abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201884379
Onze ziekenhuizen falen, tientallen miljarden verdwijnen in de zakken van de zorgverzekeraars terwijl de gemiddelde belastingbetaler duizenden euro's betaalt van zorgpremie tot ZVW belasting over een loon.

Dus het zorgsysteem faalt. Daarom stel ik voor om de zorg te liberaliseren. Nationale zorgverzekeraars verdwijnen en ziekenhuizen bepalen hun eigen prijzen. Een sociaal kapitalistisch systeem waar de overheid de regie neemt werkt gewoon niet.

Dat betekent dat ziekenhuizen patienten ook mogen weigeren. Of dit op basis van corona is, kanker of ongelukken. Kan de patient het niet betalen dan laat je hem lekker buiten. Zo bespaar je op de zorgkosten van arme mensen en komen er sneller huizen vrij.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: Idem dito voor de staatsomroepen. Te nutteloos en te veel geld.

[ Bericht 7% gewijzigd door Derrazi op 24-10-2021 15:15:03 ]
pi_201884408
Ik zie diverse foute aannames en veronderstellingen in je op.
Samengevat je snapt er werkelijk geen hol van hoe het werkt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201884461
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:28 schreef Derrazi het volgende:
Onze ziekenhuizen falen, tientallen miljarden verdwijnen in de zakken van de bestuurders terwijl de gemiddelde belastingbetaler duizenden euro's betaalt van zorgpremie tot ZVW belasting over een loon.

Onderbouw dit nou eens, harde cijfers graag ipv gillen op basis van cognitieve dissonantie,
Vooral die tientallen miljarden zal je duidelijke bronnen van hebben.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201884503
(even meegenomen naar POL)
Definitely not CIA
  zondag 24 oktober 2021 @ 14:40:48 #5
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_201884523
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:40 schreef RedFever007 het volgende:
Een ziekenhuis speciaal voor wappies?
Die zijn er, noemen ze ggz instellingen.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201884566
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:36 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Onderbouw dit nou eens, harde cijfers graag ipv gillen op basis van cognitieve dissonantie,
Vooral die tientallen miljarden zal je duidelijke bronnen van hebben.
Prima.

De ziekenhuizen redeneren niet meer op basis van oververmoeide zorgpersoneel waarvan er sneller van verdwijnen dan er binnen komen. Ziekenhuizen met niet genoeg capaciteit was een probleem dat pre-corona al een grote rol speelden (bron: AD ) terwijl zorgverzekeraars miljardenwinsten boeken (Bron: Businessinsider). Zo was het gezamenlijke eigen vermogen in 2015 8 miljard)
pi_201884568
Arme mensen kunnen dus de tyfus genieten omdat ze behandelingen niet kunnen betalen.

Klinkt goed.
pi_201884591
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:45 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Prima.

De ziekenhuizen redeneren niet meer op basis van oververmoeide zorgpersoneel waarvan er sneller van verdwijnen dan er binnen komen. Ziekenhuizen met niet genoeg capaciteit was een probleem dat pre-corona al een grote rol speelden (bron: AD ) terwijl zorgverzekeraars miljardenwinsten boeken (Bron: Businessinsider). Zo was het gezamenlijke eigen vermogen in 2015 8 miljard)
Dat is niet de onderbouwing van wat je schrijft:

quote:
Onze ziekenhuizen falen, tientallen miljarden verdwijnen in de zakken van de bestuurders
Hiervan, waar is de onderbouwing.

En oh, eigen vermogen is geen winst.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201884627
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:36 schreef marcb1974 het volgende:
Vooral die tientallen miljarden zal je duidelijke bronnen van hebben.
Miljoenennota 2019: 79,7 miljard naar de zorg.

quote:
Patiënten kunnen in ons land rekenen op uitstekende zorg, maar
die zorg wordt wel steeds duurder. Dat merken mensen in hun
portemonnee. Het kabinet heeft daarom diverse maatregelen
genomen, waardoor de zorgkosten structureel met 2,2 miljard euro
minder hard stijgen. Dit neemt niet weg dat de zorg ook in 2019 de
grootste en snelst groeiende uitgavenpost van het Rijk blijft. De
beheersing van de zorguitgaven blijft daarom ook voor de toekomst
een uitdaging.
pi_201884639
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:51 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Miljoenennota 2019: 79,7 miljard naar de zorg.
[..]

En in 2021/2022 nog wat meer.
Maar nog steeds geef je geen onderbouwing van je eigen OP,.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201884683
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:48 schreef marcb1974 het volgende:
En oh, eigen vermogen is geen winst.
Prima. Maar ik zie niet in waarom 8 miljard in de kas laten liggen terwijl de zorg injecties nodig heeft slim is.

In 2018 maakten de zorgverzekeraars 370 miljoen winst.

In 2013 maakten de verzekeraars zelfs 1,4 miljard winst

https://www.nu.nl/economi(...)4-miljard-winst.html
pi_201884691
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:55 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Prima. Maar ik zie niet in waarom 8 miljard in de kas laten liggen terwijl de zorg injecties nodig heeft slim is.

In 2018 maakten de zorgverzekeraars 370 miljoen winst.

In 2013 maakten de verzekeraars zelfs 1,4 miljard winst

https://www.nu.nl/economi(...)4-miljard-winst.html
Nog steeds geen onderbouwing van de je OP.

En dat jij dingen niet ziet zegt niet dat het dan maar fout is.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201884710
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:55 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Prima. Maar ik zie niet in waarom 8 miljard in de kas laten liggen terwijl de zorg injecties nodig heeft slim is.
Dat is qua reserves juist flinterdun.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201884726
quote:
15s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:57 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is qua reserves juist flinterdun.
DNB raadt 4 miljard aan. Ik neem aan dat die het wel beter weten.
pi_201884753
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:58 schreef Derrazi het volgende:

[..]
DNB raadt 4 miljard aan. Ik neem aan dat die het wel beter weten.
Dat lijkt me bijzonder stug.

Zie bv https://www.zorgwijzer.nl(...)gverzekeraars-in-kas
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201884779
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:02 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat lijkt me bijzonder stug.

Zie bv https://www.zorgwijzer.nl(...)gverzekeraars-in-kas
quote:
Het gezamenlijke vermogen van zorgverzekeraars bedroeg vorig jaar ruim 8 miljard euro, tweeënhalf keer zoveel als De Nederlandsche Bank (DNB) voorschrijft. In 2007 hadden de zorgverzekeraars bij elkaar opgeteld iets meer dan 4 miljard euro in kas.
https://www.businessinsid(...)s-verhogen-520760/aa

Al met al is de conclusie dat er miljarden op de plank blijven liggen waar niks mee gebeurt en meer dan er wordt voorgeschreven.
pi_201884787
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:28 schreef Derrazi het volgende:
Dat betekent dat ziekenhuizen patienten ook mogen weigeren. Of dit op basis van corona is, kanker of ongelukken. Kan de patient het niet betalen dan laat je hem lekker buiten. Zo bespaar je op de zorgkosten van arme mensen en komen er sneller huizen vrij.
Wat een verschrikkelijk cynische manier van in het leven staan. Gelukkig is Nederland niet op zulk puur egoïsme gebouwd.

(Verder mag jij een privékliniek voor rijken starten hoor, niemand houdt je tegen als je tenminste het vereiste opleidingsniveau hebt en aan de standaarden gaat voldoen)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201884795
quote:
Een wettelijk minimum dat DNB vaststelt is niet dat wat ze aanraadt hè.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201884806
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:55 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Prima. Maar ik zie niet in waarom 8 miljard in de kas laten liggen terwijl de zorg injecties nodig heeft slim is.

In 2018 maakten de zorgverzekeraars 370 miljoen winst.

In 2013 maakten de verzekeraars zelfs 1,4 miljard winst

https://www.nu.nl/economi(...)4-miljard-winst.html
En die winst komt het jaar erna terug in lagere premies, aangezien zorgverzekeraars geen winst mogen uit keren.
https://www.trouw.nl/nieu(...)t-uitkeren~bf1875a7/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201884838
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:06 schreef Hanca het volgende:
Gelukkig is Nederland niet op zulk puur egoïsme gebouwd.
Ben het niet eens mee deze aanname. Onze maatschappij zit vol van het egoisme. Anders zouden miljoenen stemgerechtigden niet stemmen op de liberalen en op een beschadigde MP. Zoals Rutte ooit zei, waarom moet de bakker om de hoek betalen voor de de studie van de zoon van een advocaat?

Al met al blijft mijn punt. Dit systeem werkt niet, maakt de rijken alleen rijker en waarom moet ik daarvoor betalen of voor de zorg om oudere mensen in leven te houden?
pi_201884850
Verder is miljarden naar bestuurders in ziekenhuizen gewoon onzin:
https://www.zorgvisie.nl/(...)et-meest-zvs007055w/
https://www.zorgwijzer.nl(...)directeur-ziekenhuis


Kortom: ik zou aan de TS even aanraden zich in het onderwerp te verdiepen en als hij dan nog iets heeft met een goed doordachte en onderbouwde startpost te komen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201884856
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
En die winst komt het jaar erna terug in lagere premies, aangezien zorgverzekeraars geen winst mogen uit keren.
https://www.trouw.nl/nieu(...)t-uitkeren~bf1875a7/
Een wetsvoorstel voor de verkiezingen. :+

Verder lees ik nergens lagere premies terug. Dat geld verdwijnt op de plank en zover ik weet is de premie de afgelopen 10 jaar alleen duurder geworden en de zorg niet capabel genoeg.
pi_201884867
)
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:14 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Een wetsvoorstel voor de verkiezingen. :+

Verder lees ik nergens lagere premies terug. Dat geld verdwijnt op de plank en zover ik weet is de premie de afgelopen 10 jaar alleen duurder geworden.
De premie is wel een keer gedaald. Maar lagere premies betekent inderdaad meestal een lagere stijging van de premies, aangezien er steeds meer zorg en ook steeds meer dure behandelingen in het basispakket zitten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201884871
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:13 schreef Hanca het volgende:
Verder is miljarden naar bestuurders in ziekenhuizen gewoon onzin:
Foutje in de OP van mij. Ik bedoelde natuurlijk de zorgverzekeraars.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_201884883
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:11 schreef Derrazi het volgende:

[..]

waarom moet ik betalen voor de zorg om oudere mensen in leven te houden?
Zij hebben toch ook voor jou betaald? Dat is net ons systeem, iedereen betaalt een beetje voor de ander zodat de mensen met de grootste hulpvraag geholpen kunnen worden ipv aan hun lot overgelaten worden.

Ik heb de indruk dat jij alleen jezelf denkt, je komt erg egoïstisch over.
pi_201884930
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:11 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ben het niet eens mee deze aanname. Onze maatschappij zit vol van het egoisme. Anders zouden miljoenen stemgerechtigden niet stemmen op de liberalen en op een beschadigde MP. Zoals Rutte ooit zei, waarom moet de bakker om de hoek betalen voor de de studie van de zoon van een advocaat?

Al met al blijft mijn punt. Dit systeem werkt niet, maakt de rijken alleen rijker en waarom moet ik daarvoor betalen of voor de zorg om oudere mensen in leven te houden?
Waarom zou iemand jouw ww betalen als jij werkloos raakt of jouw aow betalen als jij niet meer kan werken?

Omdat we een samenleving zijn, geen groep egoïstische idioten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201884931
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:14 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Een wetsvoorstel voor de verkiezingen. :+

Verder lees ik nergens lagere premies terug. Dat geld verdwijnt op de plank en zover ik weet is de premie de afgelopen 10 jaar alleen duurder geworden en de zorg niet capabel genoeg.
De zorg wordt duurder omdat onze bevoking heel snel ouder wordt. De boomers zijn met pensioen en worden steeds meer hulpbehoevend. Daarom escaleren de zorgkosten. De totale kosten stijgen en de groep die het moet opbrengen wordt steeds kleiner. Het is niet perse de zorg zelf die duurder wordt
pi_201884957
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Zij hebben toch ook voor jou betaald?
Onderbouw.

Jongeren (waarvan ik niet onder val) worden opgezadeld met studieschulden, onkoopbare woningen en een hoge belastingdruk. Bezuinigen op van de basisschool tot het hoger onderwijs terwijl 50+érs trouw (liberaal) VVD/D66/CDA blijven stemmen
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Dat is net ons systeem
Nee ons systeem is allang niet meer sociaal-democratisch maar (neo)liberaal. Zoals Rutte zei waarom moet de bakker voor de advocaat betalen?
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ik heb de indruk dat jij alleen jezelf denkt, je komt erg egoïstisch over.
Een nieuwe ad hominem waar TS wordt aangevallen, Ik mag toch hopen dat de mods strak gaan modereren.

En nee de enige die egoïstisch zijn zijn de mensen die Rutte stemden na de Toeslagenaffaire. Ongeveer zo'n 2 miljoen mensen en grotendeels ouderen. Terwijl diezelfde Rutte staat voor de kloof tussen rijk en arm en oud en jong.
pi_201884967
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom zou iemand jouw ww betalen als jij werkloos raakt of jouw aow betalen als jij niet meer kan werken?

Omdat we een samenleving zijn, geen groep egoïstische idioten.
Nooit WW gehad of AOW. Ben een ondernemer.
pi_201884972
Het wetsvoorstel tot permanent maken van het verbod op winstuitkeringen is inderdaad nog niet door de eerste kamer (wel door de tweede kamer: https://fd.nl/economie-po(...)keraars-pxj1caBbQmKe, dat debat had ik gezien), er is een novelle geschreven en die is nu de Raad van State gepasseerd:
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-34995-3.html

Zorgvuldige wetgeving duurt nou eenmaal een paar jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201884979
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:24 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Nooit WW gehad of AOW. Ben een ondernemer.
Nee, maar je krijgt wel een uitkering als je niet meer kunt werken, desnoods bijstand. Dat doen we voor jou, omdat we niet willen dat je in de goot terecht komt. Omdat we een samenleving zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201884980
Je haalt 2 dingen door elkaar. Ziekenhuizen en zorgverzekeraars zijn 2 aparte bedrijven. Beide hoeven elkaars broek niet omhoog niet omhoog te houden.
Het zou pas echt link worden als een zorgverzekeraar eigen ziekenhuizen zou bezitten dan krijg je selectieve zorg oftewel behandelingen die de meeste winst zouden opleveren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201885004
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:25 schreef halfway het volgende:
Het zou pas echt link worden als een zorgverzekeraar eigen ziekenhuizen zou bezitten dan krijg je selectieve zorg oftewel behandelingen die de meeste winst zouden opleveren.
En dat is dus wel exact wat TS voor stelt: ziekenhuizen die alleen dik winstgevende behandelingen willen doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201885010
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:24 schreef Hanca het volgende:
Zorgvuldige wetgeving duurt nou eenmaal een paar jaar.
Onzin. De noodzaak zit er gewoon niet in. Sommige complexe wetten gaan door de Tweede Kamer en Eerste Kamer binnen een paar dagen laat staan dat je een wet voor de verkiezingen van 2017 nog niet eens door de Eerste Kamer hebt nu.

quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is dus wel exact wat TS voor stelt: ziekenhuizen die alleen dik winstgevende behandelingen willen doen.
Dat is exact wat ik voorstel. Laat de vrije markt het regelen in plaats van een tientallen miljarden systeem dat niet werkt.
pi_201885029
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:28 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Onzin. De noodzaak zit er gewoon niet in. Sommige complexe wetten gaan door de Tweede Kamer en Eerste Kamer binnen een paar dagen laat staan dat je een wet voor de verkiezingen van 2017 nog niet eens door de Eerste Kamer hebt nu.
[..]
Dat is exact wat ik voorstel. Laat de vrije markt het regelen in plaats van een tientallen miljarden systeem dat niet werkt.
Dan blijft er toch nog veel meer geld achter voor de gladde jongens?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201885033
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:23 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Onderbouw.
Kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, basisschool, middelbare school, vervolgonderwijs. Wellicht een tijdje werkloos geweest, zorgtoeslag etc etc en dan hebben we het niet over je ouders
Daarnaast heb je mogen genieten van hoe het land opgebouwd is. Geen oorlog, veilig, riolering, fatsoenlijke wegen, goede nutsvoorzieningen, toegang tot zorg, geen corruptie, rustig politiek klimaat, etc etc.

Allemaal gekregen zonder iets voor te doen, hebben die ouderen voor jou gedaan. .

quote:
[..]
Een nieuwe ad hominem waar TS wordt aangevallen, Ik mag toch hopen dat de mods strak gaan modereren.
Ik gebruik expres het wordt egoïstisch omdat je dat zelf gebruikt, nota bene in die post die ik quote. Daarnaast kom je met argumenten waarbij je jou als persoon portretteert in een samenleving. Ik vind het wel mooi dat we allemaal een beetje betalen, dat maakt het behapbaar en solidair.
pi_201885046
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:28 schreef Derrazi het volgende:


[..]
Dat is exact wat ik voorstel. Laat de vrije markt het regelen in plaats van een tientallen miljarden systeem dat niet werkt.
Zoals in de VS?
Ik vind het niks en ik heb niet de ambitie om een rekening van een paar ton te krijgen na een 3 daagse behandeling
pi_201885056
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:28 schreef Derrazi het volgende:

[..]

Dat is exact wat ik voorstel. Laat de vrije markt het regelen in plaats van een tientallen miljarden systeem dat niet werkt.
Jij komt in levensgevaar binnen na een auto-ongeluk: nee sorry, niet winstgevend genoeg, er is hier een miljardair die wat rimpels weggewerkt wil hebben, die gaat voor.

(Je beseft trouwens hoop ik wel dat ook jij aan de verkeerde kant van de medaille zit, jij krijgt ook geen zorg meer...)
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201885059
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:31 schreef halfway het volgende:

[..]
Dan blijft er toch nog veel meer geld achter voor de gladde jongens?
Ligt eraan. Ik betaal in elk geval minder en patienten kunnen onderhandelen met ziekenhuizen (vrije markt).

In de VS is het systeem niet echt beter geworden na Obamacare (wat ook deels door de moeilijke Republikeinen en de lobby kwamen). Zo kost een medicijn in de VS 10x duurder in vergelijking met Canada. Dat is omdat de producenten meer vragen vanwege alle verzekeringen.
pi_201885125
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:35 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ligt eraan. Ik betaal in elk geval minder...
Lijkt me niet. Tenminste, niet zodra je zorg nodig hebt. Dan moet je plots opbieden tegen miljonairs e.d. Zolang je geen zorg nodig hebt ben je wel goedkoper uit.


Maar jouw systeem bestaat al: de privékliniek. Ga je daar toch lekker heen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201885188
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Kinderbijslag, kinderopvangtoeslag, basisschool, middelbare school, vervolgonderwijs. Wellicht een tijdje werkloos geweest, zorgtoeslag etc etc en dan hebben we het niet over je ouders
Toeslagensysteem mogen ze van mij afschaffen (wat ook op de planning staat volgens een meerderheid van de Tweede Kamer). Onderwijs is al grotendeels liberaal en kampt al jaren met bezuinigen waardoor het verschil tussen arme kinderen en rijke kinderen groter wordt. Dus ja daar mag wel meer geld in.
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Daarnaast heb je mogen genieten van hoe het land opgebouwd is. Geen oorlog, veilig, riolering, fatsoenlijke wegen, goede nutsvoorzieningen, toegang tot zorg, geen corruptie, rustig politiek klimaat, etc etc.

Allemaal gekregen zonder iets voor te doen, hebben die ouderen voor jou gedaan. .
Sinds de intreding van het neoliberalisme in de jaren 70 is de welvaart van nieuwe generaties juist afgenomen en die van oudere generaties (mede door de babyboom) juist toegenomen. De nieuwe generaties betalen voor de veels te dure AOW voor ouderen met soms wel 2 a 3 pandjes terwijl de nieuwe generatie onder de brug kan wonen of onder hun collectieve schuld.

Dus in de bewoording van Mark "Toeslagendrama" Rutte te vallen. Waarom moet de nieuwe generatie betalen voor de oudere generatie?

Ja alle data laat zien dat als je rijke ouders hebt dat je er als nieuwe generatie erop vooruitgaat maar de meerderheid in Nederland heeft dat niet.
pi_201885288
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Geen oorlog,
Waarom zou iemand Nederland willen binnenvallen. We hebben niet eens een leger? Wel een paar straaljagers die miljarden hebben gekost en niet werken.
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
fatsoenlijke wegen
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
toegang tot zorg
Daar betaalt de nieuwe generatie gewoon hard voor.
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
geen corruptie
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:31 schreef OnwetendeNerd het volgende:
rustig politiek klimaat
_O- _O- _O-

Dat hebben we kunnen zien met Van Lienden, Grapperhaus, Hoekstra. En de vele demonstraties, gevallen kabinet, liegende mp, Toeslagendrama, Groningen.

On a sidenote: Hoe gaat het met het vormeren. 7 maanden verder en 0,0 opgeschoten op basis van 0 inhoud.
  zondag 24 oktober 2021 @ 16:00:03 #44
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201885383
Het systeem is niet perfect!!
Laten we daarom iets introduceren wat nog veel erger is!
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201885461
quote:
10s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:00 schreef Harvest89 het volgende:
Het systeem is niet perfect!!
Laten we daarom iets introduceren wat nog veel erger is!
De vrije markt is niet perfect maar het is zeker niet erger dan dit falend systeem. Het is verder ook nergens echt uitgeprobeerd (hetzelfde geldt voor socialisme).

Ik zie mensen nooit klagen over de textielindustrie of de telefoon industrie. Omdat dit vrije markten zijn waar de klant waar krijgt voor zijn geld.

Telefoon of trui nodig? Je kan kiezen uit 10 euro truien, 70 euro smartphones, of een trui van 100 euro met Ballr erop gedrukt of een Apple Iphone van 1000 euro waar je voor de helft betaalt voor het merk.
pi_201885483
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:54 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Waarom zou iemand Nederland willen binnenvallen. We hebben niet eens een leger? Wel een paar straaljagers die miljarden hebben gekost en niet werken.
[..]
[..]
Daar betaalt de nieuwe generatie gewoon hard voor.
[..]
[..]
_O- _O- _O-

Dat hebben we kunnen zien met Van Lienden, Grapperhaus, Hoekstra. En de vele demonstraties, gevallen kabinet, liegende mp, Toeslagendrama, Groningen.

On a sidenote: Hoe gaat het met het vormeren. 7 maanden verder en 0,0 opgeschoten op basis van 0 inhoud.
Je hebt Nederland tot 1945 gemist. Je mag uit 3000 jaar Nederland 1 periode van minimaal 20 jaar pakken waar het net zo rustig was als de laatste 75 jaar

En als je het huidige politieke landschap (laatste dertig jaar) onrustig vindt. Raad ik af om naar andere landen te kijken. Wat een ontevredenheid zeg

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-10-2021 16:08:22 ]
pi_201885490
Ts heeft een interessant idee maar vergeet in mijn ogen dat zorg geen product is wat zich leent voor het beperkte 'winst of verlies' adagium. Zorg is iets wat universeel toegankelijk zou moeten zijn, waar je allen profijt van hebt. Daardoor kost het per definitie meer geld dan dat het oplevert. En dat is niet erg. Kosten zijn slechts een contekstueel aspect, geen leidend principe. |:)
pi_201885531
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Je hebt Nederland tot 1945 gemist. Je mag uit 3000 jaar Nederland 1 periode van minimaal 20 jaar pakken waar het net zo rustig was als de laatste 75 jaar

En als je het huidige politieke landschap (laatste dertig jaar) onrustig vindt. Raad ik af om naar andere landen te kijken. Wat een ontevredenheid zeg
Naar andere landen kijken vind ik geen argument. Anders kan ik Finland ook als argument gebruiken.

En dat we nu vrij zijn ipv Duits spreken komt door de Russen. Maar daar heb ik ook nooit iemand horen bedanken. Het Duitse leger was zwaar verzwakt door de slag om Stalingrad.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 16:48:41 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201886036
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:06 schreef Derrazi het volgende:

[..]
De vrije markt is niet perfect maar het is zeker niet erger dan dit falend systeem. Het is verder ook nergens echt uitgeprobeerd (hetzelfde geldt voor socialisme).

Ik zie mensen nooit klagen over de textielindustrie of de telefoon industrie. Omdat dit vrije markten zijn waar de klant waar krijgt voor zijn geld.

Telefoon of trui nodig? Je kan kiezen uit 10 euro truien, 70 euro smartphones, of een trui van 100 euro met Ballr erop gedrukt of een Apple Iphone van 1000 euro waar je voor de helft betaalt voor het merk.
Sorry, maar beweer je nu serieus dat er in de VS geen vrije markt is op het gebied van zorg? Want volgens mij is dat er wel degelijk.

En in vrije markten krijgt de klant zeker niet altijd waar voor zijn geld, dat is een verzinsel. Theorie en praktijk zijn hele andere zaken en met zorg kan jij, als patient, helemaal niet bepalen of jij waar voor je geld krijgt aangezien je de medische kennis niet hebt die nodig is om te beoordelen of je waar voor je geld krijgt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator zondag 24 oktober 2021 @ 16:49:59 #50
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201886047
Het zou leuk zijn als iedereen, en met name de TS, ontopic kan blijven. Verder is ook hier de TR functie aanwezig mocht je vinden dat een post op de man speelt of ongewenst is, pseudo-modden is ongewenst.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201886914
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Sorry, maar beweer je nu serieus dat er in de VS geen vrije markt is op het gebied van zorg? Want volgens mij is dat er wel degelijk.

En in vrije markten krijgt de klant zeker niet altijd waar voor zijn geld, dat is een verzinsel. Theorie en praktijk zijn hele andere zaken en met zorg kan jij, als patient, helemaal niet bepalen of jij waar voor je geld krijgt aangezien je de medische kennis niet hebt die nodig is om te beoordelen of je waar voor je geld krijgt.
Nee want Obamacare.

In de VS is een zorgverzekering verplicht als je aan het werk gaat. Over het jaar 2021 spendeert de VS bijna 1 triljoen aan de zorg als overheid.
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:02:24 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201894516
Ah TS wil genocide onder mensen die ziek worden met weinig geld
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:05:10 #53
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201894532
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:35 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Ligt eraan. Ik betaal in elk geval minder en patienten kunnen onderhandelen met ziekenhuizen (vrije markt).

Oh leuk, als ik dan door een auto aan wordt gereden en op straat lig te bloeden moet ik nog even gaan onderhandelen met het ambulancepersoneel. :')
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:08:09 #54
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201894549
https://www.volkskrant.nl(...)de-kiezers~b241c778/

quote:
De rem moet op de zorg, maar wie vertelt het aan de kiezers?


De waarschuwingen stapelen zich op: bij ongewijzigd beleid wordt de gezondheidszorg in vergrijzend Nederland onbetaalbaar. Maar waarom komt het gesprek daarover in politiek Den Haag niet op gang? Minister De Jonge waagt maandag een poging, op bezoek bij de formerende partijen.

...

Maandag is hij alvast te gast aan de formatietafel, waar hij aan VVD, CDA, D66 en ChristenUnie mag uitleggen wat de mogelijkheden zijn. Gezien de sfeer in de Tweede Kamer zal alles erop gericht zijn om het niet als bezuiniging te presenteren, maar als kwaliteitsverhoging. In de wandelgangen circuleert bijvoorbeeld al enige tijd het idee om af te kondigen dat per ‘wijk’ nog maar één thuiszorgorganisatie actief mag zijn, die nauw samenwerkt met andere zorgverleners – een variant op de vroegere kruisverenigingen. ‘Samenwerking’ is een begrip dat doorgaans wél enthousiasme losmaakt in het parlement.
Broodnodige inperking van de ongebreidelde groei aan zorguitgaven. Hopelijk wordt dit nog wat.
pi_201894819
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 15:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat een verschrikkelijk cynische manier van in het leven staan. Gelukkig is Nederland niet op zulk puur egoïsme gebouwd.

(Verder mag jij een privékliniek voor rijken starten hoor, niemand houdt je tegen als je tenminste het vereiste opleidingsniveau hebt en aan de standaarden gaat voldoen)
De juiste weg is zorg weigeren aan libertariers.

'O, u bent voor een zeer kleine overheid en voor marktwerking in de zorg? wij als ziekenhuis hebben besloten dat u als individu veel beter weet hoe te genezen van kanker, dan wij. Fijne avond''.
pi_201894836
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:08 schreef VoMy het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)de-kiezers~b241c778/
[..]
Broodnodige inperking van de ongebreidelde groei aan zorguitgaven. Hopelijk wordt dit nog wat.
Waar denk je aan dan? wat moet er specifiek worden ingeperkt?
  maandag 25 oktober 2021 @ 09:56:26 #57
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201894971
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Waar denk je aan dan? wat moet er specifiek worden ingeperkt?
De kosten natuurlijk. De zorg eet alle sectoren op.
pi_201894992
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:56 schreef VoMy het volgende:

[..]
De kosten natuurlijk. De zorg eet alle sectoren op.
Jaja, maar op welke manier? wat dienen wij in te leveren om de kosten te verminderen?
pi_201895055
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jaja, maar op welke manier? wat dienen wij in te leveren om de kosten te verminderen?
Je kunt je afvragen of altijd iedereen elke mogelijke operatie moet kunnen krijgen. Zo hoorde ik een paar weken terug van een vrouw in onze kerk die op haar 91e nog een nieuwe heup krijgt. Heel fijn voor haar, maar is dat financieel nou echt de goede keuze?
Zulke keuzes moeten denk ik vrij snel veel scherper gemaakt worden.

En dan is er nog een hoop inefficiëntie, waarbij verschillende zorginstellingen volledig langs elkaar heen werken. Maar dat is een al heel lang spelend probleem wat lastig aan te pakken blijkt. Die ene thuiszorgorganisatie per wijk klinkt al wel als een stap die ook hierin richting oplossing kan werken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 25 oktober 2021 @ 10:20:18 #60
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201895135
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 09:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Jaja, maar op welke manier? wat dienen wij in te leveren om de kosten te verminderen?
Het is natuurlijk niet goed om zomaar ergens te gaan snijden, het moet wel met beleid gebeuren, maar uit mijn hoofd kom ik op de volgende voorbeelden:

- medicijnkosten
- dure behandelingen met beperkt extra effect, moet dat nog wel?
- Het zal wel vloeken in de kerk zijn om te kijken naar de salariskosten, maar medisch specialisten verdienen echt veel geld. Je kunt je afvragen of er niet toch wat te winnen valt bij het inperken van die posten. Ik las dat 1% loonsverhoging in de zorg jaarlijks 560 miljoen uit de schatkist trekt. Dan betekent dat er 56 miljard euro naar zorgsalarissen zou gaan. Dat is geen laf bedrag.
- Aanbod in de ambulante zorg vergroten.

Zomaar wat dingetjes. Het is natuurlijk moeilijk, maar je moet iets. We leven al van lockdown naar lockdown om de zorg te ontlasten, straks werken we ook nog eens 40% van de tijd om de zorg te bekostigen.
pi_201895224
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet goed om zomaar ergens te gaan snijden, het moet wel met beleid gebeuren, maar uit mijn hoofd kom ik op de volgende voorbeelden:

- medicijnkosten
- dure behandelingen met beperkt extra effect, moet dat nog wel?
- Het zal wel vloeken in de kerk zijn om te kijken naar de salariskosten, maar medisch specialisten verdienen echt veel geld. Je kunt je afvragen of er niet toch wat te winnen valt bij het inperken van die posten. Ik las dat 1% loonsverhoging in de zorg jaarlijks 560 miljoen uit de schatkist trekt. Dan betekent dat er 56 miljard euro naar zorgsalarissen zou gaan. Dat is geen laf bedrag.
- Aanbod in de ambulante zorg vergroten.

Zomaar wat dingetjes. Het is natuurlijk moeilijk, maar je moet iets. We leven al van lockdown naar lockdown om de zorg te ontlasten, straks werken we ook nog eens 40% van de tijd om de zorg te bekostigen.
Ja, medisch specialisten moeten gewoon weer in loondienst en dan vallen ze onder de zelfde norm als de ziekenhuisdirectie, wat mij betreft. Dus max 130% van een ministersalaris, die norm is nu rond de 250.000 euro dacht ik. En dan haal je gelijk die prikkel er uit dat een specialist om tot een zo hoog mogelijk inkomen te komen zo veel mogelijk (langdurige) behandelingen moet voorschrijven. Dat heb je wel als ze ZZP zijn, niet als ze gewoon een vast salaris krijgen.

Sowieso zou het ZZPschap volledig moeten worden afgeschaft in de zorg, wat De Jonge eerder ook al bepleitte. De ZZPers die bij instellingen rond lopen zijn duurder en doen (veel) minder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201895314
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt je afvragen of altijd iedereen elke mogelijke operatie moet kunnen krijgen. Zo hoorde ik een paar weken terug van een vrouw in onze kerk die op haar 91e nog een nieuwe heup krijgt. Heel fijn voor haar, maar is dat financieel nou echt de goede keuze?
Zulke keuzes moeten denk ik vrij snel veel scherper gemaakt worden.

En dan is er nog een hoop inefficiëntie, waarbij verschillende zorginstellingen volledig langs elkaar heen werken. Maar dat is een al heel lang spelend probleem wat lastig aan te pakken blijkt. Die ene thuiszorgorganisatie per wijk klinkt al wel als een stap die ook hierin richting oplossing kan werken.
Tja, dat is een kwestie van principe. Waar hecht je waarde aan. Als die vrouw nog vol in het leven staat, dat dient ze een nieuwe heup te krijgen.
pi_201895329
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:20 schreef VoMy het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet goed om zomaar ergens te gaan snijden, het moet wel met beleid gebeuren, maar uit mijn hoofd kom ik op de volgende voorbeelden:

- medicijnkosten
- dure behandelingen met beperkt extra effect, moet dat nog wel?
- Het zal wel vloeken in de kerk zijn om te kijken naar de salariskosten, maar medisch specialisten verdienen echt veel geld. Je kunt je afvragen of er niet toch wat te winnen valt bij het inperken van die posten. Ik las dat 1% loonsverhoging in de zorg jaarlijks 560 miljoen uit de schatkist trekt. Dan betekent dat er 56 miljard euro naar zorgsalarissen zou gaan. Dat is geen laf bedrag.
- Aanbod in de ambulante zorg vergroten.

Zomaar wat dingetjes. Het is natuurlijk moeilijk, maar je moet iets. We leven al van lockdown naar lockdown om de zorg te ontlasten, straks werken we ook nog eens 40% van de tijd om de zorg te bekostigen.
1: Eens.

2: Wees eens specifieker?

3: Haha grappig is dat. Hoe erg perspectieven kunnen verschillen. Ik vind juist dat medische specialisten belachelijk weinig verdienen.
pi_201895353
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, medisch specialisten moeten gewoon weer in loondienst en dan vallen ze onder de zelfde norm als de ziekenhuisdirectie, wat mij betreft. Dus max 130% van een ministersalaris, die norm is nu rond de 250.000 euro dacht ik. En dan haal je gelijk die prikkel er uit dat een specialist om tot een zo hoog mogelijk inkomen te komen zo veel mogelijk (langdurige) behandelingen moet voorschrijven. Dat heb je wel als ze ZZP zijn, niet als ze gewoon een vast salaris krijgen.

Sowieso zou het ZZPschap volledig moeten worden afgeschaft in de zorg, wat De Jonge eerder ook al bepleitte. De ZZPers die bij instellingen rond lopen zijn duurder en doen (veel) minder.
Verplicht in loondienst. Ik denk niet dat dat een verbetering gaat zijn voor de zorgsector. Simpelweg omdat voor sommige mensen in loondienst zitten niet juist aanvoelt. Ze willen 'eigen baas' zijn. Denk dat je daar altijd ruimte moet voor laten.
pi_201895456
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Verplicht in loondienst. Ik denk niet dat dat een verbetering gaat zijn voor de zorgsector. Simpelweg omdat voor sommige mensen in loondienst zitten niet juist aanvoelt. Ze willen 'eigen baas' zijn. Denk dat je daar altijd ruimte moet voor laten.
Mensen die 'eigen baas' willen zijn, passen dan misschien gewoon niet in de zorg. Want het gevolg van die ZZPers is dat de mensen die in loondienst zijn veel harder moeten lopen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201895470
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Mensen die 'eigen baas' willen zijn, passen dan misschien gewoon niet in de zorg. Want het gevolg van die ZZPers is dat de mensen die in loondienst zijn veel harder moeten lopen.
Mwau, is dat verband echt causaal? komt dat niet vooral omdat in zijn algemeenheid relatief weinig mensen de zorg in willen?
pi_201895489
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Tja, dat is een kwestie van principe. Waar hecht je waarde aan. Als die vrouw nog vol in het leven staat, dat dient ze een nieuwe heup te krijgen.
In principe kan ze niet zo goed meer staan :), vandaar dat ze een nieuwe heup moet :D.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201895495
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
In principe kan ze niet zo goed meer staan :), vandaar dat ze een nieuwe heup moet :D.
3/10
  Moderator maandag 25 oktober 2021 @ 11:14:54 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_201895530
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:51 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Nee want Obamacare.

In de VS is een zorgverzekering verplicht als je aan het werk gaat. Over het jaar 2021 spendeert de VS bijna 1 triljoen aan de zorg als overheid.
Dat is niet waar. Obamacare is NIET verplicht en was onder Trump zelfs gesloten, zelfs tijdens de pandemie, voor deelname. Verder is Obamacare een zorgverzekering waar wel degelijk marktwerking in is, deelname gaat via exchanges en er zijn gemiddeld 5 zorgverzekeraars per staat waar deelnemers uit kunnen kiezen.

Sorry, je feitenkennis is onvoldoende.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_201895567
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
3/10
Beetje flauw, weet ik :). Maar ik denk dat je wel de kern van het probleem beschrijft. Ik denk dat er niemand is - althans, ik zou de beslissing niet willen nemen - die gaat zeggen dat iemand recht heeft op een bepaalde behandeling, en tegen iemand anders zeggen dat hij of zij daar geen recht op heeft.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201895622
Overigens, marktwerking zou in principe goed zijn, als je bijvoorbeeld, voor tandartsen vrije vestiging toe zou staan. Nu heb je dus, dat er in een bepaald gebied maar een beperkt aantal tandartsen zou mogen zijn, terwijl je dat ook vrij zou kunnen laten.

Geeft toch een soort van "concurrentie", en zou moeten resulteren in lagere kosten. Maar goed, de beroepsgroep beschermd zichzelf een beetje.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_201895681
"tientallen miljarden"? Dat zal de totale loonsom zeker wel zijn, want in de brede gezondheidszorg, "zorg en welzijn". werken ~1,3 miljoen mensen. (bron).

En los van de discussie of er teveel management is, en of die op de juiste plekken aanwezig zijn, zoveel mensen hebben organisatorische lagen nodig in het bedrijf of instelling waar ze werken, dus "managers" zijn echt wel nodig om de boel aan te sturen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_201895755
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:18 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Beetje flauw, weet ik :). Maar ik denk dat je wel de kern van het probleem beschrijft. Ik denk dat er niemand is - althans, ik zou de beslissing niet willen nemen - die gaat zeggen dat iemand recht heeft op een bepaalde behandeling, en tegen iemand anders zeggen dat hij of zij daar geen recht op heeft.
Precies. Daarom dat iedereen recht er op heeft.
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:49:16 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201895860
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]
1: Eens.

2: Wees eens specifieker?

3: Haha grappig is dat. Hoe erg perspectieven kunnen verschillen. Ik vind juist dat medische specialisten belachelijk weinig verdienen.
Iemand die 4-5 ton per jaar belachelijk weinig vindt, heeft een apart perspectief.

Verder wil je details, maar dit zijn slechts suggesties waar je naar zou kunnen kijken. Ik ken bij lange niet alle details om verder de diepte in te kunnen.
  maandag 25 oktober 2021 @ 11:52:33 #75
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201895895
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:06 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Mwau, is dat verband echt causaal? komt dat niet vooral omdat in zijn algemeenheid relatief weinig mensen de zorg in willen?
Decennialang warem er lotingen bij alle geneeskunde opleidingen, aan populariteit geen gebrek - en dat heeft zeker ook een financiële prikkel, het is gewoon een garantie op een buitengewoon hoog inkomen, dokter worden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')