abonnement Unibet Coolblue
pi_201931050
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:54 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
A) dit gaat niet over Polen geen subsidie, dat krijgen ze namelijk nog wel, miljarden zelfs.
B) dit is geen op zichzelf staand iets. Brussel wil op weg naar een federatie, enkele landen willen autonoom blijven, in elk land groeit de weerstand tegen de almaar verstikkende EU.
Nee, dit is geen opmaat naar een federatie. Dit gaat puur over het houden aan de afspraken die er vaak al vanaf het prille begin zijn en keer op keer bevestigd zijn (ook door Polen).
pi_201931071
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 13:57 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nee, dit is geen opmaat naar een federatie. Dit gaat puur over het houden aan de afspraken die er vaak al vanaf het prille begin zijn en keer op keer bevestigd zijn (ook door Polen).
Sluit je ogen gerust voor de bredere ontwikkelingen.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 14:05:51 #153
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201931124
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:00 schreef DarkwingDuck het volgende:
Sluit je ogen gerust voor de bredere ontwikkelingen.
Priceless!

Doe jij dat niet juist met Polen?
Wat vind je ervan dat er een gepolitiseerde tuchtkamer is om kritische rechters te straffen?
Wat vind je ervan dat je in Polen van een bepaalde politieke kleur moet zijn voor je tegenwoordig überhaupt benoemd kan worden als rechter?
Zou je dat in Nederland ook acceptabel vinden?

En wat heeft dit alles te maken met het wel/ niet willen van een Europese Federatie?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201931137
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:00 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Sluit je ogen gerust voor de bredere ontwikkelingen.
Voor welke bredere ontwikkeling sluit ik mijn ogen dan? Volgens mij zijn 'je houden aan je afspraken' geen nieuwe of controversiële concepten toch?
pi_201931154
quote:
6s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:05 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Priceless!

Doe jij dat niet juist met Polen?
Wat vind je ervan dat er een gepolitiseerde tuchtkamer is om kritische rechters te straffen?
Wat vind je ervan dat je in Polen van een bepaalde politieke kleur moet zijn voor je tegenwoordig überhaupt benoemd kan worden als rechter?
Zou je dat in Nederland ook acceptabel vinden?

En wat heeft dit alles te maken met het wel/ niet willen van een Europese Federatie?
Het huidige systeem van rechters moet doorbroken worden. Lees maar hoe het in elkaar steekt nu (of zoals het was). Dat zouden we in Nederland nooit zo laten gebeuren.
pi_201931160
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Voor welke bredere ontwikkeling sluit ik mijn ogen dan? Volgens mij zijn 'je houden aan je afspraken' geen nieuwe of controversiële concepten toch?
Ga elders dommertje spelen alsjeblieft.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 14:09:16 #157
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201931175
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:07 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het huidige systeem van rechters moet doorbroken worden. Lees maar hoe het in elkaar steekt nu (of zoals het was). Dat zouden we in Nederland nooit zo laten gebeuren.
Da's geen antwoord. :D

En je hebt ook nog niet uitgelegd wat het Vedrag van Lissabon nou veranderd heeft aan het mandaat van het Hof en/ of Artikel 6 van het EVRM... ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201931177
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:08 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Ga elders dommertje spelen alsjeblieft.
Als het zo simpel is moet het toch eenvoudig uit te leggen zijn? Of lukt dat niet omdat je zelf ook snapt dat het totale onzin is wat je allemaal opschrijft?

Niets aan deze hele situatie is nieuw, het primaat van het Europees Hof bestaat als sinds de EGKS en daar is ook keer op keer iedereen (inclusief Polen) mee akkoord gegaan. Het enige dat nu anders is is dat Polen zich daar onderuit probeert te wurmen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Tocadisco op 28-10-2021 14:15:36 ]
pi_201931272
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:09 schreef SicSicSics het volgende:

[..]
Da's geen antwoord. :D

Dat mag je vinden. Je gaat voorbij aan het probleem wat er nu is met de rechterlijke macht in Polen. Draag gerust andere oplossingen aan dan die de Poolse regering in gedachten heeft met steun van de volksvertegenwoordiging. Wellicht is de methode die zij voor ogen hebben niet de beste, dat zou goed kunnen. Maar het is een autonoom land, ik neem aan dat zijzelf wel de voor hun geschikte oplossing kunnen bedenken.
  donderdag 28 oktober 2021 @ 14:34:42 #160
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201931374
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:23 schreef DarkwingDuck het volgende:
Dat mag je vinden.
Dat was geen mening. ;)
quote:
Je gaat voorbij aan het probleem wat er nu is met de rechterlijke macht in Polen. Draag gerust andere oplossingen aan dan die de Poolse regering in gedachten heeft met steun van de volksvertegenwoordiging.
Dat wordt juist geadresseerd door de EU. :)
quote:
Wellicht is de methode die zij voor ogen hebben niet de beste, dat zou goed kunnen. Maar het is een autonoom land, ik neem aan dat zijzelf wel de voor hun geschikte oplossing kunnen bedenken.
Uiteraard is het een autonoom land ... Met verdragen. :D Ik ben ook een autonoom mens, maar heb mij ook te voegen aan bepaalde afspraken en verdragen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_201931446
oke uittrappen die Polen
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 14:46:43 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201931475
quote:
13s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:43 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
oke uittrappen die Polen
Dat is niet nodig lijkt me

Maar je kunt ze wel korten op hun gratis geld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201931656
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:46 schreef sp3c het volgende:

[..]
Dat is niet nodig lijkt me

Maar je kunt ze wel korten op hun gratis geld
En wat als je daarmee niet het beoogde doel bereikt?
pi_201931672
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En wat als je daarmee niet het beoogde doel bereikt?
Dan heb je in ieder geval wel de garantie dat Europees geld niet foutief wordt ingezet (daar heb je immers geen controle over in een staat die zich niet gebonden acht aan beslissingen van het Europees Hof).
pi_201931696
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:11 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dan heb je in ieder geval wel de garantie dat Europees geld niet foutief wordt ingezet (daar heb je immers geen controle over in een staat die zich niet gebonden acht aan beslissingen van het Europees Hof).
EU geld wordt al fout ingezet door oa Turkije, maar dat terzijde.

Maar dat verandert dus nog niets aan de schijnbaar hemeltergende situatie in Polen. Wat is het volgende middel als Polen helemaal geen geld meer ontvangt vanuit de EU?
pi_201931816
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
EU geld wordt al fout ingezet door oa Turkije, maar dat terzijde.

Maar dat verandert dus nog niets aan de schijnbaar hemeltergende situatie in Polen. Wat is het volgende middel als Polen helemaal geen geld meer ontvangt vanuit de EU?
Ze kunnen via een procedure van een paar rondes besluiten dat Polen het stemrecht verliest.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 15:30:25 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201931855
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:09 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En wat als je daarmee niet het beoogde doel bereikt?
dan kost het geen geld
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201931898
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:24 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ze kunnen via een procedure van een paar rondes besluiten dat Polen het stemrecht verliest.
En dan? En wat als andere landen, bijvoorbeeld Tsjechië of Hongarije of Polen zelf, hun veto inzetten om het ontnemen van stemrecht tegen te houden? En wat als zelfs na het ontnemen van stemrecht de Polen hun nieuwe wet niet aanpassen?
pi_201931938
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En dan? En wat als andere landen, bijvoorbeeld Tsjechië of Hongarije of Polen zelf, hun veto inzetten om het ontnemen van stemrecht tegen te houden? En wat als zelfs na het ontnemen van stemrecht de Polen hun nieuwe wet niet aanpassen?
Het was meer een reactie om aan te geven wat een van de mogelijke opties is. Ben het met je eens dat het weinig verschil maakt.
pi_201931976
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 08:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Zeer treffend.
_O-
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 16:23:40 #171
8781 crew  Frutsel
pi_201932321
quote:
Polen kan miljarden uit coronaherstelfonds EU vergeten als tuchtcollege blijft

Als Polen zijn nieuwe tuchtsysteem voor rechters niet laat vallen, kan het land de tientallen miljarden euro's uit het coronaherstelfonds van de Europese Unie op zijn buik schrijven. Dat is een harde voorwaarde, stelde voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie donderdag.

Polen maakt aanspraak op 36 miljard euro uit het fonds, maar de commissie heeft de aanvraag nog altijd niet goedgekeurd. Dat heeft alles te maken met hoe Polen omgaat met de rechterlijke macht, liet zij al eerder doorschemeren.

Polen voerde nieuwe toezichtregels in voor rechters, die nu geschorst, overgeplaatst of op andere manieren gestraft kunnen worden door een tuchtcollege dat aan de leiband van de regering zou lopen. Von der Leyen noemt het terugdraaien van het nieuwe regime nu stellig een vereiste.

"We willen een duidelijke toezegging dat Polen de tuchtkamer ontmantelt, het tuchtstelsel opdoekt of hervormt en begint met het herbenoemen van de rechters" die zijn weggestuurd, stelt de commissievoorzitter. Ze spreekt van een "conditio sine qua non", een voorwaarde zonder welke iets niet mogelijk is.

Nederland en andere EU-landen spraken op de EU-top van vorige week ook al uit dat Polen geen geld uit het herstelfonds mag krijgen als het niet zwicht. Polen klaagt over chantage en beschuldigt de EU ervan steeds meer bevoegdheden naar zich toe te trekken.

Woensdag legde het Europees Hof van Justitie Polen al een dwangsom van 1 miljoen euro per dag op zolang de nieuwe tuchtkamer niet afgeschaft is.

Polen uit Europees Raden voor de rechtspraak gezet
Donderdag maakte het European Network of Councils for the Judiciary (ENCJ) bekend dat de Poolse Raad voor de rechtspraak niet langer deel uitmaakt van het netwerk. Eerder werd het Poolse lidmaatschap al opgeschort.

De Poolse Raad voldoet volgens het ENCJ niet langer aan de eisen die aan het lidmaatschap worden gesteld. Zo voldoet Poolse Raad niet aan de voorwaarde van 'onafhankelijke rechtspraak', die garandeert dat er onafhankelijk van wetgevende of uitvoerende macht wordt rechtgesproken in een lidstaat.
pi_201932498
Al hun geld uit het coronaherstelfonds afpakken _O-
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201932615
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 15:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
En dan? En wat als andere landen, bijvoorbeeld Tsjechië of Hongarije of Polen zelf, hun veto inzetten om het ontnemen van stemrecht tegen te houden? En wat als zelfs na het ontnemen van stemrecht de Polen hun nieuwe wet niet aanpassen?
De Tsjechen gaan het sowieso niet doen omdat zij er direct door getroffen worden. De Turów mijn die veel vervuiling in Tsjechie veroorzaakt moet volgens het Europees Hof gesloten worden, Polen weigert dat. Hongarije zal het inderdaad wel doen zolang Orban premier is maar zijn positie is ook nogal wankel, in de peilingen voor de verkiezingen over een paar maanden tonen een nek aan nek race aan. En Polen kan een procedure tegen zichzelf niet vetoën, zo slim waren ze nog net wel toen ze die procedure in elkaar hebben gezet.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 17:10:37 #174
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201932780
Polen moet sowieso lekker doen wat volgens Polen goed is voor Polen, daar is ook weinig mis mee

Alleen als ze gratis EU geld willen dan moeten ze volgens de EU regeltjes werken

Lijkt me niet heel onredelijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_201933035
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 14:07 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Het huidige systeem van rechters moet doorbroken worden. Lees maar hoe het in elkaar steekt nu (of zoals het was). Dat zouden we in Nederland nooit zo laten gebeuren.
Wat een nietszeggend prutsantwoord man
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_201933157
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat een nietszeggend prutsantwoord man
Dank je voor de inhoudelijke mededeling. Jij zou het dus wel zien zitten. Weten we dat ook weer.
  Moderator donderdag 28 oktober 2021 @ 17:46:08 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201933202
quote:
0s.gif Op donderdag 28 oktober 2021 17:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Wat een nietszeggend prutsantwoord man
Wat is er niet goed aan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')