abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:54:28 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201902296
Goedenavond,

Vandaag ten kantore op locatie Amsterdam evenals gister te Haarlem *) werd onder anderen door mij nog van gedachten gewisseld over de zorgbonus voor zorgpersoneel dat zich in de genoemde periode in het zweet gewerkt heeft. :|W
Onder genot van gebruikelijke aperitiefjes in een plaatselijke horecagelegenheid sprak men over een rechtmatige en welverdiende bonus die snel uitbetaald zal gaan worden. :7~

Enfin, al met al is door de overheid daartoe een fors bedrag vrijgemaakt en gereserveerd om aan de vastgestelde hoogte te voldoen. :s) :s) :s) De bonus van maar liefst 1000 euro ten die vorig jaar werd uitgekeerd gunste van zorgmedewerkers loog er niet om en was helemaal op z'n plaats voor alle zware diensten dat eerste coronajaar. :%
Hierover is uiteraard al vaker overleg geweest tussen aan de overheid gelieerde organisaties *) waarna goedkeuring werd uitgesproken uit respect voor deze mensen, of beter gezegd: Helden! *)

Wij stemden aanvankelijk ook in met ruim 200 euro beste lezers. :Y), ware het niet dat een grote run op aanvragen voor de bonus uitbleef :s) :s) :s), waardoor het bedrag kan worden opgekrikt naar maar liefst 385 euro. *)
Aangezien het UMC op steenworp afstand is, er wekelijks veel overleg plaatsvindt tussen verschillende organisaties die vol billijkheid en uiterst professioneel werken voor veel goede zaken, zag men vorig jaar al snel in dat een aardige bonus hierbij wel op z'n plaats is. :7~

Nader overleg met politiek Den Haag leert afgelopen dagen bijna alleen maar goede en vooruitstrevende dingen waaronder prima zaken. *) En dito goed contact met VWS c_/ leert ons te Haarlem :Y) :9 en Amsterdam Zuid B:)B dat de toekenning reeds is gehonoreerd. :lijstje: Nu het demissionaire kabinet volledig akkoord gegaan is met een bonusbedrag van tussen de 200 en 240 euro naar een slordige 385 euro, zien velen het extraatje nu al vol dankbaarheid en met passend gevoel van waardering tegemoet. :9~

Het is tevens iets waar ik en m'n dito Haerlemsche partner straks nog 'n cognacje zullen drinken. :9 Zo ook op behoud van eenieders goede gezondheid en suc6 in de lange strijd tegen corona die wellicht nog voor u en ons ligt. :7~


Scjvb

++++

Zorgpersoneel ANP

Ruim miljoen zorgmedewerkers krijgen bonus van 385 euro, bedrag hoger dan verwacht

quote:
VANDAAG, 16:03

Iets meer dan een miljoen zorgmedewerkers krijgen de zorgbonus 2021. VWS heeft de aanvragen voor 1.042.071 zorgverleners goedgekeurd, zo laat het ministerie weten. De bonus bedraagt 384,71 euro netto.

Het extraatje is bedoeld voor zorgpersoneel dat vanwege de coronapandemie onder moeilijke omstandigheden zorg heeft verleend. De bonus geldt voor de periode 1 oktober 2020 tot 15 juni 2021. Het zijn de werkgevers en budgethouders die de bonussen hebben aangevraagd voor hun personeel.

Aanvankelijk dacht het demissionaire kabinet dat de bonus tussen de 200 en 240 euro zou bedragen. Voor de regeling was 720 miljoen euro vrijgemaakt, die eerlijk zou worden verdeeld over het aantal aanvragen. Omdat het aantal aanvragen lager is dan verwacht, valt de bonus nu dus hoger uit.

Voor eind van het jaar uitbetaald

De werkgevers krijgen het geld voor half november overgemaakt, waarna ze de bonussen nog voor het eind van het jaar kunnen uitbetalen. Dat moet in ieder geval binnen vijf maanden gebeuren.

Vorig jaar werd er ook al een bonus uitgekeerd voor zorgmedewerkers. Die bedroeg toen 1000 euro netto. Volgens het kabinet was die alleen bedoeld voor medewerkers die een "uitzonderlijke prestatie" hadden geleverd in de strijd tegen corona, zoals IC-personeel. Maar veel zorginstellingen wezen erop dat ze het 'met z'n allen' hadden gedaan en vroegen de bonus voor het hele personeel aan, dus ook voor de schoonmakers en de administratief medewerkers.

© https://nos.nl/artikel/24(...)g-hoger-dan-verwacht
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 oktober 2021 @ 20:59:13 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201902353
Het verbaast me dat er überhaupt meer dan een miljoen (!) zorgmedewerkers zijn :o

Ongeveer één op de dertien volwassenen werkt in de zorg? En dan niet in de IT in de zorg bijvoorbeeld, maar echt direct met cliënten en patiënten? :o
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_201902368
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:59 schreef heywoodu het volgende:
Ongeveer één op de dertien volwassenen werkt in de zorg?
En nog steeds zijn er maar 950 ic-bedden.
  Leukste jonkie 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 21:20:09 #4
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_201902618
400 euro extra. Wat een jodenfooi zeg :')
-XOXO- Je maintiendrai
pi_201902637
Geef dan niets :')
pi_201902673
Dus een miljoen zorgmedewerkers lopen te janken omdat ze in topdrukte 1500 mensen moesten verzorgen met Covid? Ja, het is natuurlijk ook heel zwaar voor obesitas Truus en Gerda als je ipv elke 10 minuten een pauze kon houden, nu eindelijk eens langer dan 10 minuten aan een stuk door moesten werken.
  maandag 25 oktober 2021 @ 21:24:25 #7
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201902688
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:00 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
En nog steeds zijn er maar 950 ic-bedden.
Badum-tsss
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201902996
In de City en op de Zuid As lachen ze daarom. Die zitten dan ook heel slim dicht bij de geldkraan.
pi_201903030
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:59 schreef heywoodu het volgende:
Het verbaast me dat er überhaupt meer dan een miljoen (!) zorgmedewerkers zijn :o

Ongeveer één op de dertien volwassenen werkt in de zorg? En dan niet in de IT in de zorg bijvoorbeeld, maar echt direct met cliënten en patiënten? :o
En willen we de vergrijzing opvangen dan zijn er nog eens 1 miljoen extra nodig. Dat gaat hem dus niet worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201903057
Kunnen ze mooi wegstrepen tegenover het eigen risico van de zorgverzekering :') ;(
nee, jij dan!
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 oktober 2021 @ 21:49:10 #11
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201903111
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:23 schreef hyviiee het volgende:
Dus een miljoen zorgmedewerkers lopen te janken omdat ze in topdrukte 1500 mensen moesten verzorgen met Covid? Ja, het is natuurlijk ook heel zwaar voor obesitas Truus en Gerda als je ipv elke 10 minuten een pauze kon houden, nu eindelijk eens langer dan 10 minuten aan een stuk door moesten werken.
Ja, want zo gaat het werk in de zorg :)!
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 25 oktober 2021 @ 21:51:25 #12
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_201903166
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:00 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
En nog steeds zijn er maar 950 ic-bedden.
Wat heeft dat met het aantal medewerkers te maken? Ik denk niet dat ze allemaal aan het bed staan, er is ook kantoorpersoneel, de kantinejuffrouw en de schoonmaakster.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_201903893
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:51 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Wat heeft dat met het aantal medewerkers te maken? Ik denk niet dat ze allemaal aan het bed staan, er is ook kantoorpersoneel, de kantinejuffrouw en de schoonmaakster.
Die mogen toch geen aanspraak maken op de bonus? Vaak zijn die nog zelfs van externe bedrijven.

De zorg is gewoon onhoudbaar qua financiering.
pi_201904167
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:21 schreef samuel25 het volgende:
Geef dan niets :')
Liever iets dan niets.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 23:13:00 #15
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201904260
Meer dan 1 miljoen mensen werkzaam in de zorg. Wat een absurd hoog aantal
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201904293
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:49 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, want zo gaat het werk in de zorg :)!
Wel bij de Truus'en en de Greta's die vinden dat ze heel hard gewerkt hebben, en bij elk wissewasje moeten vermelden dat ze in de zorg werken en zo begaan zijn met hun patienten.
pi_201904316
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:41 schreef Brembo het volgende:

[..]
Die mogen toch geen aanspraak maken op de bonus? Vaak zijn die nog zelfs van externe bedrijven.

De zorg is gewoon onhoudbaar qua financiering.
Jaloers :P
  maandag 25 oktober 2021 @ 23:21:11 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201904350
Het is bijna ironisch dat het hetzelfde bedrag is als het eigen risico voor zorg...

Maar fijn voor ze, het is een stuk lastiger werken met alle beperkingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 25 oktober 2021 @ 23:23:47 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201904375
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:23 schreef hyviiee het volgende:
Dus een miljoen zorgmedewerkers lopen te janken omdat ze in topdrukte 1500 mensen moesten verzorgen met Covid? Ja, het is natuurlijk ook heel zwaar voor obesitas Truus en Gerda als je ipv elke 10 minuten een pauze kon houden, nu eindelijk eens langer dan 10 minuten aan een stuk door moesten werken.
Ja? Denk je dat het alleen om die 1.500 patiënten ging?

Wat denk je van personeel in de langdurige zorg dat het nu veel zwaarder heeft omdat ze hun cliënten vooral moeten beschermen tegen Corona, omdat zij het mogelijk binnen kunnen brengen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201904906
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:23 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja? Denk je dat het alleen om die 1.500 patiënten ging?

Wat denk je van personeel in de langdurige zorg dat het nu veel zwaarder heeft omdat ze hun cliënten vooral moeten beschermen tegen Corona, omdat zij het mogelijk binnen kunnen brengen?
Dit! ^O^
pi_201904924
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:15 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Wel bij de Truus'en en de Greta's die vinden dat ze heel hard gewerkt hebben, en bij elk wissewasje moeten vermelden dat ze in de zorg werken en zo begaan zijn met hun patienten.
Ach hou op, drie keer bevallen in een ziekenhuis omdat “ze” zichzelf zo belangrijk vonden. Ik wilde naar huis, alles prima maar bacterie.

In het ziekenhuis drie keer eerder bevallen zonder medisch personeel….

Ze lopen constant achter de feiten aan.

Koffiehoek in ziekenhuis is zeer belangrijk voor het personeel.

Ik trap niet meer in die medische druk
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 01:14:51 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201904927
quote:
4s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:54 schreef Scjvb het volgende:
Nu het demissionaire kabinet volledig akkoord gegaan is met een bonusbedrag van tussen de 200 en 240 euro naar een slordige 385 euro, zien velen het extraatje nu al vol dankbaarheid en met passend gevoel van waardering tegemoet.
_O- _O- _O- _O- _O- :Y)
We have always been at war with Eastasia.
pi_201904930
Krijgen een stel chronisch zieken hun geld ook terug? Dat geld is namelijk op één januari al er doorheen.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 01:22:59 #24
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201904937
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:59 schreef heywoodu het volgende:
Het verbaast me dat er überhaupt meer dan een miljoen (!) zorgmedewerkers zijn :o

Ongeveer één op de dertien volwassenen werkt in de zorg? En dan niet in de IT in de zorg bijvoorbeeld, maar echt direct met cliënten en patiënten? :o
Uit het nieuwsbericht in de op:

quote:
Maar veel zorginstellingen wezen erop dat ze het 'met z'n allen' hadden gedaan en vroegen de bonus voor het hele personeel aan, dus ook voor de schoonmakers en de administratief medewerkers.
We have always been at war with Eastasia.
pi_201905829
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:13 schreef Mortaxx het volgende:
Meer dan 1 miljoen mensen werkzaam in de zorg. Wat een absurd hoog aantal
Ik dacht eerlijk waar dat er meer mensen in de zorg werkte...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201905839
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En willen we de vergrijzing opvangen dan zijn er nog eens 1 miljoen extra nodig. Dat gaat hem dus niet worden.
Klopt die mensen kunnen ze nooit krijgen... Dat is ook bekend en wordt zoals gebruikelijk vooruit geschoven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201905845
Hoeveel van die miljoen werken eigenlijk parttime?
pi_201905864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 01:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
_O- _O- _O- _O- _O- :Y)
Dit is basis psychologie. Ook al weet iedereen dit, het blijft werken.
Als je een fooi wilt geven, beloof dan nog minder maar geef de fooi die je al wou geven. Dat werkt altijd ondat het een zwakte vij het menselijk ras misbruikt.
Een enkeling zal hetzelfde reageren maar de gros is gelukkiger en vrolijker, ondanks dat dit van te voren bekend is gemaakt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201905865
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:14 schreef Raw85 het volgende:
Hoeveel van die miljoen werken eigenlijk parttime?
Dat zullen er vast veel zijn. Zeker in de ouderenzorg en thuiszorg.
pi_201905873
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:14 schreef Raw85 het volgende:
Hoeveel van die miljoen werken eigenlijk parttime?
Geen idee, als je het uitgezocht heb kan je het hier dan posten?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201905879
1 miljoen medewerkers? En toch al die maatregelen? Geef ze maar ontslag.
pi_201905891
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:18 schreef Nober het volgende:
1 miljoen medewerkers? En toch al die maatregelen? Geef ze maar ontslag.
Maar hoeveel van die 1 miljoen medewerkers zijn daadwerkelijk de handen aan bed en hoeveel parttimers zijn er?
pi_201905905
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:20 schreef Cherni het volgende:

[..]
Maar hoeveel van die 1 miljoen medewerkers zijn daadwerkelijk de handen aan bed en hoeveel parttimers zijn er?

Bedoel je hiermee mensen die daadwerkelijk een kamer ingaan en een patient moeten aanraken of ook de mensen die dit mogelijk maken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_201905980
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:59 schreef heywoodu het volgende:
Het verbaast me dat er überhaupt meer dan een miljoen (!) zorgmedewerkers zijn :o

Ongeveer één op de dertien volwassenen werkt in de zorg? En dan niet in de IT in de zorg bijvoorbeeld, maar echt direct met cliënten en patiënten? :o
1 op de 9 mensen werkt dus in de zorg. Best veel inderdaad.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201905986
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Bedoel je hiermee mensen die daadwerkelijk een kamer ingaan en een patient moeten aanraken of ook de mensen die dit mogelijk maken?
De mensen die zorg verlenen door patiënten aan te raken. Een schoonmaker in de thuiszorg bijvoorbeeld, valt ook onder de sector zorg en de cao van de organisatie. Dat zijn geen externe organisaties. Overigens toen het om die 1000 euro ging hadden ook de schoonmakers daar recht op en zelfs administratief personeel als die in een bepaalde periode gewerkt hadden. Althans dat was het geval bij de organisatie waar mijn partner werkt en dat is een grote organisatie in onze provincie.
pi_201905995
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:15 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Wel bij de Truus'en en de Greta's die vinden dat ze heel hard gewerkt hebben, en bij elk wissewasje moeten vermelden dat ze in de zorg werken en zo begaan zijn met hun patienten.
Tief eens op met je kutposts en ditto persoonlijkheid zeg.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201906018
385 euro... Is dat het risico van werken in de zorg? :+
pi_201906028
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Tief eens op met je kutposts en ditto persoonlijkheid zeg.
Oké Greta! Niet te hard van stapel lopen vandaag hé en niet vergeten elke 10 minuten je pauze te pakken, straks raak je nog overwerkt
pi_201906054
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:34 schreef Bocaj het volgende:
385 euro... Is dat het risico van werken in de zorg? :+
Tijdens de eerste golf was het risico behoorlijk hoog omdat er nog geen beschermingsmiddelen waren. Blijft lastig allemaal. Het is een zware sector om in te werken. Ik zou het voor geen goud willen doen.
pi_201906194
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:36 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Oké Greta! Niet te hard van stapel lopen vandaag hé en niet vergeten elke 10 minuten je pauze te pakken, straks raak je nog overwerkt
wat moet jij een triest leven hebben zeg.

Laat mij raden, jij staat ook bij een GGD bus te filmen "voor later"?
pi_201906311
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:13 schreef Mortaxx het volgende:
Meer dan 1 miljoen mensen werkzaam in de zorg. Wat een absurd hoog aantal
NL is zorgverslaafd we houden elkaar lekker bezig zo, niks mis mee.
pi_201906363
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:58 schreef Shotty het volgende:

[..]
wat moet jij een triest leven hebben zeg.

Laat mij raden, jij staat ook bij een GGD bus te filmen "voor later"?
Is gewoon een of andere kutkloon. Helaas vinden de modjes dat allemaal prima.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201906501
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:58 schreef Shotty het volgende:

[..]
wat moet jij een triest leven hebben zeg.

Laat mij raden, jij staat ook bij een GGD bus te filmen "voor later"?
Nee. Helaas. Ik woon tegenover een verzorgingshuis en weet precies hoe "hard" de mensen daar werken. De ene bewoner is vermist en nog niet terug gevonden of de andere bewoner ligt uren dood voor het gebouw, terwijl de greta's heerlijk van hun welverdiende koffie pauze genieten. Wordt er wat van gezegd door de buurtbewoners is het" het is niet mijn cliënt".
pi_201906514
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:33 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nee. Helaas. Ik woon tegenover een verzorgingshuis en weet precies hoe "hard" de mensen daar werken. De ene bewoner is vermist en nog niet terug gevonden of de andere bewoner ligt uren dood voor het gebouw, terwijl de greta's heerlijk van hun welverdiende koffie pauze genieten. Wordt er wat van gezegd door de buurtbewoners is het" het is niet mijn cliënt".
en in plaats van daar wat mee te doen, zit je hier te klagen over "Greta's", waarvan hier niemand enig idee heeft wat dat zijn.

goed bezig man...
pi_201906538
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:33 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nee. Helaas. Ik woon tegenover een verzorgingshuis en weet precies hoe "hard" de mensen daar werken. De ene bewoner is vermist en nog niet terug gevonden of de andere bewoner ligt uren dood voor het gebouw, terwijl de greta's heerlijk van hun welverdiende koffie pauze genieten. Wordt er wat van gezegd door de buurtbewoners is het" het is niet mijn cliënt".
Er ligt iemand uren dood voor het gebouw en je belt geen 112? Ik weet niet welke van die 2 er schokkender is...
Aangezien je mensen niet dood mag verklaren laat jij iemand in hulpeloze toestand achter en dat is strafbaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:41:01 #46
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_201906574
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:59 schreef heywoodu het volgende:
Het verbaast me dat er überhaupt meer dan een miljoen (!) zorgmedewerkers zijn :o

Ongeveer één op de dertien volwassenen werkt in de zorg? En dan niet in de IT in de zorg bijvoorbeeld, maar echt direct met cliënten en patiënten? :o
Wel allemaal parttime waarschijnlijk maar dan nog is het een giga hoeveelheid ja. En gaat allemaal maar erger worden. Zorg is al de grootste uitgave post van de overheid dus dat kan niet zo doorgaan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_201906864
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:41 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Wel allemaal parttime waarschijnlijk maar dan nog is het een giga hoeveelheid ja. En gaat allemaal maar erger worden. Zorg is al de grootste uitgave post van de overheid dus dat kan niet zo doorgaan.
Ja, de zorgkosten rijzen de pan uit en dat is reden voor zorgen.

Maar er zal toch altijd één uitgavenpost de grootste blijven. En dan vind ik zorg geen slechte keuze.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201906886
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:33 schreef hyviiee het volgende:

[..]
Nee. Helaas. Ik woon tegenover een verzorgingshuis en weet precies hoe "hard" de mensen daar werken. De ene bewoner is vermist en nog niet terug gevonden of de andere bewoner ligt uren dood voor het gebouw, terwijl de greta's heerlijk van hun welverdiende koffie pauze genieten. Wordt er wat van gezegd door de buurtbewoners is het" het is niet mijn cliënt".
Je lult onzin. In elke post.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201906916
Ik betaal in januari ook altijd trouw mij 385 euro eigen bijdrage. Dan ben ik er al doorheen. Elk jaar.
pi_201906967
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:09 schreef Kolibri2014 het volgende:
Ik betaal in januari ook altijd trouw mij 385 euro eigen bijdrage. Dan ben ik er al doorheen. Elk jaar.
Aan wie?

Wellicht eens handig voor je om te kijken of je je premie ook in één (of 4) keer kan/wil betalen. Geeft vaak wat korting op het totaal.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:19:19 #51
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201907035
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:59 schreef heywoodu het volgende:
Het verbaast me dat er überhaupt meer dan een miljoen (!) zorgmedewerkers zijn :o
We zijn een stokoud en dus doodziek landje. En de boomers beginnen inmiddels ook massaal hun kwaaltjes te krijgen dus dat moet nog wel met een factor 1.5 omhoog vermoed ik.
pi_201907112
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:59 schreef heywoodu het volgende:
Het verbaast me dat er überhaupt meer dan een miljoen (!) zorgmedewerkers zijn :o

Ongeveer één op de dertien volwassenen werkt in de zorg? En dan niet in de IT in de zorg bijvoorbeeld, maar echt direct met cliënten en patiënten? :o
80% is manager in de zorg, Die hebben ook hard moeten werken he
pi_201907233
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:34 schreef Shotty het volgende:

[..]
en in plaats van daar wat mee te doen, zit je hier te klagen over "Greta's", waarvan hier niemand enig idee heeft wat dat zijn.

goed bezig man...
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:36 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Er ligt iemand uren dood voor het gebouw en je belt geen 112? Ik weet niet welke van die 2 er schokkender is...
Aangezien je mensen niet dood mag verklaren laat jij iemand in hulpeloze toestand achter en dat is strafbaar.
Lezen is voor sommigen ook niet al te makkelijk hier blijkt wel. Er wordt steeds wat gedaan door de straat bewoners hier tegen dat verzorgingshuis.
En ik laat iemand in hulpeloze toestand achter? Sneu figuur dat je er bent. Politie heeft gewoon de tijd van overlijden kunnen vaststellen. Wij als bewoners hebben de politie laten komen omdat er iemand voor het gebouw lag ja. Diegene is midden in de nacht in een wat hoort gesloten afdeling te zijn, in haar eentje naar het dak kunnen lopen, daarvan af gesprongen, en niemand die haar gemist heeft. En zo gaat het vaker daar. Ze missen er niemand. Breng je een dement oud vrouwtje terug die midden in de winter bij -5 ergens in het park bij het verzorgingshuis loopt rond te dwalen , krijg je ook te horen "dat is niet mijn client, dus nee, ik heb haar niet gemist".

Oh, en de Greta's en Truus'en zijn die obesitas "verzorgenden" die amper de auto uit kunnen omdat ze 150 kilo wegen, die er niet voor hun clienten zijn maar liever de godganse dag op balkon hun koffietje zitten te drinken. En dan op facebook gaan lopen klagen over hoe zwaar hun werk wel is, en echt wel een loonsverhoging verdienen.
  Beste debater 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:45:43 #54
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201908498
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:37 schreef hyviiee het volgende:

[..]
[..]
Lezen is voor sommigen ook niet al te makkelijk hier blijkt wel. Er wordt steeds wat gedaan door de straat bewoners hier tegen dat verzorgingshuis.
En ik laat iemand in hulpeloze toestand achter? Sneu figuur dat je er bent. Politie heeft gewoon de tijd van overlijden kunnen vaststellen. Wij als bewoners hebben de politie laten komen omdat er iemand voor het gebouw lag ja. Diegene is midden in de nacht in een wat hoort gesloten afdeling te zijn, in haar eentje naar het dak kunnen lopen, daarvan af gesprongen, en niemand die haar gemist heeft. En zo gaat het vaker daar. Ze missen er niemand. Breng je een dement oud vrouwtje terug die midden in de winter bij -5 ergens in het park bij het verzorgingshuis loopt rond te dwalen , krijg je ook te horen "dat is niet mijn client, dus nee, ik heb haar niet gemist".

Oh, en de Greta's en Truus'en zijn die obesitas "verzorgenden" die amper de auto uit kunnen omdat ze 150 kilo wegen, die er niet voor hun clienten zijn maar liever de godganse dag op balkon hun koffietje zitten te drinken. En dan op facebook gaan lopen klagen over hoe zwaar hun werk wel is, en echt wel een loonsverhoging verdienen.
Ga zelf in de zorg werken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201908646
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:37 schreef hyviiee het volgende:

[..]
[..]
Lezen is voor sommigen ook niet al te makkelijk hier blijkt wel. Er wordt steeds wat gedaan door de straat bewoners hier tegen dat verzorgingshuis.
En ik laat iemand in hulpeloze toestand achter? Sneu figuur dat je er bent. Politie heeft gewoon de tijd van overlijden kunnen vaststellen. Wij als bewoners hebben de politie laten komen omdat er iemand voor het gebouw lag ja. Diegene is midden in de nacht in een wat hoort gesloten afdeling te zijn, in haar eentje naar het dak kunnen lopen, daarvan af gesprongen, en niemand die haar gemist heeft. En zo gaat het vaker daar. Ze missen er niemand. Breng je een dement oud vrouwtje terug die midden in de winter bij -5 ergens in het park bij het verzorgingshuis loopt rond te dwalen , krijg je ook te horen "dat is niet mijn client, dus nee, ik heb haar niet gemist".

Oh, en de Greta's en Truus'en zijn die obesitas "verzorgenden" die amper de auto uit kunnen omdat ze 150 kilo wegen, die er niet voor hun clienten zijn maar liever de godganse dag op balkon hun koffietje zitten te drinken. En dan op facebook gaan lopen klagen over hoe zwaar hun werk wel is, en echt wel een loonsverhoging verdienen.
Elke post van jouw hand is een pleidooi tegen de vrijheid van meningsuiting.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201908992
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 13:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ga zelf in de zorg werken.
Dat advies zou ik ook desbetreffende user die vol op het orgel gaat geven. Lekker de ganse dag op een balkon je koffie drinken en/of niet de auto uitkomen en lekker op Facebook zitten. Makkelijker kunnen je ze niet verdienen.
pi_201909048
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_201909374
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:37 schreef hyviiee het volgende:

[..]
[..]
Lezen is voor sommigen ook niet al te makkelijk hier blijkt wel. Er wordt steeds wat gedaan door de straat bewoners hier tegen dat verzorgingshuis.
En ik laat iemand in hulpeloze toestand achter? Sneu figuur dat je er bent. Politie heeft gewoon de tijd van overlijden kunnen vaststellen. Wij als bewoners hebben de politie laten komen omdat er iemand voor het gebouw lag ja. Diegene is midden in de nacht in een wat hoort gesloten afdeling te zijn, in haar eentje naar het dak kunnen lopen, daarvan af gesprongen, en niemand die haar gemist heeft. En zo gaat het vaker daar. Ze missen er niemand. Breng je een dement oud vrouwtje terug die midden in de winter bij -5 ergens in het park bij het verzorgingshuis loopt rond te dwalen , krijg je ook te horen "dat is niet mijn client, dus nee, ik heb haar niet gemist".

Oh, en de Greta's en Truus'en zijn die obesitas "verzorgenden" die amper de auto uit kunnen omdat ze 150 kilo wegen, die er niet voor hun clienten zijn maar liever de godganse dag op balkon hun koffietje zitten te drinken. En dan op facebook gaan lopen klagen over hoe zwaar hun werk wel is, en echt wel een loonsverhoging verdienen.
De hele zorg veroordelen op basis van één obesita mens die jij kent. Sneuer kan niet
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:48:19 #59
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201909832
Klinkt inderdaad vrij respectloos in de oren van velen :|W want zo oordeelt men normaliter dus niet over de zorg in NL

Zij verdienen beter.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')