abonnement Unibet Coolblue
pi_201859177
Ik geloof niet zozeer in een God ofzo maar Reïncarnatie zou zo maar eens waar kunnen zijn...

We zijn met miljarden zielen op aarde...

Om telkens maar weer een nieuwe ziel te 'maken' bij geboorte... dan zou je wel eens kunnen denken dat het eindig is...
Dan komt een 'gerecyclede' ziel in aanmerking...

Moeilijke materie en het komt er misschien gewoon op neer of je erin gelooft of niet... Maar iets zegt in mij dat het aannemelijk is... Maar misschien moet er ook wel een God zijn om reïncarnatie überhaupt 'mogelijk' te maken?!

Je hoort vaak, Je hebt een 'Oude Ziel'. Of in een 'Vorig Leven'...
Zou je met hypnose kunnen nagaan of zou je ermee kunnen zien of teruggaan naar een vorig leven?
pi_201859327
Wel eens gelezen dat mensen geloven dat het licht wat je kennelijk zou zien als je dood gaat ook het licht is dat je als baby zou zien als je geboren wordt.

Jaa, weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Geen hele rare gedachte imo
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:47:02 #3
74056 crew  ToT
pi_201859370

Zelf ben ik meer en meer de wetenschappelijke kant op gegaan, maar ik blijf het wel interessante materie vinden. :)
Soms lees je verhalen over bijvoorbeeld een 40-jarige magazijnmedewerker in India die door zijn hoofd geschoten wordt en dat er op precies datzelfde moment aan de andere kant van de stad een kind geboren wordt met 2 moedervlekken; eentje waar bij die man de kogel naar binnen ging en eentje waar de kogel naar buiten kwam.
Toen het kind de eerste woordjes begon te praten, vertelde hij dat hij die magazijnmedewerker was en hoe hij aan zijn eind was gekomen.
Nu is dat kind het kind van het ene gezin, en de vader van zijn kinderen bij het andere gezien, en die kinderen zijn dus ouder dan hijzelf.

Vaak worden dit soort verhalen wel ontkracht, maar sommigen blijven wel heel opvallend.
Met hypnose kun je wel terug naar je vorige leven en die daarvoor en die daarvoor enz. Sommige details kloppen goed, andere weer totaal niet. Vaak lijkt het er aan te liggen dat iemand ooit iets gelezen had over een persoon of zo en dat vergeten is, maar het onbewust is blijven hangen.

Overigens zijn er vrij veel mensen die geloven dat ze Jezus of Napoleon in een vorig leven zijn geweest. De verklaring van die hypnotiseurs is dan dat die mensen in hun vorig leven zo veel met Napoleon of Jezus hebben opgetrokken dat ze zich met hen gingen identificeren, waardoor tijdens de hypnose kan lijken dat ze allemaal die personen daadwerkelijk zijn geweest.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:49:42 #4
74056 crew  ToT
pi_201859402
Verder zijn er veel theorieën over reïncarnatie:

Je moet bepaalde levenslessen op aarde leren voor je naar het volgende level kunt gaan bijvoorbeeld, maar een andere is dat je een deel van de oerbron bent; de God waar we allemaal een deel van zijn en voor wie we al onze ervaringen opdoen. Alles wat jij voelt, voelt de oerbron waar we allemaal nu nog deel van zijn. Alles wat je elkaar aandoet, doet de oerbron dus zichzelf aan, puur om te ervaren hoe het is om die dingen te doen ÉN aangedaan te worden.
Sommigen geloven zelfs dat je terug in de tijd gereïncarneerd kunt worden, dus dat je in een volgend leven een meisje in Zimbabwe wordt in het jaar 1571 of zo.

Maar goed, hoe combineer je reïncarnatie met evolutie?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:55:47 #5
74056 crew  ToT
pi_201859473
Boeddha zag reïncarnatie als een vloek; telkens terug naar de aarde komen, telkens weer leed en ellende mee moeten maken. Met zijn leer hoef je niet meer te reïncarneren.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:03:47 #6
74056 crew  ToT
pi_201859543
Overigens ook gehoord dat als je ziel te vaak reïncarneert zonder de juiste levenslessen geleerd te hebben, dat "ze" je ziel uiteindelijk maar weggooien omdat er niks mee te beginnen valt. _O- (Overigens slechts 1x gehoord van een spiritueel persoon.)
pi_201859661
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:49 schreef ToT het volgende:
Sommigen geloven zelfs dat je terug in de tijd gereïncarneerd kunt worden, dus dat je in een volgend leven een meisje in Zimbabwe wordt in het jaar 1571 of zo.
Oei, dat zou dan een vorm van tijdreizen zijn... Fascinerend!
pi_201859709
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:43 schreef tim020hoorn het volgende:
Wel eens gelezen dat mensen geloven dat het licht wat je kennelijk zou zien als je dood gaat ook het licht is dat je als baby zou zien als je geboren wordt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:47 schreef ToT het volgende:
Soms lees je verhalen over bijvoorbeeld een 40-jarige magazijnmedewerker in India die door zijn hoofd geschoten wordt en dat er op precies datzelfde moment aan de andere kant van de stad een kind geboren wordt met 2 moedervlekken; eentje waar bij die man de kogel naar binnen ging en eentje waar de kogel naar buiten kwam.
Je gaat dan direct door naar een nieuw leven lijkt het... Je komt niet ff op de 'plank' te liggen als het ware...
pi_201859789
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:03 schreef ToT het volgende:
Overigens ook gehoord dat als je ziel te vaak reïncarneert zonder de juiste levenslessen geleerd te hebben, dat "ze" je ziel uiteindelijk maar weggooien omdat er niks mee te beginnen valt. _O- (Overigens slechts 1x gehoord van een spiritueel persoon.)
Klopt. Heb ik ook gelezen uit mensen die gehypnotiseerd werden en vertelden over het leven tussen levens in. De energie wordt dan opgedeeld over andere zielen. Er is ook een bijbeltekst over.
pi_201859844
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:47 schreef ToT het volgende:
Toen het kind de eerste woordjes begon te praten, vertelde hij dat hij die magazijnmedewerker was en hoe hij aan zijn eind was gekomen.
Was dat voordat dat kind 'mama' kon zeggen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:29:06 #11
74056 crew  ToT
pi_201859989
quote:
99s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Was dat voordat dat kind 'mama' kon zeggen?
_O- niet zo bijdehand jij! ;)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:39:30 #12
74056 crew  ToT
pi_201860210
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:20 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Klopt. Heb ik ook gelezen uit mensen die gehypnotiseerd werden en vertelden over het leven tussen levens in. De energie wordt dan opgedeeld over andere zielen. Er is ook een bijbeltekst over.
Da's meer het oerbron-idee dan. :)

Beetje als Odo die in die poel met zijn soortgenoten opgelost wordt.


Je ziel weggooien is meer, zoals in Bijbelse termen, dat je in het eeuwbrandende hellevuur vernietigd wordt.
pi_201860246
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:17 schreef Bocaj het volgende:

[..]
[..]
Je gaat dan direct door naar een nieuw leven lijkt het... Je komt niet ff op de 'plank' te liggen als het ware...
Ja precies :) ik vind het wel een interessante theorie.
pi_201860310
Wat blijkbaar dan ook voorkomt is dat de ziel niet naar het hiernamaals gaat, voor reïncarnatie, maar blijft 'hangen'...
Hangen in een huis bijvoorbeeld... Tja, dan heb je een geest of spook... (Misschien een ander hoofdstuk...)

Men zegt dan wel eens, de ziel is nog niet klaar om over te gaan... (Buiten het lichaam treden zegt men ook wel eens... Plotselinge dood en dat je, jezelf ziet liggen...)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:35:29 #15
74056 crew  ToT
pi_201861296
1 van m'n post werd net geLiked door een geest! _O-
pi_201861705
reincarnatie is eigenlijk de karma leer. dat je elk leven iets leert, en het dan beter doet in het volgende. totdat je stopt met reincarneren.

ik denk dat dat eigenlijk slaat op je ene leven. de 'levens' zijn de fases, perioden waar je doorheen gaat. en als je het goed doet, ben je gewoon een cpompleet persoon geworden die niet de hele tijd 'sterft' maar in balans is.

dat mensen denken dat dit verhaal op echt meerdere levens en geboorten slaat, is gewoon verkeerd begrijpen van de theorie.
pi_201861737
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:43 schreef tim020hoorn het volgende:
Wel eens gelezen dat mensen geloven dat het licht wat je kennelijk zou zien als je dood gaat ook het licht is dat je als baby zou zien als je geboren wordt.

Jaa, weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Geen hele rare gedachte imo
:')

Hoe moet ik me dat dan voorstellen bij mensen die zeggen het licht te hebben gezien en daarna weer terug getrokken werden naar het aardse?

Werd de betreffende baby dan weer terug de poes ingeschoten?
pi_201861782
Reïncarnatie, wat een gelul. Dat is praat van mensen die niet kunnen accepteren dat er een einde is.

Er zijn tijden geweest dat de wereldwijde populatie van mensen daalden (denk bijv. aan de Spaanse griep). Verklaar dat maar eens wanneer mensen zouden reïncarneren.
pi_201861916
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 15:16 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
:')

Hoe moet ik me dat dan voorstellen bij mensen die zeggen het licht te hebben gezien en daarna weer terug getrokken werden naar het aardse?

Werd de betreffende baby dan weer terug de poes ingeschoten?
weet ik veel :D miskraam wellicht? Abortus? Ipv bevruchting een losse flodder?

Zoveel mogelijkheden.

:')
pi_201861936
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 15:18 schreef Alloch87 het volgende:
Reïncarnatie, wat een gelul. Dat is praat van mensen die niet kunnen accepteren dat er een einde is.

Er zijn tijden geweest dat de wereldwijde populatie van mensen daalden (denk bijv. aan de Spaanse griep). Verklaar dat maar eens wanneer mensen zouden reïncarneren.
Kijk daar komt de aap uit de mouw. Niks valt te verklaren, niemand die het weet. Wellicht wel of geen hemel, wel of geen reincarnatie. Who knows? Niemand dat maakt het discussierbaar em bespreekbaar. Heeft voor velen weinig met accepteren te maken hoor. Lekker kortzichtig.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 15:52:51 #21
74056 crew  ToT
pi_201862177
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 15:18 schreef Alloch87 het volgende:
Reïncarnatie, wat een gelul. Dat is praat van mensen die niet kunnen accepteren dat er een einde is.

Er zijn tijden geweest dat de wereldwijde populatie van mensen daalden (denk bijv. aan de Spaanse griep). Verklaar dat maar eens wanneer mensen zouden reïncarneren.
Ff in de reserve-pot?

Maar er komen steeds meer en meer mensen; worden er baby-zieltjes geboren omdat op te vullen?
En sinds welk moment is de ziel ter wereld gekomen? Bij de eerste bacteriën op aarde? Hadden dino's zielen? Was het de Homo Erectus? Of alleen de Homo Sapiens? Hoe leefden mensachtige wezens voordat ze een ziel kregen en wat was ineens het verschil? Of is er bij de evolutie van de eerste eencelligen ook meteen een primtief soort ziel de wereld in geslingerd die zijn intrede in die eencelligen deed?
pi_201862354
De aarde is niet de enige planeet. Amsterdam niet de enige stad. En als je werkdag eindigt begint niet direct de volgende werkdag.
  zondag 24 oktober 2021 @ 17:37:44 #23
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_201886729
Mateloos fascinerend onderwerp, heb er ooit al een uitgebreide OP aan gewaagd.
TRU / Reïncarnatie bestaat natuurlijk niet. Maar hoe zit dit dan?

En dan met name het werk van onderzoekers Ian Stevenson en Jim Tucker, die duizenden casussen hebben onderzocht.

quote:
Why do we wonder where our mind goes when the body is dead? Shouldn’t it be obvious that the mind is dead too?” Perhaps it’s not so obvious at all. I’m not quite ready to say that I’ve changed my mind about the afterlife. But I can say that a fair assessment and a careful reading of Stevenson’s work has, rather miraculously, managed to pry it open. Well, a tad, anyway.
Bron: Een reviewer in een blog van scientific american
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_201891989
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Oei, dat zou dan een vorm van tijdreizen zijn... Fascinerend!
Niet als alles tegelijkertijd plaatsvindt.
pi_201904120
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 15:18 schreef Alloch87 het volgende:
Reïncarnatie, wat een gelul. Dat is praat van mensen die niet kunnen accepteren dat er een einde is.

Er zijn tijden geweest dat de wereldwijde populatie van mensen daalden (denk bijv. aan de Spaanse griep). Verklaar dat maar eens wanneer mensen zouden reïncarneren.
Tijd is enkel maar een construct dat wij waarnemen in deze dimensie.
Maar eigenlijk speelt alles zich tegelijk af.
pi_202452109
reïncarnatie is echt

ik weet uit visioenen dat ik de reïncarnatie ben van mijn grootvader
  vrijdag 3 december 2021 @ 23:19:44 #27
497150 Madretheresa
Allez les blues
pi_202458394
Het is heel en vliegt dodelijk tegen een muur aan, en vliegt vervolgens weer weg.....
Het is groen en het plakt?
pi_202720649
We komen uit het niks, en we gaan terug naar het niks.

Ik heb ook wel eens gedacht, dat ik gereïncarneerd ben. Ik wist dikwijls dingen die ik onmogelijk kon weten.
Ik denk dat het meer een kwestie is, van dat er heel wat mensen zijn, die een bepaalde basis intelligentie mee hebben gekregen. Dat gekoppeld aan interesse en een verhoogde gevoeligheid voor opmerkelijke zaken en een goed geheugen, gaan een heel eind in de richting.

Ooit heb je iets gelezen, wat je niet bewust meer weet, maar het komt jaren later ineens als een puzzelstukje van pas. Dan lijkt het net een moment uit een vorig leven. Zo heb ik een gruwelijke hekel aan het geluid van brekend glas. Gecombineerd met mijn blijkbaar aangeboren talent voor de basis kennis over vliegen.
Deed me denken dat ik in een vorig leven als piloot in een groenten kas neergekomen was.

En wat denk je? Veel later herinnerde ik me de lagere school, waar we een leraar hadden die in de oorlog bij de luchtmacht zat, en over vliegen heeft verteld.

Het is allemaal niet zo moeilijk, dat je hersenen daarop voort kunnen borduren, ook zelfs na jaren..
  maandag 20 december 2021 @ 16:27:18 #29
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_202720662
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 13:14 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Oei, dat zou dan een vorm van tijdreizen zijn... Fascinerend!
Tijd is alleen van toepassing op de materiële wereld denk ik.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  donderdag 30 december 2021 @ 20:04:11 #30
498722 Ishim
Ik ben jou, jij bent mij
pi_202937154
Wanneer je niks hebt met reïncarnatie, is het niet echt. Zo gauw je denkt reïncarnatie echt kan zijn, dan ben je klaar voor "meer."

Wij zijn allemaal een 'fragment' van de Ziel. Wij zijn allemaal een gedachte van de OG. Uit de OG komen andere gedachten die kleiner zijn enzovoorts enzovoorts. Deze OG wil zichzelf beleven en alles ervaren. Deze belevenissen gaan verder dan alleen de fysieke expressie die wij kennen als mens.

Wanneer een gedachte in de fysieke dimensie manifesteert vergeet hij de andere dimensies. Als de fysieke entiteit geen geheugen verlies zou hebben dan kan het zichzelf niet beleven (want hij weet alles al, en dus heeft het geen zin). Dit fragment creëert een persona (het ego) in het lichaam.

Dit fragment haalt inderdaad "levenslessen" uit een leven om zichzelf te kunnen beleven. Voornamelijk positieve of negatieve ervaringen. Dit kennen wij als karma (karma = actie, niet een oordelende kracht). De Boeddha is het gelukt om geen positieve en geen negatieve karma meer uit te stoten maar werd Neutraal, en dan houdt samsara (lijden) op. De Boeddha werd dus 1 met de OG (nirvana)

Er zijn oneindig zielen (of fragmenten), oneindig realiteiten, oneindig tijdlijnen (het is verticaal, niet horizontaal) waardoor je buurman jou kan zijn van het verleden of de toekomst.

Hopelijk is het een beetje duidelijk wat ik hier schreef. Ik probeer het zo kort mogelijk te maken maar je ontkomt niet aan paradoxen.
Coaching in: Spiritualiteit, Gezonde Leefstijl en Levensmissie
Website: Ishim.eu
  maandag 3 januari 2022 @ 10:09:20 #31
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_203006088
twitter
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  zondag 13 februari 2022 @ 00:09:15 #32
497150 Madretheresa
Allez les blues
pi_203639435
Het is heel vliegt tegen muur aan dood !!!en staat op en vliegt toch verder!!!
Het is groen en het plakt?
  zondag 13 februari 2022 @ 00:17:39 #33
497150 Madretheresa
Allez les blues
pi_203639512
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 17:23 schreef Abundance2 het volgende:
reïncarnatie is echt

ik weet uit visioenen dat ik de reïncarnatie ben van mijn grootvader
Hield die ook van mannen?
Het is groen en het plakt?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')