abonnement Unibet Coolblue
pi_201823733
Woede om Ollongren die bevolking Caribisch Nederland maant korter te douchen: ’Wat een dedain’

Ook airco moet lager om duurzaamheidsredenen

Den Haag - Om Caribisch Nederland duurzamer te maken moet de bevolking daar korter douchen en minder vaak de airco gebruiken. Dat voorstel van demissionair minister Ollongren (Binnenlandse Zaken) zorgt voor woedende reacties op sociale media.

De D66-bewindsvrouw stelt in een brief aan de Tweede Kamer dat er ’nog veel winst te behalen is met het vergroten van draagvlak, kennis en ervaring omtrent energiebesparing in de woning onder de bevolking’.

Want ook in het Caribisch gebied moet het van Ollongren allemaal duurzamer. Dat scheelt volgens haar ook geld. „Omdat het gemiddelde elektriciteitsverbruik per huishouden in Caribisch Nederland hoger ligt dan in Europees Nederland, kunnen energiebesparingen de lokale huishoudens helpen om de energierekening te verlagen.”

Ollongren wappert met een onderzoek van Milieu Centraal om haar betoog kracht bij te zetten. „Uit het onderzoek kwamen drie besparingsmogelijkheden naar voren die voor ieder eiland relevant bleken en slechts een lage of geen financiële investering vereisen: zuinig aircogebruik, besparen met ledverlichting en het besparen van water en energie tijdens het douchen.”

Uit reacties op sociale media blijkt het voorstel niet bij iedereen goed te vallen. Zo klinkt regelmatig de vraag of de minister wel weet hoe warm het op de eilanden kan zijn. Ook wordt haar voorstel als koloniale bemoeienis afgedaan.

„Ik zou wel eens willen weten hoe vaak mw. Ollongren doucht als het dagelijks 30+ graden is en hoe ze slaapt bij een temperatuur van 28 graden snachts,” vraagt een bewoner van Bonaire zich af. „Ze hoeft ze in ieder geval geen zorgen te maken over een sociaal minimum waar ze amper/niet van rond komt.”

Een ander spreekt van ’dedain’ en ’hemeltergende domheid’.

Volgens de D66-bewindsvrouw worden flyers ingezet om de bevolking te wijzen op het belang van minder energiegebruik. „De flyers bevatten daarnaast ook tips over zuinig wassen en drogen en over het zuinig gebruik van een tweede koelkast of vriezer.”

Telegraaf
  Spellchecker dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:48:58 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_201823994
Tips voor het zuinig gebruik van een tweede vriezer of koelkast ...

Mensen hebben er misschien niet eens één ......
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:50:23 #4
186611 Haags
pi_201824021
quote:
Airco's niet aan te slepen in Nederland: 'Heel schadelijk voor klimaat'
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-slecht-voor-klimaat

w/
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 21:54:11 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_201824090
Waar bemoeit ze zich mee?!?!?!

Gewoon je demissionaire werk doen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_201824100
Het is wel een niveautje tegenwoordig in de kamer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_201824262
Ik ben van een ventilator naar een aircooler gegaan, en nu (na 36 jaar zwoegen) naar een mobiele airco, later misschien een split unit? Het is nu iemand anders' beurt om opofferingen te brengen.
pi_201824634
En minder baren.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:35:41 #9
22565 asco
Los in deze tent
pi_201825021
Wat een partij. Walgelijk. 🤮🤮
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:43:06 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201825174
Ollongren is de meest incompetente bal die er rond loopt

Laat ze zo snel mogelijk ergens burgemeester worden dan zijn we van dat mens af
(welk dorp wil zo een domme bal hebben ??)

Het hoge energie verbruk komt door de hotels , niet door de arme mensen, die hebben geen airco

Gaat ze zeker daar op werkbezoek binnekort

[ Bericht 10% gewijzigd door michaelmoore op 19-10-2021 22:57:35 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201825230
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
Het hoge energie verbruk komt door de hotels , niet door de arme mensen, di ehebben geen airco
Hoe zit het met haar zelf dan, geeft zij wel het 'goede' voorbeeld, praktiseert zij wat zij preekt?
pi_201825270
Tja, daar zitten ze de hele dag thuis natuurlijk :7
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 22:57:18 #13
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201825446
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:47 schreef Raw85 het volgende:
Tja, daar zitten ze de hele dag thuis natuurlijk :7
Die zit een verblijf te boeken op kosten ven het Ministerie in de Caraiben om de voortgang te controleren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201825471
Vorig jaar nog een goede airo gekocht. *O*

Die ik dit jaar welgeteld twee keer aan heb gehad. -O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_201825542
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:38 schreef AchJa het volgende:
Woede om Ollongren die bevolking Caribisch Nederland maant korter te douchen
....

„Ik zou wel eens willen weten hoe vaak mw. Ollongren doucht als het dagelijks 30+ graden is en hoe ze slaapt bij een temperatuur van 28 graden snachts,”
Volgens mij lees ik toch echt dat ze vraagt om korter te douchen en niet minder vaak? :?
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:12:24 #16
206731 Mortaxx
Doomer
pi_201825633
Airco's zouden dan ook verboden moeten worden. Tegenwoordig lijkt het wel alsof iedereen zo'n ding heeft

En maar klagen over het energieverbruik van cryptocurrency :')
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_201825637
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 22:43 schreef michaelmoore het volgende:
Ollongren is de meest incompetente bal die er rond loopt

Laat ze zo snel mogelijk ergens burgemeester worden dan zijn we van dat mens af
(welk dorp wil zo een domme bal hebben ??)

Het hoge energie verbruk komt door de hotels , niet door de arme mensen, die hebben geen airco

Gaat ze zeker daar op werkbezoek binnekort
Staphorst zoekt nog een burgervrouw.
  dinsdag 19 oktober 2021 @ 23:31:38 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201825828
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:12 schreef HPoi het volgende:

[..]
Staphorst zoekt nog een burgervrouw.
Ik vermoed dat ze gaat sollicteren naar een functie in Curacao , een andere reden kan ik niet bedenken voor deze actie van haar
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201826279
:')

Idioot.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201826350
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 23:12 schreef Mortaxx het volgende:
Airco's zouden dan ook verboden moeten worden. Tegenwoordig lijkt het wel alsof iedereen zo'n ding heeft

En maar klagen over het energieverbruik van cryptocurrency :')
Nou, ja, die videokaarten die de hele dag staan te loeien om ze te minen, gebruiken aardig wat electiciteit.
Die brengen zo veel warmte in een kamer, daar moet je toch een goede airco tegenover zetten, zodat ze niet uitvallen van warmtestress.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_201826357
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:39 schreef AchJa het volgende:
Ollongren gaat die achtergebleven Antillianen wel even wat beschaving bijbrengen! _O-
Die wordt in een klap hetero.

Het is wat met politici die zich keizer's wanen
pi_201826431
Op de Antillen moet men de airco's minder gebruiken, maar in Nederland wordt de aanschaf en het gebruik van airco's juist gestimuleerd en gesubsidieerd!

Hoe kan dat?

Door een semantische truc. De airco's worden hier "warmtepompen" genoemd. En die zijn (zogenaamd) goed voor het klimaat! Hahahaha.

Technisch gezien zijn airco's en warmtepompen vrijwel identiek. Ik heb er zelf eentje in de slaapkamer. In de zomer gebruik ik die om de kamer af te koelen door bijvoorbeeld de temperatuur op 19 graden in te stellen. Dan blaast hij koude lucht. In de winter zet ik hem soms, als het koud is, op 23 graden ofzo. En dan blaast hij warme lucht.
pi_201826489
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 01:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Op de Antillen moet men de airco's minder gebruiken, maar in Nederland wordt de aanschaf en het gebruik van airco's juist gestimuleerd en gesubsidieerd!

Hoe kan dat?

Door een semantische truc. De airco's worden hier "warmtepompen" genoemd. En die zijn (zogenaamd) goed voor het klimaat! Hahahaha.

Technisch gezien zijn airco's en warmtepompen vrijwel identiek. Ik heb er zelf eentje in de slaapkamer. In de zomer gebruik ik die om de kamer af te koelen door bijvoorbeeld de temperatuur op 19 graden in te stellen. Dan blaast hij koude lucht. In de winter zet ik hem soms, als het koud is, op 23 graden ofzo. En dan blaast hij warme lucht.
Ssstt. Stil nou.
Anders kunnen ze ons straks geen peperdure 'warmtepompen' meer verkopen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_201826547
Betuttelende D66 trut.

Laat ze haar eigen achterban eens aanpakken.

Ik ben serieus misselijk, die vrouw loopt rond met papieren van functie Omzight elders. Nu dit weer.
Laat die vrouw gewoon eens een paar maanden achter de kassa van de lokale Aldi zitten.
Is goed voor haar, even onder de mensen.
pi_201826835
Graag een functie elders voor Ollongren.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 20 oktober 2021 @ 07:36:03 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201827345
Wat een zeikerds op dat eiland, ach gut 28c in de nacht.

Hier in Nederland in dit soort ouwe kut huisjes is het bij een flinke temperatuur overdag, soms wel 31c in de nacht.
Wij hebben geen airco.
pi_201827499
Jonkvrouw Ollongren zal er zelf geen minuut minder om douchen of de thermostaat ook maar een graden om verzetten. Jonkvrouw Ollongren is verder wel goed in het voetvolk vertellen wat ze moeten aanpassen en laten zodat de elite gewoon lekker door kan gaan met hun leventje.
pi_201827510
quote:
Aanval op de media en journalisten doet het altijd goed in bepaalde bedenkelijke kringen.
pi_201827530
Ik wil de energierekening van Huize Ollongren wel eens zien.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 08:40:14 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_201827693
Dat klinkt inderdaad vrij dom. Maar goed misschien heeft ze wel data over de penetratie van waterbesparende douchekoppen en led verlichting op de eilanden en ziet ze dat die ver achterloopt op Nederland.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201827885
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:40 schreef speknek het volgende:
Dat klinkt inderdaad vrij dom. Maar goed misschien heeft ze wel data over de penetratie van waterbesparende douchekoppen en led verlichting op de eilanden en ziet ze dat die ver achterloopt op Nederland.
Met een werkloosheid van 25% zal de primaire focus niet op de aanschaf van een waterbesparende douchekop liggen nee, dat is nu precies het dedain waar men het over heeft.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:00:03 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201827895
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:18 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Aanval op de media en journalisten doet het altijd goed in bepaalde bedenkelijke kringen.
Alleen kun je wat reacties op Twitter gaan zoeken van boze figuren die altijd overal tegen zijn onmogelijk als journalistiek gaan betitelen.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:01:10 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201827904
quote:
81s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Met een werkloosheid van 25% zal de primaire focus niet op de aanschaf van een waterbesparende douchekop liggen nee, dat is nu precies het dedain waar men het over heeft.
Tja als je geen geld hebt is water besparen een goed idee.

Maar nee de boodschapper is het probleem natuurlijk.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 09:07:26 #35
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201827973
Wat staat die vrouw toch ver van "het gepeupel" af zeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:07:30 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_201827974
quote:
81s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 08:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Met een werkloosheid van 25% zal de primaire focus niet op de aanschaf van een waterbesparende douchekop liggen nee, dat is nu precies het dedain waar men het over heeft.
Kost een geeltje man, en dat heb je er heel snel uit,
zeker als je 2x per dag doucht. (Voor de volledige douchekop, je kan ook een filtertje kopen die je ertussen doet, geloof ik, lang geleden voor mij)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_201828024
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat staat die vrouw toch ver van "het gepeupel" af zeg.
Dit.

Ik wil overigens gewoon weten waar haar thermostaat op staat in de winter en waar haar airco op staat in de zomer en of haar complete huis voorzien is van LED en hoe lang en hoe vaak zij doucht.

Zelf lig ik vrijwel dagelijks in mijn tweepersoons jacuzzi waarmee ik dus iedere keer 500 liter drinkwater weg smijt. Dat is niet energiezuinig en niet goed voor het milieu etc. Dat boeit me verder totaal niet, maar als je een mening hebt over anderen dan zou je zelf het goede voorbeeld moeten geven. En dat doet ze vrijwel op zeker niet. En dus stoor ik mij daaraan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:13:32 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201828028
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat staat die vrouw toch ver van "het gepeupel" af zeg.
Uiteraard, adviezen geven over energiebesparing. Dat moet niet kunnen. Het volk leest wel op Feesboek hoe het moet!!!!!!
pi_201828059
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Alleen kun je wat reacties op Twitter gaan zoeken van boze figuren die altijd overal tegen zijn onmogelijk als journalistiek gaan betitelen.
Alsof het enkel wat boze reacties op social media zijn. :')
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:18:31 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201828070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Alsof het enkel wat boze reacties op social media zijn. :')
Daar lijkt het hele bericht wel op gebaseerd
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 09:26:51 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201828159
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteraard, adviezen geven over energiebesparing. Dat moet niet kunnen. Het volk leest wel op Feesboek hoe het moet!!!!!!
Wat een gevatte, originele en rake reaktie! :)
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201828244
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:01 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja als je geen geld hebt is water besparen een goed idee.

Maar nee de boodschapper is het probleem natuurlijk.
Ik snap best dat de sense of urgency die Ollengren in zo'n brief legt wat wereldvreemd overkomt bij de bevolking daar ja. Zo'n clubje als Milieucentraal mag driekwart ton verspijkeren aan dit projectje:



En besteedt dat door vanuit het Nederlandse wat vragenlijstjes via internet te versturen aan Arubanen, waar 190 reacties op zijn gekomen.

Daar komt dan dit belerende advies uit naar voren, terwijl de stroomtarieven daar al het dubbele zijn van hier en de watertarieven iets van het vijfvoudige, dus de incentive voor particulieren om kosten te besparen echt wel aanwezig is en niet gevoed hoeft te worden door flyers van de Nederlandse minister, terwijl de Amerikanen in de Hyatts hun airco op de hotelkamer de hele dag door lekker laten blazen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 20 oktober 2021 @ 09:34:57 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201828255
quote:
1s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:26 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat een gevatte, originele en rake reaktie! :)
Tja veel anders is het niet. Kennelijk voelen die lui zich heel erg minderwaardig ofzo en is een advies over energiebesparing meteen dedain.

Dan kun je iedere voorlichtingscampagne uit de overheid ook wel opdoeken. "Boehoe, ze zeggen me dat ik iets beter kan doen. Wat een dedain."
pi_201828262
quote:
7s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik snap best dat de sense of urgency die Ollengren in zo'n brief legt wat wereldvreemd overkomt bij de bevolking daar ja. Zo'n clubje als Milieucentraal mag driekwart ton verspijkeren aan dit projectje:

[ afbeelding ]

En besteedt dat door vanuit het Nederlandse wat vragenlijstjes via internet te versturen aan Arubanen, waar 190 reacties op zijn gekomen.

Daar komt dan dit belerende advies uit naar voren, terwijl de stroomtarieven daar al het dubbele zijn van hier en de watertarieven iets van het vijfvoudige, dus de incentive voor particulieren om kosten te besparen echt wel aanwezig is en niet gevoed hoeft te worden door flyers van de Nederlandse minister, terwijl de Amerikanen in de Hyatts hun airco op de hotelkamer de hele dag door lekker laten blazen.
Goedkoop onderzoek.
Blijkbaar niet genoeg wanneer het energieverbruik daar nog steeds torenhoog is.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201828266
quote:
maar wel allemaal aan een warmtepomp :`)
pi_201828290
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:36 schreef 111210 het volgende:

[..]
maar wel allemaal aan een warmtepomp :`)
Wat is daar raar aan?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 20 oktober 2021 @ 10:03:07 #47
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_201828556
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja veel anders is het niet. Kennelijk voelen die lui zich heel erg minderwaardig ofzo en is een advies over energiebesparing meteen dedain.

Dan kun je iedere voorlichtingscampagne uit de overheid ook wel opdoeken. "Boehoe, ze zeggen me dat ik iets beter kan doen. Wat een dedain."
Dit is niet het eerste voorval waarbij de ze plank mis slaat natuurlijk. In dit geval is het niet eens echt de boodschap maar vooral de vorm.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_201828571
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 09:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat is daar raar aan?
Een airco is een omgekeerde warmtepomp
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:06:41 #49
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201828595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit is niet het eerste voorval waarbij de ze plank mis slaat natuurlijk. In dit geval is het niet eens echt de boodschap maar vooral de vorm.
Een brief aan de tweede kamer. Moet ze die voortaan in het geheim sturen zodat niet allerlei social media trollen ermee kunnen gaan zieken?
pi_201828603
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:04 schreef 111210 het volgende:

[..]
Een airco is een omgekeerde warmtepomp
Ja dus? Een koelkast ook.
Wat heeft dat er mee te maken dat een warmtepomp niet milieuvriendelijker en energiezuiniger is?

Het punt van de airco's is dat het een extra is die veel mensen vroeger niet hadden en dat daardoor het totale energieverbruik omhoog gaat. Zelfs met grijze stroom stoot ene warmtepomp ruim. 2x minder co2 uit dan een cv ketel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 20 oktober 2021 @ 10:08:06 #51
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_201828610
De demissionaire missionaris.
pi_201829152
Slapen met 28 graden 's nachts dat kent echt geen enkele Nederlander :')
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:06:48 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_201829245
Yasss queen
pi_201829276
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 10:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ja dus? Een koelkast ook.
Wat heeft dat er mee te maken dat een warmtepomp niet milieuvriendelijker en energiezuiniger is?

Het punt van de airco's is dat het een extra is die veel mensen vroeger niet hadden en dat daardoor het totale energieverbruik omhoog gaat. Zelfs met grijze stroom stoot ene warmtepomp ruim. 2x minder co2 uit dan een cv ketel.
Het punt is dat we wel allemaal een warmtepomp moeten nemen maar geen airco? Vind dat krom, veel mensen daar hebben al een airco (en wie is Olongren om te zeggen dat men geen airco mag nemen)

Daarnaast zijn die paar aircos die wij hebben echt niks vergeleken men in de vs alleen al hebben, daar is letterlijk alles voorzien van airco’s die continu op standje noordpool staan
pi_201829288
Dit klinkt weer als “Laat ze dan cake eten!” van onze politici.

Totaal wereldvreemd.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:27:33 #56
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201829449
Kennelijk mag een minister geen verbeterpunten meer vaststellen en met de kamer delen. :')

Want oeioei dan voelen al die tere sneeuwvlokjes zich meteen gekwetst. Meteen gaan krijsen op Twitter en een safe space opzoeken.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 11:28:15 #57
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_201829461
Volgens mij is het al jaren beleid in Nederland om bewustzijn te creëren. Waarom is dat nu opeens een probleem? :D

Omdat Ollongren zeker? :')
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 12:12:25 #58
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_201829972
Nou nou, die Ollongren toch. Geeft ze zomaar een advies. Woede, woede, het stoom komt (geheel gratis) uit de oren.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 12:20:25 #59
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_201830056
Mwoah ..... ze kunnen toch wel een klein beetje minder douchen en aircoën?
pi_201830119
quote:
7s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:20 schreef the-eye het volgende:
Mwoah ..... ze kunnen toch wel een klein beetje minder douchen en aircoën?
Waaruit blijkt dat ze al niet heel goed letten op hoe lang ze douchen en hoe laag ze de airco hebben aan staan?
  woensdag 20 oktober 2021 @ 12:27:59 #61
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201830133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:26 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Waaruit blijkt dat ze al niet heel goed letten op hoe lang ze douchen en hoe laag ze de airco hebben aan staan?
Het rapport van Milieu Centraal waar ze die brief op baseert.
pi_201830187
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het rapport van Milieu Centraal waar ze die brief op baseert.
Citeer even voor me. Ik kan er namelijk prima bespaar tips vinden maar geen onderzoeken over verspilling in Caribisch Nederland.
pi_201830296
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Citeer even voor me. Ik kan er namelijk prima bespaar tips vinden maar geen onderzoeken over verspilling in Caribisch Nederland.
Dan kijk je even naar de oproep van Ollongren: die roept op 'tot korter douchen'. Niet tot minder vaak gebruik maken van het douchen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mutsaers__78 op 20-10-2021 12:56:45 ]
  woensdag 20 oktober 2021 @ 12:47:48 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201830373
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:32 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Citeer even voor me. Ik kan er namelijk prima bespaar tips vinden maar geen onderzoeken over verspilling in Caribisch Nederland.
Ik baseer me op wat er in het bericht staat

quote:
Ollongren wappert met een onderzoek van Milieu Centraal om haar betoog kracht bij te zetten. „Uit het onderzoek kwamen drie besparingsmogelijkheden naar voren die voor ieder eiland relevant bleken en slechts een lage of geen financiële investering vereisen: zuinig aircogebruik, besparen met ledverlichting en het besparen van water en energie tijdens het douchen.”
Maar kennelijk spreekt de Telegraaf daar onwaarheden over?
pi_201830414
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 01:48 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Op de Antillen moet men de airco's minder gebruiken, maar in Nederland wordt de aanschaf en het gebruik van airco's juist gestimuleerd en gesubsidieerd!

Hoe kan dat?

Door een semantische truc. De airco's worden hier "warmtepompen" genoemd. En die zijn (zogenaamd) goed voor het klimaat! Hahahaha.

Technisch gezien zijn airco's en warmtepompen vrijwel identiek. Ik heb er zelf eentje in de slaapkamer. In de zomer gebruik ik die om de kamer af te koelen door bijvoorbeeld de temperatuur op 19 graden in te stellen. Dan blaast hij koude lucht. In de winter zet ik hem soms, als het koud is, op 23 graden ofzo. En dan blaast hij warme lucht.
Wat een domme post
pi_201830581
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik baseer me op wat er in het bericht staat
[..]
Maar kennelijk spreekt de Telegraaf daar onwaarheden over?
Ik kan het onderzoek niet vinden op de site van Milieu Centraal. Telegraaf zegt verder enkel dat jonkvrouw Ollongren het daar vandaan heeft zoals ze zelf aangeeft.
pi_201830595
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:42 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Dan kijk je even naar de oproep van Ollongren: die roept op 'tot korter douchen'. Niet tot minder vaak gebruik maken van het douchen.
Aardige uitspraak van jonkvrouw Ollongren, maar waaruit blijkt dat ze 'te lang' douchen?
pi_201830705
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Aardige uitspraak van jonkvrouw Ollongren, maar waaruit blijkt dat ze 'te lang' douchen?
Hoogstwaarschijnlijk uit het onderzoek van Milieu Centraal, die vast wel beschikbaar komt als de campagne wordt gestart (wat dus nog niet is gebeurd). Ze heeft volgens onderstaande link tot nu toe alleen de Tweede Kamer geinformeerd.
https://dossierkoninkrijk(...)sheid-en-hilariteit/
pi_201831084
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:11 schreef 111210 het volgende:

[..]
Het punt is dat we wel allemaal een warmtepomp moeten nemen maar geen airco? Vind dat krom, veel mensen daar hebben al een airco (en wie is Olongren om te zeggen dat men geen airco mag nemen)

Daarnaast zijn die paar aircos die wij hebben echt niks vergeleken men in de vs alleen al hebben, daar is letterlijk alles voorzien van airco’s die continu op standje noordpool staan
Een warmtepomp vervangt een CV ketel. De airco's die mensen kopen vervangen geen CV ketel (althans zelden). Het is een extra om het koel te krijgen. Dat is het probleem niet de achterliggende techniek.

Anderzijds met zonnepanelen kun je dat mooi compenseren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201831380
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 12:50 schreef kurk_droog het volgende:

[..]
Wat een domme post
Welk onderdeel begrijp je niet?

Een warmtepomp (soms airco genoemd) is een apparaat waarmee je de temperatuur van een afgesloten ruimte ten opzichte van zijn omgeving kunt wijzigen. Ook in een koelkast zit bijvoorbeeld een warmtepomp. En ook in de auto met chauffeur van Ollongren.

Mensen bevinden zich graag in een ruimte van ca. 20 graden Celsius. Op de Caraïben is de omgevingstemperatuur vaak hoger en dus moet de warmtepomp daar "warmte van binnen naar buiten pompen". Even voor jou in lekentaal uitgedrukt.

In de omgeving van Ollongren is de temperatuur vaak lager dan 20%. Daarom moet haar warmtepomp de "warmte van buiten naar binnen pompen".

Ollongron discrimineert dus. Zij wil anderen ontzeggen dat waar zij zelf volop gebruik van maakt.
pi_201831675
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 14:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]
Welk onderdeel begrijp je niet?

Een warmtepomp (soms airco genoemd) is een apparaat waarmee je de temperatuur van een afgesloten ruimte ten opzichte van zijn omgeving kunt wijzigen. Ook in een koelkast zit bijvoorbeeld een warmtepomp. En ook in de auto met chauffeur van Ollongren.

Mensen bevinden zich graag in een ruimte van ca. 20 graden Celsius. Op de Caraïben is de omgevingstemperatuur vaak hoger en dus moet de warmtepomp daar "warmte van binnen naar buiten pompen". Even voor jou in lekentaal uitgedrukt.

In de omgeving van Ollongren is de temperatuur vaak lager dan 20%. Daarom moet haar warmtepomp de "warmte van buiten naar binnen pompen".

Ollongron discrimineert dus. Zij wil anderen ontzeggen dat waar zij zelf volop gebruik van maakt.
Geen discriminatie maar gebruik maken van witte privilege.
pi_201831821
quote:
15s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 11:12 schreef Terrorizer het volgende:
Dit klinkt weer als “Laat ze dan cake eten!” van onze politici.

Totaal wereldvreemd.
Nou ja, die muts is wel weer daarvan de overtreffende trap.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_201834245
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 oktober 2021 21:54 schreef thedeedster het volgende:
Waar bemoeit ze zich mee?!?!?!

Gewoon je demissionaire werk doen.
Dat doet ze dus, als minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Daarbij heeft ze gewoon groot gelijk. Het grootste deel van het jaar is de temperatuur tussen de 20 en 30 graden. Behalve net na een orkaan staat er dagelijks een aangenaam frisse oostenwind, waardoor je met open raam en een klamboe boven je bed heerlijk kan slapen.
De Amerikaanse gewoonte van dikke maatpakken aan op kantoor en de airco op 15 graden moet eens afgelopen zijn. 20-22 graden binnen en een luchtig overhemd gaat prima.
pi_201834281
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:09 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Dat doet ze dus, als minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Daarbij heeft ze gewoon groot gelijk. Het grootste deel van het jaar is de temperatuur tussen de 20 en 30 graden. Behalve net na een orkaan staat er dagelijks een aangenaam frisse oostenwind, waardoor je met open raam en een klamboe boven je bed heerlijk kan slapen.
De Amerikaanse gewoonte van dikke maatpakken aan op kantoor en de airco op 15 graden moet eens afgelopen zijn. 20-22 graden binnen en een luchtig overhemd gaat prima.
Lol, wat heb jij voor koloniale blik op de Caribisch Nederland?
pi_201834305
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Lol, wat heb jij voor koloniale blik op de Caribisch Nederland?
Ik wist niet dat ik het over bananenplantages had (die je daar niet hebt). Heb jij wel eens een nacht doorgebracht op die eilanden?
  Moderator / Redactie Sport woensdag 20 oktober 2021 @ 18:16:42 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201834346
Nederland kan ook gewoon kappen met energie betalen, als ze dat kolonisatie vinden.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_201834358
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:14 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ik wist niet dat ik het over bananenplantages had (die je daar niet hebt). Heb jij wel eens een nacht doorgebracht op die eilanden?
Jij gaat als Hollander even bepalen hoe jij denkt dat ze zich nu gedragen en hoe jij vindt dat zij zich zouden moeten gedragen. Gewoon onvervalste Hollandse koloniale denkwijzen uit gelukkig vervlogen tijden.
pi_201834371
Deze geeft het wel leuk weer;

twitter
pi_201834408
ze heeft wel gelijk, letterlijk ELK antiliaan die ik ken douchet per se 3x op een dag :r

gvd het is hier de caribien niet
Op maandag 26 juli 2021 17:30 schreef Ixnay het volgende:[/b]
Van alle terechte klachten ooit is deze het meest terechte.
pi_201834468
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Jij gaat als Hollander even bepalen hoe jij denkt dat ze zich nu gedragen en hoe jij vindt dat zij zich zouden moeten gedragen. Gewoon onvervalste Hollandse koloniale denkwijzen uit gelukkig vervlogen tijden.
Misschien heb ik zelf een en ander ervaren? En elkaar in een gelijkwaardig rijksdeel aanspreken gelijk neerzetten als kolonialisme is wel heel erg Sylvana.
pi_201834493
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Misschien heb ik zelf een en ander ervaren? En elkaar in een gelijkwaardig rijksdeel aanspreken gelijk neerzetten als kolonialisme is wel heel erg Sylvana.
Gelijkwaardig rijksdeel?
Lol, waar is de volksvertegenwoordiger van Bonaire, Sint Eustatius en Saba in de Tweede Kamer? Nederlandse gemeenten die volstrekt niet vertegenwoordigd worden.
pi_201834547
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:27 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Gelijkwaardig rijksdeel?
Lol, waar is de volksvertegenwoordiger van Bonaire, Sint Eustatius en Saba in de Tweede Kamer? Nederlandse gemeenten die volstrekt niet vertegenwoordigd worden.
De grondwet is er speciaal voor gewijzigd. Kiescollege voor de Eerste Kamer en sinds 2012 al meedoen aan verkiezingen voor de Tweede Kamer. Aruba, Curaçao en Sint-Maarten zijn een ander verhaal, als rijksdelen. Die hebben een eigen parlement en een eigen regering.
pi_201834653
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:31 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
De grondwet is er speciaal voor gewijzigd. Kiescollege voor de Eerste Kamer en sinds 2012 al meedoen aan verkiezingen voor de Tweede Kamer. Aruba, Curaçao en Sint-Maarten zijn een ander verhaal, als rijksdelen. Die hebben een eigen parlement en een eigen regering.
Je sluit je ogen weer eens. Door het Nederlandse kiesstelsel vallen deze 3 Nederlandsen buiten de boot. Ze zullen nooit een volksvertegenwoordiger in de Kamer krijgen. Dat is waarom beschaafde landen (deels) een districtenstelsel hebben.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:12:14 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201835125
]
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
Deze geeft het wel leuk weer;

[ twitter ]
Vooral een hoop gescheld van het niveau Teletubbies
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:13:31 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_201835152
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 18:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Jij gaat als Hollander even bepalen hoe jij denkt dat ze zich nu gedragen en hoe jij vindt dat zij zich zouden moeten gedragen. Gewoon onvervalste Hollandse koloniale denkwijzen uit gelukkig vervlogen tijden.
De eilanden zijn dan ook nog altijd een kolonie dus heeft de minister daar verantwoordelijkheden.

Maar kennelijk roetsj je nu ineens van de Sylvana glijbaan omdat het zo uitkomt.
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:25:56 #86
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_201835314
Ik dacht dat koloniën plekken waren die geld opleverde en genadeloos uitgebuit konden worden in plaats van bodemloze putten waar de kolonisator geld in moet pompen om corrupte lokale zakken te spekken. ;(
  woensdag 20 oktober 2021 @ 19:54:01 #87
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_201835824
quote:
0s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 13:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Aardige uitspraak van jonkvrouw Ollongren, maar waaruit blijkt dat ze 'te lang' douchen?
Omdat door de hotels het energieverbruik per hoofd van de bevolking hoger is dan in nederland

Nu wil Ollongren graag afgevaardigde van nederland worden daar , dus gaat ze vast flink lopen mekkeren en folders lopen uitdelen
Soort koningin van Curacao wordt ze dan

https://www.rijksoverheid(...)acao-en-sint-maarten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_201857633
Heeft jonkvrouw Ollongren de Amsterdammers als opgedragen gewoon wat minder te douchen? :D

https://www.telegraaf.nl/(...)rtekort-in-amsterdam
pi_201857719
quote:
13s.gif Op woensdag 20 oktober 2021 19:25 schreef detaris het volgende:
Ik dacht dat koloniën plekken waren die geld opleverde en genadeloos uitgebuit konden worden in plaats van bodemloze putten waar de kolonisator geld in moet pompen om corrupte lokale zakken te spekken. ;(
Dat is een oud misverstand, Europa is rijk geworden ondanks koloniën niet dankzij. Het zijn altijd zwarte gaten qua geld geweest en een typisch voorbeeld van privatise the profits and socialise the losses.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_201858089
Als ze maar niet hoeven te douchen in een door Duitse loodgieters aangelegde doucheruimte...
pi_201858169
Wat een kouwe drukte zeg, ze geeft alleen een goedbedoeld advies, dat is toch geen reden om dat mens tot de grond toe af te fakkelen?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')