Ik heb er een en vind het geweldig. Voldoet voor al mijn autoritten behalve de zomervakantie, dat wordt nog even puzzelen, of een auto huren, vliegen of iets anders.quote:Op maandag 25 oktober 2021 22:05 schreef GlenSpey het volgende:
Dank, de autolijst had ik idd nog niet gevonden (wel de voorwaarden die aan de subsidie verbonden zitten). Mijn kandidaat auto staat er zoals ik verwacht had gewoon tussen
Een andere vraag dan, voor de elektrische rijders onder ons. Hoe bevalt het? Ik doel met name op het stukje laden aan openbare laadpalen. Ik heb geen eigen laadpaal en, omdat ik huur, krijg ook geen toestemming er een te plaatsen. Op mijn werk kan het gelukkig, maar dat zal niet altijd voldoende zijn. Gaat het vaak 'mis' als je ergens wil laden en er staat al iemand anders geparkeerd? Bij ons in de stad doen ze namelijk zoveel mogelijk aan de gecombineerde parkeerplaatsen / laadplaatsen, dus er kan maar zo een benzine auto op de plek staan waar je op dat moment wil gaan laden.... weet niet hoe dat in andere steden zit...
Ik rijd momenteel 700 - 800 km per week, en ik zou alleen thuis kunnen opladen (mits ik een laadpunt aan mag laten leggen van mijn verhuurder). Tevens zou nu niet kunnen laden zonder moeilijk te doen, want ik ben doorgaans de hele week van huis, het hotel waar ik nu zit heeft geen laadmogelijkheid, en op de werklocatie zou het ook niet kunnen. Precies daarom ga ik dus nog niet elektrisch rijden; gezanik om prik te tappen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 00:49 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb er een en vind het geweldig. Voldoet voor al mijn autoritten behalve de zomervakantie, dat wordt nog even puzzelen, of een auto huren, vliegen of iets anders.
Maar als ik zelf geen oprit met laadpaal zou hebben zou ik me niet zo relaxed voelen. Ik rijd toch regelmatig de boel een eind leeg en onderweg bij fastned bijladen is prima, maar duur als je niet van de baas leaset (ik heb de auto van mijn werkgever). Zelf niet kunnen opladen zou voor mij een serieus twijfelpunt zijn.
Nu kan ik altijd met volle accu weg (afhankelijk van de rit die eraan komt) en ik laad alleen bij als het nodig is, of op de bestemming (dat kan in Nederland heel vaak wel). Het rijden zelf is super, wagen heeft enorm veel power en snelheid, daarnaast heel luxe uitgevoerd etc.
Onderweg is duurder. Maar ik heb een brandstofpas, tenminste, een chipje. Ik betaal dus niets zelf. Snellaadstations zijn niet goedkoop. Thuis laden wordt ook vergoed trouwens. En daarmee verdien ik nog wat op mijn overschot van mijn zonnepanelen.quote:Op woensdag 27 oktober 2021 22:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd momenteel 700 - 800 km per week, en ik zou alleen thuis kunnen opladen (mits ik een laadpunt aan mag laten leggen van mijn verhuurder). Tevens zou nu niet kunnen laden zonder moeilijk te doen, want ik ben doorgaans de hele week van huis, het hotel waar ik nu zit heeft geen laadmogelijkheid, en op de werklocatie zou het ook niet kunnen. Precies daarom ga ik dus nog niet elektrisch rijden; gezanik om prik te tappen.
Als ik op en neer zou rijden nu zou ik 360 km per dag rijden, en dan is de keuze in auto's qua range erg beperkt, en de uitkomst erg duur qua aanschaf, wat de drempel niet bepaald lager maakt..
Het is voor mij nog niet het goede moment om in een stofzuiger te gaan rijden
Zit er veel verschil in prijs waar je laadt? en betaal je dan meer per Kw of verzinnen ze allerlei andere excuses om het duurder te maken? Ik begreep dat bijvoorbeeld onderweg bij een snellader het dus duurder is om te laden?
Ik deed dit altijd, 2 of 3 dealers tegen elkaar uitspelen. Dealer 1: wat is je laagste prijs, met die offerte naar dealer 2, die gaat daar weer onder zitten en dan met die offerte naar dealer 3 (waar je de auto echt wilde kopen) en kijken of die er nog onder kan (meestal matchen ze de offerte en hebben dan nog een extraatje)quote:Op woensdag 27 oktober 2021 19:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ik kwam er zo achter dat de ene Benz dealer bepaald de andere niet is qua prijzen.. heel bijzonder, maar wel een feit. Zelfde auto uit de landelijke voorraad, scheelde me zo bijna 3k omdat de ene blijkbaar geneukt had, en de andere niet. En achteraf lieten de schurkjes zich nog tegen elkaar uitspelen ook; toen ging er nóg eens 500 vanaf bij nummer 1.
Als je bij het hotel kunt laden is dat perfect natuurlijk, of op de werkplek, egal waar.. ik rijd nu denk ik 500 km per week ofzo, maar er zijn ook tijden dat ik dat per dag rijd, en dan moet je echt laden, of onderweg een snellader pakken terwijl je wat eet ofzo.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 00:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Onderweg is duurder. Maar ik heb een brandstofpas, tenminste, een chipje. Ik betaal dus niets zelf. Snellaadstations zijn niet goedkoop. Thuis laden wordt ook vergoed trouwens. En daarmee verdien ik nog wat op mijn overschot van mijn zonnepanelen.
In Nederland kun je op heel veel plekken laden. Ik kan zelf ook bij een gewoon stopcontact laden, al is dat wel traag. Zelf echt nog nooit een issue gehad. Soms is het even puzzelen.
Als ik heel veel zou rijden ofzo zou ik hier nog niet voor kiezen. Maar alsnog kan ik prima naar een hotel rijden, vsndaaruit werken en dan later in de week terug. Laders zat tot nu toe.
Maar dus wel altijd met volle accu van huis. Dat scheelt.
Beste manier, beetje geduld, een stalen gezicht, en niet bang zijn om nee te krijgen aan het eind vh verhaal, want wie bluft, kan ook verliezen, maar als je en goede deal wilt, en je hebt een beetje een pokerface en ballen, dan valt er echt wel wat te regelen En als dealer 3 'nee' zegt, kun je desnoods nog terug naar 1quote:Op donderdag 28 oktober 2021 11:05 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik deed dit altijd, 2 of 3 dealers tegen elkaar uitspelen. Dealer 1: wat is je laagste prijs, met die offerte naar dealer 2, die gaat daar weer onder zitten en dan met die offerte naar dealer 3 (waar je de auto echt wilde kopen) en kijken of die er nog onder kan (meestal matchen ze de offerte en hebben dan nog een extraatje)
Het kan ook maar net zo zijn dat die ene verkoop de dealer z'n bonus veilig stelt. Dan is een auto met flinke korting aan een klant verkopen natuurlijk snel terugverdiend. Daar kan je dan mooi van profiteren inderdaad. Altijd de moeite waard om daar wat tijd in te steken.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 11:05 schreef boegschroef het volgende:
Ik deed dit altijd, 2 of 3 dealers tegen elkaar uitspelen. Dealer 1: wat is je laagste prijs, met die offerte naar dealer 2, die gaat daar weer onder zitten en dan met die offerte naar dealer 3 (waar je de auto echt wilde kopen) en kijken of die er nog onder kan (meestal matchen ze de offerte en hebben dan nog een extraatje)
Is beetje afhankelijk van waar en wat. Als je geen lid bent is het meestal tussen de 30-35 cent bij superfast laders zoals fastned aan de snelweg. Maar met sommige passen krijg je aardige korting. Met abonnement vaak weer meer.quote:Op donderdag 28 oktober 2021 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als je bij het hotel kunt laden is dat perfect natuurlijk, of op de werkplek, egal waar.. ik rijd nu denk ik 500 km per week ofzo, maar er zijn ook tijden dat ik dat per dag rijd, en dan moet je echt laden, of onderweg een snellader pakken terwijl je wat eet ofzo.
Maar je hebt geen indicatie wat laden ongeveer kost per Kw thuis en onderweg? bv. thuis 24 cent, en bij een snellader 30 cent per Kw ofzo?
Hendig, dus als je thuislaadt verdien je erop (nu..nog..)quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 18:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Is beetje afhankelijk van waar en wat. Als je geen lid bent is het meestal tussen de 30-35 cent bij superfast laders zoals fastned aan de snelweg. Maar met sommige passen krijg je aardige korting. Met abonnement vaak weer meer.
Ik krijg voor thuis 24cent per kwh maar betaal zelf maar 18. En mijn zonnepanelen ‘kosten’ per kWh overschot 5cent. Dus 19 cent in de plus.
Vd valk hebben allemaal tesla chargers, en vaak zijn er ook wel andere snrlladers in de buurt. Op mijn werk kan ik laden en meestal waar ik naartoe ga ook.
Sowieso steeds meer plekken die erg geschikt zijn voor elektrische auto’s. Net weekend weggeweest, 500km gereden en alleen bijgeladen in de parkeergarage in de stad waar we toch al waren. Minder stoppen dus dan met een benzineauto.
Het enige puntje is de zomervakantie. Ik ga het liefst kamperen in de Alpen, dat is nog wat puzzelen met een vouwwagen de berg op.
Dat ding heeft meer dan 400 pk. Razendsnel en sterk zat. Maar hij moet wel bijladen. Dat zal toch wel elke 250-300 km moeten. Dus dat is puzzelen.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hendig, dus als je thuislaadt verdien je erop (nu..nog..)
Je kunt met een willekeurige elektrische auto dus niet bij een Tesla-paal laden begrijp ik? Klinkt een beetje als Apple-praktijken
Je kunt wellicht met je eigen auto tot an de Alpen rijden, en daar lokaal een berggeitje op benzine of diesel huren voor het laatste stukje? Dan houd je je carbon flatfootprint zo klein mogelijk, voor zover dat kan als je op vakantie gaat
Ah, op die fiets, ja, maar je komt wel nog eens ergensquote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:50 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat ding heeft meer dan 400 pk. Razendsnel en sterk zat. Maar hij moet wel bijladen. Dat zal toch wel elke 250-300 km moeten. Dus dat is puzzelen.
Tesla gaat trouwens zijn chargers openstellen voor anderen.
Ik heb een Volvo, die doet dat ook. Toch is het allemaal nog vrij nieuw en zeker in Frankrijk doet niet elke lader het, of heb je een andere app nodig. In Nederland werkt alles met dezelfde dongles en meestal in het buitenland aan de snelweg ook …quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, op die fiets, ja, maar je komt wel nog eens ergens
Ik dacht dat Tesla dat in de routeplanner heeft? dat hij zelf de route plant langs diverse laadstations op de juiste momenten? Hoorde ik pas iemand ergens vertellen..
Auto is van jou? Bijzondere leasemaatschappij dan. Ik ken er geen die het eigendom uit handen geeft voordat de slotsom is overgemaakt.quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:51 schreef Poepz0r het volgende:
Financial lease > private bij elektrische auto. Heb zelf die afweging gemaakt. FL is veel goedkoper. Onbeperkt kilometers, auto is van mij en onderhoud heb je nauwelijks tot niet.
Dan zal je 'm toch eerst moeten inlossen bij de leasemaatschappij. Lastig verkopen zonder tenaamstellingscodes.quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:51 schreef Poepz0r het volgende:
Ik betaal 250 euro voor een Audi ETRON. Besluit ik hem morgen te verkopen, dan verkoop ik hem etc. Erg flexibel.
Als ik hem verkoop dan maak ik dat geld grotendeels over aan de leasemaatschappij natuurlijk 250 is zonder verzekering. Dat is voor de een 40 euro en voor de ander 100.quote:Op dinsdag 9 november 2021 20:09 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Auto is van jou? Bijzondere leasemaatschappij dan. Ik ken er geen die het eigendom uit handen geeft voordat de slotsom is overgemaakt.
[..]
Dan zal je 'm toch eerst moeten inlossen bij de leasemaatschappij. Lastig verkopen zonder tenaamstellingscodes.
En ¤ 250,- p/mnd voor een Audi E-tron? Dan ben je 'm zeker vergeten te verzekeren? Of heb je bijna de hele investering als slotsom staan? Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat ¤ 250 p/mnd voor zo'n auto niet anders is dan jezelf voor de gek houden.
Voordat jij hem verkoopt zal je dat geld eerst volledig moeten inlossen bij de leasemaatschappij natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:06 schreef Poepz0r het volgende:
Als ik hem verkoop dan maak ik dat geld grotendeels over aan de leasemaatschappij natuurlijk
Dus ¤ 250,- aan rente/afschrijving?quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:06 schreef Poepz0r het volgende:
250 is zonder verzekering. Dat is voor de een 40 euro en voor de ander 100.
Kan ook daarna. Men schrijft de 250 op de 1ste van de maand af, dan kan ik hem vanaf de 2de die maand verkopen bij wijze van spreken. ETron is vanaf 55K, deze is tweedehands (gok 25-30K ofzo). Slotsom is heel laag, paar duizend slechts. En dat brengt hij nog makkelijk op met slechts 100K op de teller.quote:Op dinsdag 9 november 2021 21:50 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Voordat jij hem verkoopt zal je dat geld eerst volledig moeten inlossen bij de leasemaatschappij natuurlijk.
Anders valt er weinig te verkopen
[..]
Dus ¤ 250,- aan rente/afschrijving?
Wat doet een E-tron qua investering, 70k? Contractje voor 60 maanden? Wat zal de rente zijn, 3% (is nog scherp denk ik)? Zit je na 60 maanden dus met een slotsom van 55k die je mag inlossen en dan kan je 'm daarna verkopen. Dan pakken je maandelijkse kosten achteraf gezien toch ineens iets anders uit dan ¤ 250,- p/mnd. Nog los van verzekering, regulier onderhoud, banden. Die 55k gaat ie dan bij lange na niet meer opbrengen natuurlijk.
Tweedehands Audi E-tron voor 25-30k? Knap als je die kan vinden....wel bijzonder ook dat je niet weet wat je eigen auto gekost heeft. Goed verhaal welquote:Op dinsdag 9 november 2021 21:58 schreef Poepz0r het volgende:
Kan ook daarna. Men schrijft de 250 op de 1ste van de maand af, dan kan ik hem vanaf de 2de die maand verkopen bij wijze van spreken. ETron is vanaf 55K, deze is tweedehands (gok 25-30K ofzo). Slotsom is heel laag, paar duizend slechts. En dat brengt hij nog makkelijk op met slechts 100K op de teller.
https://www.autoscout24.nl/auto/audi/audi-a3/audi-a3-e-tron/quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Tweedehands Audi E-tron voor 25-30k? Knap als je die kan vinden....wel bijzonder ook dat je niet weet wat je eigen auto gekost heeft. Goed verhaal wel
En jij hebt dus een leasemaatschappij kunnen vinden die jou eerst alle tenaamstellingscodes geeft, voordat jij de slotsom ingelost hebt? Daar wil ik ook wel leasen! Welke leasemaatschappij is dat?
Een A3 E-tron...quote:Op dinsdag 9 november 2021 22:36 schreef Poepz0r het volgende:
https://www.autoscout24.nl/auto/audi/audi-a3/audi-a3-e-tron/
Dat is wel heel wat anders dan een volledig elektrische Audi E-tron.quote:Op dinsdag 9 november 2021 10:51 schreef Poepz0r het volgende:
Financial lease > private bij elektrische auto.
Dat zeg ik toch nergensquote:Op dinsdag 9 november 2021 23:11 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Een A3 E-tron...
[..]
Dat is wel heel wat anders dan een volledig elektrische Audi E-tron.
TS start een topic over een elektrische auto en de subsidie daarvan. Jij komt vervolgens met:quote:
Nutteloze bijdrage dusquote:Op dinsdag 9 november 2021 10:51 schreef Poepz0r het volgende:
Financial lease > private bij elektrische auto. Heb zelf die afweging gemaakt. FL is veel goedkoper. Onbeperkt kilometers, auto is van mij en onderhoud heb je nauwelijks tot niet. Zeker niet als je een recent model neemt. Vaak heb je eerste paar jaar geen APK en geen groot onderhoud etc.
Ik betaal 250 euro voor een Audi ETRON. Besluit ik hem morgen te verkopen, dan verkoop ik hem etc. Erg flexibel.
Klopt, inclusief hoe lang je moet laden, hoeveel palen er nog vrij zijn en met hoeveel % accu je aankomt.quote:Op vrijdag 29 oktober 2021 20:54 schreef Sounddragon het volgende:
Ik dacht dat Tesla dat in de routeplanner heeft? dat hij zelf de route plant langs diverse laadstations op de juiste momenten? Hoorde ik pas iemand ergens vertellen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |