abonnement Unibet Coolblue
pi_201990496
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
[..]
En je ziet, er wordt nog steeds op persoon gespeeld en gekleineerd.
Nou ja, als je over censuur begint (wat echt verre buiten de waarheid is, dat weet je zelf ook wel ') ) krijg je dat balletje wel weer terug ja. Zo werkt dat. En daarom moet dat dus veranderen. Van beide kanten.

Maar nu moet ik dringend weer aan de gang met wat ik eigenlijk aan het doen was :)
pi_201990558
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2021 21:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het ontmoedigen van het weerleggen van desinformatie dmv wetenschappelijke bronnen is geen censuur?
Het is niet aan wie dan ook om iets te weerleggen. Het is geen desinformatie, het is een discussie.
  maandag 1 november 2021 @ 21:32:41 #203
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201990565
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:27 schreef iteejer het volgende:

[..]
Nou ja, als je over censuur begint (wat echt verre buiten de waarheid is, dat weet je zelf ook wel ') ) krijg je dat balletje wel weer terug ja. Zo werkt dat. En daarom moet dat dus veranderen. Van beide kanten.

Maar nu moet ik dringend weer aan de gang met wat ik eigenlijk aan het doen was :)
Ja waar het mij om ging:

Trump (en andere mensen) wordt gebanned op social media, wegens niet naleven van huisregels. Daar wordt heel veel over gesproken in BNW en dat is prima. Daar leg ik dan ook uit dat het niet om censuur gaat, maar dan krijg ik al snel te horen dat ik bij de linkse kerk hoor en dat dat een religie is o.i.d. Nu zijn het precies dezelfde mensen die andere uit het topic willen weren omdat ik geen interesse in het topic zou hebben nadat ik aan de theorie twijfel.

Het ging mij om de ironie, van mij hoeft niemand gebanned te worden en heb ik er vrede mee als ik terecht wordt gebanned.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Admin maandag 1 november 2021 @ 21:33:19 #204
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201990574
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2021 21:21 schreef Ali_boo het volgende:
Vind het hilarisch dat die users die het hardst schreeuwen om censuur nooit iets bijdragen aan het forum . Maar tegelijkertijd het recht hebben om andere te vertellen hoe het forum gerund moet worden
Nog even voor jou: voor POLen BNW krijgen we nooit maar dan ook nooit respons :o
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  maandag 1 november 2021 @ 21:33:32 #205
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201990579
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:32 schreef iteejer het volgende:
het is een discussie.
En dat is juist wat men nu niet wil. Je kunt niet discussiëren als je geen weerleggingen toestaat.

Discussie:

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. ... Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 1 november 2021 @ 21:34:42 #206
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201990603
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 21:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dank voor het bevestigen. Tegenspraak is hier dus niet gewenst?
Nee, er wordt een vraag gesteld die jij probeert te ontwijken.
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2021 21:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Het ontmoedigen van het weerleggen van desinformatie dmv wetenschappelijke bronnen is geen censuur?
Maar hier beantwoord je die vraag alsnog. En daaruit kunnen we dus concluderen dat jij hier alleen maar actief bent om posts die jij interpreteert als "desinformatie" te weerleggen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_201990630
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:32 schreef iteejer het volgende:

[..]
Het is niet aan wie dan ook om iets te weerleggen. Het is geen desinformatie, het is een discussie.
Er kan nooit iets weerlegd worden in een discussie?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201990655
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 21:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, er wordt een vraag gesteld die jij probeert te ontwijken.
[..]
Maar hier beantwoord je die vraag alsnog. En daaruit kunnen we dus concluderen dat jij hier alleen maar actief bent om posts die jij interpreteert als "desinformatie" te weerleggen.
Desinformatie bestaat niet?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201990855
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 21:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Dank voor het bevestigen. Tegenspraak is hier dus niet gewenst?
Laat mij het nog een keer proberen . In Jip en Janneke taal O+

Stel we hebben een forum voor filmliefhebbers . En jij komt , zonder ooit een film te kijken,elke film dat hier aan bod komt afkraken en ondanks dat je de films nooit hebt gezien. Denk jij het beter te weten dan de liefhebbers op het forum , dat niet alleen maar je voelt je verplicht om je mening door iedereens strot te duwen

Als je nou eens de tijd en moeite neemt om de movie van begin tot eind af te kijken, misschien kunnen we dan praten

Maar zonder dat je zelf bereid bent om het huiswerk te doen(door die flim te kijken) , ben ik niet geïnteresseerd in die mening van je . Niet omdat ik geen tegenspraak wens maar omdat ik niet geïnteresseerd ben in achterlijke meningen die puur gebaseerd zijn op onderbuikgevoelens

Zo duidelijk? :D
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201990923
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 21:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Laat mij het nog een keer proberen . In Jip en Janneke taal O+

Stel we hebben een forum voor filmliefhebbers . En jij komt , zonder ooit een film te kijken,elke film dat hier aan bod komt afkraken en ondanks dat je de films nooit hebt gezien. Denk jij het beter te weten dan de liefhebbers op het forum , dat niet alleen maar je voelt je verplicht om je mening door iedereens strot te duwen

Als je nou eens de tijd en moeite neemt om de movie van begin tot eind af te kijken, misschien kunnen we dan praten

Maar zonder dat je zelf bereid bent om het huiswerk te doen(door die flim te kijken) , ben ik niet geïnteresseerd in die mening van je . Niet omdat ik geen tegenspraak wens maar omdat ik niet geïnteresseerd ben in achterlijke meningen die puur gebaseerd zijn op onderbuikgevoelens

Zo duidelijk? :D
Eeeeh is dit niet een duidelijk voorbeeld van een kleinerende toon? En het bewijs dat je niet open staat voor andere meningen? Is niet erg open-minded :N

quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:24 schreef iteejer het volgende:

[..]
Dat mag best. Het gaat vooral om de kleinerende toon, en de impliciete bijbedoeling van 'ziehier wat de wetenschap zegt, DUS je hebt ongelijk dus hou verder je mond maar'.
Het is juist interessant om de wetenschap hierin ook te betrekken, en de rol va wetenschap, politek, en commercie naast elkaar te zetten.
Met een open mind. Van ALLE kanten.


[ Bericht 10% gewijzigd door Kijkertje op 01-11-2021 22:07:57 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 1 november 2021 @ 21:52:27 #211
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201990977
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 21:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Laat mij het nog een keer proberen . In Jip en Janneke taal O+

Stel we hebben een forum voor filmliefhebbers . En jij komt , zonder ooit een film te kijken,elke film dat hier aan bod komt afkraken en ondanks dat je de films nooit hebt gezien. Denk jij het beter te weten dan de liefhebbers op het forum , dat niet alleen maar je voelt je verplicht om je mening door iedereens strot te duwen

Als je nou eens de tijd en moeite neemt om de movie van begin tot eind af te kijken, misschien kunnen we dan praten

Maar zonder dat je zelf bereid bent om het huiswerk te doen(door die flim te kijken) , ben ik niet geïnteresseerd in die mening van je . Niet omdat ik geen tegenspraak wens maar omdat ik niet geïnteresseerd ben in achterlijke meningen die puur gebaseerd zijn op onderbuikgevoelens

Zo duidelijk? :D
Dat kan, maar daarmee impliceer je dat ik nog nooit een 'complot' heb gevolgd en dat is dus niet zo.

Dan nog zie ik over heel fok heen genoeg reacties over games, films en politiek van mensen die nog nooit die game, film hebben gezien of ooit politiek hebben bedreven. Iemand die zegt: 'Ik vind Call of Duty kut' mag dat gewoon verkondigen zonder eerst te controleren of hij dat ooit heeft gespeeld.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201991410
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 21:48 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Eeeeh is dit niet een duidelijk voorbeeld van een kleinerende toon?
Minder in de slachtoffer rol en meer op inhoud

Waarom zou in jouw mening serieus moeten nemen als je niet bereid bent om je huiswerk te doen . Jij hebt een mening klaar over een film die je nooit gezien heb, wat moet ik daarmee? Je zegt een filmliefhebber te zijn maar heb tot nu toe geen een topic van jouw gezien waar je kenbaar maakte, van welke gerne je houdt, wie je favoriete regisseur is of je favoriete titel is. Dus waarom zou ik jouw een platform moeten geven om je gal te spuwen ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201991447
quote:
14s.gif Op maandag 1 november 2021 22:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Minder in de slachtoffer rol en meer op inhoud

Waarom zou in jouw mening serieus moeten nemen als je niet bereid bent om je huiswerk te doen . Jij hebt een mening klaar over een film die je nooit gezien heb, wat moet ik daarmee? Je zegt een filmliefhebber te zijn maar heb tot nu toe geen een topic van jouw gezien waar je kenbaar maakte, van welke gerne je houdt, wie je favoriete regisseur is of je favoriete titel is. Dus waarom zou ik jouw een platform moeten geven om je gal te spuwen ?
Oh nu spuw ik mijn gal weer :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201991454
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
and die zegt: 'Ik vind Call of Duty kut' mag dat gewoon verkondigen zonder eerst te controleren of hij dat ooit heeft gespeeld.
Het is duidelijk aan je reacties te zien dat je er weinig kaas van hebt gegeten en dat zeg ik met alle respect

En ik ben wel klaar met fb voor vandaag :W
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201991512
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:15 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het is duidelijk aan je reacties te zien dat je er weinig kaas van hebt gegeten en dat zeg ik met alle respect

En ik ben wel klaar met fb voor vandaag :W
Met alle respect: je hebt er zelf geen kaas van gegeten :D

Fijne avond! :W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_201991548
Wat gaat het hier hard seg
* UncleScorp houdt zich maar even afzijdig met zakje chips :)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 1 november 2021 @ 22:39:41 #217
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201991867
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:15 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het is duidelijk aan je reacties te zien dat je er weinig kaas van hebt gegeten en dat zeg ik met alle respect

En ik ben wel klaar met fb voor vandaag :W
Kijk, ik ga er gewoon inhoudelijk op in, vervolgens speel je gelijk op de man.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator maandag 1 november 2021 @ 23:26:08 #218
249559 crew  Lavenderr
pi_201992670
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 22:15 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Het is duidelijk aan je reacties te zien dat je er weinig kaas van hebt gegeten en dat zeg ik met alle respect

En ik ben wel klaar met fb voor vandaag :W
Ik ook. Trusten allemaal :Z
pi_201992770
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 18:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
En het is intens smerig dat sommigen denken dat dit allemaal maar moet kunnen op bnw. Want "Het zijn die gekkies, dus treiteren en zuigen maar'.
Dat is niet onjuist, maar niet helemaal wat ik bedoelde.
Incelfrikandel
pi_201992849
*bek valt open
pi_201993021
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2021 21:21 schreef Ali_boo het volgende:
Vind het hilarisch dat die users die het hardst schreeuwen om censuur nooit iets bijdragen aan het forum . Maar tegelijkertijd het recht hebben om andere te vertellen hoe het forum gerund moet worden
Ik probeer nou juist censuur tegen te gaan. Ik wist niet dat als je niet bijdraagt aan het plaatsen van complottheorieen je geen aantoonbare nonsens mag weerspreken in BNW? Is dat zo? :wtf:
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Admin dinsdag 2 november 2021 @ 00:55:40 #222
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201993185
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201993474


[ Bericht 100% gewijzigd door Iceage op 02-11-2021 05:30:06 ]
pi_201993697
quote:
0s.gif Op maandag 1 november 2021 21:33 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En dat is juist wat men nu niet wil. Je kunt niet discussiëren als je geen weerleggingen toestaat.

Discussie:

Een discussie is een vorm van bespreking, zoals een gesprek of andere vorm van communicatie, tussen twee of meer partijen over een bepaald onderwerp, waarbij de partijen elkaar van een bepaald standpunt proberen te overtuigen. ... Dit in tegenstelling tot een debat, waarbij de partijen niet van hun mening wijken.
Agree to disagree.
En in een discussie gaat het er niet om wie wint.

En daar lijken een paar onbewust/bewust toch naar toe te spelen en het te gooien op "weerleggen" en "overtuigen" in een discussie.

Het is geen debunk subforum.
Als je moeite hebt met deze form van BNW, dan is het gewoon niet weggelegd voor jou.

Dan kan je boos en onbegrip voelen, maar er zijn tal van subfora's aanwezig op FOK! waar je nog terecht kan.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 2 november 2021 @ 07:39:33 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201993767
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:25 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Agree to disagree.
En in een discussie gaat het er niet om wie wint.

En daar lijken een paar onbewust/bewust toch naar toe te spelen en het te gooien op "weerleggen" en "overtuigen" in een discussie.

Het is geen debunk subforum.
Als je moeite hebt met deze form van BNW, dan is het gewoon niet weggelegd voor jou.

Dan kan je boos en onbegrip voelen, maar er zijn tal van subfora's aanwezig op FOK! waar je nog terecht kan.
Die wil om de ander te overtuigen is er natuurlijk bij beide kanten wel. Het gaat er in een discussie inderdaad niet om wie er wint. Het gaat er om dat beide kanten open staan voor andere meningen. En dat gebeurd aan beide kanten op momenten te weinig omdat het veel meer om het winnen van een discussie draait (met een hoop gesneer aan beide kanten). Er wordt hier wel een beetje de indruk gewekt alsof er een heilige partij is die telkens aangevallen wordt door de vervelende buitenstaanders; maar tegelijkertijd gebeurt dat andersom ook. Mensen met een weerwoord moeten worden geweerd en zijn meteen anti BNW; en andersom heb je er natuurlijk users tussen zitten die vinden dat BNW users geen afwijkende meningen mogen hebben of mogen bespreken. Wat begrip onderling kan al een hoop schelen. Gaat sowieso niet werken als er vooral in de slachtofferrol gesprongen wordt aan beide kanten. Erken dat er van beide kanten wel wat verbetering mogelijk is; het zal BNW een stuk leuker maken weer.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 2 november 2021 @ 07:41:18 #226
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_201993775
quote:
Ik sta nog steeds in de wachtrij 🤣
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_201994224
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 07:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die wil om de ander te overtuigen is er natuurlijk bij beide kanten wel. Het gaat er in een discussie inderdaad niet om wie er wint. Het gaat er om dat beide kanten open staan voor andere meningen. En dat gebeurd aan beide kanten op momenten te weinig omdat het veel meer om het winnen van een discussie draait (met een hoop gesneer aan beide kanten). Er wordt hier wel een beetje de indruk gewekt alsof er een heilige partij is die telkens aangevallen wordt door de vervelende buitenstaanders; maar tegelijkertijd gebeurt dat andersom ook. Mensen met een weerwoord moeten worden geweerd en zijn meteen anti BNW; en andersom heb je er natuurlijk users tussen zitten die vinden dat BNW users geen afwijkende meningen mogen hebben of mogen bespreken. Wat begrip onderling kan al een hoop schelen. Gaat sowieso niet werken als er vooral in de slachtofferrol gesprongen wordt aan beide kanten. Erken dat er van beide kanten wel wat verbetering mogelijk is; het zal BNW een stuk leuker maken weer.
Klopt.
Aangezien ik al 10 jaar zie dat er hier users komen puur om te vertellen dat de posters in BNW er naast zitten.

Dan is het niet zo gek dat users weg blijven.
En users snel in de verdediging schieten.
Ook de gene die de verhalen niet geloven maar wel graag lezen en of nieuwe onderwerpen posten blijven weg.

Ik doe het ook niet meer, je weet gewoon dat er een groep mensen zijn die hoe dan ook alles moeten en willen ontkrachten als het haaks is met hun visie.

Als je in BNW komt weet je waar je aan begint lijkt mij, kan jij je daar totaal niet in vinden dan lijkt mij POL en NWS een betere omgeving.
Tenzij je werkelijk oprecht een discussie wil zonder je gelijk te halen of de andere te willen overtuigen.

Nu gaat het in beide kampen meer om gelijk halen.


Er zijn bnw users dacht ik die niet in COR of POL mogen posten.
Andersom mag je dat blijkbaar niet zeggen of vinden, dan krijg je als weerwoord dat het een discussie forum is.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:07:20 #228
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201995912
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 08:45 schreef schommelstoel het volgende:
Tenzij je werkelijk oprecht een discussie wil zonder je gelijk te halen of de andere te willen overtuigen
Een discussie heeft als doel elkaar te overtuigen. Misschien is discussie niet het goede woord.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201996079
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een discussie heeft als doel elkaar te overtuigen. Misschien is discussie niet het goede woord.
Is het een discussie als men de "discussie" aangaat in de volledige overtuiging dat alles wat de ander aankaart bij voorbaat onjuist is omdat het van "foute" bronnen komt? Dan klink je toch meer als een missionaris dan een discussiepartner. En als een discussie het elkaar overtuigen als doel heeft, wat moet men dan met mensen die niet open staan voor afwijkende informatie, en dus niet een oprechte discussie aangaan?
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:31:36 #230
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201996203
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:21 schreef QuidProJoe het volgende:

[..]
Is het een discussie als men de "discussie" aangaat in de volledige overtuiging dat alles wat de ander aankaart bij voorbaat onjuist is omdat het van "foute" bronnen komt? Dan klink je toch meer als een missionaris dan een discussiepartner. En als een discussie het elkaar overtuigen als doel heeft, wat moet men dan met mensen die niet open staan voor afwijkende informatie, en dus niet een oprechte discussie aangaan?
Dat klinkt leuk, maar laat jij je nu daar ook schuldig aanmaken, om vervolgens keer op keer met termen aan te komen als 'linkse kerk' of constant aangeven dat men is gehersenspoeld.

Jij stelt toch ook dat MSM-bronnen foute bronnen zijn?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Admin dinsdag 2 november 2021 @ 11:32:01 #231
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201996209
In het kort:
De mensen in BNW hoeven niet bekeerd te worden.
Dank voor alle pogingen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201996232
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:31 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat klinkt leuk, maar laat jij je nu daar ook schuldig aanmaken, om vervolgens keer op keer met termen aan te komen als 'linkse kerk' of constant aangeven dat men is gehersenspoeld.

Jij stelt toch ook dat MSM-bronnen foute bronnen zijn?
Zelfs als we aannemen dat al jouw aantijgingen waar zijn, dan nog ben ik de persoon met overtuigingen die in BNW passen. Ik heb de volgers van het establishment nog niet op een afwijkende mening kunnen betrappen.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:36:48 #233
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201996268
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:32 schreef yvonne het volgende:
In het kort:
De mensen in BNW hoeven niet bekeerd te worden.
Dank voor alle pogingen.
Zeg dan gewoon eerlijk dat men niet inhoudelijk op BNW-zaken mag ingaan. Dan is het voor iedereen duidelijk. Of maak er een gesloten club van waarvoor je je moet aanmelden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:37:06 #234
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201996272
quote:
14s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:34 schreef QuidProJoe het volgende:
Zelfs als we aannemen dat al jouw aantijgingen waar zijn
Als? Kom op, dit doe je dagelijks.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Admin dinsdag 2 november 2021 @ 11:38:03 #235
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201996282
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:36 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zeg dan gewoon eerlijk dat men niet inhoudelijk op BNW-zaken mag ingaan. Dan is het voor iedereen duidelijk. Of maak er een gesloten club van waarvoor je je moet aanmelden.
Dat is waar jullie op aansturen _O-

Helaas.
Je weet precies wat BNW is en toch móet jehier posten. Dwangmatig? Of wat is precies je doel?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201996373
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:37 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Als? Kom op, dit doe je dagelijks.
Gezien de gedragingen lijkt "Linkse Kerk" vrij accuraat. Het collectivisme, de haat jegens ketters en heidenen, de kruistochten, de zendelingen. Verder ook nog het absolute geloof in het gepreekte en de heilige geschriften. En zegt iemand iets afwijkends, dan moet die persoon zich verantwoorden voor de Spaanse Sojaanse Inquisitie.

Dat is echt precies wat er in BNW gebeurt. Mensen moeten (dwangmatig) worden bekeerd en als ze niet willen dan moeten ze maar voelen. En dat gebeurt dan door dan maar het subforum te verstieren met informatie die ten eerste iedereen al weet (mensen in BNW lezen zowel MSM als alternatieve media; ze handelen met completere informatie). Ten tweede wordt door middel van trollen een reactie uitgelokt die hopelijk tot een ban zal leiden waardoor de heiden of ketter het heilige woord niet meer in twijfel kan trekken.
  dinsdag 2 november 2021 @ 11:57:20 #237
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201996505
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:38 schreef yvonne het volgende:

[..]
Dat is waar jullie op aansturen _O-

Helaas.
Je weet precies wat BNW is en toch móet jehier posten. Dwangmatig? Of wat is precies je doel?
Ik ben ik, wie is 'jullie'?

Ja, ik weet wat BNW is, wie zegt dat ik daar dwangmatig post? Mijn doel is heel simpel, ik kijk allerlei topics op Fok, aangezien het een forum is. BNW vind ik ook spannend en dan kan het gebeuren dat ik het niet eens ben met de stelling. Daar kun je toch gewoon over discussiëren?

Het vervelende is, dat als je dat doet men gelijk allerlei termen naar je hoofd slingert en daar wordt de sfeer niet beter van. Hoe vaak ik in de afgelopen jaren voor van alles ben uitgemaakt is niet meer te tellen, en ja daar krijg je ook minder gezellige reacties soms op. In plaats van daar wat aan te doen, wordt er nu een 'groep' aangesproken om weg te blijven.

Op de FP krijg ik ook van alles naar mijn hoofd geslingerd (en heb ik ook wel eens uitgedeeld), maar daar kom ik toch ook gewoon posten en gaan we toch ook niet zeggen dat ik dan maar weg moet blijven?

@AlwaysHappy werd door 'beide kanten' als een onpartijdige mod gezien en die probeerde vaak de boel de goede kant op te sturen, nogmaals, aan beide kanten. Nu wordt er gewoon gesuggereerd dat mensen weg moeten blijven, en bij vragen om de boel heen gedraaid.

Dat er een vervelende sfeer op BNW is heeft met 'beide kanten' te maken, terwijl iedereen zich aan de regels moet houden, toch? Het mag inderdaad wat respectvoller, en daar moet ik ook aan meewerken. Wat ik echt vreemd vind is dat er nu er nu users worden beschermd die daar net zoveel aan hebben veroorzaakt.

Ja, ik heb interesse in BNW en overal waar ik kom (offline en online) discuseer ik aan de hand van stellingen, tegenstellingen en een duik in de materie. Daarnaast moet ik eerlijk toegeven dat als je constant wordt neergezet als (vul hier allerlei termen in die gebruikt worden in de topics) de discussie inderdaad heftiger wordt en er op de man wordt gespeeld. Nogmaals, aan beide kanten.

En alle 'BNW-ers' in de feedback die nu net doen alsof ze zich daar niet dagelijks schuldig aan maken, hebben net zo goed aan deze sfeer bijgedragen.

Edit: En eigenlijk draag je met deze reactie toch ook bij aan de 'op de man'-sfeer?

[ Bericht 1% gewijzigd door Vis1980 op 02-11-2021 12:05:20 ]
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_201996697
quote:
10s.gif Op maandag 1 november 2021 20:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Desinformatie kan leiden tot een gevaar voor de volksgezondheid/democratie. Ik volg vooral de Amerikaanse politiek waar desinformatie bv tot een gevaar voor de democratie
Kijkertje, de spreekbuis van de autoriteiten _O_

This is extremly dangerous to our democracy

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator dinsdag 2 november 2021 @ 12:17:53 #239
249559 crew  Lavenderr
pi_201996703
Als iedereen die BNW verafschuwt BNW nu eens links zou laten liggen zou dat een hoop ellende schelen. Iets wat je haat wil je niet zijn. Toch?
  Admin dinsdag 2 november 2021 @ 12:19:08 #240
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201996714
@Vis1980 toen je postte was i net eens aan het kijken ( we hebben nu een uitstekende search :! )
wat er nu overal gezegd wordt over BNW, ik wist het wel, maar schrok toch in welke mate men BNW denkt te moeten aanvallen, verstopt in een slowchat, of moet benoemen of erbij halen in een COR discussie en ik vind dat ik genoeg heb gezegd hier, genoeg heb aangegeven.

Wat duidelijk is, we komen niet tot elkaar, op geen enkele manier.
Dat is niet erg, that's life.
Maar ik blijf optreden als een discussie onmogelijk gemaakt wordt omdat één partij het nodig vind de gesprekspartner in een hoek te duwen met een mening, en dat blijven herhalen, aan een stuk door tot de in de hoek gedrukte niets meer zegt en de ander dus "gewonnen"heeft.

Post dit topic verder vol met hóe BNW eruit moet zien, of hoort uit te zien, volgens vele ( blijkbaar, zoek maar)

Deze vond ik wel mooi om mee af te sluiten:

quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:47 schreef Megumi het volgende:

[..]
Daar lig ik zelf niet zo wakker van. Ook dorpsgekken en dergelijke verdienen hun plekje op FOK vindt ik.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:00 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Mee eens dat iedereen een plek verdient op Fok, zelfs mensen met grammaticale fouten. ;)
Iedereen verdient een plek op FOK! inderdaad.
Het is FOK! btw :)

Fijne dag iedereen, ik heb écht andere dingen te doen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  dinsdag 2 november 2021 @ 12:19:10 #241
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201996715
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
Als iedereen die BNW verafschuwt BNW nu eens links zou laten liggen zou dat een hoop ellende schelen. Iets wat je haat wil je niet zijn. Toch?
Wie haat BNW, dan?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Admin dinsdag 2 november 2021 @ 12:20:50 #242
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201996727
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:19 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wie haat BNW, dan?
UTFS ;)

Verdikke, ik was weg :W
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_201996742
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:20 schreef yvonne het volgende:

[..]
UTFS ;)

Verdikke, ik was weg :W
Pamper time :+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 2 november 2021 @ 12:23:44 #244
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_201996764
quote:
17s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:19 schreef yvonne het volgende:
@:vis1980 toen je postte was i net eens aan het kijken ( we hebben nu een uitstekende search :! )
wat er nu overal gezegd wordt over BNW, ik wist het wel, maar schrok toch in welke mate men BNW denkt te moeten aanvallen, verstopt in een slowchat, of moet benoemen of erbij halen in een COR discussie en ik vind dat ik genoeg heb gezegd hier, genoeg heb aangegeven.

Wat duidelijk is, we komen niet tot elkaar, op geen enkele manier.
Dat is niet erg, that's life.
Maar ik blijf optreden als een discussie onmogelijk gemaakt wordt omdat één partij het nodig vind de gesprekspartner in een hoek te duwen met een mening, en dat blijven herhalen, aan een stuk door tot de in de hoek gedrukte niets meer zegt en de ander dus "gewonnen"heeft.

Post dit topic verder vol met hóe BNW eruit moet zien, of hoort uit te zien, volgens vele ( blijkbaar, zoek maar)

Deze vond ik wel mooi om mee af te sluiten:
[..]
[..]
Iedereen verdient een plek op FOK! inderdaad.
Het is FOK! btw :)

Fijne dag iedereen, ik heb écht andere dingen te doen.
Precies, een mooi voorbeeld hoe ik mij ook wel eens kwetsbaar opstel. Jij ook een fijne dag.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Admin dinsdag 2 november 2021 @ 12:25:35 #245
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201996785
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Precies, een mooi voorbeeld hoe ik mij ook wel eens kwetsbaar opstel. Jij ook een fijne dag.
Daarom postte ik 'm ook.
Ik ben best aardig als je me leert kennen :)
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin dinsdag 2 november 2021 @ 12:26:24 #246
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_201996794
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:21 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Pamper time :+
Neheeeeeeeeeee, baby is nog niet geboren, volgende week, dan ben ik een paar dagen bij dochter in huis, feest, want ik heb daar geen pjoeter *O*
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_202000050
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 11:07 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Een discussie heeft als doel elkaar te overtuigen. Misschien is discussie niet het goede woord.
Nee. Een discussie hier dient vooral om kennis te maken met andere meningen en visies. Om te zien hoe je iets óók zou kunnen benaderen.
En dat staat in principe los van je eigen mening. Wees gerust overtuigd van je eigen standpunten, dat sluit niet uit dat het wellicht leerzaam en en aanvullend kan zijn.
Ik zie het meer als gesprekken dan als discussies. Het is exact dat: een gesprek. Kennismaken met andere ideeën. Je ontmoet hier andere mensen. In een goede sfeer, althans, dat is de bedoeling. Als je ergens in een cafeetje zit ga je ook niet op schrille en licht beledigende toon aan een bezoeker uitleggen dat hij of zij toch vooral geen bier moet drinken omdat het niet gezond is.
Hoe erg je ook overtuigd bent van je eigen objectieve gelijk, hoe erg je misschien zelfs wel gelijk hebt - dit is GEEN wetenschappelijke opleiding waar je de ander vanuit eigen superioriteit met dédain kunt benaderen, of de ander moet bekeren.

Voor wie dat niet goed genoeg is, is het advies; zoek je heil dan elders.
Is dat wel waar je je in thuis voelt: dan ben je van harte welkom om hier een bonte schakering aan opvattingen en bellen blazen en speculaties te zien. Als ontspanning, als ontmoeting met anders gestemden.

Laten we proberen elkaar te respecteren.
  dinsdag 2 november 2021 @ 17:18:50 #248
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202000768
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 12:17 schreef Lavenderr het volgende:
Als iedereen die BNW verafschuwt BNW nu eens links zou laten liggen zou dat een hoop ellende schelen. Iets wat je haat wil je niet zijn. Toch?
Jup.

Ik heb de schurft aan het Songfestival, tig mensen die het geweldig vinden. Ik ga ook niet op dat forum rondhangen tussendoor posten hoe belachelijk ik het allemaal vind. Ik begrijp niet waarom mensen dit toch doen want je weet dat je dan tegen het zere been schopt, zo'n forum is daar ook niet voor bedoeld lijkt me. Als je er niets mee hebt blijf gewoon weg.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 2 november 2021 @ 17:37:10 #249
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_202000949
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 november 2021 17:18 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Jup.

Ik heb de schurft aan het Songfestival, tig mensen die het geweldig vinden. Ik ga ook niet op dat forum rondhangen tussendoor posten hoe belachelijk ik het allemaal vind. Ik begrijp niet waarom mensen dit toch doen want je weet dat je dan tegen het zere been schopt, zo'n forum is daar ook niet voor bedoeld lijkt me. Als je er niets mee hebt blijf gewoon weg.
Er zijn echter ook zat users hier binnen BNW die wél interesse hebben in BNW, maar ook een weerwoord geven/hun mening geven die niet overeenkomt met de BNW insteek van een betreffend topic. Hier in BNW wordt je wel héél snel weggezet als iemand die niks te zoeken heeft in BNW/er enkel bent om te zuigen. Alsof het onmogelijk is om én interesse te hebben voor BNW, maar tegelijkertijd ook een mening te geven die botst met een bepaalde groep.

Je kan het vergelijken met iemand die naar F&S gaat om het over de nieuwste Marvel film te hebben. Zat mensen die dat doen om vervolgens die film af te kraken. En daarbij hun mening luid verkondigen. Dat kan ook gewoon, wordt ook niet weggemod. Diegene heeft een felle mening, maar heeft óók interesse in de film. Dit is niet anders. Het is nogal zwart wit denken als iemand oprecht denkt dat iemand meteen een troll is (of niks te zoeken heeft binnen BNW als diegene een afwijkende mening uit). En een beetje apart om voor iemand anders te gaan bepalen waar hij/zij wat te zoeken heeft.

Ik vind het super tof dat je in BNW alles mag geloven. Juich ik ook echt toe. Dat moet altijd de core zijn van BNW: alle meningen zijn welkom. Maar dan moet dat respect andersom natuurlijk ook gewoon gelden. Anders krijg je gewoon een echo chamber waarbij enkel de mening van de grootste groep welkom is. Dat is natuurlijk gewoon een vorm van censuur richting een bepaalde afwijkende mening. Wat niet weghaalt dat dat weerwoord niet keer op keer herhaald hoeft te worden. Ook in een COR kom je alle meningen eigenlijk wel tegen. Moet dus hier ook gewoon kunnen imo; alles draait om de toon. Respect voor elkaar.

De drang om elkaar te overtuigen gaat ook gewoon beide kanten op natuurlijk. Het gaat er vaker om wie iets post, dan wat er gepost wordt. Want of je staat bekend als een troll/iemand die BNW wil slopen, of je staat bekend als een complotter die bekeerd moet worden. Twee uitersten, terwijl de meeste BNW users ergens in het grijze gebied hangen. En dat zijn de users die we uit het oog verliezen tussen al dat gesneer door.

[ Bericht 1% gewijzigd door AlwaysHappy op 02-11-2021 17:51:10 ]
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 2 november 2021 @ 17:54:57 #250
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_202001179
Ik post niet om mensen te overtuigen, ik post gewoon wat ik interessant vind, wat iemand er verder mee doet moet die persoon zelf weten. Als ik iets lees wat ik niks vind reageer ik daar niet op en ik move on. :)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')