quote:
Op vrijdag 29 oktober 2021 06:13 schreef babylon het volgende:[..]
Als echt alles kut is, dan geef je dus niks om de graphics of kleine QOL zaken als auto gold pick up. En als je ook niks geeft om wat je maat wil, moet je gewoon Project blijven spelen.
Ik... Had het gewoon een kans gegeven.
Het is meer teleurstelling in wat het had kunnen zijn dan hoe kut het echt is denk ik. Naar mijn weten, misschien heb ik dat fout, is het enige verschil tussen resurrected en LOD dat je een auto gold-pick hebt (jeej
), een shared stash (jeej
) en andere graphics (jeej
en jeej
). Als ze nu gewoon naar de mods hadden gekeken die er waren en daar alle beste dingen van bij elkaar hadden geraapt dan was je spel zoveel beter geweest.
Voorbeelden:
- Tomes die niet 20 maar veel meer kunnen bevatten
- Stacken van runes/gems
- Grotere stash. Nu zit je stash altijd helemaal vol met charms. Bij PD2 is je stash 2x zo groot maar kan je charms alleen in de originele plek gebruiken. Maakt voor balance niet uit maar dan kan je tenminste items oppakken.
- Aan kunnen vinken dat die toont wat er dropt. Ik vraag me altijd af wat ik gemist heb omdat het ergens onderaan een stapel ligt en ik het niet kan zien
- Showen van secondary stats zoals MF/FCR/FHR etc
Daarnaast natuurlijk vele balance zaken die je makkelijk door kan voeren en het spel leuker maken. Melee chars heb je eigenlijk geen reet aan in LOD/Resurrected. Iedereen doet sorc of hammerdin. In PD2 heeft een melee char splash waardoor je ook gewoon grote groepen kan killen. Dat maakt zoveel builds echt veel speelbaarder. Necro/Druid hebben nu een teleport skill (met 5 sec cooldown zodat je niet kan spammen) waardoor een summoner opeens wél speelbaar is. Heb je geen gezeik met pathing. Assasin Phoenix strike gaat nu automatisch af na 3 klappen. Ik denk dat dat mijn grootste frustratie vroeger is geweest in Diablo 2 dat je dan 3x links en 1x rechts moest klikken met een Assasin. Gevolg was dat je die build letterlijk nooit zag.
Verder hadden ze natuurlijk gelijk items en sets enzo moeten balancen. Char specifieke sets heb je geen reet aan nu op Tal amu + Tal armor bij elkaar na. Griswold set mega zeldzaam maar is super ruk, wat heeft dat voor zin dan. Een Spirit schild is veel te overpowered waardoor je die altijd wel moet hebben. Draculs grasp is enige glove die je kan gebruiken als melee vanwege lifetap, alle andere verbleken erbij. Zo zijn er nog vele balansissues die ze hadden moeten aanpakken.
Ook mercs zijn natuurlijk onzinnig. De enige optie is een holy freeze mannetje, de rest heb je geen reet aan. In PD2 hebben ze holy freeze weggehaald en hebben ze alle 4 de mercs aura's gegeven. Heel simpel maar daardoor is het veel minder eentonig. Ook kunnen de mercs meer items dragen, sta ik neutraal in maar zorgt in ieder geval voor wat verandering.
En dan nog niet gesproken over de serverissues natuurlijk....
Maar dit is natuurlijk hoe Blizzard is tegenwoordig, je laat in een week tijd een nieuwe skin op een oude game zetten, besteedt 6 maanden wat aandacht eraan met een team wat totaal geen gevoel heeft van het spel (waarschijnlijk nooit gespeeld) en trekt daarna de stekker eruit omdat het toch wat tijd kost om het fatsoenlijk aan te pakken. Dat is mijn verwachting.
Maarja, ze hebben Diablo 2 in ieder geval niet slechter gemaakt wat ze bij Warcraft 3 wel hebben gedaan
. Dat is gewoon niet meer speelbaar
.
Al met al twijfel ik nog want met nieuwe graphics voelt het toch als een nieuw spel. Zeker de serverissues houden mij nog tegen...