abonnement Unibet Coolblue
pi_201906744
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:23 schreef Weltschmerz het volgende:
Coronamaatregelen? Het zijn zorgcrisismaatregelen.
[..]
Dat mensen zo onzeker over hun standpunt zijn dat andere inzichten de mond moet worden gesnoerd pleit niet voor dat standpunt.
Heeft het geen fuck mee te maken en dat weet je best. Het gaat om het overhalen van niet-gevaccineerden, en dat doe je niet door allemaal Engel types op TV te knallen. Heeft verder niets te maken met onzekerheid over het eigen vaccinatie-standpunt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201906751
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 22:58 schreef Nicksanders het volgende:

[..]

Vooral achter faalhaas Hugoshenko blijven aanlopen.

En ja voor je gaat bitchen ik heb een groen vinkje maar ik weiger dat te laten zien voor zoiets eenvoudigs als uit eten.
Wat een aanname dat ik achter Hugo en consorten zou staan. Je kletst uit je nek en vult voor mij in.

Fijn voor je dat groene vinkje. Je zult je vast heel stoer voelen wanneer je weigert dat te laten zien.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201906774
Dus omdat honderdduizenden Nederlanders denken dat een vaccin een manier is voor Bill Gates en het WEF om de massa onder de duim te krijgen, moeten we met z'n allen straks weer in lockdown?

En bedankt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_201906791
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 23:13 schreef DrDarwin het volgende:
Binnenkort, op 2 November al.

Weer een kerkdienst op tv voor de Vaccinreligioten.
Zijn er al hymns en psalmen?

Dominee Hugo komt de tweespalt in de samenleving propageren en die zal overdonderend bewierrookt worden door de gevaccineerde massa.
Gelukkig zijn de zaligen van geest die al gevaccineerd zijn, onaantastbaar zijn ze.

Even nog een booster vaccin straks, maar in ieder geval zijn ze zo veilig dat ze met gemak het virulente virus kunnen weerstaan.
Toch?

Wanneer is de volgende dienst?
Wat lijkt me dat vermoeiend om te zijn zoals jullie, nl. overal tégen te zijn. En dan jullie achterdocht, het is werkelijk erg. Wat een akelig leven.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201906799
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dus omdat honderdduizenden Nederlanders denken dat een vaccin een manier is voor Bill Gates en het WEF om de massa onder de duim te krijgen, moeten we met z'n allen straks weer in lockdown?

En bedankt.
Dit dus. Stel egoïsten zijn het.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:00:03 #246
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_201906808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Onderscheid maken op leeftijd is een vorm van discrimineren en per wet verboden.

Al zou eigenlijk hetzelfde voor wel of niet gevaccineerd moeten gelden :')
Alleen in gelijke gevallen, daar is hier geen sprake van.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:00:52 #247
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201906820
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:57 schreef KoosVogels het volgende:
Dus omdat honderdduizenden Nederlanders denken dat een vaccin een manier is voor Bill Gates en het WEF om de massa onder de duim te krijgen, moeten we met z'n allen straks weer in lockdown?

En bedankt.
Kom prikbroeder. We gaan op ze jagen.
pi_201906854
Ik heb btw mijn prik, niet omdat ik daarom allerlei privileges kan krijgen, maar omdat ik achter het idee van vaccineren sta. Net als de DKTP-prik bij kinderen bijvoorbeeld. Misschien moet de overheid daar eens de nadruk op gaan leggen, in een voorlichtingsprogramma met als onderwerp "Hoe werken vaccins nou eigenlijk?". Want naar mijn idee zijn er nog altijd teveel idioten die roepen "Ik hoef die zooi niet in mijn lichaam" en "We weten niet wat de langetermijneffecten zijn" etc....
pi_201906871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:46 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Maar de fitte ongevaccineerde veertigers helpen wel mee met verspreiding van het virus, ondanks dat ze er zelf over het algemeen niet zo veel last van hebben. En soms worden fitte veertigers alsnog doodziek.
Net als gevaccineerden die ongetest rondlopen.

Herbesmetting komen bijna niet voor, gevaccineerden die ziek worden wel.

En ja, er komen wel eens veertigers in het ziekenhuis. Er liggen ook twintigers met hartklachten in het ziekenhuis na vaccinatie. Incidenten maken geen statistiek.
pi_201906918
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:05 schreef _I het volgende:

[..]
Net als gevaccineerden die ongetest rondlopen.
Zeker, maar wel flink minder. En daar gaat het nu juist om. Je wil de verspreiding stoppen.

Volgens mij hebben we met elkaar toch één doel? Namelijk het coronavirus uitbannen. Dan kan iedereen wel gaan roepen, blaten, schreeuwen, demonstreren, boos worden, agressief worden... dat heeft niet zoveel zin bij een virusuitbraak.
pi_201906971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:04 schreef Saekerhett het volgende:
Misschien moet de overheid daar eens de nadruk op gaan leggen, in een voorlichtingsprogramma met als onderwerp "Hoe werken vaccins nou eigenlijk?". Want naar mijn idee zijn er nog altijd teveel idioten die roepen "Ik hoef die zooi niet in mijn lichaam" en "We weten niet wat de langetermijneffecten zijn" etc....
Misschien moet de overheid eens serieus omgaan met klachten na vaccinatie, zoals bijv. menstruatieklachten e.d. Ontkennen dat er ook (ogenschijnlijk behoorlijke) negatieve effecten van deze vaccins zijn helpt natuurlijk niet om menen die kritisch zijn inzake vaccineren, te overtuigen. Misschien moet de overheid wat opener zijn over dit soort aspecten van de aanpak, om het draagvlak te vergroten.
Want in mijn kring zijn het vooral jonge vrouwen die ervoor kiezen om vanwege een kinderwens nog maar even niet te vaccineren. De klachtenregens rondom menstruaties zijn echt niet allemaal uit de duim gezogen en zijn voor jonge vrouwen natuurlijk ERG zorgelijk. Zeker na Softenon, DES, etc. heeft de overheid ook op het gebied van ongeboren kinderen wel een brug te slaan kwa vertrouwen.

Daarnaast, het verband met BMI en ziekenhuisbezetting is wellicht nog een sterker verband dan gevaccineerd of niet. Elk alternatief om uit deze toestand te komen is in deze crisis is amper uitgediept, zoals bijvoorbeeld gezonder eten, een andere lifestyle aanmeten, zorgcapaciteit (hoe beperkt mogelijk dan ook) uitbreiden, etc. EN na 1,5 (inmiddels bijna 2) jaar had dit waarschijnlijk zo langzamerhand ook al effecten gesorteerd die alleen maar winnaars had gekend.
En omdat niks van dat alles gedaan is, moeten gezonde jonge mensen (met een normaal BMI) zich met een vaccin laten prikken waarvan de langetermijneffecten onbekend zijn? Nee bedankt.

Ik ben helemaal voor vaccineren, maar ik bedank voorlopig nog even gezien bovenstaande redenen.
pi_201906996
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:45 schreef Derrazi het volgende:

[..]
* Door 50'ers
[..]
Ik zet mijn geld op de wappies dan. Effe kijken bange angstige 50+ vs doorgesnoven wappie. Easy money.

Niet dat jij naar buiten durft maar toch.
[..]
Om eerlijk te zijn. Als er mensen zijn die een kut leven hebben zijn het wel pro-vaxxers. Horeca de afgelopen weken zagen er ook redelijk leeg uit. Omdat pro-vaxxers nou eenmaal geen vrienden hebben.

Dus ja horeca kan net zo goed dicht want met 4 man en een halve paard aan dagjesmensen ga je je huur ook weer niet betalen.
Ziedend
pi_201906997
twitter
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
pi_201907000
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:55 schreef probeer het volgende:

[..]
Heeft het geen fuck mee te maken en dat weet je best. Het gaat om het overhalen van niet-gevaccineerden, en dat doe je niet door allemaal Engel types op TV te knallen. Heeft verder niets te maken met onzekerheid over het eigen vaccinatie-standpunt.
Het gaat wat mij betreft helemaal niet om het overhalen van niet-gevaccineerden. Maar dat is blijkbaar een dogma waar geen tegengeluid op mag komen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201907015
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:09 schreef Saekerhett het volgende:

[..]
Zeker, maar wel flink minder. En daar gaat het nu juist om. Je wil de verspreiding stoppen.

Volgens mij hebben we met elkaar toch één doel? Namelijk het coronavirus uitbannen. Dan kan iedereen wel gaan roepen, blaten, schreeuwen, demonstreren, boos worden, agressief worden... dat heeft niet zoveel zin bij een virusuitbraak.
Zeker.
Dus waar zijn de testen voor natuurlijke immuniteit. Waar zijn de hulptroepen voor de obese mensen? Wat doen we eraan om de immuunsystemen optimaal te maken?

We doen niets behalve spuiten en de weigeraars de schuld te geven van de ellende.

Ik word niet boos, wel verdrietig van het onrecht dat speelt. En de benoeming van een zgn vijand, die er niet is.
pi_201907023
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:33 schreef _I het volgende:

[..]
Dus discrimineren op de groep die het betreft kan niet, maar na een zogenaamde keuze voor een experiment kan je ineens wel een groep wegzetten?
“Ongevaccineerden” zijn geen homogene groep. Er liggen nog steeds geen kinderen of fitte veertigers op de IC. Het zijn nog steeds te dikke 70+rs.

En van mij hoeven deze mensen echt niet apart gezet te worden, maar wat schiet het op om een groep uit te sluiten die niet bevattelijk is voor zware gevolgen en wrs al natuurlijke afweer heeft?
Nou ja, voor mij hoeft de apartheid ook niet, laat daar geen misverstand over bestaan.

Wat ik alleen niet begrijp is wat er zo erg is aan een prikje? we zijn sinds de eerste vaccinatie ronde alweer maanden verder en het is niet zo dat mensen bij bosjes omvallen, dus op wat initiële bijwerkingen na lijkt mij het redelijk veilig.

Ik zou ramgek worden als ik me voor elk wissewasje zou moeten laten testen, dan is vaccineren wel de weg van de minste weerstand.

Verder ben ik ook tegen maatregelen, want de zorg moet het, ondanks dat het wat drukker wordt nu, makkelijk aankunnen omdat de overgrote meerderheid niet meer in het ziekenhuis beland. Het lijkt wel of de grens die gehanteerd word dat de zorg overbelast raakt elk halfjaar naar beneden bijgesteld wordt.

Ik zeg alleen dat het eerlijker zou zijn als mogelijke maatregelen alleen voor ongevaccineerden zouden gelden. Omdat maatregelen voor iedereen in mijn optiek nog vele graadjes erger is, niet alleen voor mij persoonlijk, maar dat betekend feitelijk dat er nooit meer en voor niemand een uitweg is uit die corona onzin en dat het dan voorgoed een nare samenleving zal gaan worden.

Maar als ik het voor het zeggen zou hebben, zouden er geen extra maatregelen bijkomen, en in blijven zetten op het stimuleren om mensen over de streep te trekken zich toch vooral maar te laten vaccineren. (daar komt trouwens bij dat bij maatregelen voor iedereen die kans dat mensen zich nog laten overhalen helemaal verkeken is)

[ Bericht 0% gewijzigd door LanaMyst op 26-10-2021 11:33:27 ]
pi_201907113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:52 schreef Elan het volgende:

[..]
Onderscheid maken op leeftijd is een vorm van discrimineren en per wet verboden.
In het geval van een pandemie is dat eigenlijk wel nodig. Helemaal als je gewoon een vaccin als uitweg hebt.

Vrijheid om je niet te laten vaccineren en tegelijkertijd de zekerheid willen hebben op zorgcapaciteit gaan niet samen tijdens een pandemie.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201907120
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:52 schreef GwanGwaa het volgende:

[..]
Simpel. In China zijn ze niet zo dol op "tegenstand". Hier kunnen we gewoon vrijuit demonstreren. Dat gelul steeds dat we in een dictatuur zouden leven komt me de strot uit.
Ja want de Nederlandse regering is wel dol op tegenstand. Kritische kamerleden en kritische kabinetsleden eruit gooien. Om maar niet te zwijgen aan de overdaar aan excessief politiegeweld bij meerder demonstraties van links naar rechts.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:28:30 #259
236264 crew  capricia
pi_201907146
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:33 schreef _I het volgende:

[..]
Dus discrimineren op de groep die het betreft kan niet, maar na een zogenaamde keuze voor een experiment kan je ineens wel een groep wegzetten?
“Ongevaccineerden” zijn geen homogene groep. Er liggen nog steeds geen kinderen of fitte veertigers op de IC. Het zijn nog steeds te dikke 70+rs.

En van mij hoeven deze mensen echt niet apart gezet te worden, maar wat schiet het op om een groep uit te sluiten die niet bevattelijk is voor zware gevolgen en wrs al natuurlijke afweer heeft?
Er liggen wel 40ers op de IC. Gemiddelde leeftijd is momenteel 55.8 jaar, op de IC, merendeel zonder comorbiditeiten. En die leeftijd wordt steeds jonger.
Zie Nice.
Definitely not CIA
pi_201907147
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:25 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Kritische kamerleden en kritische kabinetsleden eruit gooien.
Welke kritische kamerleden of leden van het kabinet zijn "eruit gegooid" en waar zijn ze uit gegooid?
pi_201907163
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:00 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Alleen in gelijke gevallen, daar is hier geen sprake van.
Wat bedoel je precies met gelijke gevallen?

Is gewoon heel lastig aangezien een dikkertje met diabetes theoretisch nog altijd meer kans heeft op een ongepland IC bezoek door Covid dan een vitale vijftiger zonder overgewicht. Om nog te zwijgen over afkomst. Mensen met bijvoorbeeld een Hindoestaanse afkomst hebben ook weer meer risico dan een blanke of een Chinees.

Het zullen wederom vrij generieke maatregelen moeten worden naar mijn idee om iedereen aan boord te houden.

Dus een thuiswerkadvies, groepsgrootte gaat weer wat terug net als de mondkapjes en misschien voor de vorm nog wat futiliteiten die ongevaccineerden moeten aansporen om toch maar die prik te gaan halen. Verwacht niks schokkends want de Kamer gaat daar niet mee akkoord plus risico dat het gerechtshof er bij de eerste beste zaak gehakt van maakt.
blablablabla
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:31:37 #262
74056 crew  ToT
pi_201907178
Laat me raden: zeker weer vanaf 19.00 geen alcohol meer mogen kopen in de supermarkt? -O-
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:34:08 #263
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201907204
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:31 schreef ToT het volgende:
Laat me raden: zeker weer vanaf 19.00 geen alcohol meer mogen kopen in de supermarkt? -O-
Alleen verboden voor ongevaccineerden.

Die staan straks massaal voor de deur van supermarkt met vraag of een gevaccineerde een sixpack bier kan kopen :T Net als 16-jarigen die dat aan 18+ers vragen :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201907205
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
In het geval van een pandemie is dat eigenlijk wel nodig. Helemaal als je gewoon een vaccin als uitweg hebt.

Vrijheid om je niet te laten vaccineren en tegelijkertijd de zekerheid willen hebben op zorgcapaciteit gaan niet samen tijdens een pandemie.
Mwa mensen op de IC worden juist steeds jonger. Daarbij spelen andere factoren misschien wel een meer cruciale rol dan alleen leeftijd.

Nederland is ook best een vergrijsd land dus economisch is het ook nog eens behoorlijk dom om de groep gepensioneerden maar te weigeren. Dat is nu juist de groep die de tijd en de financiële ruimte heeft om zich drie keer per week een lunch op terras te kunnen veroorloven.
blablablabla
pi_201907211
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:31 schreef ToT het volgende:
Laat me raden: zeker weer vanaf 19.00 geen alcohol meer mogen kopen in de supermarkt? -O-
Bibliotheken dicht!
blablablabla
pi_201907225
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Welke kritische kamerleden of leden van het kabinet zijn "eruit gegooid" en waar zijn ze uit gegooid?
Sensibileren van Omtzigt, Keizer per direct ontslag geven
pi_201907226
Welk land was dat, dat had hippe prikplekken gecreeëerd waar mensen koffie met gebak kregen etc. Liep storm.

Israël: gratis pizza
Bijvoorbeeld Israël, de wereldkampioen vaccineren. De Israëlische GGD'en gingen in februari een samenwerking aan met restaurants. Het idee: zet een prik en je krijgt er gratis pizza, humus, koffie en een typisch, zoet Israëlisch toetje voor terug.

En het leek te werken. Tientallen mensen kwamen een vaccinatie halen. "We zijn gekomen om geprikt te worden", zei een Israëliër tegen persbureau Reuters. "Het levert voordelen op, omdat je op bepaalde plekken niet welkom bent als je niet gevaccineerd bent. En het is heel fijn dat je er gratis koffie en pizza bij krijgt."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)izza-kinderdagopvang

[ Bericht 79% gewijzigd door Mondkapje op 26-10-2021 11:42:46 ]
pi_201907235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Mwa mensen op de IC worden juist steeds jonger. Daarbij spelen andere factoren misschien wel een meer cruciale rol dan alleen leeftijd.
Volgens mij is leeftijd nog steeds verreweg de belangrijkste factor in dit geval, dat de trend iets afbuigt dankzij delta doet daar niets aan af.

quote:
Nederland is ook best een vergrijsd land dus economisch is het ook nog eens behoorlijk dom om de groep gepensioneerden maar te weigeren. Dat is nu juist de groep die de tijd en de financiële ruimte heeft om zich drie keer per week een lunch op terras te kunnen veroorloven.
Alleen maar de ongevaccineerde gepensioneerden welke een enorme minderheid is.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_201907244
Wat ik ook niet begrijp is waarom er geen vertaling in het Arabisch in beeld komt bij de persconferenties. Die doven en slechthorenden hebben aan 1 woord genoeg maar het is juist dat deel dat de taal niet beheerst dat afhaakt.
pi_201907280
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Volgens mij is leeftijd nog steeds verreweg de belangrijkste factor in dit geval, dat de trend iets afbuigt dankzij delta doet daar niets aan af.
[..]
Alleen maar de ongevaccineerde gepensioneerden welke een enorme minderheid is.
Oh dan heb ik je verkeerd begrepen, meende dat je het voor alle ouderen wilde invoeren een dergelijke restrictie.

Het lijkt me sowieso maar een hele kleine groep die én 65+ is én niet gevaccineerd? Daarbij geloof ik niet dat de grote problemen met besmettingen zich voordoen op Qr-locaties.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')