Daar lag ook veel meer nog van in het schap. Terwijl normaal met chocolade mensen eerder voor melk kiezen heb ik het idee.quote:
Ohja goeie moet nog steeds een 2de prik. Ben steeds ziek als ik moet.quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:25 schreef liesje1979 het volgende:
Las ook over de mogelijkheid dat er alleen bepaalde maatregelen komen voor ongevaccineerden. dat is in andere landen ook al een dingetje. Vind ik wel heftig, maar ook wel weer logisch.. Moeilijke keuzes om te maken in ieder geval.
Wat ze ook beslissen, je kunt niet iedereen plezieren en het is toch nooit goed.quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:25 schreef liesje1979 het volgende:
Las ook over de mogelijkheid dat er alleen bepaalde maatregelen komen voor ongevaccineerden. dat is in andere landen ook al een dingetje. Vind ik wel heftig, maar ook wel weer logisch.. Moeilijke keuzes om te maken in ieder geval.
Bah.quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
hele berg melkchocolade rozijnen weggewerkt
VUL DE SLOTGRACHTquote:
* dud0r niet tong vast aan een plankquote:
Och, heb je de "derde" vast gehad?quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Ohja goeie moet nog steeds een 2de prik. Ben steeds ziek als ik moet.Vraag me af of die 2de nog veel nut heeft zo maanden later.
quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
hele berg milka repen weggewerkt dan
Dit.quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:27 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Wat ze ook beslissen, je kunt niet iedereen plezieren en het is toch nooit goed.
en binnen kun je sowieso met lego aan de slagquote:Op maandag 25 oktober 2021 14:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit.
Al heb ik liever "strengere" maatregelen (want laten we wel wezen, als gevaccineerde heb je er marginaal last van) dan dat alles weer de spuigaten uitloopt.
quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
VUL DE SLOTGRACHT
[..]
* dud0r niet tong vast aan een plank
Met krokodillen?quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:27 schreef dud0r het volgende:
[..]
VUL DE SLOTGRACHT
[..]
* dud0r niet tong vast aan een plank
En piranha'squote:
Oh maak je dat?quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
nja lockdown.. kan ik eindelijk mijn enorm Brabants landschap in miniatuur afmaken..
lekker frobelen met klei en boompjes en huisjes en struikjes en bloemetjes en mensjes en kerkjes en kapelletjes en weggetjes en akkertjes en bosjes
quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
en palingbeestjes met enorme tanden
jazeker, als het gereed isquote:Op maandag 25 oktober 2021 14:34 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oh maak je dat?krijgen we dan fotos te zien?
zitten wel koeien en varkens in maar helaas geen slangen... die hadden we niet in Brabantquote:
In brabant zitten er toch wel kleintjes?quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zitten wel koeien en varkens in maar helaas geen slangen... die hadden we niet in Brabant
ja maar die zijn zoooo klein, dat lukt me nooit die vast te pakken, niet eens met mijn megahyperastrowappienomische pincet...quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:38 schreef bitterbal het volgende:
[..]
In brabant zitten er toch wel kleintjes?
quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:37 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
zitten wel koeien en varkens in maar helaas geen slangen... die hadden we niet in Brabant
quote:
Er kruipen steeds meer gladde slangen door Brabant
Het gaat goed met de gladde slang. In het westen van Brabant is het reptiel aan een opmars bezig. In het grensoverschrijdende natuurgebied De Zoom/ Kalmthoutse Heide wonen nu vermoedelijk enkele tientallen slangen. Dat was tien jaar geleden nog een stuk minder. De slang is niet giftig en ongevaarlijk.
Geschreven door
Als je hem ziet mag je juist van geluk spreken, omdat hij nogal schuw is en zich graag verstopt.
Veel gedaan om te helpenVolgens boswachter Frans van Zijderveld van Natuurmonumenten is er de laatste jaren veel gedaan om de dieren te helpen. Er zitten twee populaties op de Kalmthoutse Heide en die zijn met elkaar in contact gebracht. Ze planten zich goed voort en de aantallen nemen dus toe. "Het is ook een compliment voor het beheer van de heide", zegt Van Zijderveld.
Waarschijnlijk woont de gladde slang op meer plekken in de streek, maar het probleem is dus dat hij zich bijna niet laat zien. Op zeker drie andere plekken in Brabant wordt hij wel eens gespot: in heidegebieden rond Eindhoven, in de Loonse en Drunense Duinen en in de Maashorst. "De gladde slang is koudbloedig, dus hij moet zich met zonlicht opwarmen. Daarom heeft hij open heidegebied nodig en vooral zand, in verband met de warmte", zegt Van Zijderveld.
Unieke tekeningHet bijzondere is dat iedere slang een unieke tekening heeft op zijn huid. Daardoor zijn ze van elkaar te onderscheiden en goed te volgen voor natuurbeheerders. Ook alle generaties worden waargenomen. Zo zijn op de heide al een wijfje gezien en een jong slangetje. Vooral vroeg in de ochtend worden ze nogal eens gezien, want dan zijn ze zich aan het opwarmen.
In Nederland wonen drie soorten slangen in het wild: de adder, de ringslang en de gladde slang.
https://www.omroepbrabant(...)slangen-door-brabant
quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
ja maar die zijn zoooo klein, dat lukt me nooit die vast te pakken, niet eens met mijn megahyperastrowappienomische pincet...
JA...quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:39 schreef FranticDJ het volgende:
De gladde slang komt gewoon voor in Brabant hoor, EttoVonk.
"sorry ik moet ophangen, MORE chocolate"quote:Op maandag 25 oktober 2021 13:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Godverdomme klotebedrijfGauw, hang op en bel nogeens!
quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:41 schreef bitterbal het volgende:
k moest net een noodstop maken. hing een grote spin aan het scherm te hangen op de scooter.
Dus ik stoppen, schoen uit, op scherm meppen.
Die mensen die het zagen![]()
quote:Op maandag 25 oktober 2021 14:39 schreef FranticDJ het volgende:
De gladde slang komt gewoon voor in Brabant
quote:
quote:
nee want dan blijft die hangen aan mijn mouwquote:Op maandag 25 oktober 2021 14:43 schreef mschol het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
of je veegt em eff opzij met een mouw
ze worden wakkerquote:Op maandag 25 oktober 2021 14:14 schreef bitterbal het volgende:
[ afbeelding ]
het kabinet beraadt zich op maatregelen
nee joh gekkiequote:Op maandag 25 oktober 2021 14:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee want dan blijft die hangen aan mijn mouw
En dan klimt ie zo in je nekquote:Op maandag 25 oktober 2021 14:46 schreef bitterbal het volgende:
[..]
nee want dan blijft die hangen aan mijn mouw
Ah, m'n gok was niet heel beroerd.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |