abonnement Unibet Coolblue
pi_201846852
Ik heb deze week de koop-aannemingsovereenkomst van mijn mogelijke nieuwbouwhuis binnen gekregen.

Zo'n contract kun je laten doorkijken door een expert zoals 'verenging eigen huis' of je kunt het natuurlijk ook zelf doen. Scheelt gelijk weer ¤ 600,-. Ja, dat is op de prijs van een huis natuurlijk peanuts, maar toch. Ik kan me ergens ook niet voorstellen dat er zoveel punten in een koopcontract zijn die je naar jouw voordeel kunt laten aanpassen. Maar dat is misschien naief, ik ben ook nieuw in deze wereld.

Voor degene die hier ervaring mee hebben, wat zijn jullie in het contract tegenkomen en wat is er uiteindelijk aangepast?

Wat ik zelf ben tegengekomen, ik denk eigenlijk vrij standaard. Er staat niets in over een vergoeding als de uiteindelijk afgenomen oppervlakte kleiner is, ze praten namelijk over circa. En als de bouw langer dan xxx dagen duurt staat er ook niets over een vergoeding.

Voor de rest leek het mij nogal standaard koek die vaak 'expres' op een onduidelijke/vage manier is beschreven, terwijl dat helemaal niet hoeft.
BlaBlaBla
pi_201847100
Mijn hypotheekadviseur heeft er voor mij naar gekeken zonder extra kosten, kan je dat niet doen?
pi_201847384
Ik heb deze overeenkomsten opgemaakt bij mijn vorige werkgever. Punten waar je op moet letten:

- Vergoeding bij overschrijden bouwtijd is wel gebruikelijk. Wordt ook verplicht vanuit een garantie keurmerk (BouwGarant/Woningborg).
- Ontbindende voorwaarde worden ook benoemd hierin.
- De circa aanduiding is wel gebruikelijk. Dit is vaak a.d.h.v. wat door de gemeente wordt opgegeven.
- Welke bouwtijd staat er uberhaupt genoemd? Bij een gemiddelde woning is 150 werkbare dagen vrij gebruikelijk.
- Er kan in de overeenkomst al worden afgesproken hoe er wordt omgegaan met meerwerk.

Mocht je vragen hebben kan ik hier en daar nog wel wat nuttigs vermelden :)
Ja, hoi!
pi_201848004