abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! donderdag 21 oktober 2021 @ 21:13:04 #1
367000 roos94
pi_201851855
De 25-jarige Delano van H. is donderdag door de rechtbank veroordeeld tot de maximale werkstraf van 240 uur en 3 maanden voorwaardelijke celstraf. Ook raakt Van H. zijn rijbewijs voor twee jaar kwijt. Van H. krijgt die straf voor het veroorzaken van een ernstig verkeersongeval, waarbij de 16-jarige Anna volledig verlamd raakte.

Hij reed volgens lussen in het wegdek en een sensor van zijn auto zeker 31,6 kilometer en wellicht zelfs 45 kilometer te hard, glipte door een verkeerslicht dat al 1,3 seconde op rood stond én lanceerde daarna de 16-jarige scholiere Anna uit Dordrecht op haar scooter.

De rechters rekenden Van H. het ongeval ‘zeer ernstig aan’ en oordeelden dat Van H. ‘een zeer ernstige mate van schuld’ heeft aan het ongeluk. Volgens de rechters had hij door de drukte op de vrijdagmiddag juist ‘extra voorzichtig’ moeten zijn. Ze achten bewezen dat hij in plaats daarvan met veel te hoge snelheid door rood reed en niet afremde.

Hoewel de rechters oordeelden dat de ernstige gevolgen voor het slachtoffer in principe riepen om een celstraf en de vader van Anna hier om had gevraagd, zagen ze daar toch vanaf. Ze wezen daarbij op de tijd die is verstreken sinds het ongeval, de jonge leeftijd van de dader en dat hij nooit eerder met justitie in aanraking is gekomen. ,,We snappen dat welke straf dan ook in geen enkele verhouding staat tot het veroorzaakte leed en dat geen straf het leed kan compenseren’’, lichtte de rechtbank toe.

Door de verwondingen van het ongeval op 24 januari 2020 lag het inmiddels 18-jarige meisje zeven maanden in coma. Pas in september 2020 was ze weer echt bij bewustzijn. Nadat ze ontwaakte was duidelijk dat ze volledig verlamd is en nooit meer zelfstandig kan bewegen of kan praten; ze zit gevangen in haar eigen lichaam.

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F

Wat is dit nu weer voor lulkoekerij dan. En dan de argumenten die gegeven worden?

De tijd die is verstreken sinds het ongeval. Begin 2020, zolang is dat niet. We hebben het niet over 1995.

De jonge leeftijd van de dader. Jong? Hij was 23, geen 13. Oud en wijs genoeg.

Nooit eerder met justitie in aanraking. Dus? Je mag 1 keer een gigantische streek uithalen zonder serieuze gevolgen maar o wee als je het 2 keer doet?
pi_201851880
Ok.

Bron?
En vind je er zelf ook nog iets van?
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 21:14:44 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201851889
Wat sneu voor het meisje ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201851970
Tussen welke leeftijden ben je volgens rechters niet te jong of oud om volledig aansprakelijk te zijn voor je daden?

Volgens mij laat het gebrek aan wraakmoorden op dit soort uitschot en idiote rechters zien hoe vriendelijk en niet gewelddadig het gros van de mensheid is.
pi_201852165
Wat lost een celstraf op? Gevoelens van wraak?


Er is nog nooit iemand beter de gevangenis uitgekomen. Dus iemand opsluiten moet niet de ambitie zijn
pi_201852190
Las het vanmiddag ook. Ben nog op zoek geweest of er hier op Fok! ooit een topic over geopend was (het ongeluk zelf) maar kon niks vinden. Maar gvd, op deze manier is het niet zo gek dat mensen voor eigen rechter gaan spelen...
pi_201852215
Wat is dat toch met Delano's en zich misdragen in dit land?
pi_201852445
wat zijn dat voor taakstraffen eigenlijk? Wat moet zo'n uitvreter dan doen?
U MAD?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:41:37 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201852489
Erg triest voor het meisje.
Dit was een verkeersongeluk. Geen opzet in het spel, dus ik begrijp de straf wel.
Daarnaast zal de dader ook moeten leven met het feit dat hij een meisje van 16 heeft verlamd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:43:34 #11
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_201852534
DELANO.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:44:06 #12
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201852547
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:13 schreef roos94 het volgende:
Nooit eerder met justitie in aanraking. Dus? Je mag 1 keer een gigantische streek uithalen zonder serieuze gevolgen maar o wee als je het 2 keer doet?
Lijkt me logisch dat als je voor de derde keer voor de rechter staat ze iets minder coulant zijn.
Maar misschien is het beter om iedereen gewoon meteen levenslang op te sluiten als ze een keer de schreef over gaan. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201852609
Het wordt zo wel heel aantrekkelijk om mn grootste vijand “per ongeluk” dood proberen te rijden. Hmm…
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:51:33 #14
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201852671
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
Erg triest voor het meisje.
Dit was een verkeersongeluk. Geen opzet in het spel, dus ik begrijp de straf wel.
Daarnaast zal de dader ook moeten leven met het feit dat hij een meisje van 16 heeft verlamd.
Hij heeft opzettelijk veel te hard gereden en is opzettelijk door een rood verkeerslicht geknald.

Dat laatste is iemand die Delano heet volgende week alweer vergeten.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:51:44 #15
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201852676
En dan vinden woke wappies het heel raar dat pappa straks het licht uit de ogen slaat van deze wannabe moordenaar :')
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:52:22 #16
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201852686
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
Erg triest voor het meisje.
Dit was een verkeersongeluk. Geen opzet in het spel, dus ik begrijp de straf wel.
Daarnaast zal de dader ook moeten leven met het feit dat hij een meisje van 16 heeft verlamd.
Door rood rijden en veel te hard rijden doe je niet “per ongeluk”.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201852689
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
Erg triest voor het meisje.
Dit was een verkeersongeluk. Geen opzet in het spel, dus ik begrijp de straf wel.
Daarnaast zal de dader ook moeten leven met het feit dat hij een meisje van 16 heeft verlamd.
Minstens 32 km te hard, en bewust door rood heen knallen... Dat noem ik geen "ongeluk"...
pi_201852711
Leven van scholier Anna werd in 1,3 seconde aan puin gereden: ‘Hij reed als een malle’

De bestuurder van de witte Mini reed ‘als een malle’ minimaal 31,6 kilometer per uur te hard over de Provincialeweg in Dordrecht, knalde door een stoplicht dat al 1,3 seconden op rood stond én schepte de toen 16-jarige scholier Anna met haar scooter. Na zeven maanden coma overleefde de tiener het verkeersdrama, maar ze kan nooit meer lopen of praten en zit gevangen in haar lichaam. De veroorzaker van het ongeluk, de 25-jarige Delano van H. uit Zwijndrecht, stond vandaag voor de rechter. ,,Een jong leven is voor altijd verwoest.’’

Het is één minuut voor vier op vrijdagmiddag 24 januari 2020 als de dan 16-jarige Anna zich met haar scooter opstelt voor het stoplicht bij de kruising van de Provincialeweg met de Hastingsweg van en naar Stadspolders in Dordrecht. De populaire en levendige havo-scholiere van het Insula College komt net terug van een proefles boksen en is op weg naar huis. Het weekeinde staat voor de deur, tijd voor leuke dingen.

Als het licht op groen springt, geeft Anna gas. Een fietser achter haar ziet het meisje optrekken en als eerste de kruising oversteken. Een paar meter verder vliegt een witte waas voorbij. Het is exact 16.00 uur. Een harde klap. De scooter en Anna worden tientallen meters meegesleurd door de Mini van Delano van H.

24/7 verzorging nodig

Het meisje heeft geen schijn van kans. Met gebroken nekwervels, botbreuken, een klaplong en fors hersenletsel belandt ze op de intensive care. Pas na zeven maanden ontwaakt ze uit een coma. Ze kan niks meer. Ze heeft waarschijnlijk de rest van haar leven 24 uur per dag verzorging nodig. Het enige wat wel goed werkt, zijn haar hersenen, maar praten kan ze niet. Met een aangestuurde computer moet ze communiceren.

,,Sinds 16.00 uur die dag staat de tijd stil voor Anna door jouw stoere en roekeloze rijgedrag’’, vertelt de moeder van het meisje tijdens de rechtszaak tegen Delano van H., de veroorzaker van de aanrijding. Ze heeft hem vlak daarvoor dwingend verzocht zich om te draaien en haar recht aan te kijken. Huilend hoort Van H. het verhaal aan. ,,Ze had geen schijn van kans om uit te wijken, omdat jij nog snel iemand voor het stoplicht inhaalde. Het is een wonder dat je niet nog meer kinderen hebt geraakt die met de fiets overstaken.’’

‘In plaats van wijntje nu Brinta’

Met de vader van Anna naast zich schetst de Dordtse een beeld van het leven van Anna en de familie die voor haar zorgt. De ouders van Delano van H. - die met zijn vriendin hebben plaatsgenomen naast diens advocaat - en familie en het zusje van Anna luisteren toe. Net als de rechters en officier van justitie. ,,In plaats van dat Anna nu zou beginnen met haar rijlessen, moeten wij haar voortduwen in haar rolstoel. En in plaats van haar eerste wijntje te drinken, krijgt ze nu Brinta gevoerd. Je hebt haar zo ontzettend veel ontnomen.’’

Tot grote ergernis van de familie zegt de verdachte niet beter te weten dat hij zich die dag aan de maximumsnelheid van 50 kilometer per uur hield. In een leenauto, omdat zijn eigen wagen na een inbraak voor reparatie bij Autotaalglas stond. Van H.: ,,Ik kan me absoluut niet herinneren dat ik harder heb gereden dan 50 of 60. Ik zag het verkeerslicht oranje worden, niet rood. Ik heb de verkeerde beslissing genomen om door te rijden.’’

Volgens het Openbaar Ministerie vertelden talloze getuigen - fietsers en andere automobilisten - ‘toch écht wat anders’. ,,Iemand zei: ‘Wat een idioot’. Een automobilist stond voor het rode licht en zag u er doorheen rijden’’, somt de officier van justitie op.

Nog belangrijker bewijs is volgens haar een sensor op de witte leen-Mini die bij een snelheid van 81,6 kilometer per uur kapot was gegaan. Berekeningen van vier lussen in het wegdek vertelden bovendien dat Van H. toen tussen de 86 en 95 kilometer per uur reed. ,,U reed als een malle. Het leed dat u hebt aangericht, is niet te beschrijven.’’

Strafeis

De aanklager eist een halfjaar celstraf en twee jaar rijontzegging. ,,Hij zal de rest van zijn leven levenslang hebben, maar dat is zijn eigen schuld’’, stelt de advocaat van Van H. in een reactie. Een celstraf vindt hij echter ongepast en hij dringt aan op een werkstraf.

AD
  donderdag 21 oktober 2021 @ 21:58:57 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201852753
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:52 schreef AchJa het volgende:

[..]
Minstens 32 km te hard, en bewust door rood heen knallen... Dat noem ik geen "ongeluk"...
Stond 1 seconde op rood volgens de OP.
Niet slim allemaal, maar ik zie elke dag jonge idioten op de weg. Heb vroeger ook genoeg uitgehaald.

Wat zou jij deze kerel hebben gegeven? 5 jaar? 10 jaar? nekschot?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201852833
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:58 schreef Harvest89 het volgende:

Stond 1 seconde op rood volgens de OP.
1.3 Seconde... En heeft hij oranje gemist ofzo?

quote:
Niet slim allemaal, maar ik zie elke dag jonge idioten op de weg. Heb vroeger ook genoeg uitgehaald.
Ja joh...

quote:
Volgens het Openbaar Ministerie vertelden talloze getuigen - fietsers en andere automobilisten - ‘toch écht wat anders’. ,,Iemand zei: ‘Wat een idioot’. Een automobilist stond voor het rode licht en zag u er doorheen rijden’’, somt de officier van justitie op.

Nog belangrijker bewijs is volgens haar een sensor op de witte leen-Mini die bij een snelheid van 81,6 kilometer per uur kapot was gegaan. Berekeningen van vier lussen in het wegdek vertelden bovendien dat Van H. toen tussen de 86 en 95 kilometer per uur reed. ,,U reed als een malle.
Gewoon een beetje gekkigheid uithalen...

quote:
Wat zou jij deze kerel hebben gegeven? 5 jaar? 10 jaar? nekschot?
Iig ruim meer dan 6 weken schoffelen...
pi_201852839
Misschien geen celstraf. Maar hij zal de rest van zijn leven wel aan het betalen zijn. Een schrale troost.
pi_201852844
ik zou toch jaartje celstraf geven. En 5 jaar rijverbod. Wil ie minder straf, in plaats moet hij zeer hoge schade vergoeding betalen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_201852958
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
ik zou toch jaartje celstraf geven. En 5 jaar rijverbod. Wil ie minder straf, in plaats moet hij zeer hoge schade vergoeding betalen.
Dus een arm iemand moet langer vastzitten dan een rijke stinkerd?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:13:05 #24
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201853003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Stond 1 seconde op rood volgens de OP.
Niet slim allemaal, maar ik zie elke dag jonge idioten op de weg. Heb vroeger ook genoeg uitgehaald.

Wat zou jij deze kerel hebben gegeven? 5 jaar? 10 jaar? nekschot?
Zo'n licht springt niet ineens op rood hè, eerst is het al ettelijke seconden oranje geweest eerst. En ik vind het ook wel meer dan een beetje erger dan "niet slim" om dan ook nog tientallen kilometers te hard te rijden. Leg je ineens bijna twee keer zoveel meters af in die ene seconde...
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:13:22 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201853008
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Stond 1 seconde op rood volgens de OP.
Niet slim allemaal, maar ik zie elke dag jonge idioten op de weg. Heb vroeger ook genoeg uitgehaald.

Wat zou jij deze kerel hebben gegeven? 5 jaar? 10 jaar? nekschot?
3 jaar celstraf en een schadevergoeding van ettelijke tonnen die hij levenslang mag afbetalen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201853040
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:51 schreef Scorpie het volgende:
En dan vinden woke wappies het heel raar dat pappa straks het licht uit de ogen slaat van deze wannabe moordenaar :')
Dat begrijpen veel wappies ook wel.

Je leest daar alleen bijzonder weinig over. Alsof het in Nederland bijna nooit gebeurt.... Terwijl al de rechters op D66 stemmen en voor criminelen zijn.

Je zou verwachten dat daar toch wel cijfers van moeten zijn, slachtoffers die overgaan tot vergelding.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-10-2021 22:15:17 ]
pi_201853044
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:13 schreef Qarrad het volgende:

Zo'n licht springt niet ineens op rood hè, eerst is het al ettelijke seconden oranje geweest eerst. En ik vind het ook wel meer dan een beetje erger dan "niet slim" om dan ook nog tientallen kilometers te hard te rijden. Leg je ineens bijna twee keer zoveel meters af in die ene seconde...
Nog snel even oranje pakken voordat het rood wordt, ff wat gas erbij...
pi_201853097
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:58 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Stond 1 seconde op rood volgens de OP.
Niet slim allemaal, maar ik zie elke dag jonge idioten op de weg. Heb vroeger ook genoeg uitgehaald.

Wat zou jij deze kerel hebben gegeven? 5 jaar? 10 jaar? nekschot?
Van mij zou deze jongen niet levenslang de gevangenis in hoeven, maar toch wel een aantal jaar. Leuk dat jij vroeger ook hebt lopen stunten, maar hier is een meisje levenslang gevangen in haar eigen lichaam. Daar mag hij toch ook wel iets van voelen. Zeker gezien die gast nog steeds alles aan het ontkennen is.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:17:27 #29
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201853119
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:04 schreef AchJa het volgende:
Gewoon een beetje gekkigheid uithalen...

Provinciale weg tsja. Vaak genoeg meegemaakt dat een weg uitnodigend is om 80 te rijden terwijl je eigenlijk maar 50 mag.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:04 schreef AchJa het volgende:
1.3 Seconde... En heeft hij oranje gemist ofzo?
Ik ben meerdere malen door oranje gegaan als ik haast heb. Zou kunnen dat deze Delano het verkeerd heeft ingeschat en het verkeerslicht eerder op rood ging dan verwacht. Maar jij stopt natuurlijk altijd meteen bij oranje....

Kijk, die kerel is achterlijk bezig geweest, dat is duidelijk. Maar er is geen opzet in het spel dat hij bewust iemand wil aanrijden. Het is erg voor dat meisje en familie, echter zie ik geen goede reden om iemand jaren op te sluiten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201853122
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
3 jaar celstraf en een schadevergoeding van ettelijke tonnen die hij levenslang mag afbetalen.
Met de huidige inflatie hoogstens een paar jaar.
  Miss 200.000.000! donderdag 21 oktober 2021 @ 22:18:49 #31
367000 roos94
pi_201853150
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:39 schreef de_boswachter het volgende:
wat zijn dat voor taakstraffen eigenlijk? Wat moet zo'n uitvreter dan doen?
Papiertjes prikken, koffie schenken voor oudjes, kauwgom van straat krabbwn
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:18:55 #32
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201853152
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Van mij zou deze jongen niet levenslang de gevangenis in hoeven, maar toch wel een aantal jaar. Leuk dat jij vroeger ook hebt lopen stunten, maar hier is een meisje levenslang gevangen in haar eigen lichaam. Daar mag hij toch ook wel iets van voelen. Zeker gezien die gast nog steeds alles aan het ontkennen is.
Als je hem een aantal jaar opsluit vanwege een verkeersongeluk kan Anna natuurlijk op wonderbaarlijke wijze weer lopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201853180
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Provinciale weg tsja. Vaak genoeg meegemaakt dat een weg uitnodigend is om 80 te rijden terwijl je eigenlijk maar 50 mag.
[..]
Ik ben meerdere malen door oranje gegaan als ik haast heb. Zou kunnen dat deze Delano het verkeerd heeft ingeschat en het verkeerslicht eerder op rood ging dan verwacht. Maar jij stopt natuurlijk altijd meteen bij oranje....

Kijk, die kerel is achterlijk bezig geweest, dat is duidelijk. Maar er is geen opzet in het spel dat hij bewust iemand wil aanrijden. Het is erg voor dat meisje en familie, echter zie ik geen goede reden om iemand jaren op te sluiten.
Heb je vaak zoveel haast op een vrijdagmiddag dat je een gevaar voor iedereen die buiten is bent?
pi_201853194
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
Erg triest voor het meisje.
Dit was een verkeersongeluk. Geen opzet in het spel, dus ik begrijp de straf wel.
Daarnaast zal de dader ook moeten leven met het feit dat hij een meisje van 16 heeft verlamd.
Dit ook gelezen?

quote:
zeker 31,6 kilometer en wellicht zelfs 45 kilometer te hard
pi_201853230
quote:
10s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als je hem een aantal jaar opsluit vanwege een verkeersongeluk kan Anna natuurlijk op wonderbaarlijke wijze weer lopen.
Als je hem gewoon vrij laat rondlopen kan Anna natuurlijk op wonderbaarlijke wijze weer lopen.

"Straf" is ook een valide onderdeel van een straf.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:21:56 #36
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201853238
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
3 jaar celstraf en een schadevergoeding van ettelijke tonnen die hij levenslang mag afbetalen.
Als ik dan Delano was zie ik niet veel reden om er dan nog wat van te maken. Dan maar lekker in uitkerinkje hashies roken, hoeren neuken, en kratjes bier koppen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:22:02 #37
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201853243
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:17 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Provinciale weg tsja. Vaak genoeg meegemaakt dat een weg uitnodigend is om 80 te rijden terwijl je eigenlijk maar 50 mag.
[..]
Ik ben meerdere malen door oranje gegaan als ik haast heb. Zou kunnen dat deze Delano het verkeerd heeft ingeschat en het verkeerslicht eerder op rood ging dan verwacht. Maar jij stopt natuurlijk altijd meteen bij oranje....

Kijk, die kerel is achterlijk bezig geweest, dat is duidelijk. Maar er is geen opzet in het spel dat hij bewust iemand wil aanrijden. Het is erg voor dat meisje en familie, echter zie ik geen goede reden om iemand jaren op te sluiten.
Gelukkig gaat het vonnissen niet over of je al dan niet opzet pleegt maar of je wel of niet schuld hebt aan een (strafbaar) feit. En dat is hier natuurlijk overduidelijk het geval; deze debiel heeft zoveel risico genomen dat het buiten kijf staat dat het ongeluk volledig zijn schuld is, opzet of niet.

En ja, als je zoveel risico neemt als deze gek mag daar best een flinke gevangenisstraf op staan, zoals de rechters zelf ook al aangeven. Dat ze er dan krampachtig verzachtende omstandigheden bij zoeken is een neveneffect van de zachtgekookte eitjes die er in ons Nederlands rechtssysteem rondlopen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:22:22 #38
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201853266
Wat vreselijk. Wat moet zo'n meisje de rest van haar leven doormaken, als je volledig bij bewustzijn bent maar niets kunt.:{

Dat de dader geëmotioneerd het verhaal van haar moeder aanhoorde, duidt in ieder geval nog wel op enig berouw. Daarentegen begrijp ik dan weer niet dat je alsnog een lulverhaal ophangt over dat je je niet kunt herinneren dat je harder dan 50 reed en dat je dacht dat je door oranje ging. Dat lijkt op een poging tot strafvermindering.

Neem dan gewoon je verantwoordelijkheid, erken je schuld en accepteer nederig je straf. Dat verandert helaas niks aan de situatie van het meisje en haar ouders, maar voelt beter dan iemand die zijn eigen hachje probeert te redden.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:23:29 #39
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201853297
quote:
14s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als ik dan Delano was zie ik niet veel reden om er dan nog wat van te maken. Dan maar lekker in uitkerinkje hashies roken, hoeren neuken, en kratjes bier koppen.
Kan hij iig nog steeds veel meer dan het meisje dat hij als kanonnenvoer aan zijn leenauto heeft gevoerd als de stoere held die het er is.

En eerlijk gezegd, waarom zou deze loser zich niet verschrikkelijk moeten voelen de rest van zijn leven? Is dat vies ofzo, dat criminelen een schuldgevoel ontwikkelen? Zich gestraft voelen voor hun daden? De gevolgen en consequenties ondergaan van hun daden op een manier waarbij ze zelf ook lijden en snappen dat dit de straf is die hoort bij het gedrag dat ze vertonen?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201853319
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:17 schreef Harvest89 het volgende:

Provinciale weg tsja. Vaak genoeg meegemaakt dat een weg uitnodigend is om 80 te rijden terwijl je eigenlijk maar 50 mag.
Dus?

quote:
Ik ben meerdere malen door oranje gegaan als ik haast heb. Zou kunnen dat deze Delano het verkeerd heeft ingeschat en het verkeerslicht eerder op rood ging dan verwacht. Maar jij stopt natuurlijk altijd meteen bij oranje....
Als het stoplicht al 1.3 seconde op rood staat en je telt daar 3.5 seconde oranje bij op en je rijdt 80km/h dan gaat het licht van groen naar oranje als je nog 105 meter verwijderd bent van het stoplicht... Ja, alle reden om nog even een tandje gas bij te geven toch?

quote:
Hoe lang staat een verkeerslicht op oranje?

De geeltijd wordt bepaald door de wegbeheerder. Dat is Rijkswaterstaat op afritten van snelwegen, de provincie op N-wegen en de gemeente binnen de bebouwde kom. Landelijk is in overleg afgesproken bij welke snelheid een bepaalde duur van het gele licht hoort:

Op de rechtdoorgaande 50-kilometerwegen staat het licht 3,5 seconden op oranje.
Op een weg waar je 60 kilometer per uur mag, is dat 4 seconden.
Op wegen waar de maximumsnelheid 80 kilometer per uur is is je remweg langer en staat het oranje licht op 5 seconden.

Bron: CROW
quote:
Kijk, die kerel is achterlijk bezig geweest, dat is duidelijk. Maar er is geen opzet in het spel dat hij bewust iemand wil aanrijden. Het is erg voor dat meisje en familie, echter zie ik geen goede reden om iemand jaren op te sluiten.
Opzettelijk te snel en opzettelijk door rood. Punt.
pi_201853338
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:22 schreef Repentless het volgende:
Wat vreselijk. Wat moet zo'n meisje de rest van haar leven doormaken, als je volledig bij bewustzijn bent maar niets kunt.:{

Dat de dader geëmotioneerd het verhaal van haar moeder aanhoorde, duidt in ieder geval nog wel op enig berouw. Daarentegen begrijp ik dan weer niet dat je alsnog een lulverhaal ophangt over dat je je niet kunt herinneren dat je harder dan 50 reed en dat je dacht dat je door oranje ging. Dat lijkt op een poging tot strafvermindering.

Neem dan gewoon je verantwoordelijkheid, erken je schuld en accepteer nederig je straf. Dat verandert helaas niks aan de situatie van het meisje en haar ouders, maar voelt beter dan iemand die zijn eigen hachje probeert te redden.
Als hij dat zou bekennen, zou hij een zwaardere straf krijgen. Dan heeft hij bewust gehandeld
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:27:18 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201853396
Het probleem is een beetje dat de streek niet gigantisch is maar de gevolgen.

Ik denk dat heel veel weggebruikers wel eens door het net 1 seconde rode stoplicht is gegaan. Ik ook. Veel weggebruikers zullen ook wel eens te hard gereden zijn.

Bij al die gebruikers had het ook zo af kunnen lopen, die hebben alleen geluk gehad.
Laffe huichelaar
pi_201853448
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:27 schreef timmmmm het volgende:
Het probleem is een beetje dat de streek niet gigantisch is maar de gevolgen.

Ik denk dat heel veel weggebruikers wel eens door het net 1 seconde rode stoplicht is gegaan. Ik ook. Veel weggebruikers zullen ook wel eens te hard gereden zijn.

Bij al die gebruikers had het ook zo af kunnen lopen, die hebben alleen geluk gehad.
Dit is en en... Delano dacht oranje nog wel ff te halen en gaf op meer dan honderd meter voor het stoplicht nog even extra gas... Dan ben je gewoon een gevaar op de weg en moet je een levenslang verbod op autorijden krijgen.
pi_201853449
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:27 schreef timmmmm het volgende:
Ik denk dat heel veel weggebruikers wel eens door het net 1 seconde rode stoplicht is gegaan. Ik ook. Veel weggebruikers zullen ook wel eens te hard gereden zijn.
Met 40km/u te hard door rood ja?

Snap nooit waarom zoiets niet 20x zwaarder meetelt. Een ongeluk waarbij je met 5km te hard een auto aan de kont tikt is toch heel wat anders dan met 40km te hard een scooter scheppen.

Net als dronken rijden, dat is gewoon verkapt poging tot doodslag :|W
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:30:06 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201853468
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Gelukkig gaat het vonnissen niet over of je al dan niet opzet pleegt maar of je wel of niet schuld hebt aan een (strafbaar) feit. En dat is hier natuurlijk overduidelijk het geval; deze debiel heeft zoveel risico genomen dat het buiten kijf staat dat het ongeluk volledig zijn schuld is, opzet of niet.

En ja, als je zoveel risico neemt als deze gek mag daar best een flinke gevangenisstraf op staan, zoals de rechters zelf ook al aangeven. Dat ze er dan krampachtig verzachtende omstandigheden bij zoeken is een neveneffect van de zachtgekookte eitjes die er in ons Nederlands rechtssysteem rondlopen.
Haha, zachtgekookte eitjes zegt ie. Ik denk dat je niet begrijpt in hoeveel ellende we zouden leven als onderbuikmensen zoals jij in het Nederlandse rechtssysteem zouden rondlopen. Dit is niet de VS.

quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:23 schreef Scorpie het volgende:
En eerlijk gezegd, waarom zou deze loser zich niet verschrikkelijk moeten voelen de rest van zijn leven? Is dat vies ofzo, dat criminelen een schuldgevoel ontwikkelen? Zich gestraft voelen voor hun daden? De gevolgen en consequenties ondergaan van hun daden op een manier waarbij ze zelf ook lijden en snappen dat dit de straf is die hoort bij het gedrag dat ze vertonen?
Wat win je precies als iemand levenslang aan het lijden is? :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:30:39 #46
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201853476
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:27 schreef timmmmm het volgende:
Het probleem is een beetje dat de streek niet gigantisch is maar de gevolgen.

Ik denk dat heel veel weggebruikers wel eens door het net 1 seconde rode stoplicht is gegaan. Ik ook. Veel weggebruikers zullen ook wel eens te hard gereden zijn.

Bij al die gebruikers had het ook zo af kunnen lopen, die hebben alleen geluk gehad.
Ja, jij hebt vaker 40km/u te hard gereden en dan nog ff rood meegepakt? En dat gedrag vindt je normaal en zie je vaker?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:32:05 #47
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201853508
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:22 schreef Repentless het volgende:
Neem dan gewoon je verantwoordelijkheid, erken je schuld en accepteer nederig je straf. Dat verandert helaas niks aan de situatie van het meisje en haar ouders, maar voelt beter dan iemand die zijn eigen hachje probeert te redden.
Een beroemde crimineel zei ooit dat schuld bekennen om straf vragen is. Wie doet zoiets joh.
Bewijs het maar zou ik zeggen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201853514
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:30 schreef Scorpie het volgende:
Ja, jij hebt vaker 40km/u te hard gereden en dan nog ff rood meegepakt? En dat gedrag vindt je normaal en zie je vaker?
En vooral als er kruisende fietspaden zijn...
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:32:34 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201853522
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:24 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Als hij dat zou bekennen, zou hij een zwaardere straf krijgen. Dan heeft hij bewust gehandeld
Werkt dat zo? Kan hoor, maar dat vind ik moeilijk voor te stellen. Dus iedereen die te hard rijdt en daardoor iemand aanrijdt of doodrijdt, moet gewoon altijd zeggen dat ze zich er niet van bewust waren en het zich niet kunnen herinneren, want dan valt je straf altijd lager uit?
pi_201853531
Eigenlijk is een half jaar eisen absurd in een zaak zoals deze.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:33:19 #51
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201853543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haha, zachtgekookte eitjes zegt ie. Ik denk dat je niet begrijpt in hoeveel ellende we zouden leven als onderbuikmensen zoals jij in het Nederlandse rechtssysteem zouden rondlopen. Dit is niet de VS.
Ach kom nou toch, dit is toch een typische D66 softe uitspraak? De rechters zeggen het notabene zelf, deze gozer verdient gevangenisstraf maar het is zo’n aardige kerel dus we laten hem wat uurtjes koffie schenken. Dat is gewoon super soft woke beleid waarbij je een dikke fuck you middelvinger aan de nabestaanden geeft. Dat ontkennen maakt je echt een beetje een low-IQ player hoor.

quote:
Wat win je precies als iemand levenslang aan het lijden is? :')
Een mate van gerechtigheid voor het meisje dat in de ogen van deze potentiële moordenaar kanonnenvoer was voor zijn motorkap.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201853552
Als een kind Delano heet weet je dat het een kwestie van tijd is voordat dit soort shit down gaat.
Conscience do cost.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 21 oktober 2021 @ 22:35:51 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201853600
2 jaar rijontzegging :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:35:59 #54
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201853602
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Werkt dat zo? Kan hoor, maar dat vind ik moeilijk voor te stellen. Dus iedereen die te hard rijdt en daardoor iemand aanrijdt of doodrijdt, moet gewoon altijd zeggen dat ze zich er niet van bewust waren en het zich niet kunnen herinneren, want dan valt je straf altijd lager uit?
Ontkennen en vaag houden loont zeker wel in deze situaties. Zeker omdat je niet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling en rechters altijd gaan middelen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201853613
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een beroemde crimineel zei ooit dat schuld bekennen om straf vragen is. Wie doet zoiets joh.
Bewijs het maar zou ik zeggen.
Mensen met wroeging en een geweten.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:37:26 #56
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201853640
quote:
9s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:36 schreef Drxx het volgende:

[..]
Mensen met wroeging en een geweten.
Delano heeft geen van 2en.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:39:47 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201853692
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:33 schreef Scorpie het volgende:
Ach kom nou toch, dit is toch een typische D66 softe uitspraak? De rechters zeggen het notabene zelf, deze gozer verdient gevangenisstraf maar het is zo’n aardige kerel dus we laten hem wat uurtjes koffie schenken. Dat is gewoon super soft woke beleid waarbij je een dikke fuck you middelvinger aan de nabestaanden geeft. Dat ontkennen maakt je echt een beetje een low-IQ player hoor.
Och, och daar komt dat D66 gezever weer. :')

Laten we het hier maar bij laten. Ik vind het begrijpelijk dat de rechters zo hebben geoordeeld, en wens Anna en haar familie veel sterkte toe.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:40:39 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201853722
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:39 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Och, och daar komt dat D66 gezever weer. :')

Laten we het hier maar bij laten. Ik vind het begrijpelijk dat de rechters zo hebben geoordeeld, en wens Anna en haar familie veel sterkte toe.
Nou daar hebben ze super veel aan, dank je wel.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 22:44:51 #59
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201853802
quote:
9s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:36 schreef Drxx het volgende:

[..]
Mensen met wroeging en een geweten.
Je kunt ook gewoon buiten de rechtbank ergens je berouw voelen en uiten.
Voor slachtoffers en familie is toch geen enkele straf te hoog, dus daar hoef je het in principe niet voor te doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201853887
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:44 schreef Harvest89 het volgende:

Je kunt ook gewoon buiten de rechtbank ergens je berouw voelen en uiten.
Voor slachtoffers en familie is toch geen enkele straf te hoog, dus daar hoef je het in principe niet voor te doen.
quote:
Een doel van een straf is vergelding. Wie een strafbaar feit heeft begaan, mag daar niet mee wegkomen. Hij verdient straf. Het slachtoffer en de samenleving verdienen genoegdoening.

Straf moet voorkomen dat de dader nog een keer in de fout gaat.
https://www.rechtspraak.n(...)as/strafrechter.aspx
pi_201853891
quote:
10s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:18 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Als je hem een aantal jaar opsluit vanwege een verkeersongeluk kan Anna natuurlijk op wonderbaarlijke wijze weer lopen.
Heb nog iemand waar ik een geschil mee moet beslechten. Denk dat ik die persoon maar even “per ongeluk” verlamd rijd. Kan hij zichzelf ook niet meer verweren.

Grote gevolgen zal dit klaarblijkelijk toch niet voor mij hebben.
pi_201854178
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:27 schreef timmmmm het volgende:
Het probleem is een beetje dat de streek niet gigantisch is maar de gevolgen.

Ik denk dat heel veel weggebruikers wel eens door het net 1 seconde rode stoplicht is gegaan. Ik ook. Veel weggebruikers zullen ook wel eens te hard gereden zijn.

Bij al die gebruikers had het ook zo af kunnen lopen, die hebben alleen geluk gehad.
Je bent niet goed bij je hoofd als je 80-100 km/uur rijdt waar je 50 mag.

Ik woon aan een dijk waar je 30 km/uur mag en er elke dag wel iemand harder dan 80 rijdt. Mijn ergste nachtmerrie is dat iemand die net zo laconiek denkt als jij een van m'n kinderen van de dijk rijdt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:03:57 #63
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201854214
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dit is en en... Delano dacht oranje nog wel ff te halen en gaf op meer dan honderd meter voor het stoplicht nog even extra gas... Dan ben je gewoon een gevaar op de weg en moet je een levenslang verbod op autorijden krijgen.
delano reed 30 km te hard, wat oliedom is, maar wt vaker voor komt, en schatte het stoplicht niet goed in omdat hij 30 km te hard reed. Men beseft denk ik niet hoe weinig 1 seconde is.

Blijkbaar zitten hier enkel mensen die de uitzondering vormen en met de hand op het hart kunnen zweren dat ze nooit dergelijke domme dingen hebben gedaan die dit als resultaat hadden kunnen hebben. Ook best. Niemand hier heeft ooit eens door rood gereden, niemand hier heeft ooit eens te hard gereden. Veel plezier met die eerste steen werpen, jammer dat ik er niks van geloof.

Ik wil wél geloven dat de users hier oprecht niet geloven dat ze zelf voor dit soort gevaarlijke situaties hebben gezorgd door verkeersovertredingen, maar niet dat ze het niet gedaan hebben.

Ik ben van mening dat je de daad moet beoordelen en niet het gevolg. Als iemand 30 km te hard reed en daarom allerlei verkeerszaken verkeerd inschatte, is hij mokerdom en zou hij héél hard zijn best moeten doen ooit zijn rijbewijs nog terug te krijgen en mag er zeker iets van straf tegenover staan, maar ik vind het onredelijk om iemand daarom voor langere tijd geheel uit de samenleving te halen. Maar als je het zo brengt dat iemand een meisje van 16 permanent heeft verlamd, is het wel een logisch klinkende straf om die persoon langere tijd van de samenleving te weren. Maar het gaat om de daad, niet om het gevold. Als ik nu mijn eetkamerstoel al op de stoep leg omdat hij morgen opgehaald wordt en jij breekt je nek erover is het ook niet redelijk om me voor het beroven van jouw leven weg te stoppen
Laffe huichelaar
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:04:11 #64
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201854216
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een beroemde crimineel zei ooit dat schuld bekennen om straf vragen is. Wie doet zoiets joh.
Bewijs het maar zou ik zeggen.
Een crimineel weet bij voorbaat dat hij een misdrijf begaat. Iemand die roekeloos rijgedrag vertoont, weet dat hij in overtreding is en accepteert daarmee ook automatisch (bewust of onbewust maakt dan niet zoveel uit) dat hij anderen in gevaar brengt, maar is er doorgaans niet op uit om anderen letsel toe te brengen. Dat vind ik toch wel een verschil.

Als dit dan helaas gebeurt, zou het wat mij betreft voor de strafmaat niet moeten uitmaken of iemand bekent of niet. Ja, alleen de andere kant op in extreme gevallen: als een dader er alles aan doet om onder de straf uit te komen en daarbij slachtoffer(s) en familie schoffeert, zoals in dat geval met die vader en zoon die aan het racen waren tegen elkaar en een jong meisje doodreden. Die gaven alles en iedereen de schuld behalve zichzelf, ze vonden zichzelf vooral slachtoffer. Stuitend.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:04:49 #65
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201854225
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Je bent niet goed bij je hoofd als je 80-100 km/uur rijdt waar je 50 mag.

Ik woon aan een dijk waar je 30 km/uur mag en er elke dag wel iemand harder dan 80 rijdt. Mijn ergste nachtmerrie is dat iemand die net zo laconiek denkt als jij een van m'n kinderen van de dijk rijdt.
rot toch op joh, hier ga ik niet aan beginnen. Dit is wat laag hè, om te doen alsof ik de denkwijze heb van een kindermoordenaar
Laffe huichelaar
pi_201854247
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:03 schreef timmmmm het volgende:

delano reed 30 km te hard, wat oliedom is, maar wt vaker voor komt, en schatte het stoplicht niet goed in omdat hij 30 km te hard reed. Men beseft denk ik niet hoe weinig 1 seconde is.
5 Seconden... Of tel jij oranje niet mee?

En hij reed op zijn minst 30 te hard... 45 te hard is net zo aannemelijk.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:06:47 #67
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201854259
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
5 Seconden... Of tel jij oranje niet mee?
Hij dacht natuurlijk dat hij het nog wel zou redden in het oranje, en het bleek dat hij er 1 seconde naast zat
Laffe huichelaar
pi_201854292
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:06 schreef AchJa het volgende:

[..]
5 Seconden... Of tel jij oranje niet mee?

En hij reed op zijn minst 30 te hard... 45 te hard is net zo aannemelijk.
Je vergeet nog te vermelden dat het op een drukke vrijdagmiddag was, een moment waarop hij volgens de rechters extra voorzichtig had moeten zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201854293
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:06 schreef timmmmm het volgende:

Hij dacht natuurlijk dat hij het nog wel zou redden in het oranje, en het bleek dat hij er 1 seconde naast zat
Hij zag op dik 100 meter afstand al dat het oranje was... En als je dan niet snapt dat je oranje nooit kan halen horen ze je rijbewijs met onmiddelijke ingang af te pakken.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:09:42 #70
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_201854297
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:47 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]
Heb nog iemand waar ik een geschil mee moet beslechten. Denk dat ik die persoon maar even “per ongeluk” verlamd rijd. Kan hij zichzelf ook niet meer verweren.

Grote gevolgen zal dit klaarblijkelijk toch niet voor mij hebben.
Klopt ja. Justitie gaat ook helemaal niet na of dader en slachtoffer elkaar kennen, of ze een geschil hebben met elkaar, hoe de aanrijding tot stand is gekomen, omstandigheden, etc.

Je hebt het perfecte plan om tegenstanders uit te schakelen uitgedacht. Dat niemand anders daar ooit op gekomen is. :')
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:10:18 #71
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201854305
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hij zag op dik 100 meter afstand al dat het oranje was... En als je dan niet snapt dat je oranje nooit kan halen horen ze je rijbewijs met onmiddelijke ingang af te pakken.
Als je denkt dat het normaal is om 30-40 km/u te hard te rijden en daarin door rood rijdt lijkt me dat een heel verstandig plan.
Laffe huichelaar
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:12:07 #72
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201854325
Maar dat zouden ze bij iedereen moeten doen die dit soort roekeloos gedrag vertoont, niet alleen degenen bij wie het dubbeltje de verkeerde kant op valt
Laffe huichelaar
pi_201854334
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:09 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hij zag op dik 100 meter afstand al dat het oranje was... En als je dan niet snapt dat je oranje nooit kan halen horen ze je rijbewijs met onmiddelijke ingang af te pakken.
De schuldvraag is ook niet im Frage: de rechters hebben geoordeeld dat hij een 'zeer ernstige mate van schuld' heeft. De strafmaat is vooral het wonderlijke.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_201854349
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Wat lost een celstraf op? Gevoelens van wraak?
Voor het slachtoffer en/of diens naasten; Vergelding. Gevoel van veiligheid vergroten, gevoel van rechtvaardigheid herstellen.
Voor ons; minder door rood rijdende gekken.

quote:
Er is nog nooit iemand beter de gevangenis uitgekomen. Dus iemand opsluiten moet niet de ambitie zijn
Er komen jaarlijks legio mensen beter de gevangenis uit; de mensen die niet opnieuw de fout in gaan.

Opsluiten is dan ook niet de ambitie. Wel één van de ambities.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201854410
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon buiten de rechtbank ergens je berouw voelen en uiten.
Voor slachtoffers en familie is toch geen enkele straf te hoog, dus daar hoef je het in principe niet voor te doen.
Voor daders is elke straf te hoog, dan kunnen we het hele straffen ook wel afschaffen. Het onrecht is dan toch al gebeurd, en terugdraaien kunnen we ook niet.

Kom op zeg, dat is toch een redenering van likmevestje? We hebben toch juist onafhankelijke rechters die in ieder geval proberen om objectief te straffen?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:23:00 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201854451
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Voor daders is elke straf te hoog, dan kunnen we het hele straffen ook wel afschaffen. Het onrecht is dan toch al gebeurd, en terugdraaien kunnen we ook niet.

Kom op zeg, dat is toch een redenering van likmevestje? We hebben toch juist onafhankelijke rechters die in ieder geval proberen om objectief te straffen?
Ik had het in dit geval over schuld bekennen. Niet dat je straffen moet afschaffen.
Als ik ergens van word verdacht dan bewijs het maar. Dat is niet mijn taak.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201854461
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]
delano reed 30 km te hard, wat oliedom is, maar wt vaker voor komt, en schatte het stoplicht niet goed in omdat hij 30 km te hard reed. Men beseft denk ik niet hoe weinig 1 seconde is.

Blijkbaar zitten hier enkel mensen die de uitzondering vormen en met de hand op het hart kunnen zweren dat ze nooit dergelijke domme dingen hebben gedaan die dit als resultaat hadden kunnen hebben. Ook best. Niemand hier heeft ooit eens door rood gereden, niemand hier heeft ooit eens te hard gereden. Veel plezier met die eerste steen werpen, jammer dat ik er niks van geloof.

Ik wil wél geloven dat de users hier oprecht niet geloven dat ze zelf voor dit soort gevaarlijke situaties hebben gezorgd door verkeersovertredingen, maar niet dat ze het niet gedaan hebben.

Ik ben van mening dat je de daad moet beoordelen en niet het gevolg. Als iemand 30 km te hard reed en daarom allerlei verkeerszaken verkeerd inschatte, is hij mokerdom en zou hij héél hard zijn best moeten doen ooit zijn rijbewijs nog terug te krijgen en mag er zeker iets van straf tegenover staan, maar ik vind het onredelijk om iemand daarom voor langere tijd geheel uit de samenleving te halen. Maar als je het zo brengt dat iemand een meisje van 16 permanent heeft verlamd, is het wel een logisch klinkende straf om die persoon langere tijd van de samenleving te weren. Maar het gaat om de daad, niet om het gevold. Als ik nu mijn eetkamerstoel al op de stoep leg omdat hij morgen opgehaald wordt en jij breekt je nek erover is het ook niet redelijk om me voor het beroven van jouw leven weg te stoppen
Zo ... Dat is wel heel absoluut deontologisch.

Gevolgen maken dus niet uit, het draait puur en alleen om de intentie? Dat is eh ... een nogal unieke visie. Bizar. Probeer voor de grap eens een paar bekende moordenaars en/of genocide plegers te bedenken die 'de beste intenties' hadden. Aangezien gevolgen niet uitmaken.

Verder klopt er natuurlijk niets van je stoel-voorbeeld. Maar dat weet je zelf ook wel. Ik ben een juridische leek, maar dat zou dan gewoon iets als nalatigheid oid worden, als de OvJ überhaupt al weet te overtuigen dat niet redelijkerwijs van het slachtoffer verwacht kon worden dat hij je stoel zag.

Want in ons rechtssysteem nemen we naast intentie, óók gevolgen én context mee.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 21-10-2021 23:36:08 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_201854483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:23 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik had het in dit geval over schuld bekennen. Niet dat je straffen moet afschaffen.
Als ik ergens van word verdacht dan bewijs het maar. Dat is niet mijn taak.
Klein verschil tussen 'je mond houden en een ander het laten bewijzen' en 'glashard blijven ontkennen terwijl het al lang en breed bewezen is', nietwaar?
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:30:23 #79
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201854511
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Klein verschil tussen 'je mond houden en een ander het laten bewijzen' en 'glashard blijven ontkennen terwijl het al lang en breed bewezen is', nietwaar?
Ik zie er persoonlijk weinig meerwaarde in. Als het wettelijk en overtuigend bewezen is dan is het klaar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201854536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:30 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zie er persoonlijk weinig meerwaarde in. Als het wettelijk en overtuigend bewezen is dan is het klaar.
Wat zo'n 'ich habe es nicht gewusst' cq 'geen actieve herinnering' nogal respectloos maakt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201854636
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]
3 jaar celstraf en een schadevergoeding van ettelijke tonnen die hij levenslang mag afbetalen.
Alsof Delano dat ooit gaat betalen :')

Iets met een kale kip...
  donderdag 21 oktober 2021 @ 23:41:40 #82
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201854654
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat zo'n 'ich habe es nicht gewusst' cq 'geen actieve herinnering' nogal respectloos maakt.
Is een beetje naar extremen grijpen. Want in het gevalletje ich habe es nicht gewusst zijn miljoenen slachtoffers gevallen. Maar zelfs dan nog. The damage is done, en valt niet meer terug te draaien.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201854855
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:03 schreef timmmmm het volgende:
delano reed 30 km te hard, wat oliedom is, maar wt vaker voor komt, en schatte het stoplicht niet goed in omdat hij 30 km te hard reed. Men beseft denk ik niet hoe weinig 1 seconde is.

Blijkbaar zitten hier enkel mensen die de uitzondering vormen en met de hand op het hart kunnen zweren dat ze nooit dergelijke domme dingen hebben gedaan die dit als resultaat hadden kunnen hebben. Ook best. Niemand hier heeft ooit eens door rood gereden, niemand hier heeft ooit eens te hard gereden. Veel plezier met die eerste steen werpen, jammer dat ik er niks van geloof.

Ik wil wél geloven dat de users hier oprecht niet geloven dat ze zelf voor dit soort gevaarlijke situaties hebben gezorgd door verkeersovertredingen, maar niet dat ze het niet gedaan hebben.
Je vergeet nogal wat belangrijke details in je bagatellisering.

Delano reed 30-45 km/uur te hard, haalde nog even snel een auto in voordat hij door rood licht heen reed (die auto zat 'm natuurlijk dwars, omdat die wel afremde voor het oranje verkeerslicht). Hij schiet dus met hoge snelheid door richt licht over een kruising heen op een moment van grote verkeersdrukte.

Dan heb je meer dan voldoende aangetoond dat je niet geschikt bent om als automobilist deel te nemen aan het verkeer. Ja, er zijn veel automobilisten die wel eens te hard rijden of wel eens een rood verkeerslicht meepakken, maar niet op de manier zoals deze halve zool dat heeft gedaan.

Door je sneue gedrag een jonge meid d'r leven ontnemen... :N
pi_201855047
Die harvest en onwetendenerd zitten in elk topic waar er een uitspraak is in een strafzaak alles te bagatelliseren en vergelijkingen te maken die nergens op slaan.

- onderbuik
- niemand komt beter uit de gevangenis
- wat wil je dan 5 jaar 10 jaar nekschot?
- ik rijd ook wel eens door rood
- goede uitspraak


Beter deze users negeren. Valt toch niet mee te discussiëren.
Als iemand minimaal 111kmh (dan zit je op je eigen teller overigens al op 120kmh bij 99 procent vd autos) en maximaal 125kmh ( ca 130-135kmh op teller dus) door rood knalt waarbij er andere weggebruikers zijn die kunnen oversteken, en deze gast een meisje letterlijk de verlamming in rijdt, dan lijkt me duidelijk dat 240u werkstraf nogal aan de softe kant is :') maar nee dan komt er zo'n internetheld die in elk topic hetzelfde riedeltje opdraaft: wat wil je dan 5 jaar, 10 jaar? Een nekschot. :N
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:21:30 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201855982
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Zo ... Dat is wel heel absoluut deontologisch.

Gevolgen maken dus niet uit, het draait puur en alleen om de intentie? Dat is eh ... een nogal unieke visie. Bizar. Probeer voor de grap eens een paar bekende moordenaars en/of genocide plegers te bedenken die 'de beste intenties' hadden. Aangezien gevolgen niet uitmaken.


Ik heb het geen seconde over intentie gehad dus deze hele argumentatie speelt zich in je hoofd af
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:23:40 #86
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201855988
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:08 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Je vergeet nogal wat belangrijke details in je bagatellisering.

Delano reed 30-45 km/uur te hard, haalde nog even snel een auto in voordat hij door rood licht heen reed (die auto zat 'm natuurlijk dwars, omdat die wel afremde voor het oranje verkeerslicht). Hij schiet dus met hoge snelheid door richt licht over een kruising heen op een moment van grote verkeersdrukte.

Dan heb je meer dan voldoende aangetoond dat je niet geschikt bent om als automobilist deel te nemen aan het verkeer. Ja, er zijn veel automobilisten die wel eens te hard rijden of wel eens een rood verkeerslicht meepakken, maar niet op de manier zoals deze halve zool dat heeft gedaan.

Door je sneue gedrag een jonge meid d'r leven ontnemen... :N
Ik ben ook helemaal met je eens dat deze knul ongeschikt is om aan het verkeer deel te nemen. Ongeschikt om aan de samenleving deel te nemen vind ik dan weer een stap te ver, om zijn gevaarlijke en roekeloze rijgedrag. En dat willen sommige users wel
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:51:57 #87
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201856044
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:41 schreef SOG het volgende:
Die harvest en onwetendenerd zitten in elk topic waar er een uitspraak is in een strafzaak alles te bagatelliseren en vergelijkingen te maken die nergens op slaan.

- onderbuik
- niemand komt beter uit de gevangenis
- wat wil je dan 5 jaar 10 jaar nekschot?
- ik rijd ook wel eens door rood
- goede uitspraak

Beter deze users negeren. Valt toch niet mee te discussiëren.
Als iemand minimaal 111kmh (dan zit je op je eigen teller overigens al op 120kmh bij 99 procent vd autos) en maximaal 125kmh ( ca 130-135kmh op teller dus) door rood knalt waarbij er andere weggebruikers zijn die kunnen oversteken, en deze gast een meisje letterlijk de verlamming in rijdt, dan lijkt me duidelijk dat 240u werkstraf nogal aan de softe kant is :') maar nee dan komt er zo'n internetheld die in elk topic hetzelfde riedeltje opdraaft: wat wil je dan 5 jaar, 10 jaar? Een nekschot. :N
Met je eens. Maar zie wel gebeuren dat deze veroordeelde weer in herhaling gaat vallen. Maar uiteindelijk is het aan de wetgever om te bepalen of voor dit soort daden iemand levenslang zijn rijbewijs moet kwijtraken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 06:58:59 #88
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201856056
Geen kritiek mogelijk want rechtstaat _O_

:')
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:05:19 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201856069
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 06:58 schreef detaris het volgende:
Geen kritiek mogelijk want rechtstaat _O_

:')
Het gaat meer om de regering en de parlementen die maken de wetten waar een rechter op toetst. Het parlement zou bijvoorbeeld met wetsvoorstellen kunnen komen om bij bepaalde verkeersovertredingen en dergelijke het rijbewijs levenslang in te trekken.

Je zou ook aan minimum straffen kunnen gaan denken. Maar daar zitten ook nadelen aan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:12:17 #90
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201856091
Walgelijk ongeluk door walgelijk rijgedrag resulteert in walgelijk softe straf.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201856093
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:12 schreef timmmmm het volgende:
Maar dat zouden ze bij iedereen moeten doen die dit soort roekeloos gedrag vertoont, niet alleen degenen bij wie het dubbeltje de verkeerde kant op valt
Idd meer door rood en snelheids flitskasten bij kruisingen, en iemand die na 1 seconde rood en 30 kilometer te hard door knalt raakt per meteen zijn rijbewijs kwijt en mag over een paar jaar weer eens proberen of hij het weer kan halen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:16:27 #92
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201856096
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 06:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik ben ook helemaal met je eens dat deze knul ongeschikt is om aan het verkeer deel te nemen. Ongeschikt om aan de samenleving deel te nemen vind ik dan weer een stap te ver, om zijn gevaarlijke en roekeloze rijgedrag. En dat willen sommige users wel
Waarom zou iemand die zulke risico’s neemt met een dodelijk voorwerp zoals een auto wel geschikt zijn om normaal in de samenleving te kunnen functioneren ? Deze jongen hoort overduidelijk een tijdje thuis in de cel, en sterker nog, dat zeggen de rechters zelf ook.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201856098
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:41 schreef SOG het volgende:
Die harvest en onwetendenerd zitten in elk topic waar er een uitspraak is in een strafzaak alles te bagatelliseren en vergelijkingen te maken die nergens op slaan.

- onderbuik
- niemand komt beter uit de gevangenis
- wat wil je dan 5 jaar 10 jaar nekschot?
- ik rijd ook wel eens door rood
- goede uitspraak


Beter deze users negeren. Valt toch niet mee te discussiëren.
Als iemand minimaal 111kmh (dan zit je op je eigen teller overigens al op 120kmh bij 99 procent vd autos) en maximaal 125kmh ( ca 130-135kmh op teller dus) door rood knalt waarbij er andere weggebruikers zijn die kunnen oversteken, en deze gast een meisje letterlijk de verlamming in rijdt, dan lijkt me duidelijk dat 240u werkstraf nogal aan de softe kant is :') maar nee dan komt er zo'n internetheld die in elk topic hetzelfde riedeltje opdraaft: wat wil je dan 5 jaar, 10 jaar? Een nekschot. :N
Ik vind die straf ook aan de softe kant, alleen ik zie niet waarom elke daad een gevangenisstraf moet opleveren. Als dat al niet eens gezegd mag worden, kan je je serieus afvragen of er met mij niet valt te praten of met de tegenpartij....

Ik ageer inderdaad tege de simplistische D66-rechters reacties. Blijkbaar irriteert het je, dat maakt mij onredelijk? Er zijn al behoorlijk wat onderzoekjes geweest naar het Nederlandse strafsysteem en wat de burger zou doen als hij het dossier krijgt, die uitkomst houd ik altijd in het achterhoofd als er weer een opmerkelijke straf in de media terecht komt. We kennen het dossier niet, wij lezen maar 8 zinnetjes (dat is in dit geval van een verkeersovertreding minder van toepassing).

Ps: mooi verhaal over die 111 tot 125 km per uur. Jij hebt waarschijnlijk de weg gezien die achja had gepost. Je mag op die brede overzichtelijke twee keer twee balans weg met afslagen maar 50 km per uur en geen 80. Ik begrijp de verwondering.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 07:26:02 ]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:17:25 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201856099
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 07:12 schreef Perrin het volgende:
Walgelijk ongeluk door walgelijk rijgedrag resulteert in walgelijk softe straf.
De regering en het parlement hebben taakstraffen bedacht om te kunnen bezuinigen op het gevangeniswezen. Het is dus walgelijk dat politieke partijen dit soort straffen normaal vinden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201856101
Deze lul verplicht een aantal jaren mee laten draaien op trauma en spoedeisende hulp afdelingen met als pressiemiddel een 10 jarige celstraf bij weigeren of vluchten.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:22:42 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201856115
En doe in hemelsnaam meer aan preventieve verkeerscontrole, het aantal verkeershufters op de openbare weg lijkt alleen maar toe te nemen.

Als we die lui dan niet snoeihard willen straffen, doe er dan wat aan in een eerder stadium. Nu ben je als normale verkeersdeelnemer vaak vogelvrij.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201856128
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:30 schreef Harvest89 het volgende:
Wat win je precies als iemand levenslang aan het lijden is? :')
De wetenschap dat de onnadenkende mensen niet meer kunnen deelnemen aan het verkeer geeft hun slachtoffers veel innerlijke rust. Dat is dus pure winst.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:28:50 #98
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201856134
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 07:26 schreef torentje het volgende:

[..]
De wetenschap dat de onnadenkende mensen niet meer kunnen deelnemen aan het verkeer geeft hun slachtoffers veel innerlijke rust. Dat is dus pure winst.
Plus dat hopelijk toekomstige gewetenloze verkeershufters toch nog een keer nadenken voor ze, behalve hun slachtoffer in de vernieling, zichzelf jarenlang de bak in helpen met hun asogedrag.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 07:29:10 #99
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201856135
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 07:26 schreef torentje het volgende:

[..]
De wetenschap dat de onnadenkende mensen niet meer kunnen deelnemen aan het verkeer geeft hun slachtoffers veel innerlijke rust. Dat is dus pure winst.
In een meer algemene context wellicht is het strafrecht er voor de burger of een verdachte. Ik denk dat we wellicht wat te ver doorgeschoten zijn naar het laatste.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201856347
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 07:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Waarom zou iemand die zulke risico’s neemt met een dodelijk voorwerp zoals een auto wel geschikt zijn om normaal in de samenleving te kunnen functioneren ? Deze jongen hoort overduidelijk een tijdje thuis in de cel, en sterker nog, dat zeggen de rechters zelf ook.
Ik ben ook zo'n verkeershufter.

Ik pak dagelijks 20 km over een 80 km p/u weg naar mijn werk en daar ben ik in de afgelopen jaren twee keer door diep rood gereden. Er staan 6 verkeerslichten onderweg en met pech sta je bij alle zes stil. Beide keren dat ik door rood reed was dat met te hoge snelheid want ik zag oranje.

Gelukkig niks gebeurt en ook niet bijna (en dit is inderdaad al bijna). Helemaal fout inderdaad.

Nog wat context. Mijn laatste boete (parkeren, snelheid, noem het maar op) is zeker 12 jaar geleden. Ik rijd dagelijks auto, nog nooit een ongeluk meegemaakt. Ik rijd eerder te langzaam dan te snel, zo rijd ik die 80 km p/u weg volledig op cruise controle. Niks hiervan is overdreven,l

Ben ik een verkeershufter waar direct het rijbewijs van afgepakt moet worden? Ik functioneer niet in deze samenleving?
pi_201856441
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik ben ook zo'n verkeershufter.

Ik pak dagelijks 20 km over een 80 km p/u weg naar mijn werk en daar ben ik in de afgelopen jaren twee keer door diep rood gereden. Er staan 6 verkeerslichten onderweg en met pech sta je bij alle zes stil. Beide keren dat ik door rood reed was dat met te hoge snelheid want ik zag oranje.

Gelukkig niks gebeurt en ook niet bijna (en dit is inderdaad al bijna). Helemaal fout inderdaad.

Nog wat context. Mijn laatste boete (parkeren, snelheid, noem het maar op) is zeker 12 jaar geleden. Ik rijd dagelijks auto, nog nooit een ongeluk meegemaakt. Ik rijd eerder te langzaam dan te snel, zo rijd ik die 80 km p/u weg volledig op cruise controle. Niks hiervan is overdreven,l

Ben ik een verkeershufter waar direct het rijbewijs van afgepakt moet worden? Ik functioneer niet in deze samenleving?
Ja, op beide vragen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:31:49 #102
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201856477
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik ben ook zo'n verkeershufter.

Ik pak dagelijks 20 km over een 80 km p/u weg naar mijn werk en daar ben ik in de afgelopen jaren twee keer door diep rood gereden. Er staan 6 verkeerslichten onderweg en met pech sta je bij alle zes stil. Beide keren dat ik door rood reed was dat met te hoge snelheid want ik zag oranje.

Gelukkig niks gebeurt en ook niet bijna (en dit is inderdaad al bijna). Helemaal fout inderdaad.

Nog wat context. Mijn laatste boete (parkeren, snelheid, noem het maar op) is zeker 12 jaar geleden. Ik rijd dagelijks auto, nog nooit een ongeluk meegemaakt. Ik rijd eerder te langzaam dan te snel, zo rijd ik die 80 km p/u weg volledig op cruise controle. Niks hiervan is overdreven,l

Ben ik een verkeershufter waar direct het rijbewijs van afgepakt moet worden? Ik functioneer niet in deze samenleving?
Je kunt ook op tijd van huis gaan. Dus inderdaad je bent een hufter
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Sport vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:32:14 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201856480
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
Erg triest voor het meisje.
Dit was een verkeersongeluk. Geen opzet in het spel, dus ik begrijp de straf wel.
Daarnaast zal de dader ook moeten leven met het feit dat hij een meisje van 16 heeft verlamd.
Hij reed veel te hard en door rood, dan vind ik daar toch wel een mate van schuld bij horen, hoewel deze persoon wellicht niet de intentie had om..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:39:07 #104
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201856538
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik ben ook zo'n verkeershufter.

Ik pak dagelijks 20 km over een 80 km p/u weg naar mijn werk en daar ben ik in de afgelopen jaren twee keer door diep rood gereden. Er staan 6 verkeerslichten onderweg en met pech sta je bij alle zes stil. Beide keren dat ik door rood reed was dat met te hoge snelheid want ik zag oranje.

Gelukkig niks gebeurt en ook niet bijna (en dit is inderdaad al bijna). Helemaal fout inderdaad.

Nog wat context. Mijn laatste boete (parkeren, snelheid, noem het maar op) is zeker 12 jaar geleden. Ik rijd dagelijks auto, nog nooit een ongeluk meegemaakt. Ik rijd eerder te langzaam dan te snel, zo rijd ik die 80 km p/u weg volledig op cruise controle. Niks hiervan is overdreven,l

Ben ik een verkeershufter waar direct het rijbewijs van afgepakt moet worden? Ik functioneer niet in deze samenleving?
Je kunt ook gewoon stoppen voor oranje als dat veilig kan, zoals het hoort.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:42:31 #105
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201856572
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Je kunt ook gewoon stoppen voor oranje als dat veilig kan, zoals het hoort.
Veel mensen hebben een soort van zelf opgelegd gevoel van haast zodra ze in de auto stappen, ook al zijn ze ruim op tijd voor een afspraak. Resulteert in te hard rijden en dit soort fratsen terwijl dat helemaal niet nodig is.

Net zoals dat gezeik op 100 km/h. Op gemiddelde afstanden verlies je daar echt niet zo veel tijd mee, het is puur een gevoelskwestie voor die mensen dat alles snel snel snel moet.

Heel vreemd fenomeen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Redactie Sport vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:45:19 #106
274204 crew  Mexicanobakker
pi_201856597
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:42 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Veel mensen hebben een soort van zelf opgelegd gevoel van haast zodra ze in de auto stappen, ook al zijn ze ruim op tijd voor een afspraak. Resulteert in te hard rijden en dit soort fratsen terwijl dat helemaal niet nodig is.

Net zoals dat gezeik op 100 km/h. Op gemiddelde afstanden verlies je daar echt niet zo veel tijd mee, het is puur een gevoelskwestie voor die mensen dat alles snel snel snel moet.

Heel vreemd fenomeen.
Dan vertrek je toch vijf minuten eerder. Niet zo egocentrisch doen. Dus mee eens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:46:15 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201856608
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:45 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan vertrek je toch vijf minuten eerder. Niet zo egocentrisch doen. Dus mee eens.
Volgens mij heb je mijn post niet goed gelezen. Het is ook nog vroeg. ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:46:18 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201856610
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:31 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je kunt ook op tijd van huis gaan. Dus inderdaad je bent een hufter
Precies dit. Niet op tijd vertrekken en dan moet de rest van de wereld boeten voor je haastgedrag op de weg. Puur asogedrag.

Hij is helaas niet de enige die verandert in een gevaarlijke hufter achter het stuur.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201856615
De stoplichten zijn daarentegen ook wel erg krap afgesteld tegenwoordig. Even afgezien dat hij al had moeten remmen voor oranje had hij nog zo'n 40,4 meter om van 112 naar 0km/h te remmen. De reactie afstand is al 56 meter + remafstand 125 meter. Bij 80km/h 40 + 80 meter.

Ik ken de verdere context niet, maar voor rood had hij nooit meer kunnen stoppen. Ook niet met de toegestane 80km/h. Al had het stoplicht dan al wat langer op rood gestaan en was het meisje misschien niet of in ieder geval veel minder hard geraakt.

Desalniettemin erg triest voor dat meisje
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:48:38 #110
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201856639
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Precies dit. Niet op tijd vertrekken en dan moet de rest van de wereld boeten voor je haastgedrag op de weg.
Wat ik dus bedoel is dat dat vaak niet uit lijkt te maken, ook als er genoeg tijd is dan rijden sommigen als gehaaste gekken over de weg.

Dat “rijdt lekkerder” ofzo, krijg je dan te horen. Tja.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201856642
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:31 schreef Megumi het volgende:

[..]
Je kunt ook op tijd van huis gaan. Dus inderdaad je bent een hufter
Ik heb geen haast ofzo. Ik ben behoorlijk zen in de auto.
Ik hoop dat jullie je vrienden ook zo aanspreken als ze per ongeluk door rood rijden of te hard rijden :')
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:50:01 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201856650
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik heb geen haast ofzo. Ik ben behoorlijk zen in de auto.
Ik hoop dat jullie je vrienden ook zo aanspreken als ze per ongeluk door rood rijden of te hard rijden :')
Nog even flink gas geven om net aan een oranje licht proberen te pakken is echt alles behalve zen autorijden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 08:52:00 #113
491303 Yon_Wip
Horecatopper
pi_201856669
Als vader van Anna zou ik Delano even 'meenemen' tijdens het schoffelen en een breuk toebrengen tussen de C3 en C7. Mag hij zelf zien of hij thuiskomt.

Wat een achterlijk lage straf. Hij wist al zeker 3 a 4 seconden dat het rood gingen worden en dan alsnog ga erbij.
pi_201856811
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:50 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nog even flink gas geven om net aan een oranje licht proberen te pakken is echt alles behalve zen autorijden.
Ja? Jij ziet oranje en ramt altijd acuut op de rem, op een provinciale weg? Ook om 7 uur sochtends?

Ik geloof jullie niet. Daarvoor heb ik teveel op de weg gezeten. Reacties zijn helder, excuus voor de offtopic
pi_201856929
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:41 schreef Harvest89 het volgende:
Erg triest voor het meisje.
Dit was een verkeersongeluk. Geen opzet in het spel, dus ik begrijp de straf wel.
Daarnaast zal de dader ook moeten leven met het feit dat hij een meisje van 16 heeft verlamd.
veel te hard rijden en door stoplicht gaan dat al ruime tijd op rood staat, dat moet gewoon opzet zijn hoor
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:19:17 #116
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201856981
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ja? Jij ziet oranje en ramt altijd acuut op de rem, op een provinciale weg? Ook om 7 uur sochtends?

Ik geloof jullie niet. Daarvoor heb ik teveel op de weg gezeten. Reacties zijn helder, excuus voor de offtopic
Als ik op de rem moet rammen om op tijd stil te staan dan kan ik ook gewoon met dezelfde snelheid doorrijden om nog door oranje te rijden.

Gas bijgeven doe ik echt nooit.

En als je gas bijgeeft en vervolgens alsnog door rood rijdt dan had je echt meer dan genoeg tijd om rustig tot stilstand te komen, zonder “op je rem te rammen”.

Verder met je eens dat meeste mensen wel gehaast proberen net nog door oranje te rijden hoor. Dat is ook precies wat ik aangeef, ik zie zoveel mensen met haast op de weg.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:19:22 #117
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201856982
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:14 schreef mschol het volgende:

[..]
veel te hard rijden en door stoplicht gaan dat al ruime tijd op rood staat, dat moet gewoon opzet zijn hoor
Haastig en dom rijgedrag eventueel.
Maar geen opzet om iemand aan te rijden.

1 seconde vind ik overigens geen ruime tijd op rood staan.

Maar goed ik ben er wel klaar mee. De Fok! rechtbank heeft gesproken, en ik ben het er niet mee eens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201857035
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haastig en dom rijgedrag eventueel.
Maar geen opzet om iemand aan te rijden.
het is wellicht geen opzet maar het mag/zou wel als zodanig wel bestraft worden als opzet
quote:
1 seconde vind ik overigens geen ruime tijd op rood staan.
het is niet alsof rood de enige mogelijkheid is waar men kan afremmen,
we hebben ook nog oranje waar je gewoon geacht wordt af te remmen, ja niet iedereen doet dit; als ik een auto zou hebben zou ik wel afremmen, nooit gas bijgeven (wat met 30-45km te hard toch wel de verklaring moet zijn)
quote:
Maar goed ik ben er wel klaar mee. De Fok! rechtbank heeft gesproken, en ik ben het er niet mee eens.
lekker dramatisch :')
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:33:40 #119
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201857102
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:26 schreef mschol het volgende:
het is wellicht geen opzet maar het mag/zou wel als zodanig wel bestraft worden als opzet

Uhm nee, als het geen opzet blijkt lijkt het me wel zo handig om dan ook niet de straffen als opzet.
Als jij iemand in elkaar slaat en hij heeft alleen een blauw oog ga je hopelijk ook niet de bak in voor moord.

quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:26 schreef mschol het volgende:
het is niet alsof rood de enige mogelijkheid is waar men kan afremmen,
we hebben ook nog oranje waar je gewoon geacht wordt af te remmen, ja niet iedereen doet dit; als ik een auto zou hebben zou ik wel afremmen, nooit gas bijgeven (wat met 30-45km te hard toch wel de verklaring moet zijn)
Domme beslissing inderdaad. Met deze keer grote gevolgen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201857104
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 06:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ik heb het geen seconde over intentie gehad dus deze hele argumentatie speelt zich in je hoofd af
Jij noemt het daad versus gevolgen.

Vertel eens dan, hoe ziet dat er uit wanneer we alleen naar de daad kijken en niet naar de gevolgen. Klinkt verdomde deontologisch hoor. Maar sure, steek aub van wal ...
"Pools are perfect for holding water"
pi_201857129
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 07:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Idd meer door rood en snelheids flitskasten bij kruisingen, en iemand die na 1 seconde rood en 30 kilometer te hard door knalt raakt per meteen zijn rijbewijs kwijt en mag over een paar jaar weer eens proberen of hij het weer kan halen.
Gewoon nooit meer mogen rijden? Als er één land ter wereld is waar we dat kunnen doen, is het Nederland. OV is prima, en het stikt van de fietspaden. Haalt ie maar een brommertje.

We moeten eens ophouden om autorijden als recht te beschouwen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201857163
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Uhm nee, als het geen opzet blijkt lijkt het me wel zo handig om dan ook niet de straffen als opzet.
Helemaal mee eens.

quote:
Als jij iemand in elkaar slaat en hij heeft alleen een blauw oog ga je hopelijk ook niet de bak in voor moord.
Rare vergelijking; dat meisje heeft nou niet bepaald 'alleen een blauw oog'.

Als ik iemand één mep verkoop en hij valt verkeerd ga ik de bak in voor doodslag. Ondanks dat dat niet mijn opzet was.

Zo klopt ie.
"Pools are perfect for holding water"
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:40:27 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_201857188
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:54 schreef AchJa het volgende:
,,Hij zal de rest van zijn leven levenslang hebben, maar dat is zijn eigen schuld’’, stelt de advocaat van Van H. in een reactie. Een celstraf vindt hij echter ongepast en hij dringt aan op een werkstraf.
Goed argument wel :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_201857205
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Goed argument wel :')
Vind ik ook een rare.

"Hij zal de rest van zijn leven levenslang hebben, maar dat is zijn eigen schuld"

Zo klopt ie beter.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201857218
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haastig en dom rijgedrag eventueel.
Maar geen opzet om iemand aan te rijden.

1 seconde vind ik overigens geen ruime tijd op rood staan.

Maar goed ik ben er wel klaar mee. De Fok! rechtbank heeft gesproken, en ik ben het er niet mee eens.
Iedereen die met de auto aan het autoverkeer wil deelnemen, zou toch moeten kunnen anticiperen? Men laat toch ook de blinden of de slechtzienden niet autorijden?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:47:56 #126
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201857275
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Jij noemt het daad versus gevolgen.

Vertel eens dan, hoe ziet dat er uit wanneer we alleen naar de daad kijken en niet naar de gevolgen. Klinkt verdomde deontologisch hoor. Maar sure, steek aub van wal ...
Ja je moet wmb kijken naar wat iemand doet, niet wat daar het gevolg van is.

Hij rijdt met 30 km per uur te hard door rood. Daar moet hij voor gestraft worden. Die straf zou gelijk moeten zijn aan de straf die je daarvoor krijgt zonder dat je er iemand mee verlamt. De daad is immers hetzelfde, alleen het gevolg is anders. Over intentie heeft helemaal niemand het behalve jij, dus discussies daarover hou je enkel met jezelf
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:50:04 #127
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201857298
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik ben ook zo'n verkeershufter.

Ik pak dagelijks 20 km over een 80 km p/u weg naar mijn werk en daar ben ik in de afgelopen jaren twee keer door diep rood gereden. Er staan 6 verkeerslichten onderweg en met pech sta je bij alle zes stil. Beide keren dat ik door rood reed was dat met te hoge snelheid want ik zag oranje.

Gelukkig niks gebeurt en ook niet bijna (en dit is inderdaad al bijna). Helemaal fout inderdaad.

Nog wat context. Mijn laatste boete (parkeren, snelheid, noem het maar op) is zeker 12 jaar geleden. Ik rijd dagelijks auto, nog nooit een ongeluk meegemaakt. Ik rijd eerder te langzaam dan te snel, zo rijd ik die 80 km p/u weg volledig op cruise controle. Niks hiervan is overdreven,l

Ben ik een verkeershufter waar direct het rijbewijs van afgepakt moet worden? Ik functioneer niet in deze samenleving?
Op de eerste vraag ja, wmb zou daar best een (tijdelijke) rijontzegging tegenover mogen staan. Want de OP is het risico wat je neemt en als je dat doet ben je niet goed. Op de tweede vraag nee, dat gaat me wat te ver
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 09:52:29 #128
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201857321
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]
Goed argument wel :')
Dat is inderdaad een goed argument.
Een meid is verlamd en dat heb je op je geweten. Gaat je niet in de koude kleren zitten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201857418
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ja je moet wmb kijken naar wat iemand doet, niet wat daar het gevolg van is.

Hij rijdt met 30 km per uur te hard door rood. Daar moet hij voor gestraft worden. Die straf zou gelijk moeten zijn aan de straf die je daarvoor krijgt zonder dat je er iemand mee verlamt. De daad is immers hetzelfde, alleen het gevolg is anders. Over intentie heeft helemaal niemand het behalve jij, dus discussies daarover hou je enkel met jezelf
Ja, dat is echt precies wat deontologische ethiek is. 'kijken naar wat iemand doet' is kijken naar diens intentie. Maargoed, ik wil het wel 'kijken wat iemand doet' noemen hoor, als het dat voor jou makkelijker maakt.

Je vindt dus serieus dat hij niet bestraft moet worden voor de daadwerkelijke aanrijding? Gewoon, eigen schuld of pech voor dat grietje dat ze daar op dat moment was?

Verbazingwekkend.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201857441
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:50 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Op de eerste vraag ja, wmb zou daar best een (tijdelijke) rijontzegging tegenover mogen staan. Want de OP is het risico wat je neemt en als je dat doet ben je niet goed. Op de tweede vraag nee, dat gaat me wat te ver
Dus van ¤ 259 boete naar rijontzegging.

Dat is een enorme verzwaring en voor heel veel mensen een straf met enorme impact aangezien de auto soms essentieel is voor het werk en/of privé.
pi_201857442
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is inderdaad een goed argument.
Een meid is verlamd en dat heb je op je geweten. Gaat je niet in de koude kleren zitten.
Een heel goed tegen-argument voor de OvJ ja.

"Edelachtbare, de verdachte heeft inderdaad nog een heel leven voor zich. Het slachtoffer niet."
"Pools are perfect for holding water"
pi_201857464
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Uhm nee, als het geen opzet blijkt lijkt het me wel zo handig om dan ook niet de straffen als opzet.
Als jij iemand in elkaar slaat en hij heeft alleen een blauw oog ga je hopelijk ook niet de bak in voor moord.
bijzondere vergelijking maar goed: als hij vervolgens overlijdt doordat jij hem geslagen hebt zou dat gewoon moeten kunnen hoor.. ik ben voor veel zwaardere straffen, maar dat was wel duidelijk toch?
juist omdat de pakkans zo klein is moeten de straffen ervoor zorgen dat mensen het wel uit hun hoofd laten

automobilisten mogen best nog zwaarder gestraft worden dus, ik heb, als fietser, al meerdere keren bijna onder 1 gelegen omdat die mensen denken dat ze alles mogen en hun niks kan overkomen.

ik ben echt niet roomser dan de paus en ik heb ook wel eens door rood gereden als fietser, en ja neem daarbij risico dat ik gepakt (door ome agent) wordt..
echter als ik ook maar enigsinds twijfel of ik het kan halen ivm ander verkeer stop ik gewoon.
quote:
[..]
Domme beslissing inderdaad. Met deze keer grote gevolgen.
nee, willens en wetens doorrijden terwijl je weet dat het niet lukt

domme beslissing is als gas geeft en nog net, veel te hard, door oranje rijdt (dan kan je inprinciepe andere weggebruikers ook niet direct tot last zijn aangezien stoplichten niet direct op groen springen als kruisende lichten net op rood springen)
pi_201857472
Nederland is een dadersparadijs.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_201857488
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik ben ook zo'n verkeershufter.

Ik pak dagelijks 20 km over een 80 km p/u weg naar mijn werk en daar ben ik in de afgelopen jaren twee keer door diep rood gereden. Er staan 6 verkeerslichten onderweg en met pech sta je bij alle zes stil. Beide keren dat ik door rood reed was dat met te hoge snelheid want ik zag oranje.

Gelukkig niks gebeurt en ook niet bijna (en dit is inderdaad al bijna). Helemaal fout inderdaad.

Nog wat context. Mijn laatste boete (parkeren, snelheid, noem het maar op) is zeker 12 jaar geleden. Ik rijd dagelijks auto, nog nooit een ongeluk meegemaakt. Ik rijd eerder te langzaam dan te snel, zo rijd ik die 80 km p/u weg volledig op cruise controle. Niks hiervan is overdreven,l

Ben ik een verkeershufter waar direct het rijbewijs van afgepakt moet worden? Ik functioneer niet in deze samenleving?
Als je expres door rood blijft rijden wel ja. Wmb levenslange inname.

quote:
Ik functioneer niet in deze samenleving?
Geen idee, vast wel. Maar je bent dus blijkbaar niet altijd even consistent in het verkeer, volgens onze maatstaven.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:10:21 #135
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201857504
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:47 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ja je moet wmb kijken naar wat iemand doet, niet wat daar het gevolg van is.

Hij rijdt met 30 km per uur te hard door rood. Daar moet hij voor gestraft worden. Die straf zou gelijk moeten zijn aan de straf die je daarvoor krijgt zonder dat je er iemand mee verlamt. De daad is immers hetzelfde, alleen het gevolg is anders. Over intentie heeft helemaal niemand het behalve jij, dus discussies daarover hou je enkel met jezelf
Natuurlijk moet je wel het gevolg van iemands daden kijken. Als iemand bijvoorbeeld een groot risico neemt om iemand dood te rijden dan kan dat voorwaardelijk opzettelijk zijn.

Dan moet er wel een dode vallen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201857510
Wat een achterlijk land is dit toch, Het zal je verlamde kind maar zijn :r
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:39:52 #137
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201857897
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:03 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, dat is echt precies wat deontologische ethiek is. 'kijken naar wat iemand doet' is kijken naar diens intentie. Maargoed, ik wil het wel 'kijken wat iemand doet' noemen hoor, als het dat voor jou makkelijker maakt.

Je vindt dus serieus dat hij niet bestraft moet worden voor de daadwerkelijke aanrijding? Gewoon, eigen schuld of pech voor dat grietje dat ze daar op dat moment was?

Verbazingwekkend.
Nogmaals, naar intentie kijken is het tegenovergestelde van wat ik zeg.

Jij wil het heel graag in jouw beeld van wat ik vind plaatsen maar daar heb ik helemaal geen zin in. Laat me aub met rust als je geen zin hebt in een gesprek
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:41:10 #138
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201857912
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:04 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Dus van ¤ 259 boete naar rijontzegging.

Dat is een enorme verzwaring en voor heel veel mensen een straf met enorme impact aangezien de auto soms essentieel is voor het werk en/of privé.
Dan moet je het niet doen hé, niemand dwingt je
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 10:48:34 #139
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201858012
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Een heel goed tegen-argument voor de OvJ ja.

"Edelachtbare, de verdachte heeft inderdaad nog een heel leven voor zich. Het slachtoffer niet."
Tsja met die logica kun je hem ook op het marktplein aan de boom opknopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201858043
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Nogmaals, naar intentie kijken is het tegenovergestelde van wat ik zeg.

Jij wil het heel graag in jouw beeld van wat ik vind plaatsen maar daar heb ik helemaal geen zin in. Laat me aub met rust als je geen zin hebt in een gesprek
quote:
ik wil het wel 'kijken wat iemand doet' noemen hoor, als het dat voor jou makkelijker maakt.

Je vindt dus serieus dat hij niet bestraft moet worden voor de daadwerkelijke aanrijding? Gewoon, eigen schuld of pech voor dat grietje dat ze daar op dat moment was?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:00:30 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201858168
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:07 schreef mschol het volgende:
bijzondere vergelijking maar goed: als hij vervolgens overlijdt doordat jij hem geslagen hebt zou dat gewoon moeten kunnen hoor.. ik ben voor veel zwaardere straffen, maar dat was wel duidelijk toch?
juist omdat de pakkans zo klein is moeten de straffen ervoor zorgen dat mensen het wel uit hun hoofd laten

Die vergelijking was goed. Jij beweert dat je voor opzet de bak in moet draaien als er geen opzet in het spel is. Slaat nergens op natuurlijk.

Ik denk niet dat we er uit komen. Ik ben voor lagere straffen. Een systeem gericht op resocialisatie en reïntegratie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201858184
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Tsja met die logica kun je hem ook op het marktplein aan de boom opknopen.
Hah! Fair point.

Kijk, ik ben helemaal niet iemand die continue roept om zwaardere straffen (behalve dan bij verkrachtingen, die standaard 24 maanden gerechtelijke richtlijn is me een doorn in het oog) maar ik kan er niet zo goed tegen beide extremen in de kampen omtrent straffen, zowel 'rehabilitatie is het enige wat telt en de rest is onderbuik' als de 'een dode/gevangen crimineel kan geen criminaliteit meer begaan' redenaties.

We wegen hier meerdere zaken mee, zowel vergelding als rehabilitatie, afschrikkende werking en bescherming van de samenleving.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201858200
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:41 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Dan moet je het niet doen hé, niemand dwingt je
Dat kan je bij alles zeggen. Dat niemand je gedwongen heeft om iets te doen. Dus dar argument begrijp ik niet
pi_201858206
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die vergelijking was goed. Jij beweert dat je voor opzet de bak in moet draaien als er geen opzet in het spel is. Slaat nergens op natuurlijk.

Ik denk niet dat we er uit komen. Ik ben voor lagere straffen. Een systeem gericht op resocialisatie en reïntegratie.
Als je iemand een mep verkoopt, is er toch gewoon opzet om te verwonden? Sure, waarschijnlijk in de meeste gevallen niet om te doden, maar ik mag toch hopen dat jij niet net als Tim van het 'eigen schuld als het slachtoffer verkeerd valt en overlijdt' bent?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:04:38 #145
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201858213
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 09:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Gewoon nooit meer mogen rijden? Als er één land ter wereld is waar we dat kunnen doen, is het Nederland. OV is prima, en het stikt van de fietspaden. Haalt ie maar een brommertje.

We moeten eens ophouden om autorijden als recht te beschouwen.
Merendeel van de banen die ik heb gehad is een rijbewijs verplicht. Mijn vorige werkplek was in Born. Moest 30 km rijden om daar te komen en daar is geen treinstation. Geen rijbewijs hebben is een handicap, ook in NL.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201858236
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:04 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Merendeel van de banen die ik heb gehad is een rijbewijs verplicht. Mijn vorige werkplek was in Born. Moest 30 km rijden om daar te komen en daar is geen treinstation.
Bij het merendeel van de banen is een rijbewijs niet verplicht.

quote:
Geen rijbewijs hebben is een handicap, ook in NL.
Absoluut. Maar zeker niet onoverkomelijk. Zelfs genoeg mensen die er uit eigen keuze geen hebben.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:11:23 #147
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201858300
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:48 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik heb geen haast ofzo. Ik ben behoorlijk zen in de auto.
Ik hoop dat jullie je vrienden ook zo aanspreken als ze per ongeluk door rood rijden of te hard rijden :')
Alleen een blinde rijd per ongeluk door rood. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:11:50 #148
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201858304
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Die vergelijking was goed. Jij beweert dat je voor opzet de bak in moet draaien als er geen opzet in het spel is. Slaat nergens op natuurlijk.

Ik denk niet dat we er uit komen. Ik ben voor lagere straffen. Een systeem gericht op resocialisatie en reïntegratie.
Als jij iemand hard op zijn hoofd slaat neem je absoluut het risico dat je hem dood slaat, ook al was dat niet je opzet. Als hij dan overlijdt is gewoon doodslag volgens de wet, en terecht.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:14:21 #149
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201858334
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Als je iemand een mep verkoopt, is er toch gewoon opzet om te verwonden? Sure, waarschijnlijk in de meeste gevallen niet om te doden, maar ik mag toch hopen dat jij niet net als Tim van het 'eigen schuld als het slachtoffer verkeerd valt en overlijdt' bent?
Ik zie in deze specifieke zaak niet genoeg reden om iemand op te sluiten.
Die kerel reed iets te gehaast en nalatig. Maar ik zie nergens een intentie om iemand te verwonden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201858336
Het meest gruwelijke is dat het slachtoffer niks meer kan (zelfs niet meer praten) en 24/7 verzorging nodig heeft. Alleen de hersenen doen het nog, gevangen in je eigen lichaam als een kasplant, totale horror.

Ik zou absoluut euthanasie willen in een dergelijke situatie. Wat dat betreft is dit gewoon een regelrechte moordaanslag.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:17:24 #151
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201858380
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:14 schreef Ronald het volgende:
Het meest gruwelijke is dat het slachtoffer niks meer kan (zelfs niet meer praten) en 24/7 verzorging nodig heeft. Alleen de hersenen doen het nog, gevangen in je eigen lichaam als een kasplant, totale horror.

Ik zou absoluut euthanasie willen in een dergelijke situatie. Wat dat betreft is dit gewoon een regelrechte moordaanslag.
Eigenlijk erger dan een snelle dood.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201858398
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:11 schreef Megumi het volgende:

[..]
Alleen een blinde rijd per ongeluk door rood. :')
Soms zijn mensen afgeleid door wat dan ook, kinderen achterin, zware dag, sirenes in de buurt, verblind door de zon, noem maar op. Kan gebeuren hé, lijkt mij, maar ben je natuurlijk met mij over oneens
En soms heb je aso's, zoals ik die twee (plus talloze oranje) keer. Op 250.000 km en 5.000 uur. Boehoe.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 11:20:04 ]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:18:45 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201858401
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:08 schreef superniger het volgende:
Nederland is een dadersparadijs.
Ja je moet het hier wel echt ontzettend bont maken wil je met serieuze gevolgen van je eigen daden worden geconfronteerd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201858402
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zie in deze specifieke zaak niet genoeg reden om iemand op te sluiten.
Die kerel reed iets te gehaast en nalatig. Maar ik zie nergens een intentie om iemand te verwonden.
Intentie om te verwonden wellicht niet.

Maar met door rood rijden, hopelijk wetende dat stoplichten zodanig werken dat er op het moment dat jij rood hebt, dus een ander groen heeft, neem je toch wel een heel heel heel erg groot risico om iemand te verwonden. Gepaard met de snelheidsovertreding. En imo is het bewust nemen van dat levensgrote risico met vaak verwoestende gevolgen, toch wel genoeg om eventjes te zitten en nooit meer te mogen autorijden.

Tsja, ik weet niet ... het zal allemaal wel en zo, ik ken de vergelijkbare straffen ook allemaal niet.

Maar er zijn iig genoeg mensen toch in de gevangenis beland zonder dat ze de intentie tot kwaad/verwonding hadden, puur en alleen op basis van de ongewenste effecten van hun handelen.

Als het restje van mijn peuk door mijn achteloze weggooien een weeshuis vol weeskinderen afbrandt, mag ik toch hopen dat ik de bak in draai.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:22:45 #155
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201858438
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Soms zijn mensen afgeleid door wat dan ook, kinderen achterin, zware dag, sirenes in de buurt, verblind door de zon, noem maar op. Kan gebeuren hé, lijkt mij, maar ben je natuurlijk met mij over oneens
En soms heb je aso's, zoals ik die twee (plus talloze oranje) keer. Op 250.000 km en 5.000 uur. Boehoe.
Hufter gedrag goed praten is normaal geworden in de maatschappij. Raar is dat. Bewonder wel dat je er eerlijk voor uit komt een soort van hufter te zijn. En wel zielig wel voor je dat een zonnebril en kinderzitjes voor jou te duur zijn.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_201858458
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:18 schreef Glazenmaker het volgende:
Tussen welke leeftijden ben je volgens rechters niet te jong of oud om volledig aansprakelijk te zijn voor je daden?
En tot wanneer pak je die fantastische driedubbele whammy van én 'te jong zijn', én 'niet eerder met justitie in aanraking gekomen zijn' én 'nog een heel leven voor je hebben'?

Een verstandige crimineel flikt het allemaal in zijn jeugd.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:25:34 #157
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201858468
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Ik ben ook zo'n verkeershufter.

Ik pak dagelijks 20 km over een 80 km p/u weg naar mijn werk en daar ben ik in de afgelopen jaren twee keer door diep rood gereden. Er staan 6 verkeerslichten onderweg en met pech sta je bij alle zes stil. Beide keren dat ik door rood reed was dat met te hoge snelheid want ik zag oranje.

Gelukkig niks gebeurt en ook niet bijna (en dit is inderdaad al bijna). Helemaal fout inderdaad.

Nog wat context. Mijn laatste boete (parkeren, snelheid, noem het maar op) is zeker 12 jaar geleden. Ik rijd dagelijks auto, nog nooit een ongeluk meegemaakt. Ik rijd eerder te langzaam dan te snel, zo rijd ik die 80 km p/u weg volledig op cruise controle. Niks hiervan is overdreven,l

Ben ik een verkeershufter waar direct het rijbewijs van afgepakt moet worden? Ik functioneer niet in deze samenleving?
Je bent een egoïstische verkeershufter inderdaad.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201858477
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Eigenlijk erger dan een snelle dood.
Ja je zult zo nog tientallen jaren moeten leven, echt de ergste nachtmerrie die je je maar kan voorstellen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik mij zou kunnen inhouden als mijn zoon zoiets zou overkomen. Ik ben zeer kalm en terughoudend in het algemeen en totaal geen agressief persoon. Maar als je dit mee maakt is het wel heel moeilijk om nog te relativeren en enig plezier in je leven te houden als vader.
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:27:23 #159
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201858490
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Soms zijn mensen afgeleid door wat dan ook, kinderen achterin, zware dag, sirenes in de buurt, verblind door de zon, noem maar op. Kan gebeuren hé, lijkt mij, maar ben je natuurlijk met mij over oneens
En soms heb je aso's, zoals ik die twee (plus talloze oranje) keer. Op 250.000 km en 5.000 uur. Boehoe.
Als je afgeleid wordt tijdens het autorijden mag je per direct opnieuw op cursus natuurlijk, kom nou toch. Ben je vergeten dat je 1200 kilo ijzer met 50km/u aan het besturen bent of maakt het je gewoonweg niet uit?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:28:04 #160
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201858504
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:26 schreef Ronald het volgende:

[..]
Ja je zult zo nog tientallen jaren moeten leven, echt de ergste nachtmerrie die je je maar kan voorstellen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of ik mij zou kunnen inhouden als mijn zoon zoiets zou overkomen. Ik ben zeer kalm en terughoudend in het algemeen en totaal geen agressief persoon. Maar als je dit mee maakt is het wel heel moeilijk om nog te relativeren en enig plezier in je leven te houden als vader.
Denk dat er 90% kans is dat deze pa de dader volledig de tyfus in gaat meppen als hij hem tegenkomt.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:28:30 #161
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201858508
Ik ben nog steeds niet over de 2 jaar rijontzegging heen...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201858522
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:22 schreef Megumi het volgende:

[..]
Hufter gedrag goed praten is normaal geworden in de maatschappij. Raar is dat. Bewonder wel dat je er eerlijk voor uit komt een soort van hufter te zijn. En wel zielig wel voor je dat een zonnebril en kinderzitjes voor jou te duur zijn.
Met een kinderzitje kan iemand niet meer afgeleid zijn :')

Best joh. Ik ben wel benieuwd hoeveel % van de automobilisten niet in de categorie hufter vallen, daar blijft niet veel meer van over.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 11:29:53 ]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:29:32 #163
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201858525
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Denk dat er 90% kans is dat deze pa de dader volledig de tyfus in gaat meppen als hij hem tegenkomt.
Ik denk dat dat wel meevalt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:30:25 #164
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201858535
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Met een kinderzitje kan iemand niet meer afgeleid zijn? :')

Ik ben wel benieuwd hoeveel % van de automobilisten niet in de categorie hufter vallen, daar blijft niet veel meer van over.
Groot deel rijdt inderdaad veel te gehaast imo.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:30:47 #165
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201858540
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Met een kinderzitje kan iemand niet meer afgeleid zijn :')

Best joh. Ik ben wel benieuwd hoeveel % van de automobilisten niet in de categorie hufter vallen, daar blijft niet veel meer van over.
Ik denk dat de meeste zich wel netjes gedragen. Op wat hufters na.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:31:11 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201858545
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Met een kinderzitje kan iemand niet meer afgeleid zijn :')

Best joh. Ik ben wel benieuwd hoeveel % van de automobilisten niet in de categorie hufter vallen, daar blijft niet veel meer van over.
Ik vrees zeker 5-10%. Veel te veel iig, en daarbij komt ook nog dat er nauwelijks verkeerspolitie meer is waardoor asociaal en gevaarlijk rijgedrag ook erg weinig kans heeft om bestraft en hopelijk gecorrigeerd te worden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201858549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Denk dat er 90% kans is dat deze pa de dader volledig de tyfus in gaat meppen als hij hem tegenkomt.
Zal uiteindelijk niet gebeuren denk ik, maar mocht hij wel iets doen dan zou hij ironisch genoeg misschien wel een hogere straf krijgen dan de huidige dader 8)7
٩๏̯͡๏)۶
pi_201858554
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Als je afgeleid wordt tijdens het autorijden mag je per direct opnieuw op cursus natuurlijk, kom nou toch. Ben je vergeten dat je 1200 kilo ijzer met 50km/u aan het besturen bent of maakt het je gewoonweg niet uit?
Jij bent nog nooit heel even afgeleid geweest terwijl je auto reed?
En met afgeleid bedoel ik <100% geconcentreerd

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 11:32:41 ]
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:32:41 #169
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201858562
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Met een kinderzitje kan iemand niet meer afgeleid zijn :')

Best joh. Ik ben wel benieuwd hoeveel % van de automobilisten niet in de categorie hufter vallen, daar blijft niet veel meer van over.
Ik ben zelf vader van twee jonge kinderen en als er al iets veranderd is is het dat ik nog voorzichtiger ben geworden in het verkeer en nog beter oplet. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je dus heel makkelijk afgeleid bent in de auto door je kids? En je gewoon andere dingen aan het doen bent tijdens het autorijden?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201858572
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik ben zelf vader van twee jonge kinderen en als er al iets veranderd is is het dat ik nog voorzichtiger ben geworden in het verkeer en nog beter oplet. Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat je dus heel makkelijk afgeleid bent in de auto door je kids?
Jij wil zo graag inhakken op de ander hé. Veel te graag.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:33:46 #171
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201858579
quote:
11s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:32 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Jij bent nog nooit heel even afgeleid geweest terwijl je auto reed?
En met afgeleid bedoel ik <100% geconcentreerd
Nu draaien we het al terug naar “even afgeleid”. Net reed je nog standaard door rood, elke dag, naar je werk.

Hoe rijm jij nou je weggedrag ?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:33:57 #172
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201858583
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:30 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Groot deel rijdt inderdaad veel te gehaast imo.
Dat komt ook niet uit de lucht vallen.
De samenleving is ook gehaast. Veel stress en druk. Stel je eens voor je komt ergens 5 minuten te laat.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:34:19 #173
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201858587
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:33 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Jij wil zo graag inhakken op de ander hé. Veel te graag.
Nee, ik probeer te begrijpen waarom mensen zo gemakzuchtig zijn zodra ze achter een stuur zitten, zelfs met hun kids achterin.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:36:41 #174
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201858624
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat komt ook niet uit de lucht vallen.
De samenleving is ook gehaast. Veel stress en druk. Stel je eens voor je komt ergens 5 minuten te laat.
Dat doe je jezelf aan. Als je eerder vertrekt dan heb je al die stress niet.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:36:55 #175
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201858627
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat komt ook niet uit de lucht vallen.
De samenleving is ook gehaast. Veel stress en druk. Stel je eens voor je komt ergens 5 minuten te laat.
Klopt zeker, alleen in het leven buiten de auto houden mensen zich nog enigszins in. Maar de relatieve anonimiteit van een auto haalt opeens hele andere gedragingen naar boven :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:37:27 #176
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201858631
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nee, ik probeer te begrijpen waarom mensen zo gemakzuchtig zijn zodra ze achter een stuur zitten, zelfs met hun kids achterin.
In een auto veranderen veel mensen ook in een asocialere variant van zichzelf. Gehaast, door metaal en glas gescheiden van hun medemens. Al die PK's binnen handbereik. En oh wee als je een minuut later op je bestemming aankomt, dat is toch een minuut die jij nooit meer terugkrijgt.

edit: wat Drekkoning hierboven ook zegt
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:40:20 #177
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201858663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:36 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Klopt zeker, alleen in het leven buiten de auto houden mensen zich nog enigszins in. Maar de relatieve anonimiteit van een auto haalt opeens hele andere gedragingen naar boven :D
Ik vind dat echt heel bijzonder.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:43:25 #178
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201858697
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik vind dat echt heel bijzonder.
Ik ook, maar een andere verklaring voor het gedrag in het verkeer qua intolerantie, voordringen etc heb ik niet.
Buiten het verkeer merk je dat veel minder.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:44:48 #179
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201858712
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:50 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]

Precies, je probeert me ook nog in de mond te leggen dat ik het eigen schuld vind voor dat meisje.

Daar heb ik gewoon geen trek in. Als je er blij van wordt dingen te verzinnen, moet je dat vooral doen maar hou mij erbuiten
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:45:38 #180
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201858720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:36 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat doe je jezelf aan. Als je eerder vertrekt dan heb je al die stress niet.
Klopt. Ik kan er ook mee omgaan. Een hoop andere mensen helaas niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201858745
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:14 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik zie in deze specifieke zaak niet genoeg reden om iemand op te sluiten.
Die kerel reed iets te gehaast en nalatig. Maar ik zie nergens een intentie om iemand te verwonden.
Vind ik ook.

Of je moet gewone vekeersovertredingen veel zwaarder bestraffen. Door rood? 30 km/h te hard? Appen? Half jaartje brommen.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:48:16 #182
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201858754
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:04 schreef probeer het volgende:

[..]
Als je iemand een mep verkoopt, is er toch gewoon opzet om te verwonden? Sure, waarschijnlijk in de meeste gevallen niet om te doden, maar ik mag toch hopen dat jij niet net als Tim van het 'eigen schuld als het slachtoffer verkeerd valt en overlijdt' bent?
Rot toch op joh
Laffe huichelaar
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:52:33 #183
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201858799
quote:
De groep automobilisten die er bewust voor kiest om de snelheidslimieten zo nu en dan te overschrijden, omvat in veel onderzoeken de helft of meer dan de helft van de steekproef.

• De groep extreme snelheidsovertreders onderscheidt zich van de gemiddelde bestuurder door een hardnekkiger neiging tot overtreden van de limiet op verschillende typen wegen en door afwijkende en sterkere overtuigingen over de juistheid en veiligheid van het eigen snelheidsovertredend gedrag. De groep extreme snelheidsovertreders is in onderzoek geschat tussen de 10 en 15% van bestuurders.

• Een subgroep van extreme snelheidsovertreders bestaat uit sociaal afwijkende personen. Specifieke persoonlijkheidseigenschappen van deze groep zijn impulsiviteit, een gebrek aan zelfcontrole, sociale
onaangepastheid, spanningsbehoefte, risicobereidheid, een gebrekkige gevaarherkenning en een sterkere geneigdheid tot boosheid en agressie.

• Bij jonge snelheidsovertreders spelen factoren zoals spanningsbehoefte, druk van leeftijdsgenoten en overschatting van eigen vaardigheden een grotere rol dan bij oudere of gemiddelde bestuurders. Het snelheidsgedrag van jongeren is ook minder op de situatie – dat wil zeggen: weg en wegomgeving – afgestemd.

• Bij jonge snelheidsovertreders lijkt sprake van een kalibratieprobleem: het onvoldoende aanpassen van de zwaarte van de verkeerstaak aan het eigen kunnen.
bron

quote:
Bestuurders die veelvuldig bewuste verkeersovertredingen begaan, onderscheiden zich door het volgende profiel: vaak jong; vaak man; overschatten hun eigen rijvaardigheid; hebben een voorkeur om de snelheidslimiet op verschillende typen wegen te overschrijden; overschatten het aantal mede-overtreders; onderschatten de nadelige gevolgen van hun verkeersgedrag; zijn ervan overtuigd dat vrienden hun gedrag niet afkeuren; zijn ervan overtuigd dat andere bestuurders geen probleem hebben met hun verkeersgedrag; hebben een positief gevoel bij een overtreding; zijn minder geneigd om spijt te verwachten na een overtreding; denken dat het niet begaan van een overtreding moeilijk is; tonen grotere irritatie en boosheid naar andere weggebruikers.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:54:04 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201858821
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 22:04 schreef AchJa het volgende:

[..]
1.3 Seconde... En heeft hij oranje gemist ofzo?
Ik denk juist dat hij dacht dat hij er wel mee weg zou komen dat oranje en net rood te negeren omdat hij veel te hard reed.

Jeugdige onbezonnenheid, een auto die mogelijk een stuk nieuwer en hipper is dan zijn eigen auto, en dan volgas denken dat je wel door rood kunt knallen omdat je toch veel te hard gaat.

Ik geloof er iig niets van dat hij niet wist dat hij veel te hard reed.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 11:55:30 #185
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201858841
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Rot toch op joh
Ik denk wel dat je iets beter je punt moet toelichten want nu komt het wel over alsof het “pech voor het slachtoffer” is wat je niet zo bedoelde.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_201858902
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:48 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Rot toch op joh
Eens gelijks. Mensen die op jouw wijze over verantwoordelijkheid voor (onbedoelde) gevolgen van eigen handelingen denken, houd ik het liefst zo ver mogelijk uit mijn buurt.

Maar he, neem het me vooral kwalijk dat ik een interpretatie vorm bij jouw post, en jij die vervolgens meermaals weigert toe te lichten want boohoo 'iemand snapt me verkeerd'.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 22-10-2021 12:05:55 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_201858926
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik denk wel dat je iets beter je punt moet toelichten want nu komt het wel over alsof het “pech voor het slachtoffer” is wat je niet zo bedoelde.
quote:
Ja je moet wmb kijken naar wat iemand doet, niet wat daar het gevolg van is.

Hij rijdt met 30 km per uur te hard door rood. Daar moet hij voor gestraft worden. Die straf zou gelijk moeten zijn aan de straf die je daarvoor krijgt zonder dat je er iemand mee verlamt. De daad is immers hetzelfde, alleen het gevolg is anders. Over intentie heeft helemaal niemand het behalve jij, dus discussies daarover hou je enkel met jezelf
Pretty fucking clear to me: Pech voor het slachtoffer, verkeerde plek verkeerde tijd. Had ze daar maar niet moeten zijn. Hij draagt immers geen schuld aan haar verwondingen, alleen aan het initiële door rood rijden.

Dat je dat soort bagger uit je toetsenbord krijgt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201858942
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:29 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Met een kinderzitje kan iemand niet meer afgeleid zijn :')

Best joh. Ik ben wel benieuwd hoeveel % van de automobilisten niet in de categorie hufter vallen, daar blijft niet veel meer van over.
Hunnie zijn kut dus is het niet erg als ik ook kut ben.
pi_201858971
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:03 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Pretty fucking clear to me: Pech voor het slachtoffer, verkeerde plek verkeerde tijd. Had ze daar maar niet moeten zijn. Hij draagt immers geen schuld aan haar verwondingen, alleen aan het initiële door rood rijden.

Dat je dat soort bagger uit je toetsenbord krijgt.
Het is toch zo? Maar ik vind ook dat veel te hard rijden en door rood rijden veel strenger bestraft mag worden.

Omdat er altijd wel iets kan gebeuren. Eigen fout of niet.
  Miss 200.000.000! vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:06:18 #190
367000 roos94
pi_201858972
Prima topique weer
pi_201858979
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:31 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik vrees zeker 5-10%. Veel te veel iig, en daarbij komt ook nog dat er nauwelijks verkeerspolitie meer is waardoor asociaal en gevaarlijk rijgedrag ook erg weinig kans heeft om bestraft en hopelijk gecorrigeerd te worden.
Begrijp ik ook niet. Zet gewoon meer camera's neer (check of mensen een telefoon in de hand hebben) meer flitspalen en meer mobiele controles. De kans dat je nu gepakt wordt is zo klein en de gevolgen kunnen zo groot zijn. Ik vind het waardeloos en zeker binnen de bebouwde kom.
pi_201859001
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:06 schreef skrn het volgende:

[..]
Het is toch zo? Maar ik vind ook dat veel te hard rijden en door rood rijden veel strenger bestraft mag worden.

Omdat er altijd wel iets kan gebeuren. Eigen fout of niet.
Mjah, en als Anne Faber daar niet gefietst had ... Als de Joden niet Joods waren ...

Vind je dat nou niet zelf een beetje 'het slachtoffer de schuld geven van de fouten van een ander' ...?
"Pools are perfect for holding water"
pi_201859029
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:09 schreef probeer het volgende:

[..]
Mjah, en als Anne Faber daar niet gefietst had ... Als de Joden niet Joods waren ...

Vind je dat nou niet zelf een beetje 'het slachtoffer de schuld geven van de fouten van een ander' ...?
Nee omdat de intentie er nu niet is.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:14:02 #194
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201859037
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:07 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Begrijp ik ook niet. Zet gewoon meer camera's neer (check of mensen een telefoon in de hand hebben) meer flitspalen en meer mobiele controles. De kans dat je nu gepakt wordt is zo klein en de gevolgen kunnen zo groot zijn. Ik vind het waardeloos en zeker binnen de bebouwde kom.
Yup. Dan stoppen sommige hardnekkige verkeersovertreders echt pas als er slachtoffers vallen en niet eerder wanneer ze voor de derde keer een dikke boete uitgedeeld krijgen van oom agent.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201859040
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Nu draaien we het al terug naar “even afgeleid”. Net reed je nog standaard door rood, elke dag, naar je werk.

Hoe rijm jij nou je weggedrag ?
:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 12:14:55 ]
pi_201859048
In mijn straat rijden auto's ook te hard, of zitten mensen met hun mobiel te spelen.

Er is nog geen ongeluk gebeurd. Maar ik zie het wel, en probleem is: ik durf niet zomaar mijn kinderen naar buiten te sturen. Omdat er wel gekken rondrijden. Ons gezin wordt ONDANKS dat er niemand is aangereden wel belemmerd in onze bewegingsruimte. Mijn kinderen kunnen, ondanks goed uitkijken niet de straat oversteken naar de speeltuin, terwijl we in een 30 km/h zone wonen. Middenin een woonwijk.

Voor die automobilisten is het ook: de intentie is er niet, maar het is wel gevaarlijk gedrag, en gedrag dat anderen belemmert. Maar omdat er geen kind onder de auto is gekomen, is het opeens wel goed ? Of minder erg?

Ik zie dat niet.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:18:02 #197
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201859064
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:13 schreef skrn het volgende:

[..]
Nee omdat de intentie er nu niet is.
Maar speciaal daarvoor hebben we classificaties als doodslag of dood door schuld.

Dus ook als de intentie niet direct op het doden van iemand is gericht, kan je er wel voor veroordeeld worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 12:19:10 #198
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_201859071
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:15 schreef skrn het volgende:
In mijn straat rijden auto's ook te hard, of zitten mensen met hun mobiel te spelen.

Er is nog geen ongeluk gebeurd. Maar ik zie het wel, en probleem is: ik durf niet zomaar mijn kinderen naar buiten te sturen. Omdat er wel gekken rondrijden. Ons gezin wordt ONDANKS dat er niemand is aangereden wel belemmerd in onze bewegingsruimte. Ze kunenn niet zomaar de straat oversteken naar de speeltuin, ondanks dat de zone 30 km/h is.

Voor die mensen is het ook: de intentie is er niet, maar het is wel gevaarlijk gedrag, en gedrag dat anderen belemmert. Maar omdat er geen kind onder de auto is gekomen, is het opeens wel goed ? Of minder erg?

Ik zie dat niet.
Mijn zoon van 9 kan nog niet alleen naar school omdat er een vrij drukke weg rondom onze stadswijk loopt waar het tijdens spitsuur erg druk is en het merendeel te hard rijdt, soms gewoon niet stopt als voetgangerslichten op groen springen. Van de fietsers rijdt al helemaal het merendeel door rood licht, vaak ook nog erg hard met elektrische (bak)fietsen. Levensgevaarlijk, helemaal voor kinderen in hun uppie.

En ik heb echt de indruk dat door Corona en alle extra stress en afzondering het huftergedrag alleen maar is toegenomen. Spitsverkeer is een soort free-for-all slagveld aan het worden hier ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_201859085
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:15 schreef skrn het volgende:
In mijn straat rijden auto's ook te hard, of zitten mensen met hun mobiel te spelen.

Er is nog geen ongeluk gebeurd. Maar ik zie het wel, en probleem is: ik durf niet zomaar mijn kinderen naar buiten te sturen. Omdat er wel gekken rondrijden. Ons gezin wordt ONDANKS dat er niemand is aangereden wel belemmerd in onze bewegingsruimte. Mijn kinderen kunnen, ondanks goed uitkijken niet de straat oversteken naar de speeltuin, terwijl we in een 30 km/h zone wonen. Middenin een woonwijk.

Voor die automobilisten is het ook: de intentie is er niet, maar het is wel gevaarlijk gedrag, en gedrag dat anderen belemmert. Maar omdat er geen kind onder de auto is gekomen, is het opeens wel goed ? Of minder erg?

Ik zie dat niet.
De intentie tot 'kinderen aanrijden' zal er hopelijk niet zijn. De intentie tot 'gevaarlijk rijgedrag met een sterk verhoogd risico tot het aanrijden van kinderen' is er bij die gekken zeker wel.

We mogen toch wel zeker verwachten van automobilisten dat ze weten dat gevaarlijk rijgedrag de boel onveiliger maakt? En dat wanneer een automobilist, of wie dan ook, de boel onveilig maakt, hij of zij verantwoordelijkheid draagt voor enige onvoorziene gevolgen?

[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 22-10-2021 12:26:12 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_201859097
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar speciaal daarvoor hebben we classificaties als doodslag of dood door schuld.

Dus ook als de intentie niet direct op het doden van iemand is gericht, kan je er wel voor veroordeeld worden.
Precies. En daar staat vaker wel dan niet, gewoon celstraf op. Omdat we hier dus niet puur deontologisch zijn in ons strafsysteem.
"Pools are perfect for holding water"
pi_201859153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:13 schreef skrn het volgende:

[..]
Nee omdat de intentie er nu niet is.
Ik weet niet joh ... Wanneer jij een bierflesje door mijn glazen koffietafel heen laat vallen, zou ik het toch wel zo fijn en netjes vinden wanneer we de schade op jouw aansprakelijkheidsverzekering verhalen. En ik niet met de rekening blijf zitten, omdat het nou eenmaal niet je intentie was om mijn tafel te breken. En dan hebben we het er niet eens over hoe goed jij wel of niet dat bierflesje vasthield, en of je daarin wellicht een en ander te verwijten valt.

Verantwoordelijkheid voor onbedoelde gevolgen van je eigen (al dan niet zwaar nalatige ofwel niet zo bedoelde) handelen. Lijkt me wel zo fatsoenlijk, in een samenleving.

Zoals Drek al zegt; we hebben de classificatie (edit) dood door schuld voor een reden. Wel iemand dood, maar geen intentie. Als we puur en alleen naar intentie kijken, zouden we dood door schuld dus moeten schrappen. Die Spaanse kopschoppers hadden waarschijnlijk/hopelijk ook niet de intentie tot doden.

[ Bericht 4% gewijzigd door probeer op 22-10-2021 13:18:09 ]
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:16:01 #202
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201859694
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik weet niet joh ... Wanneer jij een bierflesje door mijn glazen koffietafel heen laat vallen, zou ik het toch wel zo fijn en netjes vinden wanneer we de schade op jouw aansprakelijkheidsverzekering verhalen. En ik niet met de rekening blijf zitten, omdat het nou eenmaal niet je intentie was om mijn tafel te breken. En dan hebben we het er niet eens over hoe goed jij wel of niet dat bierflesje vasthield, en of je daarin wellicht een en ander te verwijten valt.

Verantwoordelijkheid voor onbedoelde gevolgen van je eigen (al dan niet zwaar nalatige ofwel niet zo bedoelde) handelen. Lijkt me wel zo fatsoenlijk, in een samenleving.

Zoals Drek al zegt; we hebben de classificatie doodslag voor een reden. Wel iemand dood, maar geen intentie. Als we puur en alleen naar intentie kijken, zouden we doodslag dus moeten schrappen. Die Spaanse kopschoppers hadden waarschijnlijk/hopelijk ook niet de intentie tot doden.
Kleine toevoeging, doodslag is wel een opzetdelict dus het gaat dan om het opzettelijk iemand doodmaken.
Er is echter ook “voorwaardelijk opzet”, wat betekent dat je willens en wetens een risico hebt genomen op het gevolg. Dat is dan ook strafbaar als doodslag.

En daaronder heb je ook nog dood door schuld, waar je makkelijker iemand voor kunt vervolgen (lagere criteria) maar wat ook een lagere straf kent.

Maar de conclusie klopt, veel te hard door rood rijden en iemand kapot rijden kan dus prima onder doodslag of dood door schuld vallen inderdaad :Y
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:28:19 #203
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201859963
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:00 schreef probeer het volgende:

[..]
Eens gelijks. Mensen die op jouw wijze over verantwoordelijkheid voor (onbedoelde) gevolgen van eigen handelingen denken, houd ik het liefst zo ver mogelijk uit mijn buurt.

Maar he, neem het me vooral kwalijk dat ik een interpretatie vorm bij jouw post, en jij die vervolgens meermaals weigert toe te lichten want boohoo 'iemand snapt me verkeerd'.
Ik licht hem zelfs meermaals toe, maar als jij tot 3x toe, wanneer ik zeg dat dat het me niet om de intentie gaat, zegt dat het me om de intentie gaat houdt het op.

Als je me dan ook nog in de schoenen schuift dat ik vind dat het haar eigen schuld is, rot dan gewoon lekker op. Ga iemand anders pesten en kom hier maar terug als je een normaal gesprek kan voeren
Laffe huichelaar
pi_201860602
Dit is gewoon roekeloze nalatigheid. Neem hij wilde dat meisje haar leven niet verwoesten, maar al snel 23 bent dan heb je te snappen dat dit soort gedrag wel dat tot gevolg kan hebben. En als je dat niet snapt, hoor je al helemaal niet in de maatschappij thuis.

Dit soort gasten gewoon 10 jaar opsluiten. Fuck it, de maatschappij mist er niks aan. Niet dat ik de gozer ken, maar als je Delano heet kan het nooit veel zijn.

Je zult het meisje of haar ouders maar zijn. Al je dromen en je toekomst in één keer naar de kloten omdat één of andere mislukte nageboorte haast heeft om naar nergens belangrijks te komen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:00:03 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201860603
Stelling: als je met 85 op een 50 weg over een kruispunt knalt terwijl het rood is, dan hoor je nooit meer een voertuig te besturen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:04:07 #206
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_201860677
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Stelling: als je met 85 op een 50 weg over een kruispunt knalt terwijl het rood is, dan hoor je nooit meer een voertuig te besturen.
Je vergeet dat hij nog iemand inhaalde voor datzelfde stoplicht
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 14:11:41 #207
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_201860835
Ongeloofelijk dit soort flutstraffen. Zo'n debiel hoort gewoon nooit meer een rijbewijs terug te krijgen en een fikse schadevergoeding aan het meisje en familie te betalen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_201860924
Delano. Normaliter een naam die je in verband brengt met een heel succesvol leven. Totaal niet Tokkie.
pi_201861520
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Wat lost een celstraf op?
De veiligheid van mensen?

quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 21:27 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Er is nog nooit iemand beter de gevangenis uitgekomen.
Dan laat je hem toch niet uit de gevangenis? :?
2.
pi_201862326
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Stelling: als je met 85 op een 50 weg over een kruispunt knalt terwijl het rood is, dan hoor je nooit meer een voertuig te besturen de wind in je haar te voelen.
pi_201862355
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 14:55 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]
De veiligheid van mensen?
[..]
Dan laat je hem toch niet uit de gevangenis? :?
Als de straf twee maanden zitten zou zijn, dan denk ik oprecht dat iemand beter kan gaan schoffelen en inzetten voor anderen. Die twee maanden betekent dat die persoon weer moet resocialiseren en een baan moet gaan zoeken.

Natuurlijk is dat zijn of haar eigen schuld, alleen de maatschappij is daar niet per definitie bij gebaat. Sommige mensen komen daar niet meer uit, dat is niet in ons belang.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:28:17 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201862521
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 14:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Dit is gewoon roekeloze nalatigheid. Neem hij wilde dat meisje haar leven niet verwoesten, maar al snel 23 bent dan heb je te snappen dat dit soort gedrag wel dat tot gevolg kan hebben. En als je dat niet snapt, hoor je al helemaal niet in de maatschappij thuis.

Dit soort gasten gewoon 10 jaar opsluiten. Fuck it, de maatschappij mist er niks aan. Niet dat ik de gozer ken, maar als je Delano heet kan het nooit veel zijn.

Je zult het meisje of haar ouders maar zijn. Al je dromen en je toekomst in één keer naar de kloten omdat één of andere mislukte nageboorte haast heeft om naar nergens belangrijks te komen.
Mooie bijdrage weer.
Heel misschien was dat meisje ook nageslacht van laagopgeleiden of tokkies.
Hoef je daar ook niet wakker van te liggen. Is toch maar weer mooi opgeruimd. ^O^
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:33:53 #213
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201862565
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 07:17 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Ps: mooi verhaal over die 111 tot 125 km per uur. Jij hebt waarschijnlijk de weg gezien die achja had gepost. Je mag op die brede overzichtelijke twee keer twee balans weg met afslagen maar 50 km per uur en geen 80. Ik begrijp de verwondering.
Maak vooral even een rondje en verwonder je over het aantal stoplichten...
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:37:27 #214
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201862580
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 08:14 schreef OnwetendeNerd het volgende:

Beide keren dat ik door rood reed was dat met te hoge snelheid want ik zag oranje.
Hoe weet je dan dat je door rood gereden bent? Je zag toch oranje?

quote:
Ben ik een verkeershufter waar direct het rijbewijs van afgepakt moet worden? Ik functioneer niet in deze samenleving?
Als bovenstaande klopt en je dus "zomaar" oranje voor rood aanziet en je ook niet meer snapt wat het midden van een verkeerslicht is ben je idd een klapjosti van wie ze het rijbewijs moeten innemen.
pi_201862688
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 16:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mooie bijdrage weer.
Heel misschien was dat meisje ook nageslacht van laagopgeleiden of tokkies.
Hoef je daar ook niet wakker van te liggen. Is toch maar weer mooi opgeruimd. ^O^
Kan zomaar. Maar zij reed gewoon door groen en dan verdien je het niet om aan flarden gereden te worden.

En ik heb niets tegen laag opgeleide mensen hoor. Ben dol op mijn ouders. Maar die hebben mij een normale naam gegeven en bijgebracht hoe je je gedraagt in het openbaar en ervoor gezorgd dat ik kon studeren.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 16:54:34 #216
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201862743
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 16:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Kan zomaar. Maar zij reed gewoon door groen en dan verdien je het niet om aan flarden gereden te worden.

En ik heb niets tegen laag opgeleide mensen hoor. Ben dol op mijn ouders. Maar die hebben mij een normale naam gegeven en bijgebracht hoe je je gedraagt in het openbaar en ervoor gezorgd dat ik kon studeren.
Heb jij eens ffe lekker geluk.

Nee dat goed te merken dat je niets hebt tegen laagopgeleide mensen. Die Delano opmerking was zeker ffe een hersenscheet. Dus niet, ik ken je langer dan vandaag.

Ach als ze Samantha of Shayenna zou heten kunnen ze haar gewoon meteen een spuitje geven. Met zo'n naam kan het niet veel zijn.

Gelukkig houden Boudewijn, Coenraad, en Reinout zich wel altijd netjes aan alle regels. *)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_201862786
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 16:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Heb jij eens ffe lekker geluk.

Nee dat goed te merken dat je niets hebt tegen laagopgeleide mensen. Die Delano opmerking was zeker ffe een hersenscheet. Dus niet, ik ken je langer dan vandaag.

Ach als ze Samantha of Shayenna zou heten kunnen ze haar gewoon meteen een spuitje geven. Met zo'n naam kan het niet veel zijn.

Gelukkig houden Boudewijn, Coenraad, en Reinout zich wel altijd netjes aan alle regels. *)
Jij koppelt naam aan opleidingsniveau?

Bijzonder.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:08:11 #218
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201862825
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:13 schreef skrn het volgende:
Nee omdat de intentie er nu niet is.
Tsja... @timmmmm kwam ook al met dat gebagatelliseer...

quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:03 schreef timmmmm het volgende:
Als ik nu mijn eetkamerstoel al op de stoep leg omdat hij morgen opgehaald wordt en jij breekt je nek erover is het ook niet redelijk om me voor het beroven van jouw leven weg te stoppen
Wel als jij die stoel blind door een raam gooit waar een bord "geen stoelen door het raam gooien" boven hangt en die stoel dondert op iemands hoofd... Dan kun je die intentie wel niet gehad hebben maar dan die je gewoon opgesloten te worden vanwege een gevaar voor de maatschappij.
pi_201862896
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 16:37 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hoe weet je dan dat je door rood gereden bent? Je zag toch oranje?
[..]
Als bovenstaande klopt en je dus "zomaar" oranje voor rood aanziet en je ook niet meer snapt wat het midden van een verkeerslicht is ben je idd een klapjosti van wie ze het rijbewijs moeten innemen.
Verkeerslicht springt op oranje en ik geef gas. Aleen ik was verder weg dan gedacht. Dus op het moment dat ik over de witte lijn rijdt en naar boven kijk, springt verkeerslicht op rood.

Behoorlijk simpel. Zou toch iedereen moeten kunnen snappen

Als jij wilt denken dat ik twee rode en één groen licht zie. Even goede vrienden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 17:19:37 ]
pi_201862920
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
Verkeerslicht springt op oranje en ik geef gas. Aleen ik was verder weg dan gedacht. Dus op het moment dat ik over de witte lijn rijdt en naar boven kijk, springt verkeerslicht op rood.

Behoorlijk simpel.

Als jij wilt denken dat ik twee rode en één groen licht zie. Even goede vrienden.
Punt is wel dat als je in die situatie door rood rijdt, het licht voor de andere bestuurders nog niet op groen is. Daar zit een vertraging op.

Als de betreffende scooter rijdster door groen is gereden, dan was het voor deze automobilist al even rood. Dus of hij liegt, of zijn inschattingsvermogen is dusdanig beroerd dat het ook misdadig is.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:22:50 #221
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201862947
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:18 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Verkeerslicht springt op oranje en ik geef gas. Aleen ik was verder weg dan gedacht. Dus op het moment dat ik over de witte lijn rijdt en naar boven kijk, springt verkeerslicht op rood.
Oh, dus toch nog ff kijken of je het echt wel gehaald hebt... _O- :')

quote:
Behoorlijk simpel. Zou toch iedereen moeten kunnen snappen
Nou ja, het staat een beetje in contrast met je eerdere uitleg met je "ik zag oranje"...

quote:
Als jij wilt denken dat ik twee rode en één groen licht zie. Even goede vrienden.
Het is meer dat je twee oranje en één groen licht ziet... :')
pi_201863114
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Tsja... @:Timmmmm kwam ook al met dat gebagatelliseer...
[..]
Wel als jij die stoel blind door een raam gooit waar een bord "geen stoelen door het raam gooien" boven hangt en die stoel dondert op iemands hoofd... Dan kun je die intentie wel niet gehad hebben maar dan die je gewoon opgesloten te worden vanwege een gevaar voor de maatschappij.
Een reactie van mij op opmerkingen als Anne Faber en Joden.

Ik vind dat een beetje uit de bocht vliegen.

Van mij mag iemand heel lang vast zitten als die 30 km/h rijdt en nog eens keihard door rood rijdt. Met of zonder tragisch ongeluk.
pi_201863142
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, dus toch nog ff kijken of je het echt wel gehaald hebt... _O- :')
[..]
Nou ja, het staat een beetje in contrast met je eerdere uitleg met je "ik zag oranje"...
[..]
Het is meer dat je twee oranje en één groen licht ziet... :')
Ik heb nooit rood inderdaad
En jij alleen groen of rood.
  vrijdag 22 oktober 2021 @ 17:50:55 #224
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_201863814
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Punt is wel dat als je in die situatie door rood rijdt, het licht voor de andere bestuurders nog niet op groen is. Daar zit een vertraging op.

Als de betreffende scooter rijdster door groen is gereden, dan was het voor deze automobilist al even rood. Dus of hij liegt, of zijn inschattingsvermogen is dusdanig beroerd dat het ook misdadig is.
Die vertraging is volgens mij bij een aantal verkeerslichten hier in de buurt bijna nihil. Dus zodra het rood voor de en dat de ander direct groen krijgt. Ik heb hier al een paar keer groen gehad terwijl er net nog een auto voorbij knalde.

Zal wel verkeerslicht afhankelijk zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-10-2021 18:45:35 ]
pi_201868459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 14:00 schreef Nattekat het volgende:
Stelling: als je met 85 op een 50 weg over een kruispunt knalt terwijl het rood is, dan hoor je nooit meer een voertuig te besturen.
Ik vind vooral dat je rekening moet houden met waar je rijdt. Op rustige momenten op de snelwegen heb ik er niet zo'n moeite mee als mensen 30/40 te hard rijden (dat is gewoon goed in te schatten). Iedereen rijdt dezelfde kant op, er is geen kruisend verkeer, geen voetgangers en fietsers. Die wegen zijn echt ingericht op voertuigen.

Op overige wegen vind ik dat iedereen zich gewoon aan de verkeersregels moet houden. Je hebt dan te maken met tegemoetkomend verkeer, kruisend verkeer, fietsers, voetgangers, niet oplettende kinderen. Iemand die zich in zulke omstandigheden niet volgens de verkeersregels kan gedragen is wat mij betreft onvolwassen en hoort dan ook geen voertuig te besturen.
pi_201868468
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 17:20 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Punt is wel dat als je in die situatie door rood rijdt, het licht voor de andere bestuurders nog niet op groen is. Daar zit een vertraging op.
Hoeft niet het geval te zijn. Ik ken meerdere kruisingen waarbij het verkeerslicht voor de kruisende weg op rood springt en de ander direct op groen.
pi_201869228
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:06 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Hij dacht natuurlijk dat hij het nog wel zou redden in het oranje, en het bleek dat hij er 1 seconde naast zat
Afstelling van stoplichten verschilt ook nog weleens. Soms gaat na rood het andere stoplicht na pas enkele seconden op groen (wat op de betreffende locatie ook zou moeten). En niet: rood bij de een is direct groen bij de ander.

Buiten dat, en dat neem ik het meisje (wat ik een GVD treurige situatie vind) niet kwalijk, heb ik geleerd bij groen altijd te kijken of er nog wat doorrijdt als ik op de fiets/lopend ben. Zelfs met de auto weleens bij groen moeten remmen voor een door rood rijdende vrachtwagen, Maar ja ervaring komt met de jaren.
pi_201869241
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 23:36 schreef Accordtje het volgende:

[..]
Ik vind vooral dat je rekening moet houden met waar je rijdt. Op rustige momenten op de snelwegen heb ik er niet zo'n moeite mee als mensen 30/40 te hard rijden (dat is gewoon goed in te schatten). Iedereen rijdt dezelfde kant op, er is geen kruisend verkeer, geen voetgangers en fietsers. Die wegen zijn echt ingericht op voertuigen.

Op overige wegen vind ik dat iedereen zich gewoon aan de verkeersregels moet houden. Je hebt dan te maken met tegemoetkomend verkeer, kruisend verkeer, fietsers, voetgangers, niet oplettende kinderen. Iemand die zich in zulke omstandigheden niet volgens de verkeersregels kan gedragen is wat mij betreft onvolwassen en hoort dan ook geen voertuig te besturen.
Helemaal mee eens, ook van die figuren die 110 rijden op 80 wegen of 90 op 60 wegen en er een soort sport van maken vind ik verschrikkelijk. Terwijl ik zelf op (een rustige) snelweg ook echt wel hard rijd. Bumperkleven doe ik bijv absoluut niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')