abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:29:27 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_201868393
Borussia Dortmund kan over twee weken in de Champions League tegen Ajax niet beschikken over Erling Haaland. De Noorse topspits is vanwege een heupblessure voorlopig uit de roulatie, zo maakte trainer Marco Rose vandaag op zijn persconferentie bekend. En dat niet alleen: ook de WK-kwalificatiewedstrijd op 16 november tegen Oranje moet de topspits missen.



Ajax boekte dinsdag een overtuigende 4-0 zege op Borussia Dortmund. De Amsterdammers spelen op woensdag 3 november de return in het Signal Iduna Park. Haaland, in de Arena verreweg de gevaarlijkste aanvaller van de Duitsers, is er dan niet bij. De spits kreeg tegen Ajax drie goede mogelijkheden, maar stuitte op doelman Remko Pasveer. ,,Erling is natuurlijk in een downstemming”, aldus Rose in de aanloop naar het duel met Arminia Bielefeld. ,,Hij was blij er weer te zijn en had zich na de wedstrijd tegen Mainz nog goed gevoeld.”

Haaland was vorig weekend twee keer trefzeker in de Bundesligawedstrijd tegen Mainz (3-1). De Noor maakte in dat duel zijn rentree nadat hij vanwege een spierblessure een maand buitenspel had gestaan. Dat hij opnieuw moet toekijken is een flinke aderlating voor Borussia. In zes competitiewedstrijden scoorde hij dit seizoen al negen keer. In de Champions League staat hij na in totaal 18 duels al op 19 treffers.

Oranje
En ook Oranje zal geen last hebben van de topspits, zo bevestigt de Noorse teamdokter Ola Sand tegen TV2. ,,Ik heb met Dortmund en Erling gesproken. Hij zal er niet bij zijn. Hij heeft een blessure die zeker drie tot vier weken hersteltijd nodig heeft, misschien wel langer. Dat is natuurlijk heel vervelend, hij wil ook graag naar het WK.", aldus de teamdokter. Bondscoach Stale Solbakken: ,,We kunnen er niets aan doen, het is heel jammer voor Erling en het team.”

Ook de Noorse analytici zitten in zak en as: ,,Hij is onze beste en belangrijkste speler, iemand waar de tegenstanders bang voor zijn. Er is niemand die tegen Nederland zo veel angst kan zaaien als hij dat kan. We zagen hoe moeilijk Virgil van Dijk het de vorige keer had met hem", aldus Jesper Mathisen.

Nederland staat in de groep twee punten voor op Noorwegen, op 16 november staan beide landen tegenover elkaar in de laatste groepswedstrijd. Oranje speelt eerst nog tegen Montenegro, Noorwegen tegen Letland.

*O* ^O^ *O*

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_201868423
Triest dat we het tegenwoordig moeten hebben van het uitvallen van een spitsje van de tegenstander. :')
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:43:23 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_201868527
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:32 schreef Document1 het volgende:
Triest dat we het tegenwoordig moeten hebben van het uitvallen van een spitsje van de tegenstander. :')
Spitsje :?

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:43:39 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201868530
Triest om te juichen om een blessure bij de tegenstander
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Trouwste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:45:20 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_201868550
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:43 schreef sp3c het volgende:
Triest om te juichen om een blessure bij de tegenstander
Ik hoop dat-ie goed herstelt......over 4 weken.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_201868556
Beetje jammer, ik zou liever winnen van de sterkst mogelijke tegenstander.
  Beste/leukste mod 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:47:58 #7
319979 Fok-it
All is well
pi_201868584
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:32 schreef Document1 het volgende:
Triest dat we het tegenwoordig moeten hebben van het uitvallen van een spitsje van de tegenstander. :')
Dat was deze week wel te zien ja. Dat we het alleen 'daar' van moeten hebben
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_201870500
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:47 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat was deze week wel te zien ja. Dat we het alleen 'daar' van moeten hebben
Ik lach me kapot als jullie afgedroogd worden met 5-0. De hoofdstedelijke arrogantie viert alweer hoogtij. Utrecht is al een verre herinnering zeker?
  Moderator zaterdag 23 oktober 2021 @ 12:18:22 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_201871531
Voelt minstens even arrogant om hier van 'een spitsje' te spreken ...
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')