abonnement Unibet Coolblue
pi_201895004
Je moet sowieso geen verplichting eisen.
Als je een gijzelnemer aan de lijn hebt eis je ook geen vrijlating. Want uiteindelijk heeft deze gijzelnemer wel de macht om de gegijzelde te doden.
Dus dat wordt nog een moeilijk psychologische uitdaging.

O ja, ongevaccineerden. Wij houden wel van jullie hoor.
Maar namens alle patienten die op de wachtlijst staan en niet behandeld kunnen worden door de ongevaccineerden wil ik toch zeggen: "Denk er nog eens goed over na."
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201895030
Doe geen moeite, je kan niet in discussie gaan met domme mensen
pi_201895051
Ik ben natuurlijk immuun door besmetting en wil met een serologische test ook dit laten bevestigen. Kan je mij overhalen om alsnog de prik te nemen als ik al immuun blijk te zijn?

Ik vind het trouwens prima om mij niet te laten behandelen indien triage vanwege covid of om mij uit te sluiten van alles, zolang ik maar geen prik hoef.

[ Bericht 15% gewijzigd door KroketBroodje op 25-10-2021 10:19:27 ]
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895064
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik ben natuurlijk immuun door besmetting en wil met een serologische test ook dit laten bevestigen. Kan je mij overhalen om alsnog de prik te nemen als ik al immuun blijk te zijn?
:')
pi_201895124
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:07 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
:')
Zeg op zijn minst "Denk er nog eens goed over na." want met deze beredenering ga ik nooit overstag :')
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895128
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:18 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Zeg op zijn minst "Denk er nog eens goed over na." want met deze beredenering ga ik nooit overstag :')
Je weet best wel dat je na een besmetting met covid prima nog een keer covid kan krijgen
pi_201895134
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:19 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Je weet best wel dat je na een besmetting met covid prima nog een keer covid kan krijgen
Zelfde als je een prik hebt gehaalt, je kan nog steeds covid krijgen. Het gaat erom dat je niet meer in het ziekenhuis kan belanden, met natuurlijke immuniteit is die kans hééél laag
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895155
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Zelfde als je een prik hebt gehaalt, je kan nog steeds covid krijgen. Het gaat erom dat je niet meer in het ziekenhuis kan belanden, met natuurlijke immuniteit is die kans hééél laag
en dus?
pi_201895159
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik ben natuurlijk immuun door besmetting en wil met een serologische test ook dit laten bevestigen. Kan je mij overhalen om alsnog de prik te nemen als ik al immuun blijk te zijn?

Ik vind het trouwens prima om mij niet te laten behandelen indien triage vanwege covid of om mij uit te sluiten van alles, zolang ik maar geen prik hoef.
Beetje kinderachtig om als volwassen vent nog steeds doodsbang voor een prikkie te zijn. :')
Misschien wil je mammie wel mee om je handje vast te houden? En dan na afloop een ijsje eten? :9
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:25:12 #10
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201895175
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik ben natuurlijk immuun door besmetting en wil met een serologische test ook dit laten bevestigen. Kan je mij overhalen om alsnog de prik te nemen als ik al immuun blijk te zijn?

Ik vind het trouwens prima om mij niet te laten behandelen indien triage vanwege covid of om mij uit te sluiten van alles, zolang ik maar geen prik hoef.
Ja zo denk ik er ook over. Een formulier waarin afgezien wordt van covid-zorg. Die prik komt er zeker niet in, ook niet na verplichte vaccinatie, wat dat dan ook zal inhouden want echt verplichten kunnen ze natuurlijk niet.
To BG or not to BG!
pi_201895204
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Farenji het volgende:

[..]
Beetje kinderachtig om als volwassen vent nog steeds doodsbang voor een prikkie te zijn. :')
Misschien wil je mammie wel mee om je handje vast te houden? En dan na afloop een ijsje eten? :9
Dat stelde jouw mammie gisterenavond voor maar vond t toch geen goed argument, ijsje kreeg ik toch :D
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895231
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:25 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja zo denk ik er ook over. Een formulier waarin afgezien wordt van covid-zorg. Die prik komt er zeker niet in, ook niet na verplichte vaccinatie, wat dat dan ook zal inhouden want echt verplichten kunnen ze natuurlijk niet.
Het is niet verplicht en zal ook niet verplicht worden. geen idee waar je die kolder weer vandaan hebt gehaald.
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:33:13 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_201895233
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik ben natuurlijk immuun door besmetting en wil met een serologische test ook dit laten bevestigen. Kan je mij overhalen om alsnog de prik te nemen als ik al immuun blijk te zijn?
Je hebt een 2.34 (95% CI 1.58–3.47) keer zo lage kans om corona te krijgen als je gevaccineerd bent na een infectie dan zonder vaccinatie na infectie. Die kans gaat natuurlijk nog verder omlaag als andere mensen dat ook doen.
quote:
Ik vind het trouwens prima om mij niet te laten behandelen indien triage vanwege covid of om mij uit te sluiten van alles, zolang ik maar geen prik hoef.
Dat is wel een hele grote angst voor een miniem naaldje. Zeker als je je bedenkt dat het alternatief een grote infuusnaald is en een enorme intubatieslang die je gedurende drie weken permanent probeert uit te kotsen maar dat niet lukt omdat je spieren verdoofd zijn door het infuus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:35:29 #14
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201895251
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:32 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Het is niet verplicht en zal ook niet verplicht worden. geen idee waar je die kolder weer vandaan hebt gehaald.
Ik denk ook niet dat het verplicht gaat worden maar velen hier op FOK stellen het wel voor als (enige)'oplossing'.
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:37:30 #15
8369 speknek
Another day another slay
pi_201895264


Mammie :'(





Veel beter *;
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201895268
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik ben natuurlijk immuun door besmetting en wil met een serologische test ook dit laten bevestigen. Kan je mij overhalen om alsnog de prik te nemen als ik al immuun blijk te zijn?

Ik vind het trouwens prima om mij niet te laten behandelen indien triage vanwege covid of om mij uit te sluiten van alles, zolang ik maar geen prik hoef.
Heb je die test nog steeds niet gedaan? Je snapt zelf toch ook wel dat je hiermee niet oneindig kan wachten. :|W
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:40:34 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201895279
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Farenji het volgende:

[..]
Beetje kinderachtig om als volwassen vent nog steeds doodsbang voor een prikkie te zijn. :')
Misschien wil je mammie wel mee om je handje vast te houden? En dan na afloop een ijsje eten? :9
Hij is niet bang voor een prikje maar zegt dat hij al antistoffen heeft zodat het prikje onnodig is. Waarom zou je een vaccin willen als je het niet nodig hebt? Omdat anderen het perse willen onder het mom 'baat het niet schaadt het niet'?

Jouw reactie met onterechte aannames en daarna je 'ijsje eten' is ook nogal eh...... kinderachtig?
To BG or not to BG!
pi_201895310
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:38 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Heb je die test nog steeds niet gedaan? Je snapt zelf toch ook wel dat je hiermee niet oneindig kan wachten. :|W
Kroket is een gevalletje zelfdiagnose, hij heeft zich nooit laten testen op covid maar vermoed dat hij het gehad heeft. zichzelf laten testen op antistoffen kan totaal verkeerd uitpakken voor deze tjappie
pi_201895374
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:33 schreef speknek het volgende:

[..]
Je hebt een 2.34 (95% CI 1.58–3.47) keer zo lage kans om corona te krijgen als je gevaccineerd bent na een infectie dan zonder vaccinatie na infectie. Die kans gaat natuurlijk nog verder omlaag als andere mensen dat ook doen.
[..]
Dat is wel een hele grote angst voor een miniem naaldje. Zeker als je je bedenkt dat het alternatief een grote infuusnaald is en een enorme intubatieslang die je gedurende drie weken permanent probeert uit te kotsen maar dat niet lukt omdat je spieren verdoofd zijn door het infuus.
Heb je een bron van je stelling die ook rekening houdt met mensen die al reeds besmet zijn en jong (25 jaar) zijn? 2.34 meer kans kan als veel klinken maar je houdt helemaal geen rekening met natuurlijk immuniteit (ja dat bestaat ook nog).

Hoeveel % kans heb ik daadwerkelijk in deze situatie? Het kan niet veel zijn als gemiddeld 2.7% van alle opnames mijn leeftijdscategorie betreft en dan ook nog eens obesitas en Comorbiditeit betreft.. In totaal 10 doden op 3 miljoen mensen stelt niks voor.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895482
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:45 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
Kroket is een gevalletje zelfdiagnose, hij heeft zich nooit laten testen op covid maar vermoed dat hij het gehad heeft. zichzelf laten testen op antistoffen kan totaal verkeerd uitpakken voor deze tjappie
Diagnose door een arts is geen zelfdiagnose. En ik heb mij wel laten testen op covid dus je verspreid hier gewoon misinformatie maar je noemt andere mensen dom :') , gaat mij niet overtuigen helaas.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 11:10:41 #21
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201895504
Een discussie met wappies/complotdenkers is zinloos. Dat doe ik dan ook niet meer.
Als je met bronnen komt dan is het fakenews of van een wetenschapper die zelf in het complot zit :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201895533
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:25 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ja zo denk ik er ook over. Een formulier waarin afgezien wordt van covid-zorg. Die prik komt er zeker niet in, ook niet na verplichte vaccinatie, wat dat dan ook zal inhouden want echt verplichten kunnen ze natuurlijk niet.
#metoo uiteraard verdienen we dan ook een fikse korting op onze zorgverzekering :Y

en degenen die denken dat we bang zijn van een prikje hebben t niet helemaal goed begrepen...
pi_201895540
pi_201895552
quote:
16s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:10 schreef Starhopper het volgende:
Een discussie met wappies/complotdenkers is zinloos. Dat doe ik dan ook niet meer.
Als je met bronnen komt dan is het fakenews of van een wetenschapper die zelf in het complot zit :')
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:37 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Mammie :'(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Veel beter *;
https://www.stichting-nice.nl/ is een vertrouwbare bron.
Daarin staat dat in de leeftijdsgroep 0-29 dat 200 mensen zijn opgenomen op de IC met gemiddeld BMI obesitas.
200 mensen op 3 miljoen, hoeveel kans is dat voor mij 25 jarige om opgenomen te worden zonder obesitas?

Kun je mij een cijfer of percentage geven die mij wel bang genoeg maakt om de prik te gaan halen?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895563
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik ben natuurlijk immuun door besmetting en wil met een serologische test ook dit laten bevestigen. Kan je mij overhalen om alsnog de prik te nemen als ik al immuun blijk te zijn?

Ik vind het trouwens prima om mij niet te laten behandelen indien triage vanwege covid of om mij uit te sluiten van alles, zolang ik maar geen prik hoef.
serologische test is erg onbetrouwbaar en zegt niet zo veel.

Ofwel haal gewoon die prik en neem het zekere voor het onzekere.
pi_201895578
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:08 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Diagnose door een arts is geen zelfdiagnose. En ik heb mij wel laten testen op covid dus je verspreid hier gewoon misinformatie maar je noemt andere mensen dom :') , gaat mij niet overtuigen helaas.
een uitslag van een jaar geleden, die anti stoffen zijn allang uit je bloed verdwenen
pi_201895580
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:18 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
serologische test is erg onbetrouwbaar en zegt niet zo veel.

Ofwel haal gewoon die prik en neem het zekere voor het onzekere.
Heb je ook een bron waaruit blijkt dat serologische tests (geen sneltest) onbetrouwbaar zijn? Geen facebook posts aub
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895581
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:17 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
[..]
https://www.stichting-nice.nl/ is een vertrouwbare bron.
Daarin staat dat in de leeftijdsgroep 0-29 dat 200 mensen zijn opgenomen op de IC met gemiddeld BMI obesitas.
200 mensen op 3 miljoen, hoeveel kans is dat voor mij 25 jarige om opgenomen te worden zonder obesitas?

In mijn leeftijdscategorie die tot nu toe zijn opgenomen in twee jaar lang (waarvan 1 jaar niemand ingeënt, dus dat stijgt niet snel meer).
Kun je mij een cijfer of percentage geven die mij wel bang genoeg maakt om de prik te gaan halen?
Long covid komt daar niet voor.vzou reden genoeg moeten zijn.
Of om verdere besmetting te voirkomen?
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:21:50 #29
8369 speknek
Another day another slay
pi_201895604
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:53 schreef KroketBroodje het volgende:
Heb je een bron van je stelling die ook rekening houdt met mensen die al reeds besmet zijn en jong (25 jaar) zijn? 2.34 meer kans kan als veel klinken maar je houdt helemaal geen rekening met natuurlijk immuniteit (ja dat bestaat ook nog).
Ja dit ging om mensen met natuurlijke immuniteit.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm

natuurlijke immuniteit is zoiets als natuurlijke immuniteit voor andere verkoudheden, het gaat waarschijnlijk na verloop van tijd weer weg. Met een extra vaccin stel je langer uit tot wanneer je het weer krijgt.
quote:
Hoeveel % kans heb ik daadwerkelijk in deze situatie? Het kan niet veel zijn als gemiddeld 2.7% van alle opnames mijn leeftijdscategorie betreft en dan ook nog eens obesitas en Comorbiditeit betreft.. In totaal 10 doden op 3 miljoen mensen stelt niks voor.
Je hebt inderdaad goede overlevingskansen, maar dat is wat anders dan niet opgenomen worden. Ook die kans is niet heel groot inderdaad, zeker omdat je er al een keer doorheen bent gegaan, maar goed, je moet ook de zwaarte tegen elkaar opwegen natuurlijk van een klein prikje tot hele grote prikken (en natuurlijk gewoon een week ziek op bed liggen).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201895612
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:03 schreef Dries4Ever het volgende:
Doe geen moeite, je kan niet in discussie gaan met domme mensen
quote:
16s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:10 schreef Starhopper het volgende:
Een discussie met wappies/complotdenkers is zinloos. Dat doe ik dan ook niet meer.

Blijft een hele sterke cartoon!
pi_201895613
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:19 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
een uitslag van een jaar geleden, die anti stoffen zijn allang uit je bloed verdwenen
Klopt, net zoals bij een vaccine zullen de anti stoffen verdwijnen uit je bloed. Het gaat erom dat je cellen geheugen krijgen van immuniteit. Heeft een ongevaccineerde je vandaag toch iets bijgeleerd ;)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-vaccineren-waarom

Geheugen
Rijkers: "Je immuunsysteem heeft ook een geheugen. Als je nog een keer het coronavirus krijgt, herkent je immuunsysteem dat super snel. Je maakt dan sneller en meer antistoffen aan. Je hebt dan waarschijnlijk niet eens in de gaten dat je het coronavirus hebt, omdat je geen klachten ervaart."
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895619
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:19 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Long covid komt daar niet voor.vzou reden genoeg moeten zijn.
Of om verdere besmetting te voirkomen?
Bij hoeveel mensen (percentage) komt long covid wel voor?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:23:37 #33
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201895620
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:15 schreef Skylertje het volgende:

[..]
#metoo uiteraard verdienen we dan ook een fikse korting op onze zorgverzekering :Y

en degenen die denken dat we bang zijn van een prikje hebben t niet helemaal goed begrepen...
Nee inderdaad, de verstokte prikkers kunnen zich helemaal niet voorstellen dat je geen covidprik hoeft omdat de meesten zelf bang gemaakt zijn voor het virus en ontzettend blij zijn met de oplossing voor dit 'probleem' maar ze hebben het zogenaamd gedaan om de zorg te ontlasten, jaja....en dan draaien ze het zo dat ze overtuigt zijn dat de anti-corona-vaxxers bang zouden zijn voor een prikje, eh, niet dus.
To BG or not to BG!
pi_201895653
Emotionele chantage noem je dat, rot op met je wachtlijsten, bedank Rutte daarvoor, niet de ongevaccineerden. Wie steken eigenlijk de ongevaccineerden aan?
pi_201895659
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:23 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Nee inderdaad, de verstokte prikkers kunnen zich helemaal niet voorstellen dat je geen covidprik hoeft omdat de meesten zelf bang gemaakt zijn voor het virus en ontzettend blij zijn met de oplossing voor dit 'probleem' maar ze hebben het zogenaamd gedaan om de zorg te ontlasten, jaja....en dan draaien ze het zo dat ze overtuigt zijn dat de anti-corona-vaxxers bang zouden zijn voor een prikje, eh, niet dus.
Uuh wel dus. Weet jij wat er in die spuit zit dan?
pi_201895697
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Klopt, net zoals bij een vaccine zullen de anti stoffen verdwijnen uit je bloed. Het gaat erom dat je cellen geheugen krijgen van immuniteit. Heeft een ongevaccineerde je vandaag toch iets bijgeleerd ;)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-vaccineren-waarom

Geheugen
Rijkers: "Je immuunsysteem heeft ook een geheugen. Als je nog een keer het coronavirus krijgt, herkent je immuunsysteem dat super snel. Je maakt dan sneller en meer antistoffen aan. Je hebt dan waarschijnlijk niet eens in de gaten dat je het coronavirus hebt, omdat je geen klachten ervaart."
Dries zal dat ook wel weten. Het gaat erom dat een serologische tests niet heel veel nut meer heeft als je geen antistoffen meer in je lichaam hebt.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201895707
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:21 schreef speknek het volgende:

[..]
Ja dit ging om mensen met natuurlijke immuniteit.

https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/70/wr/mm7032e1.htm

natuurlijke immuniteit is zoiets als natuurlijke immuniteit voor andere verkoudheden, het gaat waarschijnlijk na verloop van tijd weer weg. Met een extra vaccin stel je langer uit tot wanneer je het weer krijgt.
[..]
Je hebt inderdaad goede overlevingskansen, maar dat is wat anders dan niet opgenomen worden. Ook die kans is niet heel groot inderdaad, zeker omdat je er al een keer doorheen bent gegaan, maar goed, je moet ook de zwaarte tegen elkaar opwegen natuurlijk van een klein prikje tot hele grote prikken (en natuurlijk gewoon een week ziek op bed liggen).
Het rapport dat jij beschrijft zegt het volgende:
"The findings in this report are subject to at least five limitations. First, reinfection was not confirmed through whole genome sequencing, which would be necessary to definitively prove that the reinfection was caused from a distinct virus relative to the first infection."

Moeilijk om verder conclusies te trekken als het artikel zelf aangeeft dat herinfecties in dit rapport niet bewezen zijn aan hetzelfde virus.
Ik volg hierin het RIVM; ze geven aan dat het nog niet zeker is of natuurlijke immuniteit verdwijnt. Ze kunnen mij goed gebruiken om dit verder te onderzoeken.

Het prikje is voor mijn geen probleem. Heb mij voor de rest ook laten prikken zoals bij vakanties en dergelijke.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:32:04 #38
8369 speknek
Another day another slay
pi_201895709
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:17 schreef KroketBroodje het volgende:
https://www.stichting-nice.nl/ is een vertrouwbare bron.
Daarin staat dat in de leeftijdsgroep 0-29 dat 200 mensen zijn opgenomen op de IC met gemiddeld BMI obesitas.
200 mensen op 3 miljoen, hoeveel kans is dat voor mij 25 jarige om opgenomen te worden zonder obesitas?
Dat is onbekend. Er hebben ook niet 3 miljoen mensen tussen de 0-29 corona gehad.

quote:
Kun je mij een cijfer of percentage geven die mij wel bang genoeg maakt om de prik te gaan halen?
De kans dat je met corona in het ziekenhuis belandt is in ieder geval groter dan voor de bof of rode hond of andere dingen waar je vermoedelijk als kind wel een vaccin voor hebt genomen omdat je ouders je toen nog een oorvijg konden geven als je je als een little bitch gedroeg.
Kan ik jou bang met een percentage maken? Waarschijnlijk niet, je wezelt jezelf er toch weer onder uit. Wat is de exacte kans voor een 23 jarige met een BMI van 24.6 geboren in het huis van Aquarius en met een moedervlek op zijn rechterheup? Ga iemand anders vervelen joh.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 11:34:10 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201895726
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
[ afbeelding ]
Blijft een hele sterke cartoon!
Wappies die het woord wappie proberen te claimen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201895746
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:22 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Klopt, net zoals bij een vaccine zullen de anti stoffen verdwijnen uit je bloed. Het gaat erom dat je cellen geheugen krijgen van immuniteit. Heeft een ongevaccineerde je vandaag toch iets bijgeleerd ;)

https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-vaccineren-waarom

Geheugen
Rijkers: "Je immuunsysteem heeft ook een geheugen. Als je nog een keer het coronavirus krijgt, herkent je immuunsysteem dat super snel. Je maakt dan sneller en meer antistoffen aan. Je hebt dan waarschijnlijk niet eens in de gaten dat je het coronavirus hebt, omdat je geen klachten ervaart."
Je hebt me niets niets geleerd :')
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:36:49 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_201895748
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:31 schreef KroketBroodje het volgende:
Moeilijk om verder conclusies te trekken als het artikel zelf aangeeft dat herinfecties in dit rapport niet bewezen zijn aan hetzelfde virus.
Wel bewezen aan hetzelfde virus, niet bewezen een andere strain van het virus. Met andere woorden, het zou kunnen dat er een aantal bij zaten die na hun infectie uberhaupt geen immuniteit kregen. Jij ook, trouwens.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201895770
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:28 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Uuh wel dus. Weet jij wat er in die spuit zit dan?
precies en daarom willen we het niet , het gaat niet om het prikje , maar om wat er IN zit
je mag 1000 injectienaalden in me steken... boeit me niet , zolang er maar niks doorheen gaat
pi_201895791
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:23 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Bij hoeveel mensen (percentage) komt long covid wel voor?
Zit op mijn telefoon. Maar 10-25% heeft na maanden nog steeds klachten.
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:43:46 #44
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201895802
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:28 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Uuh wel dus. Weet jij wat er in die spuit zit dan?
Velen denken dat het overduidelijk bewezen is dat het superveilig is wat er in zit dus dat kan het niet zijn dus zullen die mensen wel bang zijn voor de prik zelf. Prikangst dus. voor de prik en niet voor de inhoud.
To BG or not to BG!
pi_201895804
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:19 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Heb je ook een bron waaruit blijkt dat serologische tests (geen sneltest) onbetrouwbaar zijn? Geen facebook posts aub
Mijn longarts, hij vond het een waste of money, en mijn eigen test. Antistoffen verdwijnen vrij snel uit je lichaam.
En de hoeveelheid hangt af tijd en je zwaarte van je besmetting af.

Hij is veel minder betrouwbaar.
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:45:18 #46
8369 speknek
Another day another slay
pi_201895816
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:28 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Uuh wel dus. Weet jij wat er in die spuit zit dan?
Ja, mRNA, lipiden (vetten), zout en suiker.

Om heel exact te zijn:
((4-hydroxybutyl)azanediyl)bis(hexane-6,1-diyl)bis, (2-hexyldecanoate), 2 [(polyethylene glycol)-2000]-N,N-ditetradecylacetamide, 1,2-Distearoyl-snglycero-3- phosphocholine, cholesterol, potassium chloride, monobasic potassium phosphate, sodium chloride, dibasic sodium phosphate dihydrate en sucrose.

(dat potassium (kalium) chloride, sodium chloride etc is overigens hetzelfde als in je keukenzout)

Weet jij wat er in een Frikandel zit?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201895853
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:28 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Uuh wel dus. Weet jij wat er in die spuit zit dan?
Weet jij wat er in een paracetamol of ibuprofen zit? Of in een kroket of frikadel?

Ik in iedere geval niet, maar heb vandaag wel 2 paracetamol en 1 ibuprofen genomen.
pi_201895926
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:42 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Zit op mijn telefoon. Maar 10-25% heeft na maanden nog steeds klachten.
een marge van 15% is wel erg groot. Heb je ook een bron?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895960
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:48 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Weet jij wat er in een paracetamol of ibuprofen zit? Of in een kroket of frikadel?

Ik in iedere geval niet, maar heb vandaag wel 2 paracetamol en 1 ibuprofen genomen.
Ik slik sowieso geen tabletten, heb al flinke allergische reacties gehad om 'normale' medicijnen zoals paracetamol. Je vergelijking snap ik niet, je hoeft geen kroket te eten om deel te kunnen nemen aan de maatschappij. Dat is met dit vaccine wel.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201895995
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:48 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Weet jij wat er in een paracetamol of ibuprofen zit? Of in een kroket of frikadel?

Ik in iedere geval niet, maar heb vandaag wel 2 paracetamol en 1 ibuprofen genomen.
Paracetamol is troep echt zo’n lobby medicijn als de mRNA vaccines. Wrm denk je dat een medicijn wat zwaar is voor de lever (zo zwaar zelfs dat je cafeïne mix in de supermarkt kan kopen) zo normaal is voor verkoudheid etc?
pi_201896029
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Mijn longarts, hij vond het een waste of money, en mijn eigen test. Antistoffen verdwijnen vrij snel uit je lichaam.
En de hoeveelheid hangt af tijd en je zwaarte van je besmetting af.

Hij is veel minder betrouwbaar.
Lijkt me geen waste of money als we dit grootschalig grondig kunnen onderzoeken en daardoor wellicht duizenden prikken kunnen overslaan en doorgeven aan 3e wereldlanden. Vraag mij ook af hoe ze dan kunnen bepalen dat men wel/niet immuun is na vaccinatie nadat de antilichamen uit het systeem zijn.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  maandag 25 oktober 2021 @ 12:14:56 #52
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201896102
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:28 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Uuh wel dus. Weet jij wat er in die spuit zit dan?
Niet uit mn hoofd :@
To BG or not to BG!
pi_201896138
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:40 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hij is niet bang voor een prikje maar zegt dat hij al antistoffen heeft zodat het prikje onnodig is. Waarom zou je een vaccin willen als je het niet nodig hebt? Omdat anderen het perse willen onder het mom 'baat het niet schaadt het niet'?

Jouw reactie met onterechte aannames en daarna je 'ijsje eten' is ook nogal eh...... kinderachtig?
Waar haal jij de wijsheid vandaag dat jij de prik niet nodig hebt?
En dan niet je onderbuik.
pi_201896183
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:27 schreef HansCojona het volgende:
Emotionele chantage noem je dat, rot op met je wachtlijsten, bedank Rutte daarvoor, niet de ongevaccineerden. Wie steken eigenlijk de ongevaccineerden aan?
O ehm .... eh ... sorry dat je het zo opvat.
Ehm... nou ja... ik wil je natuurlijk niet dwingen.

Maar ehm.... nou ja.... denk er nog eens over na. Het zou misschien mooi zijn als we die tsunami van
ongevaccineerden op de IC's misschien een beetje kunnen terugdringen.
Te meer omdat het toch zo simpel is op te lossen. We zijn nu al bijna een jaar aan het vaccineren. En waar iedereen bv bang voor was (onvruchtbaarheid) is ook niet voorgekomen. En we kunnen toch duidelijk zien dat vrijwel alle covid-patienten ongevaccineerd zijn.

Maar je moet je natuurlijk niet emotioneel gechanteerd voelen. Want psychologisch gezien zou je dan nog extra je hakken in het zand zetten. Want dan wordt het een principe-kwestie.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201896210
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef Questular het volgende:

[..]
Waar haal jij de wijsheid vandaag dat jij de prik niet nodig hebt?
En dan niet je onderbuik.
ik rookte jonko met iemand die delta had. toen dacht ik oke ik voel me niet ziek ik test negatief 3x natuurlijke immuniteit is goed we move

logisch

en je kan via de oxford university je kans op sterven aan covid uitrekenen vgm heb ik meer kans om door een daggoe vermoord te worden maar ok
pi_201896221
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:22 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
ik rookte jonko met iemand die delta had. toen dacht ik oke ik voel me niet ziek ik test negatief 3x natuurlijke immuniteit is goed we move

logisch

en je kan via de oxford university je kans op sterven aan covid uitrekenen vgm heb ik meer kans om door een daggoe vermoord te worden maar ok
Dus je weet het niet.
pi_201896262
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:23 schreef Questular het volgende:

[..]
Dus je weet het niet.
Ik weet de kans om te sterven aan covid wel, zonder natuurlijke immuniteit, volgens de Oxford universiteit (die overigens zo’n vaccin ding hadden??). Niet de kans dat ik wordt vermoord door een hond ze houden dat onvoldoende bij in NL.
pi_201896274
quote:
In ons land worden elk jaar zo'n 150.000 mensen door een hond gebeten. Gemiddeld is ruim dertig procent van deze bijtincidenten zo ernstig dat er een dokter of een ziekenhuis aan te pas moet komen. Kinderen zijn vaker het slachtoffer van bijtincidenten dan volwassenen.
!!!!!! Wtf ???
pi_201896277
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:26 schreef jjfrmgreece het volgende:

[..]
Ik weet de kans om te sterven aan covid wel, zonder natuurlijke immuniteit, volgens de Oxford universiteit (die overigens zo’n vaccin ding hadden??). Niet de kans dat ik wordt vermoord door een hond ze houden dat onvoldoende bij in NL.
Dus de kans dat je er aan sterft is klein, dus is het vaccin niet nodig? Lijkt me heerlijk zo simpel denken.
pi_201896325
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:35 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat het verplicht gaat worden maar velen hier op FOK stellen het wel voor als (enige)'oplossing'.
Er zijn heel veel dingen die niet verplicht zijn maar als je het niet doet ben je eigenlijk gewoon een klootzak. Zoals de plee schoonmaken nadat je die onder hebt gescheten, nieuw bier in de koelkast zetten als je de laatste pakt, of die fucking vaccinatie halen.
pi_201896366
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
en dus?
Jeetje, en dan zeg je dat ongevaccineerde dom zijn. :')
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_201896367
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je moet sowieso geen verplichting eisen.
Als je een gijzelnemer aan de lijn hebt eis je ook geen vrijlating. Want uiteindelijk heeft deze gijzelnemer wel de macht om de gegijzelde te doden.
Dus dat wordt nog een moeilijk psychologische uitdaging.

O ja, ongevaccineerden. Wij houden wel van jullie hoor.
Maar namens alle patienten die op de wachtlijst staan en niet behandeld kunnen worden door de ongevaccineerden wil ik toch zeggen: "Denk er nog eens goed over na."
Het hangt af van wat je doel is. Afgelopen zaterdag stond er een dubbel interview met een predikant en een arts in het Reformatorisch Dagblad. De arts behoort zelf ook tot de achterban en begreep de argumenten van de "principieel vaccinweigerende" dominee en kon er tegenargumenten tegenoverstellen die begrepen werden door de andere partij. Ik denk dat zo'n dubbelinterview best wat mensen tot vaccinatie heeft bewogen, en dat er zelfs nog meer waren geweest als niet een idioot als Francisco van Jole "dan gaan ze maar lekker dood" bij de NPO roept, waardoor hakken in het zand gaan en het "wij tegen zij" bevestigt wordt.

Ik denk eigenlijk dat als Dijkhoff niet enige jaren geleden zijn balletje over vaccinatieplicht voor schoolkinderen had opgegooid, dat het aantal reformatorische Christenen dat bij een eerste oproep de Covidprik niet nemen om principeele redenen maar half zo groot zou zijn als dat het nu is. En dat een Van Jole de deur heeft dichtgegooid voor veel anderen.

Er is nu natuurlijk ook een ander probleem. Dat zijn de Forum-fans. Wat dat betreft had Nederland misschien beter voor een Zweedse aanpak kunnen kiezen. Ik geloof dat Baudet in dat geval vol overtuiging een "zero-covidder" was geworden en de overheid vreselijk was omdat er niet hard genoeg werd ingegrepen (een beetje zoals Baudet was, voor er daadwerkelijk maatregelen kwamen in Nederland). Dat zou echt hebben bijgedragen aan de vaccinatiegraad in Nederland.
pi_201896442
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:35 schreef DrParsifal het volgende:

[..]
Het hangt af van wat je doel is. Afgelopen zaterdag stond er een dubbel interview met een predikant en een arts in het Reformatorisch Dagblad. De arts behoort zelf ook tot de achterban en begreep de argumenten van de "principieel vaccinweigerende" dominee en kon er tegenargumenten tegenoverstellen die begrepen werden door de andere partij. Ik denk dat zo'n dubbelinterview best wat mensen tot vaccinatie heeft bewogen, en dat er zelfs nog meer waren geweest als niet een idioot als Francisco van Jole "dan gaan ze maar lekker dood" bij de NPO roept, waardoor hakken in het zand gaan en het "wij tegen zij" bevestigt wordt.

Ik denk eigenlijk dat als Dijkhoff niet enige jaren geleden zijn balletje over vaccinatieplicht voor schoolkinderen had opgegooid, dat het aantal reformatorische Christenen dat bij een eerste oproep de Covidprik niet nemen om principeele redenen maar half zo groot zou zijn als dat het nu is. En dat een Van Jole de deur heeft dichtgegooid voor veel anderen.

Er is nu natuurlijk ook een ander probleem. Dat zijn de Forum-fans. Wat dat betreft had Nederland misschien beter voor een Zweedse aanpak kunnen kiezen. Ik geloof dat Baudet in dat geval vol overtuiging een "zero-covidder" was geworden en de overheid vreselijk was omdat er niet hard genoeg werd ingegrepen (een beetje zoals Baudet was, voor er daadwerkelijk maatregelen kwamen in Nederland). Dat zou echt hebben bijgedragen aan de vaccinatiegraad in Nederland.
Welke maatregel dan ook. Bij sommigen werkt het wel. Bij anderen niet.
Het is niet altijd even tactisch gegaan, ben ik met je eens.

Zoals Hugo de Jonge die vond dat iedereen die zich afvroeg "Ik wil weten wat er in het vaccin zit" antwoorde:
"Je eet al jaren frikandellen, zonder dat je weet wat er in zit".
Dat was nogal bot. Je kunt wel inhoudelijk ingaan op een vraag zonder deze persoon via een "jij-boodschap" gelijk te framen als een "frikandellen-eter".
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201896633
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:59 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik slik sowieso geen tabletten, heb al flinke allergische reacties gehad om 'normale' medicijnen zoals paracetamol. Je vergelijking snap ik niet, je hoeft geen kroket te eten om deel te kunnen nemen aan de maatschappij. Dat is met dit vaccine wel.
Je kunt gewoon tvt doen en ook een QR code krijgen. Er is geen uitsluitsel.
pi_201896660
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:06 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Lijkt me geen waste of money als we dit grootschalig grondig kunnen onderzoeken en daardoor wellicht duizenden prikken kunnen overslaan en doorgeven aan 3e wereldlanden. Vraag mij ook af hoe ze dan kunnen bepalen dat men wel/niet immuun is na vaccinatie nadat de antilichamen uit het systeem zijn.
daarom vaccins....dat is meetbaar.

Sommige landen eisen tegenwoordig al 2 vaccins, dus daar gaat je argumenten al.
pi_201896726
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:55 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
een marge van 15% is wel erg groot. Heb je ook een bron?
Ik zit op mijn telefoon. Dus heb die link niet bij de hand,

https://www.rivm.nl/nieuw(...)sentijdse-resultaten

https://www.demorgen.be/n(...)%2Fwww.google.com%2F

https://www.google.com/ur(...)NGZkIzXJLYFh&cf=1
pi_201896731
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:57 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Je kunt gewoon tvt doen en ook een QR code krijgen. Er is geen uitsluitsel.
Er is wel een uitsluitsel. Als je niet gevaccineerd bent is de enige oplossing tvt. Buitenom die twee opties zijn geen mogelijkheden. Ook al eet je een kroket of frikandel dan krijg je niet meer rechten t.o.v. een vaccine of test.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Leukste jonkie 2022 maandag 25 oktober 2021 @ 13:10:55 #68
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_201896742
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Farenji het volgende:

[..]
Beetje kinderachtig om als volwassen vent nog steeds doodsbang voor een prikkie te zijn. :')
Misschien wil je mammie wel mee om je handje vast te houden? En dan na afloop een ijsje eten? :9
Beetje kinderachtig om als volwassen vent nog steeds doodsbang voor een snotneus te zijn :')
Je maintiendrai -XOXO-
pi_201896749
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:00 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
daarom vaccins....dat is meetbaar.

Sommige landen eisen tegenwoordig al 2 vaccins, dus daar gaat je argumenten al.
Omdat het meetbaar is is het een goed idee? Er komt wel meer bij kijken. En omdat landen iets eisen betekent niet dat daardoor mijn vraag als argument beantwoord is.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201896768
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:09 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Er is wel een uitsluitsel. Als je niet gevaccineerd bent is de enige oplossing tvt. Buitenom die twee opties zijn geen mogelijkheden.
Kan iemand geen vaccin krijgen?
Wordt er iemand bij tvt uitgesloten?

Nope.... iedereen heeft een keuze tussen die twee.

Dus waas is de uitsluitsel precies?
pi_201896769
quote:
Een quote uit jouw bron:
Het LongCOVID-onderzoek ging in mei dit jaar van start. Aan het onderzoek doen nu al bijna 2.800 personen mee. Bij meer dan 1.740 deelnemers was bij aanmelding al sprake van langdurige klachten. Onduidelijk is nog in hoeverre deze deelnemers representatief zijn voor alle mensen die longCOVID klachten hebben.

Dus ik snap niet hoe je met zekerheid een getal kunt geven terwijl het RIVM zelfs nog erover twijfelt.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201896777
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:11 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Omdat het meetbaar is is het een goed idee? Er komt wel meer bij kijken. En omdat landen iets eisen betekent niet dat daardoor mijn vraag als argument beantwoord is.
Dit zijn momenteel de mogelijkheiden met de huidige data en onderzoeken.
Zal dit in de toekomst veranderen, best mogelijk. Maar dit is wat momenteel de adviezen zijn.
pi_201896799
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:14 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Kan iemand geen vaccin krijgen?
Wordt er iemand bij tvt uitgesloten?

Nope.... iedereen heeft een keuze tussen die twee.

Dus waas is de uitsluitsel precies?
Er zijn genoeg mensen die geen vaccin kunnen krijgen vanwege immuniteitsproblemen.
Het uitsluitsel is dat je een van de twee moet doen om binnen te komen.

Dat iemand een keuze heeft betekent niet dat de keuzes automatisch goed zijn. Ze bevallen jou goed maar niet iedereen. Je kunt ook zeggen je mag alleen naar binnen als je niet in het jodendom gelooft, want ja dat is ook een keuze.. En iedereen heeft toch de keuze om er niet in te geloven? Er word in dit geval ook niemand buitengesloten vind je?
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201896813
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:03 schreef Dries4Ever het volgende:
Doe geen moeite, je kan niet in discussie gaan met domme mensen
Klopt, helaas. Zeker als het nog complotdenkers zijn ook.
Hooguit dat een IC opname zal ze op andere gedachten kunnen brengen, hoewel zelfs dàt geen garantie is.
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_201897016
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:18 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Er zijn genoeg mensen die geen vaccin kunnen krijgen vanwege immuniteitsproblemen.
Het uitsluitsel is dat je een van de twee moet doen om binnen te komen.
Dat is geen uitsluitsel. Iedereen kan een QR code halen.

Je moet ook geld bijvoorbeeld hebben, anders wordt bijvoorbeeld een drankje kopen ook lastig, maar ook niet iedereen heeft daar het geld voor.


quote:
Dat iemand een keuze heeft betekent niet dat de keuzes automatisch goed zijn. Ze bevallen jou goed maar niet iedereen. Je kunt ook zeggen je mag alleen naar binnen als je niet in het jodendom gelooft, want ja dat is ook een keuze.. En iedereen heeft toch de keuze om er niet in te geloven? Er word in dit geval ook niemand buitengesloten vind je?
iedereen kan een QR code krijgen, dus is er geen uitsluitsel.

Corona in nu eenmaal een feit en onderdeel in ons leven. Of je dit nu leuk vind of niet, er zijn maatregelen nodig om medisch zwakkeren en de zorg te beschermen.
pi_201897152
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:45 schreef speknek het volgende:

[..]
Ja, mRNA, lipiden (vetten), zout en suiker.

Om heel exact te zijn:
((4-hydroxybutyl)azanediyl)bis(hexane-6,1-diyl)bis, (2-hexyldecanoate), 2 [(polyethylene glycol)-2000]-N,N-ditetradecylacetamide, 1,2-Distearoyl-snglycero-3- phosphocholine, cholesterol, potassium chloride, monobasic potassium phosphate, sodium chloride, dibasic sodium phosphate dihydrate en sucrose.

(dat potassium (kalium) chloride, sodium chloride etc is overigens hetzelfde als in je keukenzout)

Weet jij wat er in een Frikandel zit?
Je eigenlijk wel, niks bijzonders. Afvalvlees en wat bindmiddelen. Jij weet dus precies wat het vaccin gaat doen? Helemaal als je er meerdere boosters bij moet gaan nemen en icm medicijnen? Daar weten we helemaal niets over. Ik ben ook niet zo gek op frikandellen.
pi_201897169
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:48 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Weet jij wat er in een paracetamol of ibuprofen zit? Of in een kroket of frikadel?

Ik in iedere geval niet, maar heb vandaag wel 2 paracetamol en 1 ibuprofen genomen.
Je haalt nu dingen erbij die mijn punt juist bevestigen. Die dingen hebben hun nu en veiligheid allang bewezen, dit vaccin dus niet.
pi_201897217
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:36 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Dat is geen uitsluitsel. Iedereen kan een QR code halen.

Je moet ook geld bijvoorbeeld hebben, anders wordt bijvoorbeeld een drankje kopen ook lastig, maar ook niet iedereen heeft daar het geld voor.
[..]
iedereen kan een QR code krijgen, dus is er geen uitsluitsel. Volgens mij verwar je de term uitsluitsel met uitsluiting.

Corona in nu eenmaal een feit en onderdeel in ons leven. Of je dit nu leuk vind of niet, er zijn maatregelen nodig om medisch zwakkeren en de zorg te beschermen.
Dit is niet de enige oplossing voor het probleem.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201897234
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:20 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
O ehm .... eh ... sorry dat je het zo opvat.
Ehm... nou ja... ik wil je natuurlijk niet dwingen.

Maar ehm.... nou ja.... denk er nog eens over na. Het zou misschien mooi zijn als we die tsunami van
ongevaccineerden op de IC's misschien een beetje kunnen terugdringen.
Te meer omdat het toch zo simpel is op te lossen. We zijn nu al bijna een jaar aan het vaccineren. En waar iedereen bv bang voor was (onvruchtbaarheid) is ook niet voorgekomen. En we kunnen toch duidelijk zien dat vrijwel alle covid-patienten ongevaccineerd zijn.

Maar je moet je natuurlijk niet emotioneel gechanteerd voelen. Want psychologisch gezien zou je dan nog extra je hakken in het zand zetten. Want dan wordt het een principe-kwestie.
Stel je voor dat het dalijk wel volledig de mist in loopt, terwijl als je niks had genomen, had je er hoogstwaarschijnlijk amper wat van gemerkt, dat laten de cijfers duidelijk zien. Zag ook een onderzoek onder 130 vrouwen waar hun vruchtbaarheid met 82% was afgenomen door het vaccin. Miskramen en waarvoor? Totaal onnodig.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:03:07 #80
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201897358
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:18 schreef Questular het volgende:

[..]
Waar haal jij de wijsheid vandaag dat jij de prik niet nodig hebt?
En dan niet je onderbuik.
Maakt dat voor jou wat uit? Als ik het hier neerzet en jij daarna alles (met de bekende one-liners) weerlegt en mij daarna dom noemt?

Ik heb het recht om het vaccin niet te nemen en de consequenties, ziekenhuisopname, weiger ik ook, dus ik ga de zorg niet overbelasten.
To BG or not to BG!
pi_201897453
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:03 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Maakt dat voor jou wat uit? Als ik het hier neerzet en jij daarna alles (met de bekende one-liners) weerlegt en mij daarna dom noemt?

Ik heb het recht om het vaccin niet te nemen en de consequenties, ziekenhuisopname, weiger ik ook, dus ik ga de zorg niet overbelasten.
Ok, een discussie voeren lijkt me verspilde tijd.
Toedels.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:10:49 #82
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201897456
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:57 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Je kunt gewoon tvt doen en ook een QR code krijgen. Er is geen uitsluitsel.
Collega's besloten om 11 uur om tussen de middag een loempia te gaan eten bij een snackbar. Binnen een uur geen tvt kunnen regelen. Toen was ik officieel uitgesloten.
To BG or not to BG!
pi_201897619
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:10 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Collega's besloten om 11 uur om tussen de middag een loempia te gaan eten bij een snackbar. Binnen een uur geen tvt kunnen regelen. Toen was ik officieel uitgesloten.
Das een eigenschap van je keuze, je moet vooruit plannen.

Net zoals een gehandicapte of rolstoel afhankelijk persoon die kunnen ook niet altijd vervoer regelen op korte termijn, daar hoor je alleen niemand over....

Of iemand die afhankelijk van het OV omdat hij geen rijbewijs heeft.

Je keuzes hebben soms consequenties... welkom bij de grote mensen wereld.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:31:04 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_201897769
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:47 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Je eigenlijk wel, niks bijzonders. Afvalvlees en wat bindmiddelen. Jij weet dus precies wat het vaccin gaat doen? Helemaal als je er meerdere boosters bij moet gaan nemen en icm medicijnen? Daar weten we helemaal niets over. Ik ben ook niet zo gek op frikandellen.
Afvalvlees is wel erg vaag. Hoe weet je dat je er niet ziek van wordt. Er gaan jaarlijks honderden mensen dood van lysteria en salmonella door het eten van afvalvlees. We weten niet de exacte organische verbindingen die in het laboratorium in exacte hoeveelheden worden toegevoegd. Denk je dat er fase 2 en 3 RCTs voor frikadellen zijn uitgevoerd? Inmiddels zijn er ook al 7 miljard vaccins ingespoten, misschien wel 100x zoveel dan er in de hele geschiedenis aan frikadellen is gegeten.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:33:02 #85
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201897793
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:21 schreef Rolfieo het volgende:

Je keuzes hebben soms consequenties... welkom bij de grote mensen wereld.
En Hugo gaat dat nu ook begrijpen...

"Alle opties liggen op tafel, schetst de minister. Zowel regionale ingrepen als maatregelen die exclusief voor niet-gevaccineerden gelden. ,,Er zijn geen makkelijke keuzes. Maar ik wil daar niet op vooruit lopen.” Niet-gevaccineerden de toegang tot zorg ontzeggen gaat in geen geval gebeuren. ,,Dus of we moeten meer algemene maatregelen treffen of specifieke regels instellen die niet-gevaccineerden beschermen.”
bron: AD
Tot nooit .......
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:37:56 #86
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201897857
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:21 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Das een eigenschap van je keuze, je moet vooruit plannen.

Net zoals een gehandicapte of rolstoel afhankelijk persoon die kunnen ook niet altijd vervoer regelen op korte termijn, daar hoor je alleen niemand over....

Of iemand die afhankelijk van het OV omdat hij geen rijbewijs heeft.

Je keuzes hebben soms consequenties... welkom bij de grote mensen wereld.
Ik reageer op jouw stelling dat er niemand buitengesloten wordt en ik geef een voorbeeld en jij komt daarna met nog meer voorbeelden maar dat zijn dan gevolgen (van je keuzes). Consequentie die uitsluit is dus geen uitsluitsel? Duidelijk hoor. :D
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:41:50 #87
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201897905
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:10 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Collega's besloten om 11 uur om tussen de middag een loempia te gaan eten bij een snackbar. Binnen een uur geen tvt kunnen regelen. Toen was ik officieel uitgesloten.
Maar ben je buitengesloten omdat je geen Corona-vaccinatie had of omdat je gewoon niet op tijd bent gaan testen?
Volgens mij het laatste.
Tot nooit .......
pi_201897933
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:33 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
En Hugo gaat dat nu ook begrijpen...

"Alle opties liggen op tafel, schetst de minister. Zowel regionale ingrepen als maatregelen die exclusief voor niet-gevaccineerden gelden. ,,Er zijn geen makkelijke keuzes. Maar ik wil daar niet op vooruit lopen.” Niet-gevaccineerden de toegang tot zorg ontzeggen gaat in geen geval gebeuren. ,,Dus of we moeten meer algemene maatregelen treffen of specifieke regels instellen die niet-gevaccineerden beschermen.”
bron: AD
Deze had ik nog niet gelezen.

Vind het een lastig punt, maar de ongevaccineerde veroorzaken moment wel de zorg problemen. Waar straks de geplande weer voor afgebouwd mag worden. En die zijn straks de pineut, ja zal maar een staar of heup operatie nodig hebben, en door die ongevaccineerde maar moeten wachten. Zitten die personen verplicht binnen, omdat ongevaccineerde zich achtergestelde voelen.

Ben persoonlijk meer voorstander van de QR code en streng handhaven inclusief op de werkvloer.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:44:58 #89
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201897939
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Maar ben je buitengesloten omdat je geen Corona-vaccinatie had of omdat je gewoon niet op tijd bent gaan testen?
Volgens mij het laatste.
Ik kon niet op tijd gaan testen omdat het een spontaan idee was om buiten te gaan lunchen.
Feit is wel dat ik niet binnen mocht zitten.
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:46:56 #90
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201897958
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:44 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik kon niet op tijd gaan testen omdat het een spontaan idee was om buiten te gaan lunchen.
Feit is wel dat ik niet binnen mocht zitten.
Weest blij, anders zat je in je eentje binnen.

Maar eigenlijk moet je niet de QRcode aankijken maar je collega's die blijkbaar geen rekening met je houden.
Tot nooit .......
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:50:03 #91
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201897996
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Deze had ik nog niet gelezen.

Vind het een lastig punt, maar de ongevaccineerde veroorzaken moment wel de zorg problemen. Waar straks de geplande weer voor afgebouwd mag worden. En die zijn straks de pineut, ja zal maar een staar of heup operatie nodig hebben, en door die ongevaccineerde maar moeten wachten. Zitten die personen verplicht binnen, omdat ongevaccineerde zich achtergestelde voelen.

Ben persoonlijk meer voorstander van de QR code en streng handhaven inclusief op de werkvloer.
Waarom de gezonde jongeren vaccineren als je die energie beter kunt steken in de doelgroep die daadwerkelijk de bedden bezetten? Dus 'dik', >55, allochtoon en (meestal) met onderliggend lijden.
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:50:44 #92
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898003
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:44 schreef Rolfieo het volgende:
Ben persoonlijk meer voorstander van de QR code en streng handhaven inclusief op de werkvloer.
Ik vind elke aktie prima als het maar werkt.

Ik vraag me af of streng de QRcode handhaven voldoende is. Maar ik ben geen viroloog.

Ik vrees dat een onderscheid tussen gevaccineerd en niet-gevaccineerd de enige mogelijkheid is.
Ik begreep dat de reisbranche daar ook al om vroeg met de land-kleuren. Ze willen reizen naar oranje landen aanbieden maar alleen voor gevaccineerden.
Tot nooit .......
pi_201898004
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:37 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik reageer op jouw stelling dat er niemand buitengesloten wordt en ik geef een voorbeeld en jij komt daarna met nog meer voorbeelden maar dat zijn dan gevolgen (van je keuzes). Consequentie die uitsluit is dus geen uitsluitsel? Duidelijk hoor. :D
Jij kon niet optijd je QR code regelen via TvT.
Je moet vooruit denken en planning.

Dat is geen uitsluitsel, maar een plan fout aan jouw kant. Had jij hier eerder over nagedacht, had jij ook de QR code gehad.
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:52:13 #94
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898018
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:50 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Waarom de gezonde jongeren vaccineren als je die energie beter kunt steken in de doelgroep die daadwerkelijk de bedden bezetten? Dus 'dik', >55, allochtoon en (meestal) met onderliggend lijden.
Ik zou zeggen maak een plan waarin je dat probleem binnen een maand (zolang duurt 2x vaccineren) hebt opgelost.

Een plan voor allochtonen kan ik me bedenken maar is volgens mij niet legaal.
Als je iedereen boven de 55 jonger kan maken hou ik me aanbevolen.
Veel vrouwen zullen blij zijn als je ze vlot kan laten afvallen.
Als onderliggend lijden je niet lukt dan vergeef ik het je.

[ Bericht 8% gewijzigd door Speekselklier op 25-10-2021 14:58:13 ]
Tot nooit .......
  maandag 25 oktober 2021 @ 14:57:21 #95
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201898085
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:46 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Weest blij, anders zat je in je eentje binnen.

Maar eigenlijk moet je niet de QRcode aankijken maar je collega's die blijkbaar geen rekening met je houden.
Daar gaat het niet om.

Het gaat omdat jij zegt dat er niemand buitengesloten wordt terwijl dat in sommige gevallen dus wel zo is.

En ze hebben rekening gehouden met mij, zelf vond ik het geen probleem om het in de auto op te eten, maar een collega heeft opgebeld om te vragen of de QR en probleem was en dat was het niet dus ik heb er wel gezeten. Puur dus omdat de handhaving nog niet 100% is. Daarom zei ik dat ik officieel niet mee mocht, officieus ben ik dus wel meegeweest.

Puur als voorbeeld dus dat je in sommige gevallen niet mee kunt doen als er geen tijd genoeg tussen het bedenken en het uitvoeren zit. Geen spontane acties meer dus. Vind het zelf geen probleem hoor, ga er niet om verhongeren. vind het wel best.

Maar jij zou mij dus mijn baan laten verliezen als ik mij niet zou laten vaccineren?
Maar ik zie af van een bed mocht ik ernstig ziek worden van covid. En dan is het toch ook goed?
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:00:04 #96
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898119
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:57 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om.

Het gaat omdat jij zegt dat er niemand buitengesloten wordt terwijl dat in sommige gevallen dus wel zo is.

En ze hebben rekening gehouden met mij, zelf vond ik het geen probleem om het in de auto op te eten, maar een collega heeft opgebeld om te vragen of de QR en probleem was en dat was het niet dus ik heb er wel gezeten. Puur dus omdat de handhaving nog niet 100% is. Daarom zei ik dat ik officieel niet mee mocht, officieus ben ik dus wel meegeweest.

Puur als voorbeeld dus dat je in sommige gevallen niet mee kunt doen als er geen tijd genoeg tussen het bedenken en het uitvoeren zit. Geen spontane acties meer dus. Vind het zelf geen probleem hoor, ga er niet om verhongeren. vind het wel best.

Maar jij zou mij dus mijn baan laten verliezen als ik mij niet zou laten vaccineren?
Maar ik zie af van een bed mocht ik ernstig ziek worden van covid. En dan is het toch ook goed?
Nou snap ik het helemaal niet meer.
Je collega's hadden om 11u besloten om buiten te gaan eten.
Je hebt geen QR code dus stel je voor om in de auto te gaan zitten.
Waarom zou je niet buiten mogen zitten zonder QR-code?

En wat heeft het met je baan te maken.. Is jouw baan 'loempia's eten' of zo?

Ook als je als ongevaccineerde Covid krijgt mag je van mij een bed hoor.
Alleen als het te druk wordt op de ic, en blijkt dat er in de tijd dat jij er ligt ook 8 hartpatienten in jouw bed kunnen, denk ik er iets anders over.
Tot nooit .......
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:02:27 #97
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201898152
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:52 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik zou zeggen maak een plan waarin je dat probleem binnen een maand (zolang duurt 2x vaccineren) hebt opgelost.

Een plan voor allochtonen kan ik me bedenken maar is volgens mij niet legaal.
Als je iedereen boven de 55 jonger kan maken hou ik me aanbevolen.
Veel vrouwen zullen blij zijn als je ze vlot kan laten afvallen.
Als onderliggend lijden je niet lukt dan vergeef ik het je.
Nou, ik weet het ook niet natuurlijk maar elke gezonde jongere dan maar inenten (want die heb je vooral met de huidige maatregelen) is natuurlijk ook niet de oplossing.

Zelf snap ik ook niet dat die risicogroep die nu nog op de IC terecht komt zich niet heeft laten vaccineren. Maar daar zijn niet de gezonde jongeren verantwoordelijk voor. Nu worden alle ongevaccineerden op een hoop gegooit en dat vind ik vreemd.
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:06:56 #98
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201898220
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:00 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Nou snap ik het helemaal niet meer.
Je collega's hadden om 11u besloten om buiten te gaan eten.
Je hebt geen QR code dus stel je voor om in de auto te gaan zitten.
Waarom zou je niet buiten mogen zitten zonder QR-code?

En wat heeft het met je baan te maken.. Is jouw baan 'loempia's eten' of zo?

Ook als je als ongevaccineerde Covid krijgt mag je van mij een bed hoor.
ow, ik reageerde op Rolfeo, die wilde QR op de werkvloer invoeren. srry.

en ikzelf vond het geen probleem om in de auto te blijven zitten eten maar mijn collega vond dat geen goed idee en hefet eerst gebeld. dus ik heb achteraf wel binnen gezeten. Ging erom om dit als voorbeeld te geven als een situatie waarin je niet meekunt als je spontaan iets van plan bent in de horeca. Maar vind het niet zo erg hoor, kan best wel zonder de horeca. Zonder mijn baan is al ietsjes minder.
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:07:40 #99
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898230
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:02 schreef oppiedoppie het volgende:

Zelf snap ik ook niet dat die risicogroep die nu nog op de IC terecht komt zich niet heeft laten vaccineren. Maar daar zijn niet de gezonde jongeren verantwoordelijk voor. Nu worden alle ongevaccineerden op een hoop gegooit en dat vind ik vreemd.
Wacht ff je vaccineert je zelf niet maar je snap niet dat de mensen die nu op de ic liggen zich niet hebben laten vaccineren? Je voelt je zelf echt onstervelijk of je bent een hele goeie trol.
Tot nooit .......
pi_201898408
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:48 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Weet jij wat er in een paracetamol of ibuprofen zit? Of in een kroket of frikadel?

Ik in iedere geval niet, maar heb vandaag wel 2 paracetamol en 1 ibuprofen genomen.
die troep moet ik ook geen van allen
jij bent echt stoer man dat je dat allemaal eet en durft ^O^
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:25:29 #101
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201898481
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:07 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Wacht ff je vaccineert je zelf niet maar je snap niet dat de mensen die nu op de ic liggen zich niet hebben laten vaccineren? Je voelt je zelf echt onstervelijk of je bent een hele goeie trol.
Ik ben juist voor vaccinatie maar wel voor de risicogroepen. En het zijn nog steeds kwetsbare dikkere ouderen die op de IC belanden. En zelf behoor ik niet tot de risicogroep en zie ik geen reden voor vaccinatie.
To BG or not to BG!
pi_201898495
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:07 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Wacht ff je vaccineert je zelf niet maar je snap niet dat de mensen die nu op de ic liggen zich niet hebben laten vaccineren? Je voelt je zelf echt onstervelijk of je bent een hele goeie trol.
of je snapt t niet helemaal
jij staat ook 100% achter het nieuwe doel, om álle kinderen voortaan de griepprik te laten halen om hun grootouders te beschermen ?

echt he! Ze zijn compleet doorgeslagen .
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:38:52 #103
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898650
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:26 schreef Skylertje het volgende:

[..]
of je snapt t niet helemaal
jij staat ook 100% achter het nieuwe doel, om álle kinderen voortaan de griepprik te laten halen om hun grootouders te beschermen ?

echt he! Ze zijn compleet doorgeslagen .
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt. Nergens staat dat ze dat van plan zijn.

Voor Covid zijn gewoon risico-groepen gedefineerd. Dat is iedereen boven de 18.
Die loopt het risico op corona, ziekenhuis of IC.

Gezonde jongen lopen vooral het risico om Long-covid te krijgen. Vergelijk dat maar met een flink griep, maar dan gedurende anderhalf jaar. Je kan dat bagetaliseren maar het lijkt mij in elk geval geen pretje. Ik ben er na een paar weekjes ic waarschijnlijke weer vanaf.

Verder ben je als jongere ook een onderdeel van de verspreiding en al denk je er zelf minder last van te hebben. Je geeft het wel door anderen die er wel ziek van worden.

Ik zelf rijd auto, als ik 150kmpu door een voetgangersgebied rijdt dan heb ik er, op wat vlekken na, niet veel last van. Toch mag het niet en doe ik het ook niet.
Tot nooit .......
pi_201898685
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je die informatie vandaan hebt. Nergens staat dat ze dat van plan zijn.

Voor Covid zijn gewoon risico-groepen gedefineerd. Dat is iedereen boven de 18.
Die loopt het risico op corona, ziekenhuis of IC.

Gezonde jongen lopen vooral het risico om Long-covid te krijgen. Vergelijk dat maar met een flink griep, maar dan gedurende anderhalf jaar. Je kan dat bagetaliseren maar het lijkt mij in elk geval geen pretje. Ik ben er na een paar weekjes ic waarschijnlijke weer vanaf.

Verder ben je als jongere ook een onderdeel van de verspreiding en al denk je er zelf minder last van te hebben. Je geeft het wel door anderen die er wel ziek van worden.

Ik zelf rijd auto, als ik 150kmpu door een voetgangersgebied rijdt dan heb ik er, op wat vlekken na, niet veel last van. Toch mag het niet en doe ik het ook niet.
overwegen dan , daar begint t mee https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie

ik heb ook veel last van rokers , heb echt een rookallergie , zou fijn zijn dat alle rokers ook niet meer zomaar overal zouden roken.. waarom zou de een wel rekening moeten houden met de gezondheid van anderen , en de andere niet
  maandag 25 oktober 2021 @ 15:47:12 #105
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201898769
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 15:41 schreef Skylertje het volgende:

[..]
overwegen dan , daar begint t mee https://www.rtlnieuws.nl/(...)asting-zorg-epidemie
De Nederlandse Gezondheidsraad adviseert momenteel niet om kinderen te vaccineren. Wel adviseert de raad sinds kort om zwangere vrouwen de griepprik aan te bieden. Op die manier zijn pasgeborenen beschermd tegen ernstige complicaties die kunnen optreden bij griep.

en van die zwangere vrouwen, dat heeft toch echt een medische rede als ik het zo lees.
quote:
ik heb ook veel last van rokers , heb echt een rookallergie , zou fijn zijn dat alle rokers ook niet meer zomaar overal zouden roken.. waarom zou de een wel rekening moeten houden met de gezondheid van anderen , en de andere niet
Volgens mij zijn er weinig plekken meer waar je nog mag roken.
Als je rookt komt je de kroeg niet meer in. Zonder coronavaccinatie nog wel.
Tot nooit .......
pi_201899117
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 13:48 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Je haalt nu dingen erbij die mijn punt juist bevestigen. Die dingen hebben hun nu en veiligheid allang bewezen, dit vaccin dus niet.
Afgezien paracetamol en ibuprofen niet werken tegen Covid-19, en het vaccin juist heel goed, als oscde effectiviteit bij delta wel minder.

En vaccin zijn tot nu toe gewoon veilig, grote uitzondering daar gelaten. Specialisten verwachten ook geen bijzonderheden op de lange termijn vanuit deze vaccins, afgezien dat ze goed tegen ernstig ziek worden beschermen.
Vaccins geven eigenlijk ook nooit echt lange termijn klachten.
Covid-19 daarin tegen.... daar weten we eigen. Ik weinig van op de lange termijn, afzien reuk en smaak verlies, maar de specialisten zijn er nog niet uit waarom dit plaats vind.
Long covid, waarom hebben sommige hier last van, om terugvallen?
Hard of long beschadiging.

En dit is wat we nu pas weten, maar nog niet allemaal begrijpen.
pi_201899353
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:57 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om.

Het gaat omdat jij zegt dat er niemand buitengesloten wordt terwijl dat in sommige gevallen dus wel zo is.
je begrijpt niet waar je in de basis fout in gaat. Je was buiten gesloten, jij has de tvt te laat geregeld. Eigenschap van he keuze, niet van de QE code.
quote:
En ze hebben rekening gehouden met mij,
nee, hij hebt rekening te houden met consequenties van je keuze.

quote:
zelf vond ik het geen probleem om het in de auto op te eten, maar een collega heeft opgebeld om te vragen of de QR en probleem was en dat was het niet dus ik heb er wel gezeten. Puur dus omdat de handhaving nog niet 100% is. Daarom zei ik dat ik officieel niet mee mocht, officieus ben ik dus wel meegeweest.
daarom ben ik voorstander van strenger controleren en consequent. Immers wij Nederlanders zijn eigenwijs en denken altijd dat regels niet voor sommige gelden als dat ze beter uitkomt.

quote:
Puur als voorbeeld dus dat je in sommige gevallen niet mee kunt doen als er geen tijd genoeg tussen het bedenken en het uitvoeren zit.
ofwel daar zul je rekening mee moeten houden. Iemand zonder rijbewijs is ook afhankelijk van het OV. Eigenschap van je keuze, geen uitsluiting.

quote:
Geen spontane acties meer dus. Vind het zelf geen probleem hoor, ga er niet om verhongeren. vind het wel best.
vooruit denken, net zoals dit voor vele andere heel normaal is. Lastige soms,maar sommige leven al jaren zo en hebben geen andere keuze.
Firs class problems....

quote:
Maar jij zou mij dus mijn baan laten verliezen als ik mij niet zou laten vaccineren?
je kunt toch gewoon tvt doen iedere dag? Thuis werken?

quote:
Maar ik zie af van een bed mocht ik ernstig ziek worden van covid. En dan is het toch ook goed?
nee, je kunt eerst nog andere besmetten. En je zou als je het vaccin neemt, waarschijnlijk geen bed nodig hebben.
Maar ik zou je dit ook nog wel eens willen horen zeggen, als je adem nood hebt. Ik kan je pwrsoonlijk vertellen heel beangstigend gevoel...alsof er iemand op je borstkast zit tijdens adem halen. Je denkt dan wel even heel goed. A over je keuzes....
  maandag 25 oktober 2021 @ 17:06:46 #108
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201899760
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 16:29 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
je begrijpt niet waar je in de basis fout in gaat. Je was buiten gesloten, jij has de tvt te laat geregeld. Eigenschap van he keuze, niet van de QE code.
[..]
nee, hij hebt rekening te houden met consequenties van je keuze.
[..]
daarom ben ik voorstander van strenger controleren en consequent. Immers wij Nederlanders zijn eigenwijs en denken altijd dat regels niet voor sommige gelden als dat ze beter uitkomt.
[..]
ofwel daar zul je rekening mee moeten houden. Iemand zonder rijbewijs is ook afhankelijk van het OV. Eigenschap van je keuze, geen uitsluiting.
[..]
vooruit denken, net zoals dit voor vele andere heel normaal is. Lastige soms,maar sommige leven al jaren zo en hebben geen andere keuze.
Firs class problems....
[..]
je kunt toch gewoon tvt doen iedere dag? Thuis werken?
[..]
nee, je kunt eerst nog andere besmetten. En je zou als je het vaccin neemt, waarschijnlijk geen bed nodig hebben.
Maar ik zou je dit ook nog wel eens willen horen zeggen, als je adem nood hebt. Ik kan je pwrsoonlijk vertellen heel beangstigend gevoel...alsof er iemand op je borstkast zit tijdens adem halen. Je denkt dan wel even heel goed. A over je keuzes....
Ok. Uitsluiting is dan een eigenschap van een keuze en geen echte uitsluiting. Duidelijk hoor. 8)7
To BG or not to BG!
pi_201899774
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:32 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat is onbekend. Er hebben ook niet 3 miljoen mensen tussen de 0-29 corona gehad.
[..]
De kans dat je met corona in het ziekenhuis belandt is in ieder geval groter dan voor de bof of rode hond of andere dingen waar je vermoedelijk als kind wel een vaccin voor hebt genomen omdat je ouders je toen nog een oorvijg konden geven als je je als een little bitch gedroeg.
Kan ik jou bang met een percentage maken? Waarschijnlijk niet, je wezelt jezelf er toch weer onder uit. Wat is de exacte kans voor een 23 jarige met een BMI van 24.6 geboren in het huis van Aquarius en met een moedervlek op zijn rechterheup? Ga iemand anders vervelen joh.
Na een vaccin tegen bof en rode hond kan je niet meer in het ziekenhuis belanden. Bij corona is de kans nog steeds 25% dat je alsnog in het ziekenhuis belandt. Plus je laat je niet 1x vaccineren. Maar twee keer. In sommige landen die ons voor zijn gegaan wordt nu al een derde prik aangeraden (lees verplicht).

Het is niet 1x prikken, en dan kan je geen corona meer krijgen en is het klaar. We weten niet hoe effectief over een jaar de vaccins zijn, we weten niet of er andere varianten komen die weer niet werken voor deze prik, en je weer opnieuw kan beginnen met prikken. We weten niet hoe de bijwerkingen zijn.
pi_201899793


[ Bericht 100% gewijzigd door bellamy13 op 25-10-2021 17:10:21 (Dubbele post) ]
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 18:54:24 #111
5428 crew  miss_sly
pi_201900768
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:07 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Na een vaccin tegen bof en rode hond kan je niet meer in het ziekenhuis belanden. Bij corona is de kans nog steeds 25% dat je alsnog in het ziekenhuis belandt. Plus je laat je niet 1x vaccineren. Maar twee keer. In sommige landen die ons voor zijn gegaan wordt nu al een derde prik aangeraden (lees verplicht).

Het is niet 1x prikken, en dan kan je geen corona meer krijgen en is het klaar. We weten niet hoe effectief over een jaar de vaccins zijn, we weten niet of er andere varianten komen die weer niet werken voor deze prik, en je weer opnieuw kan beginnen met prikken. We weten niet hoe de bijwerkingen zijn.
Vaccinatieschema RVP

DKTP + hib + HepB + pneumokokken 3 maal.
BMR 2 maal.
HPV 2 maal.

Je kunt nog steeds de ziekten krijgen, maar de kans is kleiner en men wordt er veel minder ziek van, dus de risico's zijn een heel stuk kleiner.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201900806
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:37 schreef speknek het volgende:
[ afbeelding ]

Mammie :'(

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Veel beter *;
Ja want iedereen met corona komt er zo bij te liggen :`)
pi_201900957
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 14:50 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Waarom de gezonde jongeren vaccineren als je die energie beter kunt steken in de doelgroep die daadwerkelijk de bedden bezetten? Dus 'dik', >55, allochtoon en (meestal) met onderliggend lijden.
Hoe weet je dat je gezond bent? Ik was 1,5 jaar geleden ook gewoon gezond.

Maar er is meer met covid dan alleen in het ziekenhuis belanden.
Verspreiding, long covid, mutatie risico bijvoorbeeld
.
pi_201901001
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:06 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ok. Uitsluiting is dan een eigenschap van een keuze en geen echte uitsluiting. Duidelijk hoor. 8)7
Nee, want je hebt meerdere mogelijkheden om een QR code te krijgen. Niemand wordt uitgesloten.
Met een vaccin, ben je er momenteel vanaf.
Wil je geen vaccin, wat je recht is, heb je tvt als alternatief. Dat is inderdaad meer werk, maar we zitten ook momenteel in een pandemie en de zorg begint al weer te kraken.

Welke keuze je neemt, daarin ben je vrij, maar aan je keuze zitten ook consequenties.

Er is geen uitsluitsel om een QR code te krijgen.
pi_201901013
Gel
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 18:58 schreef 111210 het volgende:

[..]
Ja want iedereen met corona komt er zo bij te liggen :`)
Gelukkig niet, maar gewoon adem nood is ook geen pretje.
pi_201901065
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:07 schreef bellamy13 het volgende:

[..]
Na een vaccin tegen bof en rode hond kan je niet meer in het ziekenhuis belanden. Bij corona is de kans nog steeds 25% dat je alsnog in het ziekenhuis belandt. Plus je laat je niet 1x vaccineren. Maar twee keer. In sommige landen die ons voor zijn gegaan wordt nu al een derde prik aangeraden (lees verplicht).

Het is niet 1x prikken, en dan kan je geen corona meer krijgen en is het klaar. We weten niet hoe effectief over een jaar de vaccins zijn, we weten niet of er andere varianten komen die weer niet werken voor deze prik, en je weer opnieuw kan beginnen met prikken. We weten niet hoe de bijwerkingen zijn.
De meeste die na 2 vaccins in het ziekenhuis komen, hebben ook meestal medische redenen waarom vaccin minder goed werken. Het is dus niet dat iedereen 25% kans heeft. Het aantal gevaccineerde is bijvoorbeeld al veel hoger dan het aantal niet gevaccineerd.
20% van de bevolking verzorgd 75% van de zorg belasting momenteel.
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:15:01 #117
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201901819
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:17 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Nee, want je hebt meerdere mogelijkheden om een QR code te krijgen. Niemand wordt uitgesloten.
Met een vaccin, ben je er momenteel vanaf.
Wil je geen vaccin, wat je recht is, heb je tvt als alternatief. Dat is inderdaad meer werk, maar we zitten ook momenteel in een pandemie en de zorg begint al weer te kraken.

Welke keuze je neemt, daarin ben je vrij, maar aan je keuze zitten ook consequenties.

Er is geen uitsluitsel om een QR code te krijgen.
Zelf kies ik er trouwens voor om helemaal niet mee te doen met de QR app. Ik ga gewoon niet als het vereist is, dus ook niet testen. Zelfuitsluiting dus. Uitsluiting door eigen keus.
To BG or not to BG!
pi_201901840
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:15 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Zelf kies ik er trouwens voor om helemaal niet mee te doen met de QR app. Ik ga gewoon niet als het vereist is, dus ook niet testen. Zelfuitsluiting dus. Uitsluiting door eigen keus.
Ook als er volgende week nieuwe beperkingen komen voor ongevaccineerden?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:21:41 #119
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201901884
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 17:06 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ok. Uitsluiting is dan een eigenschap van een keuze en geen echte uitsluiting. Duidelijk hoor. 8)7
Een auto niet mogen besturen zonder rijbewijs is inderdaad ook exact gelijk aan het niet mogen betreden van een openbare gelegenheid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:25:17 #120
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201901922
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ook als er volgende week nieuwe beperkingen komen voor ongevaccineerden?
Wat maakt dat uit?

Ik hoef die QR code app ook niet. Ik zie niet in waarom ik van de overheid een app op mijn prive telefoon moet installeren om mijn medische status door te geven aan de uitbater/ zijn/haar medewerker van een openbare gelegenheid.
We zijn echt té ver doorgeschoten met onze "we willen leuke dingen doen" en de overheid heeft daar gretig van geprofiteerd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:28:02 #121
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201901955
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 19:12 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Hoe weet je dat je gezond bent? Ik was 1,5 jaar geleden ook gewoon gezond.

Maar er is meer met covid dan alleen in het ziekenhuis belanden.
Verspreiding, long covid, mutatie risico bijvoorbeeld
.
Wat is er gebeurd in die 1,5 jaar dan dat je ineens niet meer gezond bent?

Zelf ben ik momenteel goed gezond.
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:29:50 #122
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201901977
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ook als er volgende week nieuwe beperkingen komen voor ongevaccineerden?
Ja
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:31:37 #123
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_201901998
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:21 schreef daNpy het volgende:

[..]
Een auto niet mogen besturen zonder rijbewijs is inderdaad ook exact gelijk aan het niet mogen betreden van een openbare gelegenheid.
Idiote vergelijking met autorijden ook steeds.
To BG or not to BG!
  maandag 25 oktober 2021 @ 20:33:12 #124
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201902027
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:31 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Idiote vergelijking met autorijden ook steeds.
Inderdaad.
Die mensen schijnen het verschil tussen een vaardigheidsbewijs of diploma en hun medische status niet te begrijpen. Eveneens is het verschil tussen een staatsdocument en je prive telefoon lastig.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201904894
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Mijn longarts, hij vond het een waste of money, en mijn eigen test. Antistoffen verdwijnen vrij snel uit je lichaam.
En de hoeveelheid hangt af tijd en je zwaarte van je besmetting af.

Hij is veel minder betrouwbaar.
Ik zal aan Sanquin doorgeven dat de test die ze 6x gebruikt hebben bij mijn antistof donatie, laatste keer 8 maanden na besmetting, onbetrouwbaar is.
Antistoffen kunnen we degelijk langer in je bloed blijven.
pi_201905896
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:25 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wat maakt dat uit?

Ik hoef die QR code app ook niet. Ik zie niet in waarom ik van de overheid een app op mijn prive telefoon moet installeren om mijn medische status door te geven aan de uitbater/ zijn/haar medewerker van een openbare gelegenheid.
We zijn echt té ver doorgeschoten met onze "we willen leuke dingen doen" en de overheid heeft daar gretig van geprofiteerd.
Je kan de QR code ook gewoon printen op papier. En welke medische status? De enige status die hij weet is "veilig genoeg om naar binnen te mogen"

Met die logica van jou weten we van iedereen de medische status die een medische keuring nodig heeft voor het rijbewijs en deze heeft. :')

Waarom geven ongevaccineerden niet gewoon toe dat ze enkel met de hakken in het zand gaan omdat ze het idee hebben dat iets verplicht is. Als er aangeraden wordt om 2 liter water te drinken door de overheid zijn er nog mensen die dan liever van dorst omkomen om zo "tegen de overheid" te zijn
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:33:21 #127
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201906010
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:20 schreef Sisko het volgende:

[..]
Je kan de QR code ook gewoon printen op papier. En welke medische status? De enige status die hij weet is "veilig genoeg om naar binnen te mogen"
Nouja, dat is niet waar. Je bent of gevaccineerd, maar misschien wel besmettelijk, of je bent recent getest. Dat is inderdaad wat het aangeeft.

"Juiste spuitje gehad" is een betere omschrijving. "het juiste spuitje" gaat de komende tijd echter aan verandering onderhevig zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201906038
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 00:53 schreef Jegudiel het volgende:

[..]
Ik zal aan Sanquin doorgeven dat de test die ze 6x gebruikt hebben bij mijn antistof donatie, laatste keer 8 maanden na besmetting, onbetrouwbaar is.
Antistoffen kunnen we degelijk langer in je bloed blijven.
Maar hoeft niet.... test is dus te onbetrouwbaar en zegt ook niet wanneer je de besmetting hebt gehad, of dat een milde vs zware besmetting dezelfde bescherming bied.
pi_201906124
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 20:25 schreef daNpy het volgende:

[..]
Wat maakt dat uit?

Ik hoef die QR code app ook niet. Ik zie niet in waarom ik van de overheid een app op mijn prive telefoon moet installeren om mijn medische status door te geven aan de uitbater/ zijn/haar medewerker van een openbare gelegenheid.
We zijn echt té ver doorgeschoten met onze "we willen leuke dingen doen" en de overheid heeft daar gretig van geprofiteerd.
Dan print je hem toch?

Maar, hoe moeilijk wil je doen, tijdens een pandemie. Maar oké, blijf je lekker thuis.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:55:12 #130
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201906163
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:49 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Maar oké, blijf je lekker thuis.
Dat doe ik dan ook gewoon. Niks aan de hand.

Maar je advies had je beter kunnen richten aan de mensen die vorig jaar en dit jaar per sé op vakantie "moesten" en andere nutteloze reizen maken. Maarja, dat vind ik.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201906334
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:37 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Maar hoeft niet.... test is dus te onbetrouwbaar en zegt ook niet wanneer je de besmetting hebt gehad, of dat een milde vs zware besmetting dezelfde bescherming bied.
Vaccinatie beschermt ook niet altijd...., is dus te onbetrouwbaar. En dat er onbetrouwbare testen zijn, betekent niet dat alle testen onbetrouwbaar zijn. Ook het OMT maakt het verschil tussen POCT en non-POCT testen.

Wanneer je de besmetting hebt gehad, is niet relevant. Voor vaccinatie is dit ook niet, deze is ook onbeperkt.
Ook bij mild verloop kan je antistoffen aanmaken die langdurige aanwezig blijven.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:58:50 #132
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_201906794
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:05 schreef KroketBroodje het volgende:
Ik ben natuurlijk immuun door besmetting en wil met een serologische test ook dit laten bevestigen. Kan je mij overhalen om alsnog de prik te nemen als ik al immuun blijk te zijn?

Ik vind het trouwens prima om mij niet te laten behandelen indien triage vanwege covid of om mij uit te sluiten van alles, zolang ik maar geen prik hoef.
Niet dat het iets uitmaakt wat ik vind, maar wmb hoef je niet te vaccineren als je al een besmetting hebt doorgemaakt. Ja vaccinatie verkleint de kans op besmetting nog meer, maar zo kan je bezig blijven. Afstand blijven houden en altijd een mondkapje dragen verkleint de kans ook nog meer na vaccinatie, maar daar hebben ik en alle andere gevaccineerden die ik spreek ook geen zin in.

Echter als je niet kan aantonen dat je covid hebt gehad met een genezenverklaring, dan is het voor je eigen gemak misschien fijner om te vaccineren en een vinkje te krijgen. Kost uiteindelijk weinig moeite, heeft verwaarloosbare risico's en het scheelt jou gedoe.

Dat de kamer overmatig voorzichtig is door serologische tests niet te accepteren voor een qr code vind ik ook, maar dat ze ook niet iedereen die claimt het toch al doorgemaakt te hebben kunnen vrijstellen is ook logisch. Ze zitten nog in crisismodus en overmatige voorzichtigheid is daar soms een uitwas van. Heb jij echter redenen om absoluut niet te willen vaccineren? Want ik zou persoonlijk in jouw situatie het gemak verkiezen en de positie van de kamer begrijpen, ondanks dat ik het er niet mee eens ben.
pi_201907161
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:55 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat doe ik dan ook gewoon. Niks aan de hand.

Maar je advies had je beter kunnen richten aan de mensen die vorig jaar en dit jaar per sé op vakantie "moesten" en andere nutteloze reizen maken. Maarja, dat vind ik.
definieer "nutteloze reizen" ???
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:35:40 #134
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_201907219
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Als je een gijzelnemer aan de lijn hebt eis je ook geen vrijlating.
Huh? Dat is toch het hele doel van onderhandelingen bij een gijzeling.

"1 gijzelaar in ruil voor 2 kogelwerende vesten, deal?"
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:39:41 #135
236264 crew  capricia
pi_201907255
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 09:55 schreef daNpy het volgende:

[..]
Dat doe ik dan ook gewoon. Niks aan de hand.

Maar je advies had je beter kunnen richten aan de mensen die vorig jaar en dit jaar per sé op vakantie "moesten" en andere nutteloze reizen maken. Maarja, dat vind ik.
Waarom?
Ik ben gevaccineerd, heb geen moeite met die app, ik reis overal heen waar ik wil in de EU. Op dag vijf doe ik een sneltest. Heerlijk dat dit gewoon weer kan. Horeca, evenementen.
Mijn leven is eigenlijk gewoon zo als voor de pandemie.
Definitely not CIA
pi_201907300
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom?
Ik ben gevaccineerd, heb geen moeite met die app, ik reis overal heen waar ik wil in de EU. Op dag vijf doe ik een sneltest. Heerlijk dat dit gewoon weer kan. Horeca, evenementen.
Mijn leven is eigenlijk gewoon zo als voor de pandemie.
Ik vind het reis advies eigenlijk zeer merkwaardig. Er zijn weinig landen waar het onveiliger is dan bij ons op dit moment. Dus ik mag niet in een zonnig oord op het strand liggen of op een piste staan, maar wel hier in de kroeg op elkaar geplakt staan.

Soms lijkt het net alsof het allemaal de schuld is van iedereen behalve ons eigen land. Oke, oorsprong ligt wellicht ergens anders van dit virus, maar de overige landen kunnen er net zoveel aan doen als wij.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:48:53 #137
236264 crew  capricia
pi_201907339
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:44 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Ik vind het reis advies eigenlijk zeer merkwaardig. Er zijn weinig landen waar het onveiliger is dan bij ons op dit moment. Dus ik mag niet in een zonnig oord op het strand liggen of op een piste staan, maar wel hier in de kroeg op elkaar geplakt staan.

Soms lijkt het net alsof het allemaal de schuld is van iedereen behalve ons eigen land. Oke, oorsprong ligt wellicht ergens anders van dit virus, maar de overige landen kunnen er net zoveel aan doen als wij.
Over welk reisadvies heb je het?
(Ik ben overigens op geen enkel EU-vlucht of bij binnenkomst in een EU-land gecontroleerd, dat vind ik wel een beetje apart)
Definitely not CIA
pi_201907365
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Over welk reisadvies heb je het?
(Ik ben overigens op geen enkel EU-vlucht of bij binnenkomst in een EU-land gecontroleerd, dat vind ik wel een beetje apart)
Geen direct reisadvies. Maar het commentaar van OMT leden dat het niet slim is om op vakantie te gaan. Dat vind ik merkwaardig als je wel de andere dingen mag in eigen land. Alsof de ze over de grens ineens lepra of Ebola hebben.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:53:54 #139
236264 crew  capricia
pi_201907381
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Geen direct reisadvies. Maar het commentaar van OMT leden dat het niet slim is om op vakantie te gaan. Dat vind ik merkwaardig als je wel de andere dingen mag in eigen land. Alsof de ze over de grens ineens lepra of Ebola hebben.
Oh, dat moeten ze dan zelf maar doen, in NL blijven. :P
Dat zijn gewoon persoonlijke meningen.
Landen kunnen heel goed zelf bepalen (en doen dat ook, aan de hand van die kleuren codes) welke inreisregels ze hanteren.

Bij terugkomst in NL adviseert onze overheid een optionele zelftest als je een werkende QR code hebt. En dat is alles.
Definitely not CIA
pi_201907516
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:51 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Geen direct reisadvies. Maar het commentaar van OMT leden dat het niet slim is om op vakantie te gaan. Dat vind ik merkwaardig als je wel de andere dingen mag in eigen land. Alsof de ze over de grens ineens lepra of Ebola hebben.
ze kunnen me wat.....heeft lang genoeg geduurd nu met "niet op vakantie gaan"
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201907979
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:17 schreef Jegudiel het volgende:

[..]
Vaccinatie beschermt ook niet altijd...., is dus te onbetrouwbaar.
vaccins zijn zeker niet perfect, maar werken wel heel goed. Ik zou dit niet als onbetrouwbaar willen stempelen
quote:
En dat er onbetrouwbare testen zijn, betekent niet dat alle testen onbetrouwbaar zijn. Ook het OMT maakt het verschil tussen POCT en non-POCT testen.
klopt ook, PCR is bijvoorbeeld ook zeker niet perfect.
Maar de antistoffen test die gebruikt is helaas verre van betrouwbaar.

quote:
Wanneer je de besmetting hebt gehad, is niet relevant.
Wel als dit voor je QR code van toepassing is. Een herstel bewijs is momenteel ook icm tijdlijn van belang.
quote:
Voor vaccinatie is dit ook niet, deze is ook onbeperkt.
maar pas na x periode.
quote:
Ook bij mild verloop kan je antistoffen aanmaken die langdurige aanwezig blijven.
maar misschien dus ook niet.
pi_201908113
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 12:49 schreef Rolfieo het volgende:

vaccins zijn zeker niet perfect, maar werken wel heel goed. Ik zou dit niet als onbetrouwbaar willen stempelen
Jij gebruikt het argument dat sommige testen onbetrouwbaar zijn en daarom niet goed is. Zelfde als met vaccinatie dus.
quote:
klopt ook, PCR is bijvoorbeeld ook zeker niet perfect.
Maar de antistoffen test die gebruikt is helaas verre van betrouwbaar.
Dat betwijfel ik ten zeerste. Dit is trouwens een andere test dan die gebruikt werd voor het bevolkingsonderzoek! Er worden hogere eisen gesteld aan de testen die voor de antistof doneren werden gebruikt. Immers werden deze antistoffen gebruikt om onderzoek mee te doen/medicijnen te maken. Verder, longarts vs Sanquin, de instantie die bloed onderzoekt.
quote:
Wel als dit voor je QR code van toepassing is. Een herstel bewijs is momenteel ook icm tijdlijn van belang.
Die onderbouwing voor die termijn is flinterdun/onzin. Die zou gelijk moeten zijn aan vaccinatie.
quote:
maar pas na x periode.
Sorry, ik snap niet wat je hier mee bedoelt.
quote:
maar misschien dus ook niet.
Ook dit kon 8 maanden geleden gezegd worden over vaccinatie.
Nog steeds zegt Hugo dat we niet weten hoe lang vaccinatie beschermt.
pi_201908198
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 10:58 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]
Niet dat het iets uitmaakt wat ik vind, maar wmb hoef je niet te vaccineren als je al een besmetting hebt doorgemaakt. Ja vaccinatie verkleint de kans op besmetting nog meer, maar zo kan je bezig blijven. Afstand blijven houden en altijd een mondkapje dragen verkleint de kans ook nog meer na vaccinatie, maar daar hebben ik en alle andere gevaccineerden die ik spreek ook geen zin in.

Echter als je niet kan aantonen dat je covid hebt gehad met een genezenverklaring, dan is het voor je eigen gemak misschien fijner om te vaccineren en een vinkje te krijgen. Kost uiteindelijk weinig moeite, heeft verwaarloosbare risico's en het scheelt jou gedoe.

Dat de kamer overmatig voorzichtig is door serologische tests niet te accepteren voor een qr code vind ik ook, maar dat ze ook niet iedereen die claimt het toch al doorgemaakt te hebben kunnen vrijstellen is ook logisch. Ze zitten nog in crisismodus en overmatige voorzichtigheid is daar soms een uitwas van. Heb jij echter redenen om absoluut niet te willen vaccineren? Want ik zou persoonlijk in jouw situatie het gemak verkiezen en de positie van de kamer begrijpen, ondanks dat ik het er niet mee eens ben.
Goed dat je het oneens bent met de termijn van de QR code voor herstelden!
De kamer/OMT is niet alleen overmatig voorzichting, ze negeren het feit dat er wel degelijk betrouwbare non-POCT tests zijn. In plaats van daar naar te kijken, zeggen ze dat ze daar geen zin in hebben, ga je maar laten vaccineren. Ook vanwege de termijn die ze nog altijd hanteren gebruiken ze als argument, waar we dus beide niet mee eens zijn.
Crisis is redelijk voorbij (als in geen grip/inzicht). Testen voor toegang is ook snel opgezet, had ook voor antistoffen gedaan kunnen zijn. Het is geen onmacht, het in onwil.

Vaccineren is een medisch handeling, die je dus onnodig vindt. Je hebt recht op onaantastbaarheid van je lichaam en mag zelf kiezen welke of je medische handelingen ondergaat. Het is jammer dat je niet van je rechten gebruik zou maken maar voor de gemakkelijke weg gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jegudiel op 26-10-2021 13:37:47 ]
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:58:04 #144
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201910669
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:29 schreef Predator40 het volgende:

[..]
definieer "nutteloze reizen" ???
Definieer nuttige reizen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:59:35 #145
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201910692
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Waarom?
Ik ben gevaccineerd, heb geen moeite met die app, ik reis overal heen waar ik wil in de EU. Op dag vijf doe ik een sneltest. Heerlijk dat dit gewoon weer kan. Horeca, evenementen.
Mijn leven is eigenlijk gewoon zo als voor de pandemie.
Voor de pandemie hoefde ik mijn telefoon niet te laten zien voor ik ergens binnen mocht.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:04:43 #146
236264 crew  capricia
pi_201910740
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:59 schreef daNpy het volgende:

[..]
Voor de pandemie hoefde ik mijn telefoon niet te laten zien voor ik ergens binnen mocht.
Ik ook niet.
Dat zegt wel wat over de controle. :')
Definitely not CIA
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 17:07:02 #147
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201910758
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 17:04 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ook niet.
Dat zegt wel wat over de controle. :')
Controle om een openbare gelegenheid te bezoeken is dan ook tamelijk overdreven als er geen pandemie is.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201911296
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:58 schreef daNpy het volgende:

[..]
Definieer nuttige reizen.
nuttig in de zin ...de wereld zien, iets beleven in je leven, iets om naar uit te kijken
de sleur doorbreken
andere culturen zien/proeven/meemaken

het is voor iedereen anders natuurlijk, een ander leeft liever als een kasplantje achter zijn pc 40 jaar lang
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201911353
Praten met een gevaccineerde die je wil overtuigen is als praten met de jehova getuige aan de deur. Met dat verschil dat de jehova getuige een punt heeft als diens god echt is en niet iedereen is bekeerd als de apocalyps komt, terwijl de gevaccineerde je niet zou proberen te overtuigen wanneer het vaccin zou werken als beloofd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:40:18 #150
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201911534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:12 schreef Predator40 het volgende:

[..]
nuttig in de zin ...de wereld zien, iets beleven in je leven, iets om naar uit te kijken
de sleur doorbreken
andere culturen zien/proeven/meemaken

het is voor iedereen anders natuurlijk, een ander leeft liever als een kasplantje achter zijn pc 40 jaar lang
Ten tijde van een pandemie zijn dat soort luxe reisjes dus niet noodzakelijk.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201911571
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Praten met een gevaccineerde die je wil overtuigen is als praten met de jehova getuige aan de deur. Met dat verschil dat de jehova getuige een punt heeft als diens god echt is en niet iedereen is bekeerd als de apocalyps komt, terwijl de gevaccineerde je niet zou proberen te overtuigen wanneer het vaccin zou werken als beloofd.
Probleem is alleen dat er voor God een wetenschappelijk bewijs is, het vaccin dit wel heeft.
God beschermd je ook niet tegen Covid-19, terwijl het vaccin dit wel doet.

Maar als je te laat of te stom was om het vaccin te nemen en je gaat naar de IC, hebben beide weinig nut.
pi_201911608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:40 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ten tijde van een pandemie zijn dat soort luxe reisjes dus niet noodzakelijk.
we zijn nu volledig gevaccineerd, 1.5 jaar opgesloten gezeten, bijna niemand gezien omdat mij vrouw zeer hoog risico is.
en nu zijn we er klaar mee en gaan we ook gewoon op vakantie en erop uit.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:49:05 #153
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201911622
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:48 schreef Predator40 het volgende:

[..]
we zijn nu volledig gevaccineerd, 1.5 jaar opgesloten gezeten, bijna niemand gezien omdat mij vrouw zeer hoog risico is.
en nu zijn we er klaar mee en gaan we ook gewoon op vakantie en erop uit.
Oja was jij diegene die zo afgaf op mensen die zich niet aan de regels hielden en nu je gevaccineerd bent overal schijt aan heeft? _O-
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201911653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:49 schreef daNpy het volgende:

[..]
Oja was jij diegene die zo afgaf op mensen die zich niet aan de regels hielden en nu je gevaccineerd bent overal schijt aan heeft? _O-
schijt ? nee, ik volg nog gewoon alle regels die gelden...... _O- :W
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201911721
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:44 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat er voor God een wetenschappelijk bewijs is, het vaccin dit wel heeft.
God beschermd je ook niet tegen Covid-19, terwijl het vaccin dit wel doet.
Nee, als dat zo was dan was er geen noodzaak om anderen gevaccineerd proberen te krijgen. Terwijl jehova's zelf ook niet in de hemel komen als ze je niet weten te overtuigen.

Het wordt tijd om de feiten onder ogen te zien, onze minister wist al voor dat het af was dat "het" vaccin ons uit de crisis zou halen en alleen het vaccin en niets anders. En het werkt niet. Dus of het beleid is totaal mislukt of het beleid was hierop gericht, wat steeds minder onwaarschijnlijk wordt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_201911787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, als dat zo was dan was er geen noodzaak om anderen gevaccineerd proberen te krijgen. Terwijl jehova's zelf ook niet in de hemel komen als ze je niet weten te overtuigen.

Het wordt tijd om de feiten onder ogen te zien, onze minister wist al voor dat het af was dat "het" vaccin ons uit de crisis zou halen en alleen het vaccin en niets anders. En het werkt niet. Dus of het beleid is totaal mislukt of het beleid was hierop gericht, wat steeds minder onwaarschijnlijk wordt.
Er zijn ook niet heel veel andere mogelijkheden dan het vaccin. Medicatie is er niet, al zijn wel 2 interessante ontwikkelingen.
Lockdowns werken, maar hebben heel veel impact.
Zorg kan zonder maatregelen het niet aan.

Dus wat zijn dan de mogelijkheden?
pi_201911871
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee, als dat zo was dan was er geen noodzaak om anderen gevaccineerd proberen te krijgen. Terwijl jehova's zelf ook niet in de hemel komen als ze je niet weten te overtuigen.

Het wordt tijd om de feiten onder ogen te zien, onze minister wist al voor dat het af was dat "het" vaccin ons uit de crisis zou halen en alleen het vaccin en niets anders. En het werkt niet. Dus of het beleid is totaal mislukt of het beleid was hierop gericht, wat steeds minder onwaarschijnlijk wordt.
de vaccins werken gewoon ...volgens de cijfers
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_201912086
Kijk nou eens gewoon naar de doden en welke mensen het waren. Dat waren al enorm kwetsbare mensen.
Maar doe nou allemaal niet net alsof er honderdduizend jongeren zijn overleden aan Covid 19 in Nederland.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:54:16 #159
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201912358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 18:51 schreef Predator40 het volgende:

[..]
schijt ? nee, ik volg nog gewoon alle regels die gelden...... _O- :W

Ah oke dan is het dus iemand anders :)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201912574
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 19:28 schreef Remco2021 het volgende:
Kijk nou eens gewoon naar de doden en welke mensen het waren. Dat waren al enorm kwetsbare mensen.
Maar doe nou allemaal niet net alsof er honderdduizend jongeren zijn overleden aan Covid 19 in Nederland.
Dat zegt niets over jongeren die Covid-19 verder besmetten.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:37:37 #161
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201912876
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Je moet sowieso geen verplichting eisen.
Als je een gijzelnemer aan de lijn hebt eis je ook geen vrijlating. Want uiteindelijk heeft deze gijzelnemer wel de macht om de gegijzelde te doden.
Dus dat wordt nog een moeilijk psychologische uitdaging.

O ja, ongevaccineerden. Wij houden wel van jullie hoor.
Maar namens alle patienten die op de wachtlijst staan en niet behandeld kunnen worden door de ongevaccineerden wil ik toch zeggen: "Denk er nog eens goed over na."
Alsof elke ongevaccineerde de zorg belast, flikker een eind op zeg met je onredelijke argumenten. :{w
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_201912948
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:37 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Alsof elke ongevaccineerde de zorg belast, flikker een eind op zeg met je onredelijke argumenten. :{w
Als 20% van de ongevaccineerde bevolking 80% van de belasting zorgt, dan is dit niet echt een slecht argument.
Als je daarbij ook nog eens nadenkt, dat gevaccineerde minder gemakkelijk besmet raken, en daarna minder lang besmettelijk zijn.

Dan denk ik dat jouw argumenten ineens kunnen opflikkeren.
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:54:51 #163
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_201913135
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:42 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Als 20% van de ongevaccineerde bevolking 80% van de belasting zorgt, dan is dit niet echt een slecht argument.
Als je daarbij ook nog eens nadenkt, dat gevaccineerde minder gemakkelijk besmet raken, en daarna minder lang besmettelijk zijn.

Dan denk ik dat jouw argumenten ineens kunnen opflikkeren.
Ongevaccineerden =/= besmette mensen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_201913490
Ik kan snappen waarom gevaccineerde niks anders kunnen doen dan onheil spreken over een groep die zich niet willen vaccineren, want je hebt jezelf nou eenmaal laten prikken en je hebt geen idee wat er op lange termijn plaats zal vinden. Je hebt er nou eenmaal teveel in geïnvesteerd, je kan niet meer terug, je zit erin tot het einde, ongeacht wat er gebeurt, al neem je je 3de booster , je 4de booster of je 5de.

Ondanks dit alles, weiger ik maar ook ooit te accepteren dat mensen gedwongen moeten worden om een keus te maken over een probleem wat een groot deel van de samenleving gewoon overwint via natuurlijke immunisatie.

Ter gelijkenis, mijn hele familie heeft corona al gehad en allen waren ze niet zieker geworden dan maximaal 1 week, verder geen enkele gevolgen en laat het zo zijn dat je natuurlijke immuunsysteem altijd beter zal zijn dan een vaccin (uitzonderingen buitengelaten van ouderen en mensen met beperkingen wat gerelateerd is aan hun immuunsysteem en uitzonderingen zoals ebola, de zwarte dood, vogelgriep etc).

We moesten ons vaccineren om de ouderen te beschermen, het begon met 99% bescherming, toen met 94% bescherming toen met 80% toen met 74% toen met 60% sorry maar er komt een moment dat je moet realiseren dat corona altijd zal blijven bestaan net zoals de griep.

Mijn respect gaat uit naar alle ongevaccineerden. Ongeacht of ik gevaccineerd ben of niet, ik sta 100% achter jullie keuze en zal nooit onderscheid maken tussen mensen die het wel hebben gehad en jullie die het niet hebben gehad.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_201913699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:54 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Ongevaccineerden =/= besmette mensen.
Klopt, maar uit die groep komt wel de zorg belasting. Mijn post is dus wel correct.
pi_201913733
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:25 schreef Bredemug het volgende:
Ik kan snappen waarom gevaccineerde niks anders kunnen doen dan onheil spreken over een groep die zich niet willen vaccineren, want je hebt jezelf nou eenmaal laten prikken en je hebt geen idee wat er op lange termijn plaats zal vinden. Je hebt er nou eenmaal teveel in geïnvesteerd, je kan niet meer terug, je zit erin tot het einde, ongeacht wat er gebeurt, al neem je je 3de booster , je 4de booster of je 5de.

Ondanks dit alles, weiger ik maar ook ooit te accepteren dat mensen gedwongen moeten worden om een keus te maken over een probleem wat een groot deel van de samenleving gewoon overwint via natuurlijke immunisatie.

Ter gelijkenis, mijn hele familie heeft corona al gehad en allen waren ze niet zieker geworden dan maximaal 1 week, verder geen enkele gevolgen en laat het zo zijn dat je natuurlijke immuunsysteem altijd beter zal zijn dan een vaccin (uitzonderingen buitengelaten van ouderen en mensen met beperkingen wat gerelateerd is aan hun immuunsysteem en uitzonderingen zoals ebola, de zwarte dood, vogelgriep etc).

We moesten ons vaccineren om de ouderen te beschermen, het begon met 99% bescherming, toen met 94% bescherming toen met 80% toen met 74% toen met 60% sorry maar er komt een moment dat je moet realiseren dat corona altijd zal blijven bestaan net zoals de griep.

Mijn respect gaat uit naar alle ongevaccineerden. Ongeacht of ik gevaccineerd ben of niet, ik sta 100% achter jullie keuze en zal nooit onderscheid maken tussen mensen die het wel hebben gehad en jullie die het niet hebben gehad.
Probleem is alleen dat de zorg eventueel de problemen mag oplossen.

De gevaccineerden hebben dus respect voor onze zorg helden. Zij hebben namelijk geen keuze, als er weer een ongevaccineerde met ernstige Covid-19 binnen komt.

Je probleem met natuurlijke immuniteit, je moet het eerst overleven, geen ernstige long of hart beschadiging, verliest van reuk/smaak of long covid of een ziekenhuis opname aan over houden.
pi_201915914
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:23 schreef Farenji het volgende:

[..]
Beetje kinderachtig om als volwassen vent nog steeds doodsbang voor een prikkie te zijn. :')
Misschien wil je mammie wel mee om je handje vast te houden? En dan na afloop een ijsje eten? :9
Tja dat snap ik ook niet, ik word met regelmaat lekgeprikt voor bloedafname. En zo'n klein prikje voor de vaccinatie voel je nog veel minder van.

Dus kan me haast niet voorstellen dat prikangst de reden is waarom sommigen niet gevaccineerd zijn.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 08:33:08 #168
5428 crew  miss_sly
pi_201915977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:18 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Tja dat snap ik ook niet, ik word met regelmaat lekgeprikt voor bloedafname. En zo'n klein prikje voor de vaccinatie voel je nog veel minder van.

Dus kan me haast niet voorstellen dat prikangst de reden is waarom sommigen niet gevaccineerd zijn.
Zoals met veel angsten is ook prikangst niet per se een reeele angst. De meerderheid van de mensen met prikangst zullen zich rationeel best realiseren dat het echt niet enorm veel pijn zal doen. Helaas werkt ratio niet altijd zo gemakkelijk tegen irrationele angsten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201916065
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 21:25 schreef Bredemug het volgende:
Ter gelijkenis, mijn hele familie heeft corona al gehad en allen waren ze niet zieker geworden dan maximaal 1 week, verder geen enkele gevolgen en laat het zo zijn dat je natuurlijke immuunsysteem altijd beter zal zijn dan een vaccin (uitzonderingen buitengelaten van ouderen en mensen met beperkingen wat gerelateerd is aan hun immuunsysteem en uitzonderingen zoals ebola, de zwarte dood, vogelgriep etc).
Kun je dit verder uitleggen? Met een vaccinatie maak je iemand bewust ziek om het immuunsysteem aan te wakkeren. Die in dit geval sowieso al natuurlijk is. Maar waarom zou het voor ouderen en zwakkere mensen beter zijn en voor gezonde jonge mensen niet. Je zou juist verwachten dat het vaccin bij jonge mensen veel beter werkt, omdat hun immuunsysteem beter is.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 27 oktober 2021 @ 09:02:43 #170
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_201916182
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:27 schreef HansCojona het volgende:
Emotionele chantage noem je dat, rot op met je wachtlijsten, bedank Rutte daarvoor, niet de ongevaccineerden. Wie steken eigenlijk de ongevaccineerden aan?
Los daarvan zijn er al sinds juli (waar die '80% ongevaccineerden in het ziekenhuis' vandaan komt) geen actuele cijfers meer bekend gemaakt over het percentage ongevaccineerden in het ziekenhuis maar als we naar het buitenland kijken zoals in Belgie waar het vaccinatiepercentage 10% lager ligt dan hier dan liggen daar voor meer dan de helft gevaccineerden in het ziekenhuis en in het VK tikt dat zelfs de 70% aan.

Naar verhouding kun je nog steeds wel stellen dat het vaccin werkt maar het is lang niet zo extreem als hier telkens door de overheid voorgesteld wordt. De overheid roept dat vooral om hun eigen faalbeleid in de zorg te verbloemen door een zondebok (de ongevaccineerden) aan te wijzen.

De waarheid is echter dat het overgrote merendeel van wat er nu in het ziekenhuis ligt mensen van boven de 60 met fors overgewicht zijn (richting de 80%), dat is het enige dat bekend is.

Volgens mij is het besef er nog niet helemaal dat vaccinaties echt niet de uitweg zijn en we moeten leren leven met corona. Intussen hebben we al een enorm hoog vaccinatiepercentage (85%) en volgens sanquin heeft maar liefst 93% van de bevolking al antistoffen. Die paar procent gaan echt het verschil niet meer maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door Metro2005 op 27-10-2021 09:16:22 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_201916581
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:37 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Alsof elke ongevaccineerde de zorg belast, flikker een eind op zeg met je onredelijke argumenten. :{w
Niet iedere ongevaccineerde belast de zorg. Maar bijna wel iedereen die de zorg (onnodig) belast is een ongevaccineerde.

Het is net zoiets als wanneer iemand het recht wil houden om in een hooischuur een bbq te houden, terwijl ie al 10 keer brand heeft gehad, waarbij de brandweer moest uitrukken en de brandverzekering moest betalen.
Maar je mag er niks van zeggen. Anders krijg je een tweedeling in de maatschappij.
Zij die geen bbq in de hooischuur houden, en zij die dat wél willen blijven doen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_201916604
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 08:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Zoals met veel angsten is ook prikangst niet per se een reeele angst. De meerderheid van de mensen met prikangst zullen zich rationeel best realiseren dat het echt niet enorm veel pijn zal doen. Helaas werkt ratio niet altijd zo gemakkelijk tegen irrationele angsten.
Het gekke is, bij mij werkte dat wel.

Doet me altijd denken aan iets uit mijn kindertijd.

Mijn stiefvader was gek op pretparken, ging dan ook altijd in de achtbaan.
Mijn moeder en ik vonden het eng er waren er bang voor.

Tot ik op 13e jarige leeftijd besefte dat de meeste mensen gewoon in dat ding gaan zonder problemen. Dus redeneerde ik dat mijn angst wel ongegrond moest zijn. Anders zouden die anderen het tenslotte ook niet doen.

Ik heb me er overheen gezet en ben samen met mijn stiefvader erin gegaan, ook meteen in het diepe door in de meest spectaculaire op het park te gaan. En ik vond het fantastisch.

Daar had ik van geleerd dat als ik ergens bang voor ben maar het merendeel van de bevolking doet het gewoon, dat die angst dan wel ongegrond moet zijn.

En zo werkte het dus ook oa voor autorijden in drukke spits, vliegen of prikjes.
pi_201916706
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]
Niet iedere ongevaccineerde belast de zorg. Maar bijna wel iedereen die de zorg (onnodig) belast is een ongevaccineerde.

Het is net zoiets als wanneer iemand het recht wil houden om in een hooischuur een bbq te houden, terwijl ie al 10 keer brand heeft gehad, waarbij de brandweer moest uitrukken en de brandverzekering moest betalen.
Maar je mag er niks van zeggen. Anders krijg je een tweedeling in de maatschappij.
Zij die geen bbq in de hooischuur houden, en zij die dat wél willen blijven doen.
Wat een vergelijking weer...stop er maar mee. Man man man.
pi_201916718
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:43 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Het gekke is, bij mij werkte dat wel.

Doet me altijd denken aan iets uit mijn kindertijd.

Mijn stiefvader was gek op pretparken, ging dan ook altijd in de achtbaan.
Mijn moeder en ik vonden het eng er waren er bang voor.

Tot ik op 13e jarige leeftijd besefte dat de meeste mensen gewoon in dat ding gaan zonder problemen. Dus redeneerde ik dat mijn angst wel ongegrond moest zijn. Anders zouden die anderen het tenslotte ook niet doen.

Ik heb me er overheen gezet en ben samen met mijn stiefvader erin gegaan, ook meteen in het diepe door in de meest spectaculaire op het park te gaan. En ik vond het fantastisch.

Daar had ik van geleerd dat als ik ergens bang voor ben maar het merendeel van de bevolking doet het gewoon, dat die angst dan wel ongegrond moet zijn.

En zo werkte het dus ook oa voor autorijden in drukke spits, vliegen of prikjes.
Dan zou ik jou leefstijl als zeer ongezond beschrijven als ik het vergelijk met de massa.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 10:11:10 #175
5428 crew  miss_sly
pi_201916877
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:43 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Het gekke is, bij mij werkte dat wel.

Doet me altijd denken aan iets uit mijn kindertijd.

Mijn stiefvader was gek op pretparken, ging dan ook altijd in de achtbaan.
Mijn moeder en ik vonden het eng er waren er bang voor.

Tot ik op 13e jarige leeftijd besefte dat de meeste mensen gewoon in dat ding gaan zonder problemen. Dus redeneerde ik dat mijn angst wel ongegrond moest zijn. Anders zouden die anderen het tenslotte ook niet doen.

Ik heb me er overheen gezet en ben samen met mijn stiefvader erin gegaan, ook meteen in het diepe door in de meest spectaculaire op het park te gaan. En ik vond het fantastisch.

Daar had ik van geleerd dat als ik ergens bang voor ben maar het merendeel van de bevolking doet het gewoon, dat die angst dan wel ongegrond moet zijn.

En zo werkte het dus ook oa voor autorijden in drukke spits, vliegen of prikjes.
Dat is heel fijn dat het voor jou zo werkte.
Voor de meeste mensen werkt dat niet zo gemakkelijk bij serieuze angsten. En prikangst kan een heel serieuze angst zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201917023
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 09:56 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Dan zou ik jou leefstijl als zeer ongezond beschrijven als ik het vergelijk met de massa.
Mijn levensstijl is inderdaad niet bepaald gezond te noemen, al is mijn algemene gezondheid vooralsnog prima in orde en heb ook geen overgewicht oid.

Maar wel knap hoe je dat uit deze post van mij concludeert want het zegt niets over mijn levensstijl, alleen dat ik dmv logica ongegronde angsten opzij kan zetten.
pi_201917165
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:24 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Mijn levensstijl is inderdaad niet bepaald gezond te noemen, al is mijn algemene gezondheid vooralsnog prima in orde en heb ook geen overgewicht oid.

Maar wel knap hoe je dat uit deze post van mij concludeert want het zegt niets over mijn levensstijl, alleen dat ik dmv logica ongegronde angsten opzij kan zetten.
Zijn opmerking slaat ook nergens op.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201917166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:24 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Mijn levensstijl is inderdaad niet bepaald gezond te noemen, al is mijn algemene gezondheid vooralsnog prima in orde en heb ook geen overgewicht oid.

Maar wel knap hoe je dat uit deze post van mij concludeert want het zegt niets over mijn levensstijl, alleen dat ik dmv logica ongegronde angsten opzij kan zetten.
Ik zei alleen maar hoe er volgens de massa naar jou levenstijl wordt toegekeken, ik vind er ook helemaal niets mis mee. Wilde je niet beledigen.
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 10:50:50 #179
5428 crew  miss_sly
pi_201917337
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:37 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Ik zei alleen maar hoe er volgens de massa naar jou levenstijl wordt toegekeken, ik vind er ook helemaal niets mis mee. Wilde je niet beledigen.
Pretpark, vliegen en autorijden zijn dingen die door de massa worden afgewezen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201917356
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:37 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Ik zei alleen maar hoe er volgens de massa naar jou levenstijl wordt toegekeken, ik vind er ook helemaal niets mis mee. Wilde je niet beledigen.
Nee snap ik .
Maar was alleen benieuwd hoe je tot die conclusie gekomen bent, of baseer je dat op posts van mij uit andere topics?

Ik probeer een balans te vinden tussen de lusten die het leven te bieden heeft en daarnaast voor zover dat mogelijk is zo gezond mogelijk te blijven. Dat betekend dat ik soms afwegingen moet maken (of middenweg vinden) of ik het er voor over heb iets te doen of laten voor mijn gezondheid of dat ik het risico voor lief neem.
pi_201917505
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:52 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Nee snap ik .
Maar was alleen benieuwd hoe je tot die conclusie gekomen bent, of baseer je dat op posts van mij uit andere topics?

Ik probeer een balans te vinden tussen de lusten die het leven te bieden heeft en daarnaast voor zover dat mogelijk is zo gezond mogelijk te blijven. Dat betekend dat ik soms afwegingen moet maken (of middenweg vinden) of ik het er voor over heb iets te doen of laten voor mijn gezondheid of dat ik het risico voor lief neem.
Jou levenswijze is een perfect voorbeeld van baas over eigen lichaam. Zoals ik doe met het vaccin niet nemen. Ik bepaal zelf wat er met mijn lichaam gebeurd.
pi_201917511
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 10:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Pretpark, vliegen en autorijden zijn dingen die door de massa worden afgewezen?
Nee daar doelde ik natuurlijk niet op.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:11:53 #183
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201917565
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:07 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Jou levenswijze is een perfect voorbeeld van baas over eigen lichaam. Zoals ik doe met het vaccin niet nemen. Ik bepaal zelf wat er met mijn lichaam gebeurd.
Dat klopt dus niet helemaal. Jou keuze heeft ook maatschappelijke nadelen die anderen raken terwijl dat niet nodig is.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201917575
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat klopt dus niet helemaal. Jou keuze heeft ook maatschappelijke nadelen die anderen raken terwijl dat niet nodig is.
Dan klopt het toch, de risico afweging die gemaakt moet worden.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:15:18 #185
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201917602
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:12 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Dan klopt het toch, de risico afweging die gemaakt moet worden.
Er is vrijwel geen risico dus dat kan geen rechtvaardiging zijn van iets wat je mogelijk ook als asociaal gedrag zou kunnen zien.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201917701
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:15 schreef Megumi het volgende:

[..]
Er is vrijwel geen risico dus dat kan geen rechtvaardiging zijn van iets wat je mogelijk ook als asociaal gedrag zou kunnen zien.
Je moest eens weten wat ik allemaal als asociaal ervaar dagelijks, doe ik ook niks mee, leven en laten leven.
pi_201917798
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:07 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Jou levenswijze is een perfect voorbeeld van baas over eigen lichaam. Zoals ik doe met het vaccin niet nemen. Ik bepaal zelf wat er met mijn lichaam gebeurd.
En die keuze van jou respecteer ik ook, net als dat ik zo mijn eigen redenen heb om mezelf wel te laten vaccineren.

Maar goed, ik was wel tegen een groot deel van de corona maatregelen die tot in het voorjaar geduurd hebben, ik ben nog steeds van mening dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen fysieke en mentale gezondheid.
Ook daarin is het vinden van een balans van belang, zo leek me shoppen met Black Friday toen niet zo handig, want ik hoef de goden niet te verzoeken (plus dat ik een hekel heb aan grote drukte). Maar bleef ik wel gewoon met vrienden afspreken (vaak met zijn vieren) zonder die 1.5m onzin en met overnachtig ten tijde van de avondklok.

De één is doodsbang en sloot zichzelf op en lag rillend en bevend in bed met een mondkapje op en een fles ontsmettingsgel ernaast, De ander deed alsof er niets aan de hand was een gingen massaal feesten.
Ik koos hierin een middenweg waardoor ik weliswaar een hoger risco liep dan degenen die zich strikt aan de regels hielden, maar wel aanzienlijk lager dan degenen die alles aan hun laars lapten. Maar toch nog prettig kon leven.
En die vrije keus moet iedereen gewoon hebben.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:33:14 #188
3542 Gia
User under construction
pi_201917820
Ik zie in dit subforum steeds voorbij komen: "en de alcoholisten dan, die een levertransplantatie nodig hebben, of de rokers, die longkanker krijgen". Die liggen geen 3 weken op de IC.

1 Covidpatient op de IC houdt een bed bezet, waardoor voor minimaal 16 mensen een operatie uitgesteld moet worden. Voor een openhartoperatie lig je bijvoorbeeld 24, hooguit 48 uur op de IC, ja ik spreek uit ervaring. Die bedden zijn er nu niet, alleen omdat mensen een irreele aversie hebben tegen een vaccinatie.

Dus, eigenlijk moet je de druk op de IC, door Covidpatienten, eigenlijk vermenigvuldigen met 16.
pi_201917929
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:33 schreef Gia het volgende:
Ik zie in dit subforum steeds voorbij komen: "en de alcoholisten dan, die een levertransplantatie nodig hebben, of de rokers, die longkanker krijgen". Die liggen geen 3 weken op de IC.

1 Covidpatient op de IC houdt een bed bezet, waardoor voor minimaal 16 mensen een operatie uitgesteld moet worden. Voor een openhartoperatie lig je bijvoorbeeld 24, hooguit 48 uur op de IC, ja ik spreek uit ervaring. Die bedden zijn er nu niet, alleen omdat mensen een irreele aversie hebben tegen een vaccinatie.

Dus, eigenlijk moet je de druk op de IC, door Covidpatienten, eigenlijk vermenigvuldigen met 16.
Klopt maar ik wordt soswieso doodziek van de tendens dat mensen die door eigen schuld zorg nodig hebben daar geen recht meer op zouden mogen hebben volgens sommigen terwijl ze net zoveel premie betalen als de rest, wat een ziekelijke samenleving krijgen we dan. :r

Ik snap best dat dit meegewogen kan worden als er keuzes gemaakt moeten worden. bijv als een maar één lever beschikbaar is voor transplantatie en twee patienten waarvan één alcoholist, dat het feit dat hij alcoholist is dan wordt meegewogen.

Maar in een beschaafde samenleving heeft iedereen gewoon recht op zorg als deze beschikbaar is, eigen schuld of niet.
pi_201917974
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:07 schreef HansCojona het volgende:

[..]
Jou levenswijze is een perfect voorbeeld van baas over eigen lichaam. Zoals ik doe met het vaccin niet nemen. Ik bepaal zelf wat er met mijn lichaam gebeurd.
En als je aan de beademing gelegd moet worden wegens een te lage saturatie?
  woensdag 27 oktober 2021 @ 11:48:44 #191
3542 Gia
User under construction
pi_201918035
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:41 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Klopt maar ik wordt soswieso doodziek van de tendens dat mensen die door eigen schuld zorg nodig hebben daar geen recht meer op zouden mogen hebben volgens sommigen terwijl ze net zoveel premie betalen als de rest, wat een ziekelijke samenleving krijgen we dan. :r

Ik snap best dat dit meegewogen kan worden als er keuzes gemaakt moeten worden. bijv als een maar één lever beschikbaar is voor transplantatie en twee patienten waarvan één alcoholist, dat het feit dat hij alcoholist is dan wordt meegewogen.

Maar in een beschaafde samenleving heeft iedereen gewoon recht op zorg als deze beschikbaar is, eigen schuld of niet.
Dat ben ik met je eens, en ook het voorbeeld wat je geeft van 1 lever, 2 patienten. Er wordt gekeken naar leeftijd en levensstijl. Ik heb een openhartoperatie gehad. In de voorbereidende fase werd duidelijk aangegeven dat, mocht blijken dat iemand toch stiekem rookt en hierover liegt, de operatie niet doorgaat. Keihard. (Ik was op dat moment al 5 jaar gestopt, en btw ook nooit meer begonnen)

Maar, omdat Covidpatienten letterlijk naar adem snakken, krijgen ze voorrang op mensen die nog wel een maandje kunnen wachten op een nieuwe hartklep of omleiding. In het geval van kankerpatienten, die overigens vaak niet op de IC komen te liggen, ik althans niet, is uitstel mogelijk dodelijk. Zij kunnen uitzaaiingen krijgen.

Als je dan keihard ongezond gedrag wilt bestraffen met geen IC zorg, zoals een hartpatient die rookt niet geopereerd wordt, of de alcoholist de lever niet krijgt, voer dit dan ook door voor mensen die willens en wetens een vaccinatie weigeren.
pi_201918127
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:48 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, en ook het voorbeeld wat je geeft van 1 lever, 2 patienten. Er wordt gekeken naar leeftijd en levensstijl. Ik heb een openhartoperatie gehad. In de voorbereidende fase werd duidelijk aangegeven dat, mocht blijken dat iemand toch stiekem rookt en hierover liegt, de operatie niet doorgaat. Keihard. (Ik was op dat moment al 5 jaar gestopt, en btw ook nooit meer begonnen)

Maar, omdat Covidpatienten letterlijk naar adem snakken, krijgen ze voorrang op mensen die nog wel een maandje kunnen wachten op een nieuwe hartklep of omleiding. In het geval van kankerpatienten, die overigens vaak niet op de IC komen te liggen, ik althans niet, is uitstel mogelijk dodelijk. Zij kunnen uitzaaiingen krijgen.

Als je dan keihard ongezond gedrag wilt bestraffen met geen IC zorg, zoals een hartpatient die rookt niet geopereerd wordt, of de alcoholist de lever niet krijgt, voer dit dan ook door voor mensen die willens en wetens een vaccinatie weigeren.
Zit op zich wel wat in als alles zo volstroomt dat er niet genoeg plek meer is en er dus keuzes gemaakt moeten worden (code zwart)
Maar zolang er nog plek is vind ik het wel onrechtvaardig om ze bijvoorbaat al te weigeren.
pi_201918639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:31 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
En die keuze van jou respecteer ik ook, net als dat ik zo mijn eigen redenen heb om mezelf wel te laten vaccineren.

Maar goed, ik was wel tegen een groot deel van de corona maatregelen die tot in het voorjaar geduurd hebben, ik ben nog steeds van mening dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn/haar eigen fysieke en mentale gezondheid.
Ook daarin is het vinden van een balans van belang, zo leek me shoppen met Black Friday toen niet zo handig, want ik hoef de goden niet te verzoeken (plus dat ik een hekel heb aan grote drukte). Maar bleef ik wel gewoon met vrienden afspreken (vaak met zijn vieren) zonder die 1.5m onzin en met overnachtig ten tijde van de avondklok.

De één is doodsbang en sloot zichzelf op en lag rillend en bevend in bed met een mondkapje op en een fles ontsmettingsgel ernaast, De ander deed alsof er niets aan de hand was een gingen massaal feesten.
Ik koos hierin een middenweg waardoor ik weliswaar een hoger risco liep dan degenen die zich strikt aan de regels hielden, maar wel aanzienlijk lager dan degenen die alles aan hun laars lapten. Maar toch nog prettig kon leven.
En die vrije keus moet iedereen gewoon hebben.
Helemaal mee eens. Zo zie ik dat ook.
ROBODEMONS..................|:(
pi_201918640
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:41 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Klopt maar ik wordt soswieso doodziek van de tendens dat mensen die door eigen schuld zorg nodig hebben daar geen recht meer op zouden mogen hebben volgens sommigen terwijl ze net zoveel premie betalen als de rest, wat een ziekelijke samenleving krijgen we dan. :r

Ik snap best dat dit meegewogen kan worden als er keuzes gemaakt moeten worden. bijv als een maar één lever beschikbaar is voor transplantatie en twee patienten waarvan één alcoholist, dat het feit dat hij alcoholist is dan wordt meegewogen.

Maar in een beschaafde samenleving heeft iedereen gewoon recht op zorg als deze beschikbaar is, eigen schuld of niet.
Precies; onmenselijker kan niet.
pi_201920040
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 11:41 schreef LanaMyst het volgende:

[..]
Klopt maar ik wordt soswieso doodziek van de tendens dat mensen die door eigen schuld zorg nodig hebben daar geen recht meer op zouden mogen hebben volgens sommigen terwijl ze net zoveel premie betalen als de rest, wat een ziekelijke samenleving krijgen we dan. :r

Ik snap best dat dit meegewogen kan worden als er keuzes gemaakt moeten worden. bijv als een maar één lever beschikbaar is voor transplantatie en twee patienten waarvan één alcoholist, dat het feit dat hij alcoholist is dan wordt meegewogen.

Maar in een beschaafde samenleving heeft iedereen gewoon recht op zorg als deze beschikbaar is, eigen schuld of niet.
in een beschaafde samenleving laten we de zorg niet de ellende oplossen. Daar denken we ook aan het zorg personeel.
En aan een ander, niet IKKE IKKE ILKE, maar WIJ.
Momenteel heeft bijna 85% zijn verantwoordelijk genomen, moeten die nu boeten voor die 15%.
Moet de horeca weer dicht, wegens die 15%?
pi_201920338
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:49 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
in een beschaafde samenleving laten we de zorg niet de ellende oplossen. Daar denken we ook aan het zorg personeel.
En aan een ander, niet IKKE IKKE ILKE, maar WIJ.
Momenteel heeft bijna 85% zijn verantwoordelijk genomen, moeten die nu boeten voor die 15%.
Moet de horeca weer dicht, wegens die 15%?
Nee natuurlijk niet, want wat denk je wat er met vaccinatie bereidheid gebeurd als blijkt dat je zelfs als gevaccineerde nog steeds beperkingen opgelegd krijgt? Om nog maar niet te spreken over het vertrouwen in de politiek. Bij mij komt er dan zeker geen 3e spuit meer in volgend jaar mocht dat nodig zijn want dan is het volstrekt nutteloos.

En zeg nou eerlijk, de meeste mensen denken toch ikke ikke ikke, ik wel in ieder geval. Maar daarom heb ik me juist laten vaccineren omdat ik daarmee in mijn recht sta om niet meer mee te doen met idiote maatregelen.

Men laat zich vooral prikken om weer normaal te leven, om op vakantie te kunnen. En zwakkeren en/of ouderen om niet ziek te worden.

Maar zeker niet voor mijn medemens of omdat ik solidair ben. Puur eigenbelang zoals de meesten.
Ik speel het spelletje mee omdat ik leuke dingen wil kunnen doen maar wat mij betreft schaffen ze die QR per direct af en gooien ze alles weer open. Voor iedereen. Want als met 87% gevaccineerden de zorg het nog niet aan zou kunnen, dan komt het nooit meer goed. En zullen die paar extra procenten ook het verschil niet meer maken.

Dus doen alsof ongevaccineerden aso's zijn vind ik nogal kort door de bocht.
  woensdag 27 oktober 2021 @ 15:31:57 #197
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201920639
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:49 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
in een beschaafde samenleving laten we de zorg niet de ellende oplossen. Daar denken we ook aan het zorg personeel.
En aan een ander, niet IKKE IKKE ILKE, maar WIJ.
Momenteel heeft bijna 85% zijn verantwoordelijk genomen,
Die 85% is ook alleen maar van de IKKE IKKE wil leuke dingen doen :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201920779
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 14:49 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
in een beschaafde samenleving laten we de zorg niet de ellende oplossen. Daar denken we ook aan het zorg personeel.
En aan een ander, niet IKKE IKKE ILKE, maar WIJ.
Momenteel heeft bijna 85% zijn verantwoordelijk genomen, moeten die nu boeten voor die 15%.
Moet de horeca weer dicht, wegens die 15%?
Maar die 15% kan de horeca al moeilijk in. En toch blijven de aantallen stijgen. Het lijkt er toch op dat zelfs bij 100% vaccinatie de epidemie niet zal ophouden en we een endemische situatie moeten accepteren of blijvende andere maatregelen. De niet gevaccineerden de schuld geven gaat hier niet op.
pi_201920963
quote:
16s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:10 schreef Starhopper het volgende:
Een discussie met wappies/complotdenkers is zinloos. Dat doe ik dan ook niet meer.
Als je met bronnen komt dan is het fakenews of van een wetenschapper die zelf in het complot zit :')
Aldus Nikonlover, de man die al een kleine 15 jaar elk jaar op FOK! een nieuwe act verzint. Van FvD aanhanger tot Bij1 aanbidder.

De laatste keer dat jij een discussie hebt gevoerd moet in je kinderjaren zijn geweest.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 27 oktober 2021 @ 16:04:44 #200
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201921065
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:56 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Aldus Nikonlover, de man die al een kleine 15 jaar elk jaar op FOK! een nieuwe act verzint. Van FvD aanhanger tot Bij1 aanbidder.

De laatste keer dat jij een discussie hebt gevoerd moet in je kinderjaren zijn geweest.
Ik ben blij dat ik afscheid heb genomen van FvD. Ik schaam mij dat ik ze zo groot heb gemaakt in de 1e kamer.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201921090
quote:
16s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik ben blij dat ik afscheid heb genomen van FvD. Ik schaam mij dat ik ze zo groot heb gemaakt in de 1e kamer.
Jij hebt ze niet groot gemaakt, je was simpelweg een Baudet volger.
pi_201921110
https://www.nu.nl/289788/(...)niet-acceptabel.html

Toch netjes van Ab het zelf ook niet acceptabel vindt om ongevaccinneerden apart op een eiland te zetten.
Toch een mooi gebaar richting de ongevaccinneerden. Wat dat betreft worden de ongevaccinneerden op hun wenken bediend.
Tegelijkertijd zitten we ons natuurlijk wel het hoofd te breken hoe we de komende tijd alle ongevaccinneerden kunnen behandelen op de IC's

Misschien dat de ongevaccinneerden na deze duidelijke menslievende houding van Ab nog eens overwegen zich te laten vaccinneren. Als een soort "Wiedergutmachung"
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 27 oktober 2021 @ 16:09:39 #203
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201921123
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:06 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Jij hebt ze niet groot gemaakt, je was simpelweg een Baudet volger.
Mede dankzij mijn stem. En inderdaad. WAS.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201921133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:41 schreef DrParsifal het volgende:

[..]
Maar die 15% kan de horeca al moeilijk in. En toch blijven de aantallen stijgen. Het lijkt er toch op dat zelfs bij 100% vaccinatie de epidemie niet zal ophouden en we een endemische situatie moeten accepteren of blijvende andere maatregelen. De niet gevaccineerden de schuld geven gaat hier niet op.
Klopt want zelfs al zou 100% gevaccineerd zijn, en het vaccin beschermd voor 95%, dan zal die 5% die niet beschermd is waarschijnlijk de zorg (die dan inmiddels nog verder gekrompen is) alsnog overbelasten. Althans, zo gaat het ongetwijfeld gebracht worden.

Want dat met een vaccinatiegraad van 87% de zorg overbelast dreigt te raken vind ik niet erg geloofwaardig meer eerlijk gezegd.

En dat het nu ineens omhoog schiet terwijl de meeste maatregelen al een tijd opgeheven zijn , alsof iemand ergens een switch omgezet heeft... vind ik op zijn zachtst gezegd ook dubieus te noemen.

Ik denk eerder dat de zorg gewoon begint te miepen omdat het drukker wordt wat al sinds mensenheugenis gebeurd in dit jaargetijde, maar nu ligt het ineens aan corona.

13 procent ongevaccineerd, daarvan een groot deel niet in de risicogroep en een deel al een keer corona gehad en ze komen ook niet op drukke plekken zonder getest te zijn, Waar gaat dit nog over. :?
Dus ze kunnen hooguit door gevaccineerden die zelf niet in de gaten hebben dat ze drager zijn van het virus in een privé situatie besmet zijn geraakt maar die kans is relatief klein omdat mensen die besmet en gevaccineerd doorgaan een veel lagere viral load hebben en dus moeilijker iemand kunnen besmetten, maar het is mogelijk in zeldzame gevallen. En door deze incidenten zou de zorg overbelast raken op dezelfde manier als vorig jaar toen er nog niemand gevaccineerd was... geloof je het zelf?

Maar goed, ik kan niets bewijzen maar verdacht vind ik het wel als ik logisch nadenk

[ Bericht 7% gewijzigd door LanaMyst op 27-10-2021 16:17:41 ]
pi_201921175
67% is volledig gevaccineerd
  Moderator woensdag 27 oktober 2021 @ 16:28:11 #206
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201921353
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:15 schreef Derrazi het volgende:
67% is volledig gevaccineerd
Van de hele bevolking, ook kinderen. 84% van iedereen die 18 jaar en ouder is volledig gevaccineerd. 87% gedeeltelijk.
pi_201921648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 16:28 schreef Momo het volgende:

[..]
Van de hele bevolking, ook kinderen. 84% van iedereen die 18 jaar en ouder is volledig gevaccineerd. 87% gedeeltelijk.
Ik dacht dat we baby's ook inenten tegen dit levensgevaarlijke virus :?
pi_201924245
quote:
10s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:31 schreef daNpy het volgende:

[..]
Die 85% is ook alleen maar van de IKKE IKKE wil leuke dingen doen :')
Ik wil okk graag leuke dingen doen. Das niet de redenen waarom ik het vaccin genomen heb, maar ik wil geen gesloten horeca, mondkapjes of lockdown.
Mocht dit nodig zijn, prima indien dit een door een structureel probleem is, zoals we hadden.
Was echter door ongevaccineerde tijdens een pandemie is....
  woensdag 27 oktober 2021 @ 20:19:06 #209
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201924391
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:09 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Was echter door ongevaccineerde tijdens een pandemie is....
Niks anders als een gebrek van de overheid om vooruit te kijken. Is het probleem niet vandaag dan is het wel morgen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_201924440
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 15:41 schreef DrParsifal het volgende:

[..]
Maar die 15% kan de horeca al moeilijk in. En toch blijven de aantallen stijgen. Het lijkt er toch op dat zelfs bij 100% vaccinatie de epidemie niet zal ophouden en we een endemische situatie moeten accepteren of blijvende andere maatregelen. De niet gevaccineerden de schuld geven gaat hier niet op.
Helaas wordt er niet heel streng gehandhaafd.

Probleem is dat 15% voor 80% van de zorg belasting zorgt. Zonder dat, is de kans op besmetting lager en de zorg kan de stroom wel aan.
pi_201928417
quote:
0s.gif Op woensdag 27 oktober 2021 20:22 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Helaas wordt er niet heel streng gehandhaafd.

Probleem is dat 15% voor 80% van de zorg belasting zorgt. Zonder dat, is de kans op besmetting lager en de zorg kan de stroom wel aan.
Die percentages gaan waarschijnlijk nog wel veranderen. In Belgie is het al 50% (en stijgend) en ook in bijvoorbeeld Singapore zie je meer gevaccineerden in het ziekenhuis.
Het zou mooi zijn als er meer gevaccineerd wordt, maar door strenger handhaven bereik je dat denk ik niet. Al is de deur naar "je laat je vaccineren omdat het goed is" al dichtgegooid nu.

Uiteindelijk is een "volksgezondheidsdoel" meer mensen zich laten vaccineren, niet schuldigen aanwijzen of mensen straffen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')