abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 oktober 2021 @ 22:09:33 #101
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_201877593
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:57 schreef Straatcommando. het volgende:
"we" stemmen al jaren voor dit soort ellende hoor. Een half jaar terug zelfs nog.
ik heb weinig cliniclowns in de verkiezingsprogramma's langs zien komen. Wel veel clowns in de debatten overigens
Laffe huichelaar
pi_201880012
Mbo verpleegkundigen beginnen meestal jonger dan menig wo-afgestudeerden dus dan hebben ze al eerder groei in salaris…… dat vergeten veel mensen. Zo rond je 25ste valt het verschil echt mee (en als je daarna als verpleegkundige zzp’er wordt kan je nog heel lang door blijven groeien in salaris)
pi_201880114
Het is toch sowieso belachelijk dat een beginnend verpleegkundige 1700,- verdient. Dat is een paar knaken boven het minimumloon.

Wat een cliniclown verdient zal allemaal wel, dat hoef je ook niet te vergelijken met een verpleegkundige want het is totaal iets anders.

Een hardwerkende bouwvakker verdient ook minder dan een manager bij een of ander kantoor.
pi_201880159
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 00:10 schreef 111210 het volgende:
Het is toch sowieso belachelijk dat een beginnend verpleegkundige 1700,- verdient. Dat is een paar knaken boven het minimumloon.
Een vmbo’er is 15-17 jaar bij het behalen van een diploma
Mbo-verpleegkunde duurt 4 jaar
Dan ben je doorgaans nog geen 21 jaar als je je diploma haalt en val je onder het jeugdloon
(Als er geen CAO in jouw voordeel is)

Ik vraag me trouwens wel af wat als beginnend verpleegkunde wordt gezien. Ook iemand die al tijdens de opleiding (parttime) werkt? En voor hoeveel uur is die 1700? Is het zo’n correctie van 0,9xHogerLoon?
pi_201880793
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2021 00:10 schreef 111210 het volgende:
beginnend verpleegkundige 1700,-. Dat is een paar knaken boven het minimumloon.
Het is weinig verschil met fulltime burgers flippen bij de McDonalds. Toch gaat al een heel groot deel van het bruto nationaal inkomen richting zorg. Misschien kunnen ze wat kosten besparen op alle managementlagen en dat doorsluizen naar de verpleegkundigen. Ik weet niet hoor maar denk hardop na.

[ Bericht 1% gewijzigd door Peppert op 24-10-2021 03:30:57 ]
pi_201882027
quote:
0s.gif Op zondag 24 oktober 2021 03:25 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het is weinig verschil met fulltime burgers flippen bij de McDonalds. Toch gaat al een heel groot deel van het bruto nationaal inkomen richting zorg. Misschien kunnen ze wat kosten besparen op alle managementlagen en dat doorsluizen naar de verpleegkundigen. Ik weet niet hoor maar denk hardop na.
Veel verpleeginstellingen zijn overheidswerkgevers. (Ziekenhuizen bv) Die hebben daardoor veel extra kosten zoals eigen risico bij bepaalde uitkeringen van oud-personeel. Ik weet uit werkervaring dat deze groep werkgevers vaak geen enkele verantwoordelijkheid neemt tov hun personeel en zelfs mensen in dienst heeft om de uitkeringen te doen vermijden (wat veelal niet lukt want het is gewoon verplicht)
pi_201885964
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 11:41 schreef Ronald het volgende:

[..]
Wat doen die 50 mensen allemaal? Het is toch geen hogere raketwetenschap om wat clowns in te plannen die op bezoek gaan bij zieke kinderen?

Ik ken de kantoor cultuur wel aardig bij veel bedrijven, en ik durf wel te wedden dat de helft van die banen uit bullshit jobs bestaan die nauwelijks iets toevoegen.
Zolang het donaties zijn en geen overheidsgeld wat er heen vloeit boeit het me geen fuck wat die lui verdienen.

Dan is het goed busines model ;)

Vraag me alleen af of er concurrentie mogelijk is voor de cliniclowns. Misschien zou een beetje marktwerking goed zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')