abonnement Unibet Coolblue
pi_201835735
Beste Fok!kers,

Tot 1996 meen ik had je in Nederland een militaire dienstplicht, en dit was ter verdediging van je eigen land, met andere woorden het diende een hoger belang dan enkel je eigen belang. Hoeveel struikelden toen eigenlijk over een militaire dienstplicht?

Tegenwoordig vallen veel mensen over hun eigen 'vrijheid' en dat alles vooral zoveel mogelijk vrijwillig moet zijn, maar een vaccinatieplicht is misschien ook iets om over na te denken en dient een hoger belang ipv enkel je eigen belang. Ik ben er nog niet helemaal over uit of er een vaccinatieplicht moet komen, maar het is de enige manier tot een stevige vorm van groepsimmuniteit en voorkomt natuurlijk heel veel ziekenhuisopnames. Dus ik snap dat landen daar naar neigen.

Wat denken jullie?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_201835813
Nee hoor groepsimmuniteit komt vanzelf ook zonder vaccinatie.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201835882
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:53 schreef halfway het volgende:
Nee hoor groepsimmuniteit komt vanzelf ook zonder vaccinatie.
Ja, maar dat kan erg lang duren. En ik als gevaccineerde ben überhaupt enige vorm van maatregelen goed zat.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_201835912
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:50 schreef StarmanFR het volgende:
Beste Fok!kers,

Tot 1996 meen ik had je in Nederland een militaire dienstplicht, en dit was ter verdediging van je eigen land, met andere woorden het diende een hoger belang dan enkel je eigen belang.
De dienstplicht is er nog steeds.
En ja, ik heb gezorgd dat ik niet hoefde, zat net op het overgangspunt.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201835926
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:57 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
De dienstplicht is er nog steeds.
En ja, ik heb gezorgd dat ik niet hoefde, zat net op het overgangspunt.
Oh ja, welke dienstplicht geldt er nog dan?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_201835946
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:58 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Oh ja, welke dienstplicht geldt er nog dan?
De militaire dienstplicht :Y
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201835961
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:59 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
De militaire dienstplicht :Y
niet volgens wiki:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstplicht
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_201835975
quote:
Wel volgens de overheid.

De dienstplicht bestaat nog. De opkomstplicht is opgeschort.

quote:
Alleen opkomstplicht uitgesteld

In Nederland bestaat nog steeds een dienstplicht. Er is geen sprake van afschaffing. Er is wel een opschorting van de opkomstplicht sinds 1 mei 1997. Defensie roept daarom sinds 1 augustus 1996 geen nieuwe dienstplichtigen meer op.

17-jarige mannen en vrouwen ontvangen wel een brief over de inschrijving voor de dienstplicht.
https://www.rijksoverheid(...)rsoneel/dienstplicht
stupidity has become as common as common sense was before
pi_201835993
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:00 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Wel volgens de overheid.

De dienstplicht bestaat nog. De opkomstplicht is opgeschort.
[..]
https://www.rijksoverheid(...)rsoneel/dienstplicht
Ah ok, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_201836828
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:56 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Ja, maar dat kan erg lang duren. En ik als gevaccineerde ben überhaupt enige vorm van maatregelen goed zat.
Als ongevaccineerde ben ik de maatregelen ook zat. Kutvirus.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  woensdag 20 oktober 2021 @ 21:34:23 #11
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201838088
Nee, een vaccinatieplicht is niet te vergelijken met een dienstplicht.

De enige overeenkomst is het plicht gedeelte
Laffe huichelaar
pi_201838610
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:58 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Oh ja, welke dienstplicht geldt er nog dan?
Daarom ga ik beter niet met je in discussie omdat je de feiten niet kent zoals de rest van je vaxxed-clubje.
pi_201839977
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 21:57 schreef hanskraaijjr het volgende:

[..]
Daarom ga ik beter niet met je in discussie omdat je de feiten niet kent zoals de rest van je vaxxed-clubje.
Ik was ook niet met jou in discussie, maar weten de 'anti-vaxxers' ook dat de meerderheid van de corona patiënten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd is?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  donderdag 21 oktober 2021 @ 07:23:49 #14
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201842068
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 23:08 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Ik was ook niet met jou in discussie, maar weten de 'anti-vaxxers' ook dat de meerderheid van de corona patiënten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd is?
Maar weten de pro vaxxers ook dat de meerderheid van de mensen in de ziekenhuizen, dan wel oud, dan wel dik, dan wel iets anders onder de gelederen hebben of een combinatie van deze?
En dat je als gezonde 50 minner 99% NIET naar het ziekenhuis hoeft bij een besmetting?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 07:33:45 #15
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_201842102
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:53 schreef halfway het volgende:
Nee hoor groepsimmuniteit komt vanzelf ook zonder vaccinatie.
Dat dit dus niet klopt mag wel duidelijk zijn nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 12:54:52 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201845183
Je kan het meer vergelijken met de plicht om een bril/lenzen in de auto te dragen als je slechte ogen hebt.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:29:49 #17
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201845583
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 12:54 schreef Hexagon het volgende:
Je kan het meer vergelijken met de plicht om een bril/lenzen in de auto te dragen als je slechte ogen hebt.
Dus niet nodig als je prima kunt zien?
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:32:41 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201845624
quote:
1s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:29 schreef tja77 het volgende:

[..]
Dus niet nodig als je prima kunt zien?
NIet nodig als je al COVID hebt gehad.
pi_201845644
Oh heerlijk topic dit. TS krijgt tikken van alle kanten :')

Net als bij de dienstplicht is het ook nodig om een stap verder te denken dan alleen maar te roepen "vanwege het grotere belang!!" en dan verwachten dat er verder geen vragen gesteld worden.

- Waarom moet ik in dienst om een potentieel geschil uit te vechten in naam van iemand anders (en waarschijnlijk te bekopen met mijn leven) omdat twee heren ergens boven in de politiek het niet eens zijn met elkaar?

- Waarom moet ik mij laten prikken met een niet-goed functionerend middel waarna ik nog steeds mensen kan besmetten die nog steeds ziek kunnen worden terwijl ik als niet-gevaccineerde verantwoordelijk wordt gehouden voor een probleem dat is ontstaan vanwege beleidskeuzes?

Laat mij lekker met rust en los het probleem op bij de bron.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:39:49 #20
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201845714
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:34 schreef Thrilled het volgende:
Oh heerlijk topic dit. TS krijgt tikken van alle kanten :')

Net als bij de dienstplicht is het ook nodig om een stap verder te denken dan alleen maar te roepen "vanwege het grotere belang!!" en dan verwachten dat er verder geen vragen gesteld worden.

- Waarom moet ik in dienst om een potentieel geschil uit te vechten in naam van iemand anders (en waarschijnlijk te bekopen met mijn leven) omdat twee heren ergens boven in de politiek het niet eens zijn met elkaar?

- Waarom moet ik mij laten prikken met een niet-goed functionerend middel waarna ik nog steeds mensen kan besmetten die nog steeds ziek kunnen worden terwijl ik als niet-gevaccineerde verantwoordelijk wordt gehouden voor een probleem dat is ontstaan vanwege beleidskeuzes?

Laat mij lekker met rust en los het probleem op bij de bron.
Ik ben blij dat we geen dienstplicht meer hebben zeg.
Met lapzwansen die er zo over denken hebben we de oorlog bij voorbaat verloren.
Kunnen we net zo goed een stel lamme flamingo's naar het front sturen.

Jammer alleen dat we nu de covid-oorlog lijken te verliezen.
Tot nooit .......
pi_201845719
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 23:08 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Ik was ook niet met jou in discussie, maar weten de 'anti-vaxxers' ook dat de meerderheid van de corona patiënten in de ziekenhuizen niet gevaccineerd is?
Weten de 'pro-vaxxers' ook dat ze aan het inzoomen zijn op een minderheid van de zorgpatiënten en dat het probleem met 100% vaccinatie niet weg is? Dat je met vaccinatie nog steeds besmettelijk bent en de ziekte door kan geven? Dat je met vaccinatie nog steeds ziek kan worden, in het ziekenhuis kan eindigen en kan overlijden? Dat ze een fata morgana in de woestijn aan het najagen zijn en steeds bozer worden omdat het verschijnsel maar niet dichterbij lijkt te komen? Dat zelfs zonder Corona de zorg overbelast is in de winter en dat we jarenlang al zorg aan het uitstellen zijn bij griepgolven?

Kortom;
• kap met dat blindstaren op een schijnveiligheid;
• kap met ongevaccineerden de schuld in de schoenen schuiven van iets dat niet hun schuld is;
• kap met het proberen recht te praten van dat wat krom is;
pi_201845730
Verplicht prikken en dan tinnitus krijgen als jonge man, lijkt me vreselijk.
pi_201845739
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:39 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik ben blij dat we geen dienstplicht meer hebben zeg.
Met lapzwansen die er zo over denken hebben we de oorlog bij voorbaat verloren.
Jammer alleen dat we nu de covid-oorlog lijken te verliezen.
haha, jij loopt op het slagveld voorop met je geweer "Voor het vaderland!!" ? :')

Omdat je toevallig in een bepaald land geboren bent en jouw "leider" is boos op een andere "leider", vind je het gerechtvaardigd om ander kanonnenvoer kapot te moeten schieten?

Simpele ziel.
pi_201845771
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:53 schreef halfway het volgende:
Nee hoor groepsimmuniteit komt vanzelf ook zonder vaccinatie.
Als je bereid bent een hoop doden te laten vallen en nog lang wil wachten is dat idd het geval...

Maar vaccinatie versneld dit proces wel enorm en leid tot substantieel minder gezondheidsschade en dodenaantallen.

Een beetje alsof je stelt dat men in de middeleeuwen de Pest epidemie ook zo goed in de greep kreeg zonder vaccins..
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:47:02 #25
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201845796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:42 schreef Thrilled het volgende:

[..]
haha, jij loopt op het slagveld voorop met je geweer "Voor het vaderland!!" ? :')

Omdat je toevallig in een bepaald land geboren bent en jouw "leider" is boos op een andere "leider", vind je het gerechtvaardigd om ander kanonnenvoer kapot te moeten schieten?

Simpele ziel.
Voorlopen en weglopen zitten wel verschillen in he.
Tot nooit .......
pi_201845853
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:44 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Als je bereid bent een hoop doden te laten vallen en nog lang wil wachten is dat idd het geval...

Maar vaccinatie versneld dit proces wel enorm en leid tot substantieel minder gezondheidsschade en dodenaantallen.

Een beetje alsof je stelt dat men in de middeleeuwen de Pest epidemie ook zo goed in de greep kreeg zonder vaccins..
Je doet alleen de aanname dat het doel van het huidige beleid is om zoveel mogelijk gezondheidsschade en dodenaantallen te voorkomen.

Dat is het niet, dus lukt ons dat ook niet, dus moeten we dat ook niet willen nastreven.
pi_201845870
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:47 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Voorlopen en weglopen zitten wel verschillen in he.
Jup. Ik loop ook niet weg, ik ga liever in het verzet :)

Loop jij maar voorop dan.
  donderdag 21 oktober 2021 @ 13:54:30 #28
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_201845890
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:51 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Je doet alleen de aanname dat het doel van het huidige beleid is om zoveel mogelijk gezondheidsschade en dodenaantallen te voorkomen.

Dat is het niet, dus lukt ons dat ook niet, dus moeten we dat ook niet willen nastreven.
Ik ga maar niet vragen wat volgens jouw wel het beleid is want dat zal toch weer een krankzinnig antwoord zijn.
Tot nooit .......
pi_201845959
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
Ik ga maar niet vragen wat volgens jouw wel het beleid is want dat zal toch weer een krankzinnig antwoord zijn.
Simpel, het beleid is "gecontroleerd rond laten gaan". Dat heeft Rutte in het begin al verteld en sindsdien wordt er (omdat hij iets te veel kritiek kreeg op de vraag 'maar dan accepteer je dus veel doden?') met veel mist en rookgordijnen gedaan alsof ze continu in tweestrijd zitten tussen economische belangen en gezondheidsbelangen.

- Ze snappen dat 100% vaccineren en verplichten niet kan, mag of werkt.
- Ze snappen dat 100% lockdown niet houdbaar is.
- Dan maar een beetje tussendoor kwakkelen.

Er komt sowieso geen vaccin dat zorgt voor 100% steriele immuniteit (wat het doel is van vaccineren) en je loopt met vaccins altijd achter de (variant)feiten aan. Het wordt een kwestie van uitzitten.

Krankzinnig he! :M
pi_201846153
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:00 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Simpel, het beleid is "gecontroleerd rond laten gaan". Dat heeft Rutte in het begin al verteld en sindsdien wordt er (omdat hij iets te veel kritiek kreeg op de vraag 'maar dan accepteer je dus veel doden?') met veel mist en rookgordijnen gedaan alsof ze continu in tweestrijd zitten tussen economische belangen en gezondheidsbelangen.

- Ze snappen dat 100% vaccineren en verplichten niet kan, mag of werkt.
- Ze snappen dat 100% lockdown niet houdbaar is.
- Dan maar een beetje tussendoor kwakkelen.

Er komt sowieso geen vaccin dat zorgt voor 100% steriele immuniteit (wat het doel is van vaccineren) en je loopt met vaccins altijd achter de (variant)feiten aan. Het wordt een kwestie van uitzitten.

Krankzinnig he! :M
Dus alle vaccinaties die ik als kind heb gehad waren eigenlijk nutteloos. Tenslotte hebben die ook geen 100% steriele immuniteit.

Verder ben ik tegen vaccinatieplicht. Behalve dan dat ik van mening ben dat mensen zelf mogen beslissen wat ze wel of niet in hun lichaam stoppen, kun je mensen moeilijk dwingen. Tenzij je geweld gebruikt, maar dat moet je sowieso niet willen. :N
ROBODEMONS..................|:(
pi_201846596
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:00 schreef Thrilled het volgende:
Simpel, het beleid is "gecontroleerd rond laten gaan". Dat heeft Rutte in het begin al verteld en sindsdien wordt er (omdat hij iets te veel kritiek kreeg op de vraag 'maar dan accepteer je dus veel doden?') met veel mist en rookgordijnen gedaan alsof ze continu in tweestrijd zitten tussen economische belangen en gezondheidsbelangen.

- Ze snappen dat 100% vaccineren en verplichten niet kan, mag of werkt.
- Ze snappen dat 100% lockdown niet houdbaar is.
- Dan maar een beetje tussendoor kwakkelen.

Wat een BNW achtig wantrouwen. Alsof er een verborgen agenda bestaat. Waarom zouden Rutte en consorten niet gewoon willen wat het beste is voor het land? In verband met corona dan, over de rest wil ik het niet hebben.

Je hoeft het niet met het beleid eens te zijn maar de suggestie van dat rookgordijn vind ik wel een belediging voor de beleidsmakers en de mensen er om heen.
pi_201846771
quote:
15s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Tenzij je geweld gebruikt, maar dat moet je sowieso niet willen. :N
Nou wie weet gaan we daar ook nog wel naartoe. :blauwoog:
pi_201847040
quote:
15s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 14:19 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Dus alle vaccinaties die ik als kind heb gehad waren eigenlijk nutteloos. Tenslotte hebben die ook geen 100% steriele immuniteit.

Eh dat stel ik toch nergens? Elk vaccin is anders, dus ik ben ook niet per definitie tegen vaccins. De vaccinaties die je in je kindertijd hebt gehad zijn dusdanig goed dat ze verspreiding voorkomen. Dat doet het C19-vaccin niet. Ergo; die zijn niet nutteloos geweest om een ziekte uit te roeien.

Denken dat het C19 vaccin wél goed genoeg is om verspreiding te voorkomen en daarmee de ziekte kan uitroeien is achterhaald, naïef en je blind staren op iets dat nooit de oplossing gaat zijn om "uit de crisis" te komen...

quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Wat een BNW achtig wantrouwen. Alsof er een verborgen agenda bestaat. Waarom zouden Rutte en consorten niet gewoon willen wat het beste is voor het land? In verband met corona dan, over de rest wil ik het niet hebben.

Je hoeft het niet met het beleid eens te zijn maar de suggestie van dat rookgordijn vind ik wel een belediging voor de beleidsmakers en de mensen er om heen.
Lol, als ik echt BNW-modus zou gaan, zouden daar hele andere dingen staan. Echter wat ik stel is gewoon een samenvatting van het afgelopen (anderhalve) Corona-jaar. Sterker nog, zijn eerste toespraak vanuit het Torentje noemde hij het letterlijk..

Maar voordat ik een alu hoedje opgezet krijg (want dat haalt zo lekker de inhoud onderuit)... Hier de transcriptie van zijn toespraak:

quote:
De realiteit is ook dat de komende tijd een groot deel van de Nederlandse bevolking met het virus besmet zal raken.

Dat is wat de deskundigen ons nu vertellen.

En wat zij ons ook zeggen, is dat we in afwachting van een vaccin of medicijn de verspreiding van het virus kunnen afremmen en tegelijkertijd gecontroleerd groepsimmuniteit op kunnen bouwen.

Dat moet ik uitleggen.

Wie het virus heeft gehad, is daarna meestal immuun. Net als vroeger met de mazelen.

Hoe groter de groep die immuun is, hoe kleiner de kans voor het virus om over te springen op kwetsbare ouderen en mensen met een zwakke gezondheid.

Met groepsimmuniteit bouw je als het ware een beschermende muur om hen heen. Dat is het principe.

Maar we moeten ons wel realiseren dat het maanden of zelfs langer kan duren om groepsimmuniteit op te bouwen en in die tijd moeten we mensen die een groter risico lopen zoveel mogelijk afschermen.
Let wel, toen was er nog geen vaccin en was er de hoop dat het vaccin goed genoeg zou zijn om verspreiding te voorkomen. Dat doet het dus niet.

En de mooiste:

quote:
Het 1e scenario is: het virus maximaal controleren.

Dat leidt tot een beheerste verspreiding, onder groepen die het minste risico lopen.

Dat is het scenario van onze keuze.
Ergo; ik doe mijn plicht door de ziekte op te lopen :) Dus aan de andere vaccin-pushers: Gaarne opbokken met je "JE MOET VACCINEREN!!!!111!!"-kruistocht...

Neemt niet weg dat als je 65+ bent, te dik bent, onderliggend lijden hebt (of andere zaken die je in de risico-groep duwen) ik vind dat je wel gewoon jezelf moet laten vaccineren. Simpele afweging van risico's...
pi_201847164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:54 schreef Thrilled het volgende:
Lol, als ik echt BNW-modus zou gaan, zouden daar hele andere dingen staan. Echter wat ik stel is gewoon een samenvatting van het afgelopen (anderhalve) Corona-jaar. Sterker nog, zijn eerste toespraak vanuit het Torentje noemde hij het letterlijk..

Maar voordat ik een alu hoedje opgezet krijg (want dat haalt zo lekker de inhoud onderuit)... Hier de transcriptie van zijn toespraak:

Jawel, maar waarom blijf je hangen aan een opmerking die binnen één of twee weken is herroepen indertijd.

De man heeft ook gezegd dat je met minder dan 50% van de info 100% beslissingen moet nemen. Dat inzichten veranderen is dus niet zo heel vreemd. Waarom dan vasthouden aan iets wat al lang al een gepasseerd station is.
pi_201847713
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:04 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Jawel, maar waarom blijf je hangen aan een opmerking die binnen één of twee weken is herroepen indertijd.

De man heeft ook gezegd dat je met minder dan 50% van de info 100% beslissingen moet nemen. Dat inzichten veranderen is dus niet zo heel vreemd. Waarom dan vasthouden aan iets wat al lang al een gepasseerd station is.
Klopt, dat was ook zo. Maar oprechte vraag; wanneer is dit beleid veranderd dan? Ik heb redelijk wat persco's gezien, maar er is nooit een koerswijziging geweest. Of ik heb wat gemist...

Het was "rond laten gaan onder de groep die het minst risico liep" en nadat de eerste vaccins uit kwamen: "vaccineren van de risico groep". Welk voordeel heeft de risico groep bij het vaccineren van de niet-risico groep als zowel het verspreiden als het ziek worden niet voorkomen kan worden als ik mijzelf laat prikken?

Het enige argument dat overblijft is 'de kans zo klein mogelijk maken', maar dat past dus niet bij de strategie die wordt gevoerd (even los van kans berekeningen die je kan maken en het überhaupt al kleine risico dat men loopt op COVID, maar dat terzijde). Het doel was om de druk op de zorg te verlichten en dat effect bereik je maximaal door het vaccineren van de risico-groep. Onder die groep is het percentage gevaccineerden ook vrij hoog, dus de winst die je nog kan behalen is minimaal.

Daarbij, als je als positieve gevaccineerde nog steeds overal naar binnen mag (is niet echt te scharen onder 'kans minimaliseren') en we nog gewoon dagelijks op kantoor in kleine / niet goed geventileerde ruimtes mogen doen en laten wat we willen, maar als we een officieel uitje buiten de deur willen doen we ineens aan strikte voorwaarden zijn gebonden sla je de plank ook behoorlijk mis.

Het beleid is scheef, er worden geen concrete doelen gesteld (of men houdt zich er niet aan), maatregelen worden uitgerekt tot in de eeuwigheid, de zorg staat nog steeds onder druk, de cijfers lopen op en de ongevaccineerden krijgen (onterecht) de schuld.

Mijn conclusie: we modderen maar wat aan...
pi_201847854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Klopt, dat was ook zo.
OK, je snapt het dus.
quote:
Maar oprechte vraag; wanneer is dit beleid veranderd dan? Ik heb redelijk wat persco's gezien, maar er is nooit een koerswijziging geweest. Of ik heb wat gemist...

Het was "rond laten gaan onder de groep die het minst risico liep" en nadat de eerste vaccins uit kwamen: "vaccineren van de risico groep". Welk voordeel heeft de risico groep bij het vaccineren van de niet-risico groep als zowel het verspreiden als het ziek worden niet voorkomen kan worden als ik mijzelf laat prikken?

Het enige argument dat overblijft is 'de kans zo klein mogelijk maken', maar dat past dus niet bij de strategie die wordt gevoerd (even los van kans berekeningen die je kan maken en het überhaupt al kleine risico dat men loopt op COVID, maar dat terzijde). Het doel was om de druk op de zorg te verlichten en dat effect bereik je maximaal door het vaccineren van de risico-groep. Onder die groep is het percentage gevaccineerden ook vrij hoog, dus de winst die je nog kan behalen is minimaal.

Daarbij, als je als positieve gevaccineerde nog steeds overal naar binnen mag (is niet echt te scharen onder 'kans minimaliseren') en we nog gewoon dagelijks op kantoor in kleine / niet goed geventileerde ruimtes mogen doen en laten wat we willen, maar als we een officieel uitje buiten de deur willen doen we ineens aan strikte voorwaarden zijn gebonden sla je de plank ook behoorlijk mis.

Het beleid is scheef, er worden geen concrete doelen gesteld (of men houdt zich er niet aan), maatregelen worden uitgerekt tot in de eeuwigheid, de zorg staat nog steeds onder druk, de cijfers lopen op en de ongevaccineerden krijgen (onterecht) de schuld.

Mijn conclusie: we modderen maar wat aan...
OK, je snapt het dus niet.
pi_201847889
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 15:15 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Waarom zouden Rutte en consorten niet gewoon willen wat het beste is voor het land?

Je hoeft het niet met het beleid eens te zijn maar de suggestie van dat rookgordijn vind ik wel een belediging voor de beleidsmakers en de mensen er om heen.
Sorry, hier had ik nog even overheen gelezen.

Bij alles wat je nu weet over de overheid in het algemeen, het liegen en bedriegen van Rutte zelf, de dingen die naar buiten komen over de toeslagenaffaire, de soap rondom 'functie elders', de flater in Afghanistan en alle andere uitgelekte memo's / notulen / et cetera staat er één ding altijd voorop: De overheid is meer bezig met 'het beeld naar buiten', het behouden van baantjes, het voorkomen van gezichtsverlies, dan dat ze bezig is met inhoudelijk integer handelen.

Ik vind je vrij naïef als je denkt dat alles wat de heren doen in Den Haag altijd oprecht en integer is.

Ik ga niet uit van een onderliggende grotere agenda, maar wel van het feit dat er mensen zitten die of incapabel zijn voor hun functie (en zich gewoon goed naar binnen hebben weten te lullen) of dat ze bezig zijn verantwoordelijkheden af te schuiven omdat er verkeerde keuzes gemaakt zijn waar ze niet uit voor durven te komen. Alles zodat ze zelf maar kunnen blijven zitten waar ze zitten. Zelf wil je toch ook je baan behouden? Daar doe je toch ook moeite voor? Dat gaat in Den haag alleen over iets grotere thema's met andere gevolgen dan wanneer je ergens een kantoorbaantje hebt.

Dat er fouten gemaakt worden waar gewerkt wordt is evident. Zeker in een crisissituatie. Ik heb de regering echter nog maar zelden fouten horen toegeven op gebied van Corona. Dat terwijl er dagelijks nieuwere info en onderzoeken naar buiten komen over alles rondom Corona. Dat vind ik vreemd :)
pi_201847892
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 16:49 schreef Thrilled het volgende:

[..]
en de ongevaccineerden krijgen (onterecht) de schuld.
Dat is nog eventjes. Binnenkort zullen de booster-prik-weigeraars de schuld krijgen.

Lees al best veel reacties op verschillende mediums van mensen die spijt hebben van het vaccin en sowieso geen derde prik (booster) gaan nemen.
pi_201847920
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:00 schreef qajariaq het volgende:

[..]
OK, je snapt het dus.
[..]
OK, je snapt het dus niet.
Ik snap dat het een vervelende en moeilijke vraag is...

quote:
Maar oprechte vraag; wanneer is dit beleid veranderd dan?
Geef even een linkje, citaat, of filmpje van de persco waarin dit medegedeeld is. I'll wait.
pi_201848037
https://nos.nl/video/2375(...)-naar-eer-en-geweten

Even een reminder :)

"Ik heb gelogen inderdaad, naar eer en geweten"

Maar hij heeft het beste met het land voor, uhuh.
pi_201848109
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:04 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Ik snap dat het een vervelende en moeilijke vraag is...
[..]
Geef even een linkje, citaat, of filmpje van de persco waarin dit medegedeeld is. I'll wait.
De tweede persconferentie ongeveer.

Maar ik zit hier niet om Rutte te verdedigen want die heeft mijn kleur ook niet. Maar dat hij van corona misbruikt maakt om zijn eigen agenda er door te drukken geloof ik ook weer niet.
pi_201850377
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 17:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]
De tweede persconferentie ongeveer.

Maar ik zit hier niet om Rutte te verdedigen want die heeft mijn kleur ook niet. Maar dat hij van corona misbruikt maakt om zijn eigen agenda er door te drukken geloof ik ook weer niet.
Dat mag je natuurlijk vinden, ik vind dat vreselijk naïef.

Maar ik zeg dit in meerdere topics; het standpunt o.g.v. Corona en vaccineren is vaak mede afhankelijk van het geloof en vertrouwen dat iemand heeft in de overheid en regering.

Hoe groter het vertrouwen, hoe groter de roep om controle / maatregelen / vaccinatie(dwang).

Uiteraard geen feit, wel een patroon dat ik zie.

Nu zou dat verder aan een ieder z'n reet mogen roesten natuurlijk, maar zodra we op het pad komen van dwingen of verbieden (wat nu met de QR gebeurt), dan wordt het ineens grimmig en worden de discussies ook minder leuk...

//edit

Zoals het een goede organisatie betaamt heeft ook onze overheid de visie / strategie geformuleerd en pontificaal op haar website geplaatst. Zou dus met 1 Google-actie duidelijk moeten worden, niet waar!

quote:
Nederlandse aanpak en maatregelen tegen het coronavirus
Het demissionaire kabinet richt zich op de aanpak van het coronavirus. Om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. En om de economische en maatschappelijke gevolgen op te vangen met steunpakketten.
https://www.rijksoverheid(...)lgemene-coronaregels

Zeg het maar, wat staat hier nou eigenlijk?

- Aanpak van het virus
- Verdere verspreiding tegen te gaan
- Economische en maatschappelijke gevolgen op te vangen met steunpakketten.

Volgens mij kan je het virus niet 'aanpakken', en verspreiding tegen te gaan met de QR-maatregel is ook een wassen neus. Dat we verder elke ondernemer economisch afhankelijk maken van de staat is even een andere discussie die ik nu niet wil aansnijden, maar ook dat lijkt mij geen houdbare oplossing voor de toekomst...

Nogmaals; ze doen maar wat...
pi_201850540
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:40 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Weten de 'pro-vaxxers' ook dat ze aan het inzoomen zijn op een minderheid van de zorgpatiënten en dat het probleem met 100% vaccinatie niet weg is? Dat je met vaccinatie nog steeds besmettelijk bent en de ziekte door kan geven? Dat je met vaccinatie nog steeds ziek kan worden, in het ziekenhuis kan eindigen en kan overlijden? Dat ze een fata morgana in de woestijn aan het najagen zijn en steeds bozer worden omdat het verschijnsel maar niet dichterbij lijkt te komen? Dat zelfs zonder Corona de zorg overbelast is in de winter en dat we jarenlang al zorg aan het uitstellen zijn bij griepgolven?

Kortom;
• kap met dat blindstaren op een schijnveiligheid;
• kap met ongevaccineerden de schuld in de schoenen schuiven van iets dat niet hun schuld is;
• kap met het proberen recht te praten van dat wat krom is;
Je kan een hoop brullen, maar slechts een klein gedeelte van de patiënten is gevaccineerd, dat wil dus zeggen waarbij het vaccin goed niet goed werkt en ze alsnog in het ziekenhuis belanden. Maar dat alleen zijn echt té weinig mensen om ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen het te druk krijgen.

Ik ben wel met je eens dat er altijd teveel bezuinigd is op de zorg.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_201850570
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:10 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
...dat wil dus zeggen waarbij het vaccin goed niet goed werkt en ze alsnog in het ziekenhuis belanden. Maar dat alleen zijn echt té weinig mensen om ervoor te zorgen dat de ziekenhuizen het te druk krijgen.
Wat zeg je hier nu eigenlijk?

quote:
Ik ben wel met je eens dat er altijd teveel bezuinigd is op de zorg.
Top.
pi_201850715
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:03 schreef Thrilled het volgende:

Maar ik zeg dit in meerdere topics;
En niemand wil het horen...
pi_201850957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:18 schreef qajariaq het volgende:

[..]
En niemand wil het horen...
Het duurt even voordat iemand uit z'n veilige cocon durft te stappen en daadwerkelijk z'n ogen open gaan.. kracht van herhaling :)
pi_201850974
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 13:34 schreef Thrilled het volgende:
- Waarom moet ik mij laten prikken met een niet-goed functionerend middel waarna ik nog steeds mensen kan besmetten die nog steeds ziek kunnen worden terwijl ik als niet-gevaccineerde verantwoordelijk wordt gehouden voor een probleem dat is ontstaan vanwege beleidskeuzes?
De overgrote meerderheid van het land is gevaccineerd en toch liggen de ziekenhuizen vol met mensen waarvan de overgrote meerderheid niet gevaccineerd is.
Hoeveel beter moet een vaccin dan nog functioneren voor jij er wel vertrouwen in hebt?
pi_201850977
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:12 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Wat zeg je hier nu eigenlijk?
[..]
Top.
Ja klopt, maar ik ben dan ook geen ultraliberaal en evenmin VVD stemmer....
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_201851038
quote:
0s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 20:29 schreef Thrilled het volgende:

[..]
Het duurt even voordat iemand uit z'n veilige cocon durft te stappen en daadwerkelijk z'n ogen open gaan.. kracht van herhaling :)
Tja, als je maar lang genoeg onzin gaat beweren ga je er zelf in geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')