abonnement Unibet Coolblue
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:14:36 #26
74056 crew  ToT
pi_201908765
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:56 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Nope! Geen dwang. Dat hun leven beperkter is is een eigen keus. Zo mogen we geen autorijden zonder rijbewijs. Mensen zonder rijbewijs moeten helaas gewoon met de trein of laten zich rijden. Eigen keus.
Yup, er wordt je van alles onmogelijk gemaakt als je geen goedje in je lichaam laat spuiten waarvan onbekend is hoe de lange termijn effecten er van zijn, maar voel je heus niet gedwongen om die shot alsnog te nemen hoor, ook al mag je steeds minder doen of moet je zoals in dit voorbeeld meer betalen voor andere dingen. Vrije keuze hoor, echt waar!

Ik ben zelf overigens wel gevaccineerd, maar vind dit een zeer zorgwekkende en walgelijke ontwikkeling.
pi_201909132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:14 schreef ToT het volgende:

[..]
Yup, er wordt je van alles onmogelijk gemaakt als je geen goedje in je lichaam laat spuiten waarvan onbekend is hoe de lange termijn effecten er van zijn, maar voel je heus niet gedwongen om die shot alsnog te nemen hoor, ook al mag je steeds minder doen of moet je zoals in dit voorbeeld meer betalen voor andere dingen. Vrije keuze hoor, echt waar!

Ik ben zelf overigens wel gevaccineerd, maar vind dit een zeer zorgwekkende en walgelijke ontwikkeling.
Mja.
Het zou zover niet zijn gekomen als de toestanden in de zorg niet zorgwekkend zouden zijn.

Wat betreft effecten op de lange termijn, dat risico heb je altijd en zit in bijna alles. Alleen, hoe groot is de kans dat wij bij bosjes zullen neervallen?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:51:11 #28
74056 crew  ToT
pi_201909163
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:49 schreef Rogue2.0 het volgende:

[..]
Mja.
Het zou zover niet zijn gekomen als de toestanden in de zorg niet zorgwekkend zouden zijn.

Wat betreft effecten op de lange termijn, dat risico heb je altijd en zit in bijna alles. Alleen, hoe groot is de kans dat wij bij bosjes zullen neervallen?
Ik verwacht weinig spannends, maar er zullen genoeg mensen zijn die zwaarwegende redenen hebben om zich niet te laten vaccineren. Sommige mensen krijgen er echt langdurige en zware bijwerkingen voor. Misschien dat sommige weigeraars zo iemand persoonlijk kennen en er daarom bang voor zijn? Of religieuze overwegingen, zoals in Staphorst, op Urk en bij veel etnische minderheden enzo?
pi_201909256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 14:51 schreef ToT het volgende:

[..]
Ik verwacht weinig spannends, maar er zullen genoeg mensen zijn die zwaarwegende redenen hebben om zich niet te laten vaccineren. Sommige mensen krijgen er echt langdurige en zware bijwerkingen voor. Misschien dat sommige weigeraars zo iemand persoonlijk kennen en er daarom bang voor zijn? Of religieuze overwegingen, zoals in Staphorst, op Urk en bij veel etnische minderheden enzo?
Ik denk dat mensen die wegens medische redenen niet gevaccineerd zijn niet onder de rest wordt gerekend.

Maar degenen die gewoon bang zijn zijn meestal wel te "overhalen" wanneer ze weten dat de kans heel klein is. En nog zijn ze niet echt beperkt, want ze kunnen overal binnen met een negatieve test.
pi_201909623
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

Verder ook vrij droevig als een financiële impuls moet worden ingezet.
Dat gebeurt in de zorg al heel lang: De overheid stuurt al heel lang op het stimuleren van gezond leven. Bijv. roken wordt peperduur. Allemaal eigen bijdrages en veel behandelingen worden niet eens vergoed. Dus dan kan een vaccinatie bonus er wel bij.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 08:53:07 #31
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201951838
En mensen die roken, veel drinken, ongezond eten etc etc...?
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_201952109
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 15:26 schreef paulgo het volgende:

[..]
Dat gebeurt in de zorg al heel lang: De overheid stuurt al heel lang op het stimuleren van gezond leven. Bijv. roken wordt peperduur. Allemaal eigen bijdrages en veel behandelingen worden niet eens vergoed. Dus dan kan een vaccinatie bonus er wel bij.
Mensen die roken moeten behandelingen zelf betalen? Over welke behandelingen heb je het nu?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 09:57:15 #33
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201952589
Ik betaal al -tig jaar netjes mijn zorgpremie en heb nog nooit aanspraak gedaan op mijn zorgverzekering.
Nog nooit…. Mede omdat ik gezond leef, niet rook, amper drink, en gezegend ben met een goede weerstand.

In Nederland is het geld dat naar de zorg gaat hoger dan in de omliggende landen. Maar in een land als Duitsland hebben ze een veelvoud aan IC bedden. IC bedden waar nu naar wordt gekeken en de bottleneck is in de zorg. Zorgpremie stijgt al jaren, maar het aantal IC bedden wordt afgeschaald.

Waarom moet ik me dan vaccineren als ik een minieme kans heb (0.02%) op een ernstig ziektebeeld wanneer ik besmet raak? Ik ben toch niet degene die op de IC terecht kom? Had gewoon de afgelopen jaren geïnvesteerd in het verbeteren van de gezondheid van je bevolking.

Geef dan korting op de zorpremie aan de mensen met een gezond bmi, of die niet roken.
pi_201952818
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:57 schreef tja77 het volgende:
Ik betaal al -tig jaar netjes mijn zorgpremie en heb nog nooit aanspraak gedaan op mijn zorgverzekering.
Nog nooit…. Mede omdat ik gezond leef, niet rook, amper drink, en gezegend ben met een goede weerstand.

In Nederland is het geld dat naar de zorg gaat hoger dan in de omliggende landen. Maar in een land als Duitsland hebben ze een veelvoud aan IC bedden. IC bedden waar nu naar wordt gekeken en de bottleneck is in de zorg. Zorgpremie stijgt al jaren, maar het aantal IC bedden wordt afgeschaald.

Waarom moet ik me dan vaccineren als ik een minieme kans heb (0.02%) op een ernstig ziektebeeld wanneer ik besmet raak? Ik ben toch niet degene die op de IC terecht kom? Had gewoon de afgelopen jaren geïnvesteerd in het verbeteren van de gezondheid van je bevolking.

Geef dan korting op de zorpremie aan de mensen met een gezond bmi, of die niet roken.
Het afbraakbeleid van Rutte is duidelijk zichtbaar geworden tijdens deze pandemie. Ruim voor corona zich aandiende waren er al personeelstekorten in legio ziekenhuizen en ik heb regelmatig mails voorbij zien komen van zorgbureaus met noodkreten van ziekenhuizen of ze personeel konden leveren, anders moesten er weer afdelingen gesloten worden. Het hele jaar door, ook bijv. tijdens zomervakanties.
Als er dan ziekmeldingen kwamen, werden operaties ook afgezegd. Wachtlijsten en gecancelde operaties waren er derhalve al jaar en dag.

Nu spint men het zo dat de zorg uitgesteld moet worden door 'mensen die bedden bezet houden' :r maar dit probleem speelt dus al jaren. Terwijl in Europees verband vastgelegd is dat mensen ook in buurlanden terecht kunnen bijv. voor allerlei operaties.

Er worden dus halve waarheden verkondigt en dat staat mij ook tegen. Mensen die zich niet hebben laten vaccineren maar wel een verhoogd risico lopen om in het ziekenhuis te belanden, daar kun je iets van vinden. Maar de hetze die gaande is, is misselijkmakend.
pi_201953070
Ik zou geen mensen belonen voor vaccineren, gewoon mensen die het niet doen de toegang weigeren tot steeds meer dingen isde beste oplossing
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:02:48 #36
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201953464
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 08:53 schreef PzKpfw het volgende:
En mensen die roken, veel drinken, ongezond eten etc etc...?
Uiteindelijk ga je naar een Amerikaans systeem waarbij een verzekeraar wel degelijk rekening kan houden met jouw lifestyle keuzes om de premie vast te stellen. Vaak niet relevant, want particulier toch onbetaalbaar.
Als je niet verzekerd bent, weet je zeker dat je je eigen behandeling mag betalen. Soms ben je dan je huis kwijt, in andere gevallen kunnen je met een wat symptoonmatiging je ondergang afwachten. Overiges heeft dat in de US niet geleid tot de conclusie, hey, ik moet zelf gaan betalen, laat ik iets minder calorie naar binnen werken.

Het is wel eerlijker, de gebruiker betaalt, dat vinden we heel normaal in Nederland. Maar voor de zorg zien we dat anders. Daarom heb je een ernorme belastingdruk, die oa wordt ingezet om de zorgkosten te kunnen dekken. Het schept vrijheid voor ons allen te leven hoe we zelf willen, zonder bang te zijn geen zorg te krijgen maar tegen een relatief hoge prijs. Nu blijkt dat systeem alleen niet goed houdbaar, niet zo zeer vanwege de kosten, maar voornamelijk vanwege het gebrek aan zorg.

Bij een onoverkomelijk gebrek, dient met de rantsoeneren. Dat houdt in dit geval in triage. Daarbij zou het bespreekbaar kunnen zijn om andere gronden toe te passen van de accute noodzakelijkheid van een medische behandeling. Zo zou je corona centra kunnen inrichten met beperkte capaciteit zodat de overbevraging vanuit de corona hoek minder intefereert met de reguliere zorg of je kunt voorwaarden stellen aan zorg zoals dat je in het voortraject wel je medisch geadviseerde vaccinaties hebt aangenomen. Ik denk dat de NL politiek zo'n gesprek lang zal ze leven niet aandurft.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:25:17 #37
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201953721
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 09:57 schreef tja77 het volgende:
Ik betaal al -tig jaar netjes mijn zorgpremie en heb nog nooit aanspraak gedaan op mijn zorgverzekering.
Nog nooit…. Mede omdat ik gezond leef, niet rook, amper drink, en gezegend ben met een goede weerstand.

In Nederland is het geld dat naar de zorg gaat hoger dan in de omliggende landen. Maar in een land als Duitsland hebben ze een veelvoud aan IC bedden. IC bedden waar nu naar wordt gekeken en de bottleneck is in de zorg. Zorgpremie stijgt al jaren, maar het aantal IC bedden wordt afgeschaald.

Waarom moet ik me dan vaccineren als ik een minieme kans heb (0.02%) op een ernstig ziektebeeld wanneer ik besmet raak? Ik ben toch niet degene die op de IC terecht kom? Had gewoon de afgelopen jaren geïnvesteerd in het verbeteren van de gezondheid van je bevolking.

Geef dan korting op de zorpremie aan de mensen met een gezond bmi, of die niet roken.
Ja, voor die anderen moet je je laten vaccineren? Zodat ze fijn ongezond verder kunnen leven en tesamen lekker constante druk op de zorg blijven geven zodat deze piekbelasting niet opgevangen kan worden.

Terwijl de oplossing is om de gezondheid te optimaliseren. Ipv symptoombestrijding middels vaccins.
To BG or not to BG!
pi_201956766
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 10:32 schreef Henry77 het volgende:
gewoon mensen die het niet doen de toegang weigeren tot steeds meer dingen isde beste oplossing
Stel; je kan door het nog meer pesten van ongevaccineerden het aantal van 12% naar 10% krijgen. En dan? Wat heb je daarmee opgelost?

Of heeft Hugo je laten geloven dat de ongevaccineerden een gevaar zijn, waar je het beste uit de buurt kan blijven? Dan moet je wel achterwege laten dat ongevaccineerden meer symptomen hebben en dus eerder thuis blijven als ze besmettelijk zijn. En je moet achterwege laten dat een vaccin bescherming biedt. Anders klopt het niet.

En wat zijn de gevolgen van dit pesten? Als ongevaccineerde spreek ik hier wel eens over met mede ongevaccineerden. Ik ken iemand die zich afsluit voor de samenleving en vrijwel alleen nog maar omgaat met andere ongevaccineerden omdat hij bang is beoordeeld of geweigerd te worden. Ik ken ook een strijdlustig iemand die bewust de maatschappij dwars gaat zitten. Zelf voel ik ook geen drang om iets bij te dragen aan een maatschappij die mij buitensluit. En wat als mensen het niet meer pikken en in opstand gaan komen?

En heb je wel eens nagedacht over dat dit hele systeem van QR-codes en uitsluiting voor gevolgen gaat hebben voor jouzelf in de toekomst? Stel volgend jaar komt een nieuw, nog korter getest vaccin. Je beide ouders krijgen ernstige bijwerkingen, en jij wilt het niet, maar bent je baan kwijt als je het weigert. Hoe meer maatregelen tegen ongevaccineerden normaal worden, hoe minder IEDEREEN krijgt te zeggen over zijn eigen lichaam.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')