abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:24:27 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201862970
Beste lezers,

Inmiddels weet u dat wij in de regel prima op de hoogte zijn van de jongste recensies en dat geldt ook voor het volgende. ;) Datalek of niet, niet zelden onder genot van een gebruikelijke consumpties :9~ :9 weet men op locatie Haarlem en Amsterdam Zuid hoe de vork soms werkelijk in de steel zit. :) En het laatste hoeft uiteraard niet per se te betekenen dat het gaat om iets 'onprettigs', maar het onderhavige bericht via RTL :lijstje: is ergens weer 'n teken van harde realiteit voor wereldwijd (soms doorgeslagen) klimaatfanaten en dergelijken. :7~

Hoe dan ook, voor- en tegenstanders blijf je houden. Derhalve liegt reeds uitgebrachte info over wat minder gunstige kwesties voor de genoemde groep(en) er niet om waar het gaat over het aloude gebruik van olie en steenkool. ;) Let wel, het een en ander neemt niet weg dat er milieukwesties bestaan waar mensen als wij ook achter staan waar het tegengaan van schadelijke invloeden aangaat. :o Desalniettemin zien dito professionele werkrelaties en zakelijke contacten met het buitenland, vaak via ons op de Zuid As :Y) :9 en andere plaatsen in NL, de plausibiliteit en logica in van wat het mediabericht u vandaag voorschotelt. *)

Enfin, verschillende voorgenomen beloften en acties teneinde op 'neurotische wijze' de opwarming van de aarde te slechten, hangen in werkelijkheid met losse draadjes aan elkaar. :s) :s) :s)
Een minder bericht dus voor eenieder die in sprookjes gelooft, want het is niet ondenkbaar dat kolencentrales et cetera een langere adem krijgen dan nu door velen wordt gedacht. *)
Volgens ingewijden zal men wat realistischer dienen te zijn w.b.t. gebruik en de belangrijke functionaliteit van steenkool en olie in dezen. :7~

Waakzaamheid blijft natuurlijk geboden met oog op bosbranden elders ter wereld en zo, maar de klimaathype is de laatste tijd erger dan ooit geworden lijkt het. Het heeft eigenlijk wat weg van een maatschappelijke dwangneurose die helaas gebaseerd lijken te zijn op verontrustende aannames. :o
Hoewel onder anderen wij desondanks ambiëren het gebruik van steenkool en olie ietwat te minderen, omdat het natuurlijk niet echt schoon is :{, blijft doorpakken op de aloude manier wellicht veel beter omdat er teveel onzekerheden zijn omtrent andere bronnen (op nadering van de winter). ''En hetzelfde lijkt ook beter te werken voor de toekomst'', aldus welingelichte kringen op vaste locaties in Den Haag, Haarlem :Y) en geheel coronavrij op locatie Amsterdam Zuid. *)

Ons al jaren bekende en tevens voor u niet nader te noemen dito graag geziene mensen die met beide benen op de grond staan, zijn ook stellig van mening dat óók de gaswinning in Groningen doorgang moet kunnen vinden :! *), zij het op gematigde wijze. :lijstje: Wat kan ik zeggen? Fervent blijven 'boeren' door plaatselijke boeren ;) en het produceren van vlees ):O, evenals snel gaan boren op een daarvoor geschikte nieuwe locatie in de Waddenzee, geniet ook veel begrip en goedkeuring bij diverse dames :* en heren 8-) die u *) en de algemene economie van harte :S___D een dienst willen bewijzen in tijden van onzekerheid omtrent energielevering en stug doorzettende corona. :7~

Men ziet bv het 'doorkachelen' van Tata Steel ook met frisse moed tegemoet *), mits met de nodige aanpassingen die zoal middels filters de uitstoot enigszins gaan verminderen worden toegepast uiteraard. Maar gebruik van kolencentrales en andere benodigdheden blijven misschien noodzakelijk. En, uiteraard druk zowel ik als diverse anderen u welgemeend op het hart dat de klimatologische gevolgen lang zo verstrekkend niet zullen zijn als men u soms probeert te doen geloven. :lijstje:
Eenieder is uiteindelijk gaarne verzekerd van noodzakelijke energiebronnen om het leven zo functioneel en aangenaam mogelijk te kunnen houden, lijkt mij. *) :z

Goed, ik wens u allen alvast een mooi weekend toe!

Scjvb

-------

Klimaattop COP26
Datalek toont aan: landen lobbyen om olie en steenkool te blijven gebruiken


quote:
22 oktober 2021 09:47
Aangepast: 22 oktober 2021 10:27


De uitstoot van CO2 moet fors worden teruggebracht, zeggen wetenschappers.

Over ruim een week begint het Schotse Glasgow de grote internationale klimaattop COP26. Daar zullen regeringsleiders ongetwijfeld plechtig beloven er alles aan te doen om de opwarming van de aarde tegen te gaan. Voor de camera’s althans, want achter de schermen proberen verschillende landen er juist onderuit komen. Dat blijkt uit een groot datalek van documenten, die door de BBC zijn ingezien.

Landen lobbyen volgens de Britse omroep achter de schermen en dat roept de vraag op of ze zich wel echt willen inzetten voor een beter milieu. Zegt ook Joris Thijssen, PvdA-Tweede Kamerlid en voormalig mede-directeur van Greenpeace Nederland.

"Een land met kolen dat nog steeds lobbyt voor kolen, landen met olie die lobbyen voor olie. Dat gebeurt al jaren en het is heel treurig om te zien dat landen dit nog steeds doen. Zo gaan we het klimaat niet redden", aldus Thijssen.

In de naar de BBC gelekte documenten gaat het om 32.000 commentaren die door regeringen, bedrijven en betrokken partijen zijn ingediend bij het IPCC-klimaatpanel. Dat is het team van internationale wetenschappers dat voor de VN rapporten opstelt over klimaatverandering, en hoe die moet worden aangepakt. Al zijn het de regeringen die over dat laatste beslissen.

Code Rood

Het laatste grote IPCC-klimaatrapport dateert van augustus dit jaar, en was zeer alarmerend van toon. Het is code rood; de mensheid moet er nu echt alles aan doen om te voorkomen dat de aarde met 1,5 procent opwarmt. Daarover spreken de landen binnenkort dus in Glasgow, op de conference of parties (COP).

Afzwakken

Het rapport krijgt volgend jaar een vervolg en allerlei landen proberen nu de conclusies af te zwakken, zo blijkt uit het datalek. Saoedi-Arabië, Japan en Australië bijvoorbeeld, vragen de VN om de noodzaak af te stappen van fossiele brandstoffen te bagatelliseren. De Saoedi’s zijn de grootste olie-exporteur te wereld. Australië exporteert veel steenkool.

Volgens de BBC staat in de documenten dat een hoge Australische regeringsfunctionaris de conclusie verwerpt dat het sluiten van kolengestookte electriciteitscentrales nodig is. Ook al is het beëindigen van het gebruik van kolen een van de doelen van de conferentie in Glasgow.

India, na China de grootste verbruiker van steenkool, geeft aan dit nog tientallen jaren te zullen doen.

Rundvleeslobby

Zwitserland heeft bedenkingen bij de afspraak dat rijke landen ontwikkelingslanden financieel moeten steunen om hun de uitstoot-doelstellingen te halen.

En Brazilië en Argentinië, grote producenten van rundvlees, pleiten tegen de IPCC-conclusie dat minder vlees eten noodzakelijk is om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen.

Muurschildering van activisten, voorafgaand aan de top in Glasgow.

Geen goed woord voor over

Kamerlid Joris Thijssen heeft er geen goed woord voor over: "Al deze landen hebben het klimaatakkoord van Parijs ondertekend. Daar staan al deze zaken in. Dan gaan ze nu alles proberen af te zwakken. Hoeveel bossen moeten er nog in de fik vliegen, en hoeveel extreem weer is er nog nodig, voor regeringsleiders gaan inzien dat we echt veel meer moeten gaan doen."

De klimaattop COP26 in Glasgow begint op 31 oktober en duurt tot 12 november. Er komen vertegenwoordigers van zo'n 200 landen. Het doel is de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5 graad celsius. Om dat te halen moet volgens wetenschappers de wereldwijde uitstoot van CO2 ten opzichte van 2010 komende jaren met 45 procent naar beneden.

'Honderd procent wetenschappelijk'

Het is voor landen eigenlijk niet mogelijk om invloed te hebben op de inhoud het IPCC-klimaatrapport, zeggen mensen die er aan hebben meegewerkt. Zoals Rob van Dorland van het KNMI. Hij is focal point voor IPCC, oftewel coördinator IPCC-zaken voor ons land.

"De rapportages worden gemaakt door wetenschappers, gebaseerd op wetenschap. Landen kunnen wel proberen via commentaren of statements wat in te brengen. Maar als het niet klopt zal het door de wetenschappers niet gehonoreerd worden. Alles wat er in staat moet gebaseerd zijn op wetenschappelijke literatuur. Honderd procent wetenschappelijk", aldus Van Dorland.

Langdurige droogte zorgt voor meer bosbranden, zoals hier in Australië.

Emissie terugdringen

Het rapport van het internationale klimaatpanel komt tot stand met medewerking van honderden internationale wetenschappers. Een van hen is Bart van den Hurk, expert weer- en klimaatinformatie bij onderzoeksbureau
Deltares in Delft.

Hij zegt: "Bij IPCC spreken de feiten voor zich. Het rapport geeft aan dat de noodzaak om Glasgow tot een succes te maken, en de emissies terug te dringen, evident is."

"Dat landen accenten willen aanbrengen die aansluiten bij de nationale belangen, dat snappen we natuurlijk best wel. Maar dat de uitstoot naar beneden moeten worden gebracht staat als een paal boven water", aldus Van den Hurk.

Van Dorland: "Bij COP26 is er sprake van het politieke proces, maar niet bij IPCC. In Glasgow gaan alle landen bij de besluitvorming meer uit van hun eigen agenda."

En dat is precies waar Kamerlid Thijssen bang voor is. "Iedereen heeft destijds toezeggingen gedaan, maar sommige landen hebben zeker niet genoeg gedaan. Terwijl er eigenlijk al meer gedaan moet worden dan in Parijs is afgesproken. Het gevaar is dat er niet genoeg gebeurt in Glasgow, en dat het geen succes wordt. Maar dat het wel als een succes wordt verkocht."

© https://www.rtlnieuws.nl/(...)teenkool-co2-klimaat
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_201863139
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:01:58 #4
22565 asco
Los in deze tent
pi_201863285
Zonder dit geneuzel gelezen te hebben zeg ik alvast dat de mensheid maar eens minder moet gaan fokken want al het andere heeft anders toch geen zin.
En aangezien dat toch niet gaat gebeuren wens ik jullie nakomelingen veel succes want naar mijn idee gaat alles rap naar de knoppen op allerlei gebied. :7

Zo, en nu B:)B fijn weekend allen! *O*
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:23:12 #5
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201863548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:01 schreef asco het volgende:
Zonder dit geneuzel gelezen te hebben zeg ik alvast dat de mensheid maar eens minder moet gaan fokken want al het andere heeft anders toch geen zin.
En aangezien dat toch niet gaat gebeuren wens ik jullie nakomelingen veel succes want naar mijn idee gaat alles rap naar de knoppen op allerlei gebied. :7

Zo, en nu B:)B fijn weekend allen! *O*
Leuk geïmiteerd!

Maar pessimisme uwerzijds of van anderen is weinig opbouwend en leidt eigenlijk tot niets, beste. Desalniettemin zou ik u toch willen meegeven en zeggen: doe a.u.b. uw eigen voordeel met de mogelijkheden die u, met dank aan diverse instanties, eventueel geboden worden en leef! ;)

Groet, Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:13:26 #6
22565 asco
Los in deze tent
pi_201864325
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:23 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Leuk geïmiteerd!

Maar pessimisme uwerzijds of van anderen is weinig opbouwend en leidt eigenlijk tot niets, beste. Desalniettemin zou ik u toch willen meegeven en zeggen: doe a.u.b. uw eigen voordeel met de mogelijkheden die u, met dank aan diverse instanties, eventueel geboden worden en leef! ;)

Groet, Scjvb

Ik heb geen instanties nodig en ik LEEF ontzettend. *)
En verder ben ik pessimistisch over de wereld ja, maar mijn eigen leven is Prachtig. _O_
pi_201864395
@asco heeft gewoon gelijk. Het, alles, heeft geen zin.

Net als Corona is de mens een exponentieel virus.
Ik heb de hoop allang opgegeven. Heb overigens heel bewust geen kinderen, dus aan mij zal het niet liggen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:32:42 #8
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201864558
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:13 schreef asco het volgende:

[..]
Ik heb geen instanties nodig en ik LEEF ontzettend. *)
En verder ben ik pessimistisch over de wereld ja, maar mijn eigen leven is Prachtig. _O_
Mooi man!

Alleen nog één ding, vergeet hierbij niet dat dit alles mede mogelijk is door levering van de nodige ''ingrediënten'' vanuit diverse organisaties, zoals banken om uw geld veilig te kunnen beheren *) noem maar op, en andere hoeken die uw zo gezegde 'prachtige leven' mede mogelijk maken en zo houden.

Het kan ook weer handig zijn om indirect optimaal te kunnen blijven genieten door energielevering op maat middels zaken als steenkool en olie die genoemd worden.

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:38:48 #9
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201864661
Die arme landen hebben geeneens geld voor dit soort ideeën.

En ook wij hebben dat amper voor ons zelf laat staan om hun ook te spekken.

Als mensen denken welk geld?

Nou alleen al wegens de operatie van her gas af moeten alle sociale huurwoningen voor (1990/1980?) gesloopt en herbouwd worden. Dit gebeurt al massaal.
En dan heb je ook nog een woningnood. Dus plus die 1 miljoen nieuwe woningen tot 2030 kan je daar zeker dat aantal nog bij optellen.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:42:59 #10
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201864741
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:19 schreef myShizzle het volgende:
@:asco heeft gewoon gelijk. Het, alles, heeft geen zin.

Net als Corona is de mens een exponentieel virus.
Ik heb de hoop allang opgegeven. Heb overigens heel bewust geen kinderen, dus aan mij zal het niet liggen.
Geen idee of de mens te vergelijken is met een virus. :Z Een beetje optimisme kan geen kwaad en is wel op z'n plaats.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_201864856
quote:
4s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:24 schreef Scjvb het volgende:
de klimatologische gevolgen lang zo verstrekkend niet zullen zijn als men u soms probeert te doen geloven.
We zullen hier ter zijner tijd nog even aan refereren. De alwetende Scjvb, het Orakel uit het Haerlemsche heeft gesproken. :{

vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:08:48 #12
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201865159
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:51 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
We zullen hier ter zijner tijd nog even aan refereren. De alwetende Scjvb, het Orakel uit het Haerlemsche heeft gesproken. :{

Leuk! :)

Nou is men hier ook weer niet helderziend, @Bart2002, maar neem van ons aan dat de soep vaak lang niet zo heet wordt gegeten als zij wordt opgediend, zoals vaak ook is gebleken achteraf. Dus moet men proberen om ook hierbij niet continue van het ergste uit te gaan.

U begrijpt dat? Mooi zo!

Scjvb
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_201866031
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 19:19 schreef myShizzle het volgende:
@:asco heeft gewoon gelijk. Het, alles, heeft geen zin.

Net als Corona is de mens een exponentieel virus.
Ik heb de hoop allang opgegeven. Heb overigens heel bewust geen kinderen, dus aan mij zal het niet liggen.
Je moet gewoon iedere dag leven alsof het je laatste dag is. Boem is ho.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 23:04:34 #14
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201868046
quote:
"Een land met kolen dat nog steeds lobbyt voor kolen, landen met olie die lobbyen voor olie. Dat gebeurt al jaren en het is heel treurig om te zien dat landen dit nog steeds doen. Zo gaan we het klimaat niet redden", aldus Thijssen.
Dit toont aan dat deze man niet in de realiteit leeft. "Het klimaat redden", wat een grenzeloze zelfoverschatting. :')
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 16:37:08 #15
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201873452
Ook handig om te weten en te benadrukken in dit topic:

Verduurzamen dan wel vergroening als gestelde voorwaarde om aan de (meest) moderne milieueisen te voldoen op zeer korte termijn is moeilijk haalbaar, en dit geldt immers ook voor Tata Steel. Men moet wel realistisch blijven.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)eraar-het-is-te-laat
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_201873609
Haha, TS is bang dat er te weinig kinderen geboren worden in de toekomst. En het priesterschap is al zo onaantrekkelijk :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_201873623
Daar zit ook het grote geld in. Kijk maar Saoedi-Arabië...die hebben helemaal geen belangrijk bij een fossielvrije wereld want zij hebben niks anders.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 17:14:57 #18
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_201873729
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 oktober 2021 17:00 schreef Het_Bokje het volgende:
Haha, TS is bang dat er te weinig kinderen geboren worden in de toekomst. En het priesterschap is al zo onaantrekkelijk :')
Goh, wat is u overkomen om zich hier ter plekke zo verbitterd en honend uit te laten? :o

Verder wel even bij de les blijven graag! ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_201875035
Nog tien dollar per vat er bij voor olie en het heeft weer zin om wat op de Noordzee te gaan doen met gasproduktie. Infrastruktuur zoals pijpledingen en gasbehandelingsinstallaties liggen en staan er al en nieuwe produktieplatforms kunnen er in een jaar of 3 staan en zo heel erg duur zijn die dingen niet. Met 800 miljoen euro heb je een mooi platform. Bouw er maar gelijk vier en drie gascentrales bouwen kan ook in een jaar of drie gerealiseerd zijn. Men zal zich moeten realiseren dat we voorlopig nog niet van het gas af kunnen hoe graag men dat ook wil. Nederland heeft met Shell bovendien de kennis in huis.
Ik vind het waanzin om gas te importeren terwijl we zelf gas hebben. Daarbij heeft russisch gas ook een hogere calorische waarde dan ons eigen gas. Om branders niet te hoeven aanpassen dient men stikstof toe te voegen. Voor industriële toepassingen kunnen LNG-tankers nog gas aanleveren als de prijs interessant is.

Waar veel valt te halen is energiebesparing. Mensen hebben veel te veel apparaten in huis en de industrie gaat ook vaak nogal inefficiënt om met energie.

Voor wat betreft bodemdaling: Stop ook iets terug als je iets weghaalt. Waterinjectie en CO2 -opslag zijn daarvoor prima manieren en met CO2 een voordeel dat het niet in de atmosfeer terechtkomt.

Ik ken een gemeente in Zuid-Hollad en die willen geen gasproduktie, geen CO2 -opslag, geen zonneparken en geen windmolens.
Maar ze willen wel energie. Die mensen mag men wat mij betreft even een week van het gas afsluiten en daarna een week de elektriciteitstoevoer staken. Misschien dat men dan eens gaat nadenken

[ Bericht 0% gewijzigd door Makrelis op 23-10-2021 19:43:11 ]
pi_201875796
2050 is nog ver weg... (Gas, Olie, Steenkool, Bruinkool zijn wel biobrandstoffen qua ontstaansgeschiedenis.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')