Dat is het kenmerk van krankzinnigen: volgens hun zijn zij niet gek, maar de wereld.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:39 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Dat mensen die niet zijn visie delen struisvogels zijn, dat noem jij een feit?
[..]
Juist ja, iedereen is gek behalve jij. En een aantal anderen.
Omdat de gemiddelde NLer te dik is, mogen we er geen punt van maken dat de ziekenhuizen vol liggen met dikke mensen? We moeten op zoek naar een ander kenmerk om mensen te demoniseren?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Valt nog mee. Het gemiddelde BMI van Nederlandse mannen ligt op 27 of zo.
Je punt?
Maar wat nu als vaccinatiestatus het onderscheidend kenmerk is tussen dikkertjes die wel en dikkertjes die niet in het ziekenhuis terechtkomen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde NLer te dik is, mogen we er geen punt van maken dat de ziekenhuizen vol liggen met dikke mensen?
En wat doe jij?quote:We moeten op zoek naar een ander kenmerk om mensen te demoniseren?
Of we demoniseren niet, maar blijkbaar is dat voor jou een brug te ver.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Omdat de gemiddelde NLer te dik is, mogen we er geen punt van maken dat de ziekenhuizen vol liggen met dikke mensen? We moeten op zoek naar een ander kenmerk om mensen te demoniseren?
Leuke hersengymnastiek weer.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:35 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Of we demoniseren niet, maar blijkbaar is dat voor jou een brug te ver.
Zoals het onderscheidende kenmerk tussen ongevaccineerde wel-dikkerts en niet-dikkertjes?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:34 schreef Isdatzo het volgende:
Maar wat nu als vaccinatiestatus het onderscheidend kenmerk is tussen dikkertjes die wel en dikkertjes die niet in het ziekenhuis terechtkomen?
De vinger op de zere plek leggen. Ik pleit er niet voor om dikke mensen maar dood te laten gaan en ze uit te sluiten van de maatschappij. Als dikke mensen ongezond willen leven, dan mag dat van mij.quote:
Nope.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:40 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Zoals het onderscheidende kenmerk tussen ongevaccineerde wel-dikkerts en niet-dikkertjes?
Baseer je dat op de vergelijking tussen een BMI van laten we zeggen 21 + zonder vaccin en een BMI van 30 + met vaccin?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nope.
Vaccinatie beschermt beter tegen ernstige ziekte dan dat een BMI <25 dat doet.
Het is vooral een compleet verkeerde discussie: ongezonde mensen worden niet ineens pats-boem gezond. Die ongezonde mensen hebben (evenals de niet-ongezonde mensen overigens) een prima optie om de kans op een serieus ziekteverloop gigantisch te verkleinen: vaccinatie. Dat ontlast de zorg vrijwel direct.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:47 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Baseer je dat op de vergelijking tussen een BMI van laten we zeggen 21 + zonder vaccin en een BMI van 30 + met vaccin?
We zitten over een paar maanden op twee jaar. Dat afvallen niet makkelijk is maakt het niet minder absurd dat het zo een kleine rol speelt in het debat en beleid. Zéker wanneer je het over keuzes, verantwoordelijkheid en consequenties gaat hebben en ik - met een gezond BMI - buitengesloten wordt terwijl de combinatie papzak + geen vaccinatie de relevante druk veroorzaakt. Nog daargelaten dat papzakken om corona heen óók druk via allerlei andere uit overgewicht ontstane gezondheidsproblematiek druk op de zorg leveren. En daarbij, ómdat ik zo gezond ben hoefde er voor mij niet eens een vaccin ontwikkelt of aan mij weggegooid te worden. Bewaar de mijne maar voor de dikzak-booster, maar straf me niet af voor het dragen van mijn eigen verantwoordelijkheid pre, temidden en post-corona.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
Het is vooral een compleet verkeerde discussie: ongezonde mensen worden niet ineens pats-boem gezond. Die ongezonde mensen hebben (evenals de niet-ongezonde mensen overigens) een prima optie om de kans op een serieus ziekteverloop gigantisch te verkleinen: vaccinatie. Dat ontlast de zorg vrijwel direct.
Minder pizza's en meer appeltjes eten zorgt niet op korte termijn voor minder ziekenhuisopnames.
Dus je kunt het 'demoniseren' niet heel erg waarderen maar vervolgens staan je posts hier wel bol van het geklaag over 'dikkerdjes' en wat dies meer zij.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Leuke hersengymnastiek weer.
Ongevaccineerde mensen worden momenteel door een deel van de gevaccineerden niet gedemoniseerd?
Niettemin zorgt ongezond leven voor veel meer IC opnames in het verleden, nu en in de toekomst dan IC opnames van ongevaccineerden ivm Covid 19 in het verleden en in de toekomst.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is vooral een compleet verkeerde discussie: ongezonde mensen worden niet ineens pats-boem gezond. Die ongezonde mensen hebben (evenals de niet-ongezonde mensen overigens) een prima optie om de kans op een serieus ziekteverloop gigantisch te verkleinen: vaccinatie. Dat ontlast de zorg vrijwel direct.
Minder pizza's en meer appeltjes eten zorgt niet op korte termijn voor minder ziekenhuisopnames.
Jij denkt dat slank zijn je even goed beschermd als een vaccin?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We zitten over een paar maanden op twee jaar. Dat afvallen niet makkelijk is maakt het niet minder absurd dat het zo een kleine rol speelt in het debat en beleid. Zéker wanneer je het over keuzes, verantwoordelijkheid en consequenties gaat hebben en ik - met een gezond BMI - buitengesloten wordt terwijl de combinatie papzak + geen vaccinatie de relevante druk veroorzaakt. Nog daargelaten dat papzakken om corona heen óók druk via allerlei andere uit overgewicht ontstane gezondheidsproblematiek druk op de zorg leveren. En daarbij, ómdat ik zo gezond ben hoefde er voor mij niet eens een vaccin ontwikkelt te worden of aan mij weggegooid te worden. Bewaar de mijne maar voor de dikzak-booster, maar straf me niet af voor het dragen van mijn eigen verantwoordelijkheid pre, temidden en post-corona.
Jij wil niet op basis van je vaccinatiestatus "buitengesloten" worden, maar impliceer je nu dat dat bij anderen wel mag op basis van hun leefstijl?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 21:58 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
We zitten over een paar maanden op twee jaar. Dat afvallen niet makkelijk is maakt het niet minder absurd dat het zo een kleine rol speelt in het debat en beleid. Zéker wanneer je het over keuzes, verantwoordelijkheid en consequenties gaat hebben en ik - met een gezond BMI - buitengesloten wordt terwijl de combinatie papzak + geen vaccinatie de relevante druk veroorzaakt. Nog daargelaten dat papzakken om corona heen óók druk via allerlei andere uit overgewicht ontstane gezondheidsproblematiek druk op de zorg leveren. En daarbij, ómdat ik zo gezond ben hoefde er voor mij niet eens een vaccin ontwikkelt te worden of aan mij weggegooid te worden. Bewaar de mijne maar voor de dikzak-booster, maar straf me niet af voor het dragen van mijn eigen verantwoordelijkheid pre, temidden en post-corona.
Wat betekent '98 procent bescherming tegen opname op de ic' voor iemand met een kans van 0,00-nog iets procent op opname op de ic zónder vaccin?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:09 schreef luxerobots het volgende:
Jij denkt dat slank zijn je even goed beschermd als een vaccin?
''Volgens de meest recente data beschermt vaccinatie voor 95 procent tegen een ziekenhuisopname en voor 98 procent tegen een opname op de ic.''
Waar halen mensen toch de illusie vandaan dat we met meer IC-capaciteit veel minder last van de pandemie zouden hebben gehad? Dat is niet het geval. Integendeel zelfs.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niettemin zorgt ongezond leven voor veel meer IC opnames in het verleden, nu en in de toekomst dan IC opnames van ongevaccineerden ivm Covid 19 in het verleden en in de toekomst.
NU hebben we even een crisis m.b.t. IC opnames van ongevaccineerden n.a.v. Covid 19, maar ligt de 'crisis' dan aan de ongevaccineerden of kan daar ook een andere partij medeschuldig aan zijn? Bv de overheid en de afname van IC bedden, de nadruk op 5000 BOA's ipv 5000 zorgmedewerkers, etc.
Echt, die heksenjacht op ongevaccineerden is beneden elk menselijk peil. Niemand weet het fijne van de huidige situatie, en om dan als schaapjes achter de OMT regeringen andere mensen te ontmenselijken is laag en bij het fascitische/totalitaire af.
Die IC-capaciteit is nauwelijks relevant in dit verhaal.quote:Dus als je zou accepteren dat er heel veel meer bedden werden belast door covidpatiënten, dan accepteer je ook die enorme berg aan patiënten die daaronder zit, die misschien wel geen ic-bed of ziekenhuisbed nodig heeft, maar toch wel behoorlijk ziek kan worden van covid. Je accepteert dan dus wel een heel hoge ziektelast, waarvan je ook nog niet exact weet hoe hoog die dan is, omdat we de effecten van long covid eigenlijk nog onvoldoende weten. En er is een begrenzing aan wat je op dat punt kunt. Zo maakbaar is de zorgcapaciteit dus ook weer niet."
Hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben gehad om het zonder vaccinatie en zonder maatregelen te kunnen doen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:07 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niettemin zorgt ongezond leven voor veel meer IC opnames in het verleden, nu en in de toekomst dan IC opnames van ongevaccineerden ivm Covid 19 in het verleden en in de toekomst.
NU hebben we even een crisis m.b.t. IC opnames van ongevaccineerden n.a.v. Covid 19, maar ligt de 'crisis' dan aan de ongevaccineerden of kan daar ook een andere partij medeschuldig aan zijn? Bv de overheid en de afname van IC bedden, de nadruk op 5000 BOA's ipv 5000 zorgmedewerkers, etc.
Echt, die heksenjacht op ongevaccineerden is beneden elk menselijk peil. Niemand weet het fijne van de huidige situatie, en om dan als schaapjes achter de OMT regeringen andere mensen te ontmenselijken is laag en bij het fascitische/totalitaire af.
Belachelijk.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:14 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Waar halen mensen toch de illusie vandaan dat we met meer IC-capaciteit veel minder last van de pandemie zouden hebben gehad? Dat is niet het geval. Integendeel zelfs.
[..]
Die IC-capaciteit is nauwelijks relevant in dit verhaal.
Geen idee. Of heb jij daar wel cijfers van?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:15 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoeveel IC-bedden zouden we nodig hebben gehad om het zonder vaccinatie en zonder maatregelen te kunnen doen?
Ik wil niemand buitensluiten. Ik kom met betere voorstellen voor de buitensluit-voorstanders. (Natuurlijk grotendeels om de idioterie van de voorstanders te duiden.)quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:13 schreef Isdatzo het volgende:
Jij wil niet op basis van je vaccinatiestatus "buitengesloten" worden, maar impliceer je nu dat dat bij anderen wel mag op basis van hun leefstijl?
Ja inderdaad (was een leuke en is een nodige discussie), maar mwoa, dan heb je het over 50.000. mensen die over x periode (kan jaren zijn) misschien even naar het ziekenhuis moeten. En in hoeverre die écht gezond zijn, is ook nog maar de vraag.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:13 schreef Isdatzo het volgende:
In hoeverre leefstijl (of domme keuzes zoals niet vaccineren) consequenties mag hebben is gewoon een heel lastige discussie die we vandaag al deels in een ander topic gevoerd hebben. Maar jong en gezond zijn is bij corona ook geen garantie op een mild ziekteverloop: zonder vaccinatie komt zo'n 0.2 tot 0.5% van die mensen na een corona-infectie in het ziekenhuis terecht. Dat lijkt (is) een betrekkelijk kleine kans, maar als je bedenkt dat er zo'n 10 miljoen (relatief) jonge en gezonde mensen in Nederland rondlopen dan heb je het toch over grote aantallen.
Als je daarvan 90% weet te voorkomen dan heeft iedereen daar baat bij.
Vind je het niet opvallen hoe afwezig het (de gezondheid) is in de hele discussie tijdens deze volksgezondheidscrisis? Net als iets simpels als het toegankelijk(er) maken dan wel out right uitdelen van D3, zink, et cetera. Het maakt niet ál het verschil, maar het draagt bij aan de gezondheid (1e linie defensie). Alle antwoorden worden vrijwel uitsluitend gevonden in vaccinaties en controle-maatregelen, en vaccinaties onder begeleiding van controlemechanismen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:14 schreef Isdatzo het volgende:
Begrijp me niet verkeerd: ik ben helemaal voor het stimuleren van een gezonde leefstijl en wat mij betreft doen we daar in Nederland nog lang niet genoeg aan. Laten we hopen dat corona daar verandering in brengt.
Heb wel eens een bierviltjesschatting gemaakt. Kwam erop neer dat je met extra bedden hoogstens het nemen van maatregelen kan uitstellen, tenzij je met onrealistisch veel bedden gaat werken.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Geen idee. Of heb jij daar wel cijfers van?
Even aannemende dat jij extreem gezond, jong en slank bent (en waarschijnlijk ook heel knap bent en een grote pener hebt).quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:14 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wat betekent '98 procent bescherming tegen opname op de ic' voor iemand met een kans van 0,00-nog iets procent op opname op de ic zónder vaccin?
Maar die 'betere' voorstellen lossen het acute probleem waar we nu mee zitten niet op.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 22:20 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Ik wil niemand buitensluiten. Ik kom met betere voorstellen voor de buitensluit-voorstanders. (Natuurlijk grotendeels om de idioterie van de voorstanders te duiden.)
Jaren? Eerder maanden gezien de snelheid van de verspreiding. En volgens mij ligt een gemiddelde coronapatiënt een week in het ziekenhuis.quote:[..]
Ja inderdaad (was een leuke en is een nodige discussie), maar mwoa, dan heb je het over 50.000. mensen die over x periode (kan jaren zijn) misschien even naar het ziekenhuis moeten. En in hoeverre die écht gezond zijn, is ook nog maar de vraag.
Ik vind dat die hele leefstijldiscussie sowieso veel te afwezig is, los van corona. Kijk voor de grap eens wat voor troep er in de gemiddelde winkelwagen ligt (niet zo gek, gezien het aanbod). Maar wederom: dat is voor nu de verkeerde discussie; met extra vitamine D pilletjes had de wereld er niet compleet anders uitgezien.quote:[..]
Vind je het niet opvallen hoe afwezig het (de gezondheid) is in de hele discussie tijdens deze volksgezondheidscrisis? Net als iets simpels als het toegankelijk(er) maken dan wel out right uitdelen van D3, zink, et cetera. Het maakt niet ál het verschil, maar het draagt bij aan de gezondheid (1e linie defensie). Alle antwoorden worden vrijwel uitsluitend gevonden in vaccinaties en controle-maatregelen, en vaccinaties onder begeleiding van controlemechanismen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |