abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201902126
Ik heb al een aantal jaren een action staafmixerset (met staafmixer, garde en zo'n hakmolentje). Mechanisch volstaat die voor mij maar ik loop tegen twee dingen aan:

• Het ding is moeilijk schoon te krijgen, voedsel komt tijdens het mixen in de opzetstukken en komt daar nauwelijks meer uit totdat je twee weken later iets anders gaat bewerken.
• De opzetstukken gaan van binnen roesten. Resultaat is dat alles wat je blendt, mixt of hakselt voorzien wordt van een rood-bruin FeO2-drabje. Vast heel goed als je net sterk wilt worden als Popeye maar vrij ranzig in de slagroom.

Nu zoek ik dus een nieuwe staafmixerset, met alle 3 functies (garde, staafmixer en hakmolentje). BaMix heb ik overwogen maar aangezien ik al jaren prima uit de voeten kan met die van de Action op bovenstaande problemen na, zie ik er het nut niet van in om 200+-euro uit te geven. Ik zoek dus in de range 25-80 euro.

Welke staafmixer gebruiken jullie? Hoe lang al, en hoe bevalt die?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_201902460
Ik zit met dezelfde vraag. Ik heb zo'n kekke KitchenAid met koffer vol met opzetstukken.
Echter, ik heb een maandagochtendmodelletje. Ik heb bericht gekregen dat ik mijn geld terug krijg. Maar wat dan? Ik gebruik hem 4 a 5 keer per week. De hakmolen en opzetstuk voor soep en smoothie gebruik ik het meest.

Mijn budget is 100-150 euro. Ik overweeg een nieuwe KitchenAid want ik ben er wel enorm tevreden over.
Spoilers!
pi_201903335
Ik heb deze, alleen de versie zonder garde, want dan gebruik ik mijn gewone handmixer:

https://www.coolblue.nl/p(...)gomixx-msm67170.html

Hee erg tevreden over!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201903392
Ik heb een Braun. Al 28 jaar.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201903736
Wij hebben al 2 jaar een bosch ergomixx. Super fijn ding. Echt blij dat ik niet voor het goedkoopste model ben gegaan. Het ziet er super stevig uit en werkt nog steeds als een trein, en het gaat bij ons in de vaatwasser. Heb wel heel misschien een onderdeel uit het bovenste kastje laten vallen waardoor het ringetje waarmee hij in de machine gaat was afgebroken. Maar na een beetje secondenlijn merkt mijn vriend daar nog steeds niks van :P
pi_201904198
Ik heb ook een Bosch. Inclusief blender, hakmolen en garde. Ik heb er op Marktplaats 20 euro voor betaald.

Sommigen zullen het vies vinden, dingen met eten van Marktplaats halen. Maar ik maak ze gewoon goed schoon.

Er komt hier veel meer van Marktplaats:

• Staafmixer: Bosch - MSM66120 - 20,00 EUR
• Oven: Inventum heteluchtoven OV525CS - 40,00 EUR
• Airfryer: Phillips XL - 40,00 EUR
• Broodbakmachine: AFK - BM2 - 20,00 EUR (Miskoop, had binnen maand doorgebrand circuitprint)
• Koffiezetapparaat: DeLonghi Magnifica volautomatische bonenmaler en espressemachine - 50,00 EUR
• Koelkast: Koelvriescombinatie Siemens KI34VX21 - 100,00 EUR
• Inductiekookplaat: Bosch (2 fases 220V / 4 pitten) - 80,00 EUR

Eén keer per week zoek ik op Marktplaats een rondje naar zaken die ik momenteel op mijn lijstje heb staan. Soms duurt het maanden voor ik iets vind, soms bij de eerste keer zoeken. Bij de Airfryer heb ik wel aanvullende kosten voor schoonmaken gemaakt. Deze was 40 euro (en dat is op MP best uniek) omdat deze best vies was. Ik heb 'em gedemonteerd en schoongemaakt waarbij ik denk ik 10 euro aan sponsjes, doekjes en schoonmaakmiddel/vetoplosser gebruikt heb.
_-L'avenir est déja là
  maandag 25 oktober 2021 @ 23:27:01 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201904403
Ook een Braun, met kleine en grote hakmolen. Gaat al jaren mee.

Niet meer verkrijgbaar.
The love you take is equal to the love you make.
pi_201904456
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:27 schreef Lienekien het volgende:
Ook een Braun, met kleine en grote hakmolen. Gaat al jaren mee.

Niet meer verkrijgbaar.
Ik zou wel graag meerdere hakmolens willen! Ik wist niet dat dat bestond.
Spoilers!
pi_201904549
Ook een Braun (minipimer), gaat alweer een jaar of twintig mee. (maar gebruik hem niet wekelijks)
Always remember that you are absolutely unique. Just like everyone else
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 00:14:45 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201904745
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:35 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Ik zou wel graag meerdere hakmolens willen! Ik wist niet dat dat bestond.
Deze set lijkt er wel op.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:31:26 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_201907754
Wij hebben er 2.
Een ruim 20 jaar oude Braun staafmixer 300 watt en een gewonnen Philips staafmixer 650 watt.
Die laatste heeft ook wat meer opzetstukken en gebruiken we het meest:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_201909544
Blokker huismerksetje, met staafmixer, garde en hakmolen.
Kostte mij 20¤ en gebruik ik ondertussen al een jaar of 5.

Voor iemand die minder is dan een hobbykok, werkt hij uitstekend.
pi_201909617
Hier een set van philips, tevreden over. Als je deze veel gebruikt, is er ook oplaadbare. Wellicht ook nog handig.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:46:11 #14
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201909812
Ik had een slordige 25 jaar een Braun, die ging kapot. heb nu een Bamix MX105077
Een wereld van verschil, stil krachtig en snel. Kan ik iedereen aanraden.
pi_201909921
https://images.app.goo.gl/oni4HMEyXQyemxoo6

Ik heb dit bakbeest al zeker 25 jaar en gebruik em regelmatig om snel iets te raspen, zoals wortelen of aardappelen, om deegjes te kneden of ingrediënten te mengen. Onderdelen zijn kennelijk nog steeds verkrijgbaar. Maar alles is makkelijk te reinigen en kan evt. in de vaatwasser.

Daarnaast heb ik een Braun staafmixer, eveneens uit het jaar blok.

Maar ik maak ook steeds meer gebruik van een granieten vijzel, voor het fijnere werk.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:58:46 #16
5428 crew  miss_sly
pi_201909940
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 00:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Deze set lijkt er wel op.
Ik wist niet dat er ook staafmixers met foodprocessor-accessoires zijn, en dat is in deze lijn wel te vinden. Dat vind ik dus echt dé oplossing voor mijn probleem dat ik misschien wel een nieuwe foodprocessor zou willen, maar vooral voor het snij- en schaafwerk. Bedankt voor de tip!
pi_201909994
Een staafmixer met gardeopzetstuk lijkt me erg handig maar heb ik nog nooit gezien, ik gebruik nog altijd een aparte handmixer en aparte staafmixer.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201910086
Ik heb inmiddels mijn 2e Braun Multimix handmixer met opzetstukken waaronder een staafmixer en hakmolen, maar ik mis het kleine hakmolentje van mijn vorige wel, de huidige heeft alleen een grote. En qua ergonomisch vasthouden had ik beter een Multiquick staafmixer ipv handmixer kunnen nemen, maar dat bedacht ik achteraf, midden in een periode van gepureerd eten moeten maken begaf de vorige het na ruim 20 jaar en heb toen direct een nieuwe besteld.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:15:36 #19
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201910144
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik wist niet dat er ook staafmixers met foodprocessor-accessoires zijn, en dat is in deze lijn wel te vinden. Dat vind ik dus echt dé oplossing voor mijn probleem dat ik misschien wel een nieuwe foodprocessor zou willen, maar vooral voor het snij- en schaafwerk. Bedankt voor de tip!
Ik gebruik de kleine hakmolen bijv. voor parmezaanse kaas of noten. Pesto gaat ook goed. De grote hakmolen gebruik ik om ijsjes te maken van o.a. mango uit de diepvries en yoghurt.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:17:26 #20
5428 crew  miss_sly
pi_201910168
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ik gebruik de kleine hakmolen bijv. voor parmezaanse kaas of noten. Pesto gaat ook goed. De grote hakmolen gebruik ik om ijsjes te maken van o.a. mango uit de diepvries en yoghurt.
Ah ja, handig!

Bij een van de versies van de Braun Multiquick zit dus ook dit, en dat wil ik dus echt heel graag!
pi_201912584
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:59 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb deze, alleen de versie zonder garde, want dan gebruik ik mijn gewone handmixer:

Hee erg tevreden over!
Die is wel leuk. Is hij ook goed schoon te houden zonder dat er overal water in achter blijft?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:15:19 #22
5428 crew  miss_sly
pi_201912619
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:12 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Die is wel leuk. Is hij ook goed schoon te houden zonder dat er overal water in achter blijft?
Ja. Alles kan in de vaatwasser. Ik zet zelf het mesje nooit in de vaatwasser, maar volgens mij mag dat wel.
Enige waar wat water in achterblijft, is de staat can de mixer, omdat deze aan beide kanten ruimte heeft om wat water in achter te laten blijven.
pi_201922068
Ik heb deze en gebruik alle onderdelen best vaak. De grote kenwood standmixer een stuk minder sinds ik deze heb.

https://www.bol.com/nl/nl(...)00000025520090/?s2a=
We have far more in common than that which devides us..
pi_201929574
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 21:59 schreef miss_sly het volgende:

Hee erg tevreden over!
+1 wat een topmixer is dit.
Uitvinder van de biersmiley.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')