abonnement Unibet Coolblue
pi_201876289
Nadat Ron en Marcia Rizzardi in 1992 trouwden, dachten ze dat het samenvoegen van hun studieschulden de beste financiële optie voor hen was.

Maar nu, dankzij torenhoge rentetarieven, is het echtpaar uit Arkansas $130.000 aan studieschuld verschuldigd, hoewel ze de afgelopen 25 jaar $140.000 aan afbetalingen hebben gedaan. Ze hebben hun oorspronkelijke geleende bedrag van $54.000 bijna drie keer afbetaald, maar hun huidige studieschuld is ook ruim meer dan twee keer dan de oorspronkelijke studieschuld, omdat de rente maar blijft oplopen.

"De leningen zijn ons altijd een stap voor gebleven", vertelde Marcia aan Insider. "Het heeft elk aspect van ons leven beïnvloed."

Nu ziet Ron zichzelf pas met pensioen gaan als hij minstens 75 jaar oud is, en zodra de bevriezing van de betalingen voor studieleningen (vanwege covid) in februari is opgeheven, kijkt het paar naar maandelijkse betalingen van $1.600 voor de nabije toekomst.

"Het is niet alsof we het geld niet hebben terugbetaald", zei Marcia. "We hebben het geld terugbetaald. We hebben de oorspronkelijke lening terugbetaald en nog veel meer."

Ron en Marcia zeggen dat ze leven van een "klein budget" om het afbetalen van hun studieschulden bij te kunnen houden, ze leven van paycheck tot paycheck terwijl ze hun dochters opvoeden. Maar ze maken duidelijk dat ze niet op zoek zijn naar een soort hand-out. Ze willen gewoon dat hun lening als terugbetaald wordt beschouwd - omdat dat zo is.

"Ik verwacht volledig dat deze schuld mij tot in het graf zal volgen", zei Ron. "Mijn enige troost is dat het zal verdwijnen als ik sterf."
https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T

Ziek systeem. :lijstje:
pi_201876345
Amerika en logica vallen nooit samen. Ben blij dat ik er niet ben opgegroeid.
pi_201876346
Heeft Mike van Tel Sell inmiddels een bijbaantje als vertaler?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201876354
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:05 schreef nostra het volgende:
Heeft Mike van Tel Sell inmiddels een bijbaantje als vertaler?
Volgens mij leeft hij al niet meer.

edit:in 2003 overleden
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:06:42 #5
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201876366
Wel raar dat dit stukje niet wordt meegenomen in de OP. Ze blijven gewoon bijlenen _O-

quote:
Their debt load also held them back from saving up for their daughters' education, requiring the couple to take out parent PLUS loans — the most expensive type of loan, which covers the cost of attendance at a college and is not based on income. Those loans have added another $100,000 to their overall debt load.
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_201876381
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Volgens mij leeft hij al niet meer.

edit:in 2003 overleden
Ah, RIP.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201876385
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:06 schreef Mortaxx het volgende:
Wel raar dat dit stukje niet wordt meegenomen in de OP. Ze blijven gewoon bijlenen _O-

Je zou denken dat ze eindelijk stoppen te geloven in college scam, wat een volk.
pi_201876436
Zo'n brandbrief zou bij een Republikeinse president door de versnipperaar gaan. Ook Biden zal er waarschijnlijk nog weinig aan doen. Fundament is daar gewoon te rot voor.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:12:03 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201876462
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Volgens mij leeft hij al niet meer.

edit:in 2003 overleden
Die loopt nu rond in Bob Ross sweaters.
Alles sal reg kom. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:13:23 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_201876486
Beter maken we ons druk om de studieschulden in NL.
Ook een bloody mess.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_201876504
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:10 schreef Beathoven het volgende:
Zo'n brandbrief zou bij een Republikeinse president door de versnipperaar gaan. Ook Biden zal er waarschijnlijk nog weinig aan doen. Fundament is daar gewoon te rot voor.
Ex-studenten kunnen zich ook niet failliet laten verklaren net zoals andere kapitalistische geldwolven dat doen in Amerika. Men heeft speciaal gelobbyd zodat studenten zich niet op deze manier kunnen ontdoen van hun studieschuld.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 21:17:58 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_201876558
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:13 schreef Hyperdude het volgende:
Beter maken we ons druk om de studieschulden in NL.
Ook een bloody mess.
:')

Het merendeel heeft een rente van 0% en al jarenlang is de rente echt bizar laag, onvergelijkbaar met de situatie uit de OP.

Ik kan me herinneren dat ik 0,12% had en dat die later naar 0 ging.
pi_201876626
Loan sharks zoals Sallie Mae bellen je ouders, werkgever, collega's, vrienden, kennissen en buren op om hen te verzoeken dat jij je studieschuld terugbetaald als je een betaling mist.
pi_201876644
Deze Amerikanen zijn naar Europa gevlucht om van hun studieschuld af te komen
https://www.vice.com/nl/a(...)huld-af-te-komen-091

"Het is maar geld. Je leeft maar één keer en dat kun je beter in stijl doen," zegt Michel over zijn studieschuld. Hij is één van de ruim 23.000 onvindbare Nederlanders die hun studieschuld nog moeten aflossen. Maar oud-studenten Michel en Sarah zijn dat voorlopig nog niet van plan.
https://www.rtlnieuws.nl/node/125771
pi_201876797
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:02 schreef Billy-jazz het volgende:
Maar nu, dankzij torenhoge rentetarieven, is het echtpaar uit Arkansas $130.000 aan studieschuld verschuldigd, hoewel ze de afgelopen 25 jaar $140.000 aan afbetalingen hebben gedaan. Ze hebben hun oorspronkelijke geleende bedrag van $54.000 bijna drie keer afbetaald, maar hun huidige studieschuld is ook ruim meer dan twee keer dan de oorspronkelijke studieschuld, omdat de rente maar blijft oplopen.
Dus je begint met een schuld van $54.000 en betaald in 25 jaar $140.000 aan rente/aflossing om vervolgens een restschuld te hebben staan van $130.000? Je kan me veel vertellen, maar dan hebben ze gewoon een tijd lang niet afgelost waardoor de schuld enorm gegroeid is door rente over rente. Dat gaat op een gegeven moment wel hard ja met dergelijke schulden.
pi_201876853
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:31 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Dus je begint met een schuld van $54.000 en betaald in 25 jaar $140.000 aan rente/aflossing om vervolgens een restschuld te hebben staan van $130.000? Je kan me veel vertellen, maar dan hebben ze gewoon een tijd lang niet afgelost waardoor de schuld enorm gegroeid is door rente over rente. Dat gaat op een gegeven moment wel hard ja met dergelijke schulden.
Lees je wel?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201876861
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:31 schreef Accordtje het volgende:
maar dan hebben ze gewoon een tijd lang niet afgelost
Klopt, dit hebben ze gedaan, hier in NL kun je dat ook doen, maar of het hier ook zo uit de hand kan lopen als je een tijdje stopt met aflossen? In de VS lijkt het meer regel dan uitzondering.
pi_201876889
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:34 schreef halfway het volgende:
Lees je wel?
Ja, wat zou er niet kloppen aan wat ik denk dan?
pi_201876921
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:34 schreef Billy-jazz het volgende:
Klopt, dit hebben ze gedaan, hier in NL kun je dat ook doen, maar of het hier ook zo uit de hand kan lopen als je een tijdje stopt met aflossen? In de VS lijkt het meer regel dan uitzondering.
Dat komt door de enorme rente die erop zit. Volgens mij betalen ze daar zo'n 7/8% rente over die lening. Dan is een tijdje stoppen met aflossen natuurlijk killing als dat met die rente percentages oploopt.

Hier in NL hebben we niet of nauwelijks rente op die studielening. Dan loopt dat niet zo snel uit de hand.
pi_201877432
Ach ja, Amerikaans bankieren...

Een Amerikaase ex van mij had ergens nog een noodgevallenbankrekening met $110 er op omdat er minimaal $100 op moest staan. Toen kwam er een heffing van $12 wegens "administratieve kosten" en toen ging er $10 per maand af wegens te weinig saldo, na 10 maanden werd dat $30 per maand en zo stond ze opeens bijna $2000 rood. "Waarom waarschuwden jullie niet, dat staat toch zo in de voorwaarden?" "Hebben we gedaan, naar dat-en-dat adres.." "Daar woon ik al 10 jaar niet meer." "Dan moet U dat doorgeven." "Heb ik gedaan." "Dat kunt U echt beter persoonlijk doen, dan krijgt u een bewijsje dat u de adreswijziging heeft doorgegeven." "Heb ik ook gedaan, het briefje ligt hier voor mijn neus." "Daar heeft u niets meer aan, daar had u mee aan de bel moeten trekken toen u nog niet rood stond." "Ja, hoe moet ik in godsnaam weten dat ik opeens rood stond?" "Daar hebben wij een waarschuwing voor verstuurd." "Naar een verkeerd adres."... etcetera etcetera

Uit "coulance" hebben ze daar toen maar $1000 van gemaakt, "maar wél binnen 3 maanden betalen, anders gaat de meter weer lopen!"

Amerikaans bankieren... je zou het je ergste vijand nog niet eens aan willen doen... :P
pi_201877790
Who cares, gaan we ons nu ook al druk maken hier over de studieschulden in de VS?
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 23:04:25 #22
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201878821
Gewoon aflossen met je 14e credit card die je bij een pot nutella hebt gekregen bij walmart
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201879563
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 22:01 schreef brokjespoes het volgende:
Ach ja, Amerikaans bankieren...

Een Amerikaase ex van mij had ergens nog een noodgevallenbankrekening met $110 er op omdat er minimaal $100 op moest staan. Toen kwam er een heffing van $12 wegens "administratieve kosten" en toen ging er $10 per maand af wegens te weinig saldo, na 10 maanden werd dat $30 per maand en zo stond ze opeens bijna $2000 rood. "Waarom waarschuwden jullie niet, dat staat toch zo in de voorwaarden?" "Hebben we gedaan, naar dat-en-dat adres.." "Daar woon ik al 10 jaar niet meer." "Dan moet U dat doorgeven." "Heb ik gedaan." "Dat kunt U echt beter persoonlijk doen, dan krijgt u een bewijsje dat u de adreswijziging heeft doorgegeven." "Heb ik ook gedaan, het briefje ligt hier voor mijn neus." "Daar heeft u niets meer aan, daar had u mee aan de bel moeten trekken toen u nog niet rood stond." "Ja, hoe moet ik in godsnaam weten dat ik opeens rood stond?" "Daar hebben wij een waarschuwing voor verstuurd." "Naar een verkeerd adres."... etcetera etcetera

Uit "coulance" hebben ze daar toen maar $1000 van gemaakt, "maar wél binnen 3 maanden betalen, anders gaat de meter weer lopen!"

Amerikaans bankieren... je zou het je ergste vijand nog niet eens aan willen doen... :P
Meer Republikeins bankieren want voor de happy few werkt dit allemaal ruimschoots de andere kant op. Die vallen in voordeel na voordeel.

Als je soms ook ziet welk republikeins (niets tegen de fatsoenlijke tak) tuig zgn. de burger tegenwoordig moet beschermen in de senaat dan is de hoop op verbetering ook wel weg.

Ik weet verder niet hoe het in de VS is maar civiele rechtsgang in vele delen van Zuid Amerika (wat toch wel het voorbeeld uit de VS volgt) staat gelijk aan wie de grootste zak geld op tafel gooit voor het omkopen.
pi_201879598
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:14 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]
Ex-studenten kunnen zich ook niet failliet laten verklaren net zoals andere kapitalistische geldwolven dat doen in Amerika. Men heeft speciaal gelobbyd zodat studenten zich niet op deze manier kunnen ontdoen van hun studieschuld.
vanzelfsprekend in the u s of a.
pi_201880141
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:23 schreef Billy-jazz het volgende:
Deze Amerikanen zijn naar Europa gevlucht om van hun studieschuld af te komen
https://www.vice.com/nl/a(...)huld-af-te-komen-091

"Het is maar geld. Je leeft maar één keer en dat kun je beter in stijl doen," zegt Michel over zijn studieschuld. Hij is één van de ruim 23.000 onvindbare Nederlanders die hun studieschuld nog moeten aflossen. Maar oud-studenten Michel en Sarah zijn dat voorlopig nog niet van plan.
https://www.rtlnieuws.nl/node/125771
quote:
Ik moedig iedereen aan om in het buitenland te studeren. Het is zoveel goedkoper.
Wat een asociaal. Op kosten van belastingbetalers in andere landen lekker studeren :r
pi_201880184
Ervaringsdeskundige hier. Rente van studieschulden van mijn vrouw zijn ligt tussen 4.85% en 7%, afhankelijk van wanneer ze zijn afgesloten. Rente betalingen zijn aftrekbaar. Er zijn diverse manieren om je leningen niet te hoeven betalen, zoals werken in de gezondheidszorg in een achterstandsgebied. Inkomen van mijn vrouw is 1.5-2x zo hoog als ze in NL in een vergelijkbare functie zou werken (en dat van mij 2.5-3x).

Educatie is hier gewoon heel duur, maar deze mensen zijn zelf volledig verantwoordelijk voor de rotzooi die ze er van hebben gemaakt.
Jesus saves but death prevails.
  zondag 24 oktober 2021 @ 00:58:56 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201880439
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 21:06 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Volgens mij leeft hij al niet meer.

edit:in 2003 overleden
Zijn overlijden werd bij toeval ontdekt naar aanleiding van een topic op FOK! waarop iemand contact opnam met het management. Een dag nadat het topic geopend was kwam het antwoord dat Mike 3 dagen ervoor overleden was:

TV / Waar is Amazing Mike heen?

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_201881002
De natte droom van de vvd.

Werken en werken en nog eens werken.
Nog net een leven en wat luxe kunnen hebben ondanks schulden tot je dood.

Ze hebben niet voor niets zo zitten kutten op elk sociaal financieel vlak sinds Rutte de troon in bezit is gaan nemen.
  zondag 24 oktober 2021 @ 10:28:30 #29
497166 GewoonUitNL
In De Naam van Allah
pi_201881922
Logisch waarom rente in de islaam verboden is.
En Allah weet het het beste
pi_201882102
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 00:16 schreef Shivo het volgende:
Ervaringsdeskundige hier. Rente van studieschulden van mijn vrouw zijn ligt tussen 4.85% en 7%, afhankelijk van wanneer ze zijn afgesloten. Rente betalingen zijn aftrekbaar. Er zijn diverse manieren om je leningen niet te hoeven betalen, zoals werken in de gezondheidszorg in een achterstandsgebied. Inkomen van mijn vrouw is 1.5-2x zo hoog als ze in NL in een vergelijkbare functie zou werken (en dat van mij 2.5-3x).

Educatie is hier gewoon heel duur, maar deze mensen zijn zelf volledig verantwoordelijk voor de rotzooi die ze er van hebben gemaakt.
Als het salaris zoveel hoger is dan in NL, dan ben ik benieuwd hoe due situatie in de op is ontstaan.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')