abonnement bol.com Coolblue
pi_201855473
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 00:37 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
En verder hebben we alle cijfers uit 2020 en begin 2021. Sinds de vaccinatiecampagne is het aantal doden te verwaarlozen, vergeleken met afgelopen winter.
Eerder heb ik de vergelijking gemaakt met de veiligheidsgordel in de auto. Vielen er, met minder mensen en minder verkeer, vijftig jaar geleden nog meer dan duizend doden in het verkeer, nu zijn het er nog ‘maar’ 600. De kans dat je een ongeluk krijgt, blijft bestaan, maar bij een ongeluk is de kans kleiner dat je ernstig letsel hebt, of dat je het niet overleeft.
En dan iets dichter bij de prikken, de bmr-vaccinatie. In 1987-1988 heb ik als kleuter een prik gekregen, al herinner ik me dat maar vaag. Mijn ouders hebben de bof en de mazelen nog gehad, ik nooit. Vroeger had je geregeld klassen die voorzichtig moesten zijn, omdat Jantje met mazelen in bed lag. Ook de broertjes en zusjes van Jantje moesten voorzichtig zijn. In mijn hele schooltijd heb ik geen geval van bof, mazelen of rode hond in mijn omgeving gezien, in mijn onderwijsjaren evenmin.
De autogordel vergelijking gaat niet op. De kans is groter voor iemand onder de 50 zonder onderliggende ziektes dat hij overlijdt in een verkeersongeluk dan aan corona.
pi_201856051
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:46 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Weet je wat het vervelende is, ik weet dat je gelijk hebt. Ik besef rationeel dat de kans op een ongeluk in de auto vele malen groter is dan bijwerkingen van het vaccin maar bij mij zit het hem in het feit dat ik met het nemen van een prik bewust de keuze neem om een bepaald risico te lopen op bijv. myocarditis. Dat is wat voor mij zo tegenstrijdig is en ik heb in andere topics ook al benoemd (Dit kan @:Nattekat beamen) dat ik besef wat een complete onzin deze beredenering is maar toch werkt het wel zo.

Gevoel staat nou eenmaal soms haaks op ratio en in die zin ben ik altijd al iemand geweest die de kat uit de boom kijkt. Ik wil ten slotte benadrukken, gezien er meermaals in dit topic overheen gelezen wordt, dat ik mijzelf gewoon een vaccin zie nemen met een half jaar of wat. Ik pak gewoon mijn tijd, probeer zo voorzichtig mogelijk te zijn want ik moet er niet aan denken dat iemand door mij besmet zou worden (of erger) en hope for the best.
quote:
16s.gif Op donderdag 21 oktober 2021 23:06 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Goed dat je bewust bent dat je gevaarlijk bent voor andere mensen omdat je ongevaccineerd bent. Top dat je extra voorzichtig bent!

Ik ben wel heel nieuwsgierig waarom je, ondanks dat je provaccinatie bent, geen prikje hebt gehaald.
Hier heb ik het een beetje proberen uit te leggen!
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_201857874
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 02:09 schreef Derrazi het volgende:

[..]
De autogordel vergelijking gaat niet op. De kans is groter voor iemand onder de 50 zonder onderliggende ziektes dat hij overlijdt in een verkeersongeluk dan aan corona.
En dat is dus een vergelijking van appels met peren. Mijn vergelijking bevat een appel en een peer, maar ik vergelijk wel appels met appels.
De kans dat iemand onder de 50 zonder onderliggende ziektes overlijdt in een verkeersongeluk is met gordel vele malen kleiner. De kans dat hij overlijdt, ziek wordt of besmet wordt met/door Sars-cov-2 is met een vaccin vele malen kleiner dan de op zich al kleine kans op de eerste twee zonder vaccin.
pi_201863865
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 10:37 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
En dat is dus een vergelijking van appels met peren. Mijn vergelijking bevat een appel en een peer, maar ik vergelijk wel appels met appels.
De kans dat iemand onder de 50 zonder onderliggende ziektes overlijdt in een verkeersongeluk is met gordel vele malen kleiner. De kans dat hij overlijdt, ziek wordt of besmet wordt met/door Sars-cov-2 is met een vaccin vele malen kleiner dan de op zich al kleine kans op de eerste twee zonder vaccin.
Daarom zijn er in Nederland maar een paar honderd mensen overleden aan covid onder de 50. Mensen onder de 50 vaccineren is dan ook onnodig en nutteloos en kost bakken met geld. Geef die vaccins aan Afrika zodat ze daar de 50+'ers kunnen vaccineren.

Naar mijn mening is de kans dat je overlijdt met een autogordel om in een ongeluk groter dan je niet laten vaccineren mits je onder de 50 bent
pi_201864326
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:46 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Daarom zijn er in Nederland maar een paar honderd mensen overleden aan covid onder de 50. Mensen onder de 50 vaccineren is dan ook onnodig en nutteloos en kost bakken met geld. Geef die vaccins aan Afrika zodat ze daar de 50+'ers kunnen vaccineren.

Naar mijn mening is de kans dat je overlijdt met een autogordel om in een ongeluk groter dan je niet laten vaccineren mits je onder de 50 bent
Vergeet niet dat een vaccin ook een anti-infectiemiddel is.
Jouw mening is een feitelijke constatering. Je kan na een ongeluk moeilijk zeggen: ‘ik vind dat jullie dood zijn, maar misschien denk jij er anders over.’ Je bent dood of je bent niet dood na een ongeluk.
En het is het verifiėren waard. Van die 650 verkeersdoden zijn er veel fietsers en voetgangers, maar laten we zeggen 300 inzittenden van auto's. Volgens mij dragen in Nederland veel mensen hun gordels, maar als je in je Smart onder een vrachtwagen komt op volle vaart, ben je een blikje tomatenpuree. Zullen we zeggen, 250 verkeersdoden die gewoon hun gordel droegen?
Het aantal niet-gevaccineerden bedraagt nu grofweg een miljoen 18-50-jarigen. Het aantal doden per dag ligt rond de 5, wat neerkomt op jaarlijks 1825 doden. Als 10% van hen ongevaccineerde 50-minners zijn, kom je op 182 en eentje die halfdood is. Dan zou je gelijk hebben met je opmerking. Als het 15% is, dan overlijden er toch minder aan een verkeersongeval met gordel om.
pi_201865633
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 18:46 schreef Derrazi het volgende:

[..]
Er zijn net iets meer dan 100 mensen onder de 50 overleden:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  Moderator vrijdag 22 oktober 2021 @ 20:58:00 #157
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_201866015
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Er zijn net iets meer dan 100 mensen onder de 50 overleden:

[ afbeelding ]
Er zijn wel meer dan 3000 mensen overleden aan covid in Nederland.
pi_201870580
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 oktober 2021 20:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Er zijn wel meer dan 3000 mensen overleden aan covid in Nederland.
Boeie. Oudjes gaan dood vroeg of laat.
pi_201880082
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:31 schreef Nattekat het volgende:
Vaccinaties werken dus. Dit halve huis had anders met ernstige klachten in het ziekenhuis gelegen.

Dit ga je niet tegen, dat weet iedereen hopelijk
Denk ik ook… Jammer dat men de ernst niet inziet van het virus en dit bericht weer gebruikt als anti-vaccin propaganda
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')