd maar Elon weet het circus voor alsnog door te laten draaien. Hij is goed in mensen verblinden met grote verhalen en zolang hij geloofwaardig weet te blijven zullen die aandelen stabiel blijven.

Het is bizar eigenlijk.
Klopt.

Dit najaar gaan er 2 nieuwe Gigafactories open, de verwachting is dat die in 2022 zo'n 400 tot 500.000 auto's per fabriek kunnen produceren en dat dit later nog naar meer dan 1.000.000 per fabriek kan gaan, zodra ze uit "productiehel" zijn.

Dat betekent dat in 2023 de productie al op zo'n 3 miljoen auto's kan liggen.
En dat is nog los van de "energy storage" die ook ook ieder jaar 50 tot 100% zal groeien.







pi_201907853


Jeff Who?
pi_201907865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
Overigens zou de verkoop van 100.000 Tesla's aan Hertz eigenlijk geen enkele invloed op de koers moeten hebben, Tesla is "production constrained", ze verkopen alles wat ze produceren dus 100.000 Tesla's aan Hertz betekent vooral dat 100.000 consumenten wat langer op een Tesla moeten wachten.
Ik las wel dat Hertz geen korting heeft gekregen op de consumentenprijs :+ :o

Al zal er waarschijnlijk wel wat custom software worden gemaakt
pi_201908167
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:40 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik las wel dat Hertz geen korting heeft gekregen op de consumentenprijs :+ :o

Al zal er waarschijnlijk wel wat custom software worden gemaakt
Wat dat betreft heeft Tesla wel een troef in handen: ze hadden die auto's toch wel verkocht en de concurrentie kan eigenlijk nog niet dat soort aantallen leveren op zo'n korte termijn.

GM is momenteel alleen maar bezig met het afhandelen van recalls en van de Ford Mach E zijn er sowieso nog maar 60.000 geproduceerd dit jaar, dus even 100.000 stuks extra lijkt me nogal een opdracht.

Tesla komt dit jaar boven de 900.000 auto's uit en krijgt nog minimaal 1.000.000 aan productiecapaciteit erbij komend jaar (Gigafactory Berlin + Austin)
pi_201908410
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:09 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Wat dat betreft heeft Tesla wel een troef in handen: ze hadden die auto's toch wel verkocht en de concurrentie kan eigenlijk nog niet dat soort aantallen leveren op zo'n korte termijn.

GM is momenteel alleen maar bezig met het afhandelen van recalls en van de Ford Mach E zijn er sowieso nog maar 60.000 geproduceerd dit jaar, dus even 100.000 stuks extra lijkt me nogal een opdracht.

Tesla komt dit jaar boven de 900.000 auto's uit en krijgt nog minimaal 1.000.000 aan productiecapaciteit erbij komend jaar (Gigafactory Berlin + Austin)
Zeker, vooralsnog niet om klanten verlegen. Maar ik denk dat ze erom heen ook best veel kunnen bieden voor die verhuur sector. Dus aangepaste software, laadinfra (evt allemaal gekoppeld aan creditcard van huurder). Waardoor ze in feite Hertz inlocken in hun ecosysteem. Bij normale ice auto's is het maar gewoon een auto en of het dan een Toyota of Ford is maakt niet zoveel verschil.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:46:28 #26
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_201908507
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:20 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Klopt.

Dit najaar gaan er 2 nieuwe Gigafactories open, de verwachting is dat die in 2022 zo'n 400 tot 500.000 auto's per fabriek kunnen produceren en dat dit later nog naar meer dan 1.000.000 per fabriek kan gaan, zodra ze uit "productiehel" zijn.

Dat betekent dat in 2023 de productie al op zo'n 3 miljoen auto's kan liggen.
En dat is nog los van de "energy storage" die ook ook ieder jaar 50 tot 100% zal groeien.

Wat bedoel je met energy storage? De capaciteit van de accu's van zo'n tesla?

Daar zit natuurlijk een fysieke (door natuurkundige principes gelimiteerde) bovengrens aan en we lijken al een beetje in de buurt te komen van die grens met Lithium-accu's (qua joule/cm3). Dus die groei is eindig.

Dat zag je al in die presentatie die Elon gaf over de zogenaamd verdubbelde accu capaciteit. De cilinders hadden gewoon 2x zo veel volume dus de feitelijke toename in energie-dichtheid was niet 50 tot 70% zoals werd beweerd maar eerder zoiets als 5 tot 10%.

Gewoon keihard gesjoemel maar iedereen vreet het op.

Toegegeven, 5 tot 10% toename betekent dat er idd R&D aan de gang is en dat er achter de schermen echte techneuten mee bezig zijn maar Elon bevindt zich op dat vlak met zijn beweringen al in sprookjesland en hij kan niet meer echt terug op die uitspraken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_201908512
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 07:37 schreef Farenji het volgende:

[..]
Inderdaad. Zou een beetje jammer zijn als we als mensheid alleen de aarde naar de tiefus helpen, er is nog een heel universum daarbuiten dat we ook naar de tiefus kunnen helpen!
Smith zei tegen Morpheus, ik ken maar een ander organisme dat zich zo gedraagt; een virus.
Met zulke gedachten, krijgt hij nog gelijk ook.

We hebben dit celletje vernietigd om onszelf te kunnen vermeerderen.
Laten we kijken hoe we zo veel mogelijk andere celletjes kunnen infesteren, om onszelf te kunnen vermeerderen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_201908587
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wat bedoel je met energy storage? De capaciteit van de accu's van zo'n tesla?

Daar zit natuurlijk een fysieke (door natuurkundige principes gelimiteerde) bovengrens aan en we lijken al een beetje in de buurt te komen van die grens met Lithium-accu's (qua joule/cm3). Dus die groei is eindig.

Dat zag je al in die presentatie die Elon gaf over de zogenaamd verdubbelde accu capaciteit. De cilinders hadden gewoon 2x zo veel volume dus de feitelijke toename in energie-dichtheid was niet 50 tot 70% zoals werd beweerd maar eerder zoiets als 5 tot 10%.

Gewoon keihard gesjoemel maar iedereen vreet het op.

Toegegeven, 5 tot 10% toename betekent dat er idd R&D aan de gang is en dat er achter de schermen echte techneuten mee bezig zijn maar Elon bevindt zich op dat vlak met zijn beweringen al in sprookjesland en hij kan niet meer echt terug op die uitspraken.
Batterijen om groene stroom van windmolens of zonnepanelen te bufferen en te bewaren voor als het veel vraag is.

Met dr huidige prijzen worden batterijcentrales interessanter dan gascentrales on pieken op te vangen.
.
pi_201908625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En ja Tesla aandelen zijn (zwaar) overgewaardeerd maar Elon weet het circus voor alsnog door te laten draaien. Hij is goed in mensen verblinden met grote verhalen en zolang hij geloofwaardig weet te blijven zullen die aandelen stabiel blijven.

Het is bizar eigenlijk.
Ik vind Musk wel een held hoor. Die had na de verkoop van PayPal lekker op een eiland kunnen gaan rentenieren, levend als een God in Frankrijk.

In plaats daarvan steekt ie een hoop geld en zijn hele leven in het najagen van grootse dromen. En heeft er dan nog succes mee ook _O_
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:12:09 #30
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_201908742
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:33 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bij $2450 gooi ik wel de helft eruit denk ik.
Mwoah denk dat ik bij 1250 al alles verkoop :P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_201908774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 08:06 schreef SpecialK het volgende:
toch interessant hoe al dat gelul over marskolonisatie en andere dingen die de komende 100 jaar niet levensvatbaar zullen zijn of soms zelfs technisch compleet bullshit zijn (zoals die zonnepanelen om je dak sneeuwvrij te maken of die hyperloop) allemaal toch positief werkt voor de beursposities van de bedrijven waar hij zich aan koppelt.

hij heeft wel echt een formule ontdekt wat dat betreft.
De hyperloop is 150 jaar terug al bedacht en uitgevoert :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:22:40 #32
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_201908854
Overigens is Hertz binnen 10 jaar een compleet overbodig bedrijf als het aan Elon Musk ligt. Ik meende dat hij voor 2030 wereldwijd 10 miljoen robotaxi's rond wil hebben rijden die $30,000 per jaar verdienen per stuk voor Tesla.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_201908894
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:46 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Wat bedoel je met energy storage? De capaciteit van de accu's van zo'n tesla?

Daar zit natuurlijk een fysieke (door natuurkundige principes gelimiteerde) bovengrens aan en we lijken al een beetje in de buurt te komen van die grens met Lithium-accu's (qua joule/cm3). Dus die groei is eindig.

Dat zag je al in die presentatie die Elon gaf over de zogenaamd verdubbelde accu capaciteit. De cilinders hadden gewoon 2x zo veel volume dus de feitelijke toename in energie-dichtheid was niet 50 tot 70% zoals werd beweerd maar eerder zoiets als 5 tot 10%.

Gewoon keihard gesjoemel maar iedereen vreet het op.

Toegegeven, 5 tot 10% toename betekent dat er idd R&D aan de gang is en dat er achter de schermen echte techneuten mee bezig zijn maar Elon bevindt zich op dat vlak met zijn beweringen al in sprookjesland en hij kan niet meer echt terug op die uitspraken.
De 2170 die momenteel veel gebruikt wordt is 21mm Ø en 70mm lang.

Volume is dus zo'n 24,245cm3

De 4680 die ontwikkeld is, heeft een diameter van 46 mm Ø en is 80mm lang.

Volume is dus zo'n 132,95cm3

Het volume is dus zo'n 5,48x groter.

Doordat ze efficiënter in een accupack passen, neemt de energiedichtheid van het complete "structural batterypack" met zo'n 16% toe t.o.v. conventionele oplossingen.



Dat klinkt misschien niet als veel maar het is 16% meer range of 16% minder gewicht.
Ook bespaart de constructie van een "structural batterypack" op zichzelf gewicht.
Iedere kilo is belangrijk.

Op prijs moeten deze accucellen zo'n 50% goedkoper te produceren zijn per kWh. Dat is de grootste besparing.
De productielijn kan zo'n 75% korter gemaakt worden, minder water nodig, minder energie.

Laatste detail: de batterijen zijn tabless, dit zorgt voor kortere verbindingen, lagere interne weerstand, staat hogere laadstromen toe en betrouwbaarder.



Best interessant allemaal.

Verder zie je dat de nieuwe Model Y zowel een rear als front megacast heeft en dat de vloer + deksel van het batterypack (+ stoelbevestiging) voortaan 1 laag kan zijn, wat ook weer een "dubbele bodem" scheelt.



Al met al kan Tesla z'n productiekosten hierdoor de komende 3 jaar wss met zo'n 25 tot 30% verlagen.
Dat kan je gebruiken om de marge te vergroten of om op prijs te concurreren.
De marge is al zo'n 30% dus op dat vlak niets te klagen.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 26-10-2021 14:31:01 ]
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:31:26 #34
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_201909678
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:15 schreef raptorix het volgende:

[..]
De hyperloop is 150 jaar terug al bedacht en uitgevoert :)
Bedacht ja, uitgevoerd, nee.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_201909752
Weer geen aandelen gekocht. Fuck. -O-
afspraak tandarts verzetten
pi_201912114
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:31 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Bedacht ja, uitgevoerd, nee.
Nee hij is echt gebouwd, en heeft echt mensen en goederen vervoert :)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:57:55 #37
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_201913176
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nee hij is echt gebouwd, en heeft echt mensen en goederen vervoert :)

[ afbeelding ]
Ja leuk maar dat is niet een buis die vacuuum gezogen is tot op 0.001 atmosfeer.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_201915939
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ja leuk maar dat is niet een buis die vacuuum gezogen is tot op 0.001 atmosfeer.
Waar kan ik exact instappen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201916476
Schitterend hoe mensen miljarden verdienen met de klimaatcrisis.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:49:51 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201917315
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:32 schreef HSG het volgende:
Schitterend hoe mensen miljarden verdienen met de klimaatcrisis.
Tsja dat is juist de kracht van het kapitalisme die je moet gebruiken/misbruiken.

Subsidies willen mensen vaak niet, want komt direct uit de schatkist. Dus hoor je vaak 'laat de markt het zelf doen'. Dat lijkt nu eindelijk te gebeuren...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201917381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:03 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Dit wordt vooral goede marketing voor Tesla. Iedereen die in zo'n auto heeft gereden is er laaiend enthousiast over, ik inclusief. Als Hertz er dagelijks 100.000 verhuurt stijgt de vraag waarschijnlijk nog explosiever, allemaal mensen die over de streep worden getrokken om er een aan te schaffen.
Juist omgekeerd, de onbekendheid van het rijden in Tesla maakt dat mensen het willen hebben. Als je er een maal ingezeten hebt wil je zo snel mogelijk uit die rammelbak stappen.
pi_201917559
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:54 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Juist omgekeerd, de onbekendheid van het rijden in Tesla maakt dat mensen het willen hebben. Als je er een maal ingezeten hebt wil je zo snel mogelijk uit die rammelbak stappen.
Die ervaring heb ik niet, heb 2x in een Tesla gereden en dat maakt alleen maar meer dat ik er 1 wil.
Zeker de huidige exemplaren die uit Shanghai komen zijn keurig afgewerkt.

Ik wacht de fabriek bij Berlijn even af en de 4680-cellen maar die Tesla komt er.

Geen haast, m'n huidige auto kan nog wel even mee.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')