Bots zijn zo dom. Waar haalt FOK! dit soort bots?quote:Op zondag 24 oktober 2021 23:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Apart zeg, Max gaat voorbij aan de Haas en daarna pas gaat de achtervleugel open, omdat hij in het DRS-window zat bij de Haas. hij was er al lang en breed voorbij en Hamilton kreeg geen DRS
En zo is het altijd iets.quote:Op maandag 25 oktober 2021 08:28 schreef fathank het volgende:
[..]
Z'n race werd natuurlijk opgeofferd door die snelle wissel naar gebruikte (?) mediums op Hamilton naar binnen te dwingen.
Dan laat ie Max gewoon voor.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:21 schreef zalkc het volgende:
Vraag me wel af hoe zuur het zou zijn als in Mexico Perez op P1 zou rijden en Max op P2 er kort achter.
Ja Max wel. Dit had geen 2, 3 ronden langer hebben moeten duren dan was Lewis er voorbij geweest maar had Max ook nieuwe banden moeten halen. Beide zouden elk funest zijn geweestquote:Op maandag 25 oktober 2021 06:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je kan inderdaad zeggen wat je wil, ze maken het wel spannend.
En die comeback van Lewis maakt het weer ontzettend spannend.
Ik zat me af te vragen of max en Lewis beiden in het begin banden aan het sparen waren.
?quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:39 schreef Tarado het volgende:
Mooi resultaat hoor, dacht nog even dat Hamilton het zou redden maar toch weer op strategie afgetroefd, hij reed zelf gewoon vlekkeloos, net als Max. Vraag me dan toch af of Lewis zelf weer teveel invloed had op deze beslissing of dat het puur van de pitwall kwam.
Je hebt 155 punten nodig om op dit moment nog een theoretische kans te maken op de titel (met vijf zeges + snelste ronde en een sprintracewinst kom je dan op 288 uit, half punt meer dan Verstappen nu), Perez staat vierde met 150
Perez presteert inderdaad ondermaats dit seizoen, niemand met een beetje verstand zal dat ontkennen. Maar deze race is hem weinig te verwijten imho als je race na de eerste stint al opgeofferd wordt en je op een duidelijk langzamere strategie wordt gezet om Hamilton naar binnen te dwingen.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
En zo is het altijd iets.
Kijk, ik heb echt geen hekel aan Perez. Volgens mij is het een goede gast, aardig, en kun je er ook mee lachen. Hij is geen Ric maar past beter bij RBR dan de behouden Gasly en Albon wat dat betreft.
Echter hebben we de laatste jaren nog geen seizoen gezien waarbij Red Bull zo dichtbij Mercedes zit. Max haalt, op 1x na, alleen P1 en P2 plaatsen binnen als hij niet een DNF heeft. Hij zet de auto met regelmaat op pole, oftewel de auto kan het.
Van Perez is echter de tendens dat hij een fan-tas-tische race heeft gereden als hij van buiten de punten naar P6 kan rijden en het middenveld in heeft gehaald. Terwijl het enige wat ik denk is: dat zijn de concurrenten niet.
Hij haalt soms Q3 niet eens, of heeft hiervoor snellere banden nodig.
Ik geloof ook niet dat Max zijn auto anders, of sneller is.
Ik geloof niet dat de auto om Max heen is gebouwd. Dat zou dom zijn, je hebt 2 man nodig om tegen MB te vechten.
Van de 15 races heeft Perez er nu bij een stuk of 3, 4 bij gezeten. Dat is niet wat ik verwacht van iemand die al 11 jaar in de F1 zit. Toegegeven, mijn terughoudendheid bij het aanstellen van Perez vorig jaar was niet omdat ik dacht dat ie te traag zou zijn, maar omdat het wel eens een heethoofd kan zijn. Maar daar zat ik goed mis. Hij is niet eens bijna snel genoeg om een heethoofd te durven zijn.
En er is ook wel altijd iets. Het is altijd het weer, de banden, de monteurs, de strategie, de wind, de baan, de pitstop, het licht, etc. De smoesjesfabriek heeft nog nooit zo hard gelopen als dit seizoen.
Maar er is ook echt altijd iets. Deze race was zijn drinksysteem kapot, en dat is kut. Ik heb een coureur uit de auto geholpen die bij zijn stint bij de 24u race ook geen drinken had, die was helemaal kapot. Die kon echt níet meer staan.
Een van de vorige races duurde zijn pitstop 8 seconden. K#tzooi. Hij werd in Oostenrijk door Norris buiten de baan geduwd en verloor veel plekken wel extreem dom om dan 2x hetzelfde te doen en dus ook 2x(!!!) die straf te pakken die Norris ook kreeg. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van alleen dit seizoen waar hij 'pech' heeft.
Maar ook zijn hoogtepunten zijn niet 'zomaar'; zijn winst in Baku was niet omdat hij iedereen de moeder reed en de snelste was. Dat was omdat Max uitviel met een klapband. Kijk, hij moet daar zijn natuurlijk, niks mis mee. Maar zelfs nu hij P3 kwalificeert en, heel netjes, de hele race op P3 blijft rijden, is hij nog te traag om het pitstop window van Hamilton dicht te houden. Als hij door het middenveld moet ploegen is hij op het eind van het liedje gemiddeld ~0,8 sec per rondje trager en dat is hij deze race óók! Terwijl hij praktisch niemand voor zich had.
Perez is op zijn allerbest een goede midfield coureur. Maar hij rijdt nu in één van de 2 overduidelijk betere auto's en hij trekt het niet. Ik ben niet bepaald een supertalent, maar zet mij in een Porsche bij de Volvo 360 cup en ik krijg die auto ook wel een paar keer naar het podium. Dat maakt mijn prestatie echter helemaal niet goed.
Zet Perez in eenzelfde auto als jongens als Sainz, Leclerc of Ricciardo en Norris en hij wordt óók de moeder gereden door die gasten. Daarom snap ik die ophef over zijn "geweldige" prestaties niet. Elke race weer heeft ie het zogenaamd "fantastisch" gedaan.
Maar in de realiteit is hij is veel_te_traag voor dat 2e Red Bull zitje. En dat vind ik heel jammer.
Er is dit seizoen al een hele grote optelsom van wat Max van de titel af kan houden, maar het ontbreken van een wingman is daar net zo goed één van. En dan verwachten we daarvan eigenlijk alleen maar die op 3 plaatsen achter Max kan rijden
Over wie ging dit?quote:
Zonde.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:40 schreef heywoodu het volgende:
Leclerc, Sainz, Norris en Perez zijn gisteren overigens allemaal definitief afgevallen in de (mathematische) titelstrijd, dus in theorie kan alleen Bottas het nog bij Verstappen of Hamilton weg houden.
Helemaal eens. Zelfs Bottas schat ik hoger in.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
En zo is het altijd iets.
Kijk, ik heb echt geen hekel aan Perez. Volgens mij is het een goede gast, aardig, en kun je er ook mee lachen. Hij is geen Ric maar past beter bij RBR dan de behouden Gasly en Albon wat dat betreft.
Echter hebben we de laatste jaren nog geen seizoen gezien waarbij Red Bull zo dichtbij Mercedes zit. Max haalt, op 1x na, alleen P1 en P2 plaatsen binnen als hij niet een DNF heeft. Hij zet de auto met regelmaat op pole, oftewel de auto kan het.
Van Perez is echter de tendens dat hij een fan-tas-tische race heeft gereden als hij van buiten de punten naar P6 kan rijden en het middenveld in heeft gehaald. Terwijl het enige wat ik denk is: dat zijn de concurrenten niet.
Hij haalt soms Q3 niet eens, of heeft hiervoor snellere banden nodig.
Ik geloof ook niet dat Max zijn auto anders, of sneller is.
Ik geloof niet dat de auto om Max heen is gebouwd. Dat zou dom zijn, je hebt 2 man nodig om tegen MB te vechten.
Van de 15 races heeft Perez er nu bij een stuk of 3, 4 bij gezeten. Dat is niet wat ik verwacht van iemand die al 11 jaar in de F1 zit. Toegegeven, mijn terughoudendheid bij het aanstellen van Perez vorig jaar was niet omdat ik dacht dat ie te traag zou zijn, maar omdat het wel eens een heethoofd kan zijn. Maar daar zat ik goed mis. Hij is niet eens bijna snel genoeg om een heethoofd te durven zijn.
En er is ook wel altijd iets. Het is altijd het weer, de banden, de monteurs, de strategie, de wind, de baan, de pitstop, het licht, etc. De smoesjesfabriek heeft nog nooit zo hard gelopen als dit seizoen.
Maar er is ook echt altijd iets. Deze race was zijn drinksysteem kapot, en dat is kut. Ik heb een coureur uit de auto geholpen die bij zijn stint bij de 24u race ook geen drinken had, die was helemaal kapot. Die kon echt níet meer staan.
Een van de vorige races duurde zijn pitstop 8 seconden. K#tzooi. Hij werd in Oostenrijk door Norris buiten de baan geduwd en verloor veel plekken wel extreem dom om dan 2x hetzelfde te doen en dus ook 2x(!!!) die straf te pakken die Norris ook kreeg. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden van alleen dit seizoen waar hij 'pech' heeft.
Maar ook zijn hoogtepunten zijn niet 'zomaar'; zijn winst in Baku was niet omdat hij iedereen de moeder reed en de snelste was. Dat was omdat Max uitviel met een klapband. Kijk, hij moet daar zijn natuurlijk, niks mis mee. Maar zelfs nu hij P3 kwalificeert en, heel netjes, de hele race op P3 blijft rijden, is hij nog te traag om het pitstop window van Hamilton dicht te houden. Als hij door het middenveld moet ploegen is hij op het eind van het liedje gemiddeld ~0,8 sec per rondje trager en dat is hij deze race óók! Terwijl hij praktisch niemand voor zich had.
Perez is op zijn allerbest een goede midfield coureur. Maar hij rijdt nu in één van de 2 overduidelijk betere auto's en hij trekt het niet. Ik ben niet bepaald een supertalent, maar zet mij in een Porsche bij de Volvo 360 cup en ik krijg die auto ook wel een paar keer naar het podium. Dat maakt mijn prestatie echter helemaal niet goed.
Zet Perez in eenzelfde auto als jongens als Sainz, Leclerc of Ricciardo en Norris en hij wordt óók de moeder gereden door die gasten. Daarom snap ik die ophef over zijn "geweldige" prestaties niet. Elke race weer heeft ie het zogenaamd "fantastisch" gedaan.
Maar in de realiteit is hij is veel_te_traag voor dat 2e Red Bull zitje. En dat vind ik heel jammer.
Er is dit seizoen al een hele grote optelsom van wat Max van de titel af kan houden, maar het ontbreken van een wingman is daar net zo goed één van. En dan verwachten we daarvan eigenlijk alleen maar die op 3 plaatsen achter Max kan rijden
Het verschil tussen de softs en de mediums is dat de mediums je strategische opties geven. Met mediums kan je kiezen tussen vroeg stoppen of laat stoppen. Met softs kan je maar 1 ding doen en dat maakt je kwetsbaar.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:11 schreef mikieu het volgende:
Vind het wel mooi, steeds dat op medium starten en dan bang zijn voor de rode banden om je heen maar vervolgens wel dezelfde strategie gebruiken als de rode banden auto’s. Dit zien we dermate vaak dat je beter gewoon op rood q2 door kan gaan en beter starten.
Tactiek is juist één van de dingen waar je als kleiner team het verschil kan maken omdat het voor de rest weinig met budget te maken heeft.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
Trouwens: wat troeft RB toch vaak Mercedes af als het gaat om tactiek. Dat begint toch wel enorm beschamend te worden voor veruit het rijkste team.
Definieer 'geluk'. Dat Max de eerste plek niet hield bij de start, noem ik niet echt 'geluk'. Als hij die namelijk wel had gehouden, was hij in de eerste 12 rondjes 10 seconden bij Lewis weggereden en was de rest van de race een stuk minder spannend geweest.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:37 schreef wdn het volgende:
Iemand bij RB heeft echt goed zitten rekenen maar er is ook een flinke dosis geluk bij gekomen
Sterker nog: deze race heeft hij precies gedaan wat de bedoeling was. Mercedes had geen vrijheid in strategie en moest Perez coveren. Dat hij het tweede deel wegzakt doordat hij uitgedroogd raakt vind ik niet aan hem te wijten.quote:Op maandag 25 oktober 2021 09:44 schreef fathank het volgende:
[..]
Perez presteert inderdaad ondermaats dit seizoen, niemand met een beetje verstand zal dat ontkennen. Maar deze race is hem weinig te verwijten imho als je race na de eerste stint al opgeofferd wordt en je op een duidelijk langzamere strategie wordt gezet om Hamilton naar binnen te dwingen.
Je continu afgeven op Perez wordt ondertussen wel ergquote:
Het gat tussen Max en Lewis en Perez en Bottas is gewoon groot. Bottas zit al sinds 2017 bij dat team, dat maakt in mijn optiek het voornaamste verschil tussen hem en Perez.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
t verschil tussen Max en zijn teamgenoten zegt iets over het niveau van Max en niet zoveel over het niveau van zijn teamgenoten.
Dat hij überhaupt weg was gezakt op het moment dat Hamilton en Verstappen op de volle 100% rijden is hem niet eens erg. Een Bottas was ook gewoon uit de pitwindow gereden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:27 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Dat hij het tweede deel wegzakt doordat hij uitgedroogd raakt vind ik niet aan hem te wijten.
Eens ja, dat denk ik ook. Het gaat ook vaak om de 1e pitstop. Na 2/3e van de race rijden ze meestal toch wel 20+ seconden voor.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:34 schreef Nattekat het volgende:
hij überhaupt weg was gezakt op het moment dat Hamilton en Verstappen op de volle 100% rijden is hem niet eens erg. Een Bottas was ook gewoon uit de pitwindow gereden.
Wat hebben ze nu echt fout gedaan dan bij Mercedes? De undercut konden ze niet voorkomen en vervolgens zaten ze vast door Perez. Dan gaat Verstappen voor de tweede keer naar binnen en doen ze het enige wat ze nog een kans kon geven op de winst: lang doorrijden en dan met nieuwere banden er naartoe rijden.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:07 schreef VEM2012 het volgende:
Trouwens: wat troeft RB toch vaak Mercedes af als het gaat om tactiek. Dat begint toch wel enorm beschamend te worden voor veruit het rijkste team.
Allemaal te danken aan Perez.quote:Op maandag 25 oktober 2021 10:36 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Wat hebben ze nu echt fout gedaan dan bij Mercedes? De undercut konden ze niet voorkomen en vervolgens zaten ze vast door Perez. Dan gaat Verstappen voor de tweede keer naar binnen en doen ze het enige wat ze nog een kans kon geven op de winst: lang doorrijden en dan met nieuwere banden er naartoe rijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |