abonnement Unibet Coolblue
pi_202535084
quote:
1s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:42 schreef Leandra het volgende:
Het dak, de pannen en de panelen zijn nieuw, en de panelen liggen op een schuin dakvlak waar verder niets is, alleen dakpannen en panelen.
Mocht er nou echt iets zijn dan moeten de panelen er maar (deels) af om het te fixen.
bij mijn schuin dak was gebleken dat 1 dakpan niet goed terug gezet was. merk je natuurljik nooit wat van, want de zonnepanelen voerden het meeste water af. enkel bij stortregen en sneeuw merkten we lekkage.
een telesoopcameraatje gekocht om samen met de installateur onder de pannen te kijken heeft de missende pan ontdekt. makkelijk opgelost dus gelukkig.
pi_202535418
Ik woon hier in een buurt met tig dezelfde woningen, helft van de woningbouw. Van hun heb ik gehoord dat de dakpannen van de huurhuizen in 2032 aan de beurt zijn voor vervangen (dan 50 jaar oud).. Nu hebben wij koop, maar de dakkapel man zag ook nog geen reden om ze binnenkort te vervangen.

De panelen liggen er nu 6 jaar op, en ik ga ervanuit dat we als die panelen een jaar of 10-15 zijn ze te vervangen voor nieuwere. Dat is wel voor de 2032 van de woningbouw. Dus bij de volgende paneelkoop over 4-9 jaar gaan we ook de dakpannen vervangen.
Misschien halverwege eens kijken naar een accu ofzo, als de prijzen wat gaan dalen..
  donderdag 9 december 2021 @ 09:50:14 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_202535532
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 09:03 schreef athlonkmf het volgende:

[..]
bij mijn schuin dak was gebleken dat 1 dakpan niet goed terug gezet was. merk je natuurljik nooit wat van, want de zonnepanelen voerden het meeste water af. enkel bij stortregen en sneeuw merkten we lekkage.
een telesoopcameraatje gekocht om samen met de installateur onder de pannen te kijken heeft de missende pan ontdekt. makkelijk opgelost dus gelukkig.
Vervelende situatie, fijn dat het opgelost is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_202538791
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 23:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Ja daar heb ik ook over nagedacht. Ik heb mijn panelen erop gelegd toen het dak 20 jaar oud was. Ik heb de gok genomen dat het de ca. 35 jaar wel gaat redden. Dakpannen zouden een levensduur moeten hebben van minimaal 40 jaar. Onder de panelen verwacht ik sowieso minder slijtage. De planning is om over een jaar of 8-10 dak+panelen te vervangen.

Mocht er eerder iets gebeuren is de keuze of iemand vinden die het fixt, of de vervanging vervroegen en heel de boel vervangen. Zou niet zo'n ramp zijn aangezien ik de panelen tussen nu en volgend jaar terugverdiend heb. Met de nieuwe energieprijzen wellicht wel eerder.
Ik heb 2 jaar geleden mijn dakpannen vervangen en meteen zonnepanelen laten leggen. Pannen waren 80!!! jaar oud. 35 moet dus erg makkelijk lukken.

Verderop in de straat heeft een rijtje allemaal tegelijk de pannen vervangen waarbij meerdere huizen al panelen hadden liggen. Een installateur had die in half uurtje erop en week later er zo weer op. Ten opzichte van de rekening van de dakdekker is dat natuurlijk ook peanuts
pi_202539445
Ons dak (bitumen) is 9 jaar geleden vervangen. De panelen liggen sinds afgelopen maandag. Volgens mij ontloopt het elkaar niet veel, qua vervanging.
pi_202539509
je mag hopen dat de afgelopen jaren de dakdekkers/installateurs ook met zonnepanelen hebben leren werken.
  donderdag 9 december 2021 @ 23:10:17 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202547619
quote:
0s.gif Op donderdag 9 december 2021 08:27 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]
Rekken is helaas het enige wat je kan doen... uiteindelijk krijg je gewoon een slimme meter.
Vroeg of laat zal ie er zeker komen ja. Is ook niet erg :)
pi_202547690
In de praktijk maakt het -denk ik- wel uit of je al je zonnepanelen van het dak af wilt hebben omdat je het dak wil vervangen of dat je ivm lekkage op zoek moet naar een specifieke kapotte plek, maar je weet niet waar.
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:24:45 #259
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_202551999
Ik kreeg deze offerte maar daar schrok ik best van. Ik hoopte liever rond de 4,5k te zitten.

Uw specificatie

Aantal

Omschrijving
Totaalprijs

13

AEG mono black 370Wp zonnepanelen
- nominaal vermogen 370 Wp
- aansluitkabels en MC stekkers
- 20 jaar productgarantie
- 10 jaar garantie op 91.05% van het nominale vermogen
- 25 jaar garantie op 81.95% van het nominale vermogen
- omvormer(s) SolarEdge 4000H
- 13 stuks P401 optimizers (25 jaar garantie)
- 12 jaar garantie op de omvormer _________
Totaal vermogen 4810 Wp ¤
4.508,89

Onderbouwsysteem (25 jaar garantie) ¤
474,33

Montage van het systeem ¤
1.033,79

Korting BTW teruggave service* ¤
-50,00

Totaal offerteprijs excl. BTW ¤
5.967,01

BTW 21% ¤
1.253,07

Totaal offerteprijs incl. BTW
¤
7.220,08

Totale investering na BTW teruggave ¤
6.067,01
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
  vrijdag 10 december 2021 @ 12:51:03 #260
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_202552316
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:24 schreef yvette1982 het volgende:
Ik kreeg deze offerte maar daar schrok ik best van. Ik hoopte liever rond de 4,5k te zitten.

Uw specificatie

Aantal

Omschrijving
Totaalprijs

13

AEG mono black 370Wp zonnepanelen
- nominaal vermogen 370 Wp
- aansluitkabels en MC stekkers
- 20 jaar productgarantie
- 10 jaar garantie op 91.05% van het nominale vermogen
- 25 jaar garantie op 81.95% van het nominale vermogen
- omvormer(s) SolarEdge 4000H
- 13 stuks P401 optimizers (25 jaar garantie)
- 12 jaar garantie op de omvormer _________
Totaal vermogen 4810 Wp ¤
4.508,89

Onderbouwsysteem (25 jaar garantie) ¤
474,33

Montage van het systeem ¤
1.033,79

Korting BTW teruggave service* ¤
-50,00

Totaal offerteprijs excl. BTW ¤
5.967,01

BTW 21% ¤
1.253,07

Totaal offerteprijs incl. BTW
¤
7.220,08

Totale investering na BTW teruggave ¤
6.067,01
Is nog altijd veel goedkoper wat ik aan offerte heb gekregen.
  vrijdag 10 december 2021 @ 13:44:03 #261
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_202552886
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Is nog altijd veel goedkoper wat ik aan offerte heb gekregen.
Oke. Dat is echt duur dan.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_202553292
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 december 2021 12:24 schreef yvette1982 het volgende:
Ik kreeg deze offerte maar daar schrok ik best van. Ik hoopte liever rond de 4,5k te zitten.

Uw specificatie

Aantal

Omschrijving
Totaalprijs

13

AEG mono black 370Wp zonnepanelen
- nominaal vermogen 370 Wp
- aansluitkabels en MC stekkers
- 20 jaar productgarantie
- 10 jaar garantie op 91.05% van het nominale vermogen
- 25 jaar garantie op 81.95% van het nominale vermogen
- omvormer(s) SolarEdge 4000H
- 13 stuks P401 optimizers (25 jaar garantie)
- 12 jaar garantie op de omvormer _________
Totaal vermogen 4810 Wp ¤
4.508,89

Onderbouwsysteem (25 jaar garantie) ¤
474,33

Montage van het systeem ¤
1.033,79

Korting BTW teruggave service* ¤
-50,00

Totaal offerteprijs excl. BTW ¤
5.967,01

BTW 21% ¤
1.253,07

Totaal offerteprijs incl. BTW
¤
7.220,08

Totale investering na BTW teruggave ¤
6.067,01
Verkijk je niet op de naam AEG. Qua zonnepanelen hebben ze die naam gewoon in licentie gegeven, het zijn gewoon goedkope Chinese panelen.

Bij een systeem met SolarEdge Optimizers kwam ik op ¤1,24 per Wp en dat was met een combinatie van 395Wp (schuin dak) en 410WP (plat dak). Jij komt op hetzelfde uit zo te zien.

Mocht je geen schaduw op je dak hebben en een niet al te ingewikkelde situatie kan je veel goedkoper uit zijn met een simpele string omvormer. Dan kan je op iets van ¤0,90 per Wp uitkomen.

Uiteindelijk ben ik voor ¤1,25 per Wp gegaan bij een andere aanbieder die een Enphase systeem met micro omvormers levert. Januari wordt het geďnstalleerd. Ben benieuwd.
pi_202564479
quote:
0s.gif Op woensdag 8 december 2021 16:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik heb net een offerte gehad voor zonnepanelen, 24 Longi 370 Watt, nieuwe meter, alles er op en er aan (montage, graafwerk etc etc) 18.302 Euro
7,7kWh Accupack, ook inclusief alles 6492,- Euro
Wow, das een hoop geld
Bij een jaarlijkse stijging van stroomprijs met 2 procent zou ik het in 20 jaar terugverdienen.
Dit klinkt gewoon als oplichting.

Tenzij je een kavel hebt van 20 hectare, en het graafwerk vanaf het ene einde naar het andere einde van je kavel moet. Dan zou het misschien een nette prijs zijn.

"nieuwe meter" kost niks. Doet Liander/Enexis of wie je ook maar hebt.

24 panelen, 3 fase omvormer, montage etc etc (ex graafwerk) zou bij ons rond de 7000 euro incl. btw kosten.
Accu verkopen we niet, is ook (nu nog) compleet zinloos.
Daarbij is 7,7kWh voor 6500 euro BIZAR.
Powerwall heeft 17kWh ofzo en kost minder dan de helft (nog veel te veel geld voor accu, maar goed).
Op donderdag 1 december 2011 13:57 schreef mootie het volgende:
Het voelt toch vreemd, Bambino niet als ts.
  zaterdag 11 december 2021 @ 11:15:55 #264
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_202564681
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 10:59 schreef bambino het volgende:

[..]
Dit klinkt gewoon als oplichting.

Tenzij je een kavel hebt van 20 hectare, en het graafwerk vanaf het ene einde naar het andere einde van je kavel moet. Dan zou het misschien een nette prijs zijn.

"nieuwe meter" kost niks. Doet Liander/Enexis of wie je ook maar hebt.

24 panelen, 3 fase omvormer, montage etc etc (ex graafwerk) zou bij ons rond de 7000 euro incl. btw kosten.
Accu verkopen we niet, is ook (nu nog) compleet zinloos.
Daarbij is 7,7kWh voor 6500 euro BIZAR.
Powerwall heeft 17kWh ofzo en kost minder dan de helft (nog veel te veel geld voor accu, maar goed).
Duitsland ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_202569890
Ik laat binnenkort een all electric warmtepomp installeren en 13 zonnepanelen. De warmtepomp installateur gebruikt duitse panelen (glas-glas). 6500,- Aangezien wij waarschijnlijk niet 20 jaar hier gaan wonen denk ik zelf aan een goedkopere optie. Zonneplan uit Zwolle, ze opereren in het hele land.

Hun offerte:

13 x Zonnepanelen van Zonneplan 370 Wp (onduidelijk welk merk. ze werken met meerdere merken)
12 jaar fabrieksproductgarantie
25 jaar lineaire fabrieksvermogensgarantie tot 84.8% van het beginvermogen

Zonneplan One omvormer
De #1 van Nederland. Werkt stil en efficiënt, start razendsnel op en verzendt uw data veilig via 4G.
Schijnbaar een rebrand van SAJ. Optimizers zijn alleen nodig bij panelen met schaduw.

4500,- all-in (belastingteruggave is erin meegenomen).

De prijs lijkt mij prima, maar ze zijn wel onduidelijk over de te plaatsen merken. Is SAJ even goed als Solaredge?

Iemand een idee of dit een prima deal is of ervaring heeft met dit bedrijf?
pi_202570281
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 17:47 schreef zoz het volgende:
Ik laat binnenkort een all electric warmtepomp installeren en 13 zonnepanelen. De warmtepomp installateur gebruikt duitse panelen (glas-glas). 6500,- Aangezien wij waarschijnlijk niet 20 jaar hier gaan wonen denk ik zelf aan een goedkopere optie. Zonneplan uit Zwolle, ze opereren in het hele land.

Hun offerte:

13 x Zonnepanelen van Zonneplan 370 Wp (onduidelijk welk merk. ze werken met meerdere merken)
12 jaar fabrieksproductgarantie
25 jaar lineaire fabrieksvermogensgarantie tot 84.8% van het beginvermogen

Zonneplan One omvormer
De #1 van Nederland. Werkt stil en efficiënt, start razendsnel op en verzendt uw data veilig via 4G.
Schijnbaar een rebrand van SAJ. Optimizers zijn alleen nodig bij panelen met schaduw.

4500,- all-in (belastingteruggave is erin meegenomen).

De prijs lijkt mij prima, maar ze zijn wel onduidelijk over de te plaatsen merken. Is SAJ even goed als Solaredge?

Iemand een idee of dit een prima deal is of ervaring heeft met dit bedrijf?
De #1 van Nederland kan je met een korreltje zout nemen. Zo te zien qua Wp per Euro een redelijke offerte.
SAJ is niet even goed als SolarEdge. Maar de vraag is of dat uitmaakt. Een klassieke string omvormer gaat ergens tussen de 10 en 15 jaar kapot en dan zal je hem moeten vervangen.
Wat ik na zou vragen is of ze eigen software gebruiken om die SAJ uit te lezen, want wat als de #1 van Nederland ermee ophoudt? Kan jij dan nog wel je omvormer uitlezen met de aangepaste software (als dat het geval is)?
Wel gek dat ze vaag doen over welke panelen ze gebruiken. Ik heb hier 5 bedrijven langs gehad (2 digitaal 3 fysiek) en die gaven allemaal precies aan wat voor materiaal ze zouden gaan gebruiken.
pi_202570357
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 december 2021 18:19 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat ik na zou vragen is of ze eigen software gebruiken om die SAJ uit te lezen, want wat als de #1 van Nederland ermee ophoudt? Kan jij dan nog wel je omvormer uitlezen met de aangepaste software (als dat het geval is)?

Thnx. Dit is inderdaad een goed punt om helder te krijgen.
Aan de telefoon noemde ze een aantal merken waar ze mee werken. Vergeten want het begon te duizelen nadat ik 5 partijen een offerte had gevraagd en gesproken.
  zaterdag 18 december 2021 @ 02:44:53 #268
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_202676199
Het is hier regelmatig tegengesproken, maar lijkt nu toch werkelijkheid te worden:

quote:
Afbouw salderingsregeling: deel eigenaren zonnepanelen kan langer salderen door vertraging wetsvoorstel

Een deel van de kleinverbruikers met zonnepanelen kan ook na 1 januari 2024 nog volledig salderen omdat zij dan niet over een geschikte meetinrichting beschikken. Dat meldt staatssecretaris Dilan Yeşilgöz-Zegerius.

De staatssecretaris van Klimaat en Energie heeft na lange tijd een forse lijst met Kamervragen over de afbouw van de salderingsregeling beantwoord. Zij heeft dit nu gedaan, omdat zij stelt het belangrijk te vinden dat de antwoorden door de politieke partijen die deelnemen aan de formatie van een nieuw kabinet kunnen worden meegenomen in de onderhandelingen. ‘Alle vragen van de Tweede Kamer zijn beleidsarm én volledig beantwoord: passend bij de demissionaire status van het kabinet’, aldus Yeşilgöz-Zegerius.

Netbeheerders hebben 2 jaar nodig
Wachten op een nieuw kabinet zou volgens de staatssecretaris leiden tot verdere vertraging van het wetsvoorstel, waardoor het steeds lastiger gaat worden de voorziene ingangsdatum van 1 januari 2023 te halen. Een risico waarvoor de netbeheerders eerder al waarschuwden. ‘De staatssecretaris hierover: ‘Dit heeft grote financiële gevolgen. Vertraging is bovendien lastig omdat er daardoor geen wettelijke basis komt voor de uitrol van de meter die invoeding en afname apart kan meten. Netbeheerders hebben nu (zonder de wettelijke bepaling als steuntje in de rug), meer moeite om de meter bij de resterende kleinverbruikers te plaatsen omdat de kleinverbruiker nu niet verplicht is deze meter te accepteren.’

Vertraging in de uitrol van de geschikte meter zal er ook toe leiden dat straks een grotere groep dan nu voorzien nog geen geschikte meter heeft. Yeşilgöz-Zegerius: ‘Netbeheerders hebben na inwerkingtreding van het wetsvoorstel 2 jaar nodig om iedereen een geschikte meter aan te bieden. Hoe meer vertraging het wetsvoorstel oploopt, hoe meer kleinverbruikers nog kunnen salderen zodra de afbouw start.’

Langer salderen
In haar antwoorden op de Kamervragen bevestigt de staatssecretaris nogmaals dat de netbeheerders na inwerkingtreding van de wet die voorziet in de afbouw van het salderen 2 jaar de tijd krijgen om kleinverbruikers een geschikte meetinrichting aan te bieden. ‘Waarbij de kleinverbruiker verplicht is deze te accepteren’, aldus Yeşilgöz-Zegerius. ‘Omdat er 2 jaar nodig is om alle kleinverbruikers die nu nog niet in het bezit zijn van een geschikte meter deze aan te bieden, zal een deel van de kleinverbruikers op de voorgenomen startdatum van de afbouw van de salderingsregeling nog niet in het bezit zijn van een geschikte meetinrichting. Naar verwachting zal daarom een deel van de kleinverbruikers ook na 1 januari 2024 nog kunnen salderen, totdat ook zij een geschikte meetinrichting hebben gekregen.’

Op dit moment heeft overigens al ruim 80 procent van de kleinverbruikers al een geschikte meetinrichting. De overige kleinverbruikers krijgen sinds begin dit jaar door de netbeheerders een geschikte meetinrichting aangeboden, die zij vanaf het moment van inwerkingtreding van de nieuwe wet dus verplicht zijn te accepteren.

2 zorgen, geen toezeggingen
Uit de vragen die de Tweede Kamer stelde naar aanleiding van het wetsvoorstel en het bijbehorende advies van de Raad van State kwamen 2 onderwerpen naar voren die gevoelig liggen. Allereerst leven er zorgen om de onzekerheden bij de terugverdientijden en ten tweede zijn er zorgen over de investeringsbereidheid van woningcorporaties.

Omdat het kabinet demissionair is en het wetsvoorstel controversieel verklaard, kan het kabinet echter geen toezeggingen meer doen aan de Tweede Kamer. Wel stelt de staatssecretaris dat de afbouw van de salderingsregeling verantwoord dient te zijn in het licht van de energietransitie en klimaatdoelstellingen. ‘Deze doelstellingen worden jaarlijks door het Planbureau voor de Leefomgeving nauwgezet gemonitord in de Klimaat en Energie Verkenning (KEV). Op basis van die monitoring kan, als zou blijken dat de verwachtingen niet worden waargemaakt, gericht vervolgonderzoek naar de oorzaken worden gedaan. Het is aan een nieuw kabinet om te beoordelen of nader onderzoek of bijsturing nodig is om de investeringen in zonnepanelen op het gewenste niveau te houden.’

Herijken in 2025
Het advies van de staatssecretaris aan het volgende kabinet is om de terugverdientijden in 2025 te herijken en zo nodig het afbouwpad daarop aan te passen.[/img]
Graag gedaan namens alle terugdraaimeterhouders :P Het gaat nog wel effe duren dus...
pi_202677670
Het verhaal is natuurlijk altijd minder binair dan het lijkt. Huishoudens die nu nog een draaiende of domme meter hebben.

Bij mij is het ze na 6 bezoeken niet gelukt de slimme meter op te hangen. De meest belachelijke redenen zijn in mijn dossier bij de netbeheerder gezet.

Dus ja ik ben geen weigeraar. Sterker nog, ik heb verzoek gedaan. Maar er hangt geen slimme meter...
Laat die handjes wapperen!
pi_202677878
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 december 2021 09:23 schreef Gieliovd het volgende:
Het verhaal is natuurlijk altijd minder binair dan het lijkt. Huishoudens die nu nog een draaiende of domme meter hebben.

Bij mij is het ze na 6 bezoeken niet gelukt de slimme meter op te hangen. De meest belachelijke redenen zijn in mijn dossier bij de netbeheerder gezet.

Dus ja ik ben geen weigeraar. Sterker nog, ik heb verzoek gedaan. Maar er hangt geen slimme meter...
Waarom lukt het niet dan?? Ben benieuwd naar de redenen...
pi_202682442
MOET tegelijk met gasmeter, kan niet anders. Gasmeter durfden ze niet aan i.v.m. een bepaald soort gaskraan waar ze van in paniek raakten. Na X pogingen van verschillende aannemers waarbij het van kwaad tot erger ging, tot aan gasleiding moeten vervangen terwijl er al gewoon een moderne PE leiding ligt. Houd op schei uit, binnenkort gaat het gas er toch uit.

Meterkast bevindt zich middenin de woning, niet bij de toegangsdeur. Onzin, zit gewoon bij de voordeur.

Gas- en kWh meter zitten niet bij elkaar in dezelfde ruimte, onzin. Zitten boven elkaar.

Nou ja zo waren er nog een paar, ben het gelukkig alweer vergeten.

Ze zouden komen omdat ik zonnepanelen had geplaatst en ik een meter met teruglooprem had. De slimme meter was al gemonteerd. Hij demonteerde de hele boel weer en wilde de oude weer ophangen.

Gelukkig na talloze telefoontjes tot aan zijn leidinggevende aan toe geregeld dat hij dan tenminste een meter zonder rem zou monteren.

Nou ja die hangt er nog. Binnenkort ga ik over op de warmtepomp boiler, inductie en dan gaat het gas eruit.

Wie weet lukt het ze dan... Ik wil wel een P1 poort voor uitlezen, laadpaal balanceren etc.
Laat die handjes wapperen!
pi_202697432
Wij hebben nu een eerste volledig kalenderjaar zonnepanelen gehad, dus niet een goede referentie of dit een goed jaar was. Voor degenen die al wat jaren panelen hebben, hoe was 2021 tov andere jaren? Voor mijn gevoel was het geen goed jaar qua zon, maar de opbrengst was bij ons alsnog iets hoger dan de offerte destijds voorspiegelde.

(Bij voorkeur mensen in het westen van het land, omdat zonuren per regio nogal kunnen schelen)

[ Bericht 0% gewijzigd door NightDancert op 19-12-2021 09:58:26 ]
pi_202697796
quote:
1s.gif Op zondag 19 december 2021 08:19 schreef NightDancert het volgende:
Wij hebben nu een eerste volledig kalenderjaar zonnepanelen gehad, dus niet een goede referentie of dit een goed jaar was. Voor degenen die al wat jaren panelen hebben, hoe was 2021 tov andere jaren? Voor mijn gevoel was het geen goed jaar qua zo’n, maar de opbrengst was bij ons alsnog iets hoger dan de offerte destijds voorspiegelde.

(Bij voorkeur mensen in het westen van het land, omdat zonuren per regio nogal kunnen schelen)
Ik woon niet in het westen van het land maar uit eerdere posts hier: Dit jaar was een stuk minder dan de vorige jaren. Mijn opbrengst ligt 5% lager dan vorig jaar.
pi_202698576
Ik heb ze sinds 2019 en dit is niet zo'n best jaar.

Ik kreeg ze in mei 2019 geloof ik, dat was meteen de beste maand ever voor mij :')

Ik dacht jeuj, als dat zo door gaat, dik cashen.

Ja dit jaar is 2,11 tegenover 2,28 MWh vorig jaar. Jaar ervoor was 1,65 MWh, maar toen had ik ze dus pas sinds half mei.
pi_202704210
Van de week maar besloten om voor onze nieuwe woning het collectieve aanbod van Vereniging Eigen Huis te accepteren.

12*355WP Longi panelen (full black) en een Goodwe omvormer voor ¤1,05/WP inclusief btw. Lijkt me een prima deal.

En de doelstelling is dat de panelen voor half april liggen, dus mooi de optimale opbrengst meepakken.

Ten opzichte van onze oude woning gaan er ruim 1500Wp op vooruit met deze installatie, tegen een lagere installatieprijs.
Nu nog hopen dat de warmtepomp offertes snel binnen komen. En daarna opnieuw de principiële strijd aan met de netbeheerder rondom het geen opdracht hoeven geven voor het verwijderen van de gasaansluiting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')