abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201843258
Wat zijn ze weer goed bezig bij de handhaving in Amsterdam. Klant laat enorme verpakking van tv achter bij container en de elektronicazaak krijgt daarom een boete van 500 euro, want de naam van de zaak stond op de verpakking.

https://www.at5.nl/artike(...)t-boete-van-500-euro

Is dit gewoon een potje treiterij of een handhaver met een IQ van nul, wat is dit?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 10:13:36 #2
74056 crew  ToT
pi_201843297
Op slechts 3 km afstand? Ja dat is wel verdacht dan, laat hen maar bewijzen dat zij het daar niet hebben neergelegd! ;)

Nee echt te bizar gewoon! :X
pi_201843325
Taco Groenewegen, docent staats- en bestuursrecht aan de Universiteit van Amsterdam, zegt dat gemeentes inderdaad boetes mogen geven als er adresgegevens van de ontvanger zichtbaar zijn. "In de jurisprudentie wordt een bewijsvermoeden gehanteerd. Vindt de gemeente een doos of brief met jouw naam en jouw adres, dan is het aan jou om tegenbewijs te leveren en aannemelijk te maken dat het niet van jou is. Als je dat niet doet, dan wordt er vanuit gegaan dat jij het hebt achtergelaten.
https://www.at5.nl/artike(...)t-boete-van-500-euro

Ja, helaas, hersens gebruiken doen we niet aan.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 10:18:57 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201843339
Op de doos staat een adressticker van de winkel dus bewijs maar dat het van de klant is. Goede les voor de winkel. Trek de adresstickers er vanaf
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201843355
Amsterdam, ja daar zijn ze al een tijdje van het padje af.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 21 oktober 2021 @ 10:20:32 #6
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_201843361
Als dit in een film zou voorkomen zou men het als ongeloofwaardig afdoen.
pi_201843368
Dan denk je dat de gemeente meteen de handhaver op de vingers tikt en zegt dat ie zijn hersens moet blijven gebruiken, maar DIT is de officiele reactie:

"De geadresseerde is de Expert in Diemen. De naam van dit bedrijf stond op de adressticker op de doos. Het pakket was aan hen gestuurd door een bedrijf uit Den Bosch. De Expert in Diemen was dus de ontvanger van deze doos en heeft daarom als bedrijf een boete van 500 euro gekregen. De gemeente heeft ook Expert de kans gegeven verhaal te doen. De directeur van het bedrijf stelde dat niet Expert de verpakking van de tv verkeerd zou hebben aangeboden, maar een klant van Expert. Hij zou met deze persoon contact opnemen en vervolgens weer met de gemeente. Dit laatste heeft hij echter nooit gedaan. De verantwoordelijke handhaver heeft daarom na enkele dagen toch de boete uitgeschreven aan Expert."
https://www.at5.nl/artike(...)t-boete-van-500-euro
pi_201843378
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:20 schreef Montagui het volgende:
Amsterdam, ja daar zijn ze al een tijdje van het padje af.
Ik zou ook niet betalen... Laat maar voorkomen hoor als het moet! (Maar ik denk dat de gemeente eieren voor zijn of haar geld zal kiezen!)
pi_201843404
En al die gasten die hun blikjes energiedrank half leeggedronken wegsmijten overal, die laten ze lopen. Enorme bende momenteel in Amsterdam, overal afval.
https://www.at5.nl/artike(...)-goed-gedrag-belonen
pi_201843409
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:26 schreef Mondkapje het volgende:
Enorme bende momenteel in Amsterdam, overal afval.
Staking?

*edit
quote:
'Amsterdam is absoluut heel erg vies, dat is schandalig', vervolgt Yme. 'Dat komt ook omdat de gemeente een lagere norm heeft genomen voor wat ze schoon vinden. Er is gewoon bezuinigd.'
pi_201843422
quote:
16s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:18 schreef Starhopper het volgende:
Op de doos staat een adressticker van de winkel dus bewijs maar dat het van de klant is.
Dat moet toch makkelijk te doen zijn? Iets met serienummer en order etc :?
nee, jij dan!
pi_201843423
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:27 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Staking?
Afvalinzamelingsdienst onder verscherpt toezicht: "Stad viezer dan wenselijk"
https://www.at5.nl/artike(...)viezer-dan-wenselijk

Er is iets loos met de afvaldienst maar wat is niet helemaal duidelijk.
pi_201843432
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Afvalinzamelingsdienst onder verscherpt toezicht: "Stad viezer dan wenselijk"
https://www.at5.nl/artike(...)viezer-dan-wenselijk

Er is iets loos met de afvaldienst maar wat is niet helemaal duidelijk.
Heb het al gevonden... Ze accepteren een viezere stad tegen minder kosten... (Bezuiniging!)
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 10:31:31 #14
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201843444
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:28 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Dat moet toch makkelijk te doen zijn? Iets met serienummer en order etc :?
Dat lijkt mij ook.
Maar als de winkelier geen zin heeft om dit bewijs te leveren aan de afvaldienst.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201843449
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:30 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Heb het al gevonden... Ze accepteren een viezere stad tegen minder kosten... (Bezuiniging!)
Er lopen wel een aantal vriendelijke prikkers rond maar het is te weinig. Als ik met de hond loop, haal ik per keer ongeveer 20 blikjes op.
Ik zou asielzoekers inschakelen om te helpen rommel op te rapen.
pi_201843583
quote:
'Heerlijk onderwerp, hier smullen we van'. Als ze dit niet terugtrekken gaan we er zeker een zaak van maken."
Benieuwd naar de rechtzaak.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 10:54:34 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201843663
Nice. Dat soort milieucriminaliteit keihard aanpakken. Beetje een kartonnen doos bij een container zetten. Wie denken ze godverdomme dat ze zijn?? Tata Steel??

pi_201843691
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:29 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Afvalinzamelingsdienst onder verscherpt toezicht: "Stad viezer dan wenselijk"
https://www.at5.nl/artike(...)viezer-dan-wenselijk

Er is iets loos met de afvaldienst maar wat is niet helemaal duidelijk.
Vast weer iemand die een berg geld achterover drukt.
En de gemeente heeft al een tijdje een probleem op post afvalverwerking omdat de afvalenergiecentrale verliesgevend is.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201843701
Goed, al die mongolen die het maar naast die containers zetten. Aanpakken.
pi_201843714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:17 schreef Mondkapje het volgende:
Taco Groenewegen, docent staats- en bestuursrecht aan de Universiteit van Amsterdam, zegt dat gemeentes inderdaad boetes mogen geven als er adresgegevens van de ontvanger zichtbaar zijn. "In de jurisprudentie wordt een bewijsvermoeden gehanteerd. Vindt de gemeente een doos of brief met jouw naam en jouw adres, dan is het aan jou om tegenbewijs te leveren en aannemelijk te maken dat het niet van jou is. Als je dat niet doet, dan wordt er vanuit gegaan dat jij het hebt achtergelaten.
https://www.at5.nl/artike(...)t-boete-van-500-euro

Ja, helaas, hersens gebruiken doen we niet aan.
Het is gewoon luiheid. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen toch? Iedereen kan een adres uitprinten. Dan kan je toch veel te makkelijk iemand erbij naaien? Stel je hebt een hekel aan de buren, dan plak je gewoon hun adres op een enorme doos en zet die op straat?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:00:37 #21
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201843719
quote:
16s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:18 schreef Starhopper het volgende:
Op de doos staat een adressticker van de winkel dus bewijs maar dat het van de klant is. Goede les voor de winkel. Trek de adresstickers er vanaf
Wat een onzin. Iedere vuilniszak waar KOMO opstaat voortaan de rekening naar KOMO sturen ofzo?
pi_201843736
Als je nu eens een aantal handhavers omschoolt tot afvalcoach in Amsterdam?
Hebben ze in Nijmegen:

Ik denk dat veel bewoners echt niet weten waar ze met hun afval heen moeten. Problemen en ergernissen zijn niet bekend bij de gemeente. Afvalcoachen horen alle problemen aan, kunnen onderweg advies geven.

https://www.mijnzzp.nl/Beroep/1223-Afvalcoach
https://www.hvcgroep.nl/g(...)lbeheer/afvalcoaches

[ Bericht 8% gewijzigd door Mondkapje op 21-10-2021 11:11:23 ]
pi_201843740
Boete naar RedBull sturen voor elk blikje RedBull op straat. Misschien komen ze het dan wel zelf rapen *O*
pi_201843780
Van hier (R'dam) weet ik dat naastgeplaatste (dichte!) vuilniszakken opengemaakt worden om te kijken of er toevallig een envelop met naam en adres in zit. Diegene krijgt dan een boete.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_201843808
quote:
11s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Van hier (R'dam) weet ik dat naastgeplaatste (dichte!) vuilniszakken opengemaakt worden om te kijken of er toevallig een envelop met naam en adres in zit. Diegene krijgt dan een boete.
Dan schaam je je toch ook kapot, als je zo'n baan hebt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201843820
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Boete naar RedBull sturen voor elk blikje RedBull op straat. Misschien komen ze het dan wel zelf rapen *O*
Diep bukkende Red Bull Racing pitspoezen :9~
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201843822
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:11 schreef StateOfMind het volgende:
Dan schaam je je toch ook kapot, als je zo'n baan hebt.
Het zit een beetje in de hoek van bestuurder van een scanauto zijn inderdaad.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_201843833
Beuningen heeft ook afvalcoachen:

Volgens de gemeente Beuningen zijn afvalcoaches dé oplossing. De coaches pluizen het afval van de bewoners uit, checken of het goed wordt gescheiden en geven hier voorlichting over.

Als het scheiden echt verkeerd gaat, kan de afvalcoach besluiten om de container niet te laten legen. "Dit is vervelend nieuws voor mensen, daarom geven we hen de kans om het afval eruit te halen", vertelt Mireille. Als mensen niet thuis zijn krijgen ze een brief met instructies om beter te scheiden. "Meestal vinden ze voorlichting prettig, want ze willen het graag goed doen."

Joop Dijkstra, inwoner van Beuningen, vindt het ongehoord dat de afvalcoaches zonder toestemming in kliko's kijken. "Ik moet mijn fatsoen naar een ander houden, maar de gemeente heeft dat ook te doen", vindt Dijkstra.

Maar met informatie geven is niks mis, vindt ook Dijkstra. "Maar een semi- politieagentje die even vertelt van zo moet het. Nee, we zijn wel volwassen en ik wil niet als een klein kind behandeld worden." Dijkstra is niet de enige die weerstand voelt bij de afvalcontroles. In Tilburg werden de afvalcoaches zelfs omgedoopt tot 'kliko-politie'.

Afvalcoach Mireille moet een beetje lachen om bijnamen als 'kliko-politie' en 'afvalgluurder'. "Ik kan me voorstellen dat mensen aan het idee moeten wennen. Het is toch iets heel nieuws. Maar ik houd me echt aan de wet. Veel mensen weten niet dat als je je bak op de openbare weg zet, ik er gewoon in mag kijken. Het afval is van de gemeente op het moment dat het op straat wordt gezet."

Deelt Mireille ook boetes uit? "De afvalcoach is er voor de positieve tips. De enige sanctie die je kunt krijgen is dat je bak een keer niet wordt meegenomen." Ongescheiden afval kan de gemeente niet altijd hergebruiken, bijvoorbeeld als het te vies is, legt Mireille uit. Ze gelooft dat vooraf scheiden uiteindelijk zal leiden tot een circulaire economie. "Als de mens de natuur niet langer vies maakt kunnen we de aarde doorgegeven aan de volgende generatie."
https://eenvandaag.avrotr(...)evolgen-dan-je-denk/

Hé, jij mag niet in mijn kliko kijken!
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:17:15 #29
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_201843860
quote:
11s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
Het zit een beetje in de hoek van bestuurder van een scanauto zijn inderdaad.
Nou, als ik tussen die twee moest kiezen is de keuze heel snel gemaakt :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_201843861
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 10:26 schreef Mondkapje het volgende:
En al die gasten die hun blikjes energiedrank half leeggedronken wegsmijten overal, die laten ze lopen. Enorme bende momenteel in Amsterdam, overal afval.
https://www.at5.nl/artike(...)-goed-gedrag-belonen
Vanaf nu bij de verkoop van een blikje, de adresgegevens op het blikje noteren. Net zoals de McDonalds in Zeist op een gegeven moment de kentekens op bakjes en zakjes van McDrive-bestellingen is gaan zetten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 11:17:35 #31
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201843866
quote:
7s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:00 schreef borbit het volgende:

[..]
Wat een onzin. Iedere vuilniszak waar KOMO opstaat voortaan de rekening naar KOMO sturen ofzo?
[ afbeelding ]
Dat is niet hetzelfde :')

Op de doos zat een verzendsticker van de bezorgdienst met als geadresseerde de winkel.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201843884
quote:
11s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:13 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]
Het zit een beetje in de hoek van bestuurder van een scanauto zijn inderdaad.
Lager zelfs.
Waar is je zelfrespect als je in smerige vuilniszakken gaat graaien op zoek naar adressen?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_201843936
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:18 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Lager zelfs.
Waar is je zelfrespect als je in smerige vuilniszakken gaat graaien op zoek naar adressen?
Als mensen dat willen doen, mooi toch!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 21 oktober 2021 @ 11:23:32 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201843949
quote:
11s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Van hier (R'dam) weet ik dat naastgeplaatste (dichte!) vuilniszakken opengemaakt worden om te kijken of er toevallig een envelop met naam en adres in zit. Diegene krijgt dan een boete.
Common practice. Doen ze in bijna alle grote steden
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201844055
Ik vind het ook vaak lastig waar wat heen moet. En als ik chemisch afval wil wegbrengen, moet ik tegenwoordig naar de andere kant van de stad want aan de Crucuiusweg is ie opgeheven. Waar dat voor nodig was? Een tijd terug had je elke zaterdag een vrachtwagen op een pleintje waar je batterijen e.d. kon heenbrengen. Is ook afgeschaft.

Ik zou zeggen: die vrachtwagen terug en doe daar een afvalcoach bij waar mensen met vragen en ergernissen terechtkunnen.
pi_201844075
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:14 schreef Mondkapje het volgende:
Beuningen heeft ook afvalcoachen:

Volgens de gemeente Beuningen zijn afvalcoaches dé oplossing. De coaches pluizen het afval van de bewoners uit, checken of het goed wordt gescheiden en geven hier voorlichting over.

Als het scheiden echt verkeerd gaat, kan de afvalcoach besluiten om de container niet te laten legen. "Dit is vervelend nieuws voor mensen, daarom geven we hen de kans om het afval eruit te halen", vertelt Mireille. Als mensen niet thuis zijn krijgen ze een brief met instructies om beter te scheiden. "Meestal vinden ze voorlichting prettig, want ze willen het graag goed doen."

Joop Dijkstra, inwoner van Beuningen, vindt het ongehoord dat de afvalcoaches zonder toestemming in kliko's kijken. "Ik moet mijn fatsoen naar een ander houden, maar de gemeente heeft dat ook te doen", vindt Dijkstra.

Maar met informatie geven is niks mis, vindt ook Dijkstra. "Maar een semi- politieagentje die even vertelt van zo moet het. Nee, we zijn wel volwassen en ik wil niet als een klein kind behandeld worden." Dijkstra is niet de enige die weerstand voelt bij de afvalcontroles. In Tilburg werden de afvalcoaches zelfs omgedoopt tot 'kliko-politie'.

Afvalcoach Mireille moet een beetje lachen om bijnamen als 'kliko-politie' en 'afvalgluurder'. "Ik kan me voorstellen dat mensen aan het idee moeten wennen. Het is toch iets heel nieuws. Maar ik houd me echt aan de wet. Veel mensen weten niet dat als je je bak op de openbare weg zet, ik er gewoon in mag kijken. Het afval is van de gemeente op het moment dat het op straat wordt gezet."

Deelt Mireille ook boetes uit? "De afvalcoach is er voor de positieve tips. De enige sanctie die je kunt krijgen is dat je bak een keer niet wordt meegenomen." Ongescheiden afval kan de gemeente niet altijd hergebruiken, bijvoorbeeld als het te vies is, legt Mireille uit. Ze gelooft dat vooraf scheiden uiteindelijk zal leiden tot een circulaire economie. "Als de mens de natuur niet langer vies maakt kunnen we de aarde doorgegeven aan de volgende generatie."
https://eenvandaag.avrotr(...)evolgen-dan-je-denk/

Hé, jij mag niet in mijn kliko kijken!
Waarom zou dat niet mogen?
Ik heb ooit als vuilnisman gewerkt en dan werd er ook een blik geworpen in de kliko (duobak).
Als er dan iets niet in orde was (bijvoorbeeld restafval in het groenvak) dan bleef de bak ook staan met een kaart er aan.

Het verschil met die afvalcoaches is dat zij die controle lijken te doen buiten het ophaalproces om en wat meer een opvoedende rol naar de burger nemen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201844100
Zeker weer een boa..

Dat zijn toch een beetje de afgekeurde agenten.
pi_201844110
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:32 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Waarom zou dat niet mogen?
Ik heb ooit als vuilnisman gewerkt en dan werd er ook een blik geworpen in de kliko (duobak).
Als er dan iets niet in orde was (bijvoorbeeld restafval in het groenvak) dan bleef de bak ook staan met een kaart er aan.

Ik vind het grappig dat mensen denken dat hun afval op straat privé is.
pi_201844115
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:18 schreef StateOfMind het volgende:
Lager zelfs.
Waar is je zelfrespect als je in smerige vuilniszakken gaat graaien op zoek naar adressen?
Maar als het helpt tegen asocialen die hun afval op straat dumpen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201844135
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:35 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
Maar als het helpt tegen asocialen die hun afval op straat dumpen?
We zijn al een stap vooruit want mensen gooien niet meer van alles uit het raam. Ze brengen het beneden, zien dan dat alles vol zit, of het karton past niet in de papiercontainer. En wat dan? Mee terug naar boven nemen? Het telefoonnummer op de container zien ze niet.
pi_201844143
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
We zijn al een stap vooruit want mensen gooien niet meer van alles uit het raam. Ze brengen het beneden, zien dan dat alles vol zit, of het karton past niet in de papiercontainer. En wat dan? Mee terug naar boven nemen?
100 meter verder lopen naar de volgende bak?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201844148
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:38 schreef jeroen25 het volgende:

[..]
100 meter verder lopen naar de volgende bak?
Ik doe dat wel maar als het zwaar is en je bent niet goed ter been? En het staat best suf als je met zo'n vuilsniszak loopt te slepen. En hoe weet je dat die verderop niet vol is?
Ik vind het ook niet de verantwoordelijkheid van de bewoner. Is een container vol, en hij wordt niet snel geleegd, dan mensen eropaf sturen die met een karretje de vuilniszakken ernaast wegbrengen naar halfvolle containers.
Het is helemaal geen onaardig werk om ervoor te zorgen dat je omgeving schoon en netjes maakt. Ik denk dat die mensen best te vinden zijn die dit willen doen.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:44:05 #44
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201844189
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:37 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
We zijn al een stap vooruit want mensen gooien niet meer van alles uit het raam.
Ik nodig je graag uit om eens in het groen dichtbij een kansenflat te kijken. Voor een adviesbureau ooit wat onderzoek gedaan in een bos naast een dergelijke flat (voor nieuwbouw). Ongelofelijk wat een troep daar lag, tot aan volle luiers die in de bomen hingen. :r
pi_201844326
Dus als je random dozen neerzet met daarop een adressticker van mensen die je niet mag, dan kan je ze op die manier een boete aansmeren? _O-
pi_201844367
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:17 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Vanaf nu bij de verkoop van een blikje, de adresgegevens op het blikje noteren. Net zoals de McDonalds in Zeist op een gegeven moment de kentekens op bakjes en zakjes van McDrive-bestellingen is gaan zetten.
Dat laatste is nieuws voor mij.
Ik had wel een keer gehoord voor Radio 1, dat bepaalde steden McDonalds financieel aansprakelijk wilde stellen voor het zwerfvuil, maar dat toen een woordvoerder van McDonalds zei, dat dit eventuele concurrenten zou uitlokken om expres Mc-Donaldsverpakkingen weg te gooien in het milieu.
pi_201844368
quote:
11s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Van hier (R'dam) weet ik dat naastgeplaatste (dichte!) vuilniszakken opengemaakt worden om te kijken of er toevallig een envelop met naam en adres in zit. Diegene krijgt dan een boete.
Doen ze overal wel
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_201844487
Afvalcoaches :')
boa's :') :')
vuilnis doorzoeken op adressen om boetes uit te delen :') :') :r

NL op deze manier :')2
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201844604
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:38 schreef Mondkapje het volgende:

[..]
Ik doe dat wel maar als het zwaar is en je bent niet goed ter been? En het staat best suf als je met zo'n vuilsniszak loopt te slepen. En hoe weet je dat die verderop niet vol is?
Ik vind het ook niet de verantwoordelijkheid van de bewoner. Is een container vol, en hij wordt niet snel geleegd, dan mensen eropaf sturen die met een karretje de vuilniszakken ernaast wegbrengen naar halfvolle containers.
Het is helemaal geen onaardig werk om ervoor te zorgen dat je omgeving schoon en netjes maakt. Ik denk dat die mensen best te vinden zijn die dit willen doen.
Wie welke verantwoordelijkheid heeft wordt toch democratisch bepaald?

Als de burgers willen dat je hun zak gewoon naast de container kunnen leggen en er dan snel een mannetje komt die ze weghaalt dan kunnen ze dat via de politiek regelen.

Dat kost natuurlijk wel extra geld waardoor de belasting omhoog zou moeten.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_201844675
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:58 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Dat laatste is nieuws voor mij.
Ik had wel een keer gehoord voor Radio 1, dat bepaalde steden McDonalds financieel aansprakelijk wilde stellen voor het zwerfvuil, maar dat toen een woordvoerder van McDonalds zei, dat dit eventuele concurrenten zou uitlokken om expres Mc-Donaldsverpakkingen weg te gooien in het milieu.
Volgens mij is Mc Donalds het enige bedrijf dat ALLE vuilnis in een straal van 200 meter om het gebouw opruimt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')