Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:34 schreef n__n het volgende:
Misschien moeten jullie eens naar deze vrouw luisteren.
https://twitter.com/MarcVegt/status/1451984301063610374
quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
6 tot 10 jaar aan opleiding tot arts, chirurg of viroloog vs enkele weken op Ninefornews, Twitter en Facebook.
Je kijkt niet eens. Dat is precies wat ik bedoel. Er is geen hoor en wederhoor, al mijn argumenten en voorbeelden zijn bij voorbaat irrelevant. En deskundigen weten altijd alles beter, hun onderwijs is niet onderhevig aan belangenverstrengeling.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:34 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik bedoel.
"Twitter wijsheid", desinformatie, korte fragmenten en quotes, uit de context getrokken, mensen uit een geheel ander vakgebied met een mening, precies wat ik bedoel.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:34 schreef n__n het volgende:
[..]
Je kijkt niet eens. Dat is precies wat ik bedoel. Er is geen hoor en wederhoor, al mijn argumenten en voorbeelden zijn bij voorbaat irrelevant.
En ik hoef die vaccinatie niet, want ik ben vrij om met mijn lichaam te doen wat ik wil. Ook kun je met de vaccinatie nog steeds ziek worden en het virus overdragen, dat is inmiddels echt geen geheim meer. Waarom zou ik iets moeten nemen wat mij en anderen aantoonbaar niet beschermt? Nog buiten beschouwing gelaten dat er in april beweerd werd dat de vaccinatie effectief was. En hoe verklaar je dat er weer geadviseerd wordt om mondkapjes te dragen? Vaccinaties werken toch zo goed?quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:36 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Twitter wijsheid", desinformatie, korte fragmenten en quotes, mensen uit een geheel ander vakgebied met een mening, precies wat ik bedoel.
Alles om maar die poel met desinformatie te vullen.
Het gaat om een virus, er is een vaccin, je kan je laten vaccineren, het is niet zo ingewikkeld.
Je bevestigt iig wat ik al zei.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:39 schreef n__n het volgende:
[..]
En ik hoef die vaccinatie niet, want ik ben vrij om met mijn lichaam te doen wat ik wil. Ook kun je met de vaccinatie nog steeds ziek worden en het virus overdragen, dat is inmiddels echt geen geheim meer. Waarom zou ik iets moeten nemen wat mij en anderen aantoonbaar niet beschermt? Nog buiten beschouwing gelaten dat er in april beweerd werd dat de vaccinatie effectief was. En hoe verklaar je dat er weer geadviseerd wordt om mondkapjes te dragen? Vaccinaties werken toch zo goed?
Ik stel je een vraag en je antwoordt niet. Waarom antwoord je niet? Nogmaals:quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:41 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je bevestigt iig wat ik al zei.
En zo blijven we nog wel even aanrommelen.
Helemaal prima maar vergeet niet dat de individuele vrijheid van jou ten koste mag gaan van anderen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:39 schreef n__n het volgende:
[..]
En ik hoef die vaccinatie niet, want ik ben vrij om met mijn lichaam te doen wat ik wil. Ook kun je met de vaccinatie nog steeds ziek worden en het virus overdragen, dat is inmiddels echt geen geheim meer. Waarom zou ik iets moeten nemen wat mij en anderen aantoonbaar niet beschermt? Nog buiten beschouwing gelaten dat er in april beweerd werd dat de vaccinatie effectief was. En hoe verklaar je dat er weer geadviseerd wordt om mondkapjes te dragen? Vaccinaties werken toch zo goed?
Alles is al beantwoord, vele malen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:42 schreef n__n het volgende:
[..]
Ik stel je een vraag en je antwoordt niet. Waarom antwoord je niet? Nogmaals:
"Waarom zou ik iets moeten nemen wat mij en anderen aantoonbaar niet beschermt? Nog buiten beschouwing gelaten dat er in april beweerd werd dat de vaccinatie effectief was. En hoe verklaar je dat er weer geadviseerd wordt om mondkapjes te dragen? Vaccinaties werken toch zo goed?"
Misschien ook niet.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:34 schreef n__n het volgende:
Misschien moeten jullie eens naar deze vrouw luisteren.
https://twitter.com/MarcVegt/status/1451984301063610374
Covid vaccinaties beschermen wel. Ja. Je kan ziek worden. Maar de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt is klein.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:42 schreef n__n het volgende:
[..]
"Waarom zou ik iets moeten nemen wat mij en anderen aantoonbaar niet beschermt? Nog buiten beschouwing gelaten dat er in april beweerd werd dat de vaccinatie effectief was. En hoe verklaar je dat er weer geadviseerd wordt om mondkapjes te dragen? Vaccinaties werken toch zo goed?"
Omdat je eerste aanname al niet klopt. Afhankelijk van welk vaccin beschermt het je tot iets van 98%.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:42 schreef n__n het volgende:
[..]
Ik moet niets.quote:
Discussie met pro-vaxxers is net zo kansloos als met Trump stemmers.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:22 schreef Poem_ het volgende:
Met zo'n OP ben je ongetwijfeld uit op een beetje constructieve discussie.
/s
Je erkent dat je niet openstaat voor een discussie. Wat ik verkondig is gewoon te verifiëren via legitieme bronnen, maar je gaat het zelf niet uitzoeken omdat ik bij voorbaat, vanuit jouw optiek, niets kan zeggen wat klopt. Ik hoop dat je ooit nog bijdraait en ziet dat deze ideologie echt niet oké is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Alles is al beantwoord, vele malen.
Je verspreidt een mening dat het vaccin niet zou werken als feit. Daar ga je al de mist in en dan is een discussie (die we hier het afgelopen jaar al honderden keren hebben gevoerd) zinloos.
Vaccins beschermen aantoonbaar.
Vaccins beschermen niet 100% en er is ook niemand die dat beweert.
80 tot 90% van alle Covid patiënten in ziekenhuizen zijn ongevaccineerd.
En degene die op sterven liggen, hebben vaak spijt maar wel te laat.
Ik ga jou niet overtuigen, dat is het doel ook niet.
Het gaat erom dat anderen niet in die onzin en desinformatie trappen.
Een van de laatste gegevens die ik hieromtrent meekreeg (begin September) was dat van de ongevaccineerde patiënten 40 tot 60 procent een niet-westerse migratieachtergrond bleek te hebben. (In NL context is dat goeddeels islamitisch). Dat is doorberekend, zeker op landelijk niveau in verhouding tot het deel dat ze van de bevolking opmaken, significant.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:32 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ook dat is op basis van desinformatie.
Maar ze kiezen er zelf voor.
Kom eens met bronnen dan. Nee, geen facebookfilmpjes.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:53 schreef n__n het volgende:
[..]
Je erkent dat je niet openstaat voor een discussie. Wat ik verkondig is gewoon te verifiëren via legitieme bronnen, maar je gaat het zelf niet uitzoeken omdat ik bij voorbaat, vanuit jouw optiek, niets kan zeggen wat klopt. Ik hoop dat je ooit nog bijdraait en ziet dat deze ideologie echt niet oké is.
Er zijn geen legitieme bronnen die beweren dat de vaccins niet werken, dus dat is bij voorbaat onzin.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:53 schreef n__n het volgende:
[..]
Je erkent dat je niet openstaat voor een discussie. Wat ik verkondig is gewoon te verifiëren via legitieme bronnen, maar je gaat het zelf niet uitzoeken omdat ik bij voorbaat, vanuit jouw optiek, niets kan zeggen wat klopt. Ik hoop dat je ooit nog bijdraait en ziet dat deze ideologie echt niet oké is.
Je verkondigt een hoop onzin. Vaccins beschermen aantoonbaar wel. 90% van de ziekenhuisopnames zijn ongevaccineerd.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:39 schreef n__n het volgende:
[..]
En wat is je doel van die informatie? Je bent het met me eens dat ze zich beter zouden kunnen vaccineren?quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:56 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Een van de laatste gegevens die ik hieromtrent meekreeg (begin September) was dat van de ongevaccineerde patiënten 40 tot 60 procent een niet-westerse migratieachtergrond bleek te hebben. (In NL context is dat goeddeels islamitisch). Dat is doorberekend, zeker op landelijk niveau in verhouding tot het deel dat ze van de bevolking opmaken, significant.
Wat zegt Hugo hier?quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Kom eens met bronnen dan. Nee, geen facebookfilmpjes.
Dat gevaccineerde mensen ziek kunnen worden. Dat ontkent ook niemand in dit topic.quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:58 schreef n__n het volgende:
[..]
Wat zegt Hugo hier?
https://twitter.com/hugodejonge/status/1451451483539623937?s=20
Embedden; je kan het:quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:58 schreef n__n het volgende:
[..]
Wat zegt Hugo hier?
https://twitter.com/hugodejonge/status/1451451483539623937?s=20
Dus waarom zou ik móeten vaccineren? Waarom is het 'niet oké' dat ik die vaccinatie niet wil?quote:Op zondag 24 oktober 2021 13:59 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat gevaccineerde mensen ziek kunnen worden. Dat ontkent ook niemand in dit topic.
Je moet niets. Dat is je vrije keuze en die keuze kan gevolgen hebben. Daar sta ik 100% achter.quote:
Het is oké.quote:Waarom is het 'niet oké' dat ik die vaccinatie niet wil?
Je moet niets maar het is wel verstandig. Dit omdat de kans dat corona je ziek maakt heel klein is. En als het je ziek maakt, dan is de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt en de zorg overbelast heel kleinquote:Op zondag 24 oktober 2021 14:06 schreef n__n het volgende:
[..]
Dus waarom zou ik móeten vaccineren? Waarom is het 'niet oké' dat ik die vaccinatie niet wil?
Het is ok dat je je niet laat vaccineren alleen zijn dit de consequenties je mag straks niets meer en als je al iets mag is het tegen betaling. En het resultaat is dat mensen zoals jij straks stilletjes verdwijnen want vroeg of laat gaan ze toch voor de vaccinatie omdat meedoen belangrijker is dan aan de zijlijn op Fok roepen dat het allemaal niet eerlijk is.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:06 schreef n__n het volgende:
[..]
Dus waarom zou ik móeten vaccineren? Waarom is het 'niet oké' dat ik die vaccinatie niet wil?
Oké, dan is het prima.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je moet niets. Dat is je vrije keuze en die keuze kan gevolgen hebben. Daar sta ik 100% achter.
Ik sta er echter niet achter dat iemand de desinformatie waarop hij/zij die keuze baseert, zonder tegengeluid verspreidt.
[..]
Het is oké.
Het is niet oké als iemand desinformatie verspreidt alsof het de waarheid zou zijn.
En daar maak ik me dus niet druk om. Ik probeer al anderhalf jaar corona te krijgen, maar al anderhalf jaar word ik niet ziek en/of verkouden. Wel zie ik dat al mijn gevaccineerde huisgenoten op dit moment doodziek zijn, dat geeft ook wel te denken. Ook hadden de meesten last van vervelende bijwerkingen. Dit is mede waar ik mijn keuze om niet te vaccineren op baseer; ik vertrouw op mijn immuunsysteem en een gezonde lifestyle, dat vind ik rationeler en ik voel me er beter bij dan dat ik een niet jarenlang geteste vaccinatie tot me zou nemen.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:08 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je moet niets maar het is wel verstandig. Dit omdat de kans dat corona je ziek maakt heel klein is. En als het je ziek maakt, dan is de kans dat je in het ziekenhuis terecht komt en de zorg overbelast heel klein
Er is best een kans dat je al corona gehad hebt, voor de meeste mensen verloopt het probleemloos of als een (milde) griep. En dat is maar gelukkig want we hebben geen 17,4 miljoen ziekenhuisbedden.quote:Op zondag 24 oktober 2021 14:11 schreef n__n het volgende:
[..]
Oké, dan is het prima.
[..]
En daar maak ik me dus niet druk om. Ik probeer al anderhalf jaar corona te krijgen, maar al anderhalf jaar word ik niet ziek en/of verkouden. Wel zie ik dat al mijn gevaccineerde huisgenoten op dit moment doodziek zijn, dat geeft ook wel te denken. Ook hadden de meesten last van vervelende bijwerkingen. Dit is mede waar ik mijn keuze om niet te vaccineren op baseer; ik vertrouw op mijn immuunsysteem en een gezonde lifestyle, dat vind ik rationeler en ik voel me er beter bij dan dat ik een niet jarenlang geteste vaccinatie tot me zou nemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |