Uiteraard, maar ik vermoed dat het knelpunt de IC bedden zijn en niet de opnames en besmettingen, althans ; die eerste twee zullen niet snel voor een code zwart zorgen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het begint met besmettingen. De ziekenhuisopnames en IC-opnames volgen daarna.
Ja, dat was je probleem. Dat je het daar niet over had.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:36 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat? Waar heb ik het opeens over IC-bezetting?
quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom haat je dan niet op dikke mensen? 84% van de corona patienten heeft overgewicht en het gemiddelde BMI is 30,5
Dat mensen die niet zijn visie delen struisvogels zijn, dat noem jij een feit?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:49 schreef Maharski het volgende:
[..]
Hij benoemt anders wel gewoon feiten.
Juist ja, iedereen is gek behalve jij. En een aantal anderen.quote:Ik snap ook écht niet dat mensen dit alles niet zien. Werkelijk... poeh poeh poeh, wat is de massa gebrainwasht zeg.
Het is een gekke gewaarwording om één van de weinigen te zijn die zich door dit alles niet heeft laten beïnvloeden.
Het probleem is dat ik het daar niet over had en dat maak je duidelijk met deze opmerking?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, dat was je probleem. Dat je het daar niet over had.
[..]
Ik denk dat jij het spoor even bijster bent.quote:Nu heb je het opeens over de IC-bezetting.
Als een dokter die keuze moet maken, dan is dat erg genoeg.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik word ook erg moe van het superioriteitsdenken van veel van dat soort klanten. Ja als je een eigenwijs bent en je wil jezelf niet laten prikken is dat helemaal prima en daar mogen imo echt wel gevolgen aan hangen, denk aan een ''dikke vette pech joh'' bij een code zwart, achteraan sluiten in de rij bij zorg, testen etc.
Dit soort dystopische praktijken vullen eigenlijk alleen het onderbuikje van hele bange dwingelandjes die anderen hun denken willen opdringen en daar trek ik de grens. Wat jij vindt is prima, maar je gaat niet voor anderen invullen wat ze moeten doen met hun lichaam. Toon dan kloten en voor een vaccinatieplicht in, maar die gaat (in NL tenminste) tegen de grondwet in van veel landen. hoe zou dat toch komen?
Lees je niet goed of heb je gewoon moeite met communiceren?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:39 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik het daar niet over had en dat maak je duidelijk met deze opmerking?
[..]
Ik denk dat jij het spoor even bijster bent.
Exact. De nuance is al even weg.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:41 schreef _I het volgende:
[..]
Als een dokter die keuze moet maken, dan is dat erg genoeg.
Maar gewoon een hele groep wegzetten.. Glijdende schaal.
De kans dat ik op een IC-afdeling zal eindigen is kleiner dan dat jij interpunctie op juiste wijze zal weten toe te passen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:09 schreef vipergts het volgende:
Ik haat ze niet ik vind ze gewoon dom. Het interesseert me gewoon niet of ze buitengesloten worden want ik mag toch omdat ik wel gevaccineerd ben.
Mooie bijkomstigheid is dat je die ongevaccineerden nodig hebt die houden de verstandige populatie up to date met het nieuwste virus als ze ons besmetten. Ik wil die mensen niet overtuigen of dwingen een vaccin te nemen ik heb ze liever op de IC het kost wat maar als ze het overleven dan heb je ook wat, keiharde voorstanders van vaccins omdat ze zoiets niet nog eens mee willen maken.
Meer IC-capaciteit lost niets op. Je wint er alleen wat tijd mee. Als je op 3k IC-bedden zou zitten dan zou je de boel misschien hooguit 2 weken op zijn beloop kunnen laten, maar daarna zit je met exact dezelfde problemen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Goed punt idd.
Rutte en co bezuinigen 1000 IC-bedden weg in de afgelopen 10 jaar. Dat terwijl de afgelopen 5 jaar de ICs continu vol lagen (toen hoorde je bijna niemand daarover). En dat ook nog terwijl de WHO al jarenlang waarschuwt voor een pandemie na de vogelgriep, Mexicaanse griep, Ebola en Mers.
En toen de pandemie uitbrak zei China (land dat concentratiekampen heeft en studenten vermoord als ze protesteren) dat het virus niet zo erg was. Onze overheden luisterden naar China en toen bleek het virus toch erger te zijn en nu is alles de schuld van de ongevaccineerden.
De verdeel-en-heers strategie werpt z'n vruchten af.
Je zuigt hier cijfers uit je duim.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Meer IC-capaciteit lost niets op. Je wint er alleen wat tijd mee. Als je op 3k IC-bedden zou zitten dan zou je de boel misschien hooguit 2 weken op zijn beloop kunnen laten, maar daarna zit je met exact dezelfde problemen.
Je kunt, zoals iemand elders al mooi zei, een exponentieel probleem niet met een lineaire aanpak oplossen.
Kun je hier wat meer over vertellen?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:45 schreef Poem_ het volgende:
Overigens was het niet Rutte en co die dat bepaalde, daar gaan ziekenhuizen zelf over. Maar het is natuurlijk veel makkelijker om net te doen alsof een kabinet zelfs nog gaat over het aantal bedden in een ziekenhuis.
Neuh, dat is al een aantal keren voorgerekend door o.a. Tijn. Met een verdubbeling van het aantal IC-bedden kom je uit op 3.000 bedden. Dat gaat geen verschil maken in een pandemie.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Je zuigt hier cijfers uit je duim.
Wat heeft dat met de IC-capaciteit van doen?quote:Probeer de volgende keer ook even natuurlijke immuniteit in je verhaal mee te nemen, maakt je verhaal wat reëler.
Daarbij waren waarschijnlijk de mensen die nu het hardst schreeuwen dat het slecht was dat de IC capaciteit toen is afgeschaald, toentertijd gewoon stil.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:45 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Meer IC-capaciteit lost niets op. Je wint er alleen wat tijd mee. Als je op 3k IC-bedden zou zitten dan zou je de boel misschien hooguit 2 weken op zijn beloop kunnen laten, maar daarna zit je met exact dezelfde problemen.
Je kunt, zoals iemand elders al mooi zei, een exponentieel probleem niet met een lineaire aanpak oplossen.
Overigens was het niet Rutte en co die dat bepaalde, daar gaan ziekenhuizen zelf over. Maar het is natuurlijk veel makkelijker om net te doen alsof een kabinet zelfs nog gaat over het aantal bedden in een ziekenhuis.
Je weet dat ziekenhuizen zijn geprivatiseerd? Al een tijdje?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Kun je hier wat meer over vertellen?
Dit soort waanideeën zijn gebaseerd op coronafobische prognoses. Volledig gefabriceerd op de notie van ongelimiteerde exponentiële groei door het Officiële Mongolen Team begin 2020.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:45 schreef Poem_ het volgende:
Als je op 3k IC-bedden zou zitten dan zou je de boel misschien hooguit 2 weken op zijn beloop kunnen laten, maar daarna zit je met exact dezelfde problemen.
Precies. Als de reguliere zorg wordt afgeschaald staat men te klagen, als de IC-capaciteit niet drastisch wordt verhoogd ook. Het is voor sommige mensen nu eenmaal nooit goed.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:50 schreef wpor het volgende:
[..]
Daarbij waren waarschijnlijk de mensen die nu het hardst schreeuwen dat het slecht was dat de IC capaciteit toen is afgeschaald, toentertijd gewoon stil.
Achteraf schreeuwen is lekker makkelijk hè jongens.
Niemand wordt uitgsloten van het recht om vaccinatie te halen, maar mensen worden wel buitengesloten om de keuze om die vaccinatie te halen of niet.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 18:46 schreef Plompzakker het volgende:
[..]
Wie wordt er precies uitgesloten van het recht om een vaccinatie te mogen halen?
Met natuurlijke immuniteit ben je ook beschermd en kom je minder snel op de IC terecht. We zitten nu in een andere situatie dan anderhalf jaar terug. We hebben nu vaccin-immuniteit en natuurlijke immuniteit.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:49 schreef Poem_ het volgende:
Wat heeft dat met de IC-capaciteit van doen?
Hoe moet ik dit zien dan?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:51 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je weet dat ziekenhuizen zijn geprivatiseerd? Al een tijdje?
Onzin. En ik ageer ook al jaren tegen massamigratie wegens onder andere de grote druk op de zorg die verhoudingsgewijs van vele nieuwe bevolkingsgroepen uitgaat. Sowieso ben ik wel benieuwd wat de achtergrond is van de gemiddelde randstedelijke 'vaccinatie-weigeraar' op de IC op dit moment. Wat mij betreft zou voor elke allochtoon één VVD-er én één D66-er buitengesloten moeten worden van het stemlokaal.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:50 schreef wpor het volgende:
Daarbij waren waarschijnlijk de mensen die nu het hardst schreeuwen dat het slecht was dat de IC capaciteit toen is afgeschaald, toentertijd gewoon stil.
Met de reproductiegetallen van het laatste jaar lijkt het me moeilijk om vol te houden dat we niet met exponentiële groei in de besmettingen te maken hebben in een nieuwe golf.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dit soort waanideeën zijn gebaseerd op coronafobische prognoses. Volledig gefabriceerd op basis van de notie van ongelimiteerde exponentiële groei door het Officiële Mongolen Team begin 2020.
Waar precies lees jij dat de overheid bepaalt hoeveel IC-bedden er zijn?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit zien dan?
Onrust over nieuwe megabezuiniging zorg
Ziekenhuizen, verpleegkundigen en huisartsen luiden de noodklok over een nieuwe grootscheepse zorgbezuiniging van het kabinet Rutte III. Ze vrezen dat de zorg voor kwetsbare mensen straks door de bodem zakt, door financiële problemen en een personeelsgebrek.
https://www.ad.nl/politie(...)iging-zorg~a20a9c01/
Welja joh, laten we het anders ook nog even over 'buitenlanders' en het fabeltje dat 'massa-immigratie' heet hebben.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:57 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Onzin. En ik ageer ook al jaren tegen massamigratie wegens onder andere de grote druk op de zorg die verhoudingsgewijs van vele nieuwe bevolkingsgroepen uitgaat. Sowieso ben ik wel benieuwd wat de achtergrond is van de gemiddelde randstedelijke 'vaccinatie-weigeraar' op de IC op dit moment. Wat mij betreft zou voor elke allochtoon één VVD-er én één D66-er buitengesloten moeten worden van het stemlokaal.
Dat is het vermoeden, ja, maar nog niet bepaald zeker. Ik snap het argument alleen even niet zo goed, want daarmee impliceer je dus dat het aantal IC-bedden dan niet omhoog hoeft, want immuniteit?quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Met natuurlijke immuniteit ben je ook beschermd en kom je minder snel op de IC terecht. We zitten nu in een andere situatie dan anderhalf jaar terug. We hebben nu vaccin-immuniteit en natuurlijke immuniteit.
Dit heeft invloed op de exponentiele verspreiding van het virus en de gevolgen daarvan.
quote:Dan de zorg en het zorgpersoneel. Daar is een aantal vragen over gesteld, ook niet helemaal voor het eerst. Als de zorgcapaciteit kennelijk een probleem is, kunnen we die zorgcapaciteit dan niet gewoon verder verruimen? De heer Wilders stelde die vraag en ook mevrouw Simons. Een aantal dingen daarover.
Een. Dat hebben we gedaan. We hebben namelijk in de zomer van vorig jaar al een capaciteitsplan met de ziekenhuizen gerealiseerd, een opschalingsplan voor de ic's met 550 extra ic-bedden bovenop de reeds bestaande capaciteit van 1.150. Dat is natuurlijk piekbelasting, dus waar het om gaat, is een structurele toevoeging van het aantal bedden dat ook bemand is van 200, dus 200 ic-bedden extra, 400 klinische bedden extra. Als je daarboven komt, heeft dat wel weer impact op de reguliere zorg, omdat die bedden er dan wel zijn maar het personeel natuurlijk niet. Dat moet dan vaak van de ok's komen. Als je personeel van de ok's haalt, dan betekent dit dat je operaties moet uitstellen. Dat leidt weer tot het uitstellen van reguliere zorg. Maar in principe is er natuurlijk wel een opschalingsplan geweest. Dat is ook uitvoerig met de sector besproken. Het wordt door de sector ook als ongeveer het maximaal haalbare aangegeven, omdat je anders toch wel delen van de reguliere zorg zult moeten afschalen. Daar is 500 miljoen euro mee gemoeid, van 2020 tot 2022. Waarom kun je dat niet zomaar verder opschalen? Dat heeft natuurlijk alles te maken met de personele capaciteit die dat vraagt. Dus ofwel je haalt personeel van andere afdelingen weg, ofwel je moet heel veel personeel extra opleiden, waar alleen al een aanvullende opleiding tot ic-verpleegkundige achttien maanden duurt. Kortom, er wordt heel hard gewerkt om het aantal bedden uit te breiden en het aantal nieuwe mensen op te leiden, maar dat is niet iets wat je even overnight doet.
Twee. Soms wordt er wel wat al te gemakkelijk gezegd: als we nou maar heel veel meer bedden hadden, dan had je veel minder beperkende maatregelen hoeven op te leggen. Dat is natuurlijk maar ten dele waar. Het topje van de ijsberg komt altijd maar op die ziekenhuisbedden terecht. Dus als je zou accepteren dat er heel veel meer bedden werden belast door covidpatiënten, dan accepteer je ook die enorme berg aan patiënten die daaronder zit, die misschien wel geen ic-bed of ziekenhuisbed nodig heeft, maar toch wel behoorlijk ziek kan worden van covid. Je accepteert dan dus wel een heel hoge ziektelast, waarvan je ook nog niet exact weet hoe hoog die dan is, omdat we de effecten van long covid eigenlijk nog onvoldoende weten. En er is een begrenzing aan wat je op dat punt kunt. Zo maakbaar is de zorgcapaciteit dus ook weer niet. Twee is: het is ook de vraag of, als dat zou kunnen, je het vervolgens zou moeten willen om dan maar honderden bedden extra te beleggen, omdat je weet dat daar nog veel meer zieken mee gemoeid zijn. De heer Kuzu vraagt — terecht, vind ik — dan naar de griepgolf: hebben we daar wel voldoende rekening mee gehouden? Nou, dat is natuurlijk een extra reden om te zeggen, voor het OMT in elk geval: pas nou even op met het in één keer loslaten van die 1,5 meter, want we hebben naast mogelijk het aantal nieuwe coronapatiënten dat daaruit naar voren komt ook nog een griepgolf te verstouwen en overigens hebben we ook de inhaalzorg nog te realiseren. Kortom, we've got work to do en we kunnen dat er niet zomaar eventjes bij hebben. Eigenlijk was het ook een punt van de heer Van der Staaij. Hij benoemde daarbij overigens met name de huisartsen en thuiszorg. Daarvoor geldt natuurlijk eigenlijk ook hetzelfde verhaal: de druk die corona nu al anderhalf jaar lang geeft op de zorg, die dus ten koste gaat van al die tijd en aandacht die de zorgmensen toch al niet over hadden en dus daarmee ten koste gaat van reguliere zorg, is natuurlijk immens. Dus ook om die reden moeten we de noodzaak tot covidzorg ook wel enigszins beperkt houden. We kunnen het ons, zeker met een OMT-advies zoals we dat hebben gehad, niet veroorloven om te zeggen: nou ja, we zien wel welk aantal ziekenhuisbedden hieruit naar voren gaat komen en we nemen dat voor lief, we accepteren dat maar. Dat kan niet. Het terug willen dringen van de belasting van de zorg door covid, is echt heel belangrijk om te doen.
https://www.tweedekamer.n(...)detail/2020-2021/101
Gelukkig durf je niet te ontkennen dat het merendeel van de coronapatiënten op de ic's in delen van Nederland van niet-westerse afkomst was (en waarschijnlijk is) ondanks dat men dit uit angst voor stigmatisering wegstopte. Het zal niemand verbazen dat buitenlanders eveneens een groot deel van de ongevaccineerden vertegenwoordigen, en dat ze verhoudingsgewijs vaker buitengesloten worden dan autochtonen door de deugbrigade van weleer. Het is best wel ironisch dat het uiteindelijk een fobie is die de solidariteit met de allochtoon en zijn islamitische overwegingen om geen vaccin te nemen nekt. PVV-ers wilde allochtonen buitensluiten uit angst om een cultuur te verliezen, de D66-er doet het uit de angst om een aantal obese 50+'ers te verliezen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:05 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Welja joh, laten we het anders ook nog even over 'buitenlanders' en het fabeltje dat 'massa-immigratie' heet hebben.
Het aantal barrières werd veel te laag ingeschat waardoor de verspreidingscapaciteit van het virus veel te hoog werd ingeschat. Dit is verbloemd met een vermeende effectiviteit van maatregelen/lockdowns, maar de onzin daarvan blijkt vooral waar spreiding stokte zónder dezelfde/soortgelijke maatregelen.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 19:58 schreef Poem_ het volgende:
Met de reproductiegetallen van het laatste jaar lijkt het me moeilijk om vol te houden dat we niet met exponentiële groei in de besmettingen te maken hebben in een nieuwe golf.
Zo hard weggestopt dat zelfs de NOS er een aantal items aan heeft gewijd. Overigens is daar gewoon een behoorlijk voor de hand liggende verklaring voor, maar die laat jij dan weer 'gemakshalve' achterwege.quote:Op zaterdag 23 oktober 2021 20:13 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Gelukkig durf je niet te ontkennen dat het merendeel van de coronapatiënten op de ic's in delen van Nederland van niet-westerse afkomst was (en waarschijnlijk is) ondanks dat men dit uit angst voor stigmatisering wegstopte.
Mijn bingo-kaart is bijna vol. Ik denk dat ik 'm met je volgende post in dit topic wel heb. Mijn dank is groot!quote:Het zal niemand verbazen dat buitenlanders eveneens een groot deel van de ongevaccineerden vertegenwoordigen, en dat ze verhoudingsgewijs veel vaker uitgesloten worden dan autochtonen door de deugbrigade van weleer. Het is best wel ironisch dat het uiteindelijk een fobie is die de solidariteit met de allochtoon en zijn islamitische overwegingen om geen vaccin te nemen nekt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |