abonnement Unibet Coolblue
pi_201834565
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
We gaan niet werkend persoonlijk gewoon doorbetalen of hoe zie je dat voor je?
Euh, ja? Als je kroeg op last van de overheid moet sluiten omdat er zware, landelijke maatregelen komen, moet je dat óók.

Daar verlies je dus niets mee.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 18:33:31 #102
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201834574
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:26 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Begin maar eens met QR op bepaalde werkplekken, zoals de horeca, of andere plaatsen waar het personeel met veel mensen in contact komt.

Het zo me niet zo verbazen als daar ook nog zat te halen valt, met een QR code op kantoor win je vrij weinig.
Eh, nee. Er is een reden dat dat verboden is, ook al heeft de minister aangekondigd niet te willen handhaven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201834623
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Eh, nee. Er is een reden dat dat verboden is, ook al heeft de minister aangekondigd niet te willen handhaven.
Dus bij alle maatregelen die we gericht kunnen nemen (aanpakken van kerken/moskeeën, QR codes voor contactberoepen, enz.) worden er gelijk "JAMAAR KAN NIET!" beren op de weg gegooid, maar als er landelijke maatregelen komen loopt iedereen weer te mauwen dat er afstand gehouden moet worden en we met mondkapjes moeten lopen.

Tja, can't have your cake and eat it.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 18:37:45 #104
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201834646
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:36 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dus bij alle maatregelen die we gericht kunnen nemen (aanpakken van kerken/moskeeën, QR codes voor contactberoepen, enz.) worden er gelijk "JAMAAR KAN NIET!" beren op de weg gegooid, maar als er landelijke maatregelen komen loopt iedereen weer te mauwen dat er afstand gehouden moet worden en we met mondkapjes moeten lopen.

Tja, can't have your cake and eat it.
Want het moet 1 van die 2 zijn, of wat?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201834684
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Want het moet 1 van die 2 zijn, of wat?
Bij de verplichte 1,5 meter zijn toch de meeste horeca en contactberoepen al dicht?

Ik zou bij de eerste set maatregelen beginnen (en dan niet gaan zeuren over grondwetten of privacy) en pas weer opschalen als dat niet werkt. Maar als iedereen al op zijn achterste poten staat als ze een QR code moeten laten zien om bij de kroeg achter de bar te mogen staan, dan moeten ze dus ook niet zeuren als het kroegje dicht moet omdat er geen andere gerichte maatregelen genomen kunnen worden.

Als je niet kan mikken dan zul je hoe dan ook met hagel moeten schieten.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 18:41:02 #106
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_201834693
quote:
12s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:37 schreef Vallon het volgende:

[..]
Blijft bijzonder dat iemand kan vragen bepaalde type mensen op specificatie wel of niet te sturen. Ronduit bizar is dat een bedrijf daaraan tegemoet komt.

Dat iemand in een bepaalde levensfase/ziekte heeft is vooral iets van de persoon zelf die daar zelf maatregelen voor kan treffen. Desnoods door dan weg te blijven als de gevaarlijke monteur komt.
Dat arme mensje kan nauwelijks van de bank af en dan moet ze maar even weg omdat de monteur geen zin had om te prikken en het anders discriminatie zou zijn?
quote:
Sws is het zinnig om bij chemo's uiterst selectief te zijn, ook in bescherming naar anderen toe vanwege de gebruikte middelen.
Verder zegt vaccinatie van iemand, geen drol over diens daadwerkelijke status of bescherming. Iemand kan dat toelatingscriterium wel willen bedenken maar (wettelijk) niet zo toepassen.
Dat is aantoonbaar niet waar. De kansen van gevaccineerde mensen op besmetting en ook het doorgeven van de besmetting zijn significant lager.
quote:
Natuurlijk mag je als privé persoon zelf bepalen wie je toelaat in je huis wat echter hier (dienstbaar) op of over de grens van discriminatie gaat.
Discriminatie gaat over wat iemand is, niet over wat iemand doet. Iemand kan er niet voor kiezen geen Afrikaan, jood of vrouw te zijn. Iemand kan er wel voor kiezen zich niet in te enten en dat even mee te laten spelen bij wie hij bezoekt aan klanten.

Dat jij hier grenzen en cijfers niet juist kan uittekenen is geen reden voor mij om daarin mee te gaan, hoe stellig je ook bent in je mening.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 18:41:52 #107
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201834705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:40 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Bij de verplichte 1,5 meter zijn toch de meeste horeca en contactberoepen al dicht?

Ik zou bij de eerste set maatregelen beginnen (en dan niet gaan zeuren over grondwetten of privacy) en pas weer opschalen als dat niet werkt. Maar als iedereen al op zijn achterste poten staat als ze een QR code moeten laten zien om bij de kroeg achter de bar te mogen staan, dan moeten ze dus ook niet zeuren als het kroegje dicht moet omdat er geen andere gerichte maatregelen genomen kunnen worden.

Als je niet kan mikken dan zul je hoe dan ook met hagel moeten schieten.
Ten eerste kan je niet lezen, en ten tweede is dit

quote:
en dan niet gaan zeuren over grondwetten of privacy
voor mij ook wel een beetje het eind van de discussie. Laat maar.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201834755
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:41 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ten eerste kan je niet lezen, en ten tweede is dit
[..]
voor mij ook wel een beetje het eind van de discussie. Laat maar.
Ahja, het bekende "Alle grondwetten zijn absoluut, maar de ene grondwet is absoluter dan de andere".

Lichamelijke onschendbaarheid? NIET RELEVANT! We zitten in een pandemie! Nood breekt wet!

Privacy? Godsdienstvrijheid? HANDEN AF! Die grondrechten zijn absoluut en onvoorwaardelijk!
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_201834789
https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-nog-besmettelijker

Ik wist nog niet eens dat er een soort van "nieuwe" variant was.

Niet echt nieuw, nee.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 18:56:07 #110
3542 Gia
User under construction
pi_201834900
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 16:17 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Da's dan moelijk ja. Zou je het begrijpen als klanten dan even bedanken bij die zaak?
Als ze zelf wel gevaccineerd zijn!?
Daarbij hoeft de monteur dat niet te zeggen. Is medisch geheim.

Mijn zus is pedicure, drukke praktijk. Heeft nu pas een afspraak gemaakt voor vaccinatie. Is ook één van de twijfelaars/kat uit de boom kijkers.
pi_201834991
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:48 schreef tesssssssss het volgende:
https://joop.bnnvara.nl/n(...)t-nog-besmettelijker

Ik wist nog niet eens dat er een soort van "nieuwe" variant was.

Niet echt nieuw, nee.
Bij de volgende variant is de hele wereld besmet in 3 sec.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:03:30 #112
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201835007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Weer een nieuwe melkkoe voor de overheid _O_
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Je werkgever, anders een boete van Grapperhaus+co. Steeksgewijs wordt er dan gecontroleerd. Gaat er zeker komen.
Succes daarmee, iets zegt me dat dat wel mee gaat vallen.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:04:26 #113
3542 Gia
User under construction
pi_201835019
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 17:17 schreef bloodymary1 het volgende:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_dirigenten

:D Best veel. En daar staat die van Gia vast niet eens bij.
Nee, onze dirigent staat daar niet tussen. Maar had best gekund!
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:10:04 #114
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201835094
Ik zit nu Barcelona te kijken.. mensen hebben daar nog steeds mondkapjes op.. in een stadion.. in de buitenlucht :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201835181
Ik ben wel benieuwd wat het kabinet gaat doen als de druk op de zorg toch weer te ver oploopt.

Gaan ze dan alsnog weer generieke maatregelen herinvoeren of gaan ze de bewegingsruimte van de groep ongevaccineerden verder inperken.
pi_201835247
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:15 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat het kabinet gaat doen als de druk op de zorg toch weer te ver oploopt.

Gaan ze dan alsnog weer generieke maatregelen herinvoeren of gaan ze de bewegingsruimte van de groep ongevaccineerden verder inperken.
Doe dat tweede maar. Het is wel mooi geweest.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:22:48 #117
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201835273
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:15 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat het kabinet gaat doen als de druk op de zorg toch weer te ver oploopt.

Gaan ze dan alsnog weer generieke maatregelen herinvoeren of gaan ze de bewegingsruimte van de groep ongevaccineerden verder inperken.
Hugo heeft al gezegd dat het te lastig gaat zijn om onderscheid te maken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201835291
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:19 schreef Janneke141 het volgende:
1Vandaag komt nog maar eens even het terug invoeren van de afstandsregels bepleiten.
"Er ZIJN strengere maatregelen nodig, want ja, het virus gaat anders door. Aan de afstanden moet toch weer iets gedaan worden. Ik ga binnenkort naar het buitenland en ik ben afscheid aan het nemen van verschillende mensen en enkelen vallen mij dan om de hals. Zonder te vragen! Wat ik NIET prettig vind! Ik vind echt dat dat niet kan! A) vind ik dat wel prettig als vrouw, dat niet iedereen mij om de hals valt met drie kussen. Daar ben ik van bevrijd. En ik kan grote intimiteit leven (sic) met mensen op twee meter.".

Godsallemachtig zeg, kan je nog zelfstandig poepen of heb je daar ook staatsinstructie voor nodig. Met je buitenlandtripje dat uiteraard wel moet kunnen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:25:06 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201835299
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:20 schreef Cynicio het volgende:

[..]
Doe dat tweede maar. Het is wel mooi geweest.
Ja, als blijkt dat het vooral die religieuze groepen zijn die het hele land gijzelen dan ben ik er onderhand ook wel klaar mee hoor.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:26:34 #120
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201835322
Uit het 1Vandaag onderzoek blijkt trouwens dat het vooral de gevaccineerden zijn die pleiten voor nieuwe maatregelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201835354
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:15 schreef Breekfast het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat het kabinet gaat doen als de druk op de zorg toch weer te ver oploopt.

Gaan ze dan alsnog weer generieke maatregelen herinvoeren of gaan ze de bewegingsruimte van de groep ongevaccineerden verder inperken.
Goede vraag.
Wat ik in ieder geval bijzonder vind is dat uit die poll van 1vandaag blijkt dat een aanzienlijk deel van de gevaccineerden generieke maatregelen steunt. Maar goed, het is lastig interpreteren zonder baseline. Zou er namelijk niet raar van opkijken dat in 2018 aardig wat mensen ook wel fan waren geweest van bijv een 1,5-meterregel.
I'll give you something to do
pi_201835359
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:26 schreef Janneke141 het volgende:
Uit het 1Vandaag onderzoek blijkt trouwens dat het vooral de gevaccineerden zijn die pleiten voor nieuwe maatregelen.
Dat kan je toch moeilijk verbazen? Een hoop ongevaccineerden interesseert het groepsbelang niet zoveel.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:33:59 #123
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201835435
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat kan je toch moeilijk verbazen? Een hoop ongevaccineerden interesseert het groepsbelang niet zoveel.
Een hoop gevaccineerden ook niet kennelijk als ze weer maatregelen willen waar allerlei sectoren de dupe van worden.
pi_201835540
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Een hoop gevaccineerden ook niet kennelijk als ze weer maatregelen willen waar allerlei sectoren de dupe van worden.
Zowel onze economie als onze volksgezondheid is er bij gebaat om vroeg maatregelen in te voeren ipv wachten tot het allerlaatste moment. Dat is namelijk de strategie geweest die onze overheid tot nu toe gebruikt heeft en dat zorgde voor een hoop financiële schade en zorgde tevens voor een hoop onnodige gezondheidsschade.
COR / Onderzoek KPMG: Nederland voerde keer op keer te laat maatregelen in
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201835586
Wel weer zin in thuiswerken, de trap moet nog geschilderd.
pi_201835608
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:42 schreef zoost het volgende:
Wel weer zin in thuiswerken, de trap moet nog geschilderd.
Ah, nog zo'n gevaccineerde die onbaatzuchtig generieke maatregelen steunt.
I'll give you something to do
pi_201835675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zowel onze economie als onze volksgezondheid is er bij gebaat om vroeg maatregelen in te voeren ipv wachten tot het allerlaatste moment.
Inmiddels zijn de omstandigheden alleen substantieel veranderd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:52:35 #128
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_201835780
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dat kan je toch moeilijk verbazen? Een hoop ongevaccineerden interesseert het groepsbelang niet zoveel.
Er is meer groepsbelang dan alleen coronagerelateerde onderdelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_201835793
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:47 schreef nostra het volgende:

[..]
Inmiddels zijn de omstandigheden alleen substantieel veranderd.
Een betere vaccinatiegraad inderdaad. Dat veranderd alleen niets aan het feit dat wachten op het allerlaatste moment om maatregelen in te voeren een bijzonder domme strategie is die ten kostte gaat van je economie en volksgezondheid.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201835845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:52 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er is meer groepsbelang dan alleen coronagerelateerde onderdelen.
Zowel de economie als de volksgezondheid is gebaat bij een strengere strategie dan wat we tot nu toe gehad hebben. Dat zijn andere onderdelen dan coronagerelateerde onderdelen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:55:21 #131
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201835859
Het enige wat helpt is het sluiten van scholen, winkels, zwembaden en al het andere wat binnen is. Maar dat betekent het failliet van de vaccins. Immers, zelf met een 85% vaccinatiegraad zijn maatregelen weer nodig. Waar hebben we het dan voor gedaan?

1,5 meter is er in de praktijk al een jaar af en het herinvoeren van mondkapjes.. die mondkapjes stoppen ze maar in hun reet.

Je komt gewoon op een punt dat als je de ziekenhuizen niet wil laten overstromen dat je beperkingen moet gaan invoeren voor mensen die niet zijn gevaccineerd. Dan krijg je WW2 praktijken en dat is dus ook geen optie.

Feit is wel dat we fucked zijn, omdat mohammed, hasan en de biblebelt geen prikjes willen halen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201835875
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een betere vaccinatiegraad inderdaad. Dat veranderd alleen niets aan het feit dat wachten op het allerlaatste moment om maatregelen in te voeren een bijzonder domme strategie is die ten kostte gaat van je economie en volksgezondheid.
Men had wat meer mogen investeren in de zorg zelf. Hoeveel is daar naar toe gegaan?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:56:16 #133
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201835883
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een betere vaccinatiegraad inderdaad. Dat veranderd alleen niets aan het feit dat wachten op het allerlaatste moment om maatregelen in te voeren een bijzonder domme strategie is die ten kostte gaat van je economie en volksgezondheid.
Wat lul je nou :')

Maatregelen goed voor de economie?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201835899
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zowel de economie als de volksgezondheid is gebaat bij een strengere strategie dan wat we tot nu toe gehad hebben. Dat zijn andere onderdelen dan coronagerelateerde onderdelen.
Misschien helpt het om je mening wat minder als vaststaand feit te presenteren.
pi_201835923
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:55 schreef zoost het volgende:

[..]
Men had wat meer mogen investeren in de zorg zelf. Hoeveel is daar naar toe gegaan?
Er is volgens mij al een jaar of 10 niet bezuinigd op onze zorgkosten. Extra geld voor extra ic-bedden, als je dat bedoeld, zet geen zoden aan de dijk en daar zie je pas resultaat na een jaar of 4.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201835954
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:56 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Wat lul je nou :')

Maatregelen goed voor de economie?
Ja, daar heeft KPMG onderzoek naar gedaan. Maar die gedachte was ook een jaar geleden al gangbaar. Je maakt je alleen niet populair als je vroeg maatregelen invoert dus daarom doet de politiek dat niet snel.
COR / Onderzoek KPMG: Nederland voerde keer op keer te laat maatregelen in
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201835956
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Een betere vaccinatiegraad inderdaad. Dat veranderd alleen niets aan het feit dat wachten op het allerlaatste moment om maatregelen in te voeren een bijzonder domme strategie is die ten kostte gaat van je economie en volksgezondheid.
Dat is maar de vraag en een vrij elementaire ook. Als met deze vaccinatiegraad het beste antwoord dat geboden kan worden het strooien met allerlei maatregelen is, dan is dat niet alleen een ad-hoc keuze, maar één voor de lange termijn, zo niet semi-permanent. Dat brengt totaal andere economische, sociaal-maatschappelijke en gezondheidsgevolgen met zich mee dan de gevolgen van keuzes in een crisissituatie zoals in de lente van vorig jaar. Half dienstverlenend Nederland lag aan het staatsinfuus, stages konden niet worden uitgevoerd, complete sectoren lagen plat: dat kan je simpelweg niet maar lukraak blijven herhalen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_201835979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:55 schreef zoost het volgende:

[..]
Men had wat meer mogen investeren in de zorg zelf. Hoeveel is daar naar toe gegaan?
Men had voor het groepsbelang ook wat gezonder mogen leven de laatste vijftig jaar. En minder zorg-belastende massamigratie moeten toestaan. En sowieso voor een andere -minder neoliberale- politiek moeten kiezen. Maar we gaan talloze factoren die een precaire situatie creëeren opvangen in één probleem (verkoudheidsvirussen) en oplossen met één set aan oplossingen (maatregelen). En als je daarin meegaat, nou dán ben je stante pede een groot groepsbelangbehartiger. Ook als voormalig decadent en hyperindividualistische westerling die zich nergens wat van aantrok, en dat nog steeds niet doet op al die andere talloze gebieden. nNee, je bent pas een kortzichtige egoïst wanneer je niet om verkoudsheidvirusmaatregelen smeekt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Akathisia op 20-10-2021 20:06:24 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_201836029
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:59 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is maar de vraag en een vrij elementaire ook. Als met deze vaccinatiegraad het beste antwoord dat geboden kan worden het strooien met allerlei maatregelen is, dan is dat niet alleen een ad-hoc keuze, maar één voor de lange termijn, zo niet semi-permanent. Dat brengt totaal andere economische, sociaal-maatschappelijke en gezondheidsgevolgen met zich mee dan de gevolgen van keuzes in een crisissituatie zoals in de lente van vorig jaar. Half dienstverlenend Nederland lag aan het staatsinfuus, stages konden niet worden uitgevoerd, complete sectoren lagen plat: dat kan je simpelweg niet maar lukraak blijven herhalen.
Het is zeker geen gemakkelijke keuze. Dat klopt.
Het is wel een keuze die je op gegeven moment moet maken. En als je dan hebt gewacht tot het allerlaatste moment, dan duren die maatregelen veel langer en zijn ze veel ingrijpender. Dan kan je dus beter reageren wanneer het aantal besmettingen nog niet zo gigantisch hoog zijn zodat je eerder weer terug kan naar een situatie met (bijna) geen maatregelen.

En ja, misschien moeten wij de komende jaren nog wel maatregelen hebben in de winter. Hopelijk niet, maar als het moet dan moet het. Niemand weet hoe we er over 1, 2 of 5 jaar voor staan.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 oktober 2021 @ 20:06:18 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_201836113
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Het is zeker geen gemakkelijke keuze. Dat klopt.
Het is wel een keuze die je op gegeven moment moet maken. En als je dan hebt gewacht tot het allerlaatste moment, dan duren die maatregelen veel langer en zijn ze veel ingrijpender. Dan kan je dus beter reageren wanneer het aantal besmettingen nog niet zo gigantisch hoog zijn zodat je eerder weer terug kan naar een situatie met (bijna) geen maatregelen.

En ja, misschien moeten wij de komende jaren nog wel maatregelen hebben in de winter. Hopelijk niet, maar als het moet dan moet het. Niemand weet hoe we er over 1, 2 of 5 jaar voor staan.
Geloof je dit nou nog steeds?

Het intussen overal wel duidelijk geworden dat er niet zoiets bestaat als even kort een paar weken wat maatregelen.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 20:06:21 #141
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201836114
Redteam aanhangers zijn eigenlijk ook best wel enge mannetjes..
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 20 oktober 2021 @ 20:09:20 #142
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_201836196
Wat een tunnelvisie, meer corona, meer maatregelen. Niet eens en niet bereid om aan mee te werken. Schiet je niets mee op, symptoombestrijding.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  woensdag 20 oktober 2021 @ 20:10:55 #143
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201836236
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, daar heeft KPMG onderzoek naar gedaan. Maar die gedachte was ook een jaar geleden al gangbaar. Je maakt je alleen niet populair als je vroeg maatregelen invoert dus daarom doet de politiek dat niet snel.
COR / Onderzoek KPMG: Nederland voerde keer op keer te laat maatregelen in
2020 belde.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201836275
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Geloof je dit nou nog steeds?

Het intussen overal wel duidelijk geworden dat er niet zoiets bestaat als even kort een paar weken wat maatregelen.
Ja, en dat is best logisch ook. Als je gewacht hebt tot al je ziekenhuizen vol liggen en alle niet-acute zorg is stilgelegd dan moet je heel lang maatregelen in stand houden voordat dat een beetje is weggewerkt. Wij hebben alleen maar langdurig maatregelen gehad omdat we telkens tot het laatste moment gewacht hebben.

Als je geen zaken als een avondklok meer wilt hebben, dan moet je eerder minder aangrijpende maatregelen in durven voeren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_201836286
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:06 schreef DonDruiper het volgende:
Redteam aanhangers zijn eigenlijk ook best wel enge mannetjes..
Sekte met Stalinistische trekjes.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 20:14:58 #146
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_201836360
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als je geen zaken als een avondklok meer wilt hebben, dan moet je eerder minder aangrijpende maatregelen in durven voeren.
Waarom geil je zo op maatregelen?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_201836376
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Waarom geil je zo op maatregelen?
Waarom gebruik je zulke onzinnige kwalificaties?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 20 oktober 2021 @ 20:15:46 #148
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_201836380
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:55 schreef DonDruiper het volgende:
Het enige wat helpt is het sluiten van scholen, winkels, zwembaden en al het andere wat binnen is. Maar dat betekent het failliet van de vaccins. Immers, zelf met een 85% vaccinatiegraad zijn maatregelen weer nodig. Waar hebben we het dan voor gedaan?

1,5 meter is er in de praktijk al een jaar af en het herinvoeren van mondkapjes.. die mondkapjes stoppen ze maar in hun reet.

Je komt gewoon op een punt dat als je de ziekenhuizen niet wil laten overstromen dat je beperkingen moet gaan invoeren voor mensen die niet zijn gevaccineerd. Dan krijg je WW2 praktijken en dat is dus ook geen optie.

Feit is wel dat we fucked zijn, omdat mohammed, hasan en de biblebelt geen prikjes willen halen.
Uiteindelijk zal het toch weer gaan neerkomen op sluitingen gok ik eigenlijk. En Nederland kennende...dat wordt gewoon geaccepteerd.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_201836410
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:55 schreef DonDruiper het volgende:
Het enige wat helpt is het sluiten van scholen, winkels, zwembaden en al het andere wat binnen is. Maar dat betekent het failliet van de vaccins. Immers, zelf met een 85% vaccinatiegraad zijn maatregelen weer nodig. Waar hebben we het dan voor gedaan?

1,5 meter is er in de praktijk al een jaar af en het herinvoeren van mondkapjes.. die mondkapjes stoppen ze maar in hun reet.

Je komt gewoon op een punt dat als je de ziekenhuizen niet wil laten overstromen dat je beperkingen moet gaan invoeren voor mensen die niet zijn gevaccineerd. Dan krijg je WW2 praktijken en dat is dus ook geen optie.

Feit is wel dat we fucked zijn, omdat mohammed, hasan en de biblebelt geen prikjes willen halen.
Hier sla je denk ik de spijker op de kop, met 85% vaccinatiegraad scholen en kroegen sluiten is het einde van de vaccinatie bereidheid. Zelf zou ik het dan ook niet meer doen en mensen die tot nu toe geweigerd hebben denken "zie je wel".

Je ontkomt waarschijnlijk niet aan beperkingen voor ongevaccineerden... Uiteraard blijven er religieuze uitzonderingen :(
pi_201836415
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 20:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ja, en dat is best logisch ook. Als je gewacht hebt tot al je ziekenhuizen vol liggen en alle niet-acute zorg is stilgelegd dan moet je heel lang maatregelen in stand houden voordat dat een beetje is weggewerkt. Wij hebben alleen maar langdurig maatregelen gehad omdat we telkens tot het laatste moment gewacht hebben.

Als je geen zaken als een avondklok meer wilt hebben, dan moet je eerder minder aangrijpende maatregelen in durven voeren.
Als je vroeg begint met maatregelen is daar weer heel moeilijk af te stappen. Want wie zegt dat cijfers daarna niet opnieuw gaan stijgen? Waarmee je weer van voren af aan begint.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')