abonnement Unibet Coolblue
  zondag 24 oktober 2021 @ 22:38:56 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201892548
quote:
16s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:28 schreef Ali_boo het volgende:
Rutte moet snel op zijn knieen en Putin vragen om vergevenis
vergiffenis of om hem te vergeven, om vergeving vragen

quote:
Om iemand om vergiffenis te vragen zul je de tijd moeten nemen om over je handelingen na te denken, en over hoe die handelingen de persoon in kwestie benadeeld kunnen hebben.
Vervolgens dien je de persoon oprecht te benaderen en zul je bereid moeten zijn om afgewezen te worden.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201893198
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 22:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vergiffenis of om hem te vergeven, om vergeving vragen
[..]

fixed, thanks :*
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 24 oktober 2021 @ 23:49:55 #53
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_201893533
We moeten kennelijk een strenge winter krijgen waar de windmolens vastgevroren zijn en de zonnepanelen bedekt met sneeuw voordat de stijfkoppen van de EU beseffen dat ze geen onderhandelingspositie hebben.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_201894083
quote:
7s.gif Op zondag 24 oktober 2021 23:49 schreef ACT-F het volgende:
We moeten kennelijk een strenge winter krijgen waar de windmolens vastgevroren zijn en de zonnepanelen bedekt met sneeuw voordat de stijfkoppen van de EU beseffen dat ze geen onderhandelingspositie hebben.
De gasten in Brussel / Straatsburg hebben zelf nergens last van.

Nogmaals het zijn moderne aristocraten, het gepeupel hoeft ook geen inspraak te hebben, zij bepalen wel wat goed is en dus is dit ook goed.
pi_201894116
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:43 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Volgens mij is dat Russisch gas helemaal niet zo schoon. Als je de hele keten meeneemt dan zijn nieuwe kolencentrales vrijwel net zo schoon. Heeft schijnbaar vooral te maken met methaanlekkages. In Groningen zijn die praktisch 0. In Rusland (en ook de VS) dramatisch hoog.
Dit ligt met betrekking tot de US iets genuanceerder.
pi_201894226
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 18:29 schreef Peppert het volgende:

[..]
Gas is schoner dan kolen. Veel landen gebruiken nog kolen voor hun energiebehoeften. NL schakelde in de jaren 60 rap over van kolen naar gas.
Als kolen ontzwaveld zijn is het net zo schoon. Alleen omdat er bij gassen ook waterstof aan koolstof gekoppeld zit komt er als je evenveel energie wilt opwekken bij kolen meer co2 vrij.

Maar die nordstream2 leiding en de bureaucratische regeltjes van Europa daarmee schieten we onszelf in de voet.
  maandag 25 oktober 2021 @ 08:29:14 #57
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_201894346
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 20:30 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Een gaspijpleiding van de VS naar Europa :?
MEDEAST project.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_201895068
Ik vind het echt bizar.

We hebben voor 100 miljard euro aan gas in ons land.
Daar wonen, wat zouden het zijn, 50.000 Groningers op? Zo'n groot gebied is het niet.

Zeg gewoon tegen die 50.000, je krijgt een nieuw huis en een tonnetje mee, koop daar een leuke auto voor. Dan boren wij die gasbel leeg, kunnen onze gasprijzen omlaag, verkopen we wat we overhouden met zieke winst, gooien dat in een investeringsfonds a a Noorwegen en kunnen we knaken verdienen.

Maar nee, we zijn niet eens in staat om de mensen die er wonen te compenseren voor alle schade die ze leiden. Dat is toch bizar :')


We hebben het grootste gasveld van Europa! En moeten gaan bedelen bij de Russen. Die lachen zich helemaal kapot als ze dit horen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:53:27 #59
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_201906727
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:13 schreef AchJa het volgende:

[..]
Europa heeft ff een lesje geopolitiek om de oren gekregen. En als Rusland het gezeik van de EU weer eens zat is draait zij de kraan weer dicht.
De EU is een papieren tijger met een veel te grote mond.
Na de VS de grootste economie, en als één geheel gezien het grootste inwoneraantal van de Westerse wereld maar daarmee is ook gelijk alles gezegd. Klinkt op papier allemaal heel tof maar in de realiteit is het een duurbetaalde praatclub zonder tanden. Daarmee staan er fanatici als Verhofstandt en Timmermans aan het roer die mijlenver verwijderd zijn van de realiteit.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:54:50 #60
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_201906741
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind het echt bizar.

We hebben voor 100 miljard euro aan gas in ons land.
Daar wonen, wat zouden het zijn, 50.000 Groningers op? Zo'n groot gebied is het niet.

Zeg gewoon tegen die 50.000, je krijgt een nieuw huis en een tonnetje mee, koop daar een leuke auto voor. Dan boren wij die gasbel leeg, kunnen onze gasprijzen omlaag, verkopen we wat we overhouden met zieke winst, gooien dat in een investeringsfonds a a Noorwegen en kunnen we knaken verdienen.

Maar nee, we zijn niet eens in staat om de mensen die er wonen te compenseren voor alle schade die ze leiden. Dat is toch bizar :')

We hebben het grootste gasveld van Europa! En moeten gaan bedelen bij de Russen. Die lachen zich helemaal kapot als ze dit horen.
Zegt weer alles over wat voor een incompetent bestuur wij hebben.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:49:13 #61
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201907345
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind het echt bizar.

We hebben voor 100 miljard euro aan gas in ons land.
Daar wonen, wat zouden het zijn, 50.000 Groningers op? Zo'n groot gebied is het niet.

Zeg gewoon tegen die 50.000, je krijgt een nieuw huis en een tonnetje mee, koop daar een leuke auto voor. Dan boren wij die gasbel leeg, kunnen onze gasprijzen omlaag, verkopen we wat we overhouden met zieke winst, gooien dat in een investeringsfonds a a Noorwegen en kunnen we knaken verdienen.

Maar nee, we zijn niet eens in staat om de mensen die er wonen te compenseren voor alle schade die ze leiden. Dat is toch bizar :')

We hebben het grootste gasveld van Europa! En moeten gaan bedelen bij de Russen. Die lachen zich helemaal kapot als ze dit horen.
Klinkt mooi, maar als dat daadwerkelijk gebeurd zullen er gok ik rellen uitbarsten. De overheid gaat dan vergeleken worden met China waar boeren maar plaatst moeten maken voor water/industrie/flats.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201910127
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 11:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Klinkt mooi, maar als dat daadwerkelijk gebeurd zullen er gok ik rellen uitbarsten. De overheid gaat dan vergeleken worden met China waar boeren maar plaatst moeten maken voor water/industrie/flats.
In China krijg je geen half miljoen aangeboden.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:28:38 #63
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_201910301
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:13 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]
In China krijg je geen half miljoen aangeboden.
Wou je mensen dan een half miljoen geven? Je zegt ze krijgen een huis. Die krijgen mensen in China ook als ze moeten verhuizen. Ik zie weinig verschil.

Zit je ook nog met dat je die mensen ergens heen moeten gaan. Dus ga je ze forceren om ergens te wonen (ookal is het totaal niet hun omgeving). Of laat je mensen kiezen, wat ook weer allerlei problemen oplevert.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_201910356
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 10:08 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vind het echt bizar.

We hebben voor 100 miljard euro aan gas in ons land.
Daar wonen, wat zouden het zijn, 50.000 Groningers op? Zo'n groot gebied is het niet.

Zeg gewoon tegen die 50.000, je krijgt een nieuw huis en een tonnetje mee, koop daar een leuke auto voor. Dan boren wij die gasbel leeg, kunnen onze gasprijzen omlaag, verkopen we wat we overhouden met zieke winst, gooien dat in een investeringsfonds a a Noorwegen en kunnen we knaken verdienen.

Maar nee, we zijn niet eens in staat om de mensen die er wonen te compenseren voor alle schade die ze leiden. Dat is toch bizar :')


We hebben het grootste gasveld van Europa! En moeten gaan bedelen bij de Russen. Die lachen zich helemaal kapot als ze dit horen.
Om het in perspectief te plaatsen.
In de stad Groningen wonen 200.000 inwoners en vorig jaar kwamen 16.000 meldingen van schade vanuit de stad Groningen. Van de 50.000 meldingen in 2020.

Er wordt daar niet (in de buurt) naar gas geboord. Er komen bijna 1.000 melding per week, ook in de weken zonder gasproductie.

Het ligt gevoelig. :+
Edit: De bewijslast ligt tegenwoordig niet meer bij de claimende partij, maar de NAM moet als verdedigende partij maar met bewijzen komen.

Toen ik dat hoorde, had ik ineens wat meer begrip voor de NAM. Ook al krijgen inwoners vijf jaar na opname van de schade door een expert nog het rapport. Een rapport zonder bedrag. Het is een dossier om van te janken

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2021 16:42:15 ]
pi_201912569
Aanvoer van Russisch gas via omstreden pijplijn Nord Stream 2 stap dichterbij

Het Duitse ministerie van Economische Zaken heeft dinsdag geoordeeld dat de aanvoer van Russisch gas via de Nord Stream 2 pijplijn geen bedreiging vormt voor de leveringszekerheid van gas aan de Europese Unie en Duitsland. De goedkeuring is een belangrijke stap in het proces van definitieve certificering van de pijplijn en de ingebruikname ervan.

Met de uitspraak van het ministerie, dat voor zijn oordeel overleg had met de buurlanden, Italië, Hongarije en de Baltische staten, kan netbeheerder BNetzA zijn eigen certificeringsproces in gang zetten. BNetzA heeft tot begin januari de tijd om met een aanbeveling te komen, die vervolgens naar de Europese Commissie gaat. De Commissie heeft op zijn beurt twee maanden om te reageren.

De aanleg van de omstreden gaspijplijn Nord Stream 2 tussen Rusland en Duitsland is begin september voltooid. Rusland en Gazprom gaan hem gebruiken om gas naar Duitsland te vervoeren. Hiermee kunnen de Russen Oekraïne omzeilen bij de gasvoorziening richting West-Europa. Beide landen zijn in conflict met elkaar. Ook de VS is niet gelukkig met de gaspijplijn. Volgens de Amerikanen krijgen de Russen zo meer invloed in West-Europa, doordat het land kan dreigen de gastoevoer dicht te draaien.

Zoals de naam Nord Stream 2 al doet vermoeden, is de pijplijn niet de eerste. Samen kunnen de twee pijplijnen 110 miljard kubieke meter gas per jaar vervoeren naar West-Europa. Dat is de helft van de totale aanvoer van Russisch gas richting West-Europa. De aanleg van Nord Stream 2 kostte zo'n 11 miljard dollar (9,3 miljard euro).

https://www.nu.nl/economi(...)stap-dichterbij.html
pi_201912786
Gewoon weer beginnen met pompen in Groningen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201915741
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 20:29 schreef superniger het volgende:
Gewoon weer beginnen met pompen in Groningen.
Niks daarvan. Dicht die kraan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_201916428
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 oktober 2021 16:28 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wou je mensen dan een half miljoen geven? Je zegt ze krijgen een huis. Die krijgen mensen in China ook als ze moeten verhuizen. Ik zie weinig verschil.

Zit je ook nog met dat je die mensen ergens heen moeten gaan. Dus ga je ze forceren om ergens te wonen (ookal is het totaal niet hun omgeving). Of laat je mensen kiezen, wat ook weer allerlei problemen oplevert.
Bied het ze iig aan, het geld heb je zo bij elkaar.
Dit beleid is helemaal debiel. Dat het in China gebeurt maakt het niet opeens evil (al kan ik me niet voorstellen dat ze daar heel ruim worden toegetreden met half miljoen ofzo), volgens mij kun je een fantastische compensatie aanbieden aan de mensen.

Mochten er dan koppige Gruningers zijn die willen blijven, fine. Maar dat gas is broodnodig.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')