abonnement Unibet Coolblue
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:40:25 #1
414785 sirdanilot
pi_201858665
Hallo ik woon momenteel samen met een huisgenoot in mijn kleine half uit mekaar vallende appartementje.

Ik betaal 1200 per maand aan huur voor dit appartement, dat is dan kale huur. De energierekening is echter torenhoog want een pand uit eind 18e/begin 19e eeuw heeft nu eenmaal helaas geen isolatie. Gelukkig vriest het niet echt waar ik woon (dublin ierland) maar het kan wel tot 0 of heeeeul soms misschien -1, -2 graden worden en dan stook ik mn eigen het schompes om het warm te krijgen.

Mijn huisgenoot komt uit een arm land dus die betaalt wel minder dan de helft , alsnog ben ik zo wel voordeliger uit dan als ik hier in mn eentje zou wonen. Het internet betaal ik toch al en de energierekening is niet echt heel erg significant hoger met 2 man (ik heb ivm de hoge gasprijzen al bedongen dat die daar extra aan meebetaalt deze winter).

Het nadeel hiervan is natuurlijk dat ik liever gewoon mijn eigen appartement zou hebben. Dus heel veel mensen die ik ken hebben veel hogere woonlasten dan ik omdat zij het gewoon niet kunnen verkroppen om met een ander in een huis te zitten. Ook is de kans dat je een relatie vindt als je alleen woont hoger dan als je een huisgenoot hebt want het is vervelend om te moeten neuken als je huisgenoot thuis is of thuis kan komen. Een relatie is natuurlijk fiscaal het voordeligst als je een huis wil kopen.

Dus qua financieel aspect, denken jullie dat het zin heeft om langere tijd samen met huisgenoten te wonen zodat je kunt sparen voor je eerste koopwoning? Of denken jullie dat de nadelen opwegen tegen de voordelen en dat je maar beter zo snel mogelijk alleen kan gaan wonen en dan zo snel mogelijk trouwen met iemand en een huis kopen?

Bij voorbaat dank :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_201858687
Kan dit niet in een van je andere topics?

Zoals die ene waarin je nog twijfelt of je in Ierland blijft of terugkeert naar Nederland.

Of die ene waarin je klaagt dat je geen huis kan betalen in Ierland?

Of ....
pi_201858707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan dit niet in een van je andere topics?

Zoals die ene waarin je nog twijfelt of je in Ierland blijft of terugkeert naar Nederland.

Of die ene waarin je klaagt dat je geen huis kan betalen in Ierland?

Of ....
Geen studieschuld terugbetalen want Nederlanderschap afstaan vond ik ook wel een goeie.
pi_201858717
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:40 schreef sirdanilot het volgende:
Ik betaal 1200 per maand aan huur voor dit appartement
Dat kun je ook betalen aan hypotheekkosten voor een koopwoning in Nederland. Is uiteindelijk nog voordeliger ook.

En verder:
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan dit niet in een van je andere topics?

Zoals die ene waarin je nog twijfelt of je in Ierland blijft of terugkeert naar Nederland.

Of die ene waarin je klaagt dat je geen huis kan betalen in Ierland?

Of ....
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:45:47 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201858722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan dit niet in een van je andere topics?

Zoals die ene waarin je nog twijfelt of je in Ierland blijft of terugkeert naar Nederland.

Of die ene waarin je klaagt dat je geen huis kan betalen in Ierland?

Of ....
Of dat topic over dat hij niet kan daten en daardoor geen relatie kan vinden die hij nodig heeft om een huis te kunnen kopen en waarin hij dan vervolgens keihard ontkent dat hij een relatie wil om een huis te kopen.
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:48:08 #6
414785 sirdanilot
pi_201858753
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
Kan dit niet in een van je andere topics?

Zoals die ene waarin je nog twijfelt of je in Ierland blijft of terugkeert naar Nederland.

Of die ene waarin je klaagt dat je geen huis kan betalen in Ierland?

Of ....
Nee dit is financieel gerelateerd dus WGR.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:49:23 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201858768
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee dit is financieel gerelateerd dus WGR.
Is het financieel slimmer om snel te trouwen en dan een huis te kopen?
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:49:25 #8
414785 sirdanilot
pi_201858769
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:45 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dat kun je ook betalen aan hypotheekkosten voor een koopwoning in Nederland. Is uiteindelijk nog voordeliger ook.

En verder:
[..]

Ja dat snap ik ook wel maari k krijg geen hypotheek omdat ik door de hoge huur niet genoeg kan sparen voor een aanbetaling hier in ierland waar ik woon.

In Nederland al helemaal niet vanwege mijn studieschuld plus mijn hypotheek leenbedrag is lager dan wat ik kan vinden aan huizen. Nederland is voor mij voorlopig een gepasseerd station, misschien op mijn 40e ga ik daar weer wonen of zo maar nu niet.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:50:30 #9
414785 sirdanilot
pi_201858777
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:49 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Is het financieel slimmer om snel te trouwen en dan een huis te kopen?
Jawel, mits je iemand hebt om mee te trouwen. Die heb ik niet.

Dus wat nu relevant is is hoe je sneller iemand vindt om mee te trouwen, niet het trouwen zelf. Kan je dan beter sparen voor een koophuis terwijl je samen met huisgenoten woont, of op jezelf wonen en in die periode níet sparen voor een koophuis door de hoge huur?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:51:51 #10
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201858793
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Jawel, mits je iemand hebt om mee te trouwen. Die heb ik niet.

Dus wat nu relevant is is hoe je sneller iemand vindt om mee te trouwen, niet het trouwen zelf. Kan je dan beter sparen voor een koophuis terwijl je samen met huisgenoten woont, of op jezelf wonen en in die periode níet sparen voor een koophuis door de hoge huur?
Dat kan je toch wel zelf verzinnen?

Bereken de vaste lasten in je huidige situatie en bekijk hoeveel je kwijt bent als je alleen zelf ergens huurt of iets gaat kopen.

Opgelost.

Slotje
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:52:16 #11
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201858795
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:50 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Jawel, mits je iemand hebt om mee te trouwen. Die heb ik niet.

Dus wat nu relevant is is hoe je sneller iemand vindt om mee te trouwen, niet het trouwen zelf. Kan je dan beter sparen voor een koophuis terwijl je samen met huisgenoten woont, of op jezelf wonen en in die periode níet sparen voor een koophuis door de hoge huur?
Wat zijn de argumenten om op jezelf te gaan wonen en niet te sparen?
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:53:35 #12
414785 sirdanilot
pi_201858810
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat zijn de argumenten om op jezelf te gaan wonen en niet te sparen?
Dan kan je sneller een relatie vinden wat uiteindelijk kan leiden tot samenwonen bijvoorbeeld

Dat is natuurlijk geen garantie. Er is ook geen garantie dat ik niet morgen mijn prins op het witte paard tegen kom. Alles kan. Maar het gaat zeg maar om de kans, het percentage.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Redactie Frontpage vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:54:16 #13
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_201858824
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nee dit is financieel gerelateerd dus WGR.
De inhoud neigt meer naar R&P.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:54:30 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201858831
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:53 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dan kan je sneller een relatie vinden wat uiteindelijk kan leiden tot samenwonen bijvoorbeeld

Dat is natuurlijk geen garantie. Er is ook geen garantie dat ik niet morgen mijn prins op het witte paard tegen kom. Alles kan. Maar het gaat zeg maar om de kans, het percentage.
Dus toch gewoon weer dit verhaal.

R&P / Moeilijk thuis kunnen afspreken met dates ivm huisgenoot
The love you take is equal to the love you make.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:55:23 #15
414785 sirdanilot
pi_201858839
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat kan je toch wel zelf verzinnen?

Bereken de vaste lasten in je huidige situatie en bekijk hoeveel je kwijt bent als je alleen zelf ergens huurt of iets gaat kopen.

Opgelost.

Slotje
Nou dan ben ik minstens 500 per maand duurder uit dat is ongeveer wat mijn huisgenoot mij betaalt, als ik dit hier zelf ga huren.

Goedkoper zelf huren is vrijwel geen optie door de huizenmarkt in dublin. Met veel geluk vind je nog wat van 1100 euro ipv 1200 euro, that's it.

Kopen heb ik al uitgelegd waarom dat helaas niet kan. Ik verdien hier in ierland voldoende maar het bedrag wat je moet sparen ligt te hoog. Onder de 30k op je bankrekening lacht de bank me kei en keihard uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:55:38 #16
414785 sirdanilot
pi_201858844
quote:
Dat gaat minder over de financien
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:59:09 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_201858887
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Dat gaat minder over de financien
Jij wilt de rekensommen koppelen aan de kans dat jij een partner vindt voor een langdurige relatie in de situatie dat je een huisgenoot hebt en dat je alleen woont.

Over die kans is in het kader van wgr heel weinig zinnigs te zeggen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:21:16 #18
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_201859091
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou dan ben ik minstens 500 per maand duurder uit dat is ongeveer wat mijn huisgenoot mij betaalt, als ik dit hier zelf ga huren.

Goedkoper zelf huren is vrijwel geen optie door de huizenmarkt in dublin. Met veel geluk vind je nog wat van 1100 euro ipv 1200 euro, that's it.

Kopen heb ik al uitgelegd waarom dat helaas niet kan. Ik verdien hier in ierland voldoende maar het bedrag wat je moet sparen ligt te hoog. Onder de 30k op je bankrekening lacht de bank me kei en keihard uit.
Nou als jij ergens 1100 kan uitgeven ipv 1200 in wellicht ook nog beter geisoleerd huis kom je daar voordeliger uit lijkt mij.

Dat is geen moeilijke rekensom.

Maar jij zal (als we in R&P-sferen gaan blijven) als eerste moeten accepteren dat je wellicht voor rest van je leven alleen zal zijn. Als je een partner vindt is dat leuk maar niet noodzakelijk. Begeef je op huizenmarkt met dat in je achterhoofd.
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:47:30 #19
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_201859379
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Jij wilt de rekensommen koppelen aan de kans dat jij een partner vindt voor een langdurige relatie in de situatie dat je een huisgenoot hebt en dat je alleen woont.

Over die kans is in het kader van wgr heel weinig zinnigs te zeggen.
Exact, dat past niet in WGR want er is gewoon niks zinnigs over te zeggen. Dan kom je terug op R&P en daar heb/had je al topics.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')