abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201871015
In de crisis toen er nog geen vaccin beschikbaar was, was de druk op de zorg buitenproportioneel. Mensen die bijna aan de beurt waren voor een serieuze behandeling moesten langer wachten dan nodig. Zorgpersoneel moest op het tandvlees lopen.

Nu de crisis in die zin compleet voorbij is en we weer allemaal willen dat de regels worden opgeheven, heeft dit tot gevolg dat eenzelfde patroon nu grotendeels op kleinere schaal aan het herhalen is, maar dan met name bij anti-vaxxers.

Het is bij velen zoiets als bewust geen gordel willen dragen in het verkeer en dan met familie e.d. naar iedereen behalve jezelf wijzen als het een keer goed mis gaat. Een andere groep komt tot inkeer maar dan lopen ze al met de gevolgen.

Persoonlijk vind ik dat in deze fase en de schreeuw tot opheffing van regels door de personen in kwestie, dat dezelfde personen nu kleur dienen te bekennen om het voor behandelend personeel ook aangenamer te maken.

Er is personeel dat met name in deze fase waarin soms voorrang komt op een Anti-Vaxxer & Covidpatient boven een reguliere patient, de handdoek in de ring gooit en aangeeft dat dit niet is waar ze voor opgeleid zijn.

Wat gaan we daaraan doen? Waar is de eigen verantwoordelijkheid voor de keuzes?

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 23-10-2021 11:27:28 ]
pi_201871045
Ik vind vooral dat ouders met slechte genen hun 6-jarige half blinde kind niet behandeld mogen zien worden omdat ze niet voor bescherming hadden gekozen tijdens de seks.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201871056
Nee gewoon dood laten gaan. Net als rokers en obese mensen. Of topsporters. Of gevaccineerden die toch op vakantie gaan. Gewoon iedereen! Schaf de zorg toch af.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201871069
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:22 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Nee gewoon dood laten gaan. Net als rokers en obese mensen. Of topsporters. Of gevaccineerden die toch op vakantie gaan. Gewoon iedereen!
Geen van de genoemden voert nu de druk op de zorg statistisch op.
pi_201871082
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:21 schreef Complotwappie het volgende:
Ik vind vooral dat ouders met slechte genen hun 6-jarige half blinde kind niet behandeld mogen zien worden omdat ze niet voor bescherming hadden gekozen tijdens de seks.
Dat je niet inhoudelijk wilt reageren is je eigen keuze.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:26:53 #6
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871105
In hoeverre je als samenleving solidair moet (wil?, kan?) zijn met een groep mensen die domme keuzes maakt waardoor anderen geen toegang tot zorg hebben is een lastige kwestie. Moet je het aantal niet-gevaccineerden dat je opneemt limiteren zodat er voldoende capaciteit beschikbaar blijft voor anderen? Of moet je dan weer beperkingen invoeren waar iedereen last van heeft? Wat doe je wanneer je moet kiezen tussen een 75-jarige hartpatiënt en een 55-jarige niet-gevaccineerde coronapatiënt?
Huilen dan.
pi_201871150
pi_201871170
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
In hoeverre je als samenleving solidair moet (wil?, kan?) zijn met een groep mensen die domme keuzes maakt waardoor anderen geen toegang tot zorg hebben is een lastige kwestie. Moet je het aantal niet-gevaccineerden dat je opneemt limiteren zodat er voldoende capaciteit beschikbaar blijft? Of moet je dan weer beperkingen invoeren waar iedereen last van heeft? Wat doe je wanneer je moet kiezen tussen een 75-jarige hartpatiënt en een 55-jarige niet-gevaccineerde coronapatiënt?
Misschien wil de eerste nog wel wat langer leven. Gegeven dat anti-groepen zo sterk anti- zijn dat ze tot grote lengtes in waanzin gaan zou ik de tweede patient die het bewust weigert als tweede behandelen. Als deze dat tenminste niet weigert.
pi_201871218
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:33 schreef Beathoven het volgende:
Misschien wil de eerste nog wel wat langer leven. Gegeven dat anti-groepen zo sterk anti- zijn dat ze tot grote lengtes in waanzin gaan zou ik de tweede patient die het bewust weigert als tweede behandelen. Als deze dat tenminste niet weigert.
De eerste wint mogelijk 5 jaar, de tweede 20. Jij offert 15 levensjaren op omdat hij er een verkeerde mening op na hield? Misschien is die van 50-jaar wel een vader van vijf kinderen en een arts die honderden mensen per jaar geneesd, terwijl de 75-jarige kind- en vriendloos is nadat hij levenslang heeft gezeten voor de moord op een peuter.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:40:13 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871219
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Misschien wil de eerste nog wel wat langer leven. Gegeven dat anti-groepen zo sterk anti- zijn dat ze tot grote lengtes in waanzin gaan zou ik de tweede patient die het bewust weigert als tweede behandelen. Als deze dat tenminste niet weigert.
Het is gewoon een lastig dilemma: mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt "billen branden blaren zitten", maar rationeel heeft de niet-gevaccineerde meer gezonde levensjaren in het verschiet.

Je moet voorkomen dat dit soort keuzes gemaakt moeten worden, dus ontkom je niet aan de eerste twee opties.
Huilen dan.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:42:01 #11
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871239
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:40 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De eerste wint mogelijk 5 jaar, de tweede 20. Jij offert 15 levensjaren op omdat hij er een verkeerde mening op na hield?
Maar anderzijds is het toch ook moeilijk te verkopen dat iemand het slachtoffer wordt van de beslissing die jij willens en wetens gemaakt hebt?
Huilen dan.
pi_201871260
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
Maar anderzijds is het toch ook moeilijk te verkopen dat iemand het slachtoffer wordt van de beslissing die jij willens en wetens gemaakt hebt?
Ik zou er een absoluut voorstander van zijn dat we ons wat meer bewust worden van het feit dat keuzes consequenties voor anderen hebben. Onze gezondheid heeft nooit op een eilandje bestaan. Als er 50.000. besteedt moet worden aan een niervervanging van een alcoholist is dat weer 50.000. die niet besteedt kan worden aan onderzoek voor een behandeling van kanker of dementie, waardoor een ander eerder sterft dan mogelijk nodig.

[ Bericht 1% gewijzigd door Akathisia op 23-10-2021 11:50:44 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201871290
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Geen van de genoemden voert nu de druk op de zorg statistisch op.
Tuurlijk wel, dat zijn allemaal die figuren die door Covid gepakt worden. Liefst allemaal laten creperen omdat we zo empathisch zijn richting de andere medemens.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:51:06 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871299
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:45 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Ik zou er een absoluut voorstander van zijn dat we ons wat meer bewust worden van het feit dat onze eigen keuzes consequenties voor anderen hebben. Onze gezondheid heeft nooit op een eilandje bestaan. Als er 50.000. besteedt moet worden aan een niervervanging van een alcoholist is dat weer 50.000. die niet besteedt kan worden aan onderzoek voor een behandeling van kanker of dementie, waardoor een ander eerder sterft dan mogelijk nodig.
Zeker. En daarom is dat hele solidariteitsvraagstuk dus zo lastig. Zijn we alleen solidair met mensen die pech hebben, of ook met mensen die door hun eigen toedoen beroep doen op die solidariteit? En in het tweede geval: tot hoeveel eigen schuld zijn we solidair, en wanneer zeggen we 'nu wordt het te gek'?
Huilen dan.
pi_201871302
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is gewoon een lastig dilemma: mijn rechtvaardigheidsgevoel zegt "billen branden blaren zitten", maar rationeel heeft de niet-gevaccineerde meer gezonde levensjaren in het verschiet.

Je moet voorkomen dat dit soort keuzes gemaakt moeten worden, dus ontkom je niet aan de eerste twee opties.
Dat zegt jouw gevoel niet hoor. Immers pak je maar 1 keuzefactor erbij en laat je er talloze links bij liggen. Dat is hypocriet en niks anders. :)
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:54:23 #16
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871315
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:51 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Dat zegt jouw gevoel niet hoor. Immers pak je maar 1 keuzefactor erbij en laat je er talloze links bij liggen.
Je moet wat als je een dilemma wil schetsen.
quote:
Dat is hypocriet en niks anders. :)
Allerminst. Maar ik begrijp dat jij het een ongemakkelijk dilemma vindt.

Wat zou jouw afweging zijn?
Huilen dan.
pi_201871320
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:51 schreef Isdatzo het volgende:
Zeker. En daarom is dat hele solidariteitsvraagstuk dus zo lastig. Zijn we alleen solidair met mensen die pech hebben, of ook met mensen die door hun eigen toedoen beroep doen op die solidariteit? En in het tweede geval: tot hoeveel eigen schuld zijn we solidair, en wanneer zeggen we 'nu wordt het te gek'?
Nou ja, als de alcoholist een paar jaar later aankomt zetten met de vraag om wéér een nieuwe zou je inderdaad kunnen stellen dat het wel mooi genoeg geweest is. Ook vanwege de schaarste uiteraard. Misschien is het ook wel interessant om af te wegen of er een verschil gezien moet worden tussen iets niet doen en iets wel doen : het niet nemen van iets wat je (mogelijk) beschermd (maar ook mogelijk schade veroorzaakt) versus jezelf schade aandoen. Misschien is een two/three-strikes and you are out-systeem wel wat.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201871327
Even los van vaccineren of niet ben ik persoonlijk een voorstander van een overheid die eindelijk eens gaat inzetten op gezond leven in zijn algemeen.

Dus geen vet tax of verhoging van accijnzen op roken maar het goedkoper maken van gezonde producten. Schoolzwemmen, meer gymmen en gratis sporten (her)invoeren. Kinderen leren wát gezond eten is (wat is een koolhydraat en wat zijn eiwitten). Alcohol en roken wmb verbieden en inzetten op meer fietssnelwegen.

Alleen dan al pak je zoveel meer winst én ontlast je de zorg. Want laten we niet om de hete brij heen draaien. Het gros van de coronapatienten, gevaccineerd of ongevaccineerd zijn allemaal egocentrische mensen die hun leven lang hebben ‘genoten’ van het leven en u een beroep doen op de zorg ten koste van onze portemonnee.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201871344
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je moet wat als je een dilemma wil schetsen.
[..]
Allerminst. Maar ik begrijp dat jij het een ongemakkelijk dilemma vindt.

Wat zou jouw afweging zijn?
Ik vind dat iedereen die op basis van eigen keuze in het ziekenhuis is beland geen recht heeft op een behandeling. Mensen die een (weloverwogen) risico nemen en toch in het ziekenhuis belanden mogen wat mij betreft creperen.

Als wij al die mensen niet behandelen hebben wij een zorgoverschot, gaan de kosten structureel omlaag en zullen wij gewoon de mensen kunnen behandelen die hier wél recht op hebben.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 11:57:50 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871346
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:54 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Nou ja, als de alcoholist een paar jaar later aankomt zetten met de vraag om wéér een nieuwe zou je inderdaad kunnen stellen dat het wel mooi genoeg geweest is. Ook vanwege de schaarste uiteraard. Misschien is het ook wel interessant om af te wegen of er een verschil gezien moet worden tussen iets niet doen en iets wel doen : het niet nemen van iets wat je (mogelijk) beschermd (maar ook mogelijk schade veroorzaakt) versus jezelf schade aandoen.
Maar in hoeverre is een (alcohol)verslaving een bewuste keuze? Wat ik bedoel te zeggen: is drinken bewust jezelf schaden?
Huilen dan.
pi_201871356
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:57 schreef Isdatzo het volgende:
Maar in hoeverre is een (alcohol)verslaving een bewuste keuze? Wat ik bedoel te zeggen: is drinken bewust jezelf schaden?
Ten opzichte van een twitterverslaving, (vermeende) domheid, angst (voor de pharmacie/overheid)? In principe kunnen we elke keuze reduceren tot een consequentie van genetische, onbewuste/chemische dan wel deterministische processen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201871371
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar in hoeverre is een (alcohol)verslaving een bewuste keuze? Wat ik bedoel te zeggen: is drinken bewust jezelf schaden?
Hoezo zou het geen keuze zijn? Je laten leiden door lusten is per definitie een keuze en teken van zwakte.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201871373
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ik vind dat iedereen die op basis van eigen keuze in het ziekenhuis is beland geen recht heeft op een behandeling. Mensen die een (weloverwogen) risico nemen en toch in het ziekenhuis belanden mogen wat mij betreft creperen.
Geldt dit dan ook voor de keuze om medicatie (of een vaccin ~O> ) te nemen die slecht uitpakt?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:01:52 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871378
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:57 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Ik vind dat iedereen die op basis van eigen keuze in het ziekenhuis is beland geen recht heeft op een behandeling. Mensen die een (weloverwogen) risico nemen en toch in het ziekenhuis belanden mogen wat mij betreft creperen.

Als wij al die mensen niet behandelen hebben wij een zorgoverschot, gaan de kosten structureel omlaag en zullen wij gewoon de mensen kunnen behandelen die hier wél recht op hebben.
Waar trek je de grens? Mensen die extreme sporten beoefenen en daarbij in het ziekenhuis komen daarvoor zelf op laten draaien? Of al bij amateurvoetballers die een kruisband scheuren? Mensen die zonder helm op de fiets ten val komen en hoofdletsel oplopen?

En hoe zit dat dan met niet-gevaccineerden die een ziekenhuisbehandeling nodig hebben na een corona-infectie?
Huilen dan.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:02:57 #25
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871389
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:01 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Hoezo zou het geen keuze zijn? Je laten leiden door lusten is per definitie een keuze en teken van zwakte.
Dus? Is een zwakte een reden om niet geholpen te worden?
Huilen dan.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:03:48 #26
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871399
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:01 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Geldt dit dan ook voor de keuze om medicatie (of een vaccin ~O> ) te nemen die slecht uitpakt?
Ik zie wat je deed daar }:|
Huilen dan.
pi_201871431
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
Waar trek je de grens? Mensen die extreme sporten beoefenen en daarbij in het ziekenhuis komen daarvoor zelf op laten draaien? Of al bij amateurvoetballers die een kruisband scheuren? Mensen die zonder helm op de fiets ten val komen en hoofdletsel oplopen?
Je zou het inderdaad kunnen afzetten tegenover de noodzakelijkheid van de actie. Fietsen naar school is essentieel (onderwijs + gezonde beweging) maar op zondag een rondje rijden op de motor daarentegen niet. Nu kan je natuurlijk zeggen dat plezier maken ook essentieel is voor de gezondheid/in het leven, maar dan kan je het weer afzetten tegenover de mogelijkheid tot veiligere alternatieven.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201871433
quote:
11s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
Ik zie wat je deed daar
:s)
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201871464
Oeps, delete please
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201871468
Je moet nooit mensen bij voorbaat gaan uitsluiten omdat zij een vaccin niet hebben genomen. Wel vind ik dat je burgers verantwoordelijkheid moet geven. Dit wil zeggen dat als jij een 75-jarige bent met overgewicht en je kiest er bewust voor om je niet te laten vaccineren, dan ben je niet slim bezig en neem je een groot risico. Maar we hoeven niet de hele maatschappij stil te leggen om dit soort mensen te beschermen.

Er is nu bijna een jaar de kans geweest voor mensen om zich te laten vaccineren. Nu moet je het als overheid loslaten. En dan is het maar eens zo dat de zorg overstroomt en dat er keuzes moeten worden gemaakt tussen een 65-jarige of een 85-jarige. Het is óf dat, óf een gebed zonder eind en elk jaar vaccinaties, maatregelen en lockdowns.

En wat gaat erger zijn op de lange termijn? Dat je door te vraag naar zorg misschien eens eventueel keuzes moeten maken omtrent wie je helpt bij een ziekenhuis, of dat er generaties gaan opgroeien wiens hele kindertijd en verdere jeugd gaat worden beïnvloed door angst, vaccinaties, mondkapjes en lockdowns? Ik denk het laatste.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:01:07 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201871889
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:07 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Je zou het inderdaad kunnen afzetten tegenover de noodzakelijkheid van de actie. Fietsen naar school is essentieel (onderwijs + gezonde beweging) maar op zondag een rondje rijden op de motor daarentegen niet. Nu kan je natuurlijk zeggen dat plezier maken ook essentieel is voor de gezondheid/in het leven, maar dan kan je het weer afzetten tegenover de mogelijkheid tot veiligere alternatieven.
Wanneer is iets een veilig alternatief? Geen kickboksen, wel judo? Geen judo, wel voetbal? Geen voetbal, wel hockey? Geen hockey, wel badminton? Geen badminton, wel schaken?
Huilen dan.
pi_201871973
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wanneer is iets een veilig alternatief? Geen kickboksen, wel judo? Geen judo, wel voetbal? Geen voetbal, wel hockey? Geen hockey, wel badminton? Geen badminton, wel schaken?
Jup, precies. Een gebed zonder einde. Voor wie op welke leeftijd met welke levensstijl is welke onderneming meer risicovol tov de ander? Onmogelijk om helder te krijgen. Daarom werken we met hele algemene gelijkheids/basisprincipes.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201872001
Waarom zou je mensen proberen te redden die toch geen vertrouwen hebben in de Nederlandse gezondheidszorg? Die willen geen vaccin, dus waarom wel de IC?

Ohja, omdat ze complotjes bedenken wanneer het hun uitkomt en die heel snel weer vergeten als het niet in hun voordeel werkt :')
Conscience do cost.
pi_201872023
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:13 schreef ems. het volgende:
Waarom zou je mensen proberen te redden die toch geen vertrouwen hebben in de Nederlandse gezondheidszorg? Die willen geen vaccin, dus waarom wel de IC?
We moeten toch juist vaccins nemen omdat we geen vertrouwen hebben in de gezondheidszorg?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:15:18 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_201872029
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:10 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Jup, precies. Een gebed zonder einde. Voor wie op welke leeftijd met welke levensstijl is welke onderneming meer risicovol tov de ander? Onmogelijk om helder te krijgen. Daarom werken we met hele algemene gelijkheids/basisprincipes.
Los daarvan: hoe armer mensen zijn hoe banger ze dan worden om iets op te lopen wat ze verweten kan worden waarvoor ze zorg nodig hebben die ze niet kunnen betalen.
Huilen dan.
pi_201872046
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:14 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
We moeten toch juist vaccins nemen omdat we geen vertrouwen hebben in de gezondheidszorg?
Vaccins zijn gezondheidszorg.
Conscience do cost.
pi_201872058
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:15 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Los daarvan: hoe armer mensen zijn hoe banger ze dan worden om iets op te lopen wat ze verweten kan worden waarvoor ze zorg nodig hebben die ze niet kunnen betalen.
Ja inderdaad, het zal vele negatieve uitwerkingen kennen. Juist voor de gezondheid waarschijnlijk. Ik zou meer controle/ingrijpen aan de kant van bedrijven willen zien. Geen sluimerreclame's, dubieuze ''vrije wil''-ondermijnende marketingstrategieën in de supermarkt, geen verslavende (suiker)producten. En wat Mike voorstelde; lagere belasting en/of plafond op kosten voor gezond voedsel, etc.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201872095
Het is toch gvd duidelijk dat men moet vaccineren als men geen corona wil krijgen of in ieder geval niet de meest ernstige vormen?

Lekker dood laten gaan die mafkezen de zorg is al duur genoeg
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201872107
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:24 schreef ZeventiendeEtage het volgende:
Het is toch gvd duidelijk dat men moet vaccineren als men geen corona wil krijgen of in ieder geval niet de meest ernstige vormen?

Lekker dood laten gaan die mafkezen de zorg is al duur genoeg
Zelfde met griep? Dat kan de zorg ook flink overbelasten

Of wat zijn de grenzen bij jouw randvoorwaarden om iemand zorg te weigeren
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_201872154
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:26 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Zelfde met griep? Dat kan de zorg ook flink overbelasten

Of wat zijn de grenzen bij jouw randvoorwaarden om iemand zorg te weigeren
Griep is inderdaad doodsoorzaak uno van de meeste millenials waar men niet over praat.

Ik ben het eens dat men de griep ook moet voorkomen, het is alleen lastiger tegen alle vormen van griep te vaccineren.

Gelukkig kunnen wij nu thuiswerken of tenminste eisen dat de zieke mensen wegblijven van werk.
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:36:35 #41
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201872197
Van mij mogen ze mijn zogenaamde plek op de ic houden, ik maak me daar totaal niet druk om, die kans is te verwaarlozen dat ik daar terecht kom want corona. Als ik zo'n document zou kunnen ondertekenen en ze mij niet meer lastig zouden vallen met hun spuitjespropaganda dan deed ik het meteen. En dan graag ook mijn zorgpremie wat verlagen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201872225
Als iemand die niet gevaccineerd is zeg ik nee.

Dit zei ik ook vorig jaar toen een arts openlijk uitsprak om jongeren boven ouderen te prevaleren op de ic bij een code zwart.
pi_201872818
iemand die tegen verplicht vaccineren covid19 vaccine is tegen alle vaccines. dus anti-vax persoon.

iemand die tegen verkrachting is , is een anti-sex persoon. dus tegen alle soorten sex, 8-)
pi_201873325
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 15:13 schreef Mytho het volgende:
iemand die tegen verplicht vaccineren covid19 vaccine is tegen alle vaccines. dus anti-vax persoon.

iemand die tegen verkrachting is , is een anti-sex persoon. dus tegen alle soorten sex, 8-)
Iemand die niet inhoudelijk in wil gaan op een onderwerp hoeft niet perse iets te posten.
pi_201873376
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 12:10 schreef HowardRoark het volgende:
Er is nu bijna een jaar de kans geweest voor mensen om zich te laten vaccineren. Nu moet je het als overheid loslaten. En dan is het maar eens zo dat de zorg overstroomt en dat er keuzes moeten worden gemaakt tussen een 65-jarige of een 85-jarige. Het is óf dat, óf een gebed zonder eind en elk jaar vaccinaties, maatregelen en lockdowns.

Het probleem dat de zorg overstroomt met anti-vaxxers met corona is niet iets wat maar een wegwuifbare bijkomstigheid is. Ja wellicht voor iedereen die stressloos thuiszit.

Het is het punt waarop veel zorgverleners zeggen dat degenen die actief tegen het voorkomen van problemen vechten, niet degenen zijn waar zij voor willen strijden.

Met als gevolg dat je ondermeer door die hele strijd tegen de zorg door deze groep ook een uitstroom van zorgverleners krijgt die deze debiliserende groep mensen niet wil blijven helpen ten koste van de gewone patienten (wat werkelijk een punt is) , waardoor je het probleem nog verder vergroot.

Voorrang geven aan niet-Covid patienten zal praktisch ook wel niet goed kunnen omdat je met mensen zit die nauwelijks lucht krijgen en je met groepen zit die vaak al snel met rechtszaken dreigen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Beathoven op 23-10-2021 16:35:35 ]
pi_201873493
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 16:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Het probleem dat de zorg overstroomt met anti-vaxxers met corona is niet iets wat maar een wegwuifbare bijkomstigheid is. Ja wellicht voor iedereen die stressloos thuiszit.

Het is het punt waarop veel zorgverleners zeggen dat degenen die actief tegen het voorkomen van problemen vechten, niet degenen zijn waar zij voor willen strijden.

Met als gevolg dat je ondermeer door die hele strijd tegen de zorg door deze groep ook een uitstroom van zorgverleners krijgt die deze debiliserende groep mensen niet wil blijven helpen, waardoor je het probleem nog verder vergroot.

Voorrang geven aan niet-Covid patienten zal praktisch ook wel niet goed kunnen omdat je met mensen zit die nauwelijks lucht krijgen en je met groepen zit die vaak al snel met rechtszaken dreigen.
Is iemand die zich niet heeft laten vaccineren voor Covid direct een anti-vaxxer? Dan denk ik meer aan mensen die resoluut tegen alle vormen van vaccinatie zijn. Ik zou bijvoorbeeld een gezond persoon van onder de 50 zonder onderliggende aandoeningen en met een normaal BMI, die in deze specifieke situatie heeft gekozen zich niet te laten vaccineren tegen Covid, niet een anti-vaxxer willen noemen.

Daarnaast is zo'n keuze ook niet vechten tegen het voorkomen van problemen. Het is namelijk lang niet het geval dat iedereen met Covid zo ziek wordt dat hij of zij naar het ziekenhuis moet. Dit gebeurt slechts bij een zeer kleine minderheid, vaak mensen op leeftijd, een hoog BMI en onderliggende aandoeningen.

Ten slotte is het natuurlijk belangrijk te weten dat de huidige vaccinaties geen wondermiddelen zijn. Ze helpen goed, maar zijn absoluut niet waterdicht tegen Covid en bovendien neemt de bescherming na loop van tijd af.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201873657
Pff, “antivaxxers”.. Alsof iedereen op de ic nu een niet gevaccineerde twintiger is die uit principe zich niet gevaccineerd heeft, omdat vage redenen.

Zouden het ook ouderen en vatbare mensen kunnen zijn die zich bij voorbaat al niet kunnen laten vaccineren?

Wat zou het fijn zijn als het allemaal schuimbekkende wappies waren. De schijnheiligheid en schijnveiligheid is eng!

We helpen iedereen, gelijke rechten enzo. Net als zou blijken dat er wel lange termijn gevolgen aan mRNA vaccins zou zitten. Dan helpen we die mensen ook, ondanks dat ze er zelf en masse voor gekozen hebben een spuit te nemen zonder te weten wat de lt gevolgen gaan zijn.

Bizar hoe je kan denken aan onderscheid maken. Wat ben je dan een eng mens.
pi_201873697
quote:
13s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 13:24 schreef ZeventiendeEtage het volgende:

Lekker dood laten gaan die mafkezen de zorg is al duur genoeg
Gelieve je te laten steriliseren, asap
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201873919
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:07 schreef _I het volgende:
Pff, “antivaxxers”.. Alsof iedereen op de ic nu een niet gevaccineerde twintiger is die uit principe zich niet gevaccineerd heeft, omdat vage redenen.

Zouden het ook ouderen en vatbare mensen kunnen zijn die zich bij voorbaat al niet kunnen laten vaccineren?

Wat zou het fijn zijn als het allemaal schuimbekkende wappies waren. De schijnheiligheid en schijnveiligheid is eng!

We helpen iedereen, gelijke rechten enzo. Net als zou blijken dat er wel lange termijn gevolgen aan mRNA vaccins zou zitten. Dan helpen we die mensen ook, ondanks dat ze er zelf en masse voor gekozen hebben een spuit te nemen zonder te weten wat de lt gevolgen gaan zijn.

Bizar hoe je kan denken aan onderscheid maken. Wat ben je dan een eng mens.
Sommigen zijn inderdaad wat doorgeslagen. Dit zijn ook vaak hele bange mensen, die angstig alles volgen op het nieuws en blind vertrouwen op de overheid en de mainstream media. Als die iets zeggen, dan is het zo! Dat zijn immers de alleswetende orakels. En om dan een beter gevoel over de situatie te krijgen, een gevoel van controle en zich minder angstig te voelen moet er een zondebok worden gecreëerd. En dat is dan iedereen die zich niet laat vaccineren en niet blind vertrouwt op de instituten waar dit type mens wél op vertrouwt. Dit zijn walgelijke anti-vaxxers, de zogeheten "wappies", die zou men het liefst zonder hulp voor het ziekenhuis zien sterven mochten ze onverhoopt ernstig ziek worden.

Het schrikbarend en pathologisch. Maar dat heeft dit type mens allang niet meer door, die wanen zich onderdeel van een heilige strijd tegen "misinformatie" en "desinformatie".
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201873977
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 11:24 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Geen van de genoemden voert nu de druk op de zorg statistisch op.
Flikker toch op man :')



COR / Stichting NICE - Covid rapport - BMI cijfers

De coronapatienten worden steeds dikker. Het gemiddelde BMI is gestegen van 28,7 naar 30,5. Het aandeel van mensen met overgewicht is gestegen van 77% naar 84%.

Dit is toch verdomme niet normaal?? 84% van mensen met corona in het ziekenhuis heeft overgewicht met een gemiddeld BMI van ruim boven de 30,5.

Laat me raden, jij hoort bij de helft van de NLers met overgewicht en in plaats van verantwoordelijk te nemen voor je gezondheid kom je hier haat en verdeeldheid zaaien zodat jij lekker chips, snoep en frikandellen kan blijven eten.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')