abonnement Unibet Coolblue
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:21:15 #151
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_201894630
Vraag me wel af hoe zuur het zou zijn als in Mexico Perez op P1 zou rijden en Max op P2 er kort achter.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:22:53 #152
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201894643
De lucht achter een F1 auto is gewoon zo slecht je kan helemaal niks. Het maakt niet uit hoe breed het circuit is.
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:23:48 #153
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_201894654
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 23:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Apart zeg, Max gaat voorbij aan de Haas en daarna pas gaat de achtervleugel open, omdat hij in het DRS-window zat bij de Haas. hij was er al lang en breed voorbij en Hamilton kreeg geen DRS
Bots zijn zo dom. Waar haalt FOK! dit soort bots?
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:33:49 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201894738
quote:
10s.gif Op maandag 25 oktober 2021 08:28 schreef fathank het volgende:

[..]
Z'n race werd natuurlijk opgeofferd door die snelle wissel naar gebruikte (?) mediums op Hamilton naar binnen te dwingen.
En zo is het altijd iets.

Kijk, ik heb echt geen hekel aan Perez. Volgens mij is het een goede gast, aardig, en kun je er ook mee lachen. Hij is geen Ric maar past beter bij RBR dan de behouden Gasly en Albon wat dat betreft.
Echter hebben we de laatste jaren nog geen seizoen gezien waarbij Red Bull zo dichtbij Mercedes zit. Max haalt, op 1x na, alleen P1 en P2 plaatsen binnen als hij niet een DNF heeft. Hij zet de auto met regelmaat op pole, oftewel de auto kan het.

Van Perez is echter de tendens dat hij een fan-tas-tische race heeft gereden als hij van buiten de punten naar P6 kan rijden en het middenveld in heeft gehaald. Terwijl het enige wat ik denk is: dat zijn de concurrenten niet.
Hij haalt soms Q3 niet eens, of heeft hiervoor snellere banden nodig.

Ik geloof ook niet dat Max zijn auto anders, of sneller is.
Ik geloof niet dat de auto om Max heen is gebouwd. Dat zou dom zijn, je hebt 2 man nodig om tegen MB te vechten.

Van de 15 races heeft Perez er nu bij een stuk of 3, 4 bij gezeten. Dat is niet wat ik verwacht van iemand die al 11 jaar in de F1 zit. Toegegeven, mijn terughoudendheid bij het aanstellen van Perez vorig jaar was niet omdat ik dacht dat ie te traag zou zijn, maar omdat het wel eens een heethoofd kan zijn. Maar daar zat ik goed mis. Hij is niet eens bijna snel genoeg om een heethoofd te durven zijn.

En er is ook wel altijd iets. Het is altijd het weer, de banden, de monteurs, de strategie, de wind, de baan, de pitstop, het licht, etc. De smoesjesfabriek heeft nog nooit zo hard gelopen als dit seizoen.
Maar er is ook echt altijd iets. Deze race was zijn drinksysteem kapot, en dat is kut. Ik heb een coureur uit de auto geholpen die bij zijn stint bij de 24u race ook geen drinken had, die was helemaal kapot. Die kon echt níet meer staan.
Een van de vorige races duurde zijn pitstop 8 seconden. K#tzooi. Hij werd in Oostenrijk door Norris buiten de baan geduwd en verloor veel plekken wel extreem dom om dan 2x hetzelfde te doen en dus ook 2x(!!!) die straf te pakken die Norris ook kreeg. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van alleen dit seizoen waar hij 'pech' heeft.
Maar ook zijn hoogtepunten zijn niet 'zomaar'; zijn winst in Baku was niet omdat hij iedereen de moeder reed en de snelste was. Dat was omdat Max uitviel met een klapband. Kijk, hij moet daar zijn natuurlijk, niks mis mee. Maar zelfs nu hij P3 kwalificeert en, heel netjes, de hele race op P3 blijft rijden, is hij nog te traag om het pitstop window van Hamilton dicht te houden. Als hij door het middenveld moet ploegen is hij op het eind van het liedje gemiddeld ~0,8 sec per rondje trager en dat is hij deze race óók! Terwijl hij praktisch niemand voor zich had.

Perez is op zijn allerbest een goede midfield coureur. Maar hij rijdt nu in één van de 2 overduidelijk betere auto's en hij trekt het niet. Ik ben niet bepaald een supertalent, maar zet mij in een Porsche bij de Volvo 360 cup en ik krijg die auto ook wel een paar keer naar het podium. Dat maakt mijn prestatie echter helemaal niet goed.

Zet Perez in eenzelfde auto als jongens als Sainz, Leclerc of Ricciardo en Norris en hij wordt óók de moeder gereden door die gasten. Daarom snap ik die ophef over zijn "geweldige" prestaties niet. Elke race weer heeft ie het zogenaamd "fantastisch" gedaan.
Maar in de realiteit is hij is veel_te_traag voor dat 2e Red Bull zitje. En dat vind ik heel jammer.
Er is dit seizoen al een hele grote optelsom van wat Max van de titel af kan houden, maar het ontbreken van een wingman is daar net zo goed één van. En dan verwachten we daarvan eigenlijk alleen maar die op 3 plaatsen achter Max kan rijden :X
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:35:24 #155
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_201894752
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:
Vraag me wel af hoe zuur het zou zijn als in Mexico Perez op P1 zou rijden en Max op P2 er kort achter.
Dan laat ie Max gewoon voor.

Dan wordt iedereen gek want "team orders, oneerlijk!!!!!!"
Maar Perez heeft dit seizoen evenveel races gereden als Max en staat de helft van de punten achter. Dan had ie maar sneller moeten zijn.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:37:33 #156
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_201894779
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 06:04 schreef theguyver het volgende:

[..]
Je kan inderdaad zeggen wat je wil, ze maken het wel spannend.
En die comeback van Lewis maakt het weer ontzettend spannend.
Ik zat me af te vragen of max en Lewis beiden in het begin banden aan het sparen waren.
Ja Max wel. Dit had geen 2, 3 ronden langer hebben moeten duren dan was Lewis er voorbij geweest maar had Max ook nieuwe banden moeten halen. Beide zouden elk funest zijn geweest

https://nl.motorsport.com(...)s-versleten/6709109/

Iemand bij RB heeft echt goed zitten rekenen maar er is ook een flinke dosis geluk bij gekomen
RB gaf ook op een gegeven moment aan dat het aankwam op DRS tegen het einde van de race.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:39:50 #157
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201894798
Mooi resultaat hoor, dacht nog even dat Hamilton het zou redden maar toch weer op strategie afgetroefd, hij reed zelf gewoon vlekkeloos, net als Max. Vraag me dan toch af of Lewis zelf weer teveel invloed had op deze beslissing of dat het puur van de pitwall kwam.

[ Bericht 33% gewijzigd door heywoodu op 25-10-2021 11:06:20 ]
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 oktober 2021 @ 09:40:17 #158
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_201894801
Leclerc, Sainz, Norris en Perez zijn gisteren overigens allemaal definitief afgevallen in de (mathematische) titelstrijd, dus in theorie kan alleen Bottas het nog bij Verstappen of Hamilton weg houden.

Je hebt 155 punten nodig om op dit moment nog een theoretische kans te maken op de titel (met vijf zeges + snelste ronde en een sprintracewinst kom je dan op 288 uit, half punt meer dan Verstappen nu), Perez staat vierde met 150 :)

[ Bericht 45% gewijzigd door heywoodu op 25-10-2021 11:06:25 ]
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:41:49 #159
131800 Tarado
capô de fusca
pi_201894813
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:39 schreef Tarado het volgende:
Mooi resultaat hoor, dacht nog even dat Hamilton het zou redden maar toch weer op strategie afgetroefd, hij reed zelf gewoon vlekkeloos, net als Max. Vraag me dan toch af of Lewis zelf weer teveel invloed had op deze beslissing of dat het puur van de pitwall kwam.

Je hebt 155 punten nodig om op dit moment nog een theoretische kans te maken op de titel (met vijf zeges + snelste ronde en een sprintracewinst kom je dan op 288 uit, half punt meer dan Verstappen nu), Perez staat vierde met 150 :)
?
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:44:56 #160
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_201894839
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:33 schreef daNpy het volgende:

[..]
En zo is het altijd iets.

Kijk, ik heb echt geen hekel aan Perez. Volgens mij is het een goede gast, aardig, en kun je er ook mee lachen. Hij is geen Ric maar past beter bij RBR dan de behouden Gasly en Albon wat dat betreft.
Echter hebben we de laatste jaren nog geen seizoen gezien waarbij Red Bull zo dichtbij Mercedes zit. Max haalt, op 1x na, alleen P1 en P2 plaatsen binnen als hij niet een DNF heeft. Hij zet de auto met regelmaat op pole, oftewel de auto kan het.

Van Perez is echter de tendens dat hij een fan-tas-tische race heeft gereden als hij van buiten de punten naar P6 kan rijden en het middenveld in heeft gehaald. Terwijl het enige wat ik denk is: dat zijn de concurrenten niet.
Hij haalt soms Q3 niet eens, of heeft hiervoor snellere banden nodig.

Ik geloof ook niet dat Max zijn auto anders, of sneller is.
Ik geloof niet dat de auto om Max heen is gebouwd. Dat zou dom zijn, je hebt 2 man nodig om tegen MB te vechten.

Van de 15 races heeft Perez er nu bij een stuk of 3, 4 bij gezeten. Dat is niet wat ik verwacht van iemand die al 11 jaar in de F1 zit. Toegegeven, mijn terughoudendheid bij het aanstellen van Perez vorig jaar was niet omdat ik dacht dat ie te traag zou zijn, maar omdat het wel eens een heethoofd kan zijn. Maar daar zat ik goed mis. Hij is niet eens bijna snel genoeg om een heethoofd te durven zijn.

En er is ook wel altijd iets. Het is altijd het weer, de banden, de monteurs, de strategie, de wind, de baan, de pitstop, het licht, etc. De smoesjesfabriek heeft nog nooit zo hard gelopen als dit seizoen.
Maar er is ook echt altijd iets. Deze race was zijn drinksysteem kapot, en dat is kut. Ik heb een coureur uit de auto geholpen die bij zijn stint bij de 24u race ook geen drinken had, die was helemaal kapot. Die kon echt níet meer staan.
Een van de vorige races duurde zijn pitstop 8 seconden. K#tzooi. Hij werd in Oostenrijk door Norris buiten de baan geduwd en verloor veel plekken wel extreem dom om dan 2x hetzelfde te doen en dus ook 2x(!!!) die straf te pakken die Norris ook kreeg. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van alleen dit seizoen waar hij 'pech' heeft.
Maar ook zijn hoogtepunten zijn niet 'zomaar'; zijn winst in Baku was niet omdat hij iedereen de moeder reed en de snelste was. Dat was omdat Max uitviel met een klapband. Kijk, hij moet daar zijn natuurlijk, niks mis mee. Maar zelfs nu hij P3 kwalificeert en, heel netjes, de hele race op P3 blijft rijden, is hij nog te traag om het pitstop window van Hamilton dicht te houden. Als hij door het middenveld moet ploegen is hij op het eind van het liedje gemiddeld ~0,8 sec per rondje trager en dat is hij deze race óók! Terwijl hij praktisch niemand voor zich had.

Perez is op zijn allerbest een goede midfield coureur. Maar hij rijdt nu in één van de 2 overduidelijk betere auto's en hij trekt het niet. Ik ben niet bepaald een supertalent, maar zet mij in een Porsche bij de Volvo 360 cup en ik krijg die auto ook wel een paar keer naar het podium. Dat maakt mijn prestatie echter helemaal niet goed.

Zet Perez in eenzelfde auto als jongens als Sainz, Leclerc of Ricciardo en Norris en hij wordt óók de moeder gereden door die gasten. Daarom snap ik die ophef over zijn "geweldige" prestaties niet. Elke race weer heeft ie het zogenaamd "fantastisch" gedaan.
Maar in de realiteit is hij is veel_te_traag voor dat 2e Red Bull zitje. En dat vind ik heel jammer.
Er is dit seizoen al een hele grote optelsom van wat Max van de titel af kan houden, maar het ontbreken van een wingman is daar net zo goed één van. En dan verwachten we daarvan eigenlijk alleen maar die op 3 plaatsen achter Max kan rijden :X
Perez presteert inderdaad ondermaats dit seizoen, niemand met een beetje verstand zal dat ontkennen. Maar deze race is hem weinig te verwijten imho als je race na de eerste stint al opgeofferd wordt en je op een duidelijk langzamere strategie wordt gezet om Hamilton naar binnen te dwingen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:48:52 #161
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_201894881
quote:
99s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:15 schreef greysbones het volgende:

[..]
:o
@:DerRabbit :o :o
Over wie ging dit?

Ik kijk geen overbetaalde sociale werkplaats gekkies die zich 4 uur lang collectief gaan aftrekken op Max Verstappen :@
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 oktober 2021 @ 09:53:03 #162
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201894924
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Leclerc, Sainz, Norris en Perez zijn gisteren overigens allemaal definitief afgevallen in de (mathematische) titelstrijd, dus in theorie kan alleen Bottas het nog bij Verstappen of Hamilton weg houden.
Zonde.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201895048
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:33 schreef daNpy het volgende:

[..]
En zo is het altijd iets.

Kijk, ik heb echt geen hekel aan Perez. Volgens mij is het een goede gast, aardig, en kun je er ook mee lachen. Hij is geen Ric maar past beter bij RBR dan de behouden Gasly en Albon wat dat betreft.
Echter hebben we de laatste jaren nog geen seizoen gezien waarbij Red Bull zo dichtbij Mercedes zit. Max haalt, op 1x na, alleen P1 en P2 plaatsen binnen als hij niet een DNF heeft. Hij zet de auto met regelmaat op pole, oftewel de auto kan het.

Van Perez is echter de tendens dat hij een fan-tas-tische race heeft gereden als hij van buiten de punten naar P6 kan rijden en het middenveld in heeft gehaald. Terwijl het enige wat ik denk is: dat zijn de concurrenten niet.
Hij haalt soms Q3 niet eens, of heeft hiervoor snellere banden nodig.

Ik geloof ook niet dat Max zijn auto anders, of sneller is.
Ik geloof niet dat de auto om Max heen is gebouwd. Dat zou dom zijn, je hebt 2 man nodig om tegen MB te vechten.

Van de 15 races heeft Perez er nu bij een stuk of 3, 4 bij gezeten. Dat is niet wat ik verwacht van iemand die al 11 jaar in de F1 zit. Toegegeven, mijn terughoudendheid bij het aanstellen van Perez vorig jaar was niet omdat ik dacht dat ie te traag zou zijn, maar omdat het wel eens een heethoofd kan zijn. Maar daar zat ik goed mis. Hij is niet eens bijna snel genoeg om een heethoofd te durven zijn.

En er is ook wel altijd iets. Het is altijd het weer, de banden, de monteurs, de strategie, de wind, de baan, de pitstop, het licht, etc. De smoesjesfabriek heeft nog nooit zo hard gelopen als dit seizoen.
Maar er is ook echt altijd iets. Deze race was zijn drinksysteem kapot, en dat is kut. Ik heb een coureur uit de auto geholpen die bij zijn stint bij de 24u race ook geen drinken had, die was helemaal kapot. Die kon echt níet meer staan.
Een van de vorige races duurde zijn pitstop 8 seconden. K#tzooi. Hij werd in Oostenrijk door Norris buiten de baan geduwd en verloor veel plekken wel extreem dom om dan 2x hetzelfde te doen en dus ook 2x(!!!) die straf te pakken die Norris ook kreeg. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van alleen dit seizoen waar hij 'pech' heeft.
Maar ook zijn hoogtepunten zijn niet 'zomaar'; zijn winst in Baku was niet omdat hij iedereen de moeder reed en de snelste was. Dat was omdat Max uitviel met een klapband. Kijk, hij moet daar zijn natuurlijk, niks mis mee. Maar zelfs nu hij P3 kwalificeert en, heel netjes, de hele race op P3 blijft rijden, is hij nog te traag om het pitstop window van Hamilton dicht te houden. Als hij door het middenveld moet ploegen is hij op het eind van het liedje gemiddeld ~0,8 sec per rondje trager en dat is hij deze race óók! Terwijl hij praktisch niemand voor zich had.

Perez is op zijn allerbest een goede midfield coureur. Maar hij rijdt nu in één van de 2 overduidelijk betere auto's en hij trekt het niet. Ik ben niet bepaald een supertalent, maar zet mij in een Porsche bij de Volvo 360 cup en ik krijg die auto ook wel een paar keer naar het podium. Dat maakt mijn prestatie echter helemaal niet goed.

Zet Perez in eenzelfde auto als jongens als Sainz, Leclerc of Ricciardo en Norris en hij wordt óók de moeder gereden door die gasten. Daarom snap ik die ophef over zijn "geweldige" prestaties niet. Elke race weer heeft ie het zogenaamd "fantastisch" gedaan.
Maar in de realiteit is hij is veel_te_traag voor dat 2e Red Bull zitje. En dat vind ik heel jammer.
Er is dit seizoen al een hele grote optelsom van wat Max van de titel af kan houden, maar het ontbreken van een wingman is daar net zo goed één van. En dan verwachten we daarvan eigenlijk alleen maar die op 3 plaatsen achter Max kan rijden :X
Helemaal eens. Zelfs Bottas schat ik hoger in.
pi_201895061
Trouwens: wat troeft RB toch vaak Mercedes af als het gaat om tactiek. Dat begint toch wel enorm beschamend te worden voor veruit het rijkste team.
pi_201895077
Vind het wel mooi, steeds dat op medium starten en dan bang zijn voor de rode banden om je heen maar vervolgens wel dezelfde strategie gebruiken als de rode banden auto’s. Dit zien we dermate vaak dat je beter gewoon op rood q2 door kan gaan en beter starten.
pi_201895132
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:11 schreef mikieu het volgende:
Vind het wel mooi, steeds dat op medium starten en dan bang zijn voor de rode banden om je heen maar vervolgens wel dezelfde strategie gebruiken als de rode banden auto’s. Dit zien we dermate vaak dat je beter gewoon op rood q2 door kan gaan en beter starten.
Het verschil tussen de softs en de mediums is dat de mediums je strategische opties geven. Met mediums kan je kiezen tussen vroeg stoppen of laat stoppen. Met softs kan je maar 1 ding doen en dat maakt je kwetsbaar.
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:24:04 #167
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201895164
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
Trouwens: wat troeft RB toch vaak Mercedes af als het gaat om tactiek. Dat begint toch wel enorm beschamend te worden voor veruit het rijkste team.
Tactiek is juist één van de dingen waar je als kleiner team het verschil kan maken omdat het voor de rest weinig met budget te maken heeft.

Rare opmerking dus.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:25:02 #168
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201895174
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:37 schreef wdn het volgende:

Iemand bij RB heeft echt goed zitten rekenen maar er is ook een flinke dosis geluk bij gekomen

Definieer 'geluk'. Dat Max de eerste plek niet hield bij de start, noem ik niet echt 'geluk'. Als hij die namelijk wel had gehouden, was hij in de eerste 12 rondjes 10 seconden bij Lewis weggereden en was de rest van de race een stuk minder spannend geweest.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:27:46 #169
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201895191
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:44 schreef fathank het volgende:

[..]
Perez presteert inderdaad ondermaats dit seizoen, niemand met een beetje verstand zal dat ontkennen. Maar deze race is hem weinig te verwijten imho als je race na de eerste stint al opgeofferd wordt en je op een duidelijk langzamere strategie wordt gezet om Hamilton naar binnen te dwingen.
Sterker nog: deze race heeft hij precies gedaan wat de bedoeling was. Mercedes had geen vrijheid in strategie en moest Perez coveren. Dat hij het tweede deel wegzakt doordat hij uitgedroogd raakt vind ik niet aan hem te wijten.
Rini dankjewel.
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:30:13 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_201895213
quote:
14s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:33 schreef daNpy het volgende:

En zo is het altijd iets.

Je continu afgeven op Perez wordt ondertussen wel erg :O

Hij heeft het dit weekend gewoon goed gedaan. En uit recente analyses van het ontwerp van de Red Bull komt toch duidelijk naar voren, dat het echt geen makkelijke auto is om in te rijden. Het verschil tussen Max en zijn teamgenoten zegt iets over het niveau van Max en niet zoveel over het niveau van zijn teamgenoten.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:32:05 #171
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201895226
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
t verschil tussen Max en zijn teamgenoten zegt iets over het niveau van Max en niet zoveel over het niveau van zijn teamgenoten.
Het gat tussen Max en Lewis en Perez en Bottas is gewoon groot. Bottas zit al sinds 2017 bij dat team, dat maakt in mijn optiek het voornaamste verschil tussen hem en Perez.
Rini dankjewel.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 oktober 2021 @ 10:34:03 #172
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201895239
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dat hij het tweede deel wegzakt doordat hij uitgedroogd raakt vind ik niet aan hem te wijten.
Dat hij überhaupt weg was gezakt op het moment dat Hamilton en Verstappen op de volle 100% rijden is hem niet eens erg. Een Bottas was ook gewoon uit de pitwindow gereden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:34:52 #173
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_201895244
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:34 schreef Nattekat het volgende:
hij überhaupt weg was gezakt op het moment dat Hamilton en Verstappen op de volle 100% rijden is hem niet eens erg. Een Bottas was ook gewoon uit de pitwindow gereden.
Eens ja, dat denk ik ook. Het gaat ook vaak om de 1e pitstop. Na 2/3e van de race rijden ze meestal toch wel 20+ seconden voor.
Rini dankjewel.
pi_201895257
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
Trouwens: wat troeft RB toch vaak Mercedes af als het gaat om tactiek. Dat begint toch wel enorm beschamend te worden voor veruit het rijkste team.
Wat hebben ze nu echt fout gedaan dan bij Mercedes? De undercut konden ze niet voorkomen en vervolgens zaten ze vast door Perez. Dan gaat Verstappen voor de tweede keer naar binnen en doen ze het enige wat ze nog een kans kon geven op de winst: lang doorrijden en dan met nieuwere banden er naartoe rijden.
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 oktober 2021 @ 10:45:01 #175
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_201895309
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:36 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wat hebben ze nu echt fout gedaan dan bij Mercedes? De undercut konden ze niet voorkomen en vervolgens zaten ze vast door Perez. Dan gaat Verstappen voor de tweede keer naar binnen en doen ze het enige wat ze nog een kans kon geven op de winst: lang doorrijden en dan met nieuwere banden er naartoe rijden.
Allemaal te danken aan Perez.

Als Perez daar niet had gereden was Lewis langer doorgegaan voor zijn eerste stop. Nu moest hij wel kort na Perez stoppen. Toen Max weer relatief vroeg naar binnen ging voor zijn tweede stop had Mercedes al geen andere optie meer dan doorrijden en hopen op een snelle laatste stint. Dit was geen blunder van Mercedes, maar gewoon een goed uitgevoerde tactiek van Red Bull.

Je ziet meteen hoe belangrijk een tweede coureur is die binnen een pitwindow rijdt. Dit keer hadden ze geen Bottas, dus Max had alle vrijheid, terwijl Perez wel een vroege pitstop bij Lewis kon afdwingen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')