abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_201842664
China heeft waarschijnlijk de meeste defensieve posities (wapenopslag, vliegvelden etc) binnen Taiwan gelokaliseerd met drones, satelieten etc. Op het moment dat de oorlog uitbreekt zal China al deze gebieden met duizenden kruisraketten, drones, straaljagers etc platbombarderen. Binnen enkele dagen is het grootste deel van de verdediging van Taiwan uitgeschakeld. Daarna komt de invasiemacht die de rest opruimt. Dit heeft China waarschijnlijk al duizend keer gesimuleerd.

Kan dit op de één of andere manier tegengehouden worden?

Er moet een diplomatieke oplossing komen. Misschien dat China hiervan afziet als er gedreigd wordt met volledige isolatie.
pi_201842817
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 09:08 schreef polderturk het volgende:
China heeft waarschijnlijk de meeste defensieve posities (wapenopslag, vliegvelden etc) binnen Taiwan gelokaliseerd met drones, satelieten etc. Op het moment dat de oorlog uitbreekt zal China al deze gebieden met duizenden kruisraketten, drones, straaljagers etc platbombarderen. Binnen enkele dagen is het grootste deel van de verdediging van Taiwan uitgeschakeld. Daarna komt de invasiemacht die de rest opruimt. Dit heeft China waarschijnlijk al duizend keer gesimuleerd.

Kan dit op de één of andere manier tegengehouden worden?

Er moet een diplomatieke oplossing komen. Misschien dat China hiervan afziet als er gedreigd wordt met volledige isolatie.
De enige reden dat dit nog niet is gebeurd, is vanwege de vriendschappen die Taiwan heeft.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 11:59:35 #3
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_201844379
China weet zelf ook wel dat als ze taiwan bezetten de amerikanen zullen reageren, ze hebben dit namelijk opgenomen in de wet, ook zal china het niet leuk vinden als er een handelsoorlog of echte oorlog met amerika komt.

Alhoewel china steeds machtiger word zijn de amerikanen nog heer en meester.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_201844603
als china aanvalt, springt de US en desnoods de hele navo er bovenop. resultaat: einde china.

en ik denk dat china dondersgoed weet dat ze dat niet gaan winnen. anders hadden ze tainwan allang gepakt.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 12:20:36 #5
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201844693
Kort en resulterend in een jarenlange patstelling tussen de grootmachten.
pi_201846123
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:14 schreef pokkerdepok het volgende:
als china aanvalt, springt de US en desnoods de hele navo er bovenop. resultaat: einde china.

en ik denk dat china dondersgoed weet dat ze dat niet gaan winnen. anders hadden ze tainwan allang gepakt.
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Ik denk dat China volledig geïsoleerd wordt. Dat er grote handelssancties komen.
pi_201846403
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:16 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Ik denk dat China volledig geïsoleerd wordt. Dat er grote handelssancties komen.
ja zoiets bedoel ik ook met einde china. economisch en diplomatisch zullen ze worden uitgesloten, en dan stort alles in daar.

nu denken ze nog steeds dat ze taiwan kunnen dwingen te herrenigen. maar ik denk dat er een tijd gaat komen dat taiwan het zat is, en gewoon zegt, doei. wij zijn onafhankelijk en gaan nooit herrenigen zolang china niet vrij en democratisch is.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 14:51:36 #8
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_201846442
China is op hun gemakje aan het wachten tot ze de rest van de wereld wél aankunnen en dan is het snel afgelopen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_201850502
Het wordt iets van de lange adem.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 20:22:08 #10
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_201850802
China dreigt Vietnam in te namen.

Rest van de wereld: "doe eens niet!"

China: "doen we toch wel"

Rest van de wereld: "oke"

Rest van de wereld: "mijn ali express pakje is a 4 weken onderweg, komt er nog wat van?"
pi_201859394
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 09:08 schreef polderturk het volgende:
China heeft waarschijnlijk de meeste defensieve posities (wapenopslag, vliegvelden etc) binnen Taiwan gelokaliseerd met drones, satelieten etc. Op het moment dat de oorlog uitbreekt zal China al deze gebieden met duizenden kruisraketten, drones, straaljagers etc platbombarderen. Binnen enkele dagen is het grootste deel van de verdediging van Taiwan uitgeschakeld. Daarna komt de invasiemacht die de rest opruimt. Dit heeft China waarschijnlijk al duizend keer gesimuleerd.

Kan dit op de één of andere manier tegengehouden worden?

Er moet een diplomatieke oplossing komen. Misschien dat China hiervan afziet als er gedreigd wordt met volledige isolatie.
Ik denk dat China wel een beetje zal oppassen. Taiwan is een kip met gouden eieren. In China zijn ze ook niet zo gek dat ze die gaan slachten, denk ik.

Maar ok, Chinezen denken anders dan wij, dus misschien zal ik er ver naast zitten.
pi_201859483
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:16 schreef polderturk het volgende:

[..]
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Ik denk dat China volledig geïsoleerd wordt. Dat er grote handelssancties komen.
Één van de dingen die we in ons achterhoofd moeten houden is dat de EU al begonnen is om minder afhankelijk van China te worden. De EU is veel nieuwe industrie aan het promoten in de midden-Europese landen. Het is dus een kwestie van tijd, waarbij ook de stabiliteit binnen de EU een grote rol speelt.

China zal daar naarstig een oplossing voor proberen te vinden. De vraag is welke oplossing ze mee zullen komen.

Ik hoop dat ze zo slim zijn om een deel van hun verlies te nemen en zich te concentreren op waar ze nog beter in zijn dan wij. Maar wie weet zijn ze gek genoeg om een wereldoorlog te starten.

China's welvaart is in feite ook "gekocht" met de levens en de armoede van heel veel Chinezen. Dat is ook niet houdbaar. Op een dag zal het in hun gezicht ontploffen. Hun bedoeling was vast om een economische grootmacht over de ruggen van het gewone volk te worden, en dan in te gaan binden als ze gesettled zijn en de welvaart meer te verspreiden onder het volk. De vraag is of ze dat voor zo'n beetje nu hadden ingepland, of dat ze er nog niet aan toe zijn. Als ze niet een 'kritieke massa' hebben bereikt, kunnen ze niet inbinden zonder dat het land weer wegzakt.

Ik durf het allemaal niet te voorspellen.
pi_201882605
Het is allemaal bangmakerij van academici die iets te graag oorlog willen. China zal Taiwan niet aanvallen.
pi_201882617
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 12:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Één van de dingen die we in ons achterhoofd moeten houden is dat de EU al begonnen is om minder afhankelijk van China te worden. De EU is veel nieuwe industrie aan het promoten in de midden-Europese landen. Het is dus een kwestie van tijd, waarbij ook de stabiliteit binnen de EU een grote rol speelt.

China zal daar naarstig een oplossing voor proberen te vinden. De vraag is welke oplossing ze mee zullen komen.

Ik hoop dat ze zo slim zijn om een deel van hun verlies te nemen en zich te concentreren op waar ze nog beter in zijn dan wij. Maar wie weet zijn ze gek genoeg om een wereldoorlog te starten.

China's welvaart is in feite ook "gekocht" met de levens en de armoede van heel veel Chinezen. Dat is ook niet houdbaar. Op een dag zal het in hun gezicht ontploffen. Hun bedoeling was vast om een economische grootmacht over de ruggen van het gewone volk te worden, en dan in te gaan binden als ze gesettled zijn en de welvaart meer te verspreiden onder het volk. De vraag is of ze dat voor zo'n beetje nu hadden ingepland, of dat ze er nog niet aan toe zijn. Als ze niet een 'kritieke massa' hebben bereikt, kunnen ze niet inbinden zonder dat het land weer wegzakt.

Ik durf het allemaal niet te voorspellen.
Het is wel waar wat je zegt, maar het is niet alsof bijvoorbeeld de Amerikaanse welvaart niet gekocht is met de levens en armoede van veel Amerikanen.
pi_201883974
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 11:41 schreef theunderdog het volgende:
Het is allemaal bangmakerij van academici die iets te graag oorlog willen. China zal Taiwan niet aanvallen.
Die kut Chinezen hebben Tibet ook overvallen, uitgemoord en ingenomen. Nogal naïef om te denken dat Taiwan veilig blijft voor dat agressieve tuig. De Amerikanen staan tot hun oren in de schulden bij de Chinezen, China heeft zo ongeveer heel Afrika economisch al in de zak. Geen idee wie de Chinezen bij de volgende geweldssessie echt gaat tegenhouden. De NAVO is ook een uiteengevallen wassen neus, niemand die zich daar druk om gaat maken. Alleen het dreigen van platgooien met nuke's van China's grote steden kan ze misschien nog tegenhouden.
pi_201884409
China is gewoon erg machtig en daar begin je niet zomaar wat tegen. Met zoveel inwoners en mankracht en goede wapens kun je ze maar beter te vriend houden. En laat Taiwan mooi bij China horen want zo ziet dat soort volk er ook uit namelijk. Dat kleine eilandje hoort gewoon bij China en hoeft niet gebruikt te gaan worden om oorlog te veroorzaken.
pi_201886741
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:31 schreef Remco2021 het volgende:
En laat Taiwan mooi bij China horen want zo ziet dat soort volk er ook uit namelijk. Dat kleine eilandje hoort gewoon bij China en hoeft niet gebruikt te gaan worden om oorlog te veroorzaken.
Taiwan is kwa oppervlak en bewoners anderhalf keer NL. Bovendien is het feitelijk het originele China omdat het niet met de revolutie heeft meegedaan.

De logica om het bij China te laten horen is net zoiets als NL onderdeel van Spanje maken.
  Redactie Frontpage zondag 24 oktober 2021 @ 18:01:58 #18
38148 crew  Innisdemon
pi_201887077
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 17:38 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Taiwan is kwa oppervlak en bewoners anderhalf keer NL. Bovendien is het feitelijk het originele China omdat het niet met de revolutie heeft meegedaan.

De logica om het bij China te laten horen is net zoiets als NL onderdeel van Spanje maken.
True, maar maak dat die gekken in Beijing wijs
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_201887327
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:31 schreef Remco2021 het volgende:
China is gewoon erg machtig en daar begin je niet zomaar wat tegen. Met zoveel inwoners en mankracht en goede wapens kun je ze maar beter te vriend houden. En laat Taiwan mooi bij China horen want zo ziet dat soort volk er ook uit namelijk. Dat kleine eilandje hoort gewoon bij China en hoeft niet gebruikt te gaan worden om oorlog te veroorzaken.
En Ierland hoort bij Engeland, N-Ierland, Wales en Schotland?
pi_201887379
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 14:31 schreef Remco2021 het volgende:
China is gewoon erg machtig en daar begin je niet zomaar wat tegen. Met zoveel inwoners en mankracht en goede wapens kun je ze maar beter te vriend houden. En laat Taiwan mooi bij China horen want zo ziet dat soort volk er ook uit namelijk. Dat kleine eilandje hoort gewoon bij China en hoeft niet gebruikt te gaan worden om oorlog te veroorzaken.
Lafaard! :r :r :r :r :r :r :r :r
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_201888185
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 13:48 schreef Stormjager het volgende:

[..]
Die kut Chinezen hebben Tibet ook overvallen, uitgemoord en ingenomen. Nogal naïef om te denken dat Taiwan veilig blijft voor dat agressieve tuig. De Amerikanen staan tot hun oren in de schulden bij de Chinezen, China heeft zo ongeveer heel Afrika economisch al in de zak. Geen idee wie de Chinezen bij de volgende geweldssessie echt gaat tegenhouden. De NAVO is ook een uiteengevallen wassen neus, niemand die zich daar druk om gaat maken. Alleen het dreigen van platgooien met nuke's van China's grote steden kan ze misschien nog tegenhouden.
Nounou
pi_201895945
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 19:11 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nounou
Jij hebt meer moeite met duidelijke taal dan het feit dat een volk is vernederd en uitgemoord? Bijzonder maar normaal helaas tegenwoordig.
pi_201896378
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 11:57 schreef Stormjager het volgende:

[..]
Jij hebt meer moeite met duidelijke taal dan het feit dat een volk is vernederd en uitgemoord? Bijzonder maar normaal helaas tegenwoordig.
Je doet net alsof enkel China daarvoor schuldig is. Amerika heeft ook heel wat doden op haar geweten.
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:45:39 #24
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_201899514
Remise
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  maandag 25 oktober 2021 @ 16:49:47 #25
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_201899559
Het blijft koffiedik kijken.
🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
pi_201907871
quote:
0s.gif Op maandag 25 oktober 2021 12:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je doet net alsof enkel China daarvoor schuldig is. Amerika heeft ook heel wat doden op haar geweten.
Dit artikel gaat over Chinese agressie, zwaktebod om er gelijk andere landen bij te halen.....
  woensdag 27 oktober 2021 @ 10:51:20 #27
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_201917342
Hier zijn hele goede video's over gemaakt door Binkov. Spaart jullie alle moeite.


Salutations

[ Bericht 1% gewijzigd door Pumatje op 27-10-2021 10:57:54 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_201932830
Als de Chinezen dit doen ben ik bang dat de heel wereld economie op zijn gat gaat, want dan zullen de fab's van oa TSMC niets meer leveren wat extreem gaat bijdragen aan het toch grote chip tekort en als de VS woord houden zullen ze hun (de Chinezen) economisch erg pijn gaan doen, want het is maar een pennestreep om al de Chinese eigendommen verbeurd te verklaren in de VS en elders, denk dat dit zelfs op een WO gaat uitdraaien. Het is inweze gevaarlijker als de heel koude oorlog want er is nu een generatie politici die zelfs dit nooit bewust hebben meegemaakt en onze defensie is eigenlijk niet bestaand zo klein.
pi_201961106
quote:
7s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:22 schreef borbit het volgende:
China dreigt Vietnam in te namen.

Rest van de wereld: "doe eens niet!"

China: "doen we toch wel"

Rest van de wereld: "oke"

Rest van de wereld: "mijn ali express pakje is a 4 weken onderweg, komt er nog wat van?"
Ik denk dat dit het meest realistisch is.

Rusland neemt de Krim in en wat is er nou eigenlijk gebeurt?
Niets toch? Economische sancties waar Poetin zelf niks van merkt.

Ik denk dat China gewoon weer lange termijn politiek speelt.
Een poltiek/economische oorlog van 20-30-40 jaar.
Zelfde als bij Hong Kong.
En dat er helemaal geen 'grond oorlog' komt met troepen e.d.

Maar goed. Laten we zeggen dat er een grondoorlog komt.
Als China Taiwan overneemt duurt het weken voor de UN of welke instantie dan ook vergadert heeft en een beslissing heeft genomen.
Tegen die tijd heeft China al een enorm sterke militaire positie in Taiwan.

Er zal vast gepraat worden over een grond-oorlog tegen China, maar er is teveel geld op de achtergrond die liever wil dat er gewoon gehandeld wordt met China, maar vooral dat China is productie-land intakt blijft.
En dat gaat niet mer een grondoorlog want dan moet je alles platgooien.
Dus er zal geen grond-oorlog komen maar een economische.

In de praktijk zal een pakketje wat je dan van Aliexpres haalt een paar euro duurder zijn en dat is alles.
Een jaar later is het exact het zelfde als met de Krim nu.
We horen er niks meer over, China mag niet meer meedoen met de Olympische Spelen van 2028 maar verder eehh tsja...

Als ik China was zou ik wachten tot Trump weer aan de macht is en dan een deal met hem sluiten.
Dan is de UN machteloos en niemand gaat China aanvallen zonder USA.
pi_202012681
Oorlogen zullen toenemen en ook andere ellende zoals De Here Jezus zegt. En de bijbel vind ik uiterst betrouwbaar en is vrijwel het enigste wat ik volledig vertrouw.
Het is weer eens wachten voordat iemand van die gevaarlijke bommen gaat gooien. Neutronen bommen ofzo.
pi_202094867
quote:
14s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 11:59 schreef cherrycoke het volgende:
China weet zelf ook wel dat als ze taiwan bezetten de amerikanen zullen reageren, ze hebben dit namelijk opgenomen in de wet, ook zal china het niet leuk vinden als er een handelsoorlog of echte oorlog met amerika komt.

Alhoewel china steeds machtiger word zijn de amerikanen nog heer en meester.
USA kon Vietnam niet veroveren, China krijgen ze er met wapens niet onder.
I'm right and you know it
  Moderator dinsdag 9 november 2021 @ 09:14:48 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_202095163
Ze hoeven China ook niet te veroveren he

Als China op zee met de Amerikanen wil knokken dan moeten ze dat vooral doen _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 9 november 2021 @ 09:34:43 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_202095366
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 09:08 schreef polderturk het volgende:
China heeft waarschijnlijk de meeste defensieve posities (wapenopslag, vliegvelden etc) binnen Taiwan gelokaliseerd met drones, satelieten etc. Op het moment dat de oorlog uitbreekt zal China al deze gebieden met duizenden kruisraketten, drones, straaljagers etc platbombarderen. Binnen enkele dagen is het grootste deel van de verdediging van Taiwan uitgeschakeld. Daarna komt de invasiemacht die de rest opruimt. Dit heeft China waarschijnlijk al duizend keer gesimuleerd.

Kan dit op de één of andere manier tegengehouden worden?

Er moet een diplomatieke oplossing komen. Misschien dat China hiervan afziet als er gedreigd wordt met volledige isolatie.
Er gaat geen oorlog komen. Of China moet een kernoorlog willen riskeren? Amerika is er al aanwezig met diverse types atoomonderzeeërs in de regio. En wat defensie an gaat is de VS zich nu meer op Azië aan het richten.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_202098575
Hier een interessant artikel. De VS vreest vooral:
- Chinese cyberoorlog capaciteit
- Chinese mogelijkheden om Amerikaanse satelieten uit de ruimte te knallen
- Chinese AI mogelijkheden.


https://www.inquirer.com/(...)-biden-20211104.html
  dinsdag 9 november 2021 @ 16:26:52 #35
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_202100516
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:44 schreef polderturk het volgende:
Hier een interessant artikel. De VS vreest vooral:
- Chinese cyberoorlog capaciteit
- Chinese mogelijkheden om Amerikaanse satelieten uit de ruimte te knallen
- Chinese AI mogelijkheden.

https://www.inquirer.com/(...)-biden-20211104.html
Ze zeggen het misschien niet maar het ligt er dik op dat de Amerikanen deze opties zelf ook wel hebben. Waar is die "Space Force" dan voor bedoeld? In het geheim zal het Amerikaanse leger vast wel satellieten om de aarde draaien hebben die voorzien zijn van wapens om andere satellieten uit te schakelen. Ook zijn de Amerikanen hard op weg om de Chinese dreiging met supersonische wapens eenvoudig te neutraliseren met op laser gebaseerde wapens. Supersonisch is snel, lekker vlot, meer dan mach 5, maar een laser straal is nog sneller.

We kunnen veel informatie lezen over de strijdkracht van het Amerikaanse leger, maar er zijn ongetwijfeld heel veel geheime wapens en technologieën waarover niet gesproken word, totdat ze daadwerkelijk nodig zijn en ik geloof wel dat de Amerikanen die hebben.
pi_202197168
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2021 13:44 schreef polderturk het volgende:
Hier een interessant artikel. De VS vreest vooral:
- Chinese cyberoorlog capaciteit
- Chinese mogelijkheden om Amerikaanse satelieten uit de ruimte te knallen
- Chinese AI mogelijkheden.

https://www.inquirer.com/(...)-biden-20211104.html
Ik weet niet waar jij je druk om maakt maar die oorlog gaat er toch niet komen. Zowel China als de VS weten allebei dat het uiteindelijk afloopt door elkaar met kernbommen te bestoken en daar zitten ze niet op te wachten.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 16 november 2021 @ 08:24:17 #37
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_202197446
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 november 2021 08:35 schreef Aezeal het volgende:

[..]
USA kon Vietnam niet veroveren, China krijgen ze er met wapens niet onder.
Vergelijking die wel zo onmogelijk slecht is dat het grappig is.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 16 november 2021 @ 08:26:23 #38
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_202197462
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 oktober 2021 20:12 schreef Jouska het volgende:

[..]
Ik denk dat dit het meest realistisch is.

Rusland neemt de Krim in en wat is er nou eigenlijk gebeurt?
Niets toch? Economische sancties waar Poetin zelf niks van merkt.

Ik denk dat China gewoon weer lange termijn politiek speelt.
Een poltiek/economische oorlog van 20-30-40 jaar.
Zelfde als bij Hong Kong.
En dat er helemaal geen 'grond oorlog' komt met troepen e.d.

Maar goed. Laten we zeggen dat er een grondoorlog komt.
Als China Taiwan overneemt duurt het weken voor de UN of welke instantie dan ook vergadert heeft en een beslissing heeft genomen.
Tegen die tijd heeft China al een enorm sterke militaire positie in Taiwan.

Er zal vast gepraat worden over een grond-oorlog tegen China, maar er is teveel geld op de achtergrond die liever wil dat er gewoon gehandeld wordt met China, maar vooral dat China is productie-land intakt blijft.
En dat gaat niet mer een grondoorlog want dan moet je alles platgooien.
Dus er zal geen grond-oorlog komen maar een economische.

In de praktijk zal een pakketje wat je dan van Aliexpres haalt een paar euro duurder zijn en dat is alles.
Een jaar later is het exact het zelfde als met de Krim nu.
We horen er niks meer over, China mag niet meer meedoen met de Olympische Spelen van 2028 maar verder eehh tsja...

Als ik China was zou ik wachten tot Trump weer aan de macht is en dan een deal met hem sluiten.
Dan is de UN machteloos en niemand gaat China aanvallen zonder USA.
Wauw..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_202201512
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 08:24 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Vergelijking die wel zo onmogelijk slecht is dat het grappig is.
Tja toch zal het ze nooit lukken om China te veroveren.. dat jij dat niet ziet is raar maar dat mag.
I'm right and you know it
  dinsdag 16 november 2021 @ 13:56:45 #40
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_202201580
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:52 schreef Aezeal het volgende:

[..]
Tja toch zal het ze nooit lukken om China te veroveren.. dat jij dat niet ziet is raar maar dat mag.
De VS plaatsten even aan de andere kant van de planeet een totaal gemechaniseerde invasiemacht van meerdere divisies en defensieonderdelen, om vervolgens de tegenstander totaal militair van de kaart te vegen.

Twee keer. Na vietnam.

Niemand heeft het over het 'verslaan' van China in een eenzijdig conflict, laat staan het binnenvallen.Je toevoeging en oordeel is niet relevant.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_202201678
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 07:37 schreef HSG het volgende:

[..]
Ik weet niet waar jij je druk om maakt maar die oorlog gaat er toch niet komen. Zowel China als de VS weten allebei dat het uiteindelijk afloopt door elkaar met kernbommen te bestoken en daar zitten ze niet op te wachten.
Zes jaar terug was ik daar ook van overtuigd maar sinds er ook narcistische mensen als Putin en vooral Trump aan de knoppen kunnen zitten ben ik er minder gerust op geworden.
pi_202201714
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Zes jaar terug was ik daar ook van overtuigd maar sinds er ook narcistische mensen als Putin en vooral Trump aan de knoppen kunnen zitten ben ik er minder gerust op geworden.
Trump is er niet meer.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_202201761
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:04 schreef HSG het volgende:

[..]
Trump is er niet meer.
Nee, dat klopt. Net zo goed als Putin ook (nog) niet echt betrokken is in dit conflict.

Ik wil alleen maar aangeven dat er mensen kunnen rondlopen die op het cruciale moment wel eens niet rationeel kunnen reageren. Geen idee hoe een voor ons niet echt relevant conflict opeens snel uit de hand kan lopen.

BTW, een zelfstandig Taiwan vind ik wel relevant mar dat is een andere discussie.
pi_202201787
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 09:08 schreef polderturk het volgende:
Dit heeft China waarschijnlijk al duizend keer gesimuleerd.
ik denk dat China ook verdomd goed weet dat een veroveringsoorlog nniet enkel eindigt als de militaire overwinning optreed.

Als men daarna tientallen jaren een bezettingsmacht moet voeren en de bevolking met grof geweld onderdrukt moet worden is de kans groot dat economisch gezien dit enkel tot last wordt... en de integratie zeer moeizaam zal verlopen...

Met Tibet hebben ze hetzelfde.. dat leek in 1950 initieel een goed plan, maar heeft China eigenlijk een moeilijk probleem opgeleverd en hen ook heel lang tot outcast gemaakt..
Oorspronkelijk was de bezetting van Tibet onderdel van en plan dat zowel de bezetting en incoporatie in China van Tibet, Taiwan inclusief de Pescadores, de Hainan Eilanden, en uiteindelijk zelfs Hong Kong moest opleveren.

nadat Tibet meer problemen opleverde dan oploste en vooral heel duur was om te onderhouden, heeft de chinese regering een andere taktiek vervolgd... niet meer militair bezetten, maar via een diplomatiek en traag proces van onderhandelen.
na 1950 hebben de chinezen hooguit kortestondige oorlogen gevoerd, waarbij het leger hooguit kortstondig buitenlands gebied veroverde maar dat daarna ook gelijk weer opgaf of het tot 'conflictgebied' te bneoemen, zoals aan de Indiase grens of in mantsjoperije met rusland.

Ik vermoed ook nu dat de chinezen nog steeds weten dat de enige optie een gebiedsdeel met de minste problemen te integreren een vredzaam proces is, zie bv hoever ze gekomen zijn met Hong-Kong... dat als een groter succes geld dan bv Tibet of alle andere militaire acties.

Wel zal china hooguit willen bewijzen dat het ook een militaire grootmacht geworden is...
maar ze zullen erg goed weten dat een land tentallen jaren bezetten vooral een hoge kostenpost is en enkel destabilisatie oplevert...

Wat dat betreft zijn de Chinezen een stuk slimmer dan de amerikanen, die dat nog steeds niet goed doorhebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202202488
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 november 2021 13:56 schreef Pumatje het volgende:

[..]
De VS plaatsten even aan de andere kant van de planeet een totaal gemechaniseerde invasiemacht van meerdere divisies en defensieonderdelen, om vervolgens de tegenstander totaal militair van de kaart te vegen.

Twee keer. Na vietnam.

Niemand heeft het over het 'verslaan' van China in een eenzijdig conflict, laat staan het binnenvallen.Je toevoeging en oordeel is niet relevant.
1. Amerika heeft 2 veel kleinere landen met veel kleinere legers dan USA zelf verslagen... en dat vergelijk je met China? Heeft China niet de meeste soldaten van alle landen in de wereld oid? Heeft China niet een iets moderner leger dan Irak oid? Heeft China geen atoomwapens? Nee vergelijk China even met Irak.. heeeel intelligent.

2. Je was niet helemaal duidelijk waar je het wel over had...
Jij hebt het over Amerika is heer en meester, maar economisch heeft China minstens zoveel macht dus daar kan Amerika ze niet verslaan en Amerika kan China ook niet veroveren. Tuurlijk vind China een oorlog of handelsoorlog niet leuk.. maar Amerika misschien nog wel veel minder. Amerika is heer en meester slaat nergens op.
I'm right and you know it
  dinsdag 16 november 2021 @ 16:05:21 #46
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_202203709
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:59 schreef Aezeal het volgende:

[..]
1. Amerika heeft 2 veel kleinere landen met veel kleinere legers dan USA zelf verslagen... en dat vergelijk je met China? Heeft China niet de meeste soldaten van alle landen in de wereld oid? Heeft China niet een iets moderner leger dan Irak oid? Heeft China geen atoomwapens? Nee vergelijk China even met Irak.. heeeel intelligent.

2. Je was niet helemaal duidelijk waar je het wel over had...
Jij hebt het over Amerika is heer en meester, maar economisch heeft China minstens zoveel macht dus daar kan Amerika ze niet verslaan en Amerika kan China ook niet veroveren. Tuurlijk vind China een oorlog of handelsoorlog niet leuk.. maar Amerika misschien nog wel veel minder. Amerika is heer en meester slaat nergens op.
Wie de meeste soldaten heeft doet er niet toe. Dat zegt niets in een strategisch vraagstuk. Dat is alleen tactisch relevant. Er zijn veel meer variabelen om mee te nemen dan aantal warme lichamen.. Nogmaals een verwijzing naar de golf oorlogen, of een meer recente; het conflict met Armenie en Azerbeidzjan.

Saddam had beide malen een veelvoud van wat er aan Amerikanen actief was. Die lijstjes naast elkaar leggen op fora doet geen recht aan de positie van in dit geval het Amerikaanse leger.

Ze zijn militair oppermachtig, globaal. Ze kunnen daarom alleen maar verliezen. Deze positie van de leider wordt altijd betwist.

Regionaal is China gezien haar geografische ligging en capaciteiten van het Chineze leger en knelpunten van het Amerikaanse dominant. De Zuid Chinese zee opvaren kun je op je buik schrijven. En ja ook zal een invasie niet lukken maar daar heeft niemand het over. En ja ook economisch kost dat heel veel en is het ingewikkeld wie nu wie in de broekzak heeft.

Maar.. strategisch en tactisch is de VS enorm in het voordeel. Met name de informatie positie geeft ze dat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pumatje op 16-11-2021 16:10:32 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 16 november 2021 @ 16:46:23 #47
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_202204332
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 14:08 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik denk dat China ook verdomd goed weet dat een veroveringsoorlog nniet enkel eindigt als de militaire overwinning optreed.

Dit lijkt mij ook het issue ja. Hoe ga je een opstandig Taiwan in godsnaam in bedwang houden. Dat gaat jaren en miljarden kosten. Nog even los van de internationale diplomatieke consequenties die het gaat hebben.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 16 november 2021 @ 20:31:39 #48
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_202207856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 16:46 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dit lijkt mij ook het issue ja. Hoe ga je een opstandig Taiwan in godsnaam in bedwang houden. Dat gaat jaren en miljarden kosten. Nog even los van de internationale diplomatieke consequenties die het gaat hebben.

video is een goede analyse van kostenplaatje.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  donderdag 18 november 2021 @ 10:48:54 #49
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_202227633
Als China Taiwan bezet druipt de VS af omdat de Chinese reprasailles tegen de VS meer kosten dan dat het oplevert. Hetzelfde geldt mogelijk voor Japan.

De Amerikaanse bevolking zal het niet tollereren dat hun zonen en dochters de dood ingestuurd worden ter behoeve van een ander ver van hun bed land.

De US 'saves the day' mag je bewaren voor Hollywood.
  donderdag 18 november 2021 @ 19:04:22 #50
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_202234044
quote:
1s.gif Op donderdag 18 november 2021 10:48 schreef YoungDriller het volgende:
Als China Taiwan bezet druipt de VS af omdat de Chinese reprasailles tegen de VS meer kosten dan dat het oplevert. Hetzelfde geldt mogelijk voor Japan.

De Amerikaanse bevolking zal het niet tollereren dat hun zonen en dochters de dood ingestuurd worden ter behoeve van een ander ver van hun bed land.

De US 'saves the day' mag je bewaren voor Hollywood.
En voor de allergrootste gebeurtenis in onze moderne geschiedenis; de bevrijding van europa.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')