abonnement Unibet Coolblue
pi_201904592
Ik zit met het volgende. Heb een NS-flex abonnement. Ooit aangevraagd om een korte tijd een kortingsabonnement te kunnen hebben en daarna kon ik niet vinden hoe ik het op kon zeggen dus heb nu een abonnement van 0 euro (zonder korting).

Op 28 augustus heb ik een wijziging doorgegeven van mijn rekeningnummer. Dat is tot op heden niet verwerkt, waarna ze op 27 september halsstarrig hebben geprobeerd te incasseren van de oude rekening. Nu zijn ze vreselijk aan het zeuren dat ik niet zou hebben betaald.

Gezien de toon waarop ze mij benaderen voel ik me niet echt in de stemming om mee te werken. Mijn stelling is dus: Schrijf het gewoon netjes af van de rekening die ik jullie op 28 augustus heb doorgegeven. Deze heeft altijd voldoende saldo dus ik voldoe gewoon aan de afspraken in mijn contract.

De NS is het daar dan weer niet mee eens - die zouden niet kunnen incasseren nadat ze het zelf verkeerd doen. Sta ik hiermee in mijn recht als ik mijn poot stijfhoudt of niet?
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_201904648
Wat proberen ze te incasseren als het abonnement 0 euro is?
pi_201904662
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 00:02 schreef Rekkie het volgende:
Wat proberen ze te incasseren als het abonnement 0 euro is?
Reiskosten. De vaste abonnementskosten zijn dus 0 euro, maar reiskosten willen ze dan afschrijven, wat ze niet lukt omdat hun administratie hopeloos is.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_201904720
Als je hoopt dat ze jouw gemaakte reiskosten kwijt gaan schelden: dat gaat niet gebeuren.
Je kan geluk hebben dat ze je nogmaals om je juiste rekeningnummer gaan vragen, maar als ze jouw gevraagd hebben om het verschuldigde bedrag over te maken en jij blijft dat weigeren dan is dat al voldoende om je extra kosten in rekening te brengen. Dus ondanks dat je je verkeerd behandeld voelt is het beter voor jouzelf als je dat bedrag gewoon over maakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201905284
Je hebt iets doorgegeven waarvan voor beide partijen vaststaat dat het (nog) niet verwerkt is. Ergo: ze incasseren van het enige bij hun bekende rekeningnummer. Je kunt ze kwalijk nemen dat de wijziging niet verwerkt is, maar niet dat ze van de verkeerde rekening proberen te incasseren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_201905683
Nee en er komen extra kosten bij en je krijgt een dagvaarding voor een rechtzaak die je verliest.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201905726
Je kan het beste gewoon meewerken. En het bedrag gewoon overmaken, dan is het probleem namelijk gewoon makkelijk opgelost. :)
pi_201905832
Gewoon overmaken had je minder moeite en tijd gekost dan dit topic openen.
pi_201906115
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:11 schreef Farenji het volgende:
Gewoon overmaken had je minder moeite en tijd gekost dan dit topic openen.
Dan blijf ik elke maand aan de gang.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:49:31 #10
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_201906125
Als de opdracht voor incasso eerder was dan de wijziging kunnen ze dat niet meer veranderen voor deze incasso. Spreek uit ervaring want heb vanuit mijn vorige job de nodige ervaring mee
pi_201906161
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:49 schreef Pensioengenieter het volgende:
Als de opdracht voor incasso eerder was dan de wijziging kunnen ze dat niet meer veranderen voor deze incasso. Spreek uit ervaring want heb vanuit mijn vorige job de nodige ervaring mee
De wijziging is 30 dagen voor de incasso doorgegeven. Uiteindelijk is een incasso gewwoon een bestand dat aan de bank wordt aangeboden. Waarom zouden ze nadat ze hun administratie op orde krijgen de incasso niet correct kunnen aanbieden?
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
pi_201906170
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:48 schreef nightsleeper het volgende:

[..]
Dan blijf ik elke maand aan de gang.
je wijzigt elke maand je rekeningnummer?
pi_201906179
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:56 schreef mschol het volgende:

[..]
je wijzigt elke maand je rekeningnummer?
Nee maar ze verwerken het niet. Na twee maanden nog niet, dus het lijkt erop dat ze deze maand weer een foutieve incasso gaan aanbieden.
One cannot make an omelette without
breaking eggs -- but it is amazing how
many eggs one can break without making
a decent omelette.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:11:29 #14
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_201906294
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:48 schreef nightsleeper het volgende:

[..]
Dan blijf ik elke maand aan de gang.
En jij denkt dat niet betalen het sneller oplost?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_201906390
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:56 schreef nightsleeper het volgende:

[..]
Nee maar ze verwerken het niet. Na twee maanden nog niet, dus het lijkt erop dat ze deze maand weer een foutieve incasso gaan aanbieden.
misschien gewoon een keertje bellen en uitleggen..

zo passief blijven bereik je niks mee, behalve voor meer kosten voor jou ivm niet betaalde rekeningen
pi_201906400
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:48 schreef nightsleeper het volgende:

[..]
Dan blijf ik elke maand aan de gang.
Ja als de ns het niet oplost dan moet dat.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201906444
Bellen, beloven dat je het gaat overmaken, als zij beloven dat de wijziging nu zsm wordt doorgevoerd en schriftelijk bevestigd.

Je gaat sowieso moeten betalen. Incassokosten etc zijn allemaal zonde en de extra tijd en moeite die het kost om dat soort procedures in te gaan ook.
Whatever...
pi_201906531
quote:
5s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:53 schreef nightsleeper het volgende:
Gezien de toon waarop ze mij benaderen voel ik me niet echt in de stemming om mee te werken
Hier ben ik opgehouden met lezen.
pi_201907095
Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor de betaling. Ook wanneer bedrijf om <insert welke reden dan ook> niet heeft kunnen incasseren.

En verder

quote:
5s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:53 schreef nightsleeper het volgende:


Gezien de toon waarop ze mij benaderen voel ik me niet echt in de stemming om mee te werken.
:')
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_201907525
Ik snap dat het frustrerend is dat zij zo'n wijziging niet goed verwerken, maar geen betaling doen wanneer zij de oude gegevens doen is geen optie.

Mijn advies: doe voor de 3e keer handmatig die betaling en stuur ze een mail waarin je ze nogmaals wijst op jouw nieuwe rekeningnummer en vraag daarin of zij schriftelijk bevestigen dat ze die wijziging verwerkt hebben. Geef verder aan dat als je voor de 4e keer handmatig een betaling moet doen dat je dan een klacht aan zal maken bij het klachtenkompas van de consumentenbond (gratis te doen op klachtenkompas.nl)

Bedrijven zijn doorgaans heel wat meer bereid om met jou mee te werken als zij zo'n klacht ontvangen en zeker bedrijven als de NS. Als ze hun administratie al niet bijwerken na jouw mail dan zullen ze dat zeker doen na jouw klacht.

En onthoud, hoe erg een bedrijf ook nalatig is of jouw onterecht benadeeld, niet betalen is nooit een oplossing en geeft dat bedrijf alleen maar legale mogelijkheden om jouw nogmaals te benadelen. Ditmaal terecht.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201912780
Zonder aan victim-blaming te willen doen: Wat is er gebeurd met de overstapservice bij het veranderen van bankrekening. Toen ik van bankrekening veranderde werden een jaar lang alle transacties inclusief incasso's doorgestuurd naar de nieuwe rekening en werden incassanten door de bank geïnformeerd.

Heb je daar bewust niet voor gekozen? Want daarmee was dat probleem nooit ontstaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201916293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik snap dat het frustrerend is dat zij zo'n wijziging niet goed verwerken, maar geen betaling doen wanneer zij de oude gegevens doen is geen optie.

Mijn advies: doe voor de 3e keer handmatig die betaling en stuur ze een mail waarin je ze nogmaals wijst op jouw nieuwe rekeningnummer en vraag daarin of zij schriftelijk bevestigen dat ze die wijziging verwerkt hebben. Geef verder aan dat als je voor de 4e keer handmatig een betaling moet doen dat je dan een klacht aan zal maken bij het klachtenkompas van de consumentenbond (gratis te doen op klachtenkompas.nl)

Bedrijven zijn doorgaans heel wat meer bereid om met jou mee te werken als zij zo'n klacht ontvangen en zeker bedrijven als de NS. Als ze hun administratie al niet bijwerken na jouw mail dan zullen ze dat zeker doen na jouw klacht.

En onthoud, hoe erg een bedrijf ook nalatig is of jouw onterecht benadeeld, niet betalen is nooit een oplossing en geeft dat bedrijf alleen maar legale mogelijkheden om jouw nogmaals te benadelen. Ditmaal terecht.
Dit. Ondanks dat er een hoop mis gaat heeft TS wel van hun diensten gebruik gemaakt en daar moet voor betaald worden.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201918838
Een automatische incasso betekent niet dat je geen betaalverplichting hebt als het mis gaat aan de kant van degene die een automatische incasso mag plegen.

Maw, je blijft altijd zelf verantwoordelijk voor een (geslaagde) betaling.

Slotje.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')